آتش زدن خانه‌های افغان‌ها در پی تجاوز گروهی و قتل دختر ۱۸ ساله‌ در یزد

روایت بامداد خبر :

بامدادخبر - منابع خبری ایران گزارش داده‌اند هفته گذشته، تعدادی از افغان‌ها در یکی از محله‌های شهر یزد دختر ۱۸ ساله‌ای را به صورت گروهی مورد تجاوز قرار داده و سپس وی را به قتل رسانده‌اند.
 
محمد دهقانی، مسوول مطبوعاتی سفارت ایران در کابل گفته است که «جسد این دختر ۱۸ ساله در چاه ‌خانه‌ی دو نفر از اتباع افغان پیدا شده است و پلیس آن‌ها را دستگیر کرده است.»
 
در پی این حادثه، برخی از ساکنان این منطقه یزد، افغان‌های ساکن در این محله را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و خانه‌های‌شان را نیز آتش زده‌اند.
 
در این میان، گزارش‌ها از بی‌خانمان‌ شدن حدود ۲۰۰ نفر از پناه‌جویان افغان مقیم یزد به دنبال هجوم مردم به خانه‌های آنها حکایت دارد.
 
یزد از جمله ۲۰ استان ایران است که اقامت افغان‌ها در آن ممنوع اعلام شده است.
 
از سوی دیگر خبرگزاری ایلنا گزارش می‌دهد که وزارت خارجه‌ی جمهوری اسلامی شامگاه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱، «شاه مردان قل»، کاردار افغانستان در تهران را احضار کرده و خواهان رعایت قوانین و مقررات از سوی اتباع افغان مقیم ایران شده است.
 
محسن پاک‌آیین، رییس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه ایران در دیدار با کاردار افغانستان، از دولت و سفارت افغانستان در تهران خواست تا به مسوولیت خود در توجیه اتباع این کشور در ایران عمل کنند.
 
بر اساس این گزارش، کاردار افغانستان نیز در این دیدار «ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفت ما از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورد انسانی و عزتمند با اتباع افغانستان سپاس‌گزاریم و معتقدیم که با افراد متخلف باید طبق مقررات برخورد گردد.»
 
گفتنی است بر اساس آمار رسمی، در حال حاضر سه میلیون افغان در ایران زندگی می‌کنند که ۹۸ درصد کل اتباع خارجی مقیم ایران را تشکیل می‌دهند.

روایت ندای سبز آزادی:

ندای سبز آزادی : قتل دختر ۱۸ ساله در یزد باعث درگیریهای شدید دراین شهر شده و فیلمی نیز از این درگیریها بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شده است. به دنبال پخش این تصاویر، یک گروه دیپلماتیک از افغانستان نیز قصد داشتند به یزد سفر کنند که از سفر آنها جلوگیری شده است.
 
مدیرکل امور بیگانه و اتباع خارجی استان یزد اعلام کرده که این فیلم متعلق به یزد نیست اما در عین حال حمله به اتباع افغان را تائید کرده است.
 
هادی هادی‌نسب ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: به دنبال قتل زن مطلقه ۱۸ ساله آذری‌زبان و ساکن کرج در یزد، برخی افراد که از قبل با یکدیگر مشکل داشتند، اقدام به انتقام‌گیری از یکدیگر کردند.
 
هادی‌نسب با تشریح کامل موضوع عنوان کرد: این زن ۱۸ ساله که در کرج با تبعه خارجی ارتباط دوستی برقرار کرده بود، به شیراز سفر کرده و پس از شیراز نیز به یزد آمده در یک شب اقامت خود در یزد در یک باغی در اطراف کشتارگاه یزد و در حاشیه این شهر ساکن شده است.در شب حادثه قاتل بنا به اظهارات خودش متوجه ارتباط مقتول با دوستان قاتل که آنها نیز تبعه خارجی و البته تبعه غیرمجاز بوده‌اند، می‌شود و به این ترتیب قتل اتفاق می‌افتد و جنازه به چاهی در اطراف خلدبرین سرنگون می‌شود.
 
هادی‌نسب ادامه داد: از سوی دیگر عده‌ای از ضایعات فروش‌های این منطقه از چندی پیش با اتباع بیگانه به عنوان یک رقیب کاری مشکل پیدا کرده بودند و مترصد فرصتی برای خارج کردن آنها از گود رقابت در زمینه جمع‌آوری ضایعات و کسب سود بیشتر بودند.با این اتفاق، ضایعات فروشی‌ها در واقع فرصتی پیدا کردند تا با اتباع بیگانه ساکن در این منطقه که باعث رکود کار آنها شده بودند، تسویه حساب کنند.
 
هادی‌نسب عنوان کرد: این افراد با استفاده از جریانات رخ داده، اذهان عمومی را به سمت قتل دختر ۱۸ ساله هدایت کردند اما در واقع به نحوی مطالبات خود را وصول کردند.
 
وی با بیان اینکه گرچه درگیری بین افراد رخ داده و آن را تکذیب نمی‌کنیم و حتی شش نفر نیز در این وقایع زخمی و به طور سرپایی درمان شدند، اما تصاویر پخش شده از رسانه‌های بیگانه مربوط به یزد نیست.
 
هادی‌نسب خاطرنشان کرد: به دنبال پخش این تصاویر، اتفاقات بسیاری رخ داد و حتی یک گروه دیپلماتیک از افغانستان نیز قصد داشتند به یزد سفر کنند که از سفر آنها جلوگیری و به بعد از ختم غائله موکول شد.
وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در برخورد با افراد شرکت‌کننده در این ماجرا بسیار سریع وارد عمل شد و افراد از دو طرف که اغلب جوانان بین سنین ۱۸ تا ۲۴ ساله بودند را متفرق کرد.

 

 



