آمریکا به اسرائیل: به ایران حمله نکن تا جنگ افزار و تجهیزات نظامی مدرن از ما بگیری

روزنامه اسرائیلی «معاریو» با اشاره به تغییر لحن نتانیاهو در مورد ایران، دلیل این اتفاق را مشوق های دولت آمریکا به رژیم اسرائل دانسته است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ،  این روزنامه از آمادگی آمریکا برای دادن جنگ افزار و تجهیزات نظامی جدید به ارتش اسرائیل به عنوان مشوقی که نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور را از تصمیم به حمله در آینده نزدیک بازدارد، خبر داده است.

معاریو نوشته است: فشار شدیدی که بنیامین نتانیاهو و اهود باراک در هفته های اخیر بر آمریکا در مورد ایران وارد کرده اند، در حال ثمر دادن است.

این روزنامه نوشت که اسرائیل بویژه مایل به دریافت تجهیزاتی است که دست این رژیم را در حمله، در صورت رسیدن به آن مقطع زمانی، باز بگذارد.

این روزنامه در گزارش خود به بخشی از این تجهیزات اشاره کرده است؛ هواپیماهای سوخت رسان مدرن که آمریکا تاکنون آن را به هیچ یک از همپیمانان خود نداده است و باراک اوباما پیشتر متعهد به مجهز کردن اسرائیل به آن شده بود، و همچنین بمب های فوق سنگین سنگرکوب، که ارتش آمریکا خود به تازگی به آن مجهز شده است و اوباما برای تحویل آن به اسرائیل چندان روی خوشی نشان نمی داد.

به نوشته معاریو، مذاکراتی که هم اکنون ژنرال یعکوو عامی درور مشاور امنیت ملی اسرائیل با آمریکا انجام می دهد، برای دریافت جدول زمانی و نحوه تحویل این تجهیزات «تشویقی» از سوی آمریکا به ارتش اسرائیل است.

اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل نیز خود به زودی راهی پنتاگون خواهد شد.

معاریو افزوده است که آمریکا همچنین در برابر اسرائیل متعهد می شود که اقدامات محرمانه را نیز علیه طرح های هسته ای ایران گسترش دهد و تلاش ویژه ای را برای تولید ویروس های رایانه ای جهت ضربه زدن به کامپیوترهای تاسیسات هسته ای ایران به کار برد.

نگرانی اسرائیل از هشدار آشکار اوباما

به باور معاریو، به خاطر این مجموعه چشمگیر «مشوق ها» است که نتانیاهو در روزهای اخیر لحن خود را کمی تغییر داده است، بویژه اینکه پس از دوبار سخنان علنی و قاطع ژنرال مارتین دمپسی رییس نیروهای مسلح آمریکا در مخالفت با حمله، اسرائیل نگران است که آمریکا این بار بخواهد که هشداری آشکار از سوی باراک اوباما برای خودداری از حمله به ایران، دریافت کند.

