مهمانپرست: پلیس آمریکا در جریان حمله به من بی‌تفاوت بود

دویچه وله : رامین مهمان‌پرست مدعی شد درخواست‌های مکرر وی از پلیس آمریکا برای جلوگیری از مزاحمت افراد معترض به او در نیویورک با بی‌تفاوتی ماموران پلیس روبرو شده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران این حمله را به اعضای مجاهدین خلق نسبت داد.


رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر چهارشنبه (۲۶ سپتامبر / ۵ مهر) هنگام عبور از منطقه منهتن نیویورک نزدیک مقر سازمان ملل متحد مورد حمله ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی قرار گرفته بود، پلیس آمریکا را به "بی‌تفاوتی" متهم کرد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، پل بروان سخنگوی پلیس نیویورک گفت که آقای مهمانپرست در نزدیکی سازمان ملل در حال قدم زدن بود که معترضان او را شناسایی و به او اعتراض کردند و  به دنبال بالا گرفتن تهدید‌ها آقای مهمانپرست از پلیس حاضر در محل درخواست کمک کرد. سخنگوی پلیس نیویورک اضافه کرد که ظاهرا این تهدیدها فقط "لفظی" بوده و ضرب و شتمی صورت نگرفته است.
 
در چند فیلمی که از این حادثه در اینترنت منتشر شده است اما چند حمله جزیی فیزیکی علیه آقای مهما‌نپرست دیده می‌شود. از جمله در آخرین دقایق که چند مامور پلیس در حال هدایت رامین مهمان‌پرست به سمت ماشین پلیس برای خروج از محل هستند، یک‌نفر خود را به او رسانده و با دست به پشت گردن سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ای‌ می‌زند.
 

 

رامین مهمانپرست جمعه ۷ مهر این حمله را به اعضای سازمان مجاهدین خلق نسبت داد و گفت: «متاسفانه در قبال حرکت منافقین، شاهد نوعی بی تفاوتی پلیس آمریکا بودیم و هر چند باری هم که به پلیس اشاره می‌کردیم که باید از مزاحمت این افراد جلوگیری کنند، بی‌تفاوتی نشان می‌دادند ولی وقتی هجمه سنگین‌تر شد پلیس دخالت کرد و آن‌ها را به عقب راند و بعد هم اطلاعیه‌ای داد که چنین اتفاقی افتاده است.»
 
حضور معترضان سوری در تجمع ایرانیان مقابل سازمان ملل
 
با این‌که رامین مهمانپرست این حمله را به اعضای سازمان مجاهدین خلق نسبت داده است، اما در فیلم‌هایی که از این حادثه منتشر شده، افرادی با لباس زردرنگ و برخی با پرچم شیر و خورشید و  چند نفر نیز با پرچم معترضان سوری دیده می‌شوند.
 
هم‌زمان با آغاز اجلاس سالانه سازمان ملل، گروه‌های زیادی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی از روز دوشنبه (۲۴ سپتامبر / ۳ مهر) در اعتراض به نقض مکرر حقوق بشر در ایران مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک دست به تجمع زدند. به گزارش رسانه‌های بین‌المللی گروهی از مخالفان سوری رژیم بشار اسد نیز در اعتراض به حمایت ایران از رژیم سوریه در این تجمعات حضور داشته‌اند.
 
آن‌گونه که سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفته است بعد ازپایان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور  ایران در سازمان ملل، آقای مهمانپرست به همراه دو نفر از اعضای وزارت امور خارجه در حال ترک مجمع عمومی و حرکت به سمت هتل محل اقامت بوده‌ که افرادی منسوب به سازمان مجاهدین خلق سعی کرده‌ا‌ند سد راه او شوند و برایش مزاحمت ایجاد کنند.
 
آقای مهمان‌پرست همچنین حفاظت از جان دیپلمات‌ها در مراسم بین‌المللی را برعهده میزبان دانسته است.  

