اطلاعات تازه درباره کشته شدن قذافی, جسد قذافی کجاست؟

انتخاب می نویسد :

چندی پیش رسانه های مختلفی خبر از کشته شدن قذافی توسط مامور مخفی فرانسوی دادند، که به اطلاع خوانندگان «انتخاب» رسید.


به گزارش سرویس بین الملل انتخاب؛ در تازه ترین این افشاگری ها، "گلوبال ریسرچ" نکات تازه ای را در این مورد گزارش میدهد که خلاصه آن چنین است :

این هفته روزنامه دیلی میل گزارش مفصلی دال برظن دخالت ماموران مخفی فرانسه،دربه قتل رساندن سرهنگ قذافی به دستور سارکوزی ،رئیس جمهور سابق فرانسه را منتشر کرد .

هر چند باید در نظر داشت که شورشیان، که از سوی نیروهای ناتو حمایت میشوند و اکنون در قدرت هستند، و یک لیبی تقریبا ویران، بی ثبات و وحشت زده ای روی دستشان مانده است، و در صدد آن هستند که برای منافع فردی خودشان و نه منافع ملی، ثروتهای کشور را تکه تکه کنند، هم دلایل زیادی برای فرار خود از دست داشتن در قتل فجیع را قذافی دارند. اما اتهامات تازه نکات قابل توجهی را برای ما روشن میکنند. گفته میشود که قاتل فرانسوی در میان انبوهی از مردم خشمگین نفوذ کرد و با خالی کردن گلوله ای در سر قذافی، وی را بقتل رساند .

انگیزه به قتل رساندن قذافی، بنظر منابع معتبر(لیبیائی) این بود که مانع ازهر نوع تحقیقات راجع به روابط سارکوزی با قذافی بشود. روزنامه دیلی میل، به نقل از یک گزارش دولتی فرانسه، که در یک سایت تحقیقگر(اینترنتی) منتشر شده بود، فاش ساخته است که سرهنگ قذافی از طریق بانکهائی در پاناما و سوئیس 50 میلیون یورو به مبارزات انتخاباتی سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه کمک کرده است، که اگر صحت داشته باشد خلاف قوانین انتخاباتی فرانسه است. در این گزارش هم چنین به سفرهای متعدد سارکوزی (به لیبی) نیز اشاره شده است .

علاوه بر این ادعا میشود که "حساب بانکی ای در سوئیس به نام خواهر ژان فرانسوا کوپه، رهبر حزب او ام پ (UMP) ، حزب حاکم سارکوزی، و مرد دست راست سارکوزی، باز شده بود .

پسر قذافی، سیف الاسلام، که جانش در گرو تصمیمات " سیستم قضایی لیبی" است و در وضعیت نامشخصی زندگی میکند و معلوم نیست که آیا او هم باید مشمول "حوزه قضائی لیبی" باشد یا نه، در رابطه با کمک مالی به مبارزات انتخاباتی سارکوزی قبلا ،با صراحت تمام گفته بود " ما به مبارزات انتخاباتی (سارکوزی) کمک مالی کردیم ... ما تمامی جزئیات را داریم و آماده ایم تا همه چیز را فاش کنیم ".

بنابراین جای تعجب نیست اگر، سیف الاسلام که قبلا یک میلیون و پانصد هزار پوند به دانشگاه معتبر اقتصاد لندن، دانشگاه محل تحصیلات عالی خود، دست و دل بازانه پرداخته بود، و در ماه مه 2010 سخنرانی سالانه رالف میلی باند، آکادمیسین معتبر که پدر برادران، دیوید میلی باند، وزیر خارجه سابق و اد میلی باند، رهبر کنونی حزب کارگر است ، را ترتیب داده بود از سوی قدرت های غربی، که در توطئه یک کودتای عیر قانونی در کشورش هم شرکت داشتند، به حال خود رها شود .

