اظهارات بی سابقه مطهری: چنین شخصی [احمدی نژاد] حتی یک روز هم نباید در قدرت باقی بماند

علی مطهری در اظهاراتی بی سابقه در مورد احمدی نژاد گفت: چنین شخصی حتی یک روز هم نباید در مسند قدرت باقی بماند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» Entekhab.ir ؛ این نماینده مجلس که از او به عنوان جدی ترین مخالف احمدی نژاد یاد شده و سابقه اجرای طرح سئوال از رییس جمهور را در کارنامه خود دارد، روز چهارشنبه قصد قرائت نطق پیش از دستور خود را داشته که به دلیل «درنیامدن قرعه به نام او» ، نتوانسته اظهارات خود را در مجلس به زبان بیاورد.

مطهری گفته است:  بعد از تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، زمانی که دولت از اجرای دقیق آن طفره رفت و خواستار آن شد که دستش در پرداخت یارانه‌ها باز باشد، یعنی قانون بی‌قانون، آن وقت بود که مجلس باید در مقابل آن می‌ایستاد و بر اجرای دقیق قانون پافشاری می‌کرد تا به این‌جا نمی‌رسیدیم. اما مجلس هشتم به نام «تعامل» و «حفظ وحدت» از اجرای قانون و پاسداری از حقوق مردم کوتاه آمد و در مقابل این قانون‌گریزی دم فرو بست.

وی اضافه کرد: خودمان حرمت قانون و مجلس را حفظ نمی‌کنیم و در نتیجه کار به آنجا می‌رسد که رئیس‌جمهور در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود می‌گوید من قانونی را که منطبق بر قانون اساسی تشخیص بدهم امضا و اجرا می‌کنم و قانونی را که منطبق بر قانون اساسی تشخیص ندهم امضا و اجرا نمی‌کنم.

مطهری تاکید می کند: این یعنی استبداد و دیکتاتوری و به توپ بستن مجلس. چنین شخصی حتی یک روز هم نباید در مسند قدرت باقی بماند.

وی همچنین فاش کرده که برخی می گویند «چون این آدم [احمدی نژاد] جسور است و پرونده زیر بغل دارد ، باید بگذاریم دوره اش تمام شود» و از این طرز تفکر انتقاد کرده است. این نماینده مجلس اشاره نکرده که چه فرد یا گروهی معتقد به این نظر هستند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ متن کامل این نطق در پی می آید:

آنچه که این روزها از نابسامانی بازار ارز مشاهده می‌کنیم بیش از آن‌که ریشه در تحریم‌های اقتصادی غرب داشته باشد، ناشی از نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست. در سال گذشته درآمد حاصل از اجرای این قانون 28 هزار میلیارد تومان بود که طبق قانون، نیمی از آن می‌بایست صرف یارانه خانوارها می‌شد، در نتیجه به هر نفر حدود پانزده هزار تومان تعلق می‌گرفت. اما دولت با تخلف از قانون، مبلغ 43 هزار میلیارد تومان را فقط بین خانواده‌ها به صورت هر نفر 45500 تومان توزیع کرد و سهم تولید را نپرداخت و کسری پانزده هزار میلیارد تومان را نیز به‌طور غیرقانونی از محل فروش نفت برداشت کرد.
 

در نتیجه اکنون دولت به صورت مستاجری درآمده است که در پایان هر ماه باید اجاره سنگینی را به موجر پرداخت نماید و روزهای آخر ماه را در هول و هراس به سر می‌برد. زمانی که میزان فروش نفت بالا بود دولت مشکل چندانی نداشت اما وقتی با کاهش فروش نفت مواجه شد مجبور به بازی کردن با قیمت ارز از طریق عرضه نکردن موقت به بازار شد تا مابه‌التفاوت قیمت ارز آزاد و ارز ساختگی مرجع را صرف پرداخت و احیانا افزایش یارانه‌ها نماید. در این ماجرا مجلس نیز مقصر است.

بعد از تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، زمانی که دولت از اجرای دقیق آن طفره رفت و خواستار آن شد که دستش در پرداخت یارانه‌ها باز باشد، یعنی قانون بی‌قانون، آن وقت بود که مجلس باید در مقابل آن می‌ایستاد و بر اجرای دقیق قانون پافشاری می‌کرد تا به این‌جا نمی‌رسیدیم. اما مجلس هشتم به نام «تعامل» و «حفظ وحدت» از اجرای قانون و پاسداری از حقوق مردم کوتاه آمد و در مقابل این قانون‌گریزی دم فرو بست.

