سپاه در پاسخ به سخنان مطهری: در انتخابات دخالت نکردیم

علی مطهری دخالت سپاه در انتخابات را "خطری برای انقلاب و نظام اسلامی" دانسته بود

سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران سخنان علی مطهری، نماینده مجلس ایران در مورد دخالت سپاه پاسداران در انتخابات اخیر مجلس را تکذیب کرد و گفت که سپاه حق پیگرد حقوقی در این مورد را برای خود محفوظ می داند.

به گزارش سپاه نیوز، پایگاه رسمی سپاه پاسداران، آقای شریف امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت گفت: "تجربه به ما آموخته است که بعد از برگزاری هر انتخابات در کشور اشخاص و جریان های سیاسی ادعای دخالت سپاه را مطرح می کنند".

او گفته است که به همین دلیل سپاه پیش از هر دو مرحله انتخابات اخیر "رسما عدم جانبداری خود را از اشخاص و جناح های سیاسی به اطلاع افکار عمومی رسانده بود".

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس ایران امروز در نطق میان دستور خود در مجلس با "مشهود دانستن" دخالت سپاه پاسداران در تعداد زیادی از حوزه های انتخابات مجلس گفته بود: "بسیاری از کاندیداها، چه آنها که در آن حوزه ها رای آوردند و چه آنهایی که رای نیاوردند این موضوع را تایید می‌کنند."

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آقای مطهری، که به دوره بعدی مجلس نیز راه پیدا کرده است، افزوده بود: "دخالت سپاه در انتخابات آفتی برای سپاه و خطری برای انقلاب و نظام اسلامی است."

انتقادات این نماینده مجلس، در شرایطی مطرح می شد که در پی برگزاری مرحله اول انتخابات نهمین دوره مجلس ایران، عده ای از نمایندگان مجلس هشتم در نطق های خود در صحن علنی به انتقاد از بروز "تخلف" در انتخابات پرداخته اند.

در واکنش به اظهارات آقای مطهری، امروز حمیدرسایی دیگر نماینده تهران در مجلس نیز با رد اتهام دخالت سپاه در انتخابات گفت: "اگر در گوشه و کناری کسی اقدامی کرده این مربوط به کل سپاه پاسداران نمی شود."

آقای رسایی افزود: "این تریبون [مجلس] جایگاهی نیست که هر کس هر چیزی که دلش بخواست بگوید و این تریبون بشود یک وسیله برای رسانه های بیگانه که نهادهای مقدس را متهم کنند."

سه هفته پیش، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفته بود که سپاه از گروه خاصی در انتخابات مجلس نهم هواداری نکرده است، اما "سعی کرده هدایت کلی را داشته باشد و معیارها را بگوید".

اصلاح طلبان در سال های گذشته، به ویژه در جریان رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور ایران در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸، سپاه پاسداران را به دخالت غیرقانونی در انتخابات متهم کردند. فرماندهان سپاه، همواره این اتهام را مردو د دانسته اند.

'ولی فقیه را سپر مجلس می کنند'

علی مطهری در بخش دیگری از سخنان امروز خود در مجلس گفت: "از مردم سپاسگزاری می کنم که توطئه حذف من را ناکام گذاشتند و با توجه به اینکه نام من در دو لیست مشهور نبود رای قابل توجهی به من دادند."

در انتخابات مجلس نهم، دو ائتلاف اصلی از محافظه کاران تحت عناوین "جبهه متحد اصولگرایان" و "جبهه پایداری انقلاب اسلامی" با یکدیگری به رقابت پرداختند که نام علی مطهری در میان کاندیداهای هیچ یک از آن دو قرار نداشت.

آقای مطهری همچنین با انتقاد از تلاش افراد خارج از قوه مقننه برای تعیین رئیس آینده مجلس، از نمایندگان خواست در انتخابات هیات رئیس بعدی به کسی رای دهند که "اقتدار مجلس برای او موضوعیت داشته باشد و سرکشی دولت نسبت به مجلس جلوگیری کند". وی افزود که رئیس بعدی مجلس باید "مجلس را سپر ولی فقیه کند، نه مانند برخی که ولی فقیه را سپر مجلس می‌کنند".

علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم و غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس هفتم، دو کاندیدای اصلی ریاست مجلس نهم هستند و علی مطهری و همفکرانش، در این رقابت از آقای لاریجانی حمایت می کنند.

به نظر می رسد علی لاریجانی، از حمایت اکثر نمایندگان وابسته به جبهه متحد اصولگرایان برخوردار باشد که در مقایسه با سایر فهرست های انتخاباتی، بیشترین تعداد نمایندگان را به مجلس نهم فرستاده است.

در مقابل، به نوشته رسانه های محافظه کار، بخشی کوچک از نمایندگان جبهه متحد اصولگرایان و اکثر نمایندگان جبهه پایداری انقلاب اسلامی، از ریاست غلامعلی حداد عادل حمایت می کنند.

مجلس نهم یک هفته دیگر فعالیت خود را آغاز می کند و در نخستین روزهای فعالیت آن، نمایندگان به رای گیری برای انتخاب هیات رئیسه جدید خواهند پرداخت.

+64
رأی دهید
-83

IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
آنهایی که مردم را به رگبار مسلسل ساخت روسیه و چین بستند در تظاهرات سکوت در سال ۱۳۸۸ از کره مریخ پس آمده بودند؟! ننگ و نفرت ابدی بر اشغالگران فاشیست حکومت جهل و جنایت ولایت جور و ستم فقیه.امین
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 01:35
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
آنهایی که مردم را به رگبار مسلسل ساخت روسیه و چین بستند در تظاهرات سکوت در سال ۱۳۸۸ از کره مریخ پس آمده بودند؟! ننگ و نفرت ابدی بر اشغالگران فاشیست حکومت جهل و جنایت ولایت جور و ستم فقیه.امین
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 01:37
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
لاشخور متهم می‌کند خفّاش جواب! گور بابای هر دوی شما کثافتها-در ضمن عنترینژاد در برابر این هیولا خوش تیپ
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 05:43
armin_baran38 - خرمشهر - ایرون
سلام خدایی درست میگه خودم شاهد دخالت سپاه در انتخابات هستم در ماهشهر از فرمانده سابق سپاه انجا حمایت کردن و پیروزم شد در شادگان که انم به مجلس رفت اقای تمیمی در ابادان از اقای شرفی حمایت کردن که نشد اخه اابدان بحثش فرق میکنه در خرمشهر از سامری حمایت کردن میدونید بیشتر از راهیان نور استفاده میکنن برای جابجای نیرو در مناطق حساس اخه روز انتخابات جابجای و حرکت اتوبوس و مینی بوس ممنوع هست اما انها براحتی به اسم راهیان نور اینکارو میکنن نیرمهای بازنشسته سپاه رو یا تتمیع میکنن یا تهدید خدای دیدیم اما نمی شد کاری کنین از خودشن ردی نمی زارن حتی اسم اشخاص تاثیرگذار دارم
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 08:22
massoudoslo - اسلو - نروژ
سپاه راست میگوید در انتخابا ت مداخله نکرد بلکه تر زد .
‌سه شنبه 2 خرداد 1391 - 09:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.