این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

عصرایران ؛ جعفر محمدی (سردبیر عصر ایران )- صبح امروز 4 متجاوز به عنف ، در تهران به دار مجازات آویخته شدند. یکی از مجرمان مرد جوانی بود که سه سال قبل یک شب در حوالی میدان آزادی یک دختر دانشجو را با تهدید چاقو وحشیانه مورد تجاوز قرار داده بود اما به دلیل باقی ماندن تلفن همراهش در صحنه وقوع جرم مأموران پلیس موفق شدند او را دستگیر کنند.
 
در پرونده دیگر فردی در تیرماه سال 87 خود را به عنوان یکی از دوستان شوهر یک زن معرفی کرده و به بهانه دادن یک بسته از سوی شوهرش به او در خانه‌اش تجاوز کرده است.
 
همچنین در پرونده سوم مرد جوانی در پوشش مسافربر اقدام به سوار کردن زنان جوان کرده و سپس با تغییر مسیر در محلی خلوت به آنها تجاوز کرده است. جبار سینگ یا همان احسان متهم دیگری است که در سال 85 پسر جوان 17 ساله‌ای را مورد تجاوز قرار داده و از اشرار سابقه دار بوده است.

در این که این افراد باید مجازات می شدند تردیدی نیست ، چه آن که عدم برخورد جدی با کسانی که متعرض ناموس مردم می شوند ، موجب گسترش ناامنی در جامعه می شود و از این رو ، اصل دستگیری مجرمان توسط نیروی انتظامی و مجازاتشان به حکم قوه قضاییه ، جای قدردانی دارد.

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

با این حال ، از کنار نکاتی چند نمی توان به راحتی گذشت:

1 - درست است که این افراد قطعاً و بلاشک مجرم هستند و قربانیانی مظلوم داشته اند ، اما از دیدگاهی عمیق تر ، خود اینان نیز قربانی اند (البته این سخن به معنای مظلوم نمایی نسبت به این متجاوزان نیست و بحث فراتر از چند فرد خاص است.)

همیشه در هر جامعه ای افرادی وجود دارند به که برغم برخورداری از امکانات مادی و معنوی ، دست به جرم می زنند و از این رو ، وجود سارقانی که تمکن مالی هم دارند یا وجود متجاوزان به عنفی که دارای همسر هستند ، دور از ذهن نیست. اما گذشته از این واقعیت غیرفراگیر ، آنچه عمومیت دارد این است که بخش عمده ای از مجرمان ، محصولات ناخودآگاه جامعه و کاستی های آن هستند.

نقل است که روزی جوانی را به اتهام "خودارضایی" نزد حضرت علی علیه السلام آوردند ، امام دستور دادند برای تنبیه وی ، با ترکه ای چند ضربه بر دستان او بزنند و سپس از محل بیت المال ، هزینه ازدواج او را بپردازند تا دیگر نیازی به این کارها نداشته باشد.

در واقع ، مشی حکومتی امام علی علیه السلام ، صرفاً بر برخورد و تنبیه استوار نبود بلکه ناظر به رفع نیازهای مردم بود کما این که وقتی پیرمردی را دیدند که گدایی می کند ، فرمودند: او جوانی اش را برای جامعه کار کرده و باید در این سن و سال از بیت المال مستمری بگیرد (حقوق بازنشستگی)... و چنین هم شد.

واقعیت این است که بسیاری از بزهکارانی که دست در جیب مردم می کنند یا مرتکب جرائم جنسی می شوند ، "نیازهای پاسخ داده نشده" دارند و این، وظیفه حکومت است که با کارآمدی ، اوضاع اقتصادی و اجتماعی را به سمت تأمین نیازهای مادی و معنوی مردم مدیریت کند و از جمله پاسخی در خور و غیرشعاری به نیاز مفرط جنسی جامعه جوان ایرانی بدهد.

البته این بدان معنا نیست که هر کس نیاز جنسی داشته باشد ، لابد دست به جرم جنسی می زند؛ ولی باید توجه داشت که میزان رواداری افراد متفاوت است و بسترهای ناسالم اجتماعی ، زمینه ساز جرائمی مانند آنچه در سطور آغازین گذشت ، می شوند.

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

2 - ابتدا این بخش از گزارش خبرگزاری مهر درباره اعدام های امروز را بخوانید:
  « ساعت 4 بامداد است و باران شدیدی در حال بارش است. خیابانهای منتهی به چهار راه میثم واقع در خیابان شهید محلاتی تهران پر از خودروهای پلیس است و مردم از محله های اطراف برای دیدن مراسم اعدام خود را به محل اجرای حکم می رسانند.