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




+298
رأی دهید
-204

lucina - تهران - ایران
بعد میایم ادعای روشنفکری میکنیم که ما نژاد پرست نیستیم و ال و بل .. ، چرا باید گناه یکی دیگه رو به پای بقیه نوشت؟ ما خودمون تو کشورهای دنیا هم مهاجر داریم ،میدونیم که بارها شده خیلی از هموطنامون تو خارج خلاف های بزرگی انجام دادن حالا اگه دنیا همه ی ایرانیها رو به چشم بد نگاه کنه خودمون خوشمون میاد؟ مثله ماجرای شرکت اپل که خونه خیلی هامون رو به جوش اورد .همه جا خوب و بد داره پس بیایم یه ذره فقط یه ذره واقع بین باشیم
یکشنبه 11 تير 1391 - 12:53
gorgnama - تهران - ایران
بابا افغانیها خوب گل دوست و همسایه اصن گوگولی مگولی ولی تو کشور خودشون نه تو انجا برید کشور خودتون دیگه بابا!
یکشنبه 11 تير 1391 - 12:56
be_pa_khaste - هارلم - هلند
چرا آروم زندگی‌ نمی‌کنید بدون مشکل مگه مردم ایران وضعشون خیلی‌ بهتر از شمست که اینجور می‌کنید قتلو تجاوز آای بابا شماها هم بشینید آروم
یکشنبه 11 تير 1391 - 13:18
juvel - اسلو - نروژ
دمه مردم غیوره یزد گرم، خوب درسی‌ به افغانها دادند.
یکشنبه 11 تير 1391 - 13:20
flober12 - هروگیت - انگلیس
آدمای خوب هم توشون هست ولی‌ جووناشون تو اینجور کثافتکاریها استادن، دمه مردم گرم..
یکشنبه 11 تير 1391 - 13:23
pila-pila - هامبورگ - آلمان
چرا دمشون گرم؟ مگه ایرانی‌‌ها توی کشوری دیگه جرم نمیکنن باید پس بقیه بیان خونه هم،ِ ایرانی‌‌ها رو آتیش بزنن!! چقد آخه کوتاه فکری. یه کسی‌ یه جرمی‌ کرده قانون داره مملکرت با توجه بجرمش مجازات می‌شه. چرا همه ایرانی فکر می‌کنن که خدا هستن؟ من توی یک بیمارستان توی ایران ۲ ماه کار کردم و رفتار بی‌رحمانه پرستار هارو با یه دختر ۳ساله افغانی دیدم!!!واقعا غیر انسانی‌ بود! دختر فقط یه پدر داشت که اونم ۲ روزی یه بر میتونست بیاد دخترشو ببین. دستش بسته بود و هیچکس حتا بهش غذا نمیداد!!این یعنی‌ نژاد پرستی‌...یعنی‌ اینکه هرکسی به خودش اجازه میده قانونو اجرا کنه!!!همینه که همچین کشوری هست ایران هیچوقتم تقصیرو نندازین به دولت خود مردم هستن که اینو میخوان! خلایق هرچه لایق!!!پس حمصهین آدما‌ای نباید ادای داشتن دمکراسی داشته باشن!!!
یکشنبه 11 تير 1391 - 13:44
mountainman - استکهلم - سوئد
چی بگم والا . به قوم استادی که تو دانشگاه داشتم هیچگاه دو گرون دموکرات باهم جنگ نداشتن. اونایی که میگن افغانی ها رو باید خوب درسی بدن ایا به جامعه ای که خودت اومدی نگاه کردی؟ . ایرانی هم جرم میکنه تجاوز میکنه خوب درسته که بگیم ایرانیا وحشی هستن و بی تمدن هستن؟. خوب اگه اینطور باشه باید تمام ایرانیها رو برای جرم یه ایرانی خونه شون رو اتیش زد کتکشون زد!.
یکشنبه 11 تير 1391 - 13:49
Tefli - بودو - نروژ
@افرین بر مردم یزد با این کارشون نشون دادن که چقدر ضعیف کشی را اموختن حالا یه درصد فک کن این کارو یکی دیگه انجام میداد مثلا پسر یه امام جمعه بعد اونوقت این مردم عرضه داشتند یه جیک بزنند من واقعا مناسفم واسه اون مردم و متاسف هستم واسه کسانی که تو کامنتاشون حمایت کردن از اونها
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:03
biparva - تهران - ایران
اینها در ایران همه کار انجام میدهند تجاوز به دختر مردم قتل و جنایت و دزدی و قاچاق مواد مخدر یعنی‌ هیچ خلافی نیست که اینها در ایران انجام ندهند !!! خوب صبر و حوصله مردم ایران هم حدی دارد،اگر دولت ایران با اینها برخورد نکند مردم ایران برخورد میکنند.
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:03
keivan-swe - گوتنبرگ - سوئد
مشکل همیشه اینجاست که گناه عده ای را به حساب همه میگذارند. در همه کشورها خوب و بد وجود داره و هر کسی فقط مسئول رفتار خودشه. چرا باید یک انسان شریف تاوان اشتباه هموطنش رو بده؟ البته در این قضیه بالا که موضوع رقابت و تجارت هم بوده و عده ای در پی فرصتی برای تلافی بوده اند. افغانهای شریف و خوب زیادی هم در ایران هستند که شایسته احترامند.
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:26
ali112 - دوبی‌ - امارت
juvel - اسلو - نروژ فکر کن یک ایرانی‌ تو نروژ یه کار خلافی بکنه بد مردم اونجا بریزن سر تمام ایرانیها و خونه‌ها شونو آتیش بزنن دوست دارم بدونم اون موقع چه حسی داری؟
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:29
biparva - تهران - ایران
افغانیها در ایران خیلی‌ راحت جنایت میکنند و بعد راحت از کشور فرار می‌‌کنند میروند افغانستان آنجا راحت زندگی‌ می‌‌کنند،وقتی‌ دولت جلوی ورود اینهمه مهاجر افغانی غیر قانونی را نمی‌گیرد نتیجه آن این می‌‌شود،هیچ جا برای این افغانیها بهتر از ایران پیدا نمی‌شه چون هر کار غیر قانونی که می‌‌خواهند انجام میدهند پول‌هاشون رو در میارن بعد میروند ترکیه از سازمان ملل تقاضای پناهندگی میکنند بعد هم که از ایران خارج میشوند از ایرانیها بد میگویند،کلا یکجور عقده از ایرانیها دارند،اگر افغانیها از ایران خوششان نمی‌آید چرا به ایران می‌آیند؟؟ بروند کشورهای که فکر میکنند راحت تر هستند،ایرانیها که دعوت نامه برای افغانیها نفرستادند،اگر غیر قانونی در ایران زندگی‌ میکنند پس مثل یک انسان خوب زندگی‌ کنند.
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:23
دارچین - همدان - ایران
هر جا تجاوز و قتل و جنایت هست یک افغانی هم اونجا هست. اگر یکی از جنایتهای اینها رو یک ایرانی در اونجا میکرد همونها تکه تیکش میکردن.
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:42
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
مگه افراد هر ملیتی یکسان و یکپارچه و یک اخلاقند که همه را با یه چوب بزنیم؟ درسته خلاف کردند اما مگه ما قاضی و مأمور عدالت هستیم که خودکامه عمل کنیم؟ چرا این پدر سوخته هایی که مال و ثروت کشور را به یغما بردند و زنهاتون را در کشورهای خلیج فروختند، گزندی از شما ندیدند و نمی بینند؟ چرا دولتی که جوی ساخته که مملکت به این روز بیوفته و افغانی راه نجات و زندگی اش را در ایران ببیند و یک زن مطلقه ناجی خود را میان افغانها جستجو کند، صدمه و گزندی از اعتراض های شما نمی بیند؟ آیا همه افغانی ها و یا دیگر ملیت ها عامل بدبختی های شما هستند؟ چرا قدری به خود رجوع نمی کنیم و نمیگیم؛ چرا این زن به خود اجازه داده تا یزد با یک غریبه برود.!! و . و ....
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:52
nima21jpn - اوتسو نمیا - ژاپن
