بریتانیا مسئله جاسوسی سفارت ایران در لندن علیه ایرانی ها را بررسی می کند

العربیه می نویسد :

دادگاهی در بریتانیا اتهام جاسوسی سفارت ایران در لندن علیه ایرانی های ساکن در بریتانیا را از جمله گماردن دوربین های سه بعدی در سفارت و دیگر اماکن مربوط به این کشور در بریتانیا را بررسی می کند.

یک منبع دیپلماتیک بریتانیایی در گفت و گو با العربیه.نت اعلام کرد این دادگاه در 16 سپتامبر با حضور چند شاکی ایرانی و نیز یک سازمان حقوق بشری و همچنین نماینده وزارت کشور بریتانیا در لندن برگزار خواهد شد.

به گفته منبع بریتانیایی که نخواست نامش فاش شود این دادگاه با عنوان (Country guidance case) یا " پرونده کشور مورد ارشاد" برگزار خواهد شد و در صورت تایید اتهامات جاسوسی ، سفارت ایران و دیگر مکان های مربوط به این کشور در برتیانیا زیر نظر قرار خواهند گرفت.

همچنین حکم دادگاه برتیانیایی در صورت تایید جاسوسی سفارت ایران علیه شهروندانش ، سندی برای دیگر دادگاههای این کشور وهمچنین کشورهای اروپایی خواهد بود تا در تحولات آتی علیه این کشور به کار گیرند.

این منبع افزود دوربین های سه بعدی پیشرفته و استراق سمع پس از انتصاب اسماعیل احمدی مقدم به عنوان فرمانده نیروی انتظامی ایران از اسرائیل و چین خریداری شده است.

منبع بریتانیایی می گوید این وسایل در ابتدا به منظور نصب در دانشگاههای ایران و در خیابان های اصلی شهر تهران خریداری شده بود اما بعدها در خارج از کشور بویژه در سفارت های ایران در دیگر کشورهای جهان از جمله بریتانیا به کار گرفته شد.

دوربین های سه بعدی که به گفته وی به سیستم "دی ان ای" مجهز هستند می تواند حتی هویت کسانی را که برای تغییر چهره ، نقاب بر صورت خود انداخته اند ، تشخیص دهد.

 گفتنی است که لندن در واکنش به حمله عناصر بسیج به سفارت بریتانیا در تهران ، در دسامبر 2011 کارکنان سفارت ایران در لندن را اخراج کرد و از آن زمان تاکنون این سفارت تعطیل است.

+221
رأی دهید
-30

elinaz - مونترال - کانادا
خسته نباشین ....یعنی‌ این قدر خنگ هستین که تا حالا نفهمیدین !!!!نه تنها سفارت انگییلیس سفارت ایران در همه کشور‌ها یک منبع جاسوسی از ایرانی‌‌ها هست ...تشکیل انجمن‌های اسلامی و جذب دانشجو هایی که از ایران میان ...خرج‌های زیاد در روز‌های مذهبی‌ و جشن عزاداری ...همه همه ..گرفتن اطلاعات از ایرانی‌‌های خارج از کشور هست ...
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 12:41
fery1 - آمستردام - هلند
حتما میخواهند پول های بلوکه شده را حیف ومیل بکنند همانطور که پول های رضا شاه وپسرش را با کشیدنند .
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 13:41
brother - لندن - انگلیس
زورشان به خلع سلاح ایران نرسید میخواهند سفارتخانه سیستم امنیتی نداشته باشه تا تروریستهای مقیم انگلیس ۰(کاسه لیسان غربی)راحتتر حمله کنند به سفارتخانه
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 13:55
persocaine - تهران - ایران
تورو خدا ؟؟؟؟ از معجزات شیخ ما این است ، حلوا رو خورد و گفت شیرین است !!!
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 15:01
amoo uk - لیدز - انگلیس
میگن مرگ بر اسرائیل بد دوربن جاسوسی هم ازش می‌خرن ، بریتانیا هم خودش میدون چه اشغال هایی رو سر کار آورده ، از روزی که به سفارت بریتانیا مثل وحشی حمله کردند اوباش علی‌ گدا وضعیت ایران روز به روز بد تر شده .
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 15:10
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
الناز عزیز، دولت بریتانیا خنگ نیست بلکه محافظه کار است. حالاهم معلوم نیست دادگاه به نفع ایرانیان مقیم انگلستان رای دهد یا جمهوری اسلامی
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 15:20
Amir_Hamedi - لندن - انگلستان
بهتره با این قضیه منطقی برخورد کنید. تمام کشورهای دنیا از تمام امکانات و لوازم موجود و در دسترس برای اهداف و منافع ملی خودشان استفاده و بهره برداری میکنند و یقینا ایران هم استثنا نیست ازاین داستان. اصلا جای تعجب ندارد
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 15:48
شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
مرگ بر اسرائیل میگن بد از اسرائیل دوربین می‌خرن ! اینها دیگه چه جونورهایی هستند ، البته از این نوع جونور تو مریخ جدیداً توسط کاوشگری که به مریخ فرستادن شناسایی شده به نام (جO۶نتTH۲ی )همون جنتی خودمون! ولی‌ چطور و کی به زمین اومدن ؟!؟!؟
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 15:41
alborzi - کرج - ایران
ما که تا حالا انگلستان رو سرآمد جاسوسهای عالم میدونستیم ولی با این حساب باید گفت دزد که به دزد بزنه شاه دزده !
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 18:50
bita tehrani - ونکوور - کانادا
دولتهای اروپایی بیشترین مماشات را با رژیم کردند فقط و فقط برای نفع خودشان.از ترور انسانها در خاک خودشان هم گذاشتند برای حفظ جان مردم خودشان.با اجازه ادمین سایت این ویدئو را ببینید: . https://www.youtube.com/watch?feature=endscreenNR=1v=h2UhlwejpyQ
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 21:59
behrooz_f16 - منچستر - منچستر
با سلام اگر کسی‌ میدون الان توی انگلیس کجا باید کارای پاسپورت رو انجام بدیم اطلاع رسانی بکنه خیلی‌ ممنون میشم
‌سه شنبه 31 مرداد 1391 - 04:19
zahra50 - اتاوا - کانادا
brother باز که چرت گفتی .همین چند وقت پیش ژست گرفتید که تحریمها رو دور میزنیم و ال میکنیم و بل میکنیم.حالا مسئولین افتادن به التماس هر جا شده جلسه بزارن برای لغو تحریمها.زور کی به شماها نرسید؟فقط مردم بی دفاع .ترکیه طلاها تونو خورد در دو نوبت هیچ غلطی نکردید.ناوگان آمریکا یه ضرب تو خلیج فارس تردد میکنه فقط دورادور زر زدید.تو جلسه سران کشورهای مسلمان هم که تقریبا قهوه ای شدید .بازم بگم از فتوحات شما یا میبندی.
‌سه شنبه 31 مرداد 1391 - 09:07
zahra50 - اتاوا - کانادا
Amir-hamedi به قول خودت منافع ملی .از کی تا حالا حکومت ایران منافع ملی داشته.؟کدوم ملت ؟اینا زلزله میاد پیام تسلیت نمیدن مبادا برنامه ها و جلسات و مسافرت هاشون به تاخیر بیافته.منافع حکومتی درستتره.
‌سه شنبه 31 مرداد 1391 - 09:02
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
brother - لندن - انگلیس-توهم ..همون جاسوسها هستی که با خفت وتیپا ازانگلیس اخراج کردن.ولی ناراحت نباش چون نوبت تو هم میرسه بعد اخراج هم برو با اون دوستان بسیجیت که همشون .. جلو درب سفارت انگلیس سنگ و اجر پرت تو سفارت و... بودنتون رو به دنیا نون بدین.
‌سه شنبه 31 مرداد 1391 - 20:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.