رامبد جوان : ایراد گرفتند چرا همسرت را به نام کوچک صدا می زنی!

رامبد جوان گفت: همه می‌دانند که سحر دولتشاهی همسر من است. من در برنامه همسرم را صدا می‌کردم. از من ایراد گرفتند چرا او را به نام کوچک خوانده‌ای!

 


  به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی "از طنز مطبوعاتی تا طنز تلویزیونی" با حضور علی معلم و رامبد جوان و با اجرا و کارشناسی جواد طوسی در سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد.
 
رامبد جوان در این نشست در تعریف کمدی اظهار کرد: کمدی یا شوخی را باید از دل جدی‌ترین چیزهایی  که افراد به آن باور دارند، بیرون کشید. در این زمینه با سه چیز می‌توان خوب و استاندارد شوخی کرد. کمدی‌های جهان نیز بر همین اساس شکل می‌گیرند.

 
کمدی نمی‌خواهد چیزی را تخریب کند

 
وی افزود: چیزهایی که در زندگی ما وجود دارند و بخش شخصی زندگی ما هستند. کمدی با اینها شکل می‌گیرد. اصلا قضیه این نیست که کمدی آمده که چیزی را خراب کند. یا برای سخیف کردن شکل می‌گیرد. بلکه می‌خواهد افراد را به این فکر بیندازد که شاید بتوان درباره بعضی مسائل بازنگری داشت. همیشه مردم و جامعه‌ای که دچار روزمرگی شده‌اند به یک کشیده نیاز دارند. کمدی به خصوصی‌ترین بخش زندگی مردم که درباره‌اش حرف نمی‌زنند و تبدیل به یک بتن آرمه شده، حرف می‌زند. مخاطب بعد از این شاید فکر کند در یک مورد اشتباه کرده، نکند بی خودی چموش و غیرقابل انعطاف بوده است؟
 
این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به هزینه‌های فراوانی که ساخت یک فیلم دارد، تصریح کرد: فیلمنامه‌ای را ارائه دادیم که می‌توانست یک کمدی درجه یک درباره انقلاب باشد و موقعیت جذابی بسازد. اما وزارت ارشاد با ساخت آن مخالفت کرد، با این دلیل که می‌تواند ارجاعات امروزی داشته باشد و... گفتند بهتر است این کار را نسازیم تا بعدا باعث نگرانی کسی نشود.

 
ممیزی سیال و بدون تعریف است

 
وی از سابقه سال‌ها تیزر ساختن در تلویزیون نام برد و گفت: یکی از حیرت‌انگیزترین ممیزی‌ها مربوط به تبلیغات تلویزیون می‌شود. ما تیزری می‌ساختیم که بازیگر مرد آن سبیل نازکی داشت، به ما گفتند این سبیل زنانه است نباید در کار باشد! در واقع ممیزی پخش تعریف ندارد و سیال است و ساعت به ساعت تغییر می‌کند!
 
کارگردان و مجری "گپ" ادامه داد: همه می‌دانند که سحر دولتشاهی همسر من است. من در برنامه همسرم را صدا می‌کردم. به نظر شما به او بگویم خانم دولتشاهی؟! از من ایراد گرفتند چرا او را به نام کوچک خوانده‌ای!؟ از آنجایی که کار را گرفته بودیم امکان تغییر این موضوع نیز بود. این شد که در پخش هر پنج دقیقه زیرنویس پخش می‌کردند که رامبد جوان با حضور همسر هنرمندش سحر دولتشاهی!
 
وی با اشاره به موارد دیگری از ممیزی‌ها، تصریح کرد: نمی‌شود برای همه یونیفرم ساخت. قالب تعیین کنیم و بگوییم همه باید در همین قالب باشند.
 
حاشیه‌ها:
 
* زمانی که جوان خیلی جدی عناصری که کمدی با آنها شوخی می‌کند را می‌شمرد، بعد از اشاره به دو مورد، مورد سوم را فراموش کرد! از علی معلم کمک گرفت و رو به جمع گفت: سومی‌اش را بگویید! یادم رفت! آنقدر محکم می‌گفتم که فراموش کردم!
 
* در اواسط برنامه سر و صدای جیغ و فریادی از بیرون به گوش می‌رسید که توجه همه را از جلسه به محوطه شبستان منحرف کرده بود. کمی بعد معلوم شد یک گروه نمایشی در حال  اجرای برنامه هستند. جوان در واکنش به موضوع گفت: یعنی همه چیز آرام است؟ می‌خواهید من هم بروم دنبالشان از خودم صدا دربیاورم!؟
 
* علی معلم بعد از سخنانی که جوان با اعتراض بیان می‌کرد، در گوشی به او گفت عصبانیتت جذاب است! جوان بعد از این گفت: من اول خیلی آقا حرف می‌زدم. اما من را به غرغر کردن انداختید!
 