البته پس از رسیدن سارکوزی به ریاست جمهوری ، دعوت رسمی او از سرهنگ قذافی به فرانسه در دسامبر 2007 ، و خوش آمد گویی به او با "برادر رهبر" خواندن او ، و اجازه برپائی چادر صحرائی معروف قذافی در مجاورت کاخ (ریاست جمهوری) الیزه ،فراموش نشدنی است .

همچنین، تونی بلر ( نخست وزیر اسبق انگلستان) که بارها به لیبی سفر کرده و با قذافی ملاقات و حتی از هواپیمای خصوصی او استفاده کرده بود و قرار دادهای عظیم اقتصادی با او بست هم، درباره وضعیت دهشتناک مرگ قذافی و سرنوشت فرزندان و نوه های قذافی ساکت است .

روزنامه دیلی میل هم چنین می نویسد که " در قطعنامه سازمان ملل ( که به غلط "فضای غیر قابل پرواز" نامیده میشود) صریحا نوشته شده بود که متحدان غربی حق مداخله در سیاست داخلی لیبی را ندارند و این در حالی است که با بمبارانهای تقریبا روزانه بود که حکومت قذافی را سرنگون کردند و مشاوران نظامی فرانسوی و انگلیسی نیز در داخل لیبی فعالیت می کردند ."

حال محمود جبریل که بعد از سرنگونی قذافی به عنوان نخست وزیر موقت انجام وظیفه کرد در مصاحبه ای با تلویزیون مصر گفت که این مامورین خارجی بودند که در انقلابیون رخنه کردند و قذافی را به قتل رساندند. منبع دیگری در تریپولی گفت که سارکوزی همه گونه دلیل داشت تا قذافی را ساکت کند .

همچنین رامی العبیدی، مسئول سابق روابط خارجی دولت انتقالی لیبی گفت که محل قذافی از طریق صحبت تلفتی او با تلفن ماهواره ای خودش با اسد بود که ردیابی و کشف شد و این امر واقعیت این سوال بزرگ را مطرح می کند که آیا این دو لشکر کشی بیرحمانه که با حمایت غربیها، بر ضد لیبی و سوریه انجام می شوند با یکدیگر ارتباطی دارند؟ و یا اینکه اسد چقدر از این روابط تیره مالی اطلاع دارد؟

دیگر اینکه، بن عمان شعبان، یکی از کسانی که در زمان قتل قذافی در محل حضور داشت و اسلحه خود را دائم برخ می کشید، و گفته میشود که در حمله طرفداران قذافی زخمی شده و (برای مداوا) به فرانسه منتقل شده بود، هفته گذشته در بیمارستانی در فرانسه در گذشت.این سوال مطرح است که او چقدر از نحوه قتل قذافی اطلاع داشته است؟

سارکوزی مرتبا دریافت هرگونه کمک مالی از رهبر لیبی را تکذیب میکند و روزنامه دیلی میل هم نتوانست به او جهت پاسخگویی به این اتهامات دسترسی پیدا کند .

نکته دیگر قابل توجه این است که درست قبل از دیدار قذافی از پاریس در ماه نوامبر 2007، وزارت خارجه آمریکا در تلگرافی در مورد لیبی هشدار داده بود که رهبری اقتصادی و سیاسی لیبی در مورد بخش انرژی بطور روز افزون سیاستهای ناسیونالیستی را تعقیب می کند و در تلگرامی دیگر گزارش داده بود که قذافی در نطقی در سال 2006 گفته است که کمپانیهای نفتی بوسیله خارجی هایی که میلیونها سود کرده اند کنترل می شوند و اینک وقت آن است که لیبیایی ها جای آنها را در سود بردن بگیرند .

دولت قذافی شرکتهای نفتی را مجبور کرده بود که به شرکتهای محلی خود اسامی لیبیایی بدهند و بدتراز آن، "قانون کار را در جهت "لیبیائی" کردن ، اصلاح کرده بود تا مدیران، مسولان مالی و مدیران نیروی انسانی از لیبیائی ها باشند" . بنابراین شاید نباید تعجب کرد که در عکس العمل به شنیدن مرگ قذافی، پرزیدنت اوباما، برنده جایزه صلح نوبل ، گفت" روز با عظمتی است" و خانم کلینتون با خنده ناهنجاری گفت: " آمدیم،و دیدیم، او مرد "

در مورد مرگ قذافی تنها یک امر مسلم وجود دارد و آن اینکه هیچ دست تمیزی پشت ماجرا وجود ندارد .

