فیلم‌سازی پورنو٬ صنعتی که دیگر پول‌ساز نیست

لویی ترو (راست) در کنار تامی گان از ستارگان مشهور فیلم های پورنو

صنعت فیلمسازی بزرگسالان این روزها به سختی می‌تواند با تولیدات رایگانی که اینترنت در دسترس همگان قرار می‌دهد رقابت کند و ستارگان فیلم‌های پورنو نیز باید راه‌های جدیدی برای رقابت و جلب مشتری پیدا کنند.

تامی گان٬ یکی از ستارگان مشهور فیلم‌های پورنو سر صحنه فیلمبرداری در یکی از نواحی صنعتی لاس وگاس همسر ایده‌آل خود را توصیف می کند: "فداکار٬ مهربان و کسی که دلش بخواهد بچه‌دار شود. راستش رو بخواهید در صنعت پورونوگرافی نمی‌توانم چنین کسی را پیدا کنم."


تامی که در طول ۸ سال گذشته بازیگر فیلمهای پورنو بوده٬ در حدود ۱۲۰۰ صحنه بازی کرده است. او عضلانی است٬ چهره اش کمی به مردم آمریکای لاتین شباهت دارد و کمی هم به رابرت دنیرو. به قابل اعتماد بودن شهرت پیدا کرده است و این ویژگی وی در صنعت پورنوگرافی بسیار با‌ارزش است.

تامی چند روز قبل٬ در مزرعه ای که در شمال حومه لس آنجلس اجاره کرده٬ جوایز متعددی را که برای بازی در فیلم ها دریافت کرده است به من نشان داد. ارتشی از مجسمه های کوچک مثل مجسمه های اسکار اما برای فیلم‌های پورنو.

فیلمبرداری امروز صحنه ای بود از فیلمی که قرار است از طریق یک سایت اینترنتی پخش شود. تامی نقش یک "مشتری سری" را بازی می‌کرد که برای بررسی نحوه ارائه خدمات به مشتری وارد یک فروشگاه ویدیو می شود.

طرف "عشقی" او (اگر بشود چنین عنوانی برایش گذاشت) مدیر فروشگاه است که نقش وی را تاشا رین٬ ۲۳ ساله بازی می کند.


دانلودهای غیر قانونی از سایت های شبیه یوتیوب سود حاصل از فروش آن را پایین آورده است

تامی به من گفت که در طول ۴ سال اخیر مجرد بوده و نتوانسته کسی را پیدا کند که بتواند با نحوه زندگی او بسازد٬ یا شاید هم او نمی‌تواند کسی را دوست داشته باشد که می تواند نحوه زندگی او را تحمل کند.

تامی می گوید: "این طبیعی نیست از کسی که دوستش دارید خداحافظی کنید برای اینکه بروید سر کار و با کسی همخوابه شوید که دوستش ندارید."

شاید برای میلیون‌ها نفر از طرفداران فیلم‌های پورنو٬ زندگی ستارگان این فیلم‌ها رویایی باشد. هفته‌ای ۵ یا ۶ بار با زنان زیبا همخوابه شوید و در ازایش پول هم بگیرید.

اما واقعیت چیز دیگری است. اولا که حقوق بازیگران فیلم‌های پورنو زیاد نیست٬ صحنه ای ۱۵۰ دلار. بیمه بهداشتی و یا حقوق بازنشستگی هم را باید گذاشت در کوزه و آبش را خورد.

بگذریم از اینکه آمیزش جنسی تحت فرمان کارگردان و زیر نور فیلمبرداری و دوربین های متعدد کار هر کسی نیست. حداقل کاری نیست که هر کسی بتواند با داشتن یک رابطه عاطفی٬ به راحتی و بدون شرمندگی انجام دهند.

حتی در بهترین شرایط هم کار سختی است چه رسد به این شرایط که اصلاً هم خوب نیستند.

