وزیر دفاع سوریه در حمله انتحاری کشته شد

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است که یک بمب گذار انتحاری مرکز امنیت ملی در دمشق، پایتخت را هدف حمله قرار داده است که منجر به کشته شدن وزیر دفاع این کشور شده است.

                                    وزیر دفاع سوریه در حمله انتحاری کشته شد

 داوود راجحة وزیر دفاع سوریه

سپهبد داوود راجحه، وزیر کشور سوریه بلند پایه ترین مقام سوری است که از آغاز درگیری های سال گذشته کشته شده است.

این انفجار هنگامی رخ داد که مسئولان بلندپایه امنیتی و چند وزیر در این مرکز حضور داشتند.

هنوز هیچ جزییاتی در مورد شمار کشته شدگان و مجروحان دیگر این رخداد منتشر نشده است.

مرکز امنیت ملی سوریه در محله روضه در مرکز شهر دمشق قرار داد و سفارت ترکیه در همسایگی آن واقع است.

این حمله زمانی رخ داده است که گزارش ها حاکی از ادامه نبرد در اطراف پایتخت است.

همچنین گزارش شده است که یکی از پادگان های ارتشی مشرف به قصر ریاست جمهوری به آتش کشیده شده است.

این در حالی است که مقامات سوری هرگونه ادعا مبنی بر حمله شورشیان به اهداف نزدیک به دمشق را رد می کنند.

روز گذشته کوفی عنان، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت وگو کرده و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در پکن با هو جینتائو، رئیس جمهور چین دیدار کرده است.

آقای پوتین گفته است که روسیه هر اقدامی را که برای حمایت از تلاش های آقای عنان برای برقراری صلح لازم باشد، انجام خواهد داد.

او در پایان ملاقاتش با آقای عنان در جمع خبرنگاران گفت که روسیه همچنان از طرح شش ماده ای آقای عنان که در آن بر برقراری آتش بس و مذاکره بین دولت و مخالفان تاکید شده، حمایت می کند.

با این حال بعید به نظر می رسد که روسیه با اعمال تحریم علیه سوریه موافقت کند.

سازمان ملل تا جمعه فرصت دارد تا مدت ماموریت ناظران سازمان ملل متحد در سوریه را تمدید کند، هر چند که انتظار می رود که برای تائید قطعنامه روز چهارشنبه رای گیری شود.

کشورهای غربی می خواهند که قعطنامه ای برای فشار بیشتر بر دولت سوریه صادر شود. قرار است قطعنامه ای امروز به رای گیری گذاشته شود که در آن ضرب الاجلی برای دولت تعیین خواهد شد، که اگر ظرف ۱۰ روز نیروهای نظامی و سلاح های سنگین خود را از مناطق مسکونی خارج نکند، تحریم خواهد شد.

اما جیم میور، خبرنگار بی بی سی که در لبنان به سر می برد می گوید که با توجه به عدم تمایل روسیه برای اعمال فشار بر سوریه، بعید به نظر می رسد که امیدی برای به ثمر رسیدن تلاش های بین المللی برای تغییر وضعیت فعلی سوریه وجود داشته باشد.

روسیه یکی از کشورهای متحد سوریه به شمار می‌رود و گفته می‌شود که حمایت‌های مسکو از بشار اسد یکی از مهم‌ترین دلایل ادامه حکومت او در سوریه است.

روسیه بارها مانع تصویب قطعنامه‌های سازمان ملل متحد برای مداخله نظامی خارجی در سوریه شده است.

فعالان سیاسی می گویند که در طول شب گذشته درگیری های بیشتری در جنوب غربی دمشق رخ داده که منجر به کشته شدن چندین نفر شده است. آنها می گویند که دولت نیروهای بیشتری به بعضی از مناطق اعزام کرده است.

آنها همچنین فیلمی بر روی اینترنت منتشر کرده اند که در آن پادگانی بر روی بلندی های مشرف به شهر در میان شعله های آتش نشان داده می شود.

به گفته آنها این پادگان که مسئول تامین امنیت کاخ ریاست جمهوری سوریه است، توسط شورشیان ارتش آزاد سوریه به آتش کشیده است.

با توجه به محدودیت شدید فعالیت خبرنگاران خارجی در سوریه، تائید ادعاهای طرفین دشوار است.