هر چه به محل اجرای حکم نزدیکتر می شویم تراکم جمعیت بیشتر می شود. جوانان و نوجوانان بیشترین تماشاچیان مراسم اعدام را تشکیل می دهند. از یکی از اهالی محل سوال کردم آیا می دانید چه کسانی امروز اعدام می شوند گفت: از شب گذشته که داربستهایی را نصب کردند و پلاکاردی بزرگ که روی آن نوشته شده بود مراسم اعدام  چهار متجاوز به عنف و اراذل و اوباش نصب شد این خبر مثل بمب در محل پیچید و همه برای هم پیامک می زدند.

وی افزود: من خانه ام درست مقابل جایگاه مراسم اعدام است و به جرات می توانم بگویم بیش از صد نفر از ساعت 10 شب در این مکان تجمع کرده اند و همینطور که می بینید الان ساعت 4 صبح است و حدود سه هزار نفر جمعیت آمده است. »

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

در این باره چند نکته قابل تأمل است:

الف - این سؤالی است که جامعه شناسان باید با دغدغه و نگرانی به آن پاسخ دهند: دلیل این همه اشتیاق عمومی برای دیدن صحنه اعدام در جامعه ما چیست؟ این اولین بار نیست که مردم - چه در تهران و چه در شهرستان ها - چنان با ذوق و شوق به سوی مراسم اعدام می شتابند که گویا قرار است در آنجا پول و سکه بین شان توزیع کنند!

واقعاً دیدن مرگ چند نفر مجرم ، این قدر جذابیت دارد که مردم از نیمه های شب یا در ساعت 4 بامداد زیر بارش باران هم که شده ، از خواب و استراحشان می زنند و ساعت ها سر پا می مانند تا به تماشای جان کندن چند نفر مجرم بپردازند و فیلم و عکس بگیرند؟! خیلی ها هم هم برای این که حتی یک لحظه از این "مستند" را از دست ندهند ، از در و دیوار و تیر برق بالا می روند.

بررسی چرایی این "اشتیاق" در کنار مؤلفه هایی مانند عصبی بودن درصد قابل ملاحظه ای از مردم و افزایش خشونت ورزی در جامعه می تواند نتایج هشدار آمیزی به همراه داشته باشد.
به نظر نمی رسد در یک جامعه سالم ، این همه اشتیاق وصف ناپذیر برای دیدن صحنه اعدام وجود داشته باشد.

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

ب - هم اکنون در همه دنیا و از جمله در ایران رایج است که اگر فیلمی دارای صحنه های خشونت بار باشد ، در ابتدای فیلم به خانواده ها هشدار داده می شود که این اثر برای افراد زیر 13 سال یا زیر 16 سال مناسب نیست زیرا دیدن صحنه های خشن در روحیه کودکان و نوجوانان ، آثار روحی منفی فراوانی دارد و می تواند به ترسو و یا برعکس به خشن شدن آنها بینجامد.

وقتی در خصوص فیلم ها چنین تمهیداتی وجود دارد ، باید به طریق اولی در خصوص صحنه های زنده و واقعی نیز این ملاحظات جدی گرفته شود.
واقعاً چه معنایی دارد پدری دختر 5 ساله یا پسر نوجوانش را با خود به مراسم اعدام ببرد و در راه هم از دستفروشان برایشان بستنی بخرد و آنها را وادار به تماشای لحظات رقت انگیز و دردناک دست و پا زدن اعدامی ها بر فراز چوبه دار بنماید؟!

اگر قرار است بنا به مصالحی ، برخی اعدام ها در ملأ عام صورت گیرد ، باید به خانواده ها درباره عواقب روحی دیدن چنین صحنه هایی توسط کودکان و نوجوانان هشدار داده شود.
به علاوه اگر پدر و مادری از سر نادانی یا وظیفه نشناسی فرزندان خود را به این قبیل مراسم ببرند ، پلیس باید موظف شود که آنها را از محل اجرای حکم دور کند چه آن که این کودکان گناهی نکرده اند که بابت آن گناه ، زجر تماشای صحنه های مرگ را ببینند و تا آخر عمر با این صحنه ها - که فراموش هم نمی شوند - درگیر باشند.
حراست از فرزندان ایران ، وظیفه ای مهم تر از اعدام مجرمان است.

