تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! , سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها

امشب، در آخرین ساعات 16 خرداد ماه، بسیاری از مردم ایران، به پشت بام ها شتافتند تا تبلیغ پپسی کولا بر روی ماه را مشاهده کنند ، ولی این مورد ، در کمال تاسف ، دروغی شرم اور بود و چنین چیزی از اساس وجود نداشت!

به گزارش سرویس اجتماعی  انتخاب ؛ گزارش های خبرنگار "انتخاب" حکایت از آن دارد که صدهاز هزار نفر از مردم ایران ، راس ساعت 10 و نیم امشب با حضور بر پشت بام ها، دقایق طولانی به ماه خیره شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند!

 

این در حالی است که گروهی از مردم همان دقایق نخست، پشت بام را ترک کردند و به دروغ بودن این خبر، پی بردند، اما بسیاری نیز تا لحظاتی پیش، به ماه خیره شده بودند!

نکته عجیب تر آنکه، گروهی دیگری از مردم تا این لحظه از نیمه شب (1 بامداد) با طرح این مسئله که "ایران با کشورهای غربی، تفاوت زمانی دارند" همچنان به ماه خیره شده اند!

قابل ذکر است، این خبر که ابتدا توسط سایت های بی هویت و پس از آن توسط خبرگزاری ایسنا مخابره شده است، با اعتراض گسترده صدها هزار مردمی مواجه شده که دقایق طولانی از وقت خویش را صرف تماشای این پدیده ی عجیب کردند!

گرچه احتمال وقوع چنین اتفاقی در دنیای مدرن کم نیست و برخی نیز معتقدند این طرح تحقیقاتی، طی آینده ای نزدیک اجرایی می شود، اما اینکه چگونه این خبر طی مدتی کوتاه به خبر نخست تبدیل شد و حتی برخی از زمان دقیق وقوع این حادثه خبر دادند ، خود ماجرایی دیگر دارد.

دروغ بود!

در همین حال، یک شوخی‌پرداز رسانه‌ای ایرانی، ماجرای پروژه تبلیغاتی تاباندن لوگوی پپسی روی کره ماه را شایعه خواند و دست داشتن در آن را رد کرد.

به گزارش انتخاب ؛ وی که پیشتر شایعه‌هایی چون کج شدن برج میلاد و سمند طلایی را منتشر کرده، در وبلاگ شخصی خود نوشت: «به خاطر تماس‌ها و پیغام‌هایی که در چند روز گذشته دریافت کردم، کلافه شده‌ام. برخی انتشار شایعه تاباندن لوگوی کمپانی آمریکایی پپسی روی سطح کره ماه را به من نسبت می‌‌دهند و گروهی هم می‌گویند: چون ملت سر کار رفته‌اند، بهتر است اعلام کنی که یک شایعه بوده، هرچند نقشی در آن نداشتی».

او با تاکید بر این که قرار نیست لوگوی پپسی یا هیچ شرکت دیگری روی کره ماه قابل تماشا باشد، اشاره داشته: «این ماجرا یک شایعه بود. خواهش می‌کنم در خانه‌هایتان بمانید و به زندگی خود ادامه دهید. من هم در این ماجرا هیچ نقشی نداشتم، ندارم و نخواهم داشت. پس ماجرای خیالی پپسی و ماه را رها کنید».

زودباوری ملت ایران و غلوهای کم نظیر / منبع خبر چه کسی بود؟

در این مورد ذکر دو نکته ضروری است، نخست زودباوری مردم ایران و علاقه به شنبدن اخبار باورنکردنی، مسئله ایست که از دیرباز در ایرانیان دیده می شده و پس از ظهور تکنولوژی، جدی تر شده است.

زودباوری و بزرگ جلوه دادن یک دروغ، تا جایی پیش رفته که سایت ایسنا که منبع اصلی خبرش (نه رویترز و نه آسوشیتدپرس) بلکه مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر کرمانشاه، است!!

این شخصیت در این گفت و گو، چنان به ادعایی چنین وسعت داده و به حدی غلوهای عجیب و غرب و بافته های پیچیده به زبان آورده که باورش بسیار مشکل است، او گفته است: یقینا ماه متعلق به همه مردم روی زمین است، اما آیا یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟

او در پایان، اوج اظهارنظرش را با اعتراض به پپسی به پایان می برد: یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟!

از سوی دیگر، تئوریسین های چنین دروغ نادرستی، تبلیغی چنین شگفت انگیز را برای "پپسی کولا" کرده اند و جا دارد حداقل دستخوشی اندک از پپسی بگیرند!