صنعت فیلمسازی پورنو در بحران به سر می برد٬ دانلودهای غیر قانونی از سایت های شبیه یوتیوب سود حاصل از فروش آن را پایین آورده است. همچنین ویدیوهای آماتوری که در سایت‌های پولی قابل دریافت است به درآمد حاصل از فروش فیلم‌های پورنو صدمه زده است.

هنگامی که ۱۵ سال پیش برای اولین بار در مورد صنعت فیلم‌های پورنو در لس آنجلس گزارش تهیه می‌کردم اوضاع کاملاً متفاوت بود. شرکت های فیلمسازی پورنو میلیونها دلار سود داشتند.

آن روزها محور گزارش سودهای کلان این صنعت زیرزمینی بود که ممکن بود به زودی وارد جریان اصلی فیلمسازی شود.

چند تن از بازیگران فیلم‌های پورنو داشتند به شهرت ستارگان سینمایی می رسیدند. تریسی لوردز٬ جنا جیمسون٬ ران جرمی (که برای موهای انبوه بدنش به جوجه تیغی مشهور بود) از جمله ستارگان مشهور این فیلم‌ها بودند.

یکی از بهترین بازیگران که با اسم مستعار "جان دو" کار می‌کرد به حدی محبوب شده بود که یکی از شرکت های معتبر تولید فیلم‌های پورنو (وی‌وید ویدیو) با او قراردادی اختصاصی بست.

من ۱۵ سال پیش سر صحنه یک از فیلم‌ها با او مصاحبه کردم. ۹ سال بعد از آن مکالمه٬ جان دو در سن ۴۳ سالگی خودکشی کرد.

جان دو با یکی از همکارانش٬ مونیک دی مون ازدواج کرده بود. مونیک بازنشسته شده و در حال حاضر در فاصله ۸۰۰ مایلی لس آنجلس زندگی می‌کند. او گفت که شوهرش به دلیل اعتیاد به مواد مخدر خودکشی کرد.

اما بسیاری از همکارانش فشارهای مالی را دلیل عمده خودکشی او تلقی می کنند و می‌گویند در بازاری که مملو از تولیدات رایگان است دشوار می‌توان درآمد داشت.

بازیگران زن راه‌های دیگری برای کسب درآمد در کنار بازی در فیلم‌های پورنو پیدا کرده اند.


کگنی لین کارتر٬ ستاره فیلم‌های پورنوگرافی با اجرای نمایش در مقابل وب کم در اتاق خواب خود کار می کند

کگنی لین کارتر٬ ستاره فیلم‌های پورنوگرافی با اجرای نمایش در مقابل وب کم در اتاق خواب خود کار می کند. تصاویر وب کم زنده پخش می‌شوند و اینتراکتیو هستند به همین دلیل به طور قاچاقی نمی‌توان آن را پخش کرد.

در حالیکه کگنی داشت در اتاق خواب در مقابل لپ تاپش وب شو اجرا می کرد من در آشپزخانه در کنار دوست پسرش٬ مونته٬ پنهان شده بودم.

وقتی که آنجا بودم٬ مونته نارضایتی خود را از یکی از صحنه‌هایی که کگنی در مقابل وب کم اجرا کرده بود توضیح داد. یکی از مشتری‌ها به کگنی سفارش داده بود عملی را انجام دهد که در هیچیک از رسانه‌های معتبر نمی‌توان آن را شرح داد.

بسیاری از بازیگران زن فیلم‌های پورنو برای به دست آوردن درآمد بیشتر خودفروشی نیز می کنند. بازیگران زن بابت هر صحنه ای که در فیلم‌های پورنو بازی می‌کنند حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار حقوق می گیرند. در صورتی که اگر همان کار را "خصوصی" انجام دهند٬ حدوداً دو برابر پول می گیرند.

برای بسیاری از بازیگران٬ کار فیلم در حاشیه است و از آن برای تبلیغ خود و رونق بخشیدن به کار خصوصی خود استفاده می کنند.