+62
رأی دهید
-95

richard - کلن - آلمان
اوباما جان مادرت رای نیار برو گرت را گم کن.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:09
ALI.TEHRANMUSIC - بهشهر - ایران
غلط کردن
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:18
baran828 - تهران - ایران
جنگ افزار و تجهیزات نظامی جدید !!!برای حمله نکردن؟!خدایا دیگه دارم به گوش وچشمم هم شک میکنم.اینا مشکل مغزی ندارن یعنی؟
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:19
alwaystruth - تهران - ایران
به اسرائیل بگید به ایران حمله کنه. خسته شدیم هی گفت میخوام حمله کنم بعد مثل ترسوها یه چیزی رو بهانه میکنه واسه حمله نکردن. به ایران حمله کنید ایران تمام چاه های نفت اعراب رو میزنه. تمام پایگاههای آمریکا در منطقه رو میزنه تمام تنگه هرمز رو پر مین میکنه. راست میگید حمله کنید
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:21
gharib 196 - هامبورگ - آلمان
خند ه داره خوب بگین می‌خوایم جنگ افزار بفروشیم دیگه
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:53
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
نظر شخصی‌ من : جمهوری اسلامی در حل حاضر لولوی منطقه خاور میانه هست،از بین رفتن جمهوری اسلامی برابر است با ورشکستگی کارخانه‌های سلاح سازی در آمریکا و آلمان،چون بیشتر مشتری‌های سلاح در جهان کشورهای عربی‌ حاشیه خلیجپارس هستند
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:26
barfoburan - ژوهانسبورگ - آفریقای جنوبی
باشه منتظریم (:
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 12:16
perser68 - فلوریدا - امریکا
اوباما چه ساده فکر می‌کنه!هرچی‌ به اسرائیل بده،جمهوری لجن اسلامی با ماشینای گاز سوز مورد تایید brotherلندن انگلیس رو دست میزنه!فیلم هم ازش ساختن!کجا؟تو آذربایجان غربی!فقط یه دونه خامنه‌ای نکبت پرت کنه تو خاک اسرائیل همه چی‌ درست می‌شه!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:25
malek khorshid - روتردام - هلند
گور پدر همتون.آمریکا, اسرائیل و جمهوری نکبتی اسلامی. کاشکی‌ میشد این سیاسیون تمام ممالک رو میفرستادیم مریخ تا همدیگرو پاره پاره کنند. درود بر ملتهای آزاد و زنده باد آزادی.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 12:46
kutol - ارومیه - ایران
اگر هدف حمله نابودی رژیم جهل آخوندی است...خواهشا هر چه زودتر حمله کنید...
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 12:49
samuk66 - لندن - انگلستان
اوباما یه .. برو !تو نمیخواد رئیس جمهور بشی‌ !دست از سر مردمِ ایران بر دار !اگر این اوباما دوباره انتخاب بشه کار مردم ایران زاره. اوباما یه لعنتی .رامنی ۲۰۱۲
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 12:50
arash_oslo - اسلو - نروژ
خیلی‌ باحاله مردم دنیارو بالا نسبت خر گیر آوردن این اسریلیا، میخوان جنگ افزارهای مجانی‌ از آمریکا و اروپا بگیرن چوو میندازن که ما می‌خوایم حمل کنیم. به نظرتون چه مقدار پول گیرشون اومده تا حالا ؟
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 13:35
biseda91 - سوئد - مالمو
چوپان دوروغگو
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 14:57
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
اول اینکه غلط کرده حمله کنه ودوم این آمریکاییها هم خوب دارن از آب گل الود ماهی میگیرن و به ریش دنیا می خندن
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 15:41
yas abi - ببرسل - لز
آمریکا به اسرائیل: حمله نکن اگه حمله بکنی‌ کارت ساخته است. بعدش نگی‌ چرا نگفتی.... بابا اینقدر فیلم بعضی‌ نکنید، اسرائیل بدون اجازهٔ آمریکا یک لیوان آب هم نمیخورد. اگر آمریکا نیم ساعت با علم قبلی‌ از اسرائیل حمایت نکند، اسرائیل میرود اونجا که احمدی‌نژاد می‌خواد.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 16:16
Error404 - فرایبورگ - آلمان
Martin T - هایدلبرگ -آلمان - ببخشید یه سوال داشتم ، آیا فکر می کنید که شادان شیرین سخن که همشهری شماست هم چنین نظری داشته باشه ؟ :-)
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 16:26
baran828 - تهران - ایران
yas abi - ببرسل - لز:فقط اینکه بعضی با بازی خیلی فرق داره ها!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 16:50
yas abi - ببرسل - لز
باران۸۲۸ - تهران - ایران مرسی‌ که متوجه اشتباهات تایپی میشی‌. واقعا که سخته با این فارسی نویس اینجا!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 18:14
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
دوستان متاسفانه اینطور که به نظر میاد آمریکا داره پله پله راه حمله به ایران را مستعد می کنه اول نفت ایران را تحریم کرد که اگر جنگ شد نفت گرون نشه و بعد هم دارد اسرائیل را تجهیز می کند چون اینبار آمریکا میخواد مثل همیشه برنده باشه البته به نظر من هر کاری میخوان بکنند زودتر باید انجام بدن وگرنه زمان به سرعت میگذره و مردم ایران هم دارند ذره ذره زیر بار فقر و گرانی و تورم و اعتیاد از بین میرن و رهبر شیره ای و عنتر هم روز به روز بیشتر خون مردمو تو شیشه می کنند !!!!!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 19:26
baran828 - تهران - ایران
yas abi - ببرسل - لز:خواهش میکنم ولی انگار ما زورمون به هیچ جا که نمیرسه عوضش هر بلایی میخوایم سر این زبان بیچاره میاریم که فقط همین از ایرانمون گویا مونده . کمی دلمون برای زبان مادری هم بسوزه بد نیست.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 23:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.