در این مورد، خوب است مسئولین امر با پیگیری مشخص کند که چه کسانی، پشت پرده این "سرکاری عظیم" بودند و چنین دروغ شرم آوری را رواج دادند؟

+112
رأی دهید
-114

reza.dk - شاهین شهر - دانمارک
نخیر دروغ نبوده! آنهایی که باید می‌دیدن دیدن ،مثل خمینی که تو ماه بود اونها می‌دیدن ما نمیدیدیم ،فرقش این هست که جنسش خوب باشه ،تا خوب ببینی!!!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:31
amirehsan1 - آمستردام - هلند
ریشه این حرفها فقط و فقط بی‌سوادی، اصلا گیریم که چنین چیزی هم بوده باشه ، آیا واسمون اینقدر باید مهم باشه که کار و زندگی‌ رو رها کنیم بریم اون بالا که یک لوگو رو تماشا کنیم؟ خداوندا این آخوند‌ها چه بر سر ملته بیچاره ما آوردند؟
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:33
hamidbatri - استکهلم - سوئد
ها‌ها ها‌ها یعنی‌ خمینی تبدیل شد به یه پپسی،‌ها ها‌ها ها ها
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:45
dokhte-iranzamin - وکفیلد - انگلستان
به قول یکی‌ از دوستان همون لوگوی دوغ آبعلی ببینیم پپسی پیشکش
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:48
perfectman - ماستریخت - هلند
ها ها عجب مردم ساده لوحی، از عکسه امام تا لوگوی پپسی همش 35 سال فاصله بود، هنوز هیج بهبودی مشاهده نمیشه نتاسفانه. از ماست که بر ماست. لابد ساله دیگه هم دنباله عکسه نشیمنگاه خانم لوپز روی ماه میگردن!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:31
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
مثل جریان دیدن قیافه منحوس خمینی جلاد. هندی زاده بی‌ سواد و ادامخوار در ماه؟!!! چه خوش گفت منتسکیو: هر ملتی لایق حکومتی است که بر آن ملت حکومت می‌کند!!!( خلایق هر چه لایق پارسی‌ خودمون!)
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:38
sharafYabi - بیمبه - انگولا
فکر کنم یک شرط بندی مابین مقامات کشوری بوده که آقای رهبر برنده شد. (حماقت عوام) مردمی که منتظر ناجی از ته چاه میباشند، برای سرگرمی هم باید بروند کره ماه. سوژه هم باید آمریکایی باشه، مانند آوردن و تبدیل کردن یک احمق به عنوان رئیس ال رؤسا، توسط رهبر، کپی‌ شده از هالیوود Trading Places.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:59
karkas - اصفهان - ایران
جعل خبر ........... وزارت اطلاعات برای تخلیه هیجان مردم جعل خبر می‌کنه
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:59
You kay - لندن - بریتانیا
باور کنید خود خبرنگار هم سر کار مونده، سوختی؟؟؟
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 01:02
*Fanoos* - ايران - ايران
در عربستان رویت شد ولی در ایران یوم الشک اعلام شد.هههه
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 01:09
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
معلومه ! از مردمی که میرن به دیواری که میگن فلان امام زاده بهش دست زده ، بوسه میزنن تا شفا بگیرن بیشتر ازین انتظار نمیره
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 01:03
mashauk - برایتون - انگلستان
نصر من الله و فتح القریب .. مرگ بر این پپسی مردم فریب
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 01:15
نگین ایران - برایتون - انگلستان
همان ملتی که 30 سال پیش عکس خمینی رو تو ماه دیدن...نسل جوانش امشب لوگوی شرکت پپسی رو تو ماه می خواستن ببینن...بدون اینکه به پایه علمی قضیه فکر کنن..، حداقل اگه شب اول ماه بود یه توجیه علمی داشت ولی الان ......نتیجه اخلاقی:متاسفانه چقدر راحته مردم ایران سرکار گذاشتن
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 01:20
Iran-air-force - منچستر - انگلیس
بعد متحیریم که چرا آخوند قرنهاست پالان رو پشتمون انداخته و پایین نمییاد.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 01:34
Manmreza - لندن - انگلستان
شما از مردمی که در ماه به دنبال عکس خمینی بودند چه انتظاری دارید. هر کس یا گروهی که این شایعه را پراکنده کرده می خواسته اطمینان پیدا کنه که هنوز در ایران ابلح و ساده لو فراوان است
