نخستین مصاحبه جاسوسان زن موساد

برای نخستین بار، «موساد»، سازمان اطلاعات و مأموریت های ویژه اسرائیل، ‌به پنج نفر از مأموران مخفی زن خود اجازه داده بدون افشای نام واقعی، با رسانه ها مصاحبه کنند و درباره زندگی شخصی و دنیای خاص خود سخن بگویند.

             نخستین مصاحبه جاسوسان زن موساد

گزارش یادشده،‌ هفته جاری در مجله عبری «لیدی گلوبز» به چاپ رسید و در روزنامه انگلیسی «ایندپندنت» نیز منعکس شد.

چکیده ای از مطلب روزنامه «ایندپندنت» را در ادامه خواهید خواند:

سالها بود که چهره دختران خوش سیمای فیلم های «جیمز باند» تصور ذهنی بسیاری از ما درباره جاسوسان زن بود،‌ تا ماجرای دستگیری و اخراج پر سر و صدای «آنا چپمن»، مأمور مخفی روسها در ایالات متحده، رسانه ای شد و در نهایت هم با دریافت نشان از دستان دیمیتری مدودیف،‌ رئیس جمهوری وقت روسیه، و روی آوردن خانم چپمن به دنیای رسانه ها و گویندگی و مانکنی ختم به خیر شد.

اما به راستی یک مأمور مخفی زن در سازمان های پر از رمز و راز اطلاعاتی چگونه زندگی ای دارد؟

«اِلا»، یکی از این مأموران است که در سازمان موساد خدمت می کند. او ۳۸ ساله و مانند بسیاری از زنان همسن و سالش متأهل و دارای فرزند نیز هست.

این جاسوس زن اسرائیلی می گوید، «صبح خیلی زود که از خواب بلند می شوم، خانه امن و راحتم، شوهر و سه فرزندم که آنجا در تخت هایشان خوابیده اند را در حالی که اشک در چشمانم حلقه زده و بغض گلویم را گرفته، ترک می کنم.»

درباره «اِلا» همین بس که نام خانوادگیش جزو اطلاعات طبقه بندی شده اسرائیل است و به احتمال قوی نام واقعیش هم «اِلا» نیست.

«اِلا» مأمور موساد است، سازمانی که نامش برای بسیاری یادآور ترس و عملیات پیچیده اطلاعاتی بین المللی است. بخشی از زندگی «اِلا» و چهار همکار دیگرش درحالی در مجله «لیدی گلوبز» منتشر می شود که مجله «نیویورکر» در همین هفته از جزئیات یکی از بزرگترین دستاوردهای موساد پرده برداشت.

در گزارش «نیویورکر» به مجموعه عملیات اطلاعاتی منجر به دقایقی پیش از نیمه شب پنجم سپتامبر سال ۲۰۰۷ اشاره شده،‌ زمانی که تعداد هشت فروند جنگنده «اف ۱۵» و «اف ۱۶» نیروی هوایی اسرائیل در تاریکی شب و بر فراز رادارهای از کار افتاده سوریه، ۱۷ تُن ماده منفجره را بر روی پایگاه هسته ای«الکیبار» در این کشور خالی کردند.

اما پیش از اینها، نقش جاسوسان زن سازمان موساد در سال ۱۹۸۶ در عملیاتی دیگر نیز آشکار شده بود، زمانی که «سیندی»، دختری که بعدها ارتباطش با موساد آشکار شد، «موردچای وانونو» کارمند سابق ناراضی تأسیسات هسته ای اسرائیل را فریب داده، از لندن به ایتالیا کشاند و با خوراندن دارو خواب آور، وی را به اسرائیل بازگرداند، جایی که «موردچای وانونو» به جرم افشای اطلاعات سری هسته ای کشور ۱۸ سالی را پشت میله های زندان سپری کرد.

زنان عضو سازمان موساد در گفت و گو های خود تصریح کرده اند که گاه به گاه فکر می کنند که «زندگیشان یک فیلم سینمایی پرحادثه است.»

دختران موساد در عین حال می گویند به شدت با این نظر که صرفاً به عنوان سلاح های جنسی مورد استفاده دارند مبارزه می کنند. «یائل»، از مأموران افسانه ای موساد به مجله «لیدی گلوبز» می گوید، « شانس یک مأمور مرد برای نفوذ به منطقه ای ممنوعه به مراتب کمتر از مأمور زنیست که لبخندی به لب داشته باشد.»‌

«عفرات»، یکی دیگر از زنان جاسوس سازمان موساد نیز در این باره می افزاید، «ما به این دلیل از زنانگی خود به عنوان یک سلاح استفاده می کنیم که استفاده از هر وسیله ای مجاز است، اما اگر فکر کنیم مأموریتمان از طریق، مثلاً، همخوابگی با رئیس دفتر [محمود] احمدی نژاد به پیش می رود،‌ هیچ کس در موساد به ما اجازه چنین کاری را نمی دهد. مأموران زن برای اهداف جنسی به کار گرفته نشده اند. ممکن است ما با سوژه مورد نظر لاس بزنیم، اما سکس خط ممنوعه مان است.»

روزنامه «ایندپندنت» با اشاره به روند استخدام زنان در موساد می نویسد تنها درصد کوچکی از کسانی که برای کار در موساد درخواست ارسال می کنند مورد پذیرش قرار می گیرند. از هزاران نفری که درخواست کار می فرستند، بیشترینشان در مراحل گزینش رد می شوند و تازه از همان تعداد اندکی که دوره آموزشی دوساله را آغاز می کنند، نیمی به پایان دوره نمی رسند، که در میان این افراد دانش آموختگان ممتاز واحدهای برتر تربیت تکاور ارتش اسرائیل نیز به چشم می خورند.

