یک ماجرای عجیب در لیگ قهرمانان اروپا, روح در ورزشگاه پورتو

خبر آنلاین :یکی از عکس‌های خبرگزاری «AP» که در جریان بازی دو تیم پورتو و پاری‌سن‌ژرمن گرفته شد، حالا و بعد از گذشت چندین روز، مبدل به سوژه داغ روز شده است‌؛ البته نه از بابت فوتبالی.

در این عکس که مربوط به شادی جیمز رودریگس، شماره 10 پورتو و زننده تک‌گل بازی است، در میان تماشاگران، یک روح دیده می‌شود. گویا این روح بازی دو تیم پورتو و پاری‌سن‌ژرمن که با برد صفر-یک پورتو در ورزشگاه «دراگائو» همراه بود، را از نزدیک تماشا کرده و حالا این روزها یکی از بحث‌برانگیز‌ترین سوژه‌های روز فوتبال اروپا، آن هم در بحبوحه دور جدید لیگ قهرمانان اروپاست.

برخی از روزنامه‌های پرتغالی، این شبح را یکی از طرفداران جیمز رودریگس، ستاره کلمبیایی پورتو خوانده‌اند و به این نکته اشاره کرده‌اند که هر زمان این مهاجم کلمبیایی گل می‌زند، این روح هم در ورزشگاه ظاهر می‌شود و شادی می‌کند.

با دقت بیشتر در چهره این روح فوتبال‌دوست، می‌توان دریافت که او متعلق به زمان دیگری است. اگر به لباس‌های تن او و مدل موهایش توجه کنید، به نظر می‌رسد که او متعلق به قرن گذشته میلادی باشد.

این عکس که روز سوم اکتبر 2012 در یکی از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و توسط آژانس خبری «ای پی» گرفته شده، در وب‌سایت رسمی این آژانس خبری قرار گرفته است، یعنی اینکه این عکس دستکاری نشده و این شبح توسط فتوشاپ و یا برنامه‌های مشابه ویرایش عکس، اضافه نشده و برای اطمینان می‌توان به عکس‌های این آژانس خبری معتبر رجوع کرد.

این تصویر احتمالاً نتیجه عکس گرفتن‌های پشت‌سر هم و با سرعت بالای شاتر دوربین است، چراکه ثبت چنین تصاویری به ندرت ممکن است و معمولاً عکس‌ها تار می‌شوند ولی هرچه سرعت عکاسی و شاتر دوربین بالاتر باشد، عکس‌هایی که در آن شیء متحرک وجود دارد، بهتر و با وضوح بیشتری گرفته می‌شوند. در این عکس، چهره این شبح کاملاً واضح است و نمی‌توان گفت این یک خطای دید و یا تاری عکس و یا شیءای است که شبیه یک انسان دیده می‌شود.