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 01:46
eqqe - بوگوتا - کلومبیا
به قول شاعر پر اوازه : عکس امام خود را در ماه دیده بودند . گوی فضا نوردان در ماه ر...ه بودند.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 02:07
Ahmad Iraj - اتلانتا - امریکا
هنرنزدایرانیان است!! عجب مردم خوشباوری!! ازیکطرف ادعایی برتری برتمام ملل جهان را داریم وازطرفی اینچنین فریب یک شایعه بی معنی و غیرممکن رامیخوریم... هه هه هه خیلی مزحکه...
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 03:24
مهدیار - تهران - ایران
یعنی خاک رس تو سر مردم زود باور ما . سره تمام موضوعات اینطوری جو گیر هستن تا میگن فلانی بده حکم به مرگش میدین تا میگن یارو خوبه واسش جون میدین . یکم تفکر هم بد نیست , این موضوع یادتون باشه تا هر وقت جو خبری یا تلوزیونه چاخانی مثل بی بی سی یا این سایت که همون بی بی سی هست گرفتتون بدونید سوژه شدید
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 03:35
afsaneh87 - شفیلد - انگلستان
اخه ای خدا ملت ایران کی میخوان بزرگ بشن؟ هنوز دارن دنبال دیدن چیزی تو ماه میگردن، از اولیش که خیری ندیدن، منتظر دومی هستند، اخه بسه دیگه این همه خرافات و ساده لوحی،به خاطر همین چیزهاست که این اخوندهای عوضی هزار جور بلا سرمون میاورند.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 02:40
setareh mashreghi - خوزستان - ایران
بعضیااینجا طوری موضع گرفته بودن واین کار روشاهکار شرکت میدونستن که انگار شرکت باباشونه بیچاره هااگه یکم عقل داشتن چنین حرفایی روباور نمیکردن
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 03:38
ASHKAN0711 - نیوکاسل - انگلستان
عقل که نباشه جون در عذابه،مردم ما همیشه زود باور بودند چه میشه کرد،این هم مردم ما هستند هر کی‌ هر چی‌ گفت سریع باور می‌کنند،ای کاش مردم ما یه کمی‌ بیشتر تامل میکردند،تا سرنوشت ما به اینجا نمیرسید وقتی‌ میگن عکس خمینی کثافت تو ماه هست و بود همه باور کردند،تا برسه به عکس پپسی توسط غربیها.این مردم همیشه دنبال معجزه هست،همه چی‌ را آماده میخوان باشه،نه‌ تحقیق کرده و کارشناسی شده،امیدوارم مردم بیدار بشن
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 04:25
صمصام - سیدنی - استرالیا
کور شم اگر دروغ بگم! من خودم با چشای خودم عسک آقا رو تو ماه دیدم که یک شیشه نوشابه سیاه دستش بود، همچی یواش یواشم میخورد که ما هم هوس نوشابه کردیم رفتیم یدانه ازین سیاها ها!! همونی که بهش میگن کوکاکولا! خریدیم نوش جان کردیم. تا کور شه هر کی نمیتانه ببینه
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 04:28
احسان شايسته - تهران - ایران
امیر احسان - هلند - عزیز من پس فکر کردی چه جوری دارن سی سال بر این ملت حکومت میکنن ؟؟ باورت میشه تو ایران ، مثلا تو ایستگاه مترو که از مترو پیاده میشی ، کافیه که فاصله واگن مترو تا در خروجی مترو رو یهویی شروع کنی به دویدن !!! فکر میکنی چی میشه ؟؟ تمام کسانی که تو مترو هستن مثل تو شروع میکنن به دویدن !!!! تو به این جماعت چی میگی ؟؟؟ اصلا چی رو میخواهی بهشون یاد بدی ؟؟؟؟.....
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 04:29
farzad145 - شیراز - ایران
اقا کی میگه دروغ بود. اینم لینکش برای مشاهده تبلیغ پپسی روی ماه. https://www.aparat.com/v/f0cce6535520edbcb17451cb39f6256d219406.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 04:31
hamtarane - سیدنی - استرالیا
این بار دومی هست که ملت ساده ما با یک دروغ گول می خوره، بار اول سی و سه سال پیش وقتی که همگی رفته بودند توی خیابون ها و روی پشت بام تا عکس خمینی را توی ماه ببینند و عده ای هم قسم می خوردند که دیده اند، و حالا هم پپسی..بنظر من هر کسی که این دروغ و این شایعه را سر هم کرده هدف جالبی داشته و می خواسته نشون بده که ملت ما بعد از سی و سه سال و با وجود اینهمه پیشرفت در دنیا و پیشرفت تکنولوژی و با وجود اینهمه تجدد، با سی و سه سال پیش هیچ فرقی نکرده و متاسفانه همون ملت ساده هست
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 04:33
