نگاهی به درون سلول قاتل نروژی در زندان

آندرس برینگ برویک

رادیو فردا : آندرس برینگ برویک که اندکی بیش از یک سال پیش ۷۷ تن را در شهر اسلو و جزیره اتویا در کشور نروژ به قتل رساند روز جمعه، سوم شهریورماه، به ۲۱ سال حبس محکوم شد.
 
آندرس برینگ برویک در ژوییه سال گذشته در جزیره‌ای به نام اتویا در نزدیکی پایتخت نروژ ۶۹ نفر را به قتل رساند که بیشتر آنها نوجوانانی بودند که در اردوی تابستانی حزب  کارگر این کشور شرکت داشتند.
 
این فیلم نگاهی است به درون سلولی که این قاتل نروژی در آن زندانی است.
 

+78
رأی دهید
-332

elinaz - مونترال - کانادا
چه جالب فکر کنم نروژی‌ها خیلی‌ آرزو رفتن در همین جایی بکننن هتل ۵ ستاره بود نه
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 00:25
jonas ahmed - آلبورگ - دانمارک
این کل زندان هست نه فقط سلول ، فکر کردین زندون به این بزرگی با کل امکانات فقط برای اونه؟؟
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 00:42
پایان - گوتنبرگ - سوئد
نه به اون شوری شورو نه به این بی‌ ‌نمکی .
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 00:49
sara_k - کریستیانساند - نروژ
نروژ یعنی‌ حقوق بشر ،،،یعنی‌ بهشت اگر کس تجاوز کند مجازاتش با آدمکشی اکی هست..
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 00:53
love-iran - چابهار - ایران
خیلی واقعا ضایع بود البته این که کل زندان بود نه فقط واسه این اما خب اگه اینطوری باشه خیلی ضایع هست و زندان نباید اینطوری باشه 70 نفر رو کشت حالا هم این الان یک عده میگن به من برو فلان شده این حرفها اما خودشون خدایی اگه یکی اعضای خانواده شون و کلی ادم دیگه رو میکشت راضی میشدین طرف رو ببرن همچین جایی ؟؟؟؟؟ دوم چرا صورت اش تار بود عکس این که همه جا بدون سانسور بود حتی تو شبکه های خودشون ؟؟؟
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 00:54
brother - لندن - انگلیس
ولی به زیبایی زندان رجایی شهر نیست.ولی واقعا خبر شرکه اوری بود شخصی که در سلامتی کامل بوده و ۷۷ نوجوان بی گناه را کشته فقط ۱۰ سال محکوم به بودن در زندان شد
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:09
shaali - سوپوت - لهستان
اینو نشون میدین چندتا آدمه بدبخت بی‌ چاره میبینه بعد میران. نروژ قاتل میشه
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:20
hago - چین - چین
یعنى چى
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:27
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه
مستر بهرام گور از هلند؟؟؟؟ لابد این جانور قاتل ۷۷ نفر نیست بلکه دولت نروژ این جوانان را کشته!!!! این کامنت شرم آورت به فمینیسم است پروفسور اسلام شناس!!! مامور رژیم!!((((( فرخزاد را انگلیس کشت چون در آخرین کنسرتش اعلام کرد که هموطن مشکل ما انگلیس است و گول این پاسپورت‌ها را نخورید. بختیار را فرانسه کشت تا به کمک دادگاه آن ایران را برای تمدید قرارداد با پژو و سیتروئن تحت فشار بگذارد. ندا آقا سلطان را نامزدش کشت که اکنون در اسراییل است که بعد از آن کشتار دانشمندان ایرانی‌ با همان شیوه ادامه پیدا کرد )))))
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 00:58
zirek - اسلو - نروژ
من در نزدیکی این زندان زندگی میکنم صد رحمت به زندان طالبان
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:45
htafas - مادرید - اسپانیا
از صبح تا شب کار می‌کنم و کلی‌ دوندگی تا همین امکاناتو داشته باشم..تازه و ل معطلیم ....بابا خیلی‌ باحاله ا دم وسوسه میشه قتل بکنه
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:47
amir-amir - تورنتو - کانادا
طویله هم براش زیاده
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:53
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
خود نروژیها در زندگی‌ شخصی‌ چنین امکاناتی ندارند.
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:57
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
آدم هوس می کنه چند تا ساندیسی بکشه بعد بره نروژ هواخوری !!!!