اینجا اگه بدونید ایرانی‌های عزیز چه کارایی که نکردن. اولین هنرشون از کارت تلفن تقلبی گرفته تا قاچاق مور مخدر. دزدی ا دم کشی و هر چی‌ که بفرکرت برسه. ولی‌ هیچوقت نشد که یکی‌ به ما بگه که شماها ا دمای بعدی هستین. تازه مثل ما مسلمانم نیستند. من زمانی‌ که آآعین بودم همکار افغانی داشتم بسیار ا دمای خوبی‌ بودند خوب بینشون بد هم حتما هستش ولی‌ دلیل نمی‌شه که خشک و ترو با هم بسوزونیم. نیما از ژاپن.
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:53
ali1111 - تهران - ایران
جوول - اسلو - نروژ. پس نروژیها هم باید درسی‌ به تو بدهند که اونجا پناهنده شدی، پول مفت و خانه گرفتی‌ و از امکاناتی که مال نروژی‌ها است استفاده و سؤ استفاده میکنی‌؟!!! نروژ مملکت مهاجر پذیر نیست جز اینکه خودت را به اونجا با زور و دغل تحمیل کردی...
یکشنبه 11 تير 1391 - 14:55
perser68 - فلوریدا - امریکا
دوباره شروع شد!باز نژادپرستی شروع شد!
یکشنبه 11 تير 1391 - 15:08
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
دوستان عزیز، حتما خفاش شب یادتون هست؟ ایشون قوچانی بود، اما گفته بود افغان است. متاسفانه همین برخورد را با افغانها انجام دادند و بعدش معلوم شد که این جنایتکار قوچانی بوده. من مطمئن هستم که هنوز معلوم نیست چه کسی مسئول این تجاوز است؟ من چیز دیگه ای شنیدم و اینکه تجاوز گروهی صورت گرفته، من تردید دارم. همه این کثافت کاریها زیر سر جمهوری اسلامیه
یکشنبه 11 تير 1391 - 15:22
harapa - ایران - ایران
بنا به اظهارات خودش متوجه ارتباط مقتول با دوستان قاتل که آنها نیز تبعه خارجی و البته تبعه غیرمجاز بوده‌اند، می‌شود و به این ترتیب قتل اتفاق می‌افتد و جنازه به چاهی در اطراف خلدبرین سرنگون می‌شود. .............................. اظهارات خوده مقتول بابا ..... نگین
یکشنبه 11 تير 1391 - 15:23
ss501 - اسلو - نروژ
با سلام خجالت بکشین ما اصلا رومون نمیشه که بگیم ایرانی‌ هستیم . یه از شهر کم شده ناراحتین فکر کنین یکی‌ با خودتون یه هم چین کاری رو میکرد. دلیل نمیشه به خاطره یه نفر بقیه رو هم اذیت کرد
یکشنبه 11 تير 1391 - 15:47
Azadikhah - تكسل - هلند
سفارت ایران می‌گه " این «واکنش عمومی» مردم بوده است ". ولی به نظر قضیه مشکوک می زنه. بعید نیست سگهای هار خودشون و لباس شخصی های خودشون بوده باشن و باقی ماجرا داستان بافی خودشون باشه.ما هولناکترین دوران تاریخ خود را سپری می کنیم . توی ایران آن جایی که رژیم احساس خطر بکند با تمام قوا وارد می شود . ولی وقتی موضوع بحث مهاجرین افغان باشد نه تنها هر بی عدالتی و تبعض بر این مردم مظلوم و ستمدیده را جایز می دانند بلکه خود رژیم آتش بیار معرکه می شود . در هر جای دنیا هر کسی تجاوز کند و یا آدم بکشد هیچ وقت این آدم کشی و تجاوز را به حساب یک ملت و یک کشور نمی گذارند! مگر ایرانیان در این جهان پهناور کم خلافکاری کردند ، پس باید زندگی ما را هم جامعه جهانی به آتش بکشد! تا زمانی که حکومت ضد بشری ولایت فقیه حاکمیت دارد وضع همین است
یکشنبه 11 تير 1391 - 15:33
nerse - اهواز - ایران
متاسفانه بحث افغنستانیهای مقیم ایران خیلی پیچیده شده. مطمئنن در هر کشوری مردم خوب یا بد وجود داره ولی تو ایران بدلیل پخش اخبار درست یا شایعاتی در مورد جرائم سنگین بخصوص قتل یا تجاوز در چند سال اخیر نسبت به این قشر از مهاجرین بدبینی زیادی بوجود اومده. ما ایرانی ها همیشه به مهمانوازی معروف بودیم ولی تحمل چنین مسائل اجتماعی که تباعات زیادی در پی داشه رو هم نداشتیم. کاش افغانی ها بیشتر مراقب رفتار خودشون بودند. در کشورهای اروپائی افغانی های زیادی زندگی می کنن که بسیار محترم و با شخصیت هستن ولی این تیپ افغانها کمتر وارد ایران شدند و هرچه بودند در همون طبقه پائین جامعه موندن. به هر حال این عمل زشت و کثیف از سوی هر فردی سزاوار برخورد سخته همونطور که ایرانی هایی رو که تجاوز به عنف داشتن ولو قتلی هم انجام نداده بودند اعدام کردند مطمئنن باید قانون با این افراد همه همونطور سخت برخورد کنه.
یکشنبه 11 تير 1391 - 15:47
sepherdad - سیدنی - استرالیا
لوکینا - تهران - ایران. امیدوارم سره خودت یا خانوادت بیاد! چون که ماه که اینجا هستیم هرروز خسارته رفتاره شما ... هارو پس می‌دیم!
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:21
sepherdad - سیدنی - استرالیا
فقط طبقه پول داره ایران هست که اینهارو وارده ایران میکنه و همینطور که می‌بینید ازشون دفاع هم میکنه، اما مردم ایران از این همه ظلم و جنایت خسته شدن،
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:29
بیکار - مونیخ - آلمان
متاسفانه همین طرز تفکر انسان های اولیه رو بعضی ها حفظ کردن که کشور ایران به جایی نرسیده .تازه باز اینجا هم پشتیبانی می کنند...
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:33
tiyam725 - شفیلد - انگلستان
. میرسه روزی که امریکا میزنه اون کشوری (ایران) که اسلام خرابش کرده خرابتر از این که هست بکونه(امیدارم اینطور نشه) تا اونایی که نظرهای فاشیسیتی دارند بفهمند چرا ما (افغانیها) اونجا هستیم. گرچه چند تا از همین فاشیستایی که نظر دادن خودشون تو غوربتن ?
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:41
perser68 - فلوریدا - امریکا
pila pilaهامبورگ آلمان. عین شرایط تو رو من داشتم و دیدم و از ترس همکارام متاسفانه نتونستم به یه کارگر جوان افغان که دستش تو کار برای یه ایرانی‌ شکسته بود اونقدر که باید کمک کنم،اینرو مینویسم و اقرار می‌کنم تا جامعه افغان بدون که ما ایرانیها همه نجات پرست نیستیم و از اشتباهات خودمون آگاهیم و در رفعش تلاش می‌کنیم!درود به مردم رنج کشیده افغان و ننگ به جمهوری فاشیست اسلامی!
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:46
love-iran - چابهار - ایران
ali112 - دوبی‌ - امارت pila-pila - هامبورگ - آلمان . هیچ جای دنیا وجود نداره که 9 ملیون ایرانی غیر مجاز وجود داشته باشه و اب و برق و نون یک کشور رو استفاده کنن مردم اون کشور رو بکشن تجاوز کنن اخر اش طلب کار هم باشن مثل اینکه حالیتون نیست یک دختر 18 ساله رو بهش تجاوز کردن اخرش هم تیکه تیکه کردن انداختن اش تو چاه با زن و دختر خودت همین کار رو کنن میری تلوزیون نگاه میکنی و منطزر پلیس میشی تازه عزیز من همه شما ها تو ایران غیر مجاز هستید و طبق قانون 8 سال زندان داره تمام دنیا ورود غیر مجاز حبس طولانی مدت داره لطفا شما ...حرف از علم و ادب نزنید
