سوءقصد مرگبار در کابل در واکنش به فیلم بی‌گناهی مسلمانان

سوءقصدی انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل ۱۲ کشته به جای گذاشت که ۹ تن از آنها اتباع بیگانه بوده‌اند. سازمان افراطگرای "حزب اسلامی" مسئولیت این سوقصد را برعهده گرفت و آن را واکنشی به فیلم "بی‌گناهی مسلمانان" خواند.

سوءقصد مرگبار در کابل در واکنش به فیلم بی‌گناهی مسلمانان

اعتراضات مردم در کشورهای اسلامی به فیلم جنجال‌برانگیز "بی‌گناهی مسلمانان" همچنان ادامه دارد و در برخی نقاط نیز ابعاد سخت خشونت‌باری به خود گرفته است.

بامداد سه‌شنبه (۱۸ سپتامبر) سوقصدی انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان روی داد که دست کم ۱۲ نفر را در کام مرگ فرو برد. به گزارش رسانه‌های خبری ۹ تن از این افراد اتباع خارجی و سه تن دیگر افغان بوده‌اند.

به گفته‌ی شاهدان عینی یک سوقصدکننده‌ی انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده‌ی خود را در نزدیکی یک مینی‌بوس که برای سوختگیری توقف کرده بود، منفجر کرد. گفته می‌شود که فرد سوقصدکننده یک زن ۲۰ ساله به نام فاطمه بوده است.

سرنشینان این مینی‌بوس کارکنان یک شرکت و در راه رفتن به فرودگاه بود‌ه‌اند. مینی‌بوس مزبور بر اثر این انفجار کاملا تخریب شد و تکه‌هایی از آن به گوشه و کنار پرتاب شدند.

"اقدامی انتقام‌جویانه"

به گزارش خبرگزاری آلمان، مسئولیت این سوقصد مرگبار را گروه افراطگرای "حزب اسلامی" برعهده گرفته است. زبیر صدیقی، سخنگوی حزب اسلامی در تماسی تلفنی همچنین این سوقصد را اقدامی تلافی‌‌جویانه در قبال فیلم جنجال‌برانگیز "بی‌گناهی مسلمانان" خوانده است.

به عقیده‌ی کارشناسان و ناظران، در حال حاضر به سود نیروهای افراطگرا و اسلامگرا است که اقدامات خود را در ارتباط با فیلم "بی‌گناهی مسلمانان" جلوه دهند و از این طریق توجه را به خود جلب کنند.

رهبری "حزب اسلامی" را گلبدین حکمتیار، نخست‌وزیر سابق افغانستان برعهده دارد. او در جنگ مجاهدین با نیروهای شوروی در دهه‌ی هشتاد میلادی نقشی کلیدی ایفا می‌کرد و بعدها نیز سبب شد که افغانستان در جنگی داخلی و خونین فرو رود.

گروه "حزب اسلامی" در مقایسه با طالبان کمتر به خاطر سوقصد و حملات تروریستی عناوین خبری را به خود اختصاص می‌دهد.

