معنی این حرکت احمدی نژاد را فهمیدید؟!

آخر هفته گذشته ، تهران میزبان اجلاس مشورتی سوریه بود که در آن نمایندگانی از 30 کشور جهان و نماینده سازمان ملل شرکت کرده بودند.
یکی از برنامه های این نشست ، دیدار شرکت کنندگان با رئیس جمهور کشور میزبان بود که انجام هم شد و محمود احمدی نژاد ، برای آنان سخن گفت.

عصر ایران نوشت: نکته جالب توجه و تأمل برانگیز این که احمدی نژاد در این نشست ، درباره همه چیز صحبت کرد جز مساله سوریه و این در حالی است که تنها موضوع نشست ، بررسی اوضاع سوریه بود و لاغیر!

احمدی نژاد در این نشست درباره معادن افغانستان ، ثروت آمریکای لاتین و آفریقا ، فلسفه خلقت بشر و این که برای زندگی در شرایط کنونی آفریده نشده است ، انتقاد از حکومت عده قلیلی بر مراکز اصلی دنیا ، وجود سه میلیارد فقیر در جهان ، لزوم مدیریت مشارکتی برای اداره جهان ، اشاره به این که در آمریکا همه مبادلات و مکالمات شنود می شود و مردم در فشارند ، بدهی خارجی آمریکا ، نارضایتی مردم اروپا ، اوضاع نامناسب عراقی ها و ... سخن گفت ولی حتی یک کلمه هم درباره موضوع جلسه حرف نزد!


این "بی حرفی" احمدی نژاد در اجلاس دوستان سوریه در تهران در حالی است او قصد دارد چند روز بعد به دعوت ملک عبدالله ، برای شرکت در اجلاس عربستان که با موضوع سوریه برگزار می شود ، راهی مکه شود.
حال سوال این است که اگر احمدی نژاد حرفی برای گفتن و طرحی درباره سوریه دارد ، چرا آن را در اجلاس تهران مطرح نمی کند و اساساً چرا در این نشست ، حتی یک کلمه هم درباره سوریه سخن نمی گوید ولی در همان حال ، با قبول دعوت ملک عبدالله ، وزن سیاسی اجلاس سعودی ها را بالاتر می برد.
جالب اینجاست که احمدی نژاد در حالی به عنوان رئیس جمهور ایران ، دعوت سعودی ها برای اجلاس سوریه را پذیرفته و راهی عربستان می شود که در اجلاس تهران ، حتی سفیر عربستان هم شرکت نکرد!


به هر روی ، این که کشوری مانند ایران -که یکی از طرف های بازی در سوریه است- اجلاسی با موضوع سوریه برگزار و نمایندگان 30 کشور و سازمان ملل را دور هم جمع کند ولی رئیس جمهور آن کشور ، از همه چیز سخن بگوید ولی حتی در حد یک "واو" درباره موضوعی که به خاطرش هزینه کرده اند و اجلاس تشکیل داده اند نگوید ، از جمله شگفتی هایی است که فقط در بساط احمدی نژاد پیدا می شود.

این مساله ، هر چند برای مردم عادی ، مهم نیست ، اما برای سیاستمداران و دیپلمات هایی که حتی از پلک زدن ها و نوع پوشش و ادبیات افراد هم معانی دیپلماتیک استخراج می کنند ، "مساله نکته دار"ی است و این شائبه را تقویت می کند که در ایران ، نسبت به مساله سوریه جمع بندی وجود ندارد.

