مهاجران غیرقانونی به استرالیا، به خارج از این کشور منتقل می‌شوند

بسیاری از پناهجویانی که به وسیله قایق راهی استرالیا می شوند تبعه سری لانکا، ایران و افغانستان هستند

نمایندگان مجلس استرالیا قانون انتقال پناهجویان به بازداشتگاه‌های خارج از این کشور را تصویب کردند.

در این لایحه که روز سه شنبه به مجلس ارائه شد، آمده است که پناهجویان در زمان رسیدگی به پرونده شان و تا مشخص شدن وضعیت باید در کمپ های پناهندگی در پاپوا گینه نو و جزیره نائورا در اقیانوس آرام به سر ببرند.
این قانون اکنون برای تصویب نهایی به مجلس سنا فرستاده شده که انتظار می رود با توجه به حمایت قاطعانه حزب حاکم کارگر و احزاب مخالف دولت این قانون تصویب و به زودی اجرا شود.

روز سه شنبه بحث بر سر تصویب این لایحه در مجلس سفلی حدود شش ساعت زمان برد و تصویب آن به روز بعد موکول شد. فقط دو نماینده - یکی مستقل و دیگری از حزب سبر- رای منفی به این لایحه دادند.

پیش از آغاز رای گیری کریس بوئن، وزیر مهاجرت در خصوص اهمیت تصویب این قانون سخنرانی کرد.

او گفت: "مردم استرالیا به چیزی کمتر از آن (تصویب این قانون) راضی نخواهند شد و قاچاقچیان انسان از چیزی بیشتر از آن واهمه نخواهند داشت."

جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا نیز ابراز امیدواری کرده است که این کمپ ها در "کمتر از یک ماه" بازگشایی شوند.

خانم گیلارد هیاتی از کارشناسان را مامور تهیه این لایحه کرده بود که این هیات ۲۲ توصیه را با هدف مبارزه با قاچاق انسان در آن گنجانده بود.


در سال های گذشته بارها قایق حامل پناهجویان در مسیر رسیدن به استرالیا دچار سانحه شده که منجر به عرق شدن ده ها نفر شده است

کمپ های پناهندگی در خارج از استرالیا در زمان حاکمیت حزب راستگرای لیبرال توسط جان هوارد، نخست وزیر پیشین این کشور راه اندازی شد، ولی با روی کار آمدن دولت کارگر این کمپ ها در سال ۲۰۰۸ توسط کوین راد، نخست وزیر پیشین تعطیل شد.

برپایی کمپ های پناهندگی در گینه نو پاپوا و جزیره نائورا یکی از منابع اصلی درآمد برای این دو کشور فقیر محسوب می شد و برای آنها میلیون ها دلار کمک های نقدی و غیرنقدی در پی داشت.

زمانی که کمپ های پناهندگی خارج از استرالیا در سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرد، بسیاری از فعالان حقوق بشر به نحوه نگهداری و شرایط زندگی پناهجویان اعتراض کردند. اعتصاب غذای مکرر پناهجویان در این کمپ ها در اعتراض به شرایط زندگی شان بارها در رسانه ها منتشر شد و نهایتا بلافاصله پس از پیروزی آقای راد این کمپ ها بسته شدند.

ارائه این لایحه در پی افزایش ورود مهاجران غیرقانونی صورت گرفته که به وسیله قایق از اندونزی به استرالیا سفر می کنند.

بازگشایی کمپ ها در پاپوا گینه نو و جزیره نائورا یکی از توصیه های این هیات بوده است.

از دیگر توصیه های این هیات این بوده که به پناهجویانی که با قایق وارد استرالیا می شوند، اجازه داده نشود تا از اعضای خانواده شان برای آمدن به این کشور حمایت مالی کنند، همچنین همکاری با اندونزی در مورد عملیات کنترل، تجسس و نجات پناهجویان بین دو کشور افزایش یابد.

بنا به گفته اداره مهاجرت و شهروندی استرالیا، ۶۵۳۵ مهاجر غیر قانونی به وسیله ۱۳۴ قایق در سال ۲۰۱۰ خود را به استرالیا رسانده اند در حالیکه تعداد پناهجویان تا تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۱۲ به رقم ۷۶۲۹ نفر (توسط ۱۱۴ قایق) رسیده است. به گفته این نهاد بیشتر پناهجویان تبعه سری لانکا، ایران و افغانستان هستند.

در سال های گذشته بارها قایق حامل پناهجویان در مسیر رسیدن به استرالیا دچار سانحه شده که منجر به عرق شدن ده ها نفر شده است.