+48
رأی دهید
-190

Taraneه - کبک - کانادا
چه خوب چهره اسلام واقعی‌ رو به نمایش گذاشتن
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:20
آرمان98 - اصفهان - ایران
با این کارها که دارند میکنند واقعا فیلم بی گناهی مسلمانان هم از سر مسلمانان زیاده.من به نوبه خودم واقعا متاسفم که مسلمان زاده هستم... وحشی تر از ... خود ... خون ستیز
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:24
Pesar Iran - بریزبن - استرالیا
به به چشم و دل ..روشن....این نشون دهنده این هست که اون فیلم همش دروغ بود و مسلمان ها اصلا جنایت کار نیستن...بکشید تا میتونین که ماهیت اسلام بیشتر هویدا بشه....
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:28
raha2022 - اهواز - ایران
در کشورهای خارج و حتی در ایران برای نشان فیلم انهم یک فیلم امریکائی صد درصد مجوز پخش فیلم لازم است . چطور است جنین فیلم "توهین امیز به پیامبر اسلام" بدون مجوز انهم فقط درچندکشورهای عربی و بدون مجوز روی اکران برود . ایا نمیشود گفت برنامه سیاسی وپشت پرده ائی در کار بوده است . وکشاندن انحراف مردم به این مساله .
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:32
SHEKAN - تهران - ايران
خاک بر سرتان با این اسلام مسخره تان . هیچ بویی از انسانیت نبرده اید . مغزتان را به احساستان سپرده اید و یک لحظه فکر نمی کنید .
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:58
be_pa_khaste - هارلم - هلند
واقعا این حرکت از وحشیگری نشات میگیره .من کاری به خود اسلام و ماهیت آن ندارم اما کلا فرهنگ اسلامی فرهنگ خشنی است.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:59
morteza2012 - گرینی - یونان
اینقدر جفنگ در مورد مسلمونها نگید.تا حالا دیدید یکی‌ در مورد عیسی که معلوم نیست پسر کیه از این فیلما بسازه،چرا اسلام رو با ملا‌ها یا با طالبان مقایسه می‌کنید.خوب چرا انگشت اونجاشون میکنند که اینها هم به این صورت تلافی کنند.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 12:06
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
کار بد، بد است و این مسلمانان تندرو اصلا کارشون قابل دفاع نیست، پس ننگ بر خشونت ولی این دلیل نمی شه آمریکا و هم پیمانانشون در اقدامی تلافی جویانه باز زن و بچه افغان رو بمب باران می کنند. امیدوارم کشت و کشتار متوقف بشه.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:46
بت شکن - مونترال - کانادا
من حاضرم غیابا از طرف تمامی‌ دست اندرکاران این فیلم موهن عذرخواهی کرده و صرحتا بگم غلط کردند تا این مهر ورزی ها!!! پایان یابد. چون تا همین جاش تمام دنیا فهمیدند که دین اسلام چقدر رئوف!، صلح جوّ!، بخشاینده!، صبور! و مهر ورز است!! هدف از ساخت فیلم همین نتیجه‌ای بود که اتفاق افتاد و مورد تفهیم همه مردم دنیا قرار گرفت!! انشأ اله که قبول حق هم قرار گیرد!! امین
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 12:26
nikiniki12 - ماینز - المان
مسلمان بیگناه و پاک!!!!!!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 13:06
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
به درک که توهین می‌کنید!! صد بار هم که شده مینویسم مسلمان واقعی تشنه ی خون!! زیرا که کتابشان را با خون نوشته اند!! کثافتی که در کابل این عمل انتحاری را انجام داد یک زن بود!!! ضعیفه‌های اسلامی تنها در کشتن با مردان اسلامی برابر هستند!!! ننگ بر دامنی که شما ویروس‌ها را آفرید!!!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:47
aln2012 - لندن - انگلستان
کسی‌ نیست به این سازنده فیلم بگه ، آخه الاغ این هم فیلم بود تو سختی ، این همه درس خوندی ، که نفرت تو از مسلمانها نشون بدی . خیلی‌ خر تشریف داری بی‌ تعارف . فیلم هم نگاه کردم شما هم برین نگاه کنین ، غیر از عقده هیچی‌ نبود ، آدم .......
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 13:41
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
مسلمانان جهان خواستند با اعتراض به این فیلم ،که آنها را در فیلم وحشی نشان میدهد به جهانیان ثابت کنند وحشی نیستند و فقط این یه اعتراض معمولی‌ هست!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 14:04
شهادت - تهران - ایران
ما مسلمانیم و پایبند به اسلام. اگه آمریکا و غرب اینو فهمیدند که هیچ، نفهمیدند دمار از روزگارشون در میاریم. بهتره که آمریکا و غرب در صدد سنجش میزان صبر و تحمل ما بر نیاد دفعه دیگه .... میگی نه امتحانش مجانیه.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 13:38
sobat - تهران - ایران
تا همه درس بگیرند دیگه از این فیلمها نسازن وبدونن مسلمانان با توهین کنندگان به عقایدشون شوخی ندارن.....واینگونه مخالفان را یکراست میفرسن جهنم..........
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:45
anty mola - اربیل - عراق
