افزایش موافقان حمله نظامی به ایران در اسرائیل

مسئولان جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند اسرائیل به دلیل وحشت از واکنش ایران به این کشور حمله نمی‌کند. ولی دو سوم شهروندان اسرائیل خطر ایران مجهز به بمب اتمی را بیشتر از عملیات تلافی‌جویانه احتمالی می‌دانند.


نتایج یک نظرسنجی تازه در اسرائیل نشان می‌دهد نگرانی اکثریت قاطع شهروندان این کشور از دست یافتن جمهوری اسلامی به سلاح اتمی به مراتب بیشتر از وحشت از واکنش احتمالی ایران به یک حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای است.

۶۰ درصد موافق حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران

 روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز دوشنبه (۲۶ مارس/ ۷ فروردین) نتایج یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در مورد پیامدهای احتمالی بمباران تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی توسط نیروی هوایی اسرائیل را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۶۵ درصد از سوال‌شوندگان بر این نظرند که بهایی که اسرائیل در صورت تجهیز جمهوری اسلامی به بمب اتمی باید بپردازد از بهای واکنش احتمالی این کشور به یک حمله بازدارنده بسیار بیشتر است.

بنابر این گزارش، ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی اعتقاد دارند، برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تنها از طریق یک عملیات نظامی متوقف می‌شود. به این ترتیب در چهارماه گذشته حدود ده درصد به تعداد موافقان حمله نظامی علیه ایران افزوده شده‌اند.

در انتظار تاثیر تحریم‌های بین‌المللی

  


کمپین دوستی مردم اسرائیل و ایران


 
در نظرسنجی مشابهی که روزنامه هاآرتص نتایج آن را نوامبر سال گذشته میلادی منتشر کرده بود شمار موافقان و مخالفان حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی تقریبا برابر بوده ‌است.

یک نظرسنجی دیگر در ابتدای ماه مارس سال جاری حکایت از مخالفت ۳۴ درصد از اسرائیلی‌ها با اقدام یک‌جانبه ارتش اسرائیل علیه ایران داشت. ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند در صورتی که چنین حمله‌ای با موافقت و همکاری آمریکا انجام شود با آن موافق هستند.

مقام‌های ارشد ایالات متحده آمریکا می‌گویند تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی موثر خواهد بود و اسرائیل بهتر است تا آشکار شدن این تاثیر دست نگه دارد.

 ‌گفته می‌شود رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما در دیدار اخیرش با نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو تاکید کرده است عملیات نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران تنها زمانی قابل توجیه خواهد بود که تدبیرهای کنونی به نتیجه نرسند.


«تهدیدهای اسرائیل فقط جنگ روانی است»

 

تقریبا هم‌زمان با انتشار نتایج نظرسنجی یادشده احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران با اشاره به خبرهایی منتشر شده در مورد حمله‌ی احتمالی اسرائیل به ایران گفت: «این زمزمه‌های شوم جز جنگ روانی چیزی نیست. آنها می‌دانند که حمله به ایران بازی با دم شیر است و کابوسی برای آنها خواهد بود.»

خبرگزاری مهر روز دوشنبه (۷ فروردین) نوشت احمد خاتمی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم می‌گوید اسرائیلی‌ها می‌دانند که "حمله به ایران به معنای نابودی محض" آنهاست.

خاتمی به نقل از رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه‌ای گفت: «اگر دشمن بخواهد حمله کند، در همان سطح پاسخ می‌دهیم؛ یعنی اگر به مراکز هسته‌ای ما حمله کنند به مراکز هسته‌ای آنها حمله می‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری مهر خاتمی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت اسرائیلی‌ها که «نتوانستند در برابر سلاح حزب‌الله که حداکثر برد آن ۷۰ کیلومتر بود مقاومت کنند (...) چگونه می‌خواهند در برابر توانایی موشکی ایران تاب بیاورند.» خاتمی می‌گوید: «سیستم دفاعی جمهوری اسلامی همان‌طور که قرآن بیان می‌کند، سیستم بازدارنده است.»

در همین حال منابع خبری گزارش می‌دهند شامگاه شنبه (۲۴ مارس/ ۵ فروردین) حدود هزار نفر در مخالفت با حمله نظامی به جمهوری اسلامی در تل‌آویو دست به تظاهرات زدند. در شبکه‌های اجتماعی ازجمله فیسبوک نیز چند شهروند اسرائیلی و ایرانی با راه‌اندازی کمپین‌هایی بر ضد یک جنگ احتمالی خواهان ابراز محبت و دوستی میان مردم دو کشور شده‌اند.