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه اعدام  چرا؟! +18

+134
رأی دهید
-167

Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
حقشون بود حیوانات متجاوز. البته من اگه بودم بهشون حبس ابد میدادم اونم جایی که تا پاین عمر روزی صد بار آرزوی مرگ کنن. برای اولین بار از دیدن این حیوانات بالای دار ناراحت نشدم. ولی آخرش اینو بگم تف تو گورت خمینی.
‌چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 23:29
leyli maman - کوالالامپور - مالزی
به همین راحتی این بدبخت هارو کشتید دیگه از فردا هیچ جرم و جنایتی تو اون مملکت رخ نمیده؟یعنی ریشه جرمو سوزوندید؟فقط بلدید صورت مساله رو پاک کنید عوض اینکه برید ریشه یابی کنید و علت ها رو پیدا کنید.هیچ ادمی که قاتل و معتادو متجاوز بدنیا نمیاد که.جامعه فقط جامعه است که مردمو به این جا که هستند اورده.اون مردمی هم که واسه تماشا اومدن دارن قصی القلب بودن رو یاد می گیرند.
‌چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 23:37
STING68 - گنبد - ایران
به خدا جزایی این متجاوزین به ناموس ملت ایران حکمش همینه. ولی مردم رو با فشار و تحقیر و بی عدالتی بعضی ها چیکار کردن که اینطور شدن که اکثر پسر های جوون این مملکت خشن عصبی و پست فطرت شدن و روز به روز خلافکار قانونگریز شدن؟؟؟ دوستان فقر ریشه ایمان و شرف انسان رو سست و خشک میکنه خودتون میدونیین که باعث و بانی این همه عقده های مالی و پولی کدوم غارتگران بیت المال هستن این مملکت زمانی شهید داد که مردم ذره ای از عدل علی (ع) رو در کلام امام خمینی (ره) دیدن ولی امروز چی پشتیبانان خاوری ها دارن کار نکرده مغولها رو تموم میکنن. یا امام زمان شرمنده از این همه سو استفاده ها از اسمتیم ما رو نفرین نکن
‌چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 23:25
منگوله مشهدی - مشهد - ایران
نمادهای سقوط و انحطاط اخلاقی یک جامعه با نهایت سرعت و در کمترین زمان بدست آنان که قوانینشان در آسمان بود و تعفن تعرضشان بر زمین. ننگ بر شما، حامیان شما، دوستداران شما و رهروان شما. از ملتی همدرد، اخلاق مدار، دلسوز، متعهد و با فرهنگ چه انگل هایی پرورش دادید! جانورانی که مشاهده مرگ دیگران (ولو بر حق و به جا) برایشان "دیدن" و "چشیدن" دارد! انوقت یک عده ساده لوح میخواهند دموکراسی خواب هایشان را به این جانوران وحشی واگذار کنند! وای بر ایران و آن اندک مردمان هنوز فرشته خویش .
‌چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 23:43
شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
خاک بر سر این ملت بی‌ فرهنگ، همون حقشونه که مثل خر تو سری بخورن ، ملتی که این قدر بی‌شعوره که واسه دیدن اعدام هم نوع خودش از تیر برق میره بالا همون بهتر که به هیچ جا نرسه ! خلایق هر چه لایق .
‌چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 23:44
wewelo - ونکوور - کانادا
چطور این مردم برای تفریح جمع میشن و صحنه مرگ همنوع خود را تماش میکنند. ما ملت آخر کجای این دنیا زندگی میکنیم که در آن کشتن یک انسان لذت بخش است!!؟
‌چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 23:47
کم ابن زیاد - قم - ایران
اگه تو مملکت خانه عفاف یا شهر نو باز بود کار به اینجا نمی کشید! ولی راستش اصلا از اعدام اینها ناراحت نیستم وقتی چهره وحشت زده افرادی که مورد تجاوز شدن و تصور میکنم
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 00:06
Vatan Doust - وین - اتریش
این جمعیت تادان و بی فرهنگ که مثل حیوانات درنده منتطر مرگ یک انسان هستند تا شاید از این مگر یک سهمی هم داشته باشند و ولی غافل از اینکه خودشان هم طعمه این ادم کشان خواهند شد. چه ملتی که به این خاطر شب تا صبح را در تاریکی بسر می برند تا شاید صحنه شکار یک انسان را کاملا از نزدیک ببیند.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 00:08
m_h_gol - تهران - ایران
من اگر جای نیروی انتظامی بودم بلیط می فروختم - بلیط برای دیدن 1 فقره اعدام با طناب در مرکز شهر و جاهای پر رفت و آمد 10000 تومان و در جاهای خلوت تر نصف قیمت یعنی 5000 تومان . برای دانشجو ها و افراد زیر 9 سال نصف قیمت حساب شود. البته بهتر است صندلی هم گذاشته شود که تماشاچیان عزیز خسته نشوند!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 00:18