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:57
raha_777 - اسلو - نروژ
برید بابا همه جای دنیا از جور آدما پیدا می‌شند،واقعا که،اینم یه جور تجاوز به خونهٔ مردم دیگه. مردم عقل داشته باشید اونایی که بی‌ گناه بودند هم باید با این آتش بسوزند. همین لیاقتتونه ،امید به ایران آزاد نبندید که با همین افکارتون ابادش کردید
یکشنبه 11 تير 1391 - 17:12
ASHKAN0711 - نیوکاسل - انگلستان
بی‌پروا - تهران - ایران داداش من اشتباه اسم شما را تایپ کرده بودم عذر خواهی‌ می‌کنم
یکشنبه 11 تير 1391 - 17:17
perser68 - فلوریدا - امریکا
انگار ایرانی‌ تو دنیا خلاف نمی‌کنه!جای تعجب،ایرانی‌ تو مملکت خودش از افغانی کمتر سود کرده!البته در رابطه با موضوع بالا!از راه خلاف انتقام گرفته!بازم بی‌چاره زن!KOKEXفرانکفورت آلمان کجایی؟بیا،مثل اینکه به آیه‌های من درآورد یی تو مردانت اینجا نیازمندن!بنویس،خدا زن را برای کشتن آفرید!بنویس،خدا زن را برای انتقام گرفتن آفرید!خدا،همجنسگرا هارو به جهنم بفرست تا مردان من،سالار‌های من،زنان رو به مدل‌های رنگ وارنگ و هر وقت و بی‌ وقت بدزدن و به سیخ بکشن!بنویس! خدا زن رو برای مرد آفرید تا،تا اخر عمر روحش و جسمش با دستای مرد خورد شه!و در اخر بنویس،درود بر رهبر نکبت خامنه‌ای که از مردان سالار تو حمایت می‌کنه!
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:11
perser68 - فلوریدا - امریکا
biparvaتهران ایران. ای کاش میتونستی یه سفر به غرب بیایی و دنیای غرب رو از نزدیک می‌دیدی نه اون جا با عینک جمهوری فاشیست اسلامی!اون وقت نمیتونی انقدر بی‌ پروا بنویسی‌!۱- افغانی شاید۳۵ ساله جنگ داره!۲-مطمئن باش هیچ آدمی حاضر نیست به راحتی‌ از مملکتش فرار کنه!تو غرب سکس به روش‌های مختلف حل شده و یه مقدار هم حل نشده!ولی برای ۹۰ درصد آدمها راه قانونی و انسانی‌ برای سکس حل شده و شاید۱۰درصد دچار مشکل هستن و مشکل ساز!حالا شما به من بگو در مملکت طاعون زده خمینی ملعون،یه مرد بلا کشیده سیاه بخت فراری از مملکتش کجا بره و چه بکنه!لطفا موضوع رو درست بخون و بعد نظر بده!ایندفعه مقصر ایرانی‌ بود نه افغان!
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:37
yosefin - استکهلم - سوئد
باز هم یه اتفاقی‌ افتاد تا دست نه مردمان رو باز کنه ،من اصلا باور ندارم که یک افغانی بتونه تجاوز کنه یا خیانت ،بی‌چاره افغانی‌هایی‌ کی‌ اونجا زندگی‌ میکنند توی یه محیط بسته با افکاری شبیه به قرن وسطی .درست مثل سالهای پیش همون ریگی که اول افغانی بود و یا اون خفاش شب یا قضیه ی پاکدشت که چقدر مردم صبر و مظلوم افغانستان بخاطر نفهمی و گزارش غلط مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و بد از چند ماه تو اخبار خبر دادند که اونها افغانی نبودند . این همه مردم آزاری تا کجا ؟ کی‌ می‌شه از خواب بیدار شید ،اگر قتلی هم صورت گرفته باید فرد متجاوز مجازات بشه نه همه ،متاسفم واسه اونایی که از آزار دادن دیگران خوشحال شدند و حرف از غیرت زدند ،برام قابل درک نیست پیش خودشون چی‌ فکر کردند.قتل و غارت ،قاچاق ،کلمه‌هایی‌ که به افغان‌های بی‌چاره چسپوندید واگر نه خوب میدونیم که پشت این دستای کی‌ تو کار .
یکشنبه 11 تير 1391 - 16:38
shahinshahr - شاهین شهر - ایران
حالا میفهمم چرا ما هیچوقت پیشرفت نمی‌کنیم.ضرب‌المثل خدا خرو دید و شاخ بش نداد برای خودمون سروده شده.هر چی‌ به سرمون بیاد حقمونه.
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:24
ASHKAN0711 - نیوکاسل - انگلستان
پیلا‌پیلا - هامبورگ - آلمان-biparva - تهران - ایران شما ۲نفر خیلی‌ ادعا می‌کنید روشن فکر هستید!!!!!!!!!!!!!!! شاید اینکه شما هم غربی شدید .چون خیلی‌ از آدما غرب که میان دشون میره ایرانی‌ ستند و ایران و سرزمین ایران یعنی‌ شریف و نجیب.دوم اینکه زیاد دم از ادمیت میزنید که بهتره به کارهائی که کردی بکنی‌ و ببینی تو اروپا چیکار میکنی‌؟سوم اگه ما هم مثل اینها بودیم روزگار ما هم بهتر از اینا نبود.چهارم اینکه اگه ایرانی‌ کاری میکنه ایرانی‌ هست و به افاغنه ربطی‌ نداره.پنجم اینکه آنجا ایران هست نه‌ افغانستان. ششم چرا سنگ افاغنه را به سینه میزنی؟هفتم مشت نمونه خربار هست.نهم زنهائی ایرانی‌ که با افاغنه ازدواج کردند تو یوتیوب ویدئو آنها موجود هست بین که چه بلا‌ها که سرشون آماده و آنها زن ایرانی‌ را به صورت گروهی تجاوز می‌کنند و زن ایرانی‌ نمیدانه این بچه بچه کدام عضو خانواده هست.پس دم . از نژاد پرستی‌ و .. نزن.لعنت به این حکومت ... که ایران را به این روز کشاند
یکشنبه 11 تير 1391 - 17:01
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
‫تا کی باید امنیت شهروندان ایرانی در ایران از بین بره ؟؟. ‫۲۰۰۷ هم یک دختر عقب افتاده عقلی رو دزدیدند تجاوزکردند و ...... ‫همه افغانیها جنایت کار نیستند اما وجود اینها امنیت رو برده. ‫اخرراج افغانیها باید هرچه سریع انجام بشه. ‫. ‫برای درک حرفم لحظه ایی را تصور کنید که ۱ دختر ایرونی ۱۸ ساله بدون کمک وجودش پر از ترس . ‫۱۸ مرد افغانی کثیف رو جلوی خودش میبینه. ‫اگر این دختر فرزند ، خواهر ، همسر یا مادرتون باشه چه حالی دارید ؟؟؟؟
یکشنبه 11 تير 1391 - 17:29
kiana - استکهلم - سوئد
keivan-swe - گوتنبرگ - سوئد، کاملا حق با شماست.
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:40
ktkntiuk - مونيخ - المان
lucina - تهران - ایران. من با شما موافقم. منم اصلا خوشم نمیاد که کسی‌ به من بگه : خارجی‌ برو خونت!. همه جای دنیا ، خوب و بد داره. این دلیلی‌ نمی‌شه که با افکار منفی‌ همه رو تو یک قابلمه بندازیم.ما ایرانی‌‌ها هم اینجا ( خارج از کشور)، داریم از هموطنان شریفی که به عنوان بزهکار، متجاوز، قاتل، از طریق رسانه‌‌ها به این و اون معرفی‌ میشن. اخیرا هم که بهمون تروریست( کسی‌ که با عملیات انتحاری، مردم بی‌ گناه رو به کشتن میده، تا توی بهشت با حوریان عجین بشه) خطاب میکنند!!.
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:30
biparva - تهران - ایران
حضور سه میلیون افغانی غیر قانونی در ایران یک فاجعه است متاسفانه دولت ایران نباید اجازه بدهد اینقدر زیاد پناهجوی افغانی خیلی‌ راحت به صورت غیر قانونی وارد ایران بشوند و بصورت غیر قانونی کار بکنند بدون اینکه مالیاتی بدهند مقصر دولت ایران است!!! اصلا ایران قدرت پذیرش اینهمه افغانی را ندارد چون باید برای اینها بازار کار باشد وقتی‌ هم اقامت ندارند و معلوم نیست کجا زندگی‌ میکنند خوب میتونند خیلی‌ راحت دست به جنایت بزنند و فرار کنند از ایران و همچنین دست به کارهای خلاف دیگری بزنند چون هیچ نظارتی بر کار افغانیها در ایران از سوی دولت نیست.