+292
رأی دهید
-35

poriyaye_vali - دوحه - قطر
اگه پلیس امریکا بی تفاوت بود که لت وپارت میگردند
جمعه 7 مهر 1391 - 12:54
ali1111 - تهران - ایران
بی‌ تفاوت بود؟!!! اگر نبودند که تیکه تیکه شده بودی، ابله....
جمعه 7 مهر 1391 - 12:54
sepehr79 - وین - اتریش
پ نه پ !! می‌خواستی مثل توی ایران عمل کنه بیاد با وانت از روشون ر د بشه ! یا کلتشو در بیاره به مردم شلیک مستقیم بکنه! جمع کنید بابا کاسه کوزتون رو ! از رو برید حالا دیگه! فکر کنید این مردم توی ایران بعد از آزادی چیکارتون می‌کنند ! اون موقع دیگه پلیس آمریکا هم نیست که به دادتون برسه و برید بچسبید بهش. ...آره داداش ! حالا برو پیدا کن‌ پرتقال فروش را
جمعه 7 مهر 1391 - 12:52
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
خب حالا یه ذره طعم بی تفاوت بودن را بچشی مگه چه ایرادی داره؟؟؟ ها ها ها ها ها
جمعه 7 مهر 1391 - 13:00
Sonixax - هامبورگ - آلمان
خوبه فیلمش هست که نجاتت دادند ! دروغگو
جمعه 7 مهر 1391 - 13:03
Khodekhodeshe - انتورپ - بلژیک
کار کار هر کس که بوده چه مجاهدین خلق چه سلطنتط طلب چه هر کس دیگه فقط میگم. دمتون گرم و دست مریزاد.
جمعه 7 مهر 1391 - 13:09
antikaselis - اصفهان - ایران
درود بر شما آقای مهمان پرست و ننگ به ایرانیان خود فروش و وطن فروش بی شرف
جمعه 7 مهر 1391 - 13:12
bavar88 - آمستردام - هلند
خبری از رهبر گرو (رجوی) نبود. چی‌ شد که بعد از ساله ۲۰۰۱ از دید پنهان شد و حتا در کشور مدّعی آزادی!!زکی!!! خودش را پنهان میکنند. نکند که گور به گور شده و هفت استخوان پوسونده.هههه. سرنوشت تمام کسانی‌ که به ملت خود پشت کردند و با دشمنان همنوا شدند ننگ و خواری است. سرت را بالا بگیر مهمان پرست که نام تو رسم ایران و ایرانی‌ است...درود بر رهبر فرزانه ایران که خاری در چشم آنها..
جمعه 7 مهر 1391 - 13:14
داماهی - بندرعباس - ایران
دستشون درد نکند کاشکی چوب توی آنجایش میکردند مردیکه دزد مفتخور دروغگو.
جمعه 7 مهر 1391 - 13:17
be_pa_khaste - هارلم - هلند
تا تو باشی‌ با پول ملت اونجا نری بگردی .موجود بی‌ خاصیت .اشغال .هههههههههههههههههه چه باحال زدن تو پرت
جمعه 7 مهر 1391 - 13:24
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
اوزگل چی‌ فکر کردی؟ فکر کردی پلیس آمریکا ساندیس خوره پاسدار؟ که تو دستور بعدی اون ملت را لات و پار کنه؟ اما خودمونیم خیلی ترسیده بودی. ببین ایندفعه جون سالم بدر بردی، بترس از روزی که بدست ملت ایران در تهران بیفتی. اون روز هم دور نیست.
جمعه 7 مهر 1391 - 13:45
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
کاش یک کم تفاوت فرهنگی هم نشونش می دادین!
جمعه 7 مهر 1391 - 14:12
بت شکن - مونترال - کانادا
هر چند از مجاهدین متنفرم ولی‌ میبایست توسط معترض ایرانی‌ و سوری این مرتیکه دروغگوی ضّد آمریکائی را می‌بستند به گوجه فرنگی‌ و کیک خامه تا چهره پلید و قصه گویش بر ملا شده و دیگر هوس آمریکا رفتن را نکند!!!!
جمعه 7 مهر 1391 - 14:13
ماه شب - تهران - ایران
جناب نامحترم، پلیس از دید شما بی تفاوتی نشان داده ولی شما رو که مورد ضرب و شتم قرار ندادند، پلیس که حافظ جان و مال و ناموس مردم است در سال 88 با مردم چه کرد؟ تو به عنوان یک دولتمرد چه کردی با ملت خودت؟ وطن فروش نامرد
جمعه 7 مهر 1391 - 13:57
DADA_ST - آمستردام - هلند
یک پرسش وجود داره که ایشون باید پاسخ بده . این آقا تنها بدون محافظ تو خیابون چه غلطی میکرد ؟ رفته بوده با کی‌ ساخت و پاخت کنه ؟ میخواسته چه اطلاعاتی‌ رو بفروشه؟ بیا توضیح بده مرتیکه . پلیس هم میدون شما چه روانی‌‌های هستین برای همین کامل حمایت نکرد
