دیپلمات سابق جمهوری اسلامی: لذتی که رابطه زناشویی در جامعه اسلامی دارد، در غرب نیست

بامدادخبر – محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا، گفت که فلسفه حجاب در اسلام جلوگیری از تبدیل شدن جذابیت جنسی از یک ارزش زناشویی به یک ارزش اجتماعی است.
 
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» وابسته به بسیج دانشجویی، قدیری ابیانه که در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سخن می‌گفت، با اشاره به آزادی‌های اجتماعی در غرب مدعی شد که «در غرب زنان حق دارند که اندام‌شان را به نمایش بگذارند؛ ولی حق ندارند که به نمایش نگذارند.»
 
او افزود: «هم در اسلام و هم در غرب، ‌زیبایی ارزش است؛ اما تفاوت در این است که در اسلام یک ارزش زناشویی بوده، و در غرب یک ارزش اجتماعی.»
 
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ‌جذابیت فیزیکی را یکی از ارزش‌های اجتماعی غرب دانست و گفت: «اگر جذابیت فیزیکی به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود، همه قربانی آن خواهند شد و در راس آن خود خانم‌ها قرار دارند.»
 
قدیری ابیانه اظهار داشت: «در غرب هر چه سن زن بالا‌تر می‌رود احترام اجتماعی‌اش پایین‌تر می‌آید؛ چون زیبایی‌اش را از دست می‌دهد؛ اما در ایران با بالا رفتن سن زن، احترام اجتماعی‌اش بالا‌تر می‌رود.»
 
وی با اشاره به اینکه «حجاب اوج عزت یک زن دانست»، آن را به نفع زن و مرد و جامعه و پیشرفت عنوان کرد و گفت: «برخی می‌گویند که حجاب مانع روابط اجتماعی است؛ اما باید گفت که حجاب برای روابط اجتماعی زن می‌باشد و در خانه نیازی به حجاب ندارد و هر‌گاه وارد جامعه می‌شود با حجاب وارد می‌شود تا این جنبه وارد روابط اجتماعی شود.»
 
 وی در پایان مدعی شد که «در جامعه غربی رابطه زناشویی از لذتی که در جامعه اسلامی برخوردار است، برخوردار نیست.»
 