برای بازیگران مرد گزینه ها محدود است. کار وب کم و روسپی گری وجود ندارد و حقوق آن‌ها برای بازی در فیلم هم از زنان کمتر است.

برای بازیگران مشهوری چون تامی گان هنوز کار مداوم وجود دارد. اما او هم هنوز با احساس تنهایی و شهرت توأم با بدنامی که این کار با خود به همراه آورده است باید دست و پنجه نرم کند.

بعد از پایان فیلبرداری در لاس وگاس٬ در متلی معمولی در یکی از بلوارهای دور افتاده در لاس وگاس ملحق شدم.

برای بازی خوبش از او تعریف کردم. می‌دانستم حرف‌هایم ممکن است عجیب به نظر برسد اما دلم می‌خواست بداند که تحت چه شرایط سختی بازی کرده است – طولانی بودن صحنه٬ بودن افراد زیاد در سر صحنه و بی حوصلگی طرف مقابل.

او گفت: "شغل من همین است."

جواب او هم غم انگیز بود هم قهرمانانه. اما معلوم نیست که این شغل تا چه مدت وجود داشته باشد.

+291
رأی دهید
-280

shayand - شیراز - ایران
کسانی‌ که منفی‌ میدهند یعنی‌ قصد پورن استار شدن داشته اند؟
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 11:39
wikiileaks - لندن - انگلستان
اصلا هم کار سختی نیست بازی کردن زیر نور فیلمبرداری و دوربین‌های متعدد باید زیر پوستی‌ بازی کنی‌. آقا من حاضرم با تمام این مشکلات در خدمت جامعه بشریت باشم. اینها هم خوشی‌ زده زیر دلشونههههههااا
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 12:11
rezanl - امستردام - هلند
خدایا خودت صنعت فیلمسازی پورنو رو حفظ کن.
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 12:49
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
‫. ‫گ .... شفته بد آورد چون داشت قدمهاشو در این مسیر بر میداشت
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 13:03
شهریار ایرانی - لندن - انگلیس
لویی ترو(Louis Theroux) یکی از بهترین و مشهورترین مستند ساز هاست و نباید اینجا به دروغ ازاون به عنوان یکی از ستارگان فیلمهای پورنو اسم برد.
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 13:17
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
وووو ییس
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 14:00
nazgole25 - کپنهاک - دانمارک
فیلمهای تام گان را دیده ام اتفاقأ خیلی هم خوب بازی میکند و خیلی هیجان دارد و اصلأ هم خجالتی نیست . از وقتی اینترنت آمد خیلیها اصل درآمدشان را از دست دادند . مانند آهنگ سازان خوانندگان فیلمسازان . فکر نمیکردم اینقدر درآمد این نوع از فیلمها کم باشد در دانمارک اینچنین استودیو های فیلمسازی هست خیلی از ایرانی ها با تغییر فرم مو و صورت و نامشان در این فیلمها بازی کرده و میکنند و درآمد خوبی دارند من با یک کارگردان این فیلمها در یک دیسکوآشنا شدم و برای کنجکاوی به استودیو او رفتم و وقتی گفتم ایرانی هستم گفت در نروژ یک ایران دختر هست که تا هالیود برای ستاره پورنو شدن رفت و آنجا زندگی میکند . و چندین عکس دختر و پسر ایرانی نشان داد . درآمد خوبی بود و هست من آمریکا را نمیدانم ولی در اسکاندیناوی مالیات در رفته ده برابر آمریکا درآمد دارد بعد از مالیات .
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 14:07
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