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 03:08
shirdel - لندن - انگلیس
بیشتر به این میمونه که از خلافکاران بخاطر اعمالشان قدر دانی میشه تا مجازات/مهم نیست اونجا چه کشوری است ولی حامی خلافکاراست
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 03:20
essi_nl - امستردام - هلند
من زمانی‌ که زیر سنّ بودم نزدیک یک هفته در زندان هلند بودم.این امکاناتی که توئی این کلیپ نشون داد پیش اون امکاناتی که من و امسال من داشتیم هیچ هست.مثل هتل ۵ستاره بود اما هر کاریش کنی‌ زندان هست حتی اگه بهشت هم باشه اما اگه دا به روت بسته باشه دیوانت میکنه.تازه به خاطره همین یک هفته ۵۰۰ یورو به من دادن آخه جرمی‌ نکرده بودم. امیدوارم که هیچ کسی‌ زندان نر.
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 04:08
bedar - پاریس - فرانسه
بی عدالتی محض .
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 04:21
ramtin.p - دورتموند - المان
اگه ایران بود تا الان کل خانوادشو اعدام کرده بودن...badesham این هتل یا زندان
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 04:37
مارتین - لندن - انگلیس
از اون کثافتهای که عقده تمام وجودش راگرفته .احتمالا بچگیش مسلمانها دستی به سروروش کشیدن أینقدر عقدهای شده.
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 01:45
Zero Tolerance - تهران - ایران
بالکس ! با این حقوق بشری عجیب غریب
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 05:11
morgan123 - واشنگتن - امریکا
دیوانگیست از همچین قاتلی پذیرایی کردن .این هم یک نوع حماقت است.او اکنون خرسند است چون به هدفش که معروف بودن بوده رسیده! و زستهای پیروزمندانه اش هم دهان کجی به خانواده مقتولان است بخصوص اینکه تقریبا مجازات هم نشده.
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 04:56
morgan123 - واشنگتن - امریکا
جالب است در کشورهای اسکاندیناوی اگر یک مست به شما حمله کند شما هیچ آسیبی نمیتوانید به او بزنید و تنها راه، فرار از دست اوست! به همین خاطر در این کشور افراد مست بسیار خطرناک هستند چون میدانند که برای قانون شکنی مجازات نمیشوند این در حالیست که در اینجا مست کردن در خیابان جرم است و هر کس قانونا مجاز است از خود در مقابل آنها به هر ترتیب ممکن دفاع کند شاید به همین خاطر است که افراد مست در خیابانها به ندرت دیده میشوند و اتفاقا رفتار بسیار آرامی هم دارند! این ملایمت در قوانین کیفری اسکاندیناویها به سود مردم قانونمند نمیباشد.
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 05:09
mehransammi - دبی - امارات
این مردک اگه دست من میدادن میدونستم باش چه کار کنم
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 07:28
poriyaye_vali - دوحه - قطر
اشغال کثافت روانی خونخوار
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 07:32
oghab - هلسینکی - فنلاند
اون کسانیکه مدافع حقوق بشرهستند حالا بیائید . ۷۷ نفر کشته ۲۱ سال زندان یعنی برای هر قتل نیم ساعت زندان .. واقعا .. توی این قانون .باید زنده زنده میسوزندانش /
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 08:13
oghab - هلسینکی - فنلاند
با عرض پوزش در محاسبه یعنی برای هر نفر ۱۰۰ روز چه قیافه سگ زادهای هم داره .
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 08:24
Khatoon khanom - اسلو - نروژ
تو نروژ یک روز زندنی باشی‌ یعنی‌ یک ساله عمرت تلف شده.
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 09:08
فراوانی - قطر - قطر
فرق یک کشور مدنی با یک ..... در همین جاست
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 10:48
golly47 - فرانکفورت - المان
این یارو قاتله بدرد آخوندا می‌خوره که ببرنش حوزه علمیه آخوند بشه چون شرایط آخوند شدنش خوبه همینطور رهبر شدن
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 10:55
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
یه لحظه صبر کنید!!! این زندان کجاست من حاضرم به جای برویک برم اونجا.