از زمان آغاز اعتراض های ضد حکومت بشار اسد و سرکوب مخالفان دولت در ماه مارس سال گذشته تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر کشته شده اند.

+198
رأی دهید
-57

محسن ف - کرج - ایران
زنده باد مردم سوریه...16000 نفر تعداد کمی نیست..این کشتار با حمایت حکومت کثیف و زالو صفت روسیه و حکومت خونخوارجمهوری اسلامی انجام شده..ب امید آزادی
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 11:52
be_pa_khaste - هارلم - هلند
آخرش که میری .اینقدر تشنه قدرت نباشو کنار بکش اینقدر هم آدم بی‌ گناه کشته نشن.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 12:08
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
،،،،،،زمان آن فرا رسیده که هر یک از شما به درجه شهادت نائل بشوید. از این فرصت طلایی استفاده کنید، و مثل این جنایت کار با دیار باقی‌ بشتابید. کسانی‌ که بر پیشانی‌ها اثرات جای مهر دیده میشود نسبت به دیگران ارجحیت دارند. از شما درخواست میشود به صورت گروهی شهید بشوید که در مورد مواد منفجره صرفه‌جویی بشود. بار الهی این مسٔولان کشوری که باعث بدبختی این ملت شریف ایران شدند جمعا به درجه شهادت نائل بفرما. خداوندا این تزویر کاران شریف را که حق ملت ایران را ناجونمردان کوفت کردند که حتی برای‌‌ یک مرغ باید در صفهای طولانی معطل بشوند همرا و همنشین آن گور به گور شده بفرما. الهی امین.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 12:14
kamran631 - لیون - فرانسه
محسن ف - کرج - ایران- درود بّر شما دوست گرامی‌، دقیقا همینطور هست.‌ای کاش مردم موقع تظاهرات، به طرف سفارت روسیه حرکت میکردند، اونوقت می‌دیدند که چقدر اوضاع تغییرات سریع پیش میره !! مرگ بر حکومت کثیف و زالو صفت روسیه !! مرگ بر خامنه ای !!
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 12:28
Warrior in london - لندن - انکلیس
زنده باد عربهای شجاع سوریه که باید درس شجاعت ما از اونها یاد بًکیریم
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 12:52
dara20 - تهران - ايران
چقدر جالب، دست راستش بخوره تو سر بشکه فاضلاب سردار مزدور فیروز آبادی و سایر مزدوران رژیم.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 12:55
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
برادر خانم اسد هم سقط شد تا یک ذره از درد مردم سوریه را حس کنند.الان دست و پای آفت الله خامه‌ای داره می‌لرزه که میگفت ما تا آخرین لحظه از بشار اسد حمایت می‌کنیم.حالا کی‌ می‌خواد از تو جنایت کار تاریخ حمایت کند. امیدوارم که داغ خانوادت را ببینی تا دیگر برای قدرت خانوادها ی ایران و سوریه را قتل عام نکنی‌.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 12:43
samuk66 - لندن - انگلستان
هر کس این کارو کرده خدا خودشو و پدر و مادرشو بیا مرضه
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 13:28
shirvan - اربیل - عراق
زنده باد درود به شرف هرچی‌ آزادی طلب، به امید آزادی همهٔ مردم منطقه، چیزی به سرنگونی این اشغال کثیف نمونده،لعنت بر بشار اسد، روسیه. و حامیان دیکتاتورها،
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 13:48
ardalan shams - فرانکفورت - آلمان
خداحافظ بشار اسد خداحافظ خامنه‌ای.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 15:42
NedayeAzadi - تهران - ایران
فکر نمیکنم این انفجار انتحاری بوده باشه. چون از محالاته که یک نفر بتونه با بمب وارد جلسه ی سران درجه اول یک مملکت بشه. به احتمال زیاد محل از قبل بمبگذاری شده بوده. به هر حال دست اون کسیکه اینکارو کرده درد نکنه. چند تا جنایتکارو که دستاشون به خون هزارن انسان بیگناه آلوده بود از روی زمین به درک واصل کرد.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 16:03
