صادق زیبا کلام : احمدی نژاد ول کن قدرت نیست، او می‌داند که بعد از سال 92 کاره‌ای نیست

صادق زیباکلام معتقد است با شناختی که از محمود احمدی‌نژاد دارد او از قدرت کنار نمی‌رود و به همین خاطر برای حفظ بخشی از این قدرت برنامه‌ریزی دارد. وی با بیان اینکه «احمدی‌نژاد شخصیت متفاوتی دارد»،‌گفت: او خاتمی یا هاشمی نیست که بعد از تمام شدن دوره‌اش برود. او می‌خواهد از قدرتی که در هفت سال جمع کرده بخشی را برای خودش و اطرافیانش داشته باشد. به همین دلیل مقابله می‌کند و مقاومت خواهد کرد و سعی می‌کند بخشی از قدرت را برای خود نگه دارد.  برای او با توجه به شناختی که از شخصیت ایشان داریم سخت است به راحتی همه چیز را تحویل بدهد.

این استاد دانشگاه پیش‌بینی کرد رئیس‌جمهور برای حفظ قدرت بعد از این دوره یا تلاش خواهد کرد به کسی نزدیک شود که پیروز احتمالی انتخابات آینده است و از او حمایت می‌کند یا بیرون از قوه مجریه سعی می‌کند برای خود بخشی از قدرت را حفظ کند.

وی گفت: احمدی‌نژاد می‌داند که بعد از سال 92 کاره‌ای نیست و به همین خاطر احساس خطر می‌کند.او فکر می‌کند احتمال دارد برای برخی از نزدیکان رئیس‌جمهور پرونده قضایی وجود داشته باشد و پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری ایشان به اتهامات مختلف قوه قضائیه آنها را بازداشت و محاکمه کند. یک دغدغه حفظ بخشی از قدرت و یک دغدغه حفاظت از اطرافیانش است اما باید دید برای حفظ این قدرت چه مکانیسمی را به کار خواهد گرفت. در فضای فعلی نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

وی در توجیه نامه رئیس‌جمهور گفت: احمدی‌نژاد می‌خواهد نشان بدهد که من هاشمی شاهرودی را به عنوان یک حکم بی طرف قبول دارم و این بی طرفی را در شورای نگهبان، قوه‌قضائیه و مجلس نمی بینم، بنابراین از او یاری می طلبم که به عنوان یک شخصیت بی طرف بگوید من کارم درست است و حالاکه نتوانستم شورای نظارت بر قانون اساسی را تشکیل بدهم از یک فرد بی طرف کمک می گیرم تا ایراد کارم را به من بگوید.

+116
رأی دهید
-75

salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
از این احمدی نژاد احمق تر و پست تر و بی‌ لیاقت تر و کودن تر تاریخ به خودش ندیده
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 03:10
truth-seeker - لندن - انگلستان
این مذهبی‌‌های خرافی و ناآگاه و مزاحم بشریت برای حفظ قدرت هر چه بیشتر دست به هر گونه جنایتی خواهند زد.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 06:49
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
جدا که زیبا کلامی!!!!!! نگو شخصیت متفاوت بگو یک پدیده نادر!!! چقدر سر به این قدرت ماندن خانواده هایی داغدار نشدند و خانواده هایی گرفتار نشدند خدا از سر تقصیراتتون نگذره!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 07:16
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. از این احمقی نژاد بی‌ سواد تر و عوام فریب تر دروغ گو تر و بی‌ شعور تر کسی‌ نیست. حالا صبر تا این اقدی دورانش تمام بدن خواهیم دیدی که این هر چند همشان سر و ته یک کیسه ولی‌ خواهیم دیدی این چقدر دست در ارقام و اسناد کشور و دزدی‌های شاید شخصی‌ نه ولی‌ به خاطر عقاید پوچ و بیهده و قرون وسطی امام زمانی‌ خود که روز به روز عصبانی تر که چرا آقاشون ظهور نکردند، خدا راهم به حال و آینده کشور کنه.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 09:11
میکایل - مالمو - سوئد
آقای زیبا تا آقای احمدی نژاد تورو داره غصه نداره پشت پرده بهش سر نخ میدی تا حالا هم با افکار تو و مشا‌ای پیش رفته بسه به عنوان تحلیل سر نخ نده،،،،،،،،
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 14:54
Nerse - اهواز - ایران
برنامه ریزی احمدی نژاد برای قدرت همون برنامه ریزی ولادمیر پوتینه. یک دوره در کنار قدرت و سال بعد باز یه بازی سیاسی دیگه و برگشت به قدرت
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 19:01
Mehdi deldar - تهران - ایران
بابا اینجا چقدر اوضاعش خرابه. چند وقتی بود که به خاطر فیلترینگ شدید به این سایت نمیومدم ولی این چند روزه که باهزار زحمت فیلترشکن دارم میام و اظهارنظراتی که پای هر خبری نوشته میشه رو میخونم نصف بیشرشون فحش و دری وری به صاحب خبر یا اظهار نظر کنندگان دیگه ست. نمیدونم واقعا چی بگم ببین سانسور و خفقان کارو به کجا رسونده که تا یه جایی پیدا میکنیم که میشه بدون سانسور حرف زد به فحش و بدوبیراه میفتیم...
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 07:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.