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 11:26
h.sorosh007 - کابل - افغانستان
اگر یک مسلمان بود حالا اعدام شده بود و اسمش را هم یک تروریست مینامیدند
یکشنبه 5 شهریور 1391 - 11:39
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
h.sorosh007 - کابل - افغانستان. نه خیر آقا------ اولا در کشورهای اروپایی اعدام نیست!!!!!!!! در ثانی‌ چه از ایران چه افغانستان و چه هر خراب شده‌ای اسلامی بخصوص!! جنایات و تجاوزات جنسی‌ و گانگستر بازی انجام شده نه شکنجه بوده نه اعدام -----زندان هم کوتاه!! برای اسلامت کردیت نخر!! دیر شده!!!
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 12:11
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
morgan123 - واشنگتن--- گرامی‌ کشورهای اسکاندیناوی پیشرفته هستند ولی‌ قسمتی‌ از اعمالشان فقط پروپاگاند است که در چشم جهان مهد دموکراسی‌!!! معرفی‌ شوند البته اینرا به عنوان آگاهی‌ میگویم نه انتقاد مثل بعضیها که در اروپا و آمریکا نشسته مرگ بر آن کشورها می‌گویند!!! یکی‌ همین تئاتر محاکمه ی این اشغال نژادپرست است!! یکی‌ از اولین بهانه‌هایش نفوذ جنایت و خلافکاری مسلمانان بود بخصوص پاکستانیها!! ولی‌ آنقدر احمق که ۹۰ درصد قربانیانش نروژی بودند! به اضافه ی تمایلات نازیسم !!! وقتی‌ مثلا از سوئدی‌ها می‌پرسی‌ به چه دلیل عربستان سعودی میلیونها دلار برای ساختن مساجد در سوئد هزینه کرده و می‌کند-جواب<<<<در سوئد آزادی مذاهب است!!و روزبروز نفوذ اسلامیون به خصوص از سومالی پاکستان-- فزونتر میشود!!و در مساجد حتی برای کودکان ایرانی‌ کلاس تدریس قران و اسلام گذاشته ---آن هم شنبه ها!!!!دنیای عجیبی‌ است!!
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 10:45
فراز_نروژ - تونسبرگ - نروژ
morgan123 - واشنگتن - امریکا. در اینکه نروژیها در این گونه موارد زیادی سوسول هستند شکی نیست. ولی مست های اینجا هم چندان بخاری ندارند و بعد از مستی تازه کمی شبیه حالت نرمال خودمون هم میشن. اتفاقا من مست هاشون را بیشتر از سرحال هاشون قبول دارم!
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 11:24
V.I.P - آمستردام - هلند
حالا که چی؟ میخوان وانمود کنند که خیلی متمدن هستند و در مقایسه با ایران و سوریه خیلی پیشرفت کرده اند!!!! نروژیها اهل تظاهر و ظاهر سازی هستند در روح و روان اینها تضادهای زیادی وجود داره و غالباً میخواهند اونچه را که نیستند نشان بدهند و آنچه را که هستند پنهان کنند به همین دلیل دچار اختلالات روانی میشوند و اکثراً با بیماری شیزوفرنی و وحشت از اجتماع درگیرند و افسردگی در بین این جماعت غوغا میکنه اینقدر از قضاوت دیگران وحشت دارند که برای ارضاء نیازهای جنسیشون به شهرهای دیگر و یا کشورهای دیگر مسافرت میکنند.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 12:31
danial nabi - استكهلم - سوئد
حرومش باشه بی‌ وجدان نژاد پرست.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 12:41
هومان سام - هانوفر - آلمان
h.sorosh007 - کابل - افغانستان. اولا اروپا اعدام نداره..حالا هر کاری هم کرده باشی قانون اعدام اینجا وجود نداره و دوما ایشونو همه تلویزیونهای اروپائی تا جائی که من دیدم تروریست نامیدند و تا زمانی که زنده است در زندان میماند. شما ها فقط دوست دارید بکشید حالا به هر بهانه ای که هست. ولی اروپائیها انقدر از لحاظ مغزی پیشرفت کرده اند که به این نقطه رسیده اند که با اعدام نه اینکه چیزی حل نمیشه بلکه جنایت بیشتر هم میشه. نگاه به ایران و کشور خودت بیانداز.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 14:05
m.n.s - کرج - ایران
