کلاه قرمزی و بچه ننه با 10 میلیون فروش بیشتر، رکورد اخراجی‌‌ها3 را شکست

تازه‌ترین ساخته ایرج طهماسب به عنوان ناجی گیشه‌های فروش فیلم‌ها در سال 1391 وارد میدان شد تا با فروش خود رکوردهای سینمای ایران را با تحول روبه‌رو کند. به گزارش «اعتماد»، کودک بازیگوش سینما و تلویزیون بعد از 10 سال به سینمای ایران بازگشت تا بحران جدی مخاطب را در سال 91 تا حدودی برطرف کند و امکان حضور تماشاگران را در سالن‌های سینما به وجود آورد.

«کلاه‌قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی طهماسب با محوریت شخصیت محبوب کلاه‌قرمزی از پنجشنبه 26 مردادماه به نمایش عمومی درآمد و در مدت سه روز اکران به فروش 261 میلیون تومانی دست یافته است؛ فروشی که از ابتدای امسال و در گیر و ‌دار دعواهای مدیران و سینماداران به رویا تبدیل شده بود. نکته قابل توجه درباره این فیلم سینمایی فروش 110 میلیون تومانی آن در روز یکشنبه 29 مردادماه همزمان با عیدفطر بوده است. این فیلم در شرایطی در یک روز این میزان فروش داشته که پیش از این «اخراجی‌ها3» به عنوان رکورددار فروش در یک روز، صد میلیون تومان فروخته بود و به این ترتیب با 10 میلیون اختلاف مقام نخست بالاترین میزان فروش یک‌روزه به «کلاه قرمزی و بچه ننه» اختصاص پیدا کرد. براساس اعلام علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم به خبرگزاری ایسنا این فیلم در حال حاضر 24 سینما در تهران را در اختیار دارد که از جمله این سالن‌ها می‌توان به سینماهای پردیس شکوفه، فلسطین‌، عصرجدید، اریکه ایرانیان‌، فرهنگ، جوان‌، قدس‌، ماندانا‌، ایران‌، صحرا، مرکزی‌، پارس‌، برج میلاد‌، آستارا‌، موزه سینما و. . . اشاره کرد. اما «کلاه‌قرمزی...» با تلاش بسیاری توانست روی پرده سینما بیاید، حتی نمایش این فیلم در روز چهارشنبه 25 مردادماه به مشکل برخورد و امکان نمایش آن در سالن‌های سینما به وجود نیامد. موضوع از این قرار بود که همه دعواهای بین حوزه هنری و شورای صنفی نمایش و درخواست حوزه برای نمایش این فیلم در سینما استقلال از سوی حوزه هنری و مورد پذیرش قرار نگرفتن آن از سوی شورای صنفی نمایش، سر اکران «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» بیشترین نمود را پیدا کرد. مخاطبان منتظر اکران این فیلم در نتیجه همین دعواها امکان تماشای فیلم را در روز چهارشنبه به دست نیاوردند و در ادامه فیلم در هیچ یک از سینماهای حوزه هنری به نمایش درنیامد تا عملا پردیس‌های سینمایی پذیرای فیلم نباشند و به این ترتیب امکان دسترسی به «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» چندان راحت نباشد. با این وجود مخاطبان سینما بار دیگر اثبات کردند اگر فیلم محبوب‌شان اکران شود حتی با وجود کمبود فضای نمایشی به تماشای آن می‌نشینند و حتی رکوردها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. پیش از این نیز رکورد بیشترین مخاطب سینما با سه میلیون و 440 هزار تماشاگر به فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» اختصاص داشت. همزمان با «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه»، فیلم‌های «ضدگلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی و «بدون خداحافظی» ساخته احمد امینی نیز به نمایش عمومی درآمده‌اند که «ضدگلوله» 30 میلیون و «بدون خداحافظی» 45 میلیون در 17 سینما فروخته‌اند.