خاک بر سرتون. ایکاش اینم می گفتین که: کتاب روانپزشکی کاپلان و سادوک 1992تحقیقی انجام دادند که 1996 نتایجشو منتشر کردند در آمریکاکه اظهار میکنه: 100%مردان آمریکا بعد از ازدواج روابط آزاد جنسی دارند پس یعنی تعدد زوجات دارند. حالا تو هر 10.000 مرد ایرانی 2نفر برن یه زن دیگه هم بگیرن، چه هیاهویی که راه نیاندازن بعضی ها و بگن: آی اندیشه قرون وسطایی متحجر .. شما متحجرید که 100% مردان مدرن در آن جامعه بیرون نظام خانواده1تا چند معشوقه دارند. در ادامه کاپلان و سادوک میگن که 60% زنان غربی تعدد همسر دارن (یعنی روابط آزاد جنسی بعد از ازدواج). متوسط فیلم های پورنو که تو اون حیوانات با زنان جامعه مدرن غربی سکس انجام می دهند بالای 20.000 ساعته در حالیکه متوسط فیلم های هالیوود 900 تاست بر طبق آمار FBI. پس در جامعه مدرن غرب آنها زن را برابر حیوان در نظر می گرن.
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 12:50
karkas - اصفهان - ایران
یا امام نقی‌
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 14:40
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
این بیچاره‌ها خیلی‌ در شرایط وخیم اقتصادی قرار گرفتن. جا داره آقای احمدی‌نژاد به این بیچاره‌ها یه مددی برسونه،. ثواب داره
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 14:40
آزادايران - تورنتو - کانادا
کککس - ‫فرانکفورت - ‫آلمان. تا آدمهای ... مثل تو وجود دارن امیدی به درست شدن دنیا وجود نداره
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 15:27
واي بر تكذيب كنندگان - باختران - ایران
وای بر کسانی که در زمین به فساد می پردازند.در قیامت شعله های آتش تمام وجودشان را خواهد گرفت و آنگاه پشیمان میشوند ولی پشیمانی چه سود
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 15:27
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران لطفا اسمت را عوض کن ! با این آمار‌های احمدی نژادی ، مسیح در آاعن دنیا بد جور خفتت میکنه! در ضمن " حیوون " خامنه‌ای و محمود هستند که دستورِ تجاوز به زنان و دختران را داده اند ! البته این موضوعِ تعدّدِ زوجات از زمانِ محمد مًد شد ! فقط محمد دوربینِ فیلمبرداری نداشت که فیلم درست کند و در آمد داشته باشد!
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 16:38
shayan96 - تهران - ایران
بعضیها به چه بیچارگی افتادن که حاضرا تو این جور فیلم ها بازی کنند خاک عالم به سرشون
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 18:29
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
آخ آخ دیدی چی شد حالا آخوندها در آینده چیکار کنند از کجا کسب درآمد کنند فاطمه کماندوها را بگو حسابی کار و کاسبیشون از رونق افتاد ...
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 19:18
massoudoslo - اسلو - نروژ
اولین ماهیت پورنوگرافیک را پیامبران به هواداران و مقلدان خود معرفی کردند . آنانی که چند زنی و حرمسرایی بودند . ان زمان که دوربین فیلمبرداری نبوده فقط نوشتن تاریخ زندگی پورنو گرافیک آنها بود و هست . میگوید نه !!؟ سلیمان را ببینید (۳۰۰ تا زن دائمی ۶۰۰ همینطوری دست گرمی ) داوود (زن سردارش را از پشت بام دیده فوری با زن بدبخت خابیده حا مله اش کرده و بعد شوهرش را کشته که همان زن مادر سلیمان بوده) نوح (با دختران خودش خابید ) محمد ( این خوشتیپ گل زلفکی آخر زندگی پ خودش هر کس را میدیده یهویی از آسمان ایه میآورده و ان موجود ماده را با هر سن و سالی به رختخاب میکشانده ) از بقیه اهل دین و مذهب هم خودتان خبر دارید و لازم به گفتن نیست همین برادران اهل تسنن و شیعه خودمان را ببینید که تا عکس پستان و ممه در دنیای مجازی میبینند یاد دوران صدر اسلام و فراوانی سکس و تصاحب زن میافتند و زوزه کشان سم به زمین میکشند و کرم سبحان الله به خود میمالند و آماده جفت گیری میشوند :)
