رئیس دادگستری از تشکیل پرونده برای جواد لاریجانی خبر داد

رئیس‌کل دادگستری استان تهران از پیگیری و ارجاع پرونده «زمین‌خواری» رئیس ستاد حقوق‌بشر قوه قضائیه خبر داده اما گفته این پرونده ارزش آن را ندارد که حیثیت مسئولان نظام به خاطر اینکه یکی از بستگان آن‌ها متهم است، از بین برود.

علیرضا آوایی روز دوشنبه، نهم مرداد در حاشیه «جشن حمایت انجمن حمایت از زندانیان» تاکید کرده که رئیس قوه قضائیه، برادر این مقام متهم نیز خواستار سرعت‌بخشیدن در رسیدگی به این پرونده شده است.
 
اواخر خردادماه اسنادی از «زمین‌خواری» برادران لاریجانی در سایت‌های خبری اصولگرایان مخالف دولت ایران مطرح شد که در آن محمدجواد لاریجانی به تصاحب مساحت زیادی از زمین‌‌های منطقه ورامین متهم شده است.
 
آقای آوایی با اشاره به اینکه او نیز بر رسیدگی هر چه زود‌تر این پرونده تاکید کرده، افزوده است که «چند ماه قبل رئیس قوه‌ قضاییه با من صحبت کرد و گفت، چنین پرونده‌ای وجود دارد و تقاضای من این است که به سرعت رسیدگی شود.»
 
او ادامه داد که صادق آملی لاریجانی تاکید کرد که «مطلقا» در این پرونده ملاحظه هیچ‌کدام از برادران لاریجانی را نکنند و نباید حیثیت نظام به خاطر آن‌ها زیر سوال رود و پرونده هر قدر بزرگ باشد، با «با آبروی نظام اصلا قابل قیاس نیست.»
 
در اواخر تیر ماه نیز سخنگوی قوه قضاییه از دستور رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده «زمین‌خواری» برادرش خبر داده و گفته بود یک بخشی از اختلافات، مربوط به اختلاف در ابعاد زمین است.
 
بر اساس اسناد، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز نگه داری بیش از ۹۰۰ گوسفند و ۲۰۰ ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌ها در اراضی تصرفی متهم شده است.
 
چندی پیش نیز، علی مطهری نماینده اصولگرا و منتقد در واکنش به شکایت دادستان تهران علیه خود، خواستار رسیدگی پرونده «زمین‌خواری» شده بود.
 
در واکنش به این اظهارات، محمدجواد لاریجانی گفته بود که «ضد انقلاب باید بداند که او نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی‌های اسکناس جابه جا کرده و نه ال‌سی‌های تقلبی فرستاده، بلکه مانند بقیه کشاورزان، در زمین خود گندم و جو کاشته است.»
 
این مقام مسئول، همچنین اعلام آمادگی کرده بود که در هر دادگاهی که در جمهوری اسلامی علیه‌اش تشکیل شود، «با کمال افتخار» شرکت کند و احکام قضایی دادگاه‌های جمهوری اسلامی را چه به نفعش باشد، چه علیه‌اش، می‌پذیرد.