 

خودمان حرمت قانون و مجلس را حفظ نمی‌کنیم و در نتیجه کار به آنجا می‌رسد که رئیس‌جمهور در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود می‌گوید من قانونی را که منطبق بر قانون اساسی تشخیص بدهم امضا و اجرا می‌کنم و قانونی را که منطبق بر قانون اساسی تشخیص ندهم امضا و اجرا نمی‌کنم؛ و این یعنی استبداد و دیکتاتوری و به توپ بستن مجلس. چنین شخصی حتی یک روز هم نباید در مسند قدرت باقی بماند، نه این‌که بگوییم باید کاری کنیم که دوره‌اش به پایان برسد چون آدم جسوری است و پرونده‌هایی زیر بغل دارد.

 

مجلس باید بر اجرای دقیق قانون خود پافشاری کند، نباید ریالی اضافه بر درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی، به یارانه‌ها اختصاص یابد، چه رسد به این‌که بخواهند میزان فعلی یارانه‌ها را که با تخلف قانونی تامین می‌شود به سه برابر افزایش بدهند و احیاناً مقاصد انتخاباتی نیز در کار باشد. این در حالی است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای هیئت دولت، مشکل گرانی را ناشی از افزایش نقدینگی در جامعه دانستند و راه‌هایی را برای کاهش نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید پیشنهاد کردند.

 

مسئله تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تبدیل صندوق به سازمان، مسئله‌ای قابل تامل است. صرف‌نظر از این‌که این کار وجاهت قانونی داشته یا نداشته -که لازم است رئیس مجلس براساس اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی درباره آن اظهارنظر کنند- چرا باید برای حفظ یک فرد در مقام ریاست یک مجموعه، اساسنامه آن را تغییر دهیم؟ اگر این کار، کار لازمی بوده چرا قبلا انجام نشد؟


کشور را نباید با لجاجت اداره کرد. تعدادی از نمایندگان نسبت به انتصاب فردی به ریاست صندوق تامین اجتماعی که در قوه قضاییه چند پرونده دارد و برای رسیدگی به پرونده‌هایش از قضاوت تعلیق شده است اعتراض داشتند و آن را مغایر با قانون ساختار تامین اجتماعی می‌دانستند، دیوان عدالت اداری نیز طی حکمی نظر آنها را تایید کرد.دولت به جای آن‌که حکم دیوان را اجرا کند، اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را تغییر داد، یعنی دور زدن قانون و دهن‌کجی به قوه قضاییه و کاری شبیه حیله‌های شرعی که در مسئله ربا به کار می‌برند.


حال جالب است که به سرعت، بودجه‌هایی به سازمان تامین اجتماعی تزریق می‌شود تا مشکلات آن در باب بازنشستگان و مستمری‌بگیران حل شود، همه برای حفظ یک فرد در رأس این سازمان.


البته ما از حل مشکلات معیشتی این اقشار خوشحال می‌شویم ولی سوال این است که چرا قبلا این بودجه‌ها اختصاص نمی‌یافت و چرا در موارد دیگر مانند متروی تهران مطالبات قانونی آنها پرداخت نمی‌شود. گذشته از دو میلیارد دلارِ قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلانشهرها که دو سال است پرداخت نشده است

از مصوبات مجلس در بودجه سال 91 برای متروی تهران درباره یارانه بلیت و خرید واگن و مانند آن نیز حتی یک ریال پرداخت نشده است و این یعنی یک بام و دو هوا و سیاست رفاقت در یک جا و لجاجت در جای دیگر.

