آمریکا جنگنده‌های اف-۲۲ خود را در امارات مستقر کرد

هواپیماهای اف -۲۲ 

رسانه‌های آمریکایی از استقرار جنگنده‌های اف- ۲۲ در نزدیکی مرزهای ایران خبر داده‌اند.
 
شبکه فاکس‌ نیوز در گزارشی اعلام کرد نیروی هوایی آمریکا چندین فروند از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های اف- ۲۲ را در یکی از پایگاه‌هایی که با ایران نزدیک به ۳۲۰ کیلومتر فاصله دارد مستقر کرده است.
 
روزنامه واشینگتن‌پست نیز در گزارشی نوشت، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که چندین هواپیمای رادارگریز خود را در پایگاهی در جنوب غربی آسیا مستقر کرده است.
 
واشینگتن پست می‌نویسد با اینکه نیروی هوایی محل این پایگاه را مشخص نکرده اما به تازگی   ارتش این کشور نقل و انتقالاتی به خلیج فارس داشته است.
 
کاپیتان فیل ونچورا، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا با این حال این تحرکات را  مطابق برنامه‌ریزی قبلی دانسته که به گفته او برای تقویت روابط  ارتش‌ آمریکا و نیروهای نظامی منطقه  و  نیز  افزایش امنیت منطقه است.
 
سخنگوی نیروی هوایی آمریکا  از ذکر شمار هواپیماهای اف- ۲۲ و نیز مدت زمانی که در منطقه می‌مانند به دلایل  امنیتی خودداری کرد.
 
نشریه «ایوی‌ایشین ویک»  نخستین منبعی بود که از استقرار  هواپیما‌های اف- ۲۲ در منطقه خبر داده بود. این نشریه به نقل منابع خود گزارش داده بود که  این هواپیماها در پایگاه هوایی الظفره در  نزدیکی ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی  اسقرار یافته‌اند. فاکس نیوز هم استقرار این هواپیماها در امارات را تایید کرده است.
 
هواپیماهای اف-۲۲ هنوز در عملیات جنگی  استفاده نشده‌اند. این هواپیماهای رادارگریز برای جنگ هوا به هوا طراحی شده اما درعین حال می‌توانند برای حملات هوا به زمین نیز به کار گرفته شود.
 
استقرار این هوایپماها در «امارات» در حالی است که  قرار است دور بعدی گفت‌وگوهای ۱+۵ با ایران در بغداد برگزار شود.
 
 علاوه بر مناقشه اتمی ایران، امارات در روزهای اخیر، بار دیگر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک را متعلق به خود دانسته است؛ ادعایی که ایران آن را غیرقابل مذاکره می‌داند.
 
اما در این میان آمریکا از امارات متحده و رجوع این مناقشه به لاهه حمایت کرده است. مراجعه به دادگاه لاهه تنها در صورتی میسر است که دو کشور با ارجاع آن به این دادگاه موافق باشند.

