اعتراض استادان به جو امنیتی و پلیسی در دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان

جمعی از استادان دانشگاه صنعتی اصفهان با انتقاد از «سوء مدیریت» ریاست این دانشگاه، از برقراری «جو امنیتی و پلیسی» در این مجموعه خبر داده‌اند و خواستار تغییر مدیریت دانشگاه شده‌اند.
 
به گزارش وب‌سایت خبری «الف»، نزدیک به احمد توکلی، نماینده مجلس، در این بیانیه با اشاره به مواردی چون «ایجاد مانع بر سر برقراری ارتباط میان اساتید»، «خودداری از ورود اعضای صدا و سیما به دانشگاه»، «ملزم کردن برخی از افراد و اساتید به اخذ اجازه ورود برای ورود به کوی اساتید» تأکید کرده‌اند: «در این دانشگاه جو امنیتی و پلیسی ایجاد شده که در جهت حفظ قدرت رئیس و برخی افراد وابسته به مدیریت حاکم است.»
 
این استادان همچنین آورده‌اند که در چند وقت گذشته، یک استاد دانشگاه پس از بازگشت از سفر علمی به دستور رئیس دانشگاه اخراج شده، یک عضو هیئت علمی پس از فرصت مطالعاتی مجبور به استعفا شده و چند دانشجو به دلیل اعتراض به کیفیت غذا تعلیق شده‌اند.
 
تهیه‌کنندگان این بیانیه با اشاره به موارد فوق و تأکید بر برخورد سلیقه‌ای رئیس دانشگاه با کارکنان، از بی‌انگیزگی استادان برای فعالیت علمی خبر داده‌ و گفته‌اند که در راستای این انگیزه پایین، «پنج استاد» دانشکده مهندسی در عرض «شش ماه» تقاضای بازنشستگی کرده‌اند که با این تقاضا «به سرعت» موافقت شده است.
 
این استادان با تأکید بر این‌که پس از روی کار آمدن رئیس فعلی دانشگاه تاکنون حتی یک جلسه پرسش و پاسخ آزاد با حضور دانشگاهیان برگزار نشده، اظهار کرده‌اند که دانشگاه صنعتی اصفهان به یک «نیمچه حکومت به تمام معنا انحصارگرایانه» تبدیل شده است که اقدامات صورت گرفته در آن «از چشم مسئولان نظام پنهان مانده است».
 
در پایان این بیانیه، اساتید معترض از مسئولان ذی‌ربط و نمایندگان مجلس خواسته‌اند تا ضمن رسیدگی و بررسی «آثار سوء مدیریت‌ها»، «تمیهدات لازم جهت تغییر مدیریت در این دانشگاه» را صورت دهند.
 
پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، محمداسماعیل همدانی گلشن به ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان منصوب شد.
 
وی در این مدت مواردی نظیر طرح تفکیک جنسیتی در کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی و همچنین طرح حجاب و عفاف را به اجرا گذاشته است.
 
همچنین در این مدت، به دنبال اعتراض‌هایی به نتیجه انتخابات در این دانشگاه در سال ۸۸ و حمله نیروهای انتظامی به دانشجویان، تعدادی از دانشجویان اخراج و برخی نیز از تحصیل محروم شدند.

+68
رأی دهید
-45

golly47 - فرانکفورت - المان
شماها حریف هر کسی‌ که بشید حریف دانشجو نمیشوید
‌چهارشنبه 7 تير 1391 - 16:08
massoudoslo - اسلو - نروژ
پس این دوستان استاد دانشگاهی ما در این سایت بیایند چند خطی پدر داری کنند و بنویسند چگونه است این ظلم، و گستردگی دردشان و ستمی که بر آنها در ایران میرود ما را آگاه کنند پ !! یا نکند تنها استاد دانشگاه در این سایت خودم هستم ؟ ;)
‌چهارشنبه 7 تير 1391 - 19:57
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
با چه سرعتی به سمت کره شمالی میریم !!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 8 تير 1391 - 02:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.