ali1111 - تهران - ایران
چند وقت پیش برنامه‌ای در بی‌بی‌سی ۴ نشان میداد دربارهٔ اعدام، که در سالهایی که اعدام در اروپا رواج داشت مردم به همین شکل جمع می‌شدند و حتی شادی میکردند و مشروب میخوردند حتی دلقکی هم قبل از اعدام اونجا نمایش میداد البته در زمان خیلی‌ قدیمتر و همچنین انقلاب فرانسه...تا اینکه پس از بیش از صد سال طول کشید تا مردم اصطلاحا سی‌ وی‌ لایزد تر شدند با فرهنگتر...در ادامه...
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 00:55
ali1111 - تهران - ایران
۲-حالا شاید به همین دلیل که اگر عکسی‌ یا فیلمی +۱۸ است ما انسانها را تحریک می‌کند که ببینیم هر چقدر ناراحت کننده باشد در تمام انسانها یک حسی وجود دارد که اینجور مسائل غیر عادی میتواند اون حس خشونت یا کنجکاوی(لحظه‌های مرگ)یا هر اسم دیگر که می‌خواهید روی آن بگذارید را در بعضی‌ها انسانها برانگیزد. خیلی‌ سایت‌ها است که شامل صحنه‌های وحشتناک است و مانند بازار فیلمهای وحشتناک خیلی‌ طرفدار دارد. در ادامه..
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 01:07
ali1111 - تهران - ایران
۳-من نه‌ روانشناسم و نمیخواهم اینکار را تأیید کنم ولی‌ مطمئنا از یک روانشناس سوال بشه مطمئنا دلایل دیگری هم دارد. اکثریت ما تو همین سایت ناخواسته یا خواسته تمامی‌ صفحات ۱۸+ را باز می‌کنیم و نظر میدهیم..مانند کشتن اون الاغ و غیره...ولی‌ باز هم می‌گویم اینکار مورد تأیید من هم نیست ولی‌ فکر می‌کنم تو همین لندن اگر بگویند فردا تو میدان ترفلگار یک اعدام است کلی‌ ملت جمع شوند که باز هم تأییدی برای اون جمع در ایران نیست.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 01:15
avicenna - لندن - انگلیس
یاد این آمفی تئاتر های یونان باستان افتادم که جمع می شدند و صحنه ی دریده شدن گلادیاتور ها رو توسط حیوانات می دیدن. خداوندا به یاری مان بشتاب
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 02:11
ana123 - اورنج کانتی - امریکا
مردم ما خیلی عجیب و غریبند ساعت ۴ صبح از خوابشون میزنن تا فیلم ترسناک واقعی ببینن از طرف دیگه حاضر نیستن ۳ روز شیر و نان نخرند برای جلوگیری از گرانی پس هر چی سرشون بیاد حقشونه .....
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 02:30
حسين گيت پاس - کنگان - ایران
واقعا در عصر جاهلیت به سر میبریم.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 03:58
mohammadreza21 - تهران - ایران
چی بگم عقده دل رو پیش کی خالی کنم، دردمو با چه زبون به اینو و اون حالی کنم. اوضاع فرهنگ جامعه داغونه، اینهمه ادم اونجا جمع شدن که مرگ یه آدمو ببینند. اگه 150 سال پیش بود میشد پذیرفت به هزار و یک دلیل ولی حالا که علم روانشناسی و اجتماعی به جایی رسیده که میتونه با این مسائل یه طور دیگه برخورد کنه. خدا بخیر بگذرونه عاقبت این جامعه رو. اینم از جذابیتهایی هستش که دولت مکرمه برای مردم ایجاد می کنه تا از یکنواختی خسته نشن لابد!!!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 03:59
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
دین، توهینی به شأن و مقام انسانیت است. هیچ فرقی نمی‌کند، بدون باورهای دینی، انسان‌های خوب کارهای نیک و انسان‌های بد کارهای بد انجام می‌دهند. ولی آن چیزی که انسان‌های خوب را وادار به کارهای بد می‌کند، باور های دینی است. (استیون واینبرگ). این دین است که مردم را آنقدر خونخوار و وحشی کرده.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 05:09
sobat - تهران - ایران
اگر نیروی انتظامی یک کار درست میکنه همین اعدام هاست......اعدام قاچاقچی ها و این متجاوزان.........دمت گرم نیروی انتظامی.....این کثافت هارو از روی زمین بر دارید.....شاید حال حالا نخوان بمیرن........ولی اینقدر زیادن که اگر همشون کشته بشن.....مثل قارچ از یه جای دیگه سر در میارن......بکشید تا خانواده های بی بندوبار بفهمن که عواقب این کارها چیست......البته دولت باید بیشتر به وضع جوانان توجه کنه چرا داخل این اعدامی ها یه پسر پولدار نیست ؟چون اون با پول حرام باباش همه چیز براش فراهمه ولی بدبختان دو عالم هیچی ندارن...برای یک لذت آنی و حرام اعدام میشوند.......!!!!!!اینست درد جامعۀ ایران ....آقای احمدی نژاد بشنو.........پول اینهمه دزدهای دوروبرت رو بیار خرج جوانان کن........
