نامزدی حسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری تکذیب شد

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت آیت الله خمینی اخبار مربوط به نامزدی سید حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و گفت: «سید حسن خمینی از نظر علم و اخلاق و خوش تیپی سرآمد است ولی به دنبال ریاست نیست».
 
محمدعلی انصاری روز دوشنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که «شدیدا» موضوع نامزدی سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب می کند و افزود: «برای بیت امام، سخنگو و خدمتگزار مردم بودن بیشتر جذابیت دارد تا اینکه وارد حوزه مسوولیتی شود».
 
بر اساس گزارش خبرگزاری های ایران، وی گفت که موضوع نامزدی حسن خمینی پیش از این در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود و الان هم این «شایعات» را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.
 
آقای انصاری جریان های سیاسی و برخی افراد را متهم کرد که «کاری ندارند که چه کسی ثبت نام کرده و یا می خواهد کاندیدا شود بلکه فقط به دنبال فضا سازی و منابع خود بوده و می خواهند با این سوژه ها آتشی به پا کنند.»
 
وی «ارتباط نسبی» با آیت الله خمینی را بالاتر از «کسب قدرت» دانسته و گفت که «ما باید قدرشناس جایگاه امام و فرزندان امام باشیم. آنها تمام وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند».
 
بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت آیت الله خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی را فردی معرفی کرده که به گفته او، «از نظر علم و اخلاق و تسط بر زبان خارجی و مسائل بین‌ المللی و همچنین خوشتیپی سرآمد است، ولی به دنبال ریاست نیست».
 
در هفته های اخیر برخی از رسانه های نزدیک به اصولگرایان از منابع مختلف نقل و قول کرده بودند که سید حسن خمینی قرار است نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. در همین زمینه، سایت «جهان نیوز» نزدیک به علیرضا زاکانی، نماینده مجلس، نوشته است که سید حسن خمینی «رسما در جمع تعدادی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، نامزدی خود را برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اعلام کرد.»
 
به نوشته این سایت، حسن خمینی گفته است که «۳۰ میلیون رای» دارد و «نخبگان مرا جزو اصلاح ‏طلبان و مردم به دلیل ارتباط با خانواده امام، فراجناحی می ‏دانند».
 
برخی از سایت های ایرانی نیز به نقل از روزنامه عرب زبان «الحیات» چاپ لندن گزارش داده بودند که «سید حسن خمینی وارد فضای انتخاباتی می شود تا اصلاح طلبان را تشویق به حضور در انتخابات ریاست جمهوری کند».
 
در همین زمینه اخباری منتشر شد که حاکی از دیدار انتخاباتی میان محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، و سید حسن خمینی بوده است ولی یکی از اعضای موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی انجام این دیدار را تکذیب کرد.
 
ولی روز دوشنبه، محمدعلی انصاری که عضو این موسسه نیز هست در گفت و گو با خبرنگاران تایید کرد که چنین دیداری انجام شده است ولی انتخاباتی بودن مباحث میان این دو نفر را رد کرد.
 
وی خبر داد که از دو سال پیش آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، حاضر نشده تا با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت آیت الله خمینی دیدار کند و بدون اشاره به دلیل آن، گفته است: «توجیه ما این است که حتما رهبر معظم انقلاب معذوریت و گرفتاری داشته اند».
 
آقای انصاری می گوید که در سال جاری نیز درخواست مشابهی را برای دیدار با رهبر جمهوری اسلامی فرستاده است، ولی گفت: «اگر این امر حاصل نشود انتقادی نداشته و طلبکار هم نمی شویم و آن را به پای کم توفیقی خود می گذاریم».
 
وی در بخش دیگری از نشست مطبوعاتی روز دوشنبه خود گفته که «تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان را قبول ندارم» ولی تایید کرده که «شرکت آنان در این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات گذشته پر رنگ نبود».

