هاشمی رفسنجانی: فیس‌بوک امری مبارک برای دنیاست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش ملی "تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه‌ای" گفته است که عامل عمده انفجار اطلاعات که امروز وجود دارد در زمان انقلاب ما وجود نداشت.

خبرگزاری ایسنا از قول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت: وقتی قیام عظیم ۱۵ خرداد اتفاق افتاد در دنیا کمتر به این موضوع پرداخته شد و تنها چند کلمه‌ای از حرف‌های رژیم در رسانه‌های دنیا منتشر شد. اما امروز شاهدیم حتی وقتی یک خبرنگار را زندانی می‌کنند، در کل دنیا خبرش پخش می‌شود. یعنی هر اتفاقی که می‌افتد دنیا می‌فهمد و رسانه‌های آزاد دنیا و سایت‌ها آن را پخش می‌کنند. البته گاهی با اغراق و بزرگ نمایی این اتفاق می‌افتد.

او افزود: امروز در سایه اینترنت و ماهواره‌ها دیگر نمی‌توان جلوی اطلاعات را گرفت. البته عوارض بدی هم دارد، اما اگر بخواهیم جلوی یک چیزی گرفته شود ده تای دیگر سبز می‌شود و وقتی مردم راه اطلاعات را پیدا کردند نمی‌شود آنها را متوقف کرد. این امر روزافزون است و در انقلاب‌های اتفاق افتاده در دو سال اخیر این رسانه‌ها فعال بوده‌اند.

 
فیس‌بوک از جمله سایت‌هایی است که در ایران مسدود است

آقای هاشمی اضافه کرد: حالا شاهدیم یک صفحه‌ فیس‌بوک که برای مردم هزینه ندارد تبدیل به چندین دستگاه تلویزیون و رادیو می‌شود که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یک ویدیو تصویر که با موبایل‌ها گرفته شده به دنیا منتقل می‌شود که به نظر من این امری مبارک برای دنیا است. که گرچه برخی خوششان نمی‌آ‌ید اما اگر اساسی به سعادت بشریت فکر کنیم و علیه ظلم و ستم و بیداد و ستمگری حرکت کنیم، شاهد خواهیم بود که اگر این رسانه‌ها وجود نداشته باشند خطرناک خواهد بود.

حکومت ایران سانسور اینترنتی را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ شدت بخشیده است. فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر از جمله شبکه‌های اجتماعی آنلاینی هستند که دسترسی به آنها توسط حکومت ایران مسدود شده است.

مقامات دولتی و نظامی ایران تا کنون چند بار از فیس‌بوک و توییتر با عنوان ابزارهایی با هدف تشدید آشوب در ایران نام برده‌اند.