+46
رأی دهید
-130

Afshin London - لندن - انگلستان
دهانت را میبویند مبادا گفته باشی دوستت دارم... این هم از برکات حکومت الهی !!! است دیگه. آنقدر در ایران آزادی هست که حکومت آزاده هر موقع و هر جوری که خواست در مسائل شخصی مردم دخالت کنه
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 14:51
raha1984 - هامبورگ - المان
از بس که بدبخت و بیجاره هستند !جون اسم زنها هم تحریکشان میکنه این مفلوکهای فلک زده رو !
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 15:04
baran828 - تهران - ایران
خوب اشتباه کردی !!باید سبیلهای مبارکت رو بلند میکردی و بعد با صدای بلند داد میزدی : مادر بچه ها ! ضعیفه ! پس مقصر خودتی قرتی بازی درآوردی دیگه !!!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 15:35
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
خوب معلومه دیگه چه انتظاری داری , اصلا فکر قلب مردهای مسلمان کردی که با آوردن اسم سحر میلرزه اصلا نمیدونم این شیرمردان چطوری سحر بلند میشوند نماز بخوانند بدون اینکه ستون اسلام واریز بکنه پس اوهوی ضیعفه را واسه چی گذشتند ننه حسن و دختر اصغر آقا و زن!! این همه گزینه داری بعد صداش میکنی سحر ؟اصلا نمیدونم چرا مردم رو دختراشون اسم میذارند؟
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 16:14
طاطا - تهران - ایران
همیشه دوستش داشتم .
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 17:06
پیام آقا - خارلمن - سویان
واقعا اون جریان ممیزیش مضحک بود! سیبیل زنانه!!؟ احتمالا اون آقاهه شائبه خواهران زینب رو پیش می آورده!!!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 18:54
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
در جمهوری اسلامی باید به زنت بگی‌ حسین آقا !!! یعنی‌ هنوز اینو یاد نگرفتی‌؟!؟!؟
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 20:26
bita tehrani - ونکوور - کانادا
مرسی‌ از کامنت‌های خوب دوستان .جناب جوان از نظر اینها اگر زنت را کتک می‌زدی و سرش هوو میاوردی و با الفاظ زشت صداش می‌کردی،ولی‌ مثلا در ضرغام تی‌وی خانم فلانی صداش می‌کردی،عالی‌ بود.این جماعت فقط به فکر ظواهر اند.اسلام یعنی‌ تقیه و ریا،زیر جلکی هر کاری خواستی بکن.حدیث است از پیغمبر شون که زنت را خواستی بزنی،صورتش را نزن. جایی‌ را بزن که کسی‌ نبیند.آنوقت این جماعت از ارزش زن در دین مبین‌شان میگویند!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 22:26
Zolf Ali - دبی - امارات
هاااا ای نَوَفهمه، ای نفهمه... خب باید هم ایراد بگیرن چون تو داشتی به سبیلهای خواهران بسیجی و فاطی کماندو توهین میکردی ، آخه تو کی میخوای بفهمی پسر!!!
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 00:11
پیام آقا - خارلمن - سویان
تازه یه چیز یادم رفت بگم»: اگه این بخواد به فامیل زنش رو صدا کنه باید بگه: "دولتشیخی" یا "دولت آخوندی" وگرنه باز بهش گیر می دن. واقعا آدم تو فرومهای ایرانی (سایتهای داخل ایران) هم که می ره همینطوری فله ای و گزینشی نظرات رو سانسور می کنن. اونم توسط استفها که مثلا از خود مردمند و اونم نظری که توسط خود آدم کلی بالا و پائین و خودسانسوری شده تا به کسی برنخوره یا خط قرمزی رو رد نکنه و...!
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 01:14
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
خب میگفتی زهرا جان !!!
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 03:53
yashainiran - ایران - ایران
خب باید می گفتی " منزل " به من نگاه بکن! یا " حاج خانوم " و یا " ضعیفه" و بهتر است می گفتی" مادر بچه ها"
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 06:59
aminor - مشهد - ایران
متاسفانه این نوع رفتار تو فرهنگ مردم جا افتاده
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:26
sasan1309 - کرمان - ایران
شایسته بود که رامبد میگفت : خانواده. جایی میروند میگویند: با خانواده امدیم یا با اهل بیت امدیم یا با محارم امدیم. اری زبان عرب بر زبانمان جاریست
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 10:30
pegahsr - دبی - امارات
وای وای وای خدایا بعضی‌ چیزا کیه می‌خواد جا بیفته آخه؟ولی‌ من کاراشو خیلی‌ دوس دارم.
شنبه 13 آبان 1391 - 07:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.