دهقان: احمدی‌نژاد برای طرح انتخاباتی پوتین ـ مدودف برنامه می‌ریزد

چندی است که احتمال کاندیداتوری اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات آتی قوت گرفته است

بعضی از نمایندگان مجلس از سخنان رئیس‌جمهوری ایران در مصاحبه تلویزیونی شب گذشته درباره عمر دولت او انتقاد کردند.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس نهم، امروز چهارشنبه، ۱۵ شهریورماه با انتقاد از سخنان شب گذشته محمود احمدی‌نژاد گفت که دلیل اصلی رئیس‌جمهوری برای حضور در صدا و سیما استفاده از رسانه ملی برای طرح انتخاباتی پوتین - مدودف است.
 
محمد دهقان خطاب به محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: رئیس‌جمهوری باید بداند ایران روسیه و او هم پوتین نیست و مدودف مورد نظر آقای احمدی‌نژاد نیز چنین جایگاهی در میان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت.
 
آقای احمدی‌نژاد در مصاحبه تلویزیونی که دیشب از شبکه اول تلویزیون دولتی ایران پخش شد، در پاسخ به مجری که از او خواسته بود با توجه به این‌که فقط یک سال به پایان دولت وی باقی است، جواب سوالی را بدهد، گفت: شما از کجا می‌دانید که یک سال از عمر دولت باقی مانده است.
 
این سخنان رئیس‌جمهوری باعث شد تا نمایندگان یک‌بار دیگر از دولت به دلیل برنامه‌ریزی سیاسی برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری انتقاد کنند.
 
محمود احمدی‌نژاد در حالی به‌طور تلویحی از عدم پایان کار دولت در یک سال آینده سخن گفت که روز گذشته یک روزنامه سخنان اسفندیار رحیم‌مشاعی را در یک جلسه که در یکی از شب‌های قدر برگزار شد، منتشر کرد که در آن چهره جنجالی دولت گفته بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند.
 
در خبر منتشر شده در روزنامه مغرب به نقل از اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری آمده بود: دولت آینده هم دست ما خواهد بود، شخص خودم هم اعلام آمادگی کرده‌ام و می‌آیم، آقای احمدی‌نژاد بنده را متقاعد کرد تا حضور داشته باشم.
 
آقای مشایی همچنین گفت: خیلی‌ها الان می‌ترسند که قالیباف رئیس جمهوری شود، اما او که از هاشمی بزرگ‌تر نیست...ما برای او برنامه‌ مفصلی داریم، البته نباید الان برنامه‌هایمان را رو کنیم.
 
آقای رحیم‌مشاعی به صراحت از کمک رئیس‌جمهوری برای پیروزی او در انتخابات خبر داد و گفت:‌ احمدی‌نژاد شهر به شهر خواهد رفت و خواهد گفت که اگر می‌خواهید برنامه من (احمدی‌نژاد) ادامه پیدا کند، به فلانی (مشایی) رای بدهید و این امر هم کاملاً قانونی است و ربطی به امکانات دولتی هم ندارد. برنامه‌های دولت هم بر روی مردم بی‌تاثیر نبوده است.
 
اما امروز مرکز ارتباطات دفتر رییس جمهور‌ آن‌چه را «خبری ساختگی و دروغ درباره یک سخنرانی از اسفندیار رحیم مشایی» نامید، تکذیب کرد و توضیح داد که در خبر منتشر شده در روزنامه مغرب «هیچ ذکری از زمان، مکان و حاضران در این جلسه سخنرانی به میان نیامده است.»
 
مرکز ارتباطات دفتر رییس جمهوری اعلام کرد که از روزنامه مغرب شکایت خواهد کرد.
 
اسفندیار رحیم‌مشاعی، نزدیک‌ترین فرد در دولت به محمود احمدی‌نژاد از سوی اصولگرایان منتقد دولت، سردسته جریانی موسوم به «انحرافی» شناخته می‌شود.
 
«جریان انحرافی» به اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و نزدیکان او گفته می‌شود که به فساد مالی و انحراف در «دستاوردهای انقلاب اسلامی» متهم شده است.
 
محمود احمدی‌نژاد در چند سال اخیر با انتقاد شدید اصولگرایانی مواجه بوده است که از او خواسته‌اند تا از چهره‌هایی مانند رحیم‌مشایی و حمید بقایی فاصله بگیرد.
 
به اعتقاد برخی اصولگرایان، آقای احمدی‌نژاد در نظر دارد الگوی پوتین-مدودف را در ایران پیاده کند. ولادیمیر پوتین پس از دوره ریاست‌جمهوری، چون نمی‌توانست برای سومین دوره متوالی رئیس‌جمهور شود، به دیمیتری مدودف نخست‌وزیر هم‌پیمانش کمک کرد که رئیس‌جمهوری شود و عملاً خود در مقام نخست‌وزیر رئیس‌جمهوری باقی بماند.
 


«حرف‌های احمدی‌نژاد همان افکار جریان انحرافی بود»


 
آقای احمدی‌نژاد همچنین در مصاحبه شب گذشته‌اش اتهام وجود «جریان انحرافی» در دولت را رد کرد و گفت: ما حزب، گروه و جلسه‌ای نداریم بخدا قسم هیچ کس در دولت فراماسونر یا حجتیه یا بهایی و خطر بزرگی بعد از صدر اسلام نیست و نه منحرف و نه خائن است.
 