روز اول که نگاه های بد به طرف مهاجرین خصوصا مسلمانها شروع شد تا اینکه فهمیدن از خود شان است چه عدالتی چه خقوق بشر کسانیکه شعار دادید از حقوق بشر مگر اون 77 نفر آدم بشر نبودن حقوق نداشتن؟؟؟ وقتی در دادگاه حاضر میشه مثل یک مدیر با کت و شلوار کروات و خنده بر لب هر دفعه هم میگه پشیمان نیستم خوب کار کردم باور کنید من دلم میخاد یکی را بکشم برم زندان اینا . نفر یک سال براش میدادن 77 سال میشد 21 سال ؟؟؟ ایکاش ایران بود
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 16:34
anti cleric - دوبلین - ایرلند
ایران سرزمین کفر، نروژ سرزمین حق
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 16:41
هومان سام - هانوفر - آلمان
oghab - هلسینکی - فنلاند. شماها مسائلو خیلی ساده و بچه گانه میبینید. آیا اعدام کردنش بیشتر برای این جور افراد مجازاته یا اینکه تمام عمر توی چند متر جا زندگی کنه و حتی حق اینترنت هم نداشته باشه و نبینه بهاری و تابستانی و آرزوی همه چی تو دلش بمو.نه..اگه از همین مردک بپرسی آرزوشه اعدامش کنند.چون هم با اعدام زجری دیگه نمیکشه و برای بعضی از افراد رادیکال و تندروی عقب مانده یک نام بزرگ بجا میزاره...اروپائیها خوب میدانند چجوری افرادی چون این مردک را هر روز روزی سیاه برایش بسازند. بعضی وقتا مرگ یک هدیه است.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 14:09
mammal - لندن - انگلیس
برای یک کسی که اینقدر آدم کشته نباید اینقدر تاسیلات بذارند. باید بدترین حالت را براش انتخاب میکردند و قاطی زندانی‌های دیگر میکردند تا آدم بشه.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 17:10
piade - تهران - ایران
کسانی که دم از حقوق بشر میزنند و با اعدام مخالفند برای یک لحظه هم که شده خودشون و بذارن جای خانواده اون بچه ها اونوقت بازم میتونند از این شعارها بدند؟ این حـ... را باید میدادند دست خانواده ها تا تکه تکه اش کنند. نروژ هم گندشو در آورد با این حکم صادر کردنش.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 20:01
Zero Tolerance - تهران - ایران
mammal - لندن - انگلیس . تاسیلات یعنی‌ چه ؟?
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 20:32
morgan123 - واشنگتن - امریکا
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه- دوست عزیز من درکشان میکنم چون آنها از بالا به مسلمانان نگاه میکنند و بر این تصور هستند که با روش خودشان میتوانند آنها را به راه بیاورند و در مسیر درست قرار دهند البته من فکر میکنم موضوع مذهب اسلام مشکلیست جهانی که از هر سو که به آن دست زده شود خرابتر میشود .من اعتقاد دارم با مذهب دو گونه باید رفتار کرد گروهی باید در پی سازش و هماهنگ کردن آنها با جامعه امروز جهان باشند و گروهی دیگر در پی روشنگری و زدن به ریشه مذهب. کار گروه اول برای حال حاظر مفید است و فایده کار گروه دوم در آینده دور به سر انجام میرسد یعنی باید ریشه مذهب را با روشنگری سست کرد و در همان حال و از سوی دیگر در پی دارویی بود تا آنها را با مدارا معتدل و آرام کرد.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 00:06
Sam-Antwerpen - آنتورپن - بلژیک
منم از مهاجران مسلمان بیزارم!. خیلی‌ پرتوقع و بی‌ مصرف هستن. مسلمانی به عمل است نا به حرف. اگه راس میگید بخاطر یه حقوق ناچیز اینجا نمونید و برگردید کشورتون که بتونید اعمال اسلامی رو به تمام و کامل انجام بدید. تازه اینجوری به عزت و احترام می‌رسید و هی‌ طعنه نمیخورید که مفت خورید!ضمنا چهره اینجا رو هم با روسری‌های کثیفتون و شکمهای گنده که از رژیمهای غذایی نا سلامتِ شماست به هم نمیریزید!