منبع: موندو دپورتیوو

+94
رأی دهید
-104

ehsan1987 - تهران - ایران
چه روح خنده رویی خدا حفظش کنه...
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 14:32
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
اون سه‌ چهار نفر دور و بر اون روح خانومه از حالا به بعد بخوان برن دستشویی میگن اعضای خونشون پشت در کشیک بکشن ،،چیکار کردی هاج خانوم یه مستراب راحتم از گلو اینا پایین نمیره دیگه
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 14:39
alireza.ch - نوشاتل - سوییس
ایرانیان یو کی محترم...شما به جز جلب بازدیدکننده رسالت مهمتری هم دارید...برداشتید یک خبر بی پایه و اساس را از «موندو دیپورتیوو» کد کرده اید که به هیچ عنوان از سوی «ای پی» منتشر نشده است و تنها زاییده خیال پردازی های این کاتولیک های متعصب و جاهل و فقیر آمریکای لاتین هست که هنوز در اعماق تاریکی قرون وسطی غوطه می خورند...و متاسفانه به این فکر نمی کنید که همین نقل قول شما رفرنسی می شود جهت اشاعه خرافات و جهل در بین جامعه ایرانی.
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 14:50
samuk66 - لندن - انگلستان
روح چی‌ بابا این خطای دربینه
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 14:56
Tumba - استکهلم - سوئد
روح با عینک و انگشتر ندیده بودیم،
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 15:03
Atabay2021 - خوی - ایران
یک روح هرگز قابلیت تجسم آنهم با این ابعاد فیزیکی را ندارد.
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 15:53
harapa - ایران - ایران
رو چه حسابی میگین این روحه؟. یه چیزی میگین که یه چیزی گفته باشین. یه زن سیاه پوسته همین
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 16:17
shana - خ - ایران
من یه همچین عکسی رو قبلا دیدم .مادر فوت شده دوستم رو تویه عکس جدید دیدم . ولی احتمال کلک یا خطای دوربین هم هست
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 16:41
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
الان این عقب مانده های مذهبی مثل (یا علی مدد) و غیره میایند و در باب روح و امام زمان و بهشت و دوزخ سر کتاب باز میکنند! چه روح جالبی که برق ساعت مچی و انگشتر طلا و عینک و تمام جزییات آن در عکس مشهود است! من یکبار از یک صحنه مسابقات سرعت اتوموبیل رانی با روش شاتهای متوالی عکس گرفتم و در بعضی عکسها همین حالت Shadow Reflex دیده میشد و جالب این بود یک نفر را به حالت نشسته در وسط پیست اتوموبیلرانی ثبت کرده بود! در عکسهای دیگر مشخص بود که یکی از تماشاچیان است. جدیدا یک دوربین فیلمبرداری از امام زمان سوار بر اسب سفیدش در مصر صحنه ای را ثبت کرده بود که واقعا خنده دار بود و سوژه این جماعت شیعه شارلاتان شده بود. حسن عسکری بی اولاد (عسکری یعنی بی فرزند) که فرزند خیالیش در سردابه ای بیش از هزار سال زندگی کرده اجبارا باید با اسب سفید و شمشیر چرخان ظاهر شود!! درست مثل روح این پیرزن! واقعا این دیوانگان اسلامی که از مخ راحتند!
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 16:52
nassau - کپنهاک - دانمارک
این کدام روحی هست که هم انگشتر دارد و هم ساعت؟
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 17:03
balak - چایپاره - ایران
بابا بیخیال این حرفا چیه روح با ابعاد فیزیکی و با لباس ما ندیدیم اصلا روح جسم نداره اگه داش هر روز همه ما انا رو میدیدیم و باهاشون ارتباط داشتیم و در این صورت واویلا میشد
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 17:04
kobalt - تهران - ایران
خوب حالا مشکل چیه بدون بلیط اومده ؟سر و وضعش که بد نیست لخت که نیومده حتما باید اونیفرم ارواح یا همون ملافه رو مپوشید ؟ساعت هم برای تنظیم زمان برگشت لازم بوده بهر حال اون یه روح خوب و ورزش دوست بوده نه مثل بعضی ارواح خبییثه تماشاگر نما.
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 17:48
hamid.teh - وین - اتریش
مگه چی شده حالا این روحم دل داره عشق فوتبال است هیول داخل زمین که نرفته مثل بقیه نشسته واقعا اگه کسی دیگه ی بود میرفت پشتت دروازه تشویق میکرد...
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 17:49
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
روح چیه؟!! این عکس فتوشاپپ هستش. همین چهره چند هفته قبل در اخبار منتشر شده بود و (راست یا دروغ!) گفته شده بود که مربوط است به مراسم خاصی‌ که در منطقه‌ای (فکر کنم در آمریکای لاتین) که سالی‌ یکبار اجساد مردگانشان را بیرون می‌آورند و لباس میپوشانند و در مراسم حرکت میدهند!!!
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 18:31
sorena_ m - دیلمان - ایران
عجب روحی چقدر باهاله یکی از این روحا نمیاد سراغ این خیابانی تا دست از فوتبال با گزارشات کسل کننده و پر از اشتباه برداره که همیشه سوهان روح می شه .
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 19:00
datis - سن دیگو - امریکا
این روح بابای محمود احمدی‌نژاده، میگه تو زندگی‌ بعدی مموتی بیواد سرمربی فوتبال اروپا شه یه ونم تو این لیگا راه بندازه
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 19:07
gara bag - ریس ویک - هلند
من دیگه از این چیز‌ها زیاد اطلاعات ندارم ولی‌ ۲۵ سال پیش زمان سربازی سرباز هنری بودم، یعنی‌ موزیک میزدیم،تئاتر بازی میکردیم و فیلم. روزی در تصویر برداری طوری شد که عکس و نور شدید افتاد به دوربین و دیگه از هر چیز فیلم برمیداشتیم عکس و نور را هم باز می‌دیدیم .تا که دوربین را یک هفته روشن گذاشتیم تا مشکل برطرف شد.
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 19:51
pull.over - دوحه - قطر
بابا عکس اولو ول کنید. در مورد عکس دوم نظر بدین:-) تو روزنامه ی خبر ورزشی ایران هم این خبرو نوشتن:-)
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 20:18
karkas - اصفهان - ایران
شبیه روح امام هست
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 20:19
pull.over - دوحه - قطر
اونایی که روح رو قبول ندارن آخر سر یه روح میاد میخورتتون اون وقت باورتون میشه که دیگه دیره ..لول
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 20:25
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
ارواح باباش.
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 21:25
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
حرف و کامنت آقای علی رضا -نوشاتل- سوییس جواب لازم را داده است. حتما" هموطنانی که خارج از کشور اقامت دارند با سریال تلویزیونی « فایل اکس» آمریکائی آشنایی دارند که خیلی جذاب و پر طرفدار است.بعد از موفقیت! آن کارهای دیگر مشابه آن زیاد میتوان دید و نام برد. فایل اکس و مانند آن همگی مبتنی به تخیل و فاقد کوچکترین اساس علمی یا عینی هستند. این پدیده ها صرفا" برای یک امر ابداع شده اند و آن بهره جویی تجارتی از تاءثیر و نقش آن تخیلات و توهمات در باورها واعتقادات عموم و به وسیلۀ آن جذب پول و پول و پول و باز هم پول. در اینجا هم ناظر چه هستیم؟ ورزش؟ نه! بلکه ورزش در خدمت «پول», همان ورزش حرفه ای. کجا؟ در کشوری همانقدر فقیر و عقب مانده که کشورهای خاور میانه. فقط به جای مسلمان, مسیحی.
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 22:24
shabnam_p - تالش - ایران
این خبرگذاری احتمالا سوژه جدیدی نداشته دست به کار شده این عکس رو دستکاری کرده که یه کم براش تبلیغات بشه وگرنه روح الان بجای استادیوم باید توی اون دنیا تقاص گناه هایی که کرده بود رو پس میداد
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 23:08
tarkofski - استكهلم - سوئد
ای روح تو برم !!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 01:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.