نابود باد ... خونخوار،این ... هر روز به نحوی چهره کریه خود را به جهانیان نشان میدهد.........
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 16:21
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
عزیزان این جماعت به خودشون هم رحم نمیکنن! در همین ایران و کشورهای اسلامی چندین ترور به راه انداختن! هیچ دخلی هم به دین اسلام ندارن
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 17:15
monjiiran - وین - اتریش
عجب . خوب شد احمقها از تو پوست‌شون سر بر آوردند مرگ بر افراطیون
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 17:30
lida_78 - لندن - انگلستان
... یعنی‌ وحشیگری و کشتار
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 18:13
mina minavand - هانور - آلمان
raha2022,شما هم حرف رهبر دانشمندت رو تکرار میکنی‌.در خارج از ایران هیچ چیزی ممنوع نیست،نه فیلمی،نه کتابی‌،نه حرفی‌....در ضمن اینها با حماقت خودشون مردم رو کنجکاو تر کردن که مردم فیلم رو ببینن.در ضمن محمد هم یک آدم بوده.چرا به خیلی‌ها در زندانها تجاوز می‌شه اما ... مقدّسه.فکر کنید و بعدن حرف بزنید.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 18:16
paksan - آمریکا - آمریکا
باید این اتفاقات بیفته این نه دست آمریکاس نه اسلامی ها این سرنوشت همه ادیان تندروست اسلامی مکتبی باید خودش رو نشون بده و مردم رو متنفر کنه از اسلام در حالی که فکر می کنند می روند بهشت و به نام خدا به کام عده ای قدرت طلب.البته بی احترامی به پیامبران خوب نیست ولی واقعاً اساس و اصل دین محمد همین بوده که با کوچکترین چیز از هم می پاشه؟یا نه محمد چیزهای بزرگتری به بشر اون زمان و این زمان یاد داده و این حاشیه ها فقط بهانه اس واسه افراد قدرت طلب که آویزان دین شدند و دین می فروشند.در هرصورت روزی را خواهیم دید که مثلا
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 18:17
paksan - آمریکا - آمریکا
ملت ایران شکاک بشوند به شیعه و اهدافش توسط خود حاکمان مذهبی و سالهاست که اسلام در ایران در حال نابودی است مثل جنگلها مثل محیط زیست مثل انسانها ولی بعضی چیزها رو می شه به چشم دید ولی بعضی چیزها رو می شه فعلا کتمان کرد ولی آینده همون چیزیه که حتی خود تندروهای مذهبی به زبون می یارن ولی باور ندارن و اون اینه که زمانی می رسه که برای اصلاح امور انسانها و بازگشت خوبی و صداقت باید مردم یا همون امام زمان با حکومت ها و مدعیون دینی و مذهبی وارد جنگ بشه و این نشون می ده گروهی کوچکی که امروز هم دیده می شوند در کشورهای اسلامی با کشتار و زور سوار قدرت خواهند شد و چنان می کنند که نه اینکه اسلام از بین می رود که آن روز تمام ناجیان و مردم باید اسلام را از بین ببرند تا سیاهی و ظلم و فساد از بین بره .این سرنوشت نانوشته و حتمی است.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 18:17
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
وحشیگری بکنید دنیا بیدار تر میشود , اگر اینطوری میخواهید ثابت کنید که مظلوم و بی گناه هستید که باید گفت اسلام منظق ترین و بی سوادترین و غیر قابل تحمل ترین پیروان را دارد و رود به دین اسلام یعنی ورود به جهنم این دین همش عذاب چه برای پاره ای از پیروانش و چه برای دیگر مذاهب امیدوارم که از روی زمین ریشه کن بشه هر مسلمان تو آتیشه ای را که نگاه میکنی کراهت چهره اش و فساد اخلاقیش حالت و بهم میزنه .
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 18:03
mlowes - واشنگتن - آمریکا
هر جا که نشان از توحش است نام... میدرخشد.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 18:49
Arash Aazad - هامبورگ - آلمان
کشتار و ترور انسانهای بیگناه توسط مسلمانان پیرو ... ، سند بسیار محکمی از مظلومیت و بیگناهی مسلمانان و صلح جو بودن دین اسلام میباشد! اسلام با خون بیگناهان زنده مانده، همانند ضحاک، البته ضحاک فقط تمثالی از ظالمان و خون خواران است !
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 20:12
mina minavand - هانور - آلمان
شهادت - تهران - ایران,از حرف زدنت آدم می‌فهمه میوه کدوم درختی.پر از تنفر هستی‌.مشت نمونه خرواره.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 21:01
ggirl - فرانکفورت - آلمان
حقیقت تلخه دیگه بابا خودتون می‌گید با بچه ۸ ساله "ازدواج" کرد ، با کلفت هاش سکس داشته و و و ..
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 21:57
sia2012 - تهران - ایران
ولی من از برخورد با مردم ایران (مخصوصا جوانهای ایرانی) وکامنهتا توی سایتها ... یه چیزی رو فهمیدم !مردم ایران از اصل مسلمون نبودند و به زور هم نمیشه بهشون قبولوند ...این دین مال ایرانی نیست . من کاری به بد و خوبش ندارم .
‌چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 04:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.