+93
رأی دهید
-181

ghafas - مشهد - ایران
ایشون سالها در غرب بوده و از این موضوع خیلی بیشتر از ما می دونه خوب !! تفاوتهای فرهنگی رو هم خوب می فهمه !!
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:09
mountainman - استکهلم - سوئد
کی گفته حق ندارن به نمایش نگذارن؟. تو ایران زنان حق دارن به نمایش نگذارن ولی حق ندارن به نمایش بگذارن. پس این همه زن باحجاب مسلان که با بقع میگردن کجا زندگی میکنن؟. تو محله ای که من هستم کم هست ولی تو محله های غرب استکلهم بیا اینقدر بهت نشون بدم که انگار اومدی عربستان ایا اینها تو غرب زندگی نمیکنن؟.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:10
ekman - شیراز - ‫ایران
عجب خری هستی‌ با این استدلالی که داری (در غرب زنان حق دارند که اندام‌شان را به نمایش بگذارند؛ ولی حق ندارند که به نمایش نگذارند.».
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:14
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
این مردیکه قیافش به همه چی‌ می‌خوره الا سفیر.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:15
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
برای مردهای چهار زنه که حتما.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:22
vahid40 - تورنتو - کانادا
این نگاه جنسی شما به زن است که همواره زن را همانند عروسک خیمه شبازی می دانید که باید در پیله خود باشد و از نگاه و عمل جنسی مردان فریب کار مذهبی امنیت نداشته باشد و هر گاه شما خواستید به روش های خاص شما مورد سو استفاده جنسی قرار گیرد. اما میلیون ها و چه بسا میلیاردها زن در جهان در حال مبارزه با دیدگاه جنسی از نوع مذهبی هستند و برای همین بدون هیچ ترس و لرزی در حال به نمایش گذاشتن شخصیت انسانی خود هستند و خوشبختانه در بسیاری از نقاط مختلف جهان به استثنای خاورمیانه مسئله زن با هر پوششی به حالت عادی و طبیعی خود نزدیک شده و شما بندرت در جایی می بینید که زنان بخاطر نداشتن پوشش یا حجاب آنگونه که شما فرض می کنید در عذاب و یا سو استفاده باشند.حال با نگاهی به جایگاه زن در جوامعی که حجاب اجباری است شما می توانید انواع معضلات روحی و روانی و سرخوردگی و سو استفاده را مکررا در زنان مشاهده نمایید که حتی زن در محیط خانوادگی خود مورد آزار جنسی و یا انواع دیگر شکنجه ها قرار داشته که حتی جرات بازگوئی بخاطر از بین رفتن آبرو را ندارد.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:32
Taraneه - کبک - کانادا
فقط از چشم شما عربزده هاست که وقتی‌ زن سنش بالا میره از ارزشش کم می‌شه، اینجا اکثر مردها با زن همسنشون هستن گاهی موارد با از خودشون بزرگتر یا نهایتان کمی‌ کوچکتر، اما شما‌ها تو سنّ ۶۰سالگی عاشق دختر ۷ ساله میشید چون فقط به زیبائی جسمی‌ فکر می‌کنید نه به معنویات و یا پختگی و فهم و شعور طرف مقابلتون.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:36
ab shangooli - لندن - انگلند
اینقدر توی کوچه پس کوچه‌های اروپا سکس کرده و حالا برگشته به ایران به این نتیجه رسیده ، من نمی‌فهمم که چرا اینها فقط در مورد سکس حرف میزنند؟ حتی کلمه‌یی‌ از مغز ، منطق ، معرفت ، شعور ، علم ، تکنولوژی ، ...... از ۱۴۰۰ سال پیش تا الان این دین همین بوده تا کنون.سکس رو که حیوانات هم انجام میدهند ، ولی‌ باید یک فرقی‌ بین انسان‌ها و حیوانات باشه ، البته میدونم که درکش برای اینجور ادامها سخته.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:52
be_pa_khaste - هارلم - هلند
اما اگه کلا به دقت به این موضوع نگاه کنید این حرف درست است ..البته من کاری به این آقا ندارم
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:59
mamal amrikai - دانکرک - فرانسه
خوب حالا بازم این برامون تفاوتهای فرهنگی‌ رو توصیف کرد .وگرنه ما چار شاخ گردون می‌‌بریدیم مو بازم این مطلب رو نفهمیده دار فانی رو وداع میکردیم
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 01:59
freedom_ego - کالیفرنیا - آمریکا
خوب بابا تجربه دارن ایشون!
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 02:12
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
قفس - مشهد - ایران .همین امسال ۵% تو هستند در ایران که ایران عزیز من به آن فلاکت افتاده.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 02:20
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
راست می‌گوید چرا که در غرب کسی‌ که به دنبالِ زنانِ دیگر میرود ، غیرِ مذهبی‌ و خائن است اما در جامعه اسلامی کسی‌ که دنبالِ زنانِ دیگر نرود غیرِ مذهبیست! کلا " قانونِ صیغه و چند زنی‌ " که همان کثافت کاریِ مذهبیست! خیلی‌ حال میده!
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 02:26
brother - لندن - انگلیس
من صاحبکارم که انگلیس است هم زن دارد هم سه تا دوست دختر و همیشه دوست دخترهاش را جداگانه به محل کار میاره و قیافه (show off)می گیره ولی از زنش مثل سگ میترسه موندم با چه جراتی این کارها را میکند
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 03:49
roxana_110 - تهران - ایران
یادم میاد که دو سه سال پیش حجت الاسلام حسنی فرموده بودند که زن استهلاک داره هرچه از سن اش میگذره باید از مهریه اش هم کاسته بشه ما نفهمیدیم این چی میگه اون چی میگه؟ البته حتما جناب حسنی درست فرموده بودند چون تازگیها مد شده حاج خانم که به سن پنجاه میرسه بعد از سی سال زندگی مشترک حاج اقا هوس تجدید فراش میفرمایند این است ارزش زن در ایران البته نه در اسلام
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 04:36
massoudoslo - اسلو - نروژ