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:08
pila-pila - هامبورگ - آلمان
لوح‌ایران - چابهار - ایران-- اوکی من حرف شمارو قبول دارم هیچ جا ۹ میلیون ایرانی‌ غیر قانونی وجود نداره. اما توی ایران اونم میخوان غیر قانونی باشن یا دولت بهشون اقامت نمید با اینکه این همه کار می‌کنن و حتا به بچه‌هاشون شناسنامه نمیدان یا اازج ندران برن مدرسه!!! هیچ جای دنیا هم نمیگن چون تو خارجی‌ هستی‌ نباید بری مدرسه! چرا فقط یه جنبرو نیگا می‌کنید!! فقط مردم ایران دنبال این هستن که دنبال مقصر بگردن..یه دفعه هم به این فکر کردین که شما‌ها توی ایران چه رفتاری با یون مردم می‌کنید؟!!!اینجا هیچ کسی‌ با یه کارگر ایرانی‌ حمصهین کاری‌و نمی‌کنه حتا اگه بدترین جرم هارو داشته باشه!!!چون مملکت قانون داره میگم که ایرانی‌ فکر می‌کنن که خدا هاتان و خودشون می‌تونن قانونو اجرا کنن! همینه که ۲۰۰ سال از نظر فرهنگی‌ از بقیه جاها عقبیم:((
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:11
shahinshahr - شاهین شهر - ایران
به این بدبختها چه ربطی‌ داره.ما از همه نظر وحشی هستیم.برید یقه‌ انهای رو که این کار رو کردند بگیرید.به زن و بچه مردم چرا حمل می‌کنید وحشیها..اگر این افغانیها نبودند ۱۰۰ سال ایران اینطور آباد نمی‌شد.این آواز تشکرتون هست!؟اینها بودند که خانه‌های ما رو ساختند.یک خونه پیدا نمی‌شه که یک افغانی تو ساختش کمک نکرده باشه.کار کردند با نصف دستمزد و بدون بیمه حالا این دستمزدشون!!؟خلافکارا هارو اعدام کنید.با زن و بچه مردم چیکار دارید!؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:17
raha_777 - اسلو - نروژ
خاک بر سرتون با این دلیل اوردنتون واقعا دست وحشیها رو از پشت بستید،حالا خوبه زن هم طفل معصوم نبود با اینا رابطه داشته،فقط کارتون بی‌ خانمان کردن یه عده هست امید ورام یه روزی خودتون همین زندگی‌ رو داشته باشید. روی هر چی‌ مسلمان را سفید کردید،هر چی‌ کثافت کاری هست به نام اینا ختم می‌کنید،این رو هم تو قران خونده بودید،کسی‌ میومد خونتون رو آتیش میزد شما این قدر شاد و شنگول میگفتید کارشون درسته.خدایی هم بالا سر هست
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:21
tak30i - رسلار - بلژیک
افغانیها خیلی‌ جنایت کردن تو ایران. مردم ما هم صبر و تحمّلی دارن.آخه تا کی‌ جنایت و دزدی و تجاوز؟؟؟ یادمه بچه که بودیم می‌گفتن نزدیک فلان خونه نرین افغانیها اونجا کار می‌کنن.و بچها رو میدزدن.همین .... دزدی و تجاوز را در ایران عادی کردن.دوستانی که میگن فکر کنین خارج از ایران یک ایرانی‌ اگه همین کارو انجام بده آیا درسته که به همه ایرانیا به یک چشم نگاه بشه؟ دوستان تو ایران بیشتره افغانیا پاسپورت یا هیچ پپیری ندران اصلا معلم نیست اسمشون چی‌ هست و به راحتی‌ هر کاری می‌کنن. وقتی‌ دولت جلوی اینها رو نمیتونه بگیر خود مردوم از حقشون دفاع می‌کنن
یکشنبه 11 تير 1391 - 17:40
Camran - بـغداد - عــــراق
بابا همه که جنایت کار که نیستن، باید حساب ان جنایتکارها رسید انهم اشد مجازات ولی نمیدانم این دختر خانم بیچاره که از بدبختی با فرد اولی در ارتباط بود چـــــــــــرا نزد دوستان دیگر این قاتل انهم در باغ رفت!. ماجرا از اولش بودار بوده.
یکشنبه 11 تير 1391 - 19:21
aziz iran - کپنهاک - دانمارک
بعنوان یک ایرانی از تمامی هموطنان افغانی و شهروندان افغانی مقیم ایران از این جنایات رژیم آخوندی معذرت خواهی نموده و این جنایات را در کل که تنها و تنها از سوی رژیم ولی فقیه هدایت و سازماندهی برای اخراج این هموطنان و شهروندان صورت گرفته را بشدت محکوم و از تمامی سازمانهای بین المللی خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از این وحشیگیری یک مشت اخوند بیدین و مردم فروش و ضد ایران و ایرانی و اسلام , میباشیم . این جنایات تماما" از طرف وزارت اطلاعات رژیم سید علی ولی فقیه سازماندهی. میشود و کشتن هموطنانمان که برای بهانه دادن بدست یه مشت حزب الهی و . چماقدار برای حمله به این هموطنانمان میباشد را بشدت محکوم میکنیم و از تمامی هموطنانمان میخواهیم که با بلند کردن صدایشان و محکومیت این جنایات به رژیم ولی فقیه بیشتر از این اجازه اهانت و توهین به مقام انسانی و ایرانی را ندهند.
یکشنبه 11 تير 1391 - 18:53
Mossadegh - لندن - انگلیس
اخه چرا دیگران باید جور کسانی دیگر را بکشند اصلا این کار مثل قانون جنگل است یک عده وحشی این تجاوز وقتل را کرده اند خوب باید دستگیر واعدام شوند دیگران چه گناهی کرده اند؟؟ عین جنگلی ها عمل کردند شرم باد به فرهنگ مان.
یکشنبه 11 تير 1391 - 19:01
biparva - تهران - ایران
هر کس تو هر کشور خارجی که زندگی‌ میکنه نماینده کشورش اونجا هست اگر خلافی بکنه کل هموطناش زیر سوال میروند،مخصوصا تجاوز که خیلی‌ افتضاح هست،تازه خیلی‌ از این جنایتی که افغانیها در ایران انجام میدهند را دولت به اطلاع مردم نمی‌‌رساند اگر روزنامه‌ها جنایات افغانیها رو بنویسند که مردم با دست خودشون افغانیها را بیرون میریزند این وسط یک عده هم خوب قربانی میشوند
یکشنبه 11 تير 1391 - 19:27
baran828 - تهران - ایران
با احترام به همه ی افغانهای انسان دوست که در افغانستان زندگی میکنن اما باید بگم زنی که خودش رو در معرض خطر قرار میده نباید هیچ توقع دیگه ای داشته باشه بهد اینکه اصلا خوب نیست خونه ی هیچکس حتی لونه ی یک مورچه رو خراب کرد اما باید این مشکل واقعا حل بشه اگر یک ایرانی در افغانستان اینکار رو میکرد مطمینا الان زنده نبود بجاب وحشیگری و هوچی گری هر کس باید حد و حق خودشو بفهمه .افغانه میدونن ما تو این کشور چه مشکلهایی داریم لااقل بذارن به درد خودمون بمیریم.
یکشنبه 11 تير 1391 - 19:50
OnLine. - تهران - ايران
والا خدا دانند که اصل ماجرا‌ چی‌ بوده.من نظری ندارم.
یکشنبه 11 تير 1391 - 20:44
pashaxan - باکو - آذربایجان
افرین بر مردم یزد, دمشون گرم
یکشنبه 11 تير 1391 - 21:08
lucina - تهران - ایران
درسته که اقامت غیر قانونی مهاجرینه افغان خوب نیست ، ولی طرز رفتار های نژاد پرستانه هم درست نیست بعضا دیده شده که خیلی از مهاجرین افغان انسانهای شریفی بودن که چوبه رفتار زشت وجنایت کارانه ی بعضی از هموطناشون رو خوردن و به نظر من این درست نیست البته من با اقامت مهاجرین غیر قانونی موافق نیستم و نظرم اینه که بهتره به کشور خودشون برگردن چراکه چه بساوضع اقتصادیه افغانستان بهتر از ایران باشه