«یائل» می گوید، «کسی که قدرت تحمل فشار را ندارد، یا توانایی های ارتباطی اش زیاد خوب نیست از دوره حذف می شود. افرادی زیادی بوده اند که موقع امتحان به لکنت زبان افتاده یا عرق کرده و دست و پایشان را گم کرده اند، این یعنی نمره مردودی.»

«تامیر پاردو»، رئیس موساد، نیز در یک اظهار نظر کم سابقه به مجله «لیدی گلوبز» گفته، «زن ها در جنگ های اطلاعاتی و مأموریت های سری نسبت به مردها یک برتری بارز دارند و آنهم تواناییشان در انجام همزمان چند کار است.» تامیر پاردو یک ویژگی مهم دیگر مأموران زن را در برابر مردان قابلیت «گذشتن از منیت در راستای رسیدن به هدف» می داند.

رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل تأکید می کند، «زنان در رمزگشایی استعداد خوبی دارند و بر خلاف باورهای رایج، در حیطه شناخت موقعیت های مکانی، تحلیل اوضاع و شرایط و هوش فضایی نیز نسبت به مردان برتری شایانی دارند. وقتی زنها زُبده کار باشند، کارشان واقعاً خوب است.»

+63
رأی دهید
-54

shayan.kurd - اربیل - کردستان-عراق
دستگاه مخوف و ادمکشی و کثیف
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 23:09
soheil220 - آرهوس - دانمارک
غلط کرد که میگه سکس نقطه ممنوعه هست بر عکس همین سال پیش بود که خاخام ها اعلام کردند که سکس جاسوسان زن اسرائیلی با مردان غریبه برای بدست اوردن اطلاعات مشکلی نداره اخه اون مرتیکه ای این زنها معشوقه اش میشه مگه خره که وقتی اون باهاش سکس نکنه اصلا بهش مشکوک نشه ها ها ها
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 23:26
brother - لندن - انگلیس
ها ها ، با اینهال باید حالا حالاها بدوند تا به زنان و دختران دلیر ایران در وزارت اطلاعات ایران و سازمانهای امنیتی ایران برسند بعنوان نمونه در به دام انداخت و زنده گرفتن تروریست معروف ریگی که تحت محافظت جاسوسان خارجی بوده دختران شجاع ایرانی و وطن پرست موثر بوده اند که البته درد و بلاشون بخوره تو سر خاینین ایرانی خارج کشور .
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 00:57
amir-amir - تورنتو - كانادا
خانم شکسته نفسى مى فر مایند, شما گفتید و ما هم باور کردیم یکى از دلائل استخدام مامور مخفى زن در سازمان هاى اطلاعاتى مسئله جاذبه و اغواى مرد است که بتواند از او اطلاعات تخلیه کند و سکس یکى از عوامل موثر در این منظور است که زن به کار مى گیرد چرا که طرف به این راحتى اطلاعات را لو نمى دهد جز با حربه سکس
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 01:49
sepherdad - سیدنی - استرالیا
"`ویژگی مهم دیگر مأموران زن را در برابر مردان قابلیت «گذشتن از منیت در راستای رسیدن به هدف» می داند.""",,,, اول باید چیز داشته باشی‌ که "من" بشی‌ بد از منیت بگذری ، این‌ها بی‌ همه چیز هستن، چیزی‌ ندارن که ازش بگذرن!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 03:00
JOOJE PALANG - استکهلم - سوئد
مگه من مردم خدایی اگه بیان پیش من جاسوسیمو بکنن خودمو للو میدم،حیف از این شانسا نداریم (=
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 04:40
JOOJE PALANG - استکهلم - سوئد
مگه من مردم خدایی اگه بیان پیش من جاسوسیمو بکنن خودمو للو میدم،حیف از این شانسا نداریم (=
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 04:40
minajun - تهران  -  ایران
کثیف‌ترین آدم ها
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 08:08
jahanara - لاهتی - فنلاند
براتهر - لندن - انگلیس. ببین چقدر بدبختی هر چیزی که اربابت خوشش نیاد انکار میکنی‌ چیکارت کردن که اینجوری حلقه به گوش شدی البته مثل اینکه خوشت میاد میای اینجا همه .... شایدم مریضی دیدم که بعدا میای نیگا میکنی‌ که ملّت چقدر از اون حرفا... پس خوشت میاد
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:12
hajar - سلیمانیه - کردستان عراق
shayan.kurd - اربیل - کردستان-عراق کاک مسعود وکاک نیچر که نوکریشان را می کنند
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 12:56
brother - لندن - انگلیس
jahanara - لاهتی - فنلاند تو بدبخت که حرفی برای زدن نداری بهتر است ...
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:03
danial nabi - استكهلم - سوئد
اسرائیل در طول تاریخ با خیانت و جاسوسی سر پا بوده. به زودی ننگتان را میبینیم.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:30
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
(@) -- عجب مصاحبه و افشای اسراری بود !؟،که موساد اجازه آن را تا این حد داده است !!!،، جدا" که همه ما را گذاشتند سر کار با این افشاگری اسرار موساد !!!!،،، مردیم از خنده !،، نرخ گذاری این خبر قیمتش ۲ ریال هم نمی ارزد !!!،،، پس بیائید و در پاسخ این خبر و افشاگری این اسرار ؛ همه با هم فعل ( خندیدن ) را صرف کنید !!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 23:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.