مسلمان میگن که غرب از زنان استفاده ابزاری میکنه !پس اگر اینطوره که خود قران بیشتر از زن استفاده ابزاری میکنه وقتی به مردان میگه وقتی به بهشت میروید در آنجا زنان و حوریان خوش منظر و سینه اناری و باکره هستند تند تند هم با آنها بخابید باز هم پشت سر هم باکرگی اشان را از دست نمیدهند و میگوید مردان در بهشت همش مشغول دریدن باکره گی هستند و از اینجور حرفای مزخرف و زن ستیزانه!!مگر این استفاده ابزاری نیست که از همه وجود زن فقط باکره گی اش را در دیده اند!!؟ تازه زنان مسلمان اینقدر بدبخت اشان دیده اند که در بهشت هم از آنها استفاده ابزاری میشود و تنها ازشان به عنوان لذت جنسی برای مردان مسلمان استفاده میشود!!! زن در اسلام هیچ ارزش و اعتباری ندارد .حالا این مردک هم مثل مثل همان دزدان مدینه حرف مفت میزند .
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 06:48
Zero Tolerance - تهران - ایران
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا . اتفاقا ایران ما از کج فهمی‌ امثال تو (نه امسال تو !) به این روز افتاده ... تو اول برو فارسی نوشتن ایران عزیزت رو یاد بگیر.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 07:21
فراوانی - قطر - قطر
آورین آورین تبارکالله
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 09:24
bita tehrani - ونکوور - کانادا
فقط به تناقض آشکار این آقای دیپلم مات و اون بابا از حوزه علمیه سیدنی توجه بفرمایید: «در غرب هر چه سن زن بالا‌تر می‌رود احترام اجتماعی‌اش پایین‌تر می‌آید؛ چون زیبایی‌اش را از دست می‌دهد؛ اما در ایران با بالا رفتن سن زن، احترام اجتماعی‌اش بالا‌تر می‌رود.» اما اسلامیست سایت در مورد خانم گوگوش میفرمایند: (بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا). دیگه صدا واسش نمونده !! جدی جدی یک پیرزن شده دیگه باید به هر کاری فک کنه جز این اداها که اصلا به سنش نمیاد... حیف شد من خودم طرفدار پرو پاقرصش هستم البته گوگوشی که همه میشناختیم نه چین پلیسه. https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20120826214429044. از صبح تا شب هم بنا‌ به اقتضای شغل شریف به همه کاربران درس اخلاق میدهد!
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 10:11
ghom.666 - قم - ایران
خوب در غرب تو اشغال و امثال تو نمیتوان ٧٢ زن داشته باشن .مثل رسول اللله ..
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 10:32
bookiak - دبی - امارات
لذتی که در انگولک کردن توی استخر در برزیل هست هم هیچ جای دیگه نیست!!
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 10:40
monsef_TARIN - ساونا - ايتاليا
به نظر من در غرب به زن بیشتر درحهت امیال مردانه زادی میدهند نه چون این آزدی حق اوست که در صورت لزوم و در هر زمانی زن را در اختیار داشته باشند (که البته نمیتوانند چون بعضی زنها بر اساس فطرت انسانی مقاومت خواهند کرد ) .. یعنی ای زن تو ازدی که در هر وقت بخواهی در اختیار کس دیگری قرار بگیری .. در خالیکه در کشور خود ما سوای از رفتار حکومت واقعا زنها از ارزش بالایی برخوردار هستند .. لدا اگر در رانندگی و یا استخدام در یک شرکت جه مرد و چه یک زن باید تابع شرایط و ضوابط خاص باشند و آزدایهای محدودتری پیدا میکنند در مسئله زناشویی هم طرفین آزدایهای خود را محدود تر میکنند تا تصادفات و صدمات زندگی (رانندگی ) کاهش یابد و جوامع سالم تری داشته باشیم
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 12:08
saljog - سوئد - سوئد
در غرب زنان خیلی‌ شورش را در آوردن.مخصوصا سوئد. من و امسال بنده هم افتادیم اینجا ، اصلا بدون زن من چه آینده دارم . بهتره برگردم ایران .
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 14:20
elinaz - مونترال - کانادا
هیچ جا بهتر از ایران برای مردا نیست خصوصا مردای ایرانی‌ از مدل بی‌ فهم و شعور ؛؛؛در کشور‌های غربی طلاق بین زن و مرد ایرانی زیاده ..برای اینکه مردای ایرانی‌ فکر می‌کنن بیرون از ایران هم مثل ایران ..هر غلطی که دلشون بخواد میکنن با زن و بچه ..غافل از اینکه این جا قانون داره زن حقوق یکسان داره ..و قانون دولت از زن حمایت می‌کنه ..و مثل ایران نیست ...iran هم وقتی‌ زن‌ها یک کم دستشون تو جیبشون بره و خانواده درست حسابی‌ پشتشون باشه تن به خاری نمیدان و زیر بار زور نمیرن ...برای همین مردای متعصب و ابله مرتجع از غرب بدشون میاد برای این که ...جای یللی تللی ..۴ تا زن و دست رو زن بلند کردن اینجا خبری نیست
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 21:21
maziyar1976 - اصفهان - ایران
این اون نیست که تو برزیل بوده؟.می‌خواد بگه تو غرب نمیشه انگولک کرد تو ایران می‌شه همین.همشون مریضن.از خمینی گور به گور شده که میگه با نوزاد می‌شه عشق ورزی کرد تا این کثافتا
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 23:05
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
آره اروا عمه ‌ات چراغا خاموش چشما بسته از روی لباس فقط هم به صرف بچه درست کردن...آخه کی گفت که از این زرها بزنی‌ باید از زنت پرسید ببینیم راست میگی‌ یا نه مرتیکه حامله با اون شکمت
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 23:15
hana257 - تهران - ایران
توی غرب وقتی به قول خودشون از هم خوششون نیاد خیلی راحت از هم جدا میشن ولی توی ایران لعنتی مردی که توی سن 50 سالگی هوس عاشقی به سرش میزنه چی؟ اون زن بدبختش که دو تا پسر براش بزرگ کرده و در تمام سختیها کنارش بوده حالا باید دست به دامن هر مرد و نامردی بشه که به خاطر آبروی خودش و بچه هاش شوهره برگرده سر زندگیش. این هم از عزت و احترام زن در میانسالی در ایران.
‌چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 06:42
shams al orafa - اصفهان - ایران
ایشان قرصهایش را نشسته خورده و متاسفانه فقط نگاه ابزاری به جنس مخالف خود دارد وباز هم متاسفانه خیلی از مردان ایرانی همین دیدگاه را نسبت به زن دارند انشالله که با فرهنگ سازی بتوانیم این نگرش را متحول کنیم
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 15:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.