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 05:13
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
انحطاط اخلاقی‌--- سادیسم---ارضای خوی حیوانی--....همین تماشگران-جنایتکاران و قاتلان آینده!!!! کلیه ی تأیید کنندگان---بی‌ توجه به مقصّر اصلی‌ ملایان بی‌ پدر مادر!!! خود یک قاتل هستند!!!!!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 07:28
baran828 - تهران - ایران
کم ابن زیاد - قم - ایران:دوست هموطن با تو موافقم.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 07:52
palachinka - صوفیا - بلغارستان
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان:من کاملا با شما موافقم دوست عزیز،در بالکان اینگونه افراد را بهشون حبس عبد میدن ولی‌ تا به ماه نکشیده توی زندان کارشونو میسازن و خود زندانیها وقتی‌ که می‌فهمن جرمشون چی‌ بوده اعدامشون می‌کنن.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 07:52
iSam - لندن - انگلستان
کاری نداریم حقشون بود یا نه، ولی این ملت لیاقت کمتر از اینی که هستند دارند و بس.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 08:26
perser68 - فلوریدا - امریکا
وای نقیییییی
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 08:47
perser68 - فلوریدا - امریکا
این چهار نفر عین بقیه و بقیه عین این چهار نفر،تو زندان جمهوری فاشیست اسلامی گرفتارن و به نظر من هیچ گناهی مرتکب نشدن!اونی که میگه اگه تو انگلیس!اگه تو انگلیس نداریم و برایتون انگلیس،حبس ابد رو باید به جمهوری آدم خور خامنه‌ای داد نه به کس دیگه!کم ابن زیاد قممم ایران،نوشته‌هات با هم جور در نمیاد،اگه به اولی‌ اعتقاد داری، دومی‌ رو نباید مینوشتی!ننگ به جمهوری لجن اسلامی،ننگ به طاعون اسلامی!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 09:09
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
برای نسلهای بعدی متاسفم
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 09:44
golly47 - فرانکفورت - المان
این بیچاره‌ها چون عبا و عمامه نداشتند به این روز افتادند
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 09:59
shahramareia - تهران - ایران
مشکلی با حکم نیست کسی که به زور به دیگران تجاوز کند حکمش همین است وقتی در جامه ای که روسپی فراوان است و با رضایت این کار را میکند حال برای پول یا لذت یا هردو چرا تجاوز اما این کار برای ترساندن مردم است که هواستون باشه مخالفت دولت و ولایت ناحق حکمش اعدام است وگرنه در داخل زندان هم میشود این کار را کرد و فقط اطلاع رسانی نمود تا اینگونه حیوانها به خود ایند
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 10:29
ParsaUk - منچستر - انگلستان
دلیل در مسلمان بودنشان است. ترحم در اسلام بی‌ معناست. از علی‌ که دست برادر نابینایش را سوزاند گرفته تا سید علی‌.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 11:05
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
sobat - تهران - ایران. نیروی انتظامی-!!! می‌خوره با ۷۷ جد سوسمارش-حیف نون!!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 11:02
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
STING68 - گنبد - ایران. ؟؟ ۱۰۰۰ برابر همین تجاوزات را اعراب وحشی و قاتل هنگام تسخیر ایران بر سر زنان و دختران ایرانی‌ آوردند آنجا غیرت تو کجا بود؟؟ خمینی- قاتل و امام قاتلت که افتخار قاتل اولی‌ امضای اوراق اعدام بیگناهان بود و دومی‌ شمشیر ذوالفقار!!!! بروید قاتلهای خجالتی-!!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 07:34
mountainman - استکهلم - سوئد
ایده ی فروختن بلیط خوب بود. اگه وقتی که خبر جنایتی رو حتی تو غرب میخونید میگید که چرا این کشورها اعدام نمیکنن ولی وقتی اعدام میکنن میگین حقشون نبود. ما که خلق و خوی شما رو نفهمیدیم
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 12:09
yashainiran - ایران - ایران