در تازه ترین رخداد از این دست، در ماه ژوئن یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در نزدیکی جزیره کریسمس غرق شد که منجر به کشته شدن بیش از صد سرنشین آن شد که بسیاری از آنان را شهروندان افغانستان تشکیل می دادند.

+147
رأی دهید
-97

Danilprimmer - لندن - انگلستان
إز این استرالیایی ها بیشتر إز این نمیشه انتظار داشت چون فوق العاده نژاد پرست هستند و فکر میکنند که دنیا مال اونهاست.
‌چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 15:37
baran828 - تهران - ایران
آخه بلند میشین قاچاقی میرین که هم آبرو ببرین هم کشورو خالی کنین برای چند تا دزد؟!به این بی آبروییش میارزه؟
‌چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 17:52
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
استرالیا به درد نمی‌خوره..مردم منزوی با فرهنگی‌ منزوی دارن و کشور خیلی‌ گرون و دور افتاده‌ای هست و بدتر از همه لهجهٔ خیلی‌ زشت و غیر قابل فهمی‌ هم دارن.فقط از نظر آب و هوا خوب هست و از بقیه نظرها اصلا مناسب نیست.هرچیزی رو شما به چند برابر ارزش کشورهای پیشرفت دیگه باید بخرید و اینهمه هم قوانین سخت گیرانه و مزخرف.
‌چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 17:48
ali1111 - تهران - ایران
دراکولا - ترانسیلوانیا - رومانی. دوست محترم از مونته کارلو، ماربییا، بورلی هیلز که نمیرند جهت پناهندگی؟!!این جماعت از زور گرفتاری اقتصادی و اجتماعی و بدبختی میرند که بهشت را پیدا کنند! اصلا این حرفهایی که شما میزانی‌ براشون لیسانس به بالا است...
‌چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 23:03
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
ali1111 - تهران - ایران. میدونم خیلی‌ افراد تحصیل‌کرده و از سطح متوسط ایرانی‌ و غیره هم می‌رن اونجا.اونا رو میگم.چون انتخاب اشتباهی‌ میکننن و اگه برن کانادا یا حتی اروپا وضع بهتری خواهند داشت موقع انتخاب مقصد برا پناهندگی و مهاجرت عادی باید خیلی‌ تحقیق و دقت کرد چون بعدن دیگه جبرانش خیلی‌ سخت و حتی غیر ممکن می‌شه.
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 04:25
perspolisi - سیدنی - استرالیا
Danilprimmer - لندن - انگلستان. آقا یا خانم محترم، از کجا این قدر مطمٔنی که استرالیایی‌ها نژاد پرستان؟ به نظر من این قانون عالیه واسه اینکه مردم دیگه قانون رو دور نزنن و با قایق نیان اینجا. نمونش همین ایرانیایه خودمون، به جای اینکه برن ترکیه اونجا مراحل قانونی‌ رو بگذرونن و پناهندگی بگیرن، میزنن به آب که ۶ ماه یا ۱ ساله ویزا بگیرن. بعدشم دو قورت و نیمشون باقیه، از دولت ارث باباشون رو میخوان. حاضر به کار هم نیستن
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 05:52
solidarity - ملبورن - استرالیا
با همتون موافقم، ولی‌ دوست عزیز آب و هوای جالبی‌ هم نداره!
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 07:15
Danilprimmer - لندن - انگلستان
Perspolisi شما که تو استرالیا زندگی می کنید نمیدانید که دنیل اسم پسر! تو خودت چطوری رفتی استرالیا که حالا خیال می کنی استرالیایی شدی و بقیه رو باید بفرستند بیرون استرالیا؟ من تا حالا بیشتر إز صد بار استرالیا أمدم و إز وقتی که وارد فرودگاه میشم رفتار بد و زننده استرالیایی ها شروع میشه. خودت قبول می کنی که فامیل ات رو بفرستند بیرون إز استرالیا تو در و دهات؟ من برای BA کار میکنم و بگم که لندن پر إز این استرالیایی هاست اگه خوب بود می ماندند کشورشون
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 23:18
Danilprimmer - لندن - انگلستان
دوست عزیز إز رومانی واقعا که گل گفتی مخصوصا در رابطه با لهجه استرالیایی : )