یکشنبه 11 تير 1391 - 22:00
mehdi1357 - تهران - ایران
اون دوستانی که جانب افغانها را گرفتین اگه اون دختر خواهر شما بود باز هم همین حرف را میزدین؟؟؟؟؟؟پارسال هم اینها همین موقع ها بود یه راننده آژانس را کشته بودن و ماشین را دزدیده بودن فکر کنم تو همین یزد هم بوده
یکشنبه 11 تير 1391 - 22:29
vudvudak - لس آنجلس - امریکا
پلاک موتور سیکلت 666 بود
یکشنبه 11 تير 1391 - 22:36
perser68 - فلوریدا - امریکا
TAK30Iرسلار بلژیک. می‌دونی دولت چرا نمیتونه جلوی اینرو بگیر!چون خودش فاسد!چون خودش فاشیست!چون خودش از این بلبشو سود میبره!
یکشنبه 11 تير 1391 - 22:38
واي بر تكذيب كنندگان - باختران - ایران
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مس گری
یکشنبه 11 تير 1391 - 22:41
perser68 - فلوریدا - امریکا
ASHKANO711نیو کاسل انگلیس. زیاد تند نرو!اگه میخواهی‌ من حرف تو رو بپذیرم،پس منم میگم زنای ایرانی‌ که تو افغانستان زیر دست مردان افغان خورد شدن به من ربطی‌ نداره اونجا افغانستان!ببین جمهوری فاشیست اسلامی چه به سر زنان ما آورده که مجبور میشن به افغانستان پناه ببرن!بنابر این مشکل من و شما فقط جمهوری منفور اسلامی و نه کس دیگه و اگه خامنه‌ای قاتل به جای کمک میلیونی به فلسطین،لبنان،عراق،و ونزوئلا یه مقدار به افغانستان و افغانی کمک میکرد و نه استثمار،امروز شاید مشکل ما خیلی‌ کمتر بود!در ضمن هر چه بیشتر تو غربت زندگی‌ می‌کنم بیشتر عاشق ایران و مردمم میشم!اینو مطمئن باش و ادعایی هم ندارم!
یکشنبه 11 تير 1391 - 22:52
tina85 - اشتوتگارت - المان
pila-pila - هامبورگ - آلمان در این شهری که من زندگی می کنم هفته پیش یک افغانی که هنوز اقامت نگرفته بوده به یک دختر المانی که در جنگل در حال ورزش بوده حمله کرده و سعی کرده به وی تجاوز کند که دخترموفق به فرار شده و با مراجعه به پلیس و پی گیری های پلیس 1 روز بعد افغانی را شناسایی کردند و دستگیرشد وسریعا دادگاه برایش تشکیل دادند ولی درایران این همه افغانی ها به ناموس ایرانی ها تجاوز کردند این همه شرارت و.. تا کی می خوان تو ایران باشن ایران خودش کم بدبختی داره این ها هم اضافه شدن
یکشنبه 11 تير 1391 - 22:57
tina85 - اشتوتگارت - المان
shahinshahr - شاهین شهر - ایران . اینجوری که تو نوشتی انگار ... هستی برای اینکه اگه یه کارگر ایرانی 2000 تومن در ساعت بگیره افغانی 1500 تومن می گیره این طوریه که کارگران ایرانی بیکارن و کارگران افغانی سر کارن در ضمن اینجوری که تو نوشتی انگار.... هستی
یکشنبه 11 تير 1391 - 23:02
LAURA - تورونتو - کانادا
تمام جرائم و خلافی که از افغانیها سر می‌زنه به علت بیسوادی اونهاست ،آدمهایی هستند که به علت فقر ،دست به هر جنایتی میزنند و این جای تأسف
یکشنبه 11 تير 1391 - 23:30
ASHKAN0711 - نیوکاسل - انگلستان
پرسر۶۸ - فلوریدا - امریکا -شما دوست عزیز جنایات افغان‌ها را در ایران با جنایات خامنه‌ای یکی کردیا؟ اینجا بحث بحث جنایت به بشرییت هست و ناموس. نه بحث خامنه‌ای ،منطق من میگه این کار افاغنه تاز‌گی نداره، و خیلی‌ کار زشتیه که کسی‌ در یه کشور بهش پناه بدهند حالا یا اقامت بدند یا نه،ولی‌ بزنه مردم آن کشور را بکشه و تجاوز بکنه،اگه جنایات افغان‌ها هم به خامنه‌ای ربط داشت حتما می‌گفتم، به هر همه ما ایرانی‌‌ها مقسرییم جز این جنایتکاران که تجاوز کردند درسته؟ لعنت بر هر چی‌ جنایت کاره و قوّادان و بی‌ ناموسان و دزدان به جز آنهایی که وفادار به ایران و مردم ایران هستند،لعنت به حکومت اسلامی ،خامنه‌ای و ۳قوّه دزد و مجلس و مصلحت دزد
دوشنبه 12 تير 1391 - 00:12
massoudoslo - اسلو - نروژ
چند مرد متجاوز و بی پدر به دختری در ایران تجاوز کرده اند . متجاوزین این کار را کرده اند نه بخاطر اینکه افغان بودهاند بلکه دیوانه و بی اخلاق تشریف داشته اند و همین کار را ایرانی ها هم میتوانند انجام بده اند ! حالا چرا به ملیت گیر میدهیم ؟ تمام افغان ها که بد نیستند و در میانشان مردمان شریف بسیار وجود دارد .
دوشنبه 12 تير 1391 - 01:06
Belal habashi - لندن - بریتانیا
بااین کار یزدیهای شجاع من روم نمیشه تورو دوستای افغانم نگاه کنم مردم توایران چرا اینجوری شدند؟یکی اعدام میکنن ٥٠٠٠ نفرمیره تماشا وحال میکنند جونکندن
دوشنبه 12 تير 1391 - 01:38
kahrizak - همدان - ایران
بابا ولش کنید به حاضرت عباس نشستیم زورمون به چهار تا مهاجر افغان رسیده از اینا روزی ۱۰۰ تا تو کشور اتفاق می‌‌افته یادتون رفته عربا تو اهواز خرمشهر با ناموس ماها چیکار کرد ما مردم ضعیف کشی هستیم چون عرب‌ها زور دارن این بد بخت‌ها غیر از حمّالی دیگه تو کشورمون چی‌ دارن فقط گیر دادیم به اینا.
دوشنبه 12 تير 1391 - 00:05
gherti - ها سلت - بلژیک
جوول - اسلو - نروژ دوست عزیز و هموطن شما اگر دقت کنید خودت در کشور قریب زندگی‌ میکنی‌ چطور میشد اگر اینها به تو جواب نگتیف میدادند تو هم به سرت میزد و خونشون رو آتیش میزدی کمی‌ انسان باش و خلاف یک نفر رو گردن همه نینداز برادر
دوشنبه 12 تير 1391 - 01:15
reza تورونتو - ترونتو - کانادا
انهای که حمله به ملت اواره افغانی را افتخار میدانند بدانند که تمام این کارها برنامه جمهوری اسلامی است تا سر ملت را با این کارها گرم کنند اکر این ملت افغان چارهای داشتن نمی امدند در ایران انهم در فقیر ترین منطقه و تن به بدترین کار بدهند اکر این ملت مردمی بعد و وحشی هستنند چرا در کشورهای دیگر دست به این کارها نمیزنند اکر جرعت و غیرت دارید با حکومت مذهبی جنایت کار اسلامی چرا مبارزه نمیکنید حمله به زن و بچه و مردم فقیره اواره جنگی که افتخار نیست ننگی است بر دامنه جمهوری سیاه اسلامی. مردم بازیجه جنایتکاران اسلامی نباشید که تاریخ گواه راستینی است
دوشنبه 12 تير 1391 - 05:57
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
حالا از همه این بگو مگو ها بگذریم انگاری بابای هادی نسب تو جبهه بوده وقتی پسرش بدنیا آمده , هادی هادی , اخه یعنی هیچ اسم دیگه ای به فکرش نرسیده؟
دوشنبه 12 تير 1391 - 07:24
sepherdad - سیدنی - استرالیا
کار مردم رو میدزدن ، دختره مردم میدزدن، جنازه شو میندازن توی چاه !!مردم که از خودشون دفاع کنن,,,میشنن نژاد پرست!!!!!!
دوشنبه 12 تير 1391 - 08:10
bita tehrani - ونکوور - کانادا
