اردوغان: در صورت حمله نظامی اسرائیل به ایران در سرتاسر جهان قیامت برپا می شود

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، احتمال حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران را "بسیار ضعیف" دانست.

                               اردوغان: در صورت حمله نظامی اسرائیل به ایران در سرتاسر جهان قیامت برپا می شود
 
اردوغان چهارشنبه 5-9-2012 درمصاحبه با شبکه خبری "سی ان ان" گفت: "احتمال نمی دهم که اسرائیل به ایران حمله کند. این احتمال بسیار ضعیف است. در غیر این صورت در سرتاسر جهان قیامت بر پا می‌شود".
 
این در حالی است که در هفته های اخیر، تهدیدهای مقام های اسرائیلی در خصوص احتمال حمله به نیروگاه های اتمی ایران بیشتر شده است؛ مساله ای که باعث گمانی درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

 اردوغان درباره بحران سوریه نیز گفت: "نزدیکی تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می‌تواند باعث عدم مسئولیت پذیری این کشور در قبال مساله سوریه شده باشد."
 
او درباره این سوال خبرنگار "سی ام ان" که "آیا از کمکهای غیر نظامی آمریکا به اپوزیسیون سوریه راضی هستند یا خیر؟" اظهار داشت: "چند موضوع هست که انتظار می‌رود آمریکا به انجام آنها بپردازد. ولی این کشور هنوز این انتظارات را بر آورد نکرده است. شاید آمریکا به این دلیل در جنگ داخلی سوریه دخالت نمی کند که خودش درگیر انتخابات است".
 
او خاطرنشانکرد: "البته ترکیه از آمریکا بخاطر اینکه مخالفتش با رژیم سوریه را اعلام کرده، خشنود است."

العربیه.نت فارسی

+162
رأی دهید
-63

biseda91 - سوئد - مالمو
خسته شدیم از این اظهار نظرها،بزنه نزنه فرق نداره بدبختیم.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 22:17
universe123 - لندن - بریتانیا
اردوغان ای ترک دو رو: اول، جلو کشتار کردهای ترکیه را بگیر، دوم، ا ز دادن اسلحه به مردم سوریه که باعث کشته شدن هزاران انسان بیگناه شده را متوقف کن بعد بیا و نظر بده.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 22:44
samuk66 - لندن - انگلستان
اره مرتیکه بذارید هی‌ تحریم کنن اینجوری مردم بهتر بدبخت میشن.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 22:46
gharib 196 - هامبورگ - آلمان
این تورکها سوریه رو با کمک آمریکا دارن به نبودی می‌کشن چون بعداز رفتن اسد میخوان سوریه رو تو دستشون بگیرن بدبخت مردم سوریه یاد ساله ۵۷ ایران می‌افتم که می‌گفتن شاه خائن هست و دیکتاتور هست و خیلی‌ چیزی دیگه بد چی‌ شد مصریها هم الان دادشان در اومده که میگن چه اشتباهی‌ بود انقلاب
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 23:17
kutol - ارومیه - ایران
هیچ اتفاقی نمی افتاد.. مطمئن باشید اگر هدف حمله سرنگونیه رژیم آخوندی باشد...مردم هم به اسرائیل کمک می کنند...گول یک مشت کاسه لیس و ساندیس خور را نخورید.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 23:27
شوشتری - کلن - آلمان
تو چقدر پول گرفتی این جوری حرف بزنی؟ به خاطر اینکه به عربها اسلحه بفروشید دست به هر کاری میزنید.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 23:47
avicenna - لندن - انگلیس
تو دیگه حرف نزن
جمعه 17 شهريور 1391 - 00:12
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
این مشنگ اسلامی هم دارد دنیا را از لولوی جمهوری اسلامی میترسانند. این آخوندها طبل توخالی هستند و هارت و پورت الکی زیادی میکنند. اینها تمام زورشان را در جریان ترورهای اخیر خارج از کشور که به شدت شکست خورد نشان دادند. تمام تحرکات اینها برای همه رو شده و وقتش که برسد آنچنان بر سر اینها فرو می آیند که فرصت نفس کش طلبی نداشته باشند.
جمعه 17 شهريور 1391 - 01:19
dkdk - اسلیس - دانمارک
زبلخان - لوس آنجلس - آمریکا چند وقتی‌ پیدات نبود مثل اینکه نیامده چرند گویهایت شروع شده؟درسته که ما چشم این دولت را نداریم اما وقتی‌ خود آمریکا و اسرائیل از قدرت نظامی و موشکیه ایران سخن می‌گویند.وقتی‌ آمریکا میگوید که حمله اسرائیل به ایران باعث حمله ایران به منافع آمریکا در خاور میانه میشود.و وقتی‌ اسرائیل توان حمله موشکی ایران را به کشورش خطرناک میداند و وقتی‌ ترکیه،روسیه و چندین کشور دیگر می‌گویند که حمله به ایران باعث جنگی بزرگ در خاور میانه خواهد شد،همه همه نشان دهنده این است که باز تو مزخرف گفتی‌ که ایران هیچ چیزی نیست.ضمنا خیلی‌ از مخالفان دولت ایران مخالف حمله به وطن نیز هستند.ننگ بر دولت ظالم، و شرم بر بیگانه پرستان خود فروش.
جمعه 17 شهريور 1391 - 02:48
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
من که هیچی دکتر شریعتی هم اگه چندتاکامیون طلا و دلار می گرفت همین حرفها رو می زد که این بابا می زنه!
جمعه 17 شهريور 1391 - 07:15
salmonella - اصفهان - ایران
کوروش کجایی؟کجایی این نظرات را ببینی که عده ای دست به دامن کشوری با هزاران کیلومتر مسافت دورتر شده اند برای حمله به این سرزمینت؟کجایی؟
جمعه 17 شهريور 1391 - 09:39
مجید خان - تهران - ایران
با درود. من با تهاجم نظامی بیگانگان در هر شکلی و به هر دلیلی مخالف هستم ولی دلایل دولتمردان ترکیه در ابراز نگرانی کاملا قابل فهم است. بعد از ان قلاب 57 ترکها ابتدا با آدامس هایی که عکس خوانندگان و هنر پیشه های ترکیه درونشان بود وارد بازار ایران شدند سپس نوبت نوارهای کاست خوانندگان ترک و ویدئوهایشان رسیدو رفتن به استانبول و آوردن کفش و تی شرت و شلوار و لباسهای ترک تبدیل به کعبه ی آمال ایرانیان شدسپس نوبت ماهواره ی آنا لوگ ترک رسید و تبلیغ محصولاتی مثل مثل آرکو و ...بعدها که دبی راه افتاد ترکها کمی عقب ماندند ولی زود به فکر افتادند و با آنتالیاو .. و کنسرتهای خوب و خوش همه چیز را جبران کردند.و از این دست مسایل که همه می دانیم. حالا نگرانند که مبادا بازار مصرف و توریست ایرانی را از دست بدهند.به هر حال به قیمت نابودی مردم ما ترکها و آذربایجانی ها و اعراب و فلسطینی ها و افریقایی ها و ...باید به نان و نوایی برسند.
جمعه 17 شهريور 1391 - 12:18
brother - لندن - انگلیس
dkdk - اسلیس - دانمارک افرین خوب جواب این صهیونیست را دادی
شنبه 18 شهريور 1391 - 15:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.