من موافق مجازات افراد خطاکار هستم اما نه به این شکل. متاسفانه در ایران عوض اینکه علتهای جرم و جنایت را ریشه یابی بکنند فقط مجرم را مجازات کرده و مکافات می دهند. آیا این افراد مادری زادی مجرم و جانی هستند؟ یا اینکه شرایط حاکم آنها را به این مسیر سوق داده است؟پس بهتر است به جای گرفتن جان انسانها جان آنها را با فراهم سختن بستر های مناسب زندگی و جلوگیری کننده از انجام انواع جرم نجات داد که افسوس می خورم چنین چیزی ذر ایران وجود ندارد. از طرفی سیستم قضایی ایران پر از اشکال است و آمار می گوید که ژاپن با تعداد بیشتراز جمعیت ایران در حدود 250هزار پرونده قضایی دارد ولی ایران درحدو 7 میلیون پرونده!!!!!!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 12:31
maziar hezarshamshir - بوخلت - آلمان
دلم می‌خواست بدونم،در کدام یک از این ۳ حالت در ایران، مردم از خواب و خوراک خود زدند و نصفه شب آمدند تا جای بهتری برای دیدن کسب کنند.۱-زمانی‌ که اصغر فرهادی بعد از گرفتن اسکار به ایران آمد.۲-زمانی‌ که تیم ملی‌ کشتی‌ آزاد در آذربایجان بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان به ایران آمد.۳-برای دیدن جان کندن ۴تا مجرم تجاوزگر؟!!
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 14:17
farokhzad - کنت - انگلستان
یک مشت حیوان به تماشای خطای ۴ حیوان دیگر شرم بر شما که خود را انسان می‌نامید آخر با اعدام کدام جرم ریشه کن شده براستی خون تازی در رگهای شما‌ها هست موافقین اعدام با شما هستم فکر نکنید بهتر از آن ۴ متجاوز هستید شرم بر شما نادان‌ها اینجاست که در خارج کشور میگی‌ ایرانی‌ رو بر میگردانند از ایرانی‌‌ها چرا که آنها میدانند که شما با مادر خود یعنی‌ وطن و پدر خود یعنی‌ شاه کردید شما به پسر همسایه که با پدرش بدرفتاری و به‌‌‌ مادرش خیانت می‌کند چه میگوید؟؟؟؟؟
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 16:34
bambook - تهران - ایران
یادم میاد چندی بعد از انقلاب کم و بیش تو خیابون اینجور مجازاتها برای عبرت گرفتن راه اقتاد که یه سریا عبرت بگیرن ولی هنوزم ادامه داره که ......
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 17:59
titan - ایران - ایران
این مقاله درسته اما این نکته رو هم فراموش نکنیم از جمعین چندصدهزار نفری که نزدیک محل اجرای حکم بودند و می تونستن به دیدن مراسم بیان حدود 3 هزار نفر اومدن . جامعه مشکل داره اما نه کل جامعه بلکه درصدی از جامعه
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 18:40
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
در همین انگلستان که مخترع دموکراسی پارلمانی درجهان است وقتی با مردمش راجع به متجاوزین و بچه آزارها صحبت میکنی بدون استثنا میگن باید اعدام بشن یا زجر کش بشن . کسانی که اینجا زر زر میکنید اگر این اتفاق خدای نکرده برای یکی از افراد فامیل خودتون میافاد و بهش تجاوز میشد , میگفتین به متجاوز مدال شجاعت بدین؟ وقتی اومدین توی غرب و همش نشستین توی خونه پای اینترنت و با مردم در تماس نیستین نیاین اینجا ... و ادای انسانهای متمدن صلح جو رو در بیارین .
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 18:41
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس
حالا چرا اینقدر دشنام حواله می‌کنید ؟ خود شما تک تک عکسای این صفحه رو دید زدید، مگه نه ؟؟ خوب چه تضمینی ‌ست که اگر رهگذر اون ماسالگه بودید، برای تماشا نمی‌‌ایستادید ؟!... نه هر هرزه گاه، شایستگی حرمت نگاه داره./ اگر تصادفا در بین شما کسی‌ است که حتی دلش طاقت دیدن تصاویر بالا رو نداشته، و عمدا عکسها رو ندیده،.. تبریک بر او.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 19:04
امرزش - ارومیه - ایران
کجای دنیا مجازات اعدام تونسته از جرم و جنایت جلوگیری کنه که ایران دومیش باشه،ایراد کار در جای دیگر و روش جلوگیری هم روش دیگری است؟
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 21:16
*Fanoos* - ايران - ايران
اصلا اعدام در ملا عام آن هم در جامعه ای که افسردگی وبزه در اوج است چه توجیهی دارد؟ کدام پژوهش ثابت کرده که این امر به کاهش جرم می انجامد؟ایجاد رعب و وحشت در جامعه راهبرد مناسبی برای برقراری امنیت داخلی یک کشور نیست. مردم ما از بوسیدن دو نفر در خیابان صورت خود را بر می گردانند اما صحنه به دار آویختن را مو به مو نگاه می کنند.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 22:35