اما محمد دهقان، نماینده مجلس گفت: برخی از بحث‌هایی که در این برنامه از سوی رئیس جمهوری مطرح شد همان افکار سابق جریان انحرافی بود که از زبان رئیس جمهوری می‌شنیدیم، مواضع او درباره بیداری اسلامی با مواضع نظام تطابق نداشت و مواضع جریان انحرافی مجددا از سوی ایشان مطرح شد.
 
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه معیشت مردم، به پایگاه خبری فردا گفت قانون اساسی صریحا مدت چهار ساله را برای ریاست‌جمهوری ذکر کرده و بر این اساس هیچ رئیس دولتی نمی‌تواند بیش از دو دوره متوالی انتخاب شود.
 
غلامرضا اسدالهی گفت که ‌مردم در تنگنا قرا گرفته‌اند، اعتراض مراجع بلند شده و روز سه‌شنبه هم رئیس مجلس خبرگان نسبت به این اوضاع نابسامان اقتصادی اعتراض کرد.
 
به گفته او، تیم اقتصادی دولت قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای رو به راه کردن آن را ندارند.
 
روح‌الله بیگی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز سخنان رئیس‌جمهوری درباره ادامه کار دولت را ناقض نفس انتخابات دانست و گفت: انتخابات برگزار می‌شود تا جلوی یکه تازی‌های دولت گرفته شود و  اگر لازم است ترمز دولت گرفته شود مردم بتوانند آن را متوقف کنند. این‌گونه نیست که آقای احمدی نژاد بخواهد قدرت خود را در۱۰- ۲۰ سال دیگر هم ببیند.
 
اما کمال علیپور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفته است که نمی‌توان به ضرس قاطع از صحبت‌های احمدی‌نژاد معنای خاصی را استباط کرد. خوشبینانه‌ترین حالت این است که منظور او ادامه خدمت به ملت از سوی دولت‌های آینده است.
 
این در حالی است که نادر قاضی‌پور، دیگر نماینده مجلس، تغییر استانداران و فرمانداران کشور را در سال پایانی عمر دولت دهم نشان از برنامه ریزی‌های این دولت برای ماندگاری ارزیابی کرده است.
 
آقای قاضی‌پور تاکید می‌کند: «خبرهایی از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد این دولت برای رای آوری در انتخابات آتی فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.»
 
در چند ماه گذشته، چندین استاندار در سراسر کشور براساس تصمیم هیئت دولت تغییر کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تغییر استانداران قم، خراسان شمالی و گیلان اشاره کرد.
 
این تغییرها البته با اعتراضاتی از سوی اصولگرایان مواجه بوده است و آنها اینگونه اقدامات دولت را در راستای فعالیت‌های انتخاباتی ارزیابی کرده‌اند.

+33
رأی دهید
-51

perser68 - فلوریدا - امریکا
چه این آخوند زاده‌های عرب مردم رو به بازی گرفتن!این روانی دزد دروغگو منفور بی‌ شخصیت برای ۷۰ میلیون آدم داستان می‌‌بافه!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 09:56
بت شکن - مونترال - کانادا
و لکن کافیست رهبر معظم دوباره فرمان دهد "برو خودت را برای ۴ سال دیگر آماده کن" آنوقت هست که نه مجلسن، نه شورا ی نگهبان، نه مردم، و نه هیچ کس دیگری جرأت نا‌فرمانی را ندارند. به قول فردوسی بزرگ "جهان را جهاندار خواهد خراب، بهانه است کیکاووس و افراسیاب". و در اینصورت است که نعمت جنگی خانمانسوز، رحمت گرانی‌های ۳۰۰ در صدی، بگیر ببندهای فله‌ای، کهریزک‌های لوکس، دلار ۴۰۰۰ تومانی و خیلی خدمت‌های دیگر که این دولت عدالت محور وقت نداشت در این ۸ سال انجام دهد، در طبق اخلاص میگذارند و تقدیم ملت میکنند. فقط منتظر فرمان رهبری هستند!!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 10:10
siavash33 - کردستان - ایران
یادشعار نه شرقی نه غربی بخیر
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 10:19
majid63 - پاريس - فرانسه
اگر خواب دیدی خیر باشه ! یک اصطلاح میگه ؛خواب زن چپ .
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 10:56
alwaystruth - تهران - ایران
کسی که اندکی از اوضاع داخلی ایران اطلاع داشته باشه میدونه مشایی هیچ شانسی نداره. مشایی رو نه خامنه ای قبول داره نه هواداران دولت و نه اپزوسیون فقط احمدی نژاد معلوم نیست واسه چی چسبیده به این!
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 11:10
dara20 - تهران - ايران
طرح تقلب و دزدیدن رای مردم و ایجاد فساد دولتی از ایران به روسیه توسط ملیجک چلاق علی‌ جناب پینوکیو احمدی نژاد ریخته میشود.
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 13:06
kami_81 - مالمو - سوئد
دهقان فداکار دزد دریایی
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 14:45
abdolmalek - رامسر - ایران
هرکی بیاد بیاد فقط میخام رامنی زودتر بیاد تاهمتون رو حریف بده.التماس 3Aیا4Aداریم از همتون
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 15:29
دل سوخته - اریزونا - امریکا
حکمتی دیکتاتوری که بهتر از این نمیشه وقتی یه... مثل انتری نژاد بهمون قالب میکنن واسه ریاست جمهوری و رای مردم دزدیه بشه نتیجه همین میشه احمق فکر میکنه شده پادشاه ایران خبر نداره آغای خامنه خودش شاه ایران هست
‌پنجشنبه 16 شهريور 1391 - 16:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.