+103
رأی دهید
-100

به عشق ولایت - سنندج - ایران
ارزو دارم اسراییل چنین حماقتی را بکند تا در رکاب رهبر عزیزم رژیم جعلی صیونیستی را از روی زمین محو کنم این سرطان خاورمیانه را نابود کنم خدایا چنین روزی را در سایه ولایت فقیه عزیز نصیبم بگردان
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 17:23
samuk66 - لندن - انگلستان
بگین افزیش دوست داران نابودی اسرائیل بد از حمله به ایران...البته اینا همش حرف فقط سیاسته
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 17:55
pikbon - بیلفلد - آلمان
گفته تو قران آمده است که ایران خوب دفاع می‌کنه هههه
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 20:17
keyvan_aria - لوزان - سوئیس
زنده باد اسرائیل و مردم آزادی خواهش. به زودی از شر ولی وقیح و مگس های دور و برش خلاص میشیم
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 19:39
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
به عشق ولایت - سنندج - ایران . امیدوارم که تو و آن رهبرت بزدی به دست ملت ایران نابود شوید تا نه‌ تنها مردم ایران بلکه تمام مردم دنیا از دست شما تروریست‌های اسـ... راحت شوند.
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 20:54
hossein75 - جوهور - مالزی
اسگول .. عشق ولایت ، اسرائیل که بیاد ۵تا کشور هم باهاش میاد ( آمریکا ، کانادا ، فرانسه ، آلمان ، انگلیس و .. ) چون اقتصاد همهٔ این کشور‌ها وابسته به سرمایههای همین کشور اسرائیل است و از اون هم که بگذریم الان هم هماشون آتو مسالهٔ بمب اتمی‌ رو دارن و و و و .. من هم مملکتمو دوست دارم ولی‌ نه این مدلی‌ که شما درش آوردید .. اوضاع رو این احمقی نژاد بد جور به هم ریخته ،
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 21:09
sia2012 - تهران - ایران
خاک بر سر هر کس که چه واسه آزادی چه واسه هر بهانه دیگه ای , بخواد یه کشور دیگه به کشورش حمله کنه . خاک بر سر وطن فروش . من خودم تو خارج زندگی میکنم . ولی اگه اینجا هستم . به خاطر هویت ایرانی بودنم هست . همونهایی هم که خارجند اکثرا با پول ایران خارج زنده اند. من نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر ذلیلند .
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 21:27
shahram407 - تهران - ایران
د.. اگه راست میگین و میخواین حمله کنین د یالله یک غلطی بکنین تا وجب به وجب خاک رژیم اشغالگر را شخم بزنیم!!!!!
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 22:34
آزادی نزدیک است - اصفهان - ایران
به عشق ولایت - سنندج - ایران،،،،رهبرت بهت نگفته که فیلتر شکن حرام است و در صورت استفاده از آن مورد پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت؟؟پس چگونه بر خلاف حرف رهبرت از فیلتر شکن استفاده کردی و آمدی تو سایتی که اربابات فیلترش کردند!!
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 23:13
اصفهان نصف جهان - اصفهان - ایران
خوب جناب اسراییل پس چرا ایستادی و فقط حرف میزنی،زود باش دیگه جون به لبمان رساندی،هی امروز و فردا میکنی برای حمله،ده حمله کن تا ما هم گوشمالی خوبی بهت بدیم،جوری هم گوشمالیت بدیم تا مثل بچه لوسها گریه کنان بری پیش بابات(آمریکا) و چوقولی ما را بهش بکنی.
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 23:17
persianspider - مشهد - ایران
جهود فقط ز‌ر ز‌ر میزنه ! حمله به ایران جنم میخواد !
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 00:17
دنیای وحشی - تهران - ایران
به عشق ولایت - سنندج - ایران . خیلی مشتاقی که جنگ نصیبت گردد خودت رو ببند به کپسول گاز بوتان و بعداز بالای کوه به همراه رهبر عزیزولایتت از بالای کوه بپر پایین .برایت دراین زمینه آرزوی موفقیت توام با پروازی ملکوتی را دارم .بای بای .با رهبر عزیزت رسیدی جهنم سلام دیکتاتورهای باقیمانده درحال انقراض این دنیارا به دیکتاتورهایی که درحال حاضر تو جهنم به سر می برند برسان .باز هم بای بای.درضمن یادت باشه که دیگه جون مردم رو از کیسه خلیفه نبخشی و آرزوی جنگ و کشتار را برای خودت و رهبر عزیز ولایتت به تنهایی نگه دارباشی .بازم شب بخیر بای بای
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 00:49
amirehsan1 - آمستردام - هلند
به عشق ولایت - سنندج - ایران زرشک ، به پا شست پات نره تو چشات.
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 01:16
sam_1355 - كويت - كويت