pezhman - وين - اتريش
همین مردم روزی حاکمان فعلی‌ را نه‌ برای انتقام و مجازات بلکه برای فرنشاندن عطش خونخواریشان خواهندکشت. رژیم بدست خود چاقویی را تیز می‌کند که روزی از نفس به گلویش نزدیکتر خواهد بود.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 22:15
فوتبالیست - لندن - انگلستان
زاگرس دمت گرم حرفت حقه. البته چند تا از کسانی دشنام دادند افغانی هستن البته خودشون رو قبلا معرفی کردن که میگم افغانی هستن که این کار اینها واقعاً برام جای سوال داره. یکی نیست اینجا افغانیها رو بگیره یه جوری شروع کردن دارن فحش میکشن به همه انگار زاییده ناف سویس هستن و اصلا از این موارد به چشم ندیدن. بی خیال بابا برید به فکر مملکت خودتون باشید که که مردمش سالیان سال است از فقر و بدبختی و جنگ وترور و خونریزی تجاوز وزورگویی و بدرفتاری به زنان و کودکان و مواد مخدر در رنج و عذاب هستن. درضمن مردم این محله هم چون این 4 نفر رو میشناختن و در واقع اکثرشون از قربانیان این 4 نفر بودن اونجا جمع شدن. بقیه هم دیدن جلوی در خونه هاشون تو محل خبرهاییه هر کسی خوابالو نبوده پا شده ببینه چه خبره. اما شما این ور دنیا چرا دیدن این تصاویر براتون جالبه جای سوال داره.
‌پنجشنبه 1 تير 1391 - 23:46
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
تعدادی برای پنهان کردن .. چرند می‌نویسند..کی‌ گفت باید مدال شجاعت داد؟؟؟؟ مجازات قتل --تجاوز زندان است-نه اعدام!!!! اعدام یعنی‌ جنایت قانون-به مفهوم اینکه قانون خود در کسوت قاتل ظاهر میشود!!! باز حرف تکراری اگر فامیل تو بود!!!!!
جمعه 2 تير 1391 - 00:19
bambook - تهران - ایران
ARTEMIS-SW.فرانسه. دوست محترم جدن اگر همچین مشکلی برای هر کدام از نزدیکان ما یا شما اتفاق میافتاد به جز اعدام رضا میدادیم ؟؟؟؟ حکم اعدام جاهایی لازم است نه فقط برای عبرت گرفتن عده ای بلکه برای دادن جواب های مجرم . هر هایی هویی دارد
جمعه 2 تير 1391 - 10:03
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
اولا که من همون اول گفتم باید به همچین حیواناتی حبس ابد داد اونم جایی که تا آخر عمر روزی صد بار آرزوی مرگ کنند . برای همچین اشغالهایی یک بار مرگ کافی نیست. دوما کی به تو همچین حقی داده که ... توی این سایت به اینو اون بپری؟ بیچاره شاهزاده رضا پهلوی که ... مثل تو طرفدارشی.
جمعه 2 تير 1391 - 10:12
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
چه کسی‌ نامه پرشین و فرهنگ پرشین را یدک می‌کشد و طرفدار اعدام???? در ثانی‌ به کی‌ پریدم؟؟ حزب‌اللهی-سبزاللهی‌مجاهداللهی‌..و کمونیست الهی-جزو کدامی که به تریش قبایت برخورد؟؟؟در ضمن کی‌ گفت طرفدار شاهزاده هستم؟؟؟ من به او توهین نمیکنم ولی‌ زمانی‌ که گفت((این اسلام ایران واقعی‌ نیست-و احترام روحانیت!!!! باید برگردد!! از نظر من تمام شد!!!
جمعه 2 تير 1391 - 16:07
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
bambook - تهران - ایران. آقای محترم طبیعی است در کسوت بستگان مقتول یا تجاوز شده انسان دچار خشم است و مرگ مجرم را بخواهد در اینجاست که قانون دادگاه دادستان و وکیل مدافع تصمیم گیرنده هستند-در ۹۰ در صد کشورهای پیشرفته اعدام نیست!! چون آن را حیوانی می‌دانند-مجازات زندان به تناسب جرم!!!! در ضمن به نظر من بودن در زندان به مدت طولانی دهها برابر درد اعدام است!!! البته ایران کنونی یک کشور ۱۰۰ در ۱۰۰ جهان سومی‌ است!! و دلیل آن تماشاگران اعدام که با هیچ منطقی‌ نمی‌توان آن را توجیه کرد!!!
جمعه 2 تير 1391 - 15:58
sir.amir - منچستر - انگلستان
فرخزاد - کنت - انگلستان براستی که تمام انهیکه بدنبال براندازی جمهوری اسلامی هستن چی‌ فکر می‌کنن خودشان بدتر از ۱۰۰۰ تا جمهوری اسلامی هستن همه بدنبال کشتن مخالف‌های خودشان هستن خوب جمهوری اسلامی هم داره همین کارها را میکنه حالا یا کم از نظر شما یا زیاد شرم بر شما تازی‌ها و تازی پرستها
جمعه 2 تير 1391 - 20:55
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