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 04:13
Arash آرش - لندن - بریتانیا
برای درک حقوق بشر دیگران - حتی جنایتکاران ضد بشری مانند خامنه ای شارلاتان و غارتگر و سایر سران تروریست رژیم ضد بشری که دهها هزار هموطن ما را حتی زیر تجاوز و شکنجه کشته و هزاران انسان افغانی، آرژانتینی، آمریکائی، بریتانیائی، فرانسوی، لبنانی، عراقی و دیگران را در اعمال تروریستی وحشیانه بقتل رسانده اند- بایستی انسانیت داشت. کسانیکه انسانیتی براشون نمونده هرگز نمیتوانند این مجازات را درک کنند. البته بزودی بعد از سرنگونی رژیم اهریمنی ایران و برقراری دمکراسی ایرانی، چشمشان به آزادترین و انسانی ترین و برابرترین کشور جهان روشن خواهد شد و شاید آدم شوند.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 06:36
danial nabi - استكهلم - سوئد
ما مسلمانان هم از امسال تو بی‌ هویت بیزاریم که جای تنفس دیگر مسلمانان را اشغال کردید، حیف ..
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 07:28
Zero Tolerance - تهران - ایران
Arash آرش - لندن - بریتانیا . خامنه ای هم فاضلابی است محصول توالت صحرایی غرب. / ملت من اگر امروز از فقر و نکبت و اختناق و تبعیض دارند له‌ میشوند، نتیجه منفعت طلبی سیری ناپذیر غرب و دنبالچه‌هایش است که به جان دنیا افتاده اند. گرگ هایی در لباس برّه !! . بگذریم ... شاید باید یکی‌ دوجین انقلاب انجام بدهیم، تا بعضی‌‌ها به این فهم برسند که: در حقیقت ما با نوع اندیشه و مبارزاتمان داریم بازار غرب را update می‌کنیم تا انقلاب و یا اصلاحات. / خوش باشی‌ هموطن انسان من
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 08:10
shish taiha - رتردام - هلند
اینجا ویلا هست یا زندان.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 14:45
Arash آرش - لندن - بریتانیا
Zero Tolerance - تهران - ایران. هموطن عزیز، درسته که قدرتهای جهانی از غرب و شرق تابحال از وجود ارتجاع ضد بشری سود می برده اند ولی بایستی توجه داشت که اولا: شرایط هر کشوری مانند حرکتهای هر انسانی در درجه اول به اوضاع داخلی برمیگرده. اگر دولتی ایران دوست و ایرانی دوست داشتیم که از تجارب مبارزات آزادیخواهان صد ساله ملت ایران سود میبرد، مسلما در قرن بیست یکم نمیتوانستند کودتائی مانند زمان دکتر مصدق کبیر انجام دهند. دوما: تاریخ افتخار آفرین ما با وجود بزرگانی مانند کوروش کبیر که اولین بیانیه جهانی حقوق بشر را به بشریت اعطاء کرد و مصدق بزرگ که با کمک ملت پوزه استعمار انگلیس را بخاک مالید و نفت ایران را ملی کرد و پیروان صدیق آنها در تمامی سازمانها و حتی شخصیت های دمکرات و ملی و مترقی آلترناتیوی هستند که مترقی ترین کشور جهان را بزودی برپا خواهند کرد و دوران شکوفائی و رفاه و برابری همه آحاد ملت ایران شروع خواهد شد
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 19:18
Zero Tolerance - تهران - ایران
Arash آرش عزیز، سخن شما ایده‌آل گرایانه است، درست است پتانسیل آن موجود است، ولی‌ ابزار و سیستم بالفعل و نهادینه ساختن آن به دلیل نوع ساختار پیچیده فرهنگی‌ و اجتماعی کشور، به این راحتی‌‌ها عملی‌ نیست. فرهنگ و آموزش ما به تحول نیاز دارد، نظام مالیاتی نیاز به شفافیت دارد، مردم به دولت بی‌ اعتمادند، و دولت به ملت. ایدئولوژی گرایی و یا گزینشی را بایستی از مدار انتخاب و ترجیح حذف کرد. کفایت، تخصص و تعهد بایستی قانون حاکم بر گزینش و جذب نیروهای متخصص باشد، پلیس بایستی بدون گرایش قومی، و سیاسی انجام وظیفه کند، سیستم قضایی بایست مستقل از گرایش سیاسی و یا حزبی انجام وظیفه کند، .. این تحولات باید از درون مملکت از درون مردم به جوشش درآید، سپس با جذب ایرانیان مجرب برون مرزی، به توسعه شتاب بخشیده شود. بهر حال امیدوارم سخن شما نمود واقعی پیدا کند./ با سپاس از مشارکت شما دوست عزیزم.
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 22:53
baran828 - تهران - ایران
danial nabi - استکهلم - سوئد:آقا "امثال "درسته نه "امسال"!