جمعه 7 مهر 1391 - 13:54
ItsMeWT - کلن - آلمان
نکه پلیس ایران در جریان حمله لباس شخصیها به پسر و دختر مردم خیلی‌ با تفاوت بود؟ گهی زین به پشت و گهی پشت به زین..
جمعه 7 مهر 1391 - 14:43
greentree - تهران - ایران
این اوباش اسلامی وطن فروش را باید بندازن جلوی سگ‌های هار که تا میتونند پاره پاره کنند این شیطان دروغگو اسلامی را
جمعه 7 مهر 1391 - 14:50
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
چی شد ؟ چی شد ؟ مدام دارید میگید مرگ بر آمریکا !!!! حالا بلند شدید یه مشت گوساله با پول یامفت مردم رفتید خوش گذرونی میخواستی واست فرش قرمز هم پهن کنند و کلی تحویلت بگیرند !!! مردک مزدور کاسه لیس حالا آمریکا خودش بده پلیسش هم بده دیگه !!!! تازه شانس اوردی اگر همین پلیس نبود که عملیات کهریزک را وسط خیابون واست اجرا می کردند !!!! حالا چهار تا فحش خوردی و یه پس گردنی به تریج قبات برخورد !!!! شما اگه خیلی ....دارید یه روز بدون محافظ برین وسط مردم تا ببینید یه من ماست چقدر کره داره !!!!!
جمعه 7 مهر 1391 - 14:55
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- نفس عمل کار درستی‌ نبود !، ولی‌ ؛ با دیدن این صحنه‌ها میشود میزان نفرت و انزجار ملت ایران را نسبت به این حکومت فاسد و ظالم سنجید !!،،، در اینجا دو نوع میشود قضاوت کرد ؛ یکی‌ ظاهری و دیگری باطنی ؟!،، ظاهری میشود گفت که این نوع برخورد با یک شخصیت دیپلماتیک کشور شایسته نبوده و نیست ، و خارج از چهار چوب دموکراسی است !،، ولی‌ باطن قضیه را اگر بنگریم، با ظلم‌هایی‌ که رژیم کثیف و مستبد مذهبی‌ علیه ملت مظلوم کرده و می‌کند ملت به نقطه انفجار رسیده اند و از کنترل خارج هستند ؛ از قرائن این‌گونه پیداست که تمامی ملت ایران از خشم و کینه انباشته شده در دلشان نسبت به حکومت منفور مذهبی‌ ایران هم اکنون به پا خواسته اند و در حال قیام و خروشی هستند که به هر نحو ممکن این جلّادان تاریخ را به سزای اعمالشان برسانند !، لذا این‌گونه پیداست که عمر دیکتاتوری اسلامی در ایران به پایان رسیده است و بهار ایرانی نیز در راه است !! ملت ایران هم اکنون باید خود را برای یک جشن با شکوه ملی‌ برای آزادی ایران عزیز از دست استبداد مذهبی‌ آماده کند !.
جمعه 7 مهر 1391 - 15:17
perser68 - فلوریدا - امریکا
BAVAR88آمستردام-هلند. تشریف نداشتین رفته بودین دست بوس رهبر نکبتتون خامنه‌ای منفور!؟جیره چند ماه رو گرفتین!؟روز‌های سختی در انتظاره!
جمعه 7 مهر 1391 - 15:31
Caroline - تهران - ایران
خوب حالت رو جا اوردن.... اى کلک مىخواستى برى خرید که مچت رو گرفتن .......
جمعه 7 مهر 1391 - 16:03
shablizim - لندن - انگلیس
ﭘﻠﻴﺲ ﻛﻪ ﻧﺒﻮﺩ اﻻﻥ ﻳﺎ ﺗﻮ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺑﻮﺩﻱ ﻳﺎ ﺷﻜﻼﺕ ﭘﻴﭻ ﺭاﻫﻲ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﺮﺗﻴﻜﻪ ﭼﻲ ﺧﻴﺎﻝ ﻛﺮﺩﻱ ﭘﻠﻴﺲ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻛﻪ ﻧﻴﺮﻭﻱ اﻧﺘﻆﺎﻣﻲ ﻣﺰﺩﻭﺭ ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻭاﻳﺴﺘﻦ ﻟﺒﺎﺱ ﺷﺨﺼﻴﻬﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ ﺗﺎﺭﻭﻣﺎﺭ ﻛﻨﻦ ﺁﻧﻬﺎ اﺯ ﺗﻮ ﻣﺤﺎﻓﻆﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﻻﺷﺨﻮﺭ ﺑﻲ ﺧﺎﺻﻴﺖ ﺑﺮﻭ ﺑﻘﻴﻪ ﻋﻤﺮﺕ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﭘﻠﻴﺲ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﺎﺵ ﻭﻟﻲ ﻣﺰﺩﻭﺭﻫﺎﻱ ﺳﺎﻧﺪﻳﺴﻲ و ﻟﺠﻨﻬﺎﻳﻲ ﻣﺜﻞ ﻣﻬﻤﺎﻧﭙﺮﺳﺖ ﺑﺪﻭﻧﻦ اﻳﻦ ﻓﻘﻄ ﻳﻚ ﭘﻴﺶ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺑﻮﺩ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻡ اﺻﻠﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﻳﮕﻪ ﭘﻠﻴﺲ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻴﺎﺩ ﻧﺠﺎﺗﺘﻮﻥ ﺑﺪﻩ ﺁﻧﺮﻭﺯ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺮﻭﻱ اﻧﺘﻆﺎﻣﻲ و ﺑﺴﻴﺠﻴﻬﺎﻱ ﺟﻨﺎﻳﺘﻜﺎﺭﺗﻮﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻮاﻇﺐ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺑﺎﺷﻦ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﭽﻪ ﭘﺮﺭﻭﻫﺎ
جمعه 7 مهر 1391 - 16:07
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
bavar88 - آمستردام - هلند/ رجوی سالهاست که مرده منتها چون گروهک ها بدون رهبر هیچ هستند و متلاشی میشوندشهامت انتشار خبر مرگش را ندارند در واقع مثل این می ماند که رهبر دیکتاتور سقط بشود منافقین هم اگر در خوابشون به حکومتی برسند! از زمره حکومتهای دیکتاتوری خواهند بود. ولی دستشون درد نکنه که این مرتیکه خائی و بی وطن را زدنند شما ها هم از ترس هذیون میگویند این نمونه ای از خشم مردم است , تصور کن روزی را که توی خیابان میدوی و دنبال راه فرار هستی که یه گوشه ای قایم بشی آنروزی که یک شیر دختر ایرانی بهت پناه بده و دستشو تو سرت بذاره بگه نزنیدش ولش کنید.
جمعه 7 مهر 1391 - 18:29
kobalt - تهران - ایران
داداش میخواستی برایه سوتفاهم فرهنگی زیر آبی نری اگرم برای نیت خیر میرفتی درخواست حفاظت میکردی یا چندتا از اون 160تا چغندر رو همرات میبردی تک خوری این دردسرهارو داره.
جمعه 7 مهر 1391 - 20:43
shahram_khan - قزوین - ایران
جلوی چشممه که سید علی‌ تو خیابونای ایران همینجوری میره زیر کتک، این سرنوشت همتونه.
جمعه 7 مهر 1391 - 21:02
farhad85 - سیدنی - استرالیا
خوب که چی‌؟؟ یک مشت مجاهد وحشی و عقده ای‌ در خیابان عربده میکشند و آبرو ریزی میکنند. مگر روش‌های بهتری برای اعتراض وجود ندارد؟؟ اینها ذاتا وحشی و جانی هستند. چه ملاها و چه مجاهدین
جمعه 7 مهر 1391 - 23:11
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
چیزی نبود،یه مقدار تفاوت فرهنگی بود
جمعه 7 مهر 1391 - 23:06
kobalt - تهران - ایران
فرهاد-سیدنی -چرا روشهای بهتر وجود داره 1 -روش اروپایی مثل پرتاب تخم مرغ وگوجه فرنگی گندیده وپاشیدن رنگ2-روش عراقی پرتاب کفش 3-روش عربی پاکستانی افغانی خود انفجاری 4-یه روشم که انحصاریه بالا رفتن از دیوار بصورت خودجوشیه.
شنبه 8 مهر 1391 - 00:25
moosanarenj - تهران - ایران
فرق نمیکنه که مجاهد بودند یا سلطنت طلب ،به هر حال ایرانی بودندوخشمگین.آقای رامین مهمانپرست این مشتی نمونه خروار بود ،اگر نمیدانی بدان درداخل وخارج کشور در قلب هر ایرانی انبار باروتی انباشته از نفرت وکینه به امثال تو ونظام تو پنهان است ،برو برای رهبرت تعریف کن که آن لحظات چه احساسی داشتی تا اوهم حساب کار دستش بیاد وفکر نکند که در ،همیشه بر این پاشنه خواهد چرخید،اورا آگاه کن که دستکم 90درصد مردم ایران آماده اند با دستان خود چشمانش را بکنند وتکه تکه اش کنند.
شنبه 8 مهر 1391 - 11:43
london121 - لندن - انگلستان
آخ انقدر حرصم میگیره یه سری ادای روشن فکرارو در میارن میگن ما با خوشونت مخالفیم،حقش بود،گاهی پشت به زینو گاهی زین به پشت.
شنبه 8 مهر 1391 - 14:36
مهران خان - تهران - ایران
من به جای پلیس آمریکا بودم وسط اون شلوغی یه باتوم هم حواله ش می کردم!
شنبه 8 مهر 1391 - 15:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.