اسیرتم بد رغم . ما اینجا یه مرد بیدا کردیم در رکاب اقا باشه .(به عشق ولایت)
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 01:32
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. به عشق ولایت - سنندج - ایران. جنگ به جز کشت و کشتار و خرابی‌ و ویرانی و بازنده هیچ ناداشته و نخواهد داشت. مشکلات اقتصادی کشور عزیزمان ایران مخصوصا این ۳ سال آخر با این دست بردن در ارقام و جا به جا کردن مدارک و جار و جنجال‌های تو خالی‌ به خاطر این که از خود احمقی نژاد تا اطرافیان بی‌ سواد و احمق که کشور را از هر نظر نابود و ایزوله کردند لذا از خداشون هست که به خاطر انحراف فکری از مشکلات روز مره جنگ و نزاع اتفاق بیفته غافل از خسارت و ضرر‌های جانی و مالی. فقط و فقط امروز با علم و دانش و گرفتن میدین علمی‌ از دست غرب می‌توان و بایستی با آن‌ها مبارزهٔ کرد و نه با توپ و تانک وسائل جنگی کاری که کشور‌های مثل چین و هندوستان کرده و دارند میکنند با این پتانسیل جوان در ایران اگر امکانات فراهم شود اسرائیل که هیچ تمام غرب را می‌توان بلعید ولی‌ نه ج
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 01:45
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
به عشق ولایت - سنندج - ایران کرد ها به شما میگن "جاش" یعنی خیانت کار، پس حواست باشه که زبان سرخت سر سبزت را به باد نده. در ضمن بلایی که اوباما و تیمش دارن سر ایران میارن از صد تا حمله نظامی مخربتر من فکر میکنم بهترین خدمت به این رژیم منحوس در این برهه از زمان حمله نظامی چون ممکن رژیم را از زیر فشاری که هست دربیاره.
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 01:50
Soroushi - انتورپن - بلژیک
به عشق ولایت - سنندج - ایران بپا خودت از رو زمین محو نشی یه دفه
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 01:51
danial nabi - استكهلم - سوئد
این قوم نفرین شده‌اند.
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 02:13
hamed78500 - تهران - ایران
باز اینا زیاد مشروب خوردن یا جنس خوب زدن دارن زر میزنن بابا جون اگر میخوایین بجنگین بیایین جلو اینقدر رجز نخونین زر مفتم نزنین هر خری شب میخوابه صبح پا میشه میگه میخوام حمله کنم به ایران خواب نما شدن
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 02:15
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
به عشق ولایت"" تو برو پیش رهبر چلاقت آرزوی شهادت برات دارم ولی‌ به اون خاتمی احمق بگو حمله به ایران مثل بازی با دم خریه که تو گًل گیر کرده!! به ناوگان هواییتون با فانتوم‌های از رده خارج مینازید یه به افسران ارشدی که فرق خیار چنبلو با اسلحه نمیدونن؟!؟!؟ همشون انقدر این مملکتو چاپیدن که مثل ‌خرس شدن ، شیکمها بشکه، مغزا خالی‌ . منتظر امدادهای غیبی میشید که یه نفر با اسب سپید میاد !!! خیلی‌ شوتین به خدا.....
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 00:49
sobhanjan - ابوظبی - امارات
به عشق ولایت -سنندج -ایران /آمین تا در رکاب و با رهبر ت شهید بشید مردم ایران هم از دست شما راحت بشن
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 01:17
AFGPersian - مالمو - سوئد
آقای به عشق ولایت . اگه دوست داری در رکاب رهبر عزیزت اسرائیل رو محو کنی‌، بکن . ولی‌ آرزو نکن که این جنگ سر بگیره که خیلی‌‌ها یتیم و خیلی‌‌ها بی‌ گناه کشته میشن
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 02:10
mmaziyar - تهران - ایران
تاکسی که مسافر نداره بوق می زنه...
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 02:53
invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
به عشق ولایت - سنندج - ایران - باشه مس همون هفتادو چندنفر احمق دیگه نه؟ چقدم خوب اگه همه شماها در رکاب همون رهبرتان به سرنوشت همون هفتادو چندنفر دچار بشین، لول
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 03:07
said saidi - استهکلم - سوئد
برادر سنندجی چرا....نصفه کمتر اسرائیل ایرانی هستن
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 03:59
ramin fi - هلسینکی - فنلاند
به عشق ولایت - سنندج - ایران من هم آرزو دارم چنان حمله‌ای اسرائیل به ایران انجام بده که افراد مفت خوری مثل تو از روی کشور عزیزمان ایران محو بشه که مثل خوره به جونه ملت افتادین به امید پیروزی و آزادیه کشورمان
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 02:45
kave.ahangar - برلین - آلمان
@عشق ولایت:واقعا که آدم بی‌خرد هستی‌.آخه عتