کشف سه پهپاد ایرانی در حلب توسط مخالفان رژیم سوریه

شورشیان سوری می‌گویند که جمهوری اسلامی علاوه بر پول و نیروی انسانی، هواپیماهای تجسسی بدون سرنشین نیز به رژیم اسد می‌دهد. آنها سه پهپاد ایرانی در حال تعمیر را در آزمایشگاهی در شهر حلب پیدا کرده‌اند.


مخالفان اسد با کشف سه هواپیمای تجسسی بدون سرنشین در آزمایشگاهی در شهر حلب، به مستندات تازه‌ای در باره دخالت ایران در امور سوریه دست یافته‌اند. آنها در جستجوی "تبلیغات و تحریکات جمهوری اسلامی" به طور تصادفی آزمایشگاهی تحقیقاتی را کشف کرده‌اند که احتمالا محل فعالیت کارشناسان ایرانی و مکان تعمیر سه هواپیمای تجسسی بدون سرنشین بوده است.
 
شورشیان سوری در اثبات مدعای خود، فیلم این پهپادها را در شبکه یوتیوب نیز قرار داده‌اند. ,در گزارش وبسایت "اشپیگل آنلاین" از این خبر آمده که دولت ایران این موضوع را همانند سایر اخبار مربوط به دخالت در سوریه، تکذیب کرده است.
 
به موازات این خبر، ارتش آزاد سوریه نیز اعلام کرده که ۴۸ گروگان ایرانی را درصورتی آزاد می‌کند که جمهوری اسلامی حقوق مردم ایران را محترم شمارد و برای توقف کشتار در سوریه تلاش ورزد.
 
در این میان و در حالی که نبرد موافقان و مخالفان اسد در سوریه ادامه دارد، سازمان ملل در روز پنجشنبه (۱۶ اوت/۲۶ مرداد) از اتمام قطعی ماموریت ناظران صلح در سوریه خبر داد. قرار است این ناظران به تدریج و تا جمعه آینده دمشق را ترک گویند اما جای خالی آنها را دفتر هماهنگی سازمان ملل در این شهر پر خواهد کرد.
 
ادموند مولت، جانشین فرماندهی هیات ناظران گفته است: « طرفین منازعه در سوریه، هر دو گزینه جنگ را انتخاب کردند و در چنین شرایطی، شانس گفتگوهای سیاسی و توقف درگیری بسیار اندک است.»
 

یکی از نمونه‌های اولیه پهپاد‌های ایران، عکس از آرشیو


 
اخضر ابراهیمی، دپیلمات الجزایری نیز آمادگی خود را برای تصدی ماموریت سازمان ملل در سوریه اعلام کرده است. این ماموریت هنوز رسمیت و قطعیت نیافته زیرا ابراهیمی سرگرم مذاکره با دبیرکل سازمان ملل در باره جزییات وظایف خویش است.
 
عنان دلیل انصراف خود از ماموریت یاد شده را عدم آمادگی طرفین منازعه سوریه به مصالحه و ناهماهنگی میان قدرت‌های دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد. اشاره وی به چین و روسیه است که با وتوی خود، سه مرتبه راه تصویب قطعنامه‌های تحریمی علیه سوریه را مسدود کردند.
 
یک مقام مطلع در سازمان ملل به رسانه‌ها گفته که اخضر ابراهیمی در صدد ادامه مسیر و روش کوفی عنان در سوریه نیست و او راهبردی جدید در سوریه پیش خواهد گرفت. ابراهیمی که ۷۸ سال سن دارد، پیش‌تر وزیر خارجه الجزایر و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان و عراق بوده و تجربه کار در کشورهایی چون آفریقای جنوبی، هاییتی، لبنان، لیبریا، یمن، کنگو و سودان را نیز دارد.
 
ژرار آرو، سفیر فرانسه در سازمان ملل نیز پس از مشاورات شورای امنیت پیرامون سوریه گفته است: « احساس همه ما این است که شرایطی برای تمدید ماموریت ناظران صلح در سوریه موجود نیست.»
 
در این میان، به ابتکار روسیه در روز جمعه (۱۷ اوت /۲۷ مرداد) نشست "گروه اقدام" سوریه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با حضور نمایندگان کشورهای عربی و کشورهای عضو دایم شورای امنیت تشکیل می‌شود.
 
ویتالی چورکین نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل گفته که موضوع عمده این نشست، اجرای توافق‌های حاصله در کنفرانس "گروه اقدام" در ژنو خواهد بود که در ۳۰ ماه ژوییه تشکیل شد. شرکت کنندگان در این اجلاس در باره تشکیل دولت انتقالی سوریه با حضور تمام طرفین به توافق دست یافتند.

+157
رأی دهید
-63

baharrr - وین - اتریش
زنده و پاینده باد مخالفان رژیم خونخوار سوریه.
شنبه 28 مرداد 1391 - 01:00
mullahouto - لوس انجلس - آمریکا
جنایتکران اسلامی آبروی ایرانیهارو بردن.خاک بر سر هر ایرانی‌ که خودشو مسلمون بدونه
شنبه 28 مرداد 1391 - 01:52
derafshe kavyani - بیرمنگام - انگلستان
با پهپاد، بدون پهپاد،با پشتیبانی‌ روسیه و چین لاشخور و یا بدون آنها، و چه با کمک جمهوری ننگین آخوندی، پیروزی مردم شجاع و آزاده خواه سوریه نزدیکه،و جنایت کارانی که از بشار اسد ملعون حمایت میکنند در آن روز باید به مردم سوریه حساب پس بدنند،
شنبه 28 مرداد 1391 - 01:51
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
این چه هواپیمای جاسوسی که رنگش نارنجیه؟!!! عین لباس زندانیا تو آمریکاست که اگر فرار کردن از ١٠ کیلومتری معلوم باشن!!! استتار هواپیما هم مال خره دیگه؟!!
شنبه 28 مرداد 1391 - 04:20
Hagh-goo - کرج - ایران
چرا بعضیا نابینا و گنگ تشریف دارند، چرا کمک آمریکاو تصویب بودجه چند میلیارد دلاری ویا کمک های چندین هزار پوندی انگلستان و تجهیز آنها توسط سلاح های مخابراتی و دادن موبایل های ماهواره ای به مزدورها و... رو نمیبینند! اونا کمک میکنند خب ایران هم کمک میکنه...و خود ترکیه علنی اقرار به فرستادن نیرو به سوریه کرده ،خود عربستان و اردن هم براحتی اعلان کردن که مزدور میفرستن سوریه.....حتی اخیرا یک تک تیرانداز ایرلندی در سوریه دستگیر شد....کدوم مردم مخالف!
شنبه 28 مرداد 1391 - 08:04
manchester55 - مشهد - ایران
بابا این که پهباد نیست موشک کراره مثلا که از روی مدل روسی کپی کردن .. این موشک روسی است که محصول 1970 هستش حالا فروختنش به ایرن و ایران هم یک رنگ زده روش شده موشک کرار .. یکم دقت کنید . پهباد هواپیماهای بدون سرنشینی هستش که پیشرفته اس و کار جاسوسی و شناسایی انجام می ده.
شنبه 28 مرداد 1391 - 09:14
میکایل - مالمو - سوئد
چیزی که درست کردن پهیاد نیست ته با د ه راکت تو خالی‌ رو یه موتور گاز ی گذاشتن روش اسمشو گذاشتن ته با د ،،،،،،،،،،،،،ها‌ها ها
شنبه 28 مرداد 1391 - 10:55
invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
ننگ بر حکومت اسلامی و ظالم ایران، ننگ بر جیره خرن حکومت ایران! ننگ بر حزب‌ا‌لله تروریست. درود بر اسرائیل و آمریکا!
شنبه 28 مرداد 1391 - 11:25
skyman - تهران - تهران
در مورد رنگ باید گفت که چون خودشون هم مطمئن از پرواز درست آن نبودند نارنجیش کردن تا بعد از سقوط حتمی لااقل راحت پیداش کنن. ◄► چرا بعضیا معترضین سوری رو تروریست میگن ولی معترضین بحرین و ... تروریست نیستند؟ همشون هم یه چیز می خوان مقداری آزادی و برابری اجتماعی و سیاسی. سوری ها فقط کمی اصلاحات می خواستند که برای بشار امکان پذیر بود اما با طناب جمهوری اسلامی رفت تو چاه, و همینا بودن که شاخ توجیبش گذاشتن و این بلا سرش اومد, بهش گفتن مثل ما بزن داغون کن همه ساکت میشن. سوریه با ایران کلا فرق داره- حجاب اجباری نیست, رقص و آواز هم هیچ مشکلی ندازه ولایت فقیه هم که تعطیله. بشار اسد همان اشتباهی رو کرد که انقلابیون ایران وقتی شاه گفت صدای شما رو شنیدم به کارشون ادامه دادن درحالی که میشد خیلی راحتتر به خواسته هاشون برسند بدون جنگ ویرانی تحدیم و....
شنبه 28 مرداد 1391 - 11:41
با احترام - منچستر - انگلستان
مگه امریکا به اسرائیل کمک نمیکند اینها هم کمک میکنند باید کمک کنند
شنبه 28 مرداد 1391 - 11:47
Amin9974 - جیرفت - ایران
مخالفان یا تروریستهایی که تو سوریه علیه دولت سوریه میجنگند از حیوان هم پست ترند،تروریستهایی که خودشونو مخالف میدونن و توی سوریه سر مردم بیگناه را با چاقو اونم اروم و زجر آور. میبرند لایق حکومت نیستن،و کسایی هم که هنوز طرفدار تروریستهای به اصطلاح مخالف سوری هستند بروند تو سایت یوتیوب جنایتهاشون که خودشون هم با افتخار ضبط کردن ببینن اونوقت بگن تروریستها یا به اصطلاح مخالفان سوریه ادمای ازادیخواه و دموکراسی خواه هستن-و اینو بدونید حکومتی که با ظلم بخاد تشکیل بشه نابود میشه،از همینجا به مردم سوریه بخاطر شهدایی که دادن تسلیت میگم و امیدوارم از این چاهی که غرب و حکومتهای دیکتاتور عرب براشون کشیدن سربلند موفق بیرون بیان
شنبه 28 مرداد 1391 - 12:20
WTF_WTF - ایالات متحده - آمریکا
امین۹۹۷۴ با شما موافقم. از وقتی جنایت این حیوونای کثیفی که اسم خودشونو گذاشتن مخالف دیدم نظرم نسبت به اسد عوض شده. سگ اسد شرف داره به این جنایتکارای حـ....
شنبه 28 مرداد 1391 - 18:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.