*Fanoos* - ایران - ایران. فانوس گرامی‌ در شما هم مثل نفر دیگری در سا یت یک جهش مثبت میبینم امیدوارم ادامه یابد---در ایران بلا زده دهها هزار نفر اعدام شده اند تعدادی در ملا عام ..اولا هیچ اعدامی باعث بهبود جامعه نشده که هیچ !!همان جرائم را تشدید کرده! در ثانی‌ کسی‌ به گناهکار اصلی‌ حکومت کثیف ملایان نمی‌پردازد-که جدایی پسر و دختر- و فقر- نبود شادی -روحیه غم- و شهید بازی‌!!! نوعی ترویج خشونت که تجاوز نیز جزو آن است به وجود میاورد و بودن چاقو در جیب اکثریتی‌ قتل را!!! امیدوارم عمیقتر از گذشته بیندیشی---شاد باشی‌
جمعه 2 تير 1391 - 23:27
*Fanoos* - ايران - ايران
ARTEMIS-SW آرتمیس جان من بارها و بارها قبلا اعلام کرده بودم که با اعدام در ملا عام به شدت مخالفم حالا اگه مجرم هر جنایتی هم کرده باشه باز هم هیچ وقت نباید اون رو در ملا عام اعدام کرد تازه حتی به نظر من هیچ مجازاتی رو نباید در ملا عام انجام داد حتی مثلا شلاق زدن در ملا عام هم نباید انجام بشه چه برسه به اعدام . حالا فکر کنم شمادوست عزیز تازه متوجه شدید که من با اعدام در ملا عام مخالفم به هر حال به امید ایرانی آرام و آزاد . شاد باشید و موفق
شنبه 3 تير 1391 - 11:20
keleyman - اسلام آباد - ایران
چند نکته در اینجا وجود داره. 1: در خطاب به این سایت رژیم:مگر در ملا عام اعدام نمیکنید که مردم ببینند و عبرت بگیرند.این هم مردم پس دیگر مشکلتان چیست و اگر با ملا عام مشکل دارید پس چرا در مکانهای بسته با حضور قربانیان اعدام نمیکنید؟ نکته2: در خطاب به آنهایی که سریع میگویند اگر برای خودت اتفاق بیفته: مسلما قربانیان دنبال انتقام هستند و تفاوت اینکه قربانی انتقام بگیرد یا حکومت انتقامش را بگیرد چیست؟ فقط قتل فردی، سازماندهی و حکومتی میشود. نکته 3: در خطاب به کسانی که میگویند شما هم خودتون دارین اعدام رو توی اینترنت میبینین: تفاوت دیدن جان کندن انسان در ساعت 4 صبح و از خواب زدن بسیار متفاوت است از اینکه عکس رو از پشت کامپیوتر ببینی.بالاخره خبره و گفته مردم زیاد بودن و عکس ها هم سند خبر و دیدن عکسهای اعدام دلیل بر لذت بردن از آن نیست. ادامه دارد....
شنبه 3 تير 1391 - 09:37
keleyman - اسلام آباد - ایران
ادامه:... . نکته 3: آیا فکر میکنید تماشاچیان بالا از جرم شناسی و زمینه های ظهور جرم و زندگی مجرمان خبر دارند؟ نه اینها کینه و نفرت دارند و میگن باید تیکه تیکشون کنن ، پس علاوه بر گسترش خشونت توسط حکومت باید جهل عوام رو هم به آن افزود. مطمئن باشین طرف دوران کودکی خیلی بدی داشته و در محیط کثیفی رشد کرده و ممکن است حتی خود قربانی تجاوز هم بوده باشد. به سرگذشت اصغر قاتل بنگرید. متاسفانه حداقل قبل از اعدام زندگی طرف را هم مورد کنکاش قرار نمیدهند و علت تجاوزش رو ریشه یابی نمیکنن.حتی یه جا خوندم که آمار قربانیان خفاش شب رو هم کامل در نیاوردن و خیلی ها بعد از اعدام هنوز منتظر فرزندشون بودن که شاید فرار کرده و برگرده.
شنبه 3 تير 1391 - 09:39
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
دلیلش روشن است: فرهنگ آدمکشی و خونریزی تازیان که در ایران حاکم شده است.
شنبه 3 تير 1391 - 21:52
bita tehrani - ونکوور - کانادا
واقعا متاسفم برای نسلی که خشونت خوراک هر روزش شده.چه بر سر ما آورد این حکومت وحشی.چقدر از انسانیت دور شدیم...سنگ در اجتماع ما نماد میشود....
یکشنبه 4 تير 1391 - 08:44
soman - ملبورن - استرالیا
کم ابن زیاد - قم - ایران. موافقم دوست عزیز .اگه واقع بین باشیم باید اینو درک کنیم درد اینجور مردن بیشتره یا اون کابوس وحشتناکی که این بی شرف ها واسه اون قربانی ها درست کردن؟
دوشنبه 5 تير 1391 - 17:56
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس
فوتبالیست - لندن - انگلستان . ممنون از هم رایی شما دوست گرامی‌.
‌سه شنبه 6 تير 1391 - 06:32
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس
keleyman - اسلام آباد - ایران . کاربر عزیز: هدف این نمایش‌ها تنها برای اون جمعیت حاضر در آنجا نیست، برد تبلیغاتی و انعکاس خبری اون تاثیر مهیب خودش رو میذاره، و این چیزیست که حکومت می‌خواهد. حکومت بدنبال سوژه برای زهر چشم گرفتن و کنترل ملته، اهمیت هم براش نداره عواقب و عوارض روانی‌ این خشونت بدوی بر روح معصوم انسانها، چقدر عمیق و مخرب است.
‌سه شنبه 6 تير 1391 - 06:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.