+135
رأی دهید
-93

biazar1 - استکهلم - سوئد
هنوز جنگی شروع نشده آمریکا داره زمینه خیرات و بخشش مملکت را آماده میکنه.
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 22:18
oghab - هلسينكي - فنلاند
خوب فوقش مراکز هسته‌ای ایران را بمب باران کردید .. در عوض مطمئن باشید . تمام پایگاه‌های امریکا در منطقه ازبین میره ... منکه ازخدام است . حداقل این اعراب گوسفند درس خوبی بگیرند
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 23:04
golden ari - ایران - تهران
آقای خامنه‌ای باید خیلی‌ وقت پیش‌ها می‌فهمید که پاداش کلوخ انداز، سنگ است!!!
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 23:07
Mossadegh - لندن - انگلیس
هدف اصلی اینها فقط نابودی وتقسیم اراضی ایران در خوابشان است دمکراسی. ازادی. ایران هسته ای. اتمی...حقوق بشر.. ووو فقط جملات کلیشه ای است که برای فریب عوام است....
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 23:13
mehditm - تهران - ایران
خوبه امریکا زودتر به ایران حمله کنه.گرانی و دیکتاتوری ملت رو بستوه اورده
یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 00:38
sonixax - هامبورگ - آلمان
من نمیدونم چرا همه توهم تجزیه دارند !. مگه عراق تجزیه شد ؟ مگه افغانستان که هزار برابر بیشتر از ایران مستعد تجزیه بود تجزیه شد ؟. هر چی وزارت اطلاعات ایران کرده تو گوش ملت همون رو به زبون میارند . جنگ هم بشه - به درک . ملتی که هنوز نفهمیده نباید دنبال آخوند از هر نوعش (کرواتی و غیره شامل موسوی - کروبی - خاتمی - خامنه ای الیآخر) راه بیوفته حقشه هر بلایی سرش بیاد . میخواید فحش بدید ؟ بدید - ولی بدونید حقیقت تلخه .
یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 00:35
ایرانزمین - یوتوبوری - سوئد
..oghab - هلسینکی - فنلاند..حتما میخواید با ساندیس ویرانش کنی ههههههه هیچ عقاب نیستی بلکه عقاب قشنگتر و فهمیده ترهl,,اون فنلاند خراب بشه که چنین عقابی داه ولی خودش خبر نداره..در ضمن برو .. فنلاند حتما اونجا استخدام میشی..و از پولی که رژیم بهت میده حلالتره..اینهم برات تجویز کردم چون در کامنت قبلی مرگ* ۷۰ کولبر* به کردها توهین کرده بودی..اونها از اون طریق نان زحمت.ترس.حلال.بی منت. را با مرگ میخرند ولی خودفروش نیستند من با اونها بودم و مدتی زندگی کرده ام خداییش مرد و مهمان نواز و ناموس پرس هستند نه مثل دیگران خوده شان را به رژیم میفروشند که از بورسیه خارج استفاده و مشغول جاسوسی باشند..لذا دفعه دیگه و هیچوقت روی ... و یاوه گویی به دشمنت هم توهین نکن مگه واقعا چیزی دیده باشی که اونهم فهم دیدن نداری..با تشکر و درود بر مسولین محترم uk و درود بی پایان به کردستان
یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 01:30
siah76 - لوس انجلس - امريكا
sonixax - هامبورگ - آلمان. گل گفتی...
یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 02:53
mg42 - قزوین - ایران
هرکی فکر میکنه که اگه آمریکا به خاطر مردم ایران و آزادیشون می خواد حمله کنه خیلی . ه. هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره. این آخوندا اگه 9تا نون میدزدن دهمی رو میدن به مردم. آمریکا بیاد مطمئن باشید اون یک دونه نون هم به مردم نمیرسه.
یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 12:11
truth-seeker - لندن - انگلستان
آخه آیا یک نفر از ما ایرانیها هیچ سودی از این منابع کشورمون بخصوص این ۳ جزیره‌ فسقلی بردیم که اینجوری میهن پرستی‌ می‌کنیم. ما حق نفت خاکمون را هم هیچ وقت نداشتیم. همیشه رهبران دولتهامون تو سر همهٔ ما زده‌اند و میزنند و خواهند زد. امیدوارم این نسل آریایی روزی یه عقل معمولی‌ داشته باشند که بد و خوب رو از هم تشخیص بدند.
یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 12:38
truth-seeker - لندن - انگلستان
انسانهای نادان را به ملیّت پرستی‌ مشغول کرده‌اند، یکی‌ از این انسانها، شهرام همایون و کانال تلویزیونش که همیشه در حال چاپیدن مردم نادان تر از خودش هست هستش که ملیّت پرستیرو به حد زیاد رسونده. وقتی‌ که در سرزمین خودت حق زندگی‌ نداری مگه ملیّت پرستی‌ اهمیت داره. خونه تو میگیرند، ناموستو میکشند، شکنجه توی زندانها میدن بعد میگن برای خاکت جون بده! آخه چقدر نادانی ‌ای مردم؟ زمین متعلق به کرهٔ زمین هست و باید عادلانه بین همهٔ انسانها استفاده برای زندگی‌ کردن بشه نه برای حصار کشیدن و قدرت نمایی‌‌. ای مردم نادان کرهٔ زمین.
یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 12:21
pezhman - وين - اتريش
حمله به ایران یعنی‌ جنگ و دشمنی دراز مدت. هیچیک از ابر قدرتها نمی‌خواهند آمریکا به تنهایی تنگه هرمز را کنترول نماید. زخمی کردن ایران به نفع آمریکا نخواهد بود.
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 11:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.