+190
رأی دهید
-26

بیژن ۲ - کرمان - ایران
رژیم دزدها . آدمکشان و فاسدترین انسانهای روی کره زمین . خدایا اینها چقدر کثیف هستند .
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 19:56
sam1000s - تهران - ایران
مطمئنا این برادر چند دزد دیگه هم لو میده
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 20:23
Khodekhodeshe - انتورپ - بلژیک
در واکنش به این اظهارات، محمدجواد لاریجانی گفته بود که «ضد انقلاب باید بداند که او نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی‌های اسکناس جابه جا کرده و نه ال‌سی‌های تقلبی فرستاده، بلکه مانند بقیه کشاورزان، در زمین خود گندم و جو کاشته استt. دلم اتیشگرفت واسه این کشاورز زحمت کش.
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 20:49
انقلاب دوم - هامبورگ - آلمان
در این حکومت ننگین، هر چه قدر افراد فاسد تر و جنایتکار تر باشند پست و مقام بهتر و بالاتری هم میگیرند، نمونش هم همین لاریجانی یا مرتضوی
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 20:57
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
محمدجواد لاریجانی گفته بود که «ضد انقلاب باید بداند که او نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی‌های اسکناس جابه جا کرده و نه ال‌سی‌های تقلبی فرستاده، بلکه مانند بقیه کشاورزان، در زمین خود گندم و جو کاشته است.» زمین خود؟؟؟!!!! از کی تا حالا اراضی ملی ملک بابای تو بوده که تو وارث آن شدی و عنوان زمین خود را بکار میبری ؟ هر چند که همه مردم میدانند که این حرفها واسه فاطی تنبان نمی شود و یواش یواش به باده فراموشی سپرده میشود اینها همه سیاه کاری و جنگ زرگری و مردم فریبی است.
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 20:00
dara20 - تهران - ايران
چه چیزی در این حکومت نامشرو اسلامی ارزش داره؟ مدام لاپوشانی و حمایت از فساد مالی، اخلاقی‌ و سیاسی یکدیگر را به بهانه حفظ نظام بی‌ ارزش و کثیف اسلامی تان می‌کنید. این پرونده هم به جایی‌ راه نخواهد برد و ماست مالی‌ میگردد. فقط در یک حکومت فاسد وابستگان به حکومت میتواند اختلاس یا فساد مالی داشته باشند. وقتی رهبرتان غاصب و دزد و دروغگو و جنایتکار است و مدام مفسدین را پست و مقام میدهد و از ۱ خانواده تمام توله‌هایش درست مانند خانواده پلید لاریجانی همگی منصب دار میشوند اوضاع بهتر از این هم نخواهد شد.
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 20:21
ukguy4u - لندن - بریتانیا
دادگاه فرمایشی به اون بدبخت ها اعدام میدن اینها نهایتا چند میلیون جریمه میشن. دموکراسی اسلامیه دیگه!
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 21:35
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
جمع کنین بساطتونو. مسخره های مزخرف
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 21:38
reza786 - تهران - ایران
سلام نمی دانم خانواده علی امیرالمومنین بی حیثت بودن که وقتی برادرش مال حرام خواست نداد وآن همه قضیه پیش آمد ودر تاریخ ثبت شد .یا اینکه این نظام ومسئولین این نظام فوق حیثت هستند. خدا کشور مرا تکه تکه کن تا قسمت های جدا شده از مملک ایران این ظلم وستم را نبیند من فکر می کنم کورش هم بود همین را می خواست بقیه مردمش در آرامش باشند. زنده باد جنک داخلی هر استان برای خودش یک کشور باشد شاید انوقت دیکر بزرگتر از هلند نباشیم ولی بتوانیم بهتر از دیگران زندگی کنیم.
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 21:53
V.I.P - آمستردام - هلند
هیچ اتفاقی نمیافته مگر برای برادر محسن رفیق دوست جناب مرتضی اتفاقی افتاد الکی به جرم اختلاس محکوم به زندان شد بعد خبر دادند آقا یواشکی برای خرید به خارج کشور سفر میکنه درحالیکه همدستش رو اعدام کردند اینها با هم برادرند هوای هم رو دارند فقط مردن را تحمیق میکنند.
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 23:30
cyrus1355 - اصفهان - ایران
رضا۷۸۶ علی‌ سر ۷۰۰ نفر از قوم بنی قریضه بورید و تمام امولشنو بین مثلمان‌ها به صورت عادلانه تقسیم کرد.و همون شب با زنهای که شوهران رو از دست داده بودند هم بستر شد.بله علی‌ در تقسیم اموالی که از ایران و غیر میدزدیدند عادل بود.اعتقاد به این تازیها باعث شد خمینی و این دزدان بر سرمان حاکم شوند.هر کسی‌ قرآن رو با فارسی بخونه یک بار و بد بگه من مسلمانم باید به عقلش شک کرد.برو کتاب ۲۳ علی‌ داشتی رو خوب بخون
‌سه شنبه 10 مرداد 1391 - 01:21
بی خیال - کرمان - ایران
حضور دالتون ها در ایران فقط لوک خوش شانس رو کم داریم
‌سه شنبه 10 مرداد 1391 - 07:01
jirjir - لاس وگاس - امریکا
رضا 768 تو مثل اینکه حالت اصلا خوب نیست داداش برو یک دکتر خوب واسه خودت پیدا کن تادیر نشده.
‌سه شنبه 10 مرداد 1391 - 08:58
biseda91 - سوئد - مالمو
جیرجیر - لاس وگاس - امریکا. شما کدوم دکتر رفتین خوب شودین عزیز
‌سه شنبه 10 مرداد 1391 - 13:42
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
در نظام جمهوری اسلامی ،برای ملت روزه خواری جرم است !، اما برای مسئولین نظام، زمین خاوری حلال و پاک و طیب و طاهر است !!! زیرا آنها در آن زمین جو ، گندم ، و یونجه میکارند و در آن کشاورزی میکنند !!!! انگار که رعیت‌های بدبخت و زحمتکش اگر زمین کشاورزی به آنها داده شود ؛ بجای کشاورزی در آن زمین ,ملق بازی میکنند و تیله بازی !!!!! خدا بزند پس گردن این یاغیان و دزدهای مذهبی‌ اسلامی که خون این ملت را دارند میمکند ! بی‌ شرف‌ها همه‌شان دزد هستند !
‌سه شنبه 10 مرداد 1391 - 16:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.