+79
رأی دهید
-30

احسان شايسته - تهران - ایران
من با خانواده اینها کاملا آشنایی دارم ، این حسن خمینی از طرفدارهای پر و پا قرص موسوی هستش ، ولی همین آدم تا حالا چندین بار گفته که من جلوی احمدی نژاد می ایستم ، اما هر بار که یک باج جدید بهش میدن ، دوباره خفه خون میگیره ......
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:02
Beh-A - داراب - ایران
حسن جان به خاطر جد عزیزت هم که شده اقرار کن که دولت ایرن دزد و دروغگو شده. همه فاسدن. اعتیاد آزاده ولی جمهورری اسلامیه .. خجالت داره که گوشت خوک حرام باشه و مواد مخدر آزاد .. دیگه عوض کردن رهبر هم دیوانگیه فقط اصلاح می خوات ... حدود 60-70 نفر هم باید 100% اعدام شن که بعدش آشوب نکنند. مرد عمل نداریم حتی نسل امام خمینی و رضا شاه و قاجار .. همه فقط منافع خودشون و اطرافیانشون رو می خوان. خدایی مرگ بر ایران
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:20
reza.paris - تهران - ايران
احسان شایسته - تهران - ایران لطفا چرند نگو اینا همشون یه خری هستند .هر کس این دفعه ری بعده واقعا خر هست
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:29
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
چه بهتر, تر به تخمش میبره حسنی به بابا.
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 17:10
فريادزيره آب - اهواز - ایران
خانواده امام خمینی بامردم هستن ولی دستشون بسته است حکومت بهشون اجازه دخالت نمیده
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 19:31
golly47 - فرانکفورت - المان
اگر هم نامزد شدی جام زهر را بایست سر بکشی اگر هم نخوری بزور بهت میدن که بخوری مثل بابا بزرگت فکر نکن که اینها ایرانی‌ اند نه‌‌ اینها هماشون عربند
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 20:19
khosh bavar - يزد - ايران
«سید حسن خمینی از نظر علم و اخلاق و خوش تیپی سرآمد است ولی به دنبال ریاست نیست» ! داری چه مدارک و علمی‌ هست که ما خبر نداریم !؟ و از نظر اخلاق ما می‌دانیم، که سید حسن خیلی‌ زود قهر می‌کند که اگر با ولایت وقیح دچار اختلاف شد، حتما عوض اعتصاب ۱۱ روزه به بغداد خواهد رفت ! و از نظر خوش تیپی‌ چیزی نخواهم گفت و حق انتخاب خوش تیپی‌ ایشان را به مسئولان مسابقه ملکه زیبایی کانادا واگذار می‌کنم !
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 20:10
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
با تمامِ علاقه که به موسوی و کروبی و حامیانشان ؛ خاتمی و حسنِ خمینی دارم، امیدوارم این حکومتِ اسلامی هر چه زود تر شعرِ خود را کم کند! در ایرانِ جدید هر کس باید بر اساسِ " معرفت ، دانش و خدمتگزاری و خوش نامی‌ صاحب منصب شود ! البته این ۴ نفر به نظرِ من دارای ویژگی‌ِ خوش نامی‌ و خدمت گذاری هستند. بترکد چشم حسود !‌ها ها‌ها !
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 23:41
Afshin London - لندن - انگلستان
بر پدربزرگ قاتل و تازی زاده اش لعنت
‌سه شنبه 2 خرداد 1391 - 06:32
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
omide por jalal ----آقا شرم کن همین رژیم چند کشیش را اعدام کرده نو کیش مسیحی‌ را زندانی و شکنجه-این ۴ نفری را که نام بردی چه غلطی کردند؟؟؟؟ من هیچ مسیحی‌ ایرانی‌ را ندیدم که طرفدار اشغالهایی که نام بردی باشد من فکر نمیکنم شما مسیحی‌ باشید-- یک اسلامی با ردای مسیح برای بها دادن به اصلاح طلبان!!!!
‌سه شنبه 2 خرداد 1391 - 17:02
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، یک مسیحی نو کیش دنبال خاتمی و الی آخر راه نمی افته. اگه اصلاح طلب هستید خواهش می کنم از مسیح خرج نکنید و مایه نگذارید. خاتمی و حسن خمینی و موسوی و کروبی از بدنه نظام اسلامی هستند. خیلی از ایرانیهای مسلمان اعتقادی به این اقایون ندارند بعد یک مسیحی نوکیش ادعای همبستگی با این جماعت رو داشته باشه؟!!
‌چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 09:49
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
ARTEMIS-SW - .پاریس Dionysos - پارسی خیلی‌ جالب است که بعضی‌‌ها فکر میکنند " همه باید " مثل خودشان فکر کنند!! اتفاقا از خصوصیتِ مسیح و مسیحیان این است که قادرند حتا نه تنها با مخالفین ، بلکه با دشمنان نیز دوست شوند! درست بر عکسِ شیطان که دوستان را نیز تبدیل به دشمن می‌کند!
‌پنجشنبه 4 خرداد 1391 - 08:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.