کانال‌های تلویزیون دولتی ایران به ماهواره هاتبرد بازگشتند

بررسی های رادیو فردا نشان می دهد برخی از کانال های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران که پخش آنها از سوی شرکت یوتلست فرانسه قطع شده بود بار دیگر با فرکانس های جدید به ماهواره هاتبرد بازگشته اند.
 
شرکت ماهواره ای یوتلست فرانسه که ‌تامین کننده فضای ماهواره‌ای اروپاست، روز ۲۴ مهرماه پخش ماهواره‌ای شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران را بر روی ماهواره هاتبرد قطع کرد.
 
به گفته شرکت یوتلست، این تصمیم به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران اتخاذ شد و بر اساس آن، پخش ماهواره‌ای ۱۹ شبکه تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران قطع شد.
 
در حالی که کمتر از یک ماه از اتخاذ این تصمیم می‌گذرد، بررسی های رادیو فردا نشان می دهد که شبکه های «جام جم یک»، «خبر» و «العالم» در هفته جاری با فرکانس های جدید به ماهواره هاتبرد بازگشته اند و از سوی مشترکان قابل دریافت هستند.
 
بر اساس این بررسی، شبکه جام جم دو نیز فعالیت خود را بر روی این ماهواره از سر گرفته است ولی برنامه های آن در حال حاضر بر روی فرکانس شبکه خبر پخش می شود.
 
برخی گزارش ها حاکی است که شبکه خبر ایران در ابتدا با استفاده از فرکانس های تلویزیون سوریه و با لوگوی خود اقدام به پخش برنامه می کرد ولی از روز سه شنبه از فرکانس اختصاصی خود استفاده می کند.
 
سایت flysat که فعالیت شبکه های ماهواره ای را به صورت لحظه به لحظه رصد می کند گزارش داده که شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران از روز سه شنبه، ۲۳ آبان، فعالیت آزمایشی خود را بر روی فرکانس ۱۱۵۸۵ ماهواره هاتبرد آغاز کرده است.
 
شبکه خبر همچنین از فرکانس ۱۲۰۱۵ برای پخش دور تازه فعالیت خود در هاتبرد استفاده می کند.
 
رادیو و تلویزیون دولتی ایران هنوز به طور رسمی درباره آغاز به کار شبکه های خود بر روی ماهواره هاتبرد خبری منتشر نکرده است، ولی خبرگزاری مهر روز چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه، تایید کرد که شبکه عرب‌زبان «العالم» از روز ۲۲ آبان کار پخش برنامه هایش را بر روی این ماهواره آغاز کرده است.
 
شرکت فرانسوی یوتل‌ست نیز هنوز درباره تصمیم جدید خود بیانیه ای منتشر نکرده است.
 
ماهواره هاتبرد از ماهواره های پرمخاطب در ایران است و بسیاری از خانواده های ایرانی دیش های خود را به سوی این ماهواره تنظیم کرده اند.
 
قطع شبکه های رادیویی و تلویزیونی جمهوری اسلامی از روی هاتبرد با واکنش های تندی از سوی مقام های ایران روبرو شد و آنها در اظهارات و بیانیه های خود این اقدام یوتل‌ست را «غیرقانونی»، «مخالف آزادی بیان» و «تروریسم رسانه ای» دانسته و آن را به شدت محکوم کردند.
 
چند روز پس از اقدام شرکت یوتل‌ست، سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره ای، اینتل‌ست، نیز ‌پخش تعدادی از شبکه‌های ماهواره ای ایرانی را قطع کرد.
 
پرس تی‌وی، شبکه تلویویزنی انگلیسی زبان ایران، روز اول آبان ماه در وب سایت خود اعلام کرد که شبکه های خبر، سحر، جام جم، و کوثر در میان شبکه هایی هستند که پخش آنها از این ماهواره قطع شده است.

+140
رأی دهید
-105

بچه تهرون - تهران - ایران
اینا همش سیاه بازیه اینا همشون نشتن سر سفره نفت ایران گه گاهى شل و سفت میکنن که شیر نفت رو جمهورى أسلامى بازتر کنه
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 12:51
golden ari - ایران - تهران
بچها خبر، در ادامه تحریم‌های همه جانبه اقتصادی و بانکی علیه ایران، کشتی حامل سه کانتینر اسکناس دلار که متعلق به دولت ایران بود، چندی پیش در مسیر آفریقا به ایران توسط دزدان دریایی ربوده شد. به گزارش کلمه، این ارزها که به علت تحریم‌های بانکی، امکان جا به جایی در سیستم بانکی را نداشتند، از طریق کشتی در حال انتقال به ایران بودند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 12:56
virus2825 - لندن - انگلستان
قطع کردن بعد درخواست پول بیشتر کردن که دوباره پخش کنن واسشون مهم نیست که پارازیت بندازن و سلامت مردم به خطر بیفته..کجا بهتر از ایران که بدوشنش!
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 13:23
Azadikhah - تكسل - هلند
معلوم نیست پشت پرده چه خبره!؟
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 13:49
danial nabi - استكهلم - سوئد
آزادیخواه - تکسل - هلند پشت پرده پوز فرانسه که نوکری آمریکا را در تحریم به دوش می‌کشد را زدند، حالا باز هم ما را تحریم کنند، پوزشان را به خاک میمالیم.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 15:47
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
حکومت ولی وقیح برای ارسال پارازیت و پخش برنامه های سرتاسر دروغش خوب به کشورهای دیگه باج میده ولی برای ساخت سرپناهی برای زلزله زده ها و مناطق جنگی پول نداره. مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 17:11
gara bag - ریس ویک - هلند
این داستانها چی‌ حاجی، پس چرا ما نمی‌بینیم؟ هیچ کانال ایرانی‌ قابل رویت نیست.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 19:55
ديگه وقتشه_1982 - ایران - ایران
دانیال نبی چی شدپیدات شد؛ زبون باز کردی خبری ازت نبود؛مریدم تا یه نظری از شما درباره مرگ ستاربهشتی ببینیم؛ بیچاره اونیکه باج داده ایران بوده اونا که مشکلی ندارن با پخش نشدن برنامه ها
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 20:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.