+26
رأی دهید
-132

razmandeh - استکهلم - سوئد
البته احمدی نژاد بعدا اعلام کرد کرد که کاغذش را که برای سخنرانی‌ آماده کرده بودند اشتباهی‌ آورده بوده !!!!!!!!!!!
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 03:13
senator x - تهران - ایران
ایشان تمام مطالبی را نگفتند و بعضی را جا انداختند . بطور مثال, ( آن مان نباران دو دو اسکاچی) راچه کسی اختراع کرد؟ یا در مورد ریاضیات ,زمان نوشتن عدد یازده , یک بعدی را سمت چپ باید نوشت یا سمت راست. میدونی چرا درمورد سوریه چیزی نگفت؟ چون میدونه سرنوشت اسد ویارانش در انتظار اوست. از حالا وحشت کرده مرتیکه وحشتناک.
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 03:30
mamal amrikai - دانکرک - فرانسه
این آقای سید دکتر محمود قبلا هرچی‌ لازم بوده یواشکی در گوشش گفته.نگران نباشید
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 04:14
Taraneه - کبک - کانادا
وقتی‌ خودش سال ۸۸ توی ایران مرتکب این همه جنایت شد که رو کار بمونه، واقعا چه حرفی‌ برای گفتن داره دربارهٔ بشار اسد؟!
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 05:47
m_esd - هامبورگ - المان
سوریه کارش تموم شد دیگه خودشو ضایع نمیکنه
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 05:59
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
مرتیکه احمق بیشعور بیسواد دکتر الکی .
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 07:33
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
وآنگاه خداوند محمود را آفرید که در آن نشانه های حماقت زیاد است...!
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 07:43
پریستوک - تهران - ایران
این طفلکی که برای زندگی در شرایط کنونی آفریده نشده است، خب ببرید تو یه جنگل ولش کنید بزارید حیوونی برا خودش آزاد باشه، اون جا می تونه با هم نوعا و دوستاش بازی کنه و تا دلش می خواد ادا و اطوار دربیاره و شاد باشه. کاپشنش هم بهش پس بدید ممکنه تو غار سردش بشه و سرما بخوره. فقط مراقب باشید تو جنگل و اسه شیر و ببر و پلنگ شاخ و شونه نکشه که اونام مثل خودش از تمدن چیزی سرشون نمی شه ( و مثل آمریکا و اسراییل به دلقک بازی هاش نمی خندن ) و می زنن ج.. می دن.
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 08:42
محسن ف - کرج - ایران
از بعضی از کارهای این روانی خوشم میاد خدایی
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 09:23
iran-akhoondak - گتنبرگ - سوئد
این عرب های بی شرف عوض هزینه پول در تهران باید این پول های نفت رو مثلا توی آذربایجان هزینه ضدزلزله کردن خونه ها می کردن. تا الان تقصیر رو گردن خدا و گناه و ... نندازن.
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 09:36
cantona - شاهین شهر - ایران
به زودی خودش و رهبرش و برادر اسد به فاضلاب تاریخ خواهند پیوست.
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 11:19
بزرگمهر - تهران - ایران
ا.ن خطش رو از خط حکومت جدا کرده و راه خودش رو میره. اون میدونه که دیگه برای سوریه کاری نمیشه کرد و پای خودش رو از قضایا کنار کشیده. البته شاید بتوان گفت که کنارش گذاشتن چون الان همه ی امور در سیاست خارجی توسط بت بزرگ هدایت و بوسیله جلیلی اجرا میشه
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 11:12
gol andam - ژنو - سویس
کی‌ می‌شه نسل این اشغال‌ها از روی زمین محو بشه
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 12:14
ghafas - مشهد - ایران
دستش درد نکنه ..به خدا با همه ی نفرتی که از این مرتیکه دارم اما وقتی می شینم می بینم ضربه ای که این یه وجبی یه تنه به حیثیت جمبوری زد از صد سال تحریم آمریکا بیشتر بود عاشقش می شم
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 12:55
مهم - بروكسل - بلزيك
آخه این مموت کوچولو که حرف درست که بدرد بخور بلد نیست ۸ ساله مزخرف میگه یکی‌ براش می‌نویسیه این هم از رو خونی می‌کنه اینجا اون طرف که که براش نوشته خیلی‌ باحال بوده که اینطوری نوشته براش بارها تو حرفش که برای گوسفندای شرکت کننده تو مجلس سخنرانیش میگه غلط داره ببین اونیکه که براش می‌نویسیه چه ختم روزگاری که اینو ۸ سال بین شکل درش آورد این مموت کوچولو باید بره نقش چوپون دروغگو رو بازی کنه به قیافش هم میاد یا نقش میممون فیلم بازی کنه خوراکش اینکارست شکل صورت مموت نمی‌زنه با میمون
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:28
taru23 - تورکو - فنلاند
جنایاتی که اینا کردن تو سال ۸۸ ( و البته تو همهٔ سالها) به مراتب وحشیانه تر بود از جنایت بشار اسد! حالا می‌خواین چی‌ بگه راجع به سوریه؟ دیگ به دیگ که نمی‌گه روت سیاه!
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 21:06
nesha - ازادشهر - ایران
حالا این اجلاس مشورتی با هزینه هنگفت چه منافعی برای ایران دارد هر تصمیمی هم توی اجلاس بگیرند جه ارزشی دارد حالا احمدی نزاد درباره هر چیزی صحبت میکرد هم هیچ فرقی در نتایج اجلاس نداشت در مورد سوریه فقط مردم سوریه حق دارند تصمیم بگیرند که انهایی که منافعشان به خطر میفته نمیزارند
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 21:34
yek iranie badbakht - تهران - ایران
آرزو می کنم دستم بهتون برسه ببینین چیکار باهاتون میکنم!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 23:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.