ALI70 - والنسیا - ونزوئلا
کجایند ساندیس خورهای کثافت . روزی به روز اینها مبتلا می شوید، اون روز نزدیکه . Libertad es muy Cerca
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 16:03
nanah - تهران - ایران
یه اطلاعاتی جمهوری اسلامی میگفت که اگر بشار اسد بره ما هم باید ساکمونو ببندیم به امید اون روز که شیشه ی عمر دیو اسلامی بشکنه
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 16:29
baran828 - تهران - ایران
وزیر دفاع هم که باشی آخرش از خودت در برابر خونهای مردم نمیتونی دفاع کنی.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 17:21
اردشیر.صفوی - فلوریدا - ایالات متحده آمریکا
با سلام و درود به ایرانیان برون مرز؛ این تنها یک جنگ روانی است، وقتی خبر تکذیب شد چه کسانی روسیاهان این عالم میشوند؟./. با احترام اردشیر صفوی
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 19:09
h.tajvar - بروکسل - بلژیک
آمریکا کثافت می‌خواد با این کارها چه رو ثابت کنه می‌خواد بگه که چی‌ این همه ملت رو کیش میده برن جلو ۱۶۰۰۰ هزار کشته البته من از اسد حمایت می‌کنم چون هم آزادی و هم دمکراسی داده به سوریه ما نمی‌ذاریم ایران بشه لیبی اون یه عده که میان مسیج میدن این آرزو رو به گور ببرن مرگ بر ضد ملت ایران
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 19:12
مهران خان - تهران - ایران
یعنی من بیمارم که با شنیدن خبر کشته شدن این یارو اینقدر خوشحال شدم؟!
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 19:37
asya123456 - شهرضا - ایران
خدایا شکرت ، فکر نمی کردم از کشته شدن یه جانور این قدر خوشحال بشم
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 20:51
arash_1932 - مشهد - ایران
به امید سرنگونی و مرگ بشار اسد.
‌چهارشنبه 28 تير 1391 - 22:27
saeid-banglor - کالمار - سوئد
توی دنیا فقط یک فرقه است که برای کشتن انسانهای دیگه خودشو منفجز میکنه اونم وهابی های قاتل هستند تازه به کارشون افتخار هم می کنند چطور میتونه یک انسان خودشو تکه تکه کنه تا با خودش چند نفر دیگه کشته بشن -زنده باد اسد
‌پنجشنبه 29 تير 1391 - 06:37
خاکستر - کوالالامپور - مالزی
ساندیس خورا ابو بریزید اون جاتون که داره بدجور می‌سوزه.دیگه این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست .حالا هرچی میخاین هی‌ توی این سایت چرتو پرت بگین. ناقوس مرگ شما مدتهاست به صدا دراومده فقط گوشاتونو گرفتین که نشنوین
‌پنجشنبه 29 تير 1391 - 09:00
tina2012 - ارومـــــــــــیه - ایـــران
اردشیر.صفوی - فلوریدا - ایالات متحده آمریکا. برادر اردشیر الان منتظری که تکذیب بشه؟پس چرا نشد؟پس کی میشه تکذیب بشه تو هم با خیال راحت بگی دیدید گفتم جنگ روانیه؟ اخه .... اخه خودت زیر پرچم شیطان بزرگ چیکار میکنی؟
‌پنجشنبه 29 تير 1391 - 18:00
tina2012 - ارومـــــــــــیه - ایـــران
اردشیر.صفوی - فلوریدا - ایالات متحده آمریکا. راستی یادم رفت بهت بگم به قول بچه ها خاکشیر جان الان که تکذیب نشده چه احساسی داری؟ ادم بمیره ولی خیکی نشه نهههههههه؟
‌پنجشنبه 29 تير 1391 - 18:02
صمصام - سیدنی - استرالیا
اینجا آمریکاست، من اردشیرم. صدای من رو از حوزه علمیه میشنوید یا نمیشنوید؟ بهتون بگم من هرچی پیش بینی کردم درست از آب دراومد، یادتونه گفتم انگشت فامیلمون در برزیل حاصل تفاوت فرهنگیه؟ دیدید درست بود؟ حالا هم میگم هرکی میگه اسد رفتنیه ایشالا چشاش در میاد به حق پنش تن. این خبرا هم از بیخ دروغه، من دیروزسوریه بودم، جاتون خالی رفته بودم زیارت. هیچ خبری هم نبود. دروغ چرا تا قبر آآآآ- البته با احترام-اردشیر(حکمت الله قربانی)
جمعه 30 تير 1391 - 15:17
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.