+181
رأی دهید
-43

Khodekhodeshe - انتورپ - بلژیک
هیچ کدومتون لیاقت منصب و قدرت رو ندارین نه تنها اون .....
جمعه 7 مهر 1391 - 14:39
baran828 - تهران - ایران
برین بابا ! خالی بندی شده براشون نقل ونبات ! تا میبینن قیمتها میکشه بالا الکی یه دعوای زرگری بین خودشون راه میندازن هم حواس مردم پرت بشه هم یه دلبری ای بکنن .
جمعه 7 مهر 1391 - 14:40
greentree - تهران - ایران
آقای مطهری تمامی‌ خیانت و دزدیهای بزرگی‌ که شده به دست رهبر و پسرش مجتبی صورت گرفته ،،اینها بودند که برای احمدی کودتا کردند ،همین‌ها بودند که برای پول و قدرت اقتصاد ایران را به خاک سیاه نشاندند ،،احمدی‌نژاد فقط یه بله قربان گو بود برای رهبر و بیت اون
جمعه 7 مهر 1391 - 14:43
greentree - تهران - ایران
آقای مطهری یک نگاهی‌ به نماینده‌های مجلس بکنید ببینید چند نفر اونها شجاع هستند و به نفع ملت ایران تصمیم میگیرند ؟...بیش از ۹۵% نماینده‌ها فقط بله قربان گو بیت رهبر هستند و دست بوس رهبر ..شما چه طور می‌خواهید کشور ایران را از نابودی نجات بدید با وجود چنین افرادی؟..
جمعه 7 مهر 1391 - 14:46
ghafas - مشهد - ایران
با دهن پر حرف نزن جانم .چند بار بگم ؟؟؟
جمعه 7 مهر 1391 - 14:48
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
بالاخره بعد از یک هفته این آقا که اه اه کمی گیرش اومده و دیگران حقشو خوردند به صدا در آمد و گفت ای بابا پس اه اه من چی میشه به همه اینهمه اه اه دادای به من همش یه ذره به کجای این هیکل به این گندگی میرسه!!!!!
جمعه 7 مهر 1391 - 14:59
agha_ehsan - تهران - ایران
قربون دکتر برم که حق مجلسی ها رو خوب گذاشت تو دهنشون.
جمعه 7 مهر 1391 - 15:10
perser68 - فلوریدا - امریکا
مفت خوری چه به بعضی‌‌ها میاد!تیپ عین...
جمعه 7 مهر 1391 - 15:16
Caroline - تهران - ایران
میگم که ٨ یا٤ سال بیش کجا بودى این حرف رو بزنى...... از بس سرگرم دزدى و غارت بودین .. حلا که دوره ایشان داره تموم میشه دارى واق واق میکنى
جمعه 7 مهر 1391 - 15:32
invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
اراذل حکومتی به جون هم افتادن. این از نشان‌های ترس و وحشت از آزادی.
جمعه 7 مهر 1391 - 15:39
dadrooz - تهران - ایران
همتون سر و ته یه کرباسید، آشغال کله و مزخرف نطفه
جمعه 7 مهر 1391 - 16:14
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
چطور قبل انتخابات به قول اقاتون بهترین انتخاب و بهترین رئیسجمهور بود حالا چه اتفاقی افتاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
جمعه 7 مهر 1391 - 16:34
Kamran631 - لیون - فرانسه
یکی از یکی‌ دیگه لاشخور تر !!
جمعه 7 مهر 1391 - 16:44
nangbarvelayat - دالاس - آمریکا
آفرین به فرزند آیت‌الله نجاستی. حیف که پدرت آدم نبود، واگر نه‌ تو میتونستی خیلی‌ خوب بشی‌.
جمعه 7 مهر 1391 - 16:58
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
ول کن بابا اسدالله، شما‌ها همتون از یک کرباس هستید، یعنی‌ خر خودتی، خودتی و خودتی.(با پوزش از خر عزیز). اگه یه کمی‌ غیرت و مردونگی داشتی از اون طویله می‌آمدی بیرون.
جمعه 7 مهر 1391 - 17:04
بابک - سبزوار - ایران
واقعا درست می گه بالاخره مطهری پوز احمدی نژاد را به خاک مالید
جمعه 7 مهر 1391 - 18:46
bojan - شیراز - ایران
احسنت greentree - تهران - ایران
جمعه 7 مهر 1391 - 19:31
ali-s - تهران - ایران
کارش درسته
جمعه 7 مهر 1391 - 20:00
irane aziz - وین - اتریش
احسنت گرینتری - تهران - ایران. مجلسی‌های ناا محترم،همون که احمقی‌نژاد گفت،حقتونه
جمعه 7 مهر 1391 - 20:02
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
دیگ به دیگ میگه روت سیاه. یکی‌ از یکی‌ سیاه تر و منفور تر.
جمعه 7 مهر 1391 - 21:16
علیرضا دوستدار - شیراز - ایران
همتون از یه اخور یونجه میخورید وای به حآل این ملت بیچاره که گیر شما افتادند کجا رفت رفت عظمت 2500 ساله ایران که کثافتایی مثل تو و احمدی نژاد واسشون تعیین تکلیف کنند.
جمعه 7 مهر 1391 - 21:44
مانفرد - ایران - ایران
شب به خیر مطهری .دیگه داره تموم میشه.عرعر بسه دیگه همتون مال یه طویله هستید
جمعه 7 مهر 1391 - 22:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.