سوال آخر اینست که جسد قذافی کجاست؟

+99
رأی دهید
-29

ab shangooli - لندن - انگلند
جسد قذافی مهم نیست که کجاست ، مهم این‌است که در این دنیا عدالتی وجود ندارد.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:23
be_pa_khaste - هارلم - هلند
به امید روزی که سران مملکت اسلامی ایران رو اینجور به این شکل تو همین سایت ببینیم
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:33
*israel* - اورشلیم - اسرائیل
اینها چرندیاتی بیش نیست و هدف تفرقه و راجع به سوال جسد قذافی در توالت منزل بنده بود سیفون کشیدم رفت دیگه نیست !
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:18
daniall - نانت - فرانسه
قذافی به نظر من خیلی‌ هم عاقل نبود ولی‌ تبلیغات غرب از یون یک دیکتاتور دیوانه ساخت بود.کسی‌ که بزرگترین سیستم آبرسانی رو توی صحرای داغ به وجود آورده بود سیستم بسیار مرفه و خیلی‌ ارزون درمانی رو ایجاد کرد قیمت پوشاک خیلی‌ پایین بود حتا از کشور تونس برای خرید لباسهای مارک ارزون به لیبی‌ میرفتن ولی‌ چه می‌شه کرد که منفعت طلبی غرب در کنار یون آدمهای جاهل وحشی و بر بر که این اواخر به سوی اسلام گرایی هم میرفتن و قدرت گرفته بودن این چیزا حالیشون نبود جالبه که خود غرب هم هزینه نمیکرد و از طریقه عقب موندهی مفتخور عربستان قطر و امارات و با پولهای اینها این جانوران بی‌ تمدن رو تحریک میکرد مثل سوریه که همهٔ هزینهٔ جنگیدن رو عربها و ترکها میدان به هر صورت کل خاور میانه و جهان اسلام بازیچه‌ای بیشتر نیست مردمی اکثرا اسلامگرا وحشی و عقب نگه داشته شده که کل هم و غمشون اسلام و قران در عوض هیچ هنر و سودی برای بشرییت ندارن و مثل حیوون فقط تو سر و کله ی هم میزنن .
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:45
abhrcomepro - تهران - ایران
همه سران فرانسه و انگلستان کثافت هستن
یکشنبه 23 مهر 1391 - 06:57
h.tajvar - بروکسل - بلژیک
مرگ بر اسرائیل
یکشنبه 23 مهر 1391 - 07:28
yashainiran - ایران - ایران
..جسد قذافی کجاست؟.. همانجایی که جسد صدام حسین است!
یکشنبه 23 مهر 1391 - 08:06
perser68 - فلوریدا - امریکا
داستان هر چه که هست امیدوارم یه چیزی شبیه ایران امروز ما نشه و به جمع جونوران آدم خور اسلامی اضافه نشه!به اندازه کافی‌ برای بلبشویی که خمینی هندی زاده قاتل به راه انداخت دارییم هزینه می‌کنیم!
یکشنبه 23 مهر 1391 - 10:13
kalleasbi - برس - سوئد
این هم از دمکراتی غرب،،همش دروغه،این غربیها همه تروریستن و فقط میخوان مملکتهای مارا غارت کنن
یکشنبه 23 مهر 1391 - 10:59
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