چه کامنت‌های شرم آوری! چقدر نژاد پرست داریم! جالب اینجاست که خارج نشینان محترم بیشتر جزّ میزنند....جناب mehdi1357 - تهران - ایران کسی‌ اینجا طرف کسی‌ را نگرفته.اینجا طرف انسانیت گرفته میشه.اگر من در تهران کار خلافی انجام بدم شما را مجازات کنند،چطوره؟!
دوشنبه 12 تير 1391 - 07:54
علیر ضا - زوترمیر - هلند
حالا این افغان به دختر ۱۸ساله تجاوز کرده دیپلمات ایرانی‌ که به دختر ۱۰ ساله تجاوز کرده بود چی‌
دوشنبه 12 تير 1391 - 09:58
morehaki - تهران - ایران
کمی منصف باشید. درست است که نباید گناه شخص را به پای گروه نوشت ولی عزیزان ؛ اگر همچین اتفاقی در یکی از شهرهای افغانستان صورت بگیرد, واکنش مردم عادی افغانستان چه خواهد بود. وجود اظهار نظرهائی مانند اینکه: ایرانیها همگی فاسدند. دخترانشان همگی .... و امثال این از جانب بسیاری از کاربران افغان سایتها و کینه و نفرتی که نسبت به ایرانیها پیدا کرده اند (علیرغم 30 سال زندگی مهاجران افغان در ایران) نشان دهنده چیست؟ نژادپرسی ایرانی ها یا نفرت نژادی افغانها ؟. چرا کسی ناراحت آن دختر 18 ساله که جانش را از دست داده نیست ولی همه نگران 10 خانواده افغان که تنها وسائل منزلشان را از دست داده اند بوده و فریاد حق طلبی سرداده اید؟ . ایا در طی این 30 سال ایرانیها متعرض مال و جان و ناموس افغانها بودند یا بعضی از مهاجران غیرقانونی دست به انواع قتل و قاچاق و حتک حرمت رنان ایرانی زدند؟ آیا تریاک و هروئین از ایران به افغانستان قاچاق میشود یا از افغانستان به ایران؟ ایا تاکنون مهاجران ایرانی در کشورهای اروپائی یا آمریکا دست به تجاوز گروهی و قتل زده اند؟ .
دوشنبه 12 تير 1391 - 11:31
shahinshahr - شاهین شهر - ایران
اینا۸۵ - اشتوتگارت - المان. شما فکر کن افغانی هستم.چه فرقی‌ می‌کنه!؟حالا چون افغانی بوده باید هر افغانی رو که دیدیم حمله کنیم بهش!؟چند ماه پیش در خمینیشهر هم همین اتفاق افتاد باید حمله کنیم و همه خمینیشهری هارو آواره کنیم!؟مگه اونا ۹ تا ایرانی‌ نبودند!؟.حالا چون ایرانی‌ هستی‌ باید با سر بری تو دیوار!؟.از هر ۴ تا فرودگاه یک ایرانی‌ رو با مواد مخدر گرفتند.حالا همیشه باید مارو ۱۰ برابر دیگران بگردند یا حمل کنند به خونهای ایرانیها که شاید مواد قیم کرده باشند!؟
دوشنبه 12 تير 1391 - 14:15
sepherdad - سیدنی - استرالیا
مرهکی - تهران - ایران. دوست عزیز فرهنک اینا این که دختری که تنها از خانه میاید بیرون فاحشه هست و انسان نیست، بنابرین از ایرانی‌‌ها به دلیل همین بی‌ غیرتی که دارند خیل متنفرن، البته همون طور که دید بی‌ راه هم نمیگن بعضی‌ از ما‌ها خیل بی‌ غیرتیم البته نه همه ما، شما ببیند تا الان بیش از ۲۰۰۰۰ ایرانی‌ به دست اینها کشته شده اما حتا یکی‌ از اینها اظهار تأسّف نمیکنن!
دوشنبه 12 تير 1391 - 15:38
djsaeed - شارجه - امارات
این نامرد ها زورشون به افغان بدبخت رسیده اگر مرد استند برند با کرد ها خودشونه بگیرند
دوشنبه 12 تير 1391 - 15:46
tina85 - اشتوتگارت - المان
shahinshahr - شاهین شهر - ایران , ایرانی ها در هرجا که باشن اگه چند نفرشون بد باشن و خلاف قانون اون کشور رفتارکنن در عوض ایرانی های زیادی هستن که با موفقیت های بزرگ و پست ها و شغل های مهم ابروی ایران را حفظ می کنند ولی افغانی ها جز ظلم و تجاوز به ناموس کاردیگری در ایران نکرده اند . شاید خوب هم توشون باشه ولی این قدر بدهاشون زیادن که خوب ها توشون گم شدن . به جان فرزندم قسم می خورم که در اینجا همه اشان از ایران بد می گن و می گویند ایرانی ها به ما ظلم کردن و حق مارا خوردن . ایرانی ها به انها پناه دادن و حالا که اوضاع کشورشان ارام شده باید به کشورخودشان برگردند
دوشنبه 12 تير 1391 - 18:49
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
pashaxan - باکو - آذربایجان. عالیجناب؟؟ خنگ در سایت زیاد اما همه خنگ نیستند----- تو از این جنایت مردم لمپن به بیگناهان نه گناهکار اصلی‌!!! دفاع میکنی‌ چون میخواهی‌ ایرانی‌ را بدنام کنی‌----چون یک پانترک خائن الهام علیف هستی‌!!!!!!!
دوشنبه 12 تير 1391 - 19:10
tina85 - اشتوتگارت - المان
shahinshahr - شاهین شهر - ایران . به دید دیگری به داستان نگاه کن چند ماه پیش هم چند افغانی جلوی چشم شوهربه یک زن تجاوزکردند و فیلم هم گرفتندوپخش کردند این کاراصلا انسانی نیست . کافیه به سایت ها سری بزنی و کارهایی که افغانی در ایران کردند رو ببینی .
دوشنبه 12 تير 1391 - 20:58
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
‫. ‫بیتا یا همپالگی هاش اگر جای این دختر بود باز هم از این ژستهای علی گلابی میگرفت ؟. ‫شاید هم ۱۸ تایی دوست دارند که اینجوری دفاع میکنند . ‫حالا ۱۸ تا کافیه آیا بیشتر ؟ کتاب رکورد چی ؟؟. ‫
دوشنبه 12 تير 1391 - 22:13
bita tehrani - ونکوور - کانادا
آای کیو اسلامی،ماکیاولی محترم! من میگم اگه شما و همپالکی‌هاتون خیلی‌ مردین برین اونایی که اون دختر بیچاره را اذیت کردن بگیرین.بابا پروفسور چقدر مگه فهمیدن این مطلب سخته حاجی؟؟!!!!!!!!
دوشنبه 12 تير 1391 - 23:32
bita tehrani - ونکوور - کانادا
tina85 - اشتوتگارت - المان/ گرامی من شخصا افغانی‌هایی‌ را دیدم که بسیار محترم،با کلاس،تحصیلکرده و انسانهایی به تمام معنا بودند.یکی‌ از آنها دوست خودم است.خانمی بسیار زیبا و متشخص.اینجا هم کسی‌ از کار زشت حمایت نمیکند.کار ضّد انسانی‌ محکوم است چه از طرف یک افغان یا ایرانی‌ یا آلمانی.حرف از گردن زدن مسگر بیگناه است به جای آهنگر گناهکار!! لطفا سفسطه نکنید
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 00:02
yeki mesle hame - کوولا - فنلاند
خیلی‌ عجیبه، در برزیل با ۸سال اختلاف سنّ خانه‌ها را آتیش نزدند، حتما اختلاف فرهنگی‌ داشتند.
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 01:22
reza-hosseini - استوکهلم - سوئد
من به عنوانه یه افغانی این رو واقعا یک فاجعه می‌دونم من واقعا از دیدن چند تا کامنت آدم بیسواد که واقعا فهم و درک ندران ناراحت میشم آهای شمایی که ماسلن با سودید و دنیا دیده آسان میدونید کلمهٔ دموکراسی به چه معنی‌ هست ؟ آیا این واقعا درسته که بخاطر اینکه یه نفر شنا بلد نیست یه ملتی باهاش غرق بشه ؟ همین ایران مگه خودش کم مهاجر داره تو کشور‌های مثل سوئد آلمان آمریکا کانادا و فرانسه اگه اینها بخاطر هر ایرانی‌ که تو کشور ایران تجاوز و قتل انجام میده بخواد این کار شمارو تکرار کنه و اون همه آدم بی‌ گناه به خاطره اشتباه چند آدم بی‌ اصلو نسب شکنجه و بهشون هتک حرمت بشه درسته ؟ پس هیچوقت وقتی‌ که عصبانی‌ هستید تصمیم و وقتی‌ که چیزی‌و که با چشم خودت ندید در براش قضاوت نکن