+192
رأی دهید
-35

rasan - لندن - انگلیس
چون نمیتونین جلوی اینترنتو بگیرین میگین چیز خوبیه آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟از رفسنجانی‌ مار مو لکترر توی ایران وجود نداره
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 19:55
amirehsan1 - آمستردام - هلند
خفه شو مردک ، شما آخوند‌ها ایران رو ویران کردید ، شما روی هیتلر رو هم سفید کردید ، مرگ برهرچی آخونده ،
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 20:18
ki be kiyeh - لندن - انگلستان
آره دیگه فیسبوک چنان اطلاعت زنجیرهایی به شما پدر سوخته‌ها میده که همه رو تحت کنترل میگیرین البته که مبارک نقشه جدید داری اکبر جون؟ من که عمران فیسبوک بسازم
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 20:37
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
مرتیکه عاشقا، مردم دوران مخوف کمیته انقلاب اسلامی و بگیر بگیر دره حکومت خود پستت را هنوز فراموش نکرده اند!
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 20:47
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
خوشمان آمد! ( حالا بازم یه سری میان اینجا فحش میدن ) اگر کسی‌ حرفِ حقی‌ را بزند ، حتا اگر رفسنجانی‌ باشد، همه حق دارند از " آن حرف " ابرازِ خرسندی و حمایت کنند و این به معنی‌ِ حمایت از گوینده نیست! گر‌ چه به نظرِ من سگِ ایشان به خامنه‌ای و فدایانش می‌‌ارزد!
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 20:05
mohsen_raja - تهران - ایران
مبارکترین امر برای دنیا و ما، یه چاه فاضلاب سی چهل متری و یه چند تا کمپرسی خاک هست که شماها رو بندازیم داخلش و خاک بریزیم روی اون.
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 21:51
Rezgar - لینشوپینگ - سوئد
واقعا" این رفسنجانی جنایت کار خجالتی نمیکشد نظر مثبت در مورد فیس بوک و ماهوره میدهد اگر او مثل قدیم قدرت داشت هرکس کامپیوتر و یا ماهور داشت به سختی مورد شکنجه وسرکوب زندان و....قرار میگرفت. یادش رفته در زمان ریاست جمهوریش مردم را به خاطر داشتن ویدو زندان شکنجه و جریمه ....میکردن! . تمامی بدبختی های که بر سر ما ایرانیهای داخل نشین وخارج نشین امد از سایه سر این نعلتی رفسنجانی بود امیدوارام روزی را شاهد باشم که توسط مردم ستم دیده ایران به سزای اعمال جنایت کاراناش برسد.
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 21:40
Afshin London - لندن - انگلستان
و آخوند جماعت امری نامبارک برای دنیا
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 22:20
fati kamando - انتورپن - بلژیک
چقدر پرو زود یادشون میره چی‌ بودن دورهٔ همین آخوند بود که ویدئو ممنوع بود یه فیلم عروسی‌ می‌خواستی ببینی‌ بایستی فیلمو قاچاق میکردی مادر بزرگو باید با خودت می‌بردی که فیلمو زیر چادر ش میزشت که شک نکنان
‌پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 22:53
nerse - اهواز - ایران
امسال چه زود برای انتخابات تبلیغ و شروع کردن. بیچاره مردم
جمعه 12 خرداد 1391 - 00:21
agha_ehsan - تهران - ایران
ببین کی داره از سعادت بشریت حرف میزنه. زمان انقلاب که شما با امریکایی ها مشغول دزدی از موزه ملی تهران بودی آقای آلکاپن.
جمعه 12 خرداد 1391 - 05:06
poriyaye_vali - دوحه - قطر
Rezgar - لینشوپینگ - سوئد..نعلتی؟؟!!!!
جمعه 12 خرداد 1391 - 07:40
ممد فريبا - برن - سوئیس
omid por jalal مثل اینکه شما فرق بین بادمجان و کدو را هم نمیدانید که از این کوسه جنایتکار ستایش مى کنید همه این اراذل و اوباش در جنایت و آدمکشى دست داشته اند و هر کدام به اندازه خودش و یا کمتر و بیشتر در بدبختى و تیره روزى ایرانیان سهیم بوده اند
جمعه 12 خرداد 1391 - 13:52
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
ممد فریبا - برن - اتفاقا این شما هستید که فرقِ بادمجان با کدو را نمی‌دانید! پس همون محمود نوشِ جانتان! همین شما‌ها و امسالِ شما بودند که فکر کردند از سیاست سر در می‌آورند و با تحریمِ انتخابات در سالِ ۸۴ و دشمنی با اصلاح طلبان ، محمود را به خیابانِ پاستور فرستادند! در ضمن به جمله من دقت کن! من گفتم تائیدِ این سخن ، الزاماً تائیدِ گوینده سخن نیست!
شنبه 13 خرداد 1391 - 11:31
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
ممد فریبا - برن - اتفاقا این شما هستید که فرقِ بادمجان با کدو را نمی‌دانید! پس همون محمود نوشِ جانتان! همین شما‌ها و امسالِ شما بودند که فکر کردند از سیاست سر در می‌آورند و با تحریمِ انتخابات در سالِ ۸۴ و دشمنی با اصلاح طلبان ، محمود را به خیابانِ پاستور فرستادند! در ضمن به جمله من دقت کن! من گفتم تائیدِ این سخن ، الزاماً تائیدِ گوینده سخن نیست!
شنبه 13 خرداد 1391 - 11:42
دوراندیش - دوبی - امارات
نمی دانم چرا اینها اینقدر سیاست یک بام دو هوا دارند، از طرفی می گویند فلان چیز خوب است از طرف دیگر آنرا ممنوع می کنند. جالبه که خودشان اکثرا در فیسبوک عضو هستند و صفحه فعالی هم دارند. در ضمن خود آقای هاشمی رفسنجانی باعث و بانی خفقان و سانسور در مملکته و حالا که دستش کوتاه شده حرفهای روشنفکری می زند! به قول معروف پلنگ از ناتوانی مهربان است!
دوشنبه 15 خرداد 1391 - 21:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.