five-blessing - بانکوک - تایلند
آقا اصلا این خبر دروغ نبوده بلکه کاملا با هدف و برنامه ریزی بوده حالا می توانند دقیق حساب کنند تا چند سال دیگه میشه از این مردم زود باور کولی گرفت
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 04:54
kiana - استکهلم - سوئد
این نشون می ده که مردم ایران از نظر فکری، هیچ تغییری در 30 سال گذشته نکرده اند و زود شایعه رو باور می کنند بدون این که عاقلانه فکر کنند. 30 سال پیش هم مردم ماه رو نگاه کردند که عکس خمینی رو ببینند، دیروز هم همینطور.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 05:39
ssetarehh - ایران - ایران
عجباااااااااااااااااااا یه ملت رو سر کار گذاشتن...:)):)):)). ولی درسته پپسی لوگوشو رو ماه ننداخت اما تبلیغ خیلی خوبی براش شد...:D. بدون هیچ هزینه اییییییییییییییییییی
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 05:43
setareh mashreghi - خوزستان - ایران
کانال 4ازصبح داره عبور زهره ازسطح خورشید یکی نادرترین پدیده قرن 21رونشون میده وباآدمایی که دانشش رودارن حرف میزنه طوری که کسایی که حتی اطلاعات نجومی ندارن باهاش حال میکنن اونوقت یه عده دیشب نشستن روپشت بوم آرم پپسی روماه ببینن چقدرضایعن! ابوعلی سینا اولین کسی بوده که این گذر رو رصد کرده!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 05:49
پروردگار - تهران - ایران
سرکار رفتن میلیون ها ایرانی؟؟؟ چرا خبر دروغ منتشر می کنید ؟ وقتی خودمون احترام خودمون رو نگه نمی داریم انتظار داریم دیگران نگه دارند؟ ما که توی ایرانیم نه دیدم و نه شنیدیم کسی رو پشت بام بره
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 05:49
Moran440 - تهران - ایران
خمینی عزیز کجای که قیصرتو اه ببخشید ماهتو بردن .خوب اگه می بینید ایران اینطوریه برای اینکه هیچ سرگرمی مردم ندارند خارج از ایران خیلی خیلی سرگرمی هست ایران فقط غم و عزاداری بیچاره مردم ایران روزی بود تمام دنیا در ایران حال میکردند!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 05:53
raha1984 - هامبورگ - المان
وقتی چهره نحس خمینی هیولا صفت رو تصور کردنند در ماه چرا که نه پپسی !
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 06:38
shahinshahr - شاهین شهر - ایران
ای خدا این بیشعوری رو از ملت ایران نگیر.مردم احساساتی‌ که خیلی‌ راحت میرند سر کار.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 07:36
aziz iran - کپنهاک - دانمارک
با این شایعه تاریخ بار دیگر در ایران تکرار شد ولی بصورت مضحکترش .... اینرا خوب است یک تصفیه حساب تاریخی بشمار آوریم زیرا جدید ایران که نسل قدیم را به این متهم میکردند که در آن زمان به خرافاتی همچه دیدن عکس خمینی گور بگور شده در ماه نشسته است , توانست بلو جانه ئی بزند و بگوید. همانقدر که ما توانستیم انموقع سرکار بمانیم , شما نیز براحتی سرکار ماندید و در اینمورد بیحساب هستیم .... ولاکن تکرار تاریخ با این افتضاح و مسخرگی چه چیز دیگری بشما میگوید ؟!!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 07:24
hameshehbahar - انگلستان - انگلستان
پپسی به خمینی گفت من هم هستم!!!!!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 08:08
مانفرد - ایران - ایران
مردم افراط و تفریط /یادمه چند سال پیش شایعه شده بود فلان روزها(تاکید میکنم چند روز) میخواد زلزله بشه (درحالیکه کشورهایی مثل ژاپن با اون تکنولوژی قادر به پیشبینی نیستند)و متاسفانه تعدادزیادی از دوستان من و باز متاسفانه افرادی که همشون هم تحصیل کرده و توشون افرادی که به قولی دوره دیده کشورهایی مثل آلمان.شاید باورتون نشه دو سه روز بیرون از خونه خوابیدند.حالا از مردم عامی و عادی ایران چه انتظاری میشه داشت؟البته این تکنولوژی یک بار امتحان شد و خوب هم جواب داد و اون هم سی و دو سال پیش بود.البته عذر اونها با اون سطح سواد قابل قبولتر بود
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 07:56
ghasem1108 - شیراز - ایران
خدایا یه گوشه نظری به ما داشته باش.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 09:43
