مهرجویی از ساخت فیلم بیا تا برویم منصرف شد

داریوش مهرجویی، کارگردان ایرانی اعلام کرد که از ساخت فیلم «بیا تا برویم» منصرف شده است.

خبرگزاری مهر روز شنبه، ۱۳ خردادماه خبر داد که داریوش مهرجویی به دلیل عدم صدور مجوز از سوی ارشاد، از ساخت فیلم «بیا تا برویم» انصراف داده است.
 
پیش از این اعلام شد که اداره نظارت و ارزشیابی فیلم وزارت ارشاد، درخواست ساخت فیلم «بیا تا برویم» را رد کرده است.
 
علیرضا سجادپور، رئیس این اداره نیز در جمع خبرنگاران، تلویحاً این خبر را تایید کرد و گفت آقای مهرجویی جواب خود را گرفته است.
 
انتشار این خبر اما با اعتراض داریوش مهرجویی مواجه شد و تاکید کرد که رد شدن پروانه ساخت این فیلم بسیار باعث حیرت او شده است.
 
به گفته آقای مهرجویی، این فیلم مضمونی عرفانی، دینی و فلسفی دارد و چند تن از مسئولان مثل مهدی ارگانی بسیار با آن موافق هستند و همیشه از او می‌پرسند چرا دست به کار ساخت آن نمی‌شود.
 
او تاکید کرد که بعد از این همه سال فیلم ساختن، بهتر از هرکس دیگری می‌داند چه قصه و مضمونی مجاز است و چه قصه‌ای غیرمجاز.
 
داریوش مهرجویی گفت که سال گذشته هیئت داوران جایزه مهم فیلم دینی «بین الادیان» را به فیلم نارنجی‌پوش دادند، ولی الان نمی‌گذارند او فیلم دینی بسازد و از نظر آقایان فیلم‌نامه دینی و فلسفی او مردود است.
 
این فیلم‌ساز باسابقه تصمیم گرفته که به زودی، تئاتری را به روی صحنه ببرد. با توجه به این‌که او زمستان سال گذشته نیز درنظر داشت تئاتری را اجرا کند که مدیر خانه هنرمندان با این درخواست مخالفت کرد، مشخص نیست که آقای مهرجویی بتواند تصمیم‌اش را علنی کند.
 
این اولین بار نیست که داریوش مهرجویی در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، برای ساخت یا نمایش فیلم‌هایش دچار مشکل می‌شود.
 
در سال ۸۶، در حالی که فیلم «سنتوری» با رای ۹۵ درصد تماشاگران، فیلم برتر جشنواره فیلم از نگاه تماشاگران شده بود، محمدحسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت نهم این فیلم را توقیف کرد.
 
پس از آن‌که در سال ۸۹، فیلم «سنتوری» رفع توقیف شد، اما مدیران وزارت ارشاد با این توجیه که سنتوری فیلمی است که چندین سال مانده و از زمان اکرانش گذشته، جلوی اکران این فیلم را گرفتند و تنها با توزیع این فیلم در شبکه خانگی موافقت کردند.
 
گاو، آقای هالو، پستچی، دایره مینا، اجاره‌نشین‌ها، هامون، بانو، سارا، پری، لیلا، درخت گلابی، مهمان مامان، سنتوری و نارنجی‌پوش از جمله فیلم‌های داریوش مهرجویی هستند.
 
با روی کار آمدن دولت دهم و تغییر در مدیریت وزارت ارشاد و معاونت سینمایی، گفته شد که دولت دیگر هیچ فیلمی را توقیف نمی‌کند. اما نوروز امسال با اعتراض امام جمعه تهران و مشهد و گروه موسوم به «انصار حزب‌الله» جلوی اکران دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» گرفته شد.
 

+42
رأی دهید
-42

klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
بیچاره این کارگردانها از دست یک مشت اراذل و اوباش کودن ارشاد چی میکشند
شنبه 13 خرداد 1391 - 16:52
juvel - اسلو - نروژ
تو هم بزن بیرون ، خودتو خلاص کن تا کاری دستت ندادن.
شنبه 13 خرداد 1391 - 17:23
Labe karoon - اهواز - ایران
بیکاری می‌خوای وارد مسائل دینی بشی‌؟
یکشنبه 14 خرداد 1391 - 00:08
bita tehrani - ونکوور - کانادا
فیلم‌های مهرجویی را خیلی‌ دوست دارم.هنوز فیلم اجاره‌ نشین‌ها بعد از اینهمه سال جذاب و دیدنی‌ است...هامون،با آنهمه دیالوگ فراموش نشدنی،. سارا،لیلا با آنهمه همدردی زنانه.. و سنتوری تلخ و زیبا.. استاد مهرجویی عزیز،اگر تو فیلم بسازی که در پیت‌هایی‌ مثل ده‌‌‌ نمکی و ابوالقاسم طالبی باید برن غاز بچرونن که! شما عزیزان توان این اشغال‌های را میدهید که پا تو کفش بزرگان کردن.
یکشنبه 14 خرداد 1391 - 07:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.