be_pa_khaste - هارلم - هلند / بلا نسبت جنابعالی، میگن طبق قانون طبیعت هر کسی که خواهان مرگ دیگری باشد( به حق یا ناحق ) در واقع برای مرگ خود در همان گمانی که در ذهن دارد ، دعا کرده است ! دوست عزیز امیدوارم این دعا هرگز شامل حال شما نشودو سالهای متمادی عمر با عزت داشته باشید. من بشخصه امیدوارم که با توهم دموکراسی هیچوقت در شرایط هرج و مرج ( آنچه که در لیبی است ) ایران به دموکراسی نرسد و هرگز ایران عزیز دچار بحران و ناامنی نشود. برعکس امیدوارم که با رشد فرهنگی و با درک از حقوق دیگران به این مهم برسیم. برای رسیدن به دموکراسی باید حوصله داشت و در پروسه زمانی بلند مدت آنرا دنبال کرد. اگر فرهنگ دموکراسی نباشد با این افراط و تفریطی که در طیفهای جامعه ایرانی است، وضع ایران در هر بحرانی بسیار وحشتناک خواهد بود که این وضعیت تنها تنها دشمنان ایران را خوشحال خواهند کرد! دشمنانی که علی الظاهر لباس دفاع از آزادی و دموکراسی بر تن دارند!
یکشنبه 23 مهر 1391 - 11:06
odin - انتورپن - بلژيك
«قذافی مظلوم بود و مظلوم شهید شد!» خیال اقایون راحت شد؟حسین بازجوی شرف نداری نویسنده اصلی این مقالات مالیخولیاییه وبا سند سازی از بریده های تحریف شده روزنامه های خارجی بهتر از بنده و شما میدونه که این کارها نمیتونه کشتار سی هزار شهروند سوری رو ماست مالی کنه.هواپیماهای غربی سوریه رو بمباران کردن و پیش از اینکه جنبش، جنگ داخلی بشه مردم رو به گلوله میبستن؟ مگه تظاهرات مردم سوریه مسالمت امیز نبود؟ کی از ایران تک تیرانداز برد روی پشت بومها و مردم رو زد؟ دقیقآ همونطور که محمد مختاری و صانع ژاله و ندا .. رو کشتن انقلابیهای سوریه رو هم زدن. بخاطر حماقت امیر ارجمند و سازگاراها جنبش ایران فروکش کرد، سوریها سازگارا نداشتن و ادامه دادن. الان هم اقایون کیهانی از ترس شبها باپمپرز میخوابن. شیعه همینه.وقتی میتونه میکشه و رحم نداره، وقتی هم دید نمیتونه و الانه که بیان خدمتش برسن، گریه میکنه و ننه من غریبم در میاره. انتخاب جان فایده نداره کسی باورتون نمیکنه.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 12:15
farhades - تهران - ایران
روزگار لیبی از این به بعد عزاست !!!! لیبییایی ها هم 30 سال بعد میفهمن چه .. خوردن !!!. وای به اونهایی که فکر میکنیم امریکا و انگلیس فرشته نجاتن !!!
یکشنبه 23 مهر 1391 - 15:31
shahin bahmanzadegan - شیراز - ایران
چقدر ادم باید ساده لوح باشه که فکر کنه امریکا وانگلیس فرانسه برای دقدقه دموکراسی به کشورهای دیگه حمله مبکنه نه فقط به خاطر نفت هست وبس در مورد ایرانم همینه امریکا بزرگترین بازار خاورمیانه رو از دست داده یعنی ایران برای همین هم هست که داره تقلا میکنه که هم نفت و هم بازار ایرانو بدست بیاره با تقییر حکومت
یکشنبه 23 مهر 1391 - 20:21
anti-US - مونترئال - کانادا
قذافی هر چقدر وحشی هم که بود به پای توحش غربیهای وحشی نمیرسید. به چه حقی در امور داخلی یه کشور دخالت میکنند؟ اونهم مداخله نظامی؟ چون چشم دیدن پیشرفت غیر از خودشون رو ندارند. به درست یا نادرست بودن اسلام کاری نداریم، اما روشن است که پیشرفت کشورهای اسلامی خطری بسیار بزرگ برای غرب شمرده میشه. مرگ بر توحش غربیهای وحشی تاریخ در پرده حقوق بشر و چرندیات دموکراسی. دموکراسی رو باید خود ملت برای خودشون تعریف کنند نه یه غربی وحشی
دوشنبه 24 مهر 1391 - 21:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.