+239
رأی دهید
-10

AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
ثابت شد اگه بخواد میشه!
‌سه شنبه 31 مرداد 1391 - 23:56
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
فیلم‌های " اخراجی ها" کلا فیلم محسوب نمیشوند بلکه داستانِ خود شیرینی‌ داه ‌نمکی و شریفینیا هستند! در ضمن اخراجی‌های ۳ با حمایتِ " ساندیس خور ها" و بلیت‌های مجانی‌ از جیبِ ملت که توسطِ اراذلِ حکومتی به ساندیس خور‌ها داده میشد ، توانست آن رکوردِ کذایی را به جا بگذارد ! ما دیدیم که وقتی‌ پولِ دولت کم آمد ، دیگر فیلم‌های حکومتی یعنی‌ پایان نامه و قلاده‌ها بر گردنِ خامنه‌ای ( قلاده‌های طلا ) با چه شکست و ابرو ریزی مواجه شدند! به گروهِ طهماسب و جبلی به خاطرهِ صداقتشان و مردمی بودنشان تبریک می‌گوییم! مرگ بر دیکتاتور!
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 00:08
malek khorshid - روتردام - هلند
خوشم اومد پوز اون یارو (ده الکی خرکی) رو زدید اورین اورین.
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 00:43
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
آخ که من عاشق ایرج طهماسب و اون صدای زنگ دارش هستم , کلاه قرمزی بهترین کاراکتر عروسکی است که تو عمرم دیدم, پسرخاله هم همینطور البته بعد از مخمل. ایرج جون قربونت یک کمی شو خرج زلزله زده ها بکن, جای دوری نمیره.
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 02:45
fdsa60 - تهران - ایران
وای چه خاطراتی با این کلاه قرمزی و پسر خاله داشتیم. واقعا دست ایرج طهماسب و جبلی درد نکنه.
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 04:00
fdsa60 - تهران - ایران
وای چه خاطراتی با این کلاه قرمزی و پسر خاله داشتیم. واقعا دست ایرج طهماسب و جبلی درد نکنه.
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 04:06
bahman7 - شیراز - ایران
وای بر اون گروهی 30 میلیون فروش داشتن .بیچاره ها گروه فیلم سازی نفری 600 تومنی گیرشون میاد. حق دارن با این درامد کم فیلمهای دهه بوقی میسازند. انگار که داری تئاتر میبینی. .............آقا طهماسب و جبلی جون بازم گل کاشتین دمتون گرم خیلی دوستون دارم و دوباره یاد و خاطره کلاه قرمزی با اون پسر خاله مسخرش رو زنده کردید ......آفرین بر شما.
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 06:41
raha1984 - هامبورگ - المان
اخه اخراجیها هم فیلم بوده !!! فیلم ۲زاری یا کارگردانی زباله رو !!
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 08:12
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
من خودم عاشق کلاه قرمزی هستم و این چند ساله حتما برنامه های عیدشو واچ آن لاین پیگیری میکنم مخصوصا اون فامیل دور.... ولی ببینید چقدر تو کشور ما تو این سینماها آشغال و خزعبلات نشون دادند و دیگه اینکه چقدر دل از غصه پره که حاضرند واسه چند لحظه خندیدن به یک عروسک این همه خرج کنند ! کلاه قرمزی معجره نکرده مردم ما دنبال لحظه ای شادی هستند چون باور کن بیشترشون آدم بزرگ ها هستند تا بچه ها و اینش دل آدم رو درد میاره !!!! خاک تو سر مسولین که قدر این ملت رو نمیدونن . با
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 09:04
ziwax - شیراز - ایران
معلوم میشه که سلیقه ما ایرانیها در حد جلبکه که این فیلمهای در پیتی اینقدر فروش می‌کنن
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 13:28
kitaro - تهران - ایران
پس میشه نتیجه گرفت که مردم به سینما بی علاقه نشدن بلکه فیلمها خیلی کلیشه ای و مزخرف شدن که سینما ورشکست شده!!. در ضمن خیلی خوشحالم که کلاه قرمزی با یک کاراکتر فانتزی و عروسکی پوز بی نمکی رو زد و اخراجیهای 3 که توهین به شعور تماشاگر بود رو پشت سر گذاشت!. درود بر آقای طهماسب و جبلی که واقعا استاد هستن و همه رویاهای زیبای کودکی ما رو ساختن.
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 15:41
mountainman - استکهلم - سوئد
الان سلحشور ده نمکی میان میگن کار غرب و استکبار و امپریالیسم هست. کلا هرچی که باعث ترقی باعث خوشحالی هست کار غرب هست
‌چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 16:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.