ARIA_JAPAN - توکیو - ژاپن
نه جونم ماها فقط عکس امام‌ها را تو ماه میبینیم و ساندیس....
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 10:02
رحیم مشایی - تبریز - ایران
اون ماه که تو اسمان ایران است ساخته دست اندیشمندان و محققان داخل کشور هست که جلوی ماه واقعی جهان ساخته شده که اقایون موقع رویت هلال ماه شوال زودتر متوجه شوند.پس شکی نیست که حتی ماهی که به کشورمان ایران میتابد مثل تمام مسایلش ماهش هم دروغین هستش و دوستان به خاطر همین امر ما ایرانیان نتونستیم لوگو این تبلیغ رو ببینیم!!!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 10:40
shekan - تهران - ايران
آیا پپسی = خمینی است ؟
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 10:57
محمداصلی - تهران - ایران
آقا چرا خبر دروغ پخش میکنی . کی گفته تبلیغ پپسی روی ماه دروغ بوده من خودم دیدم . با همسایه ها رفته بودیم روی پشت بام مارک پپسی کولا به وضوح روی ماه قابل رویت بود . همه هم تایید کردند فقط دختر کوچولوی من ندید و فکر میکرد بقیه اشتباه میکنند .
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 11:13
ezraeel1366 - کرمانشاه - ایران
بابا کی رفته پشت بام چرا آمار غلط میدین!! آمارصدهاهزارنفری هم میدن برا خودشون. از همون اول معلوم بود مسخرست!! این همه هم کامنت گذاشتین برای چه مثلا!! خیلی مساله مهمی بود مگه!! . میخوان به نور غیرمستقیم خورشید غلبه کنن آرم فلان شرکتو بتابانن روی سطح ماه اصلا از قبلش فکر کرده بودین راجع به این قضیه!! حداقل موقعی که ماه کامل نبود منطقی تر بود تولید کننده این شایعه از اساس مخش معیوب بوده.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 12:05
dara20 - تهران - ايران
شاید این هم امتحان مجددی از حماقت ما ایرانیان بود چراکه در سال سیاه و نکبت بار ۱۳۵۷ ملا‌ها و طرفداران پلیدشان از سادگی مردم سوستفاده کرده و گفتند خمینی امشب در ماه دیده میشود!!!! ملّت ابله هم ساعت‌ها به انتظار دیدنن چهره کریه خمینی به آسمان خیره گشتند. آیا وقت آن نرسیده ملت ایران از این حماقت و خواب جهالت بیدار شوند؟
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 12:33
iran irani - دوحه - قطر
چه بی‌معنی حالا مگه پپسی چیه ................والا
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 12:56
elpaso - تهران - ایران
این خبر مردم ایران رو ابله و ساده لوح نشون میده....وقتی یه خبر به این گستردگی پخش میشه کمتر کسی به دروغ بودن اون شک میکنه....
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 13:57
کاپیتان - تهران - ایران
شماها وقتی رسیدید که امام پپسی رو خورده بود. مثل همیشه مردم ایران دیر بیدار شدند از خواب و دیگر نه از پپسی خبری بود و نه از امام.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 14:15
shakila99 - شارجه - امارات
خوبه که دروغ بود وگرنه از فردا قطعی پپسی میومد چون برای تبرک همش را می خریدند وسلامتی مردم به خطر می افتاد
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 14:42
ghafas - مشهد - ایران
ما از روزی که هاله نور رو باور کردیم عادت داریم این چی ها رو هم ببینیم
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:24
afsoon.fr - پاریس - فرانسه
لوووووول فانوس کلی‌ خندیدم
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 17:49
aziz iran - کپنهاک - دانمارک
ساندیس خوران رژیم چه اینجا به دست و پا افتاده اند که نحسیت امامشان را که فضانوردان در ماه بوجود اورده اند را از خاطره ها بزدایند.....حاجی خود تو اولین نفری بودی که رو پشت بوم با ضعیفه و توله هایت داشتی دوربین میانداختی حالا اینجا از بیخ منکر میشی...اینها همانا ماهیت آخوندی و مموتی شان را هیچگاه نمی توانند قایم کنند , مزدوران و سربازان همیشه گمنام امام زمون سید علی مرده خور
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 08:31
Star bandar - تهران - ایران
فقط یه تبلیغ بود
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 10:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.