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 23:21
perspolisi - سیدنی - استرالیا
Danilprimmer - لندن - انگلستان. اولا که اسمت رو اگه درست بنویسی‌ معلوم می‌شه پسری یا دختر. تا به حل دنیل نشنیده بودم، اگه منظورت دانیل یا دانیال هست، درست بنویس. مطلب من رو درست بخون اگه مشکلی هم تو فهمیدنش داری از بزرگترت کمک بگیر. اکثر ما ایرانی‌‌ها آخر نژاد پرستیم (نمونش رفتارمون با افغانیهای ایران، و حرف‌هایی‌ که حتا تو این سایت در موردشون می‌زنیم). از استرالیا ائی‌ها هم من تا به حال نژاد پرستی‌ ندیدم. بعدشم من گفتم از طریق قایق به استرالیا اومدن درست نیست چون حق کسی‌ که تو ترکیه یا کشور ثالث منتظر ویزا هست پایمال می‌شه. پس یه کم عاقلانه فکر کنیم و حرف بزنیم بد نیست.
جمعه 27 مرداد 1391 - 04:27
perspolisi - سیدنی - استرالیا
Danilprimmer - لندن - انگلستان. در ضمن اگه تو فرودگاه بهت بی‌ احترامی شده باید ببینی‌ مال چی‌ هست. حتما با خودت غذا یا سبزی آوردی توی فرمت ننوشتی که دارم. اونم بهت گیر میدان و نمیذارن بیاری شاکی‌ میشی‌. نمونش رو تو تلویزیون اینجا زیاد میبینم، از همه جا میان همین مشگل رو دارن چون نمیخوان به قوانین اینجا احترام بزارن. در ضمن مهاجرت مردم کشورای دیگه از جمله اروپا و آمریکا به اینجا زیاد شده پس نشون میده که یه جورایی از جاهای دیگه بهتره.
جمعه 27 مرداد 1391 - 04:29
Danilprimmer - لندن - انگلستان
مثل اینکه شما باید یه کمی فارسی و یا انگلیسی ات رو خوب کنی نه من. دوما من برای تفریح اونجا نمیام که لازم باشه سبزی و موارد ذکر شده رو بیارم. اره خوب إز نوشته هات نژاد پرستی مشخص دیگه چیزی نگو و اگه وقت کردی یه نگاهی به دیگشنری و پرچم استرالیا بنداز : )
جمعه 27 مرداد 1391 - 09:26
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
Danilprimmer - لندن - انگلستان. من که نژاد پرستی تو حرفام نمی بینم. اگه صحبت از راه درست و قانونی ویزای پناهندگی گرفتن از نظر شما نژاد پرستیه باید یه سری به خودت بزنی. در ضمن دیکشنری رو شما بیشتر از من احتیاج داری مخصوصا وقتی فرم ورود به استرالیا رو پر میکنی : )
جمعه 27 مرداد 1391 - 23:24
Danilprimmer - لندن - انگلستان
تو خودت چطوری رفتی اونجا؟ خیال کردی نژاد پرستی چیه؟ نژاد پرستی این که شما تو خانه گرم و نرمت نشستی و میگی بقیه قانونی باید بیان اینجا! به نظرت استرالیا قانونی به همه ویزا میده که چرند میگی؟ دوما من هیچ وقت فرم پر نمی کنم چون لازم ندارم به هر دلیلی که به تو مربوط نیست. مهمان چشم نداره مهمان رو ببینه صاحب خانه هر دو شون رو.
شنبه 28 مرداد 1391 - 09:41
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
منم مثل بقیه ٢ سال تو پاکستان سختی کشیدم تا ویزا گرفتم قانونی وارد استرالیا شدم. مشکل اینه که امثال تو حاضر نیستن سختی بکشن، برچسب نژاد پرستی به بقیه میزنن. استرالیا هم به هر دلیلی که به تو ربط نداره میتونه به کسی ویزا بده یا نده. در ضمن کسی دعوتت نکرده بیای اینجاکه دو قورت و نیمت باقیه.
شنبه 28 مرداد 1391 - 14:54
Danilprimmer - لندن - انگلستان
من برای کارم میام اونجا مثل تو خراب سر دولت نیستم.
یکشنبه 29 مرداد 1391 - 04:02
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
اره گفتی منم باور کردم. واسه کار میای ولی عرضه پر کردن یه فرم ساده رو نداری، یعنی سوادشو نداری. دست خوتم نیست با پول بابا جونت و کمک دولت زندگیت میچرخه نه کار کردی و نه از کار و قانون چیزی سرت میشه. عین بچه ننه ها هم تو فرودگاه زود به قبات بر میخوره سریع انگ نژاد پرستی بهشون میزنی اقای قشنگ
یکشنبه 29 مرداد 1391 - 06:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.