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 16:42
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
به نظر حقیر با توجه به اینکه تقریبا به هیچ دینی اعتقاد ندارم این صنعت یعنی بهره برداری جنسی از زنان و مردان در ازای پول! یعنی ترویج ضد اخلاق! یعنی پایین اوردن جایگاه انسان در حد حیوانات. این کار باید در سراسر جهان ممنوع بشه خصوصا تهیه پورنو که به نظر من از فاحشگی بمراتب بد تر و مخربتر است برای جایگاه انسانها. این بود نظر من بیخدا نسبت به این موضوع. اونهایی هم که میخوان طرفداری کنند اول ببینند دلشون میخواد دخترشون یا زنشون یا خواهرشون اینکاره باشن, بعد نظر بدن.
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 19:32
immortal 1977 - امرسفورت - هلند
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان. اون کسیو که اسمشو به دهنت آوردی مثل ....نیستش که در این صتعت پا بزاره ;)
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 17:09
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا میبینم که هیچ چیزی برای جواب به مستندات من نداشتی و فقط بی ادب هستی،از آموزه های مسیح(ع) هم چیزی یاد نگرفتی چون بی ادبی.
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 20:21
red.boy - تهران - ایران
مسیح پسر مریم - تهران - ایران_ اون ممه رو لولو برد !!!!!!!
‌پنجشنبه 15 تير 1391 - 05:44
پور ایران - تهران - ایران
لویی ترو رو میشناسم،یکی از بهترین کارگردانهای مستند. چند تا از برنامه هاشو بی بی سی فارسی پخش کرده ، امیدوارم که بقیه کارهاشو هم پخش کنن .
‌پنجشنبه 15 تير 1391 - 07:50
hossin11 - تهران - ایران
بعضی ایرانیها کارشون به جایی رسیده که حاضرا تو این نوع فیلم ها بازی کنند با اینکه خیلی از غربیها حاضر به بازی در این جور فیلم ها نیستند وای بر ما
‌پنجشنبه 15 تير 1391 - 22:35
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران آقا ما بی‌ ادب ! قبول! اما قبول کن که رهبرت آدم کش، دزد ، قاتل، زانی ، دروغ گوی ، بی‌ ادب ، دیکتاتور و خوان است و از آنجا که تو کاسه لیسِ او هستی‌ ، تو هم مثل او هستی‌! پس بی‌ ادبی‌ِ من در مقابل این همه فضیلت که شما دارید چیزی نیست! در ضمن آن مسیح که من به او ایمان دارم با مسیحِ دروغینی که در قرآنِ دروغین نوشته شده فرق دارد ! مسیحِ من نیز با وجودِ تمامیتِ محبت و فروتنی در او در مقابل فریسیان که خود را پاک میدانستند و مردم را نجس !! ایستد! پس یا عصمت را عوض کن یا در مورد مسیحِ واقعی‌ تحقیق کن و توبه کن ! تو که عادت داری به راحتی‌ به مردم توهین کنی‌ و ۱۰۰ درصدِ مردانِ آمریکایی‌ را خیانتکار بنامی ! چگونه از " ادب " سخن می‌گویی!؟؟؟
جمعه 16 تير 1391 - 07:13
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
nazgole-یه تماس با آشنا و فامیل بگیر و بگو بیان از این راه پولدار بشن. انگار واسه امثال شما نوع و شکل درآمد مهم نیست که از چه راهی باشه.
جمعه 16 تير 1391 - 09:07
oghab - هلسينكي - فنلاند
توایران انقدر زنگ زده داریم که حاضرند.صحنه‌ای ۱۵۰ دلار بدهند ..
جمعه 16 تير 1391 - 18:18
mina hp27 - کابل - افغانستان
آره این تامی گان خیلی توپ بازی میکنه تو نقشاش،من خیلی کلیپای پورنوشو دیدم...خدایا تو خودت حفظش کن،خب اینم یه شغله دیگه!
شنبه 17 تير 1391 - 06:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.