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 02:00
mina hp27 - کابل - افغانستان
این موضوع رو از چند جانب باید بررسی کرد، در واقع بیطرفانه نظر میدم:اولا در هر طبقه مردم خوب و بد پیدا میشه و دلیل نمیشه بگن تمام افغانها جانی و خلافکار و متجاوز هستند.دوما تعصبات به شدت در ایران جریان دارد که بخاطر این قضیه عده ای از ایرانیان به دنبال انتقام جویی های شخصی خود برامدند.سوما یک دختر 18 ساله وقتی اینطور خود را در معرض خطر قرار میدهد و با چند نفر (فرقی نمیکرد افغانی باشن یا ایرانی یا هر کجایی دیگه) بلند میشه میره پس باید فکر عواقب این کار رو هم میکرد...البته امیدوارم این اشخاص به کیفر خود برسند چون انها با این کار هم به ابرو و عزت مردم افغانستان ضربه زدند و هم اینکه باعث شدند عده ای از افغانها در انجا خانه های خود را از دست بدهند و در معرض خطر قرار بگیرند.دوستان عزیز موفق باشید...
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 06:02
sepherdad - سیدنی - استرالیا
یکی‌ مثل همه - کوولا - فنلاند. توی برزیل جنازه اندخته بودن توی چاه؟ انگشت کردن یه دختره توی استخره با کشتن یکی‌ است؟؟ بابا‌ای ول به منطق شما جنایتکاران!
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 11:14
morehaki - تهران - ایران
مرد حسابی. آیا تا بحال مهاجران ایرانی در کشورهای دیگه گروهی به دختری تجاوز کردن و بعد کشتنش که میگی ایران هم مهاجر در کشورهای دیگر زیاد دارد؟. چرا مسئله اصلی که تجاوز گروهی و قتل یک دختر ایرانی بدست مهاجر های غیر قانونی است را چرا فراموش کردین؟
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 11:45
sepherdad - سیدنی - استرالیا
من منتظرم ببینم یه افغانی محترم اینجا هست که از کشته شدن یه ایرانی‌ به دست هم وطنانشون اظهار تأسّف کنه؟
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 15:10
reza-hosseini - استوکهلم - سوئد
آقای مرهکی از تهران شما سرتو کردی زیر برف فکر کردی ما شمارو نمی‌بینیم ؟ کی‌ میاد بگه ماست من ترش ؟ تو همین شهر خودمون یه آقای ایرانی‌ ۴۰ ساله که باهاش سالمو علیک داشتیم یه همچین کاریرو انجام داد و خبرش تو روزنامهای شهر پخش شد ولی‌ شما خبر نداری و چند وقت پیش یه کاراته کار ایرانی‌ با تهدید یه دختر که اگه به کسی‌ بگه اونو میکشه این کارو انجام داد پس نگا وقتی میگن چاقو دستاشو نمی‌بره واسه همچین وقتهأ هستش حالا اگه سوئدی‌ها هم مثل مردم یزد میزدش چند‌ها هزار ایرانیرو به خانمان میکردن شما بازم میومدی اینجا هی‌ ...کامنت بذاری ؟
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 15:23
chamalaki_mo - یزد - ایران
یزد_ایران. من خودم یزدیم شب آشوب اونجابودم در محله ی خودمان چاه ملکی اونا تو محله ی ما هر جور کثافت کاری که دوست دارند می کنند اینبار دیگه صبر مردم تموم شده بود ما از اونا خواستیم تا اون گروه را به پلیس تحویل بدهند ولی آنها چه خوب چه بدشون به ما حمله کردند ما هم دیگه بهشون فرصت ندادیم اینبار دیگه پای ناموس ایرانی وسط بود یک لحظه فکر کنید اون دختر خواهر خودتونه مثل همه ی یزدیها که این فکرو می کنند و تا رفتن آخرین افغانی از یزد می ایستند و خواهشا تا از موضوعی اطلاعات دقیق ندارید قضاوت نکنید و این طرز فکر که همیشه یک ایرانی مقصره از سرتون بیرون کنید.دلیل این در گیری تجاوز چند افغانی به یک ایرانی بود و ما از شرف ایرانی دفاع کردیم نه از منافع اقتصادیمون.در جواب اون هموطن شاهین شهری که ماها رو وحشی خطاب کرد می گویم که درسته وحشی هستیم ولی مثل تو بی ... نیستیم
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 16:04
yeki mesle hame - کوولا - فنلاند
سپهردد، ممکن است من جنایتکار باشم آنطور که شما میگیید اما بی‌ منطق نیستم. شما هم ممکن است که جنایتکار نباشید آنطور که وانمود می‌کنید، ولی‌ حدس میزنم که بوی از منطق نبردید. در ضمن نه باشما بحثی‌ دارم نه با هیچ کسی‌ دیگر. در مورد نظر دیگران نه موافق هستم نه مخالف. لطفا نه به من بتاز نه به تو می‌تازم، جناب معصوم.
‌سه شنبه 13 تير 1391 - 19:26
morehaki - تهران - ایران
فعلا تو تو جای سرد سیری و زیره برف. تا وقتی ایران امثال شمارو داره نیازی به دشمن نداره. حالا هی از راه دور بگو لنگش کن.
‌چهارشنبه 14 تير 1391 - 07:38
حسین شریفی - استکهلم - سوئد
در سوئد وقتی یه کاراته باز ایرانی به یه دختر سوئدی تجاوز کرد فقط همون شخص ایرانی محکوم و جریمه شد اونم فقط مدت کمی زندانی ولی در ایران وقتی یه افغانی به دختر ایرانی تجاوز کرده که هنوز ثابت هم نشده مردم به اصطلاح غیرتی میریزن سر همه افغانیا. فقط میخواستم بگم که شما ایرانیا دم از غیرت نزنید.. این همه دختر ایرانی به کشورای عربی مثل کالا صادر میشن و شما نسبت به اونا ... نگوئید غیرت داریم بگوئید رازیست و نژادپرستیم. ما اافغانها تا وقتی که ثابت نشده قتل و تجاوز کار کی بوده اظهار تأسف نخواهیم کرد.
‌پنجشنبه 15 تير 1391 - 10:39
Farokhzad - کنت - انگلستان
اخه احمق ها یک چند نفر اشتباه میکنند چه ربطى به کل انها دارد ننگ بر شما تازى صفت ها که خود را ایرانى می نامید افغانها خیلى ظلم در حق شان شد بیچارها با سختى کار میکنند و کمترین امکانات یک انسان را دارند شرم بر این رژیم کثیف که هم زبانانمان را ازرده میکنند بیشرفهاى تازى و تازى پرست
جمعه 16 تير 1391 - 00:11
lookme - بیرمینگهام - - انگلستان
میبینم از نوازدگان هیتلر خدا بیامرز در ایران کم نیست بر هر چی‌ نژاد پرست لعنت . اگه با نژاد پرستی‌ مخالفی بگو لعنت اگه که نه . خدا شفات بده.
جمعه 16 تير 1391 - 21:57
shana - خ - ایران
فعلا که آشوبگر اصلی اون دختر بیچاره معرفی شده . مطلقه بوده بعد آذری بوده بعدش جدا شده رفته کرج بعد اومده شیراز بعدشم با 18 تا افغانی تو یزد ارتباط پیدا کرده بعد همون بهتر که این همه ننگ رو تو چاه انداختند . ببینید چقدر راحت می شه خون یه انسان رو پایمال کرد.
شنبه 17 تير 1391 - 15:46
chamalaki_mo - یزد - ایران
... تویی که از کشورت فرار کردی اگه جرات داری بیا یزد تا ببینی که چطور فکتو می یارم پایین تو که می گی ما نژاد پرستیم و وحشی هستیم بعدشم چیزی نمی دونی نگو
یکشنبه 18 تير 1391 - 07:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.