‌سه شنبه 7 شهريور 1391 - 11:00
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
Arash آرش - لندن - بریتانیا. شما که از مصدق خدا می‌‌سازید کار به خودش ندارم--- جبهه ملی‌ بزرگترین طرفدرانش یک مشت عقب افتاده اسلام زده که حتا زنده یاد بختیار را به دلیل سکولار بودن قبول نداشت و حتا امثال شما روشنفکران که برای پیروزی خمینی رهبر کبیر آن.قلابتان او را-----بی‌ شرمانه نوکر بی‌ اختیار نامیدید!!!!! تا سر انجام به دستور همان کثافتهای اسلامی ترور شد!! در کامنت اشاره یی به اسلام درد اصلی ایران و ایرانی‌ نکردید زیرا که برای مجاهد-- ملی‌ مذهبی--‌ و ۹۵ در صد چپیها --توده‌ یی و اکثریتی--- پالون خوبی‌ برای سواریست!!!چرا از شریعتی‌ و جلال ال احمد پفیوز نامی‌ نبردی صرف نداشت!!!
‌سه شنبه 7 شهريور 1391 - 12:58
ahoramazda.pers - امستردام - هلند
باید آنجا باشی‌ که ببینی‌ حبس یعنی‌ چی‌ اینها فقط چند ثانیه از اون چیزی بود که میبینی‌ اینقد را هم که فکر می‌کنید راحت نیست این آقا با مامور میره هر جا میره تازه در اخبارِ نروژ منتشتر کرده بودند که خود خلاف کار‌ها در نروژ در زندان چند بر قصد کشتن این بیناموس را داشتند من خودم مثلمان نیستم و با خشونت مخالفم و به همه ادیان احترام میزارم این یک بیمار روانیست در زندان عذابی میکشه اگر در اگر زنده زنده آتیشش بزنند نخواهد کشید هیچ وقت تنها نخواهد بود هر جا هست باید با دستور مامور مخصوص انجام دهد با دوربین تمامِ کارهاش کنترل می‌شه اینقدر دشمن داره که من فکر نمیکنم از دست اون اشخاص بتونه قصر در بره
‌سه شنبه 7 شهريور 1391 - 16:51
Arash آرش - لندن - بریتانیا
Zero Tolerance - تهران - ایران. دوست عزیز همانطور که گفتید جامعه ایران پتانسیل بزرگترین دگرگونی تکاملی در تاریخ بشریت را داراست و بزودی با همبستگی ملی با تمامی آزادیخواهان واقعی، یک تحول عظیم درایران جهان را به فازی بالاتر در تکامل جوامع بشری خواهد رساند که قوانینمندی هایش کیفیتا با گذار آرام آرامی که شما فکر میکنید فرق خواهد داشت. تمامی نظام های نوین بشری اینگونه بوده اند و در ایران عزیز ما نیز اینگونه خواهد بود
‌سه شنبه 7 شهريور 1391 - 19:57
Arash آرش - لندن - بریتانیا
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه. شما بایستی اول رابطه خود را با ملت ایران برای خودتان روشن کنید چون اینطور که بنظر می آید با همه جریانات نماینده اقشار و گروههای مختلف ملت ایران اختلاف دارید. متاسفانه تا ما خود را تغییر ندهیم، کوچکترین تغییری در بیرون از خود نمیتوانیم بوجود بیاوریم. با آرزوی تحول درونی شما به دوست داشتن و محبت کردن که یکی از بارزترین خصیصه های ایرانیست
‌سه شنبه 7 شهريور 1391 - 19:59
rojhonar - اسلو - نروژ
زندانهاش خیلی بهتر از کمپهای پناهندگیشون . کمپهاشون اشغال دونیه. من 4 سال تو کمپ هستم .همچین امکاناتی نداریم .مگه پناهنده آدم نیست..
‌چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 10:55
senator x - تهران - ایران
مسئله چی بود و چی شد.یه نفر 77نفرو کشته و تو زندان هست, چرا هموطنها موضوع را کشیدن بمسئله سیاسی ایران؟ماکه هرکداممان عالیترین مفسر روز هستیم ,وقشنگترین راه حلها را جهانی را بلدیم, بیائید یه فکری بحال این ننه مرده بکنیم که بعد از 21 سال که از زندان بیرون آمد , چه معامله ای باهاش بکنیم؟
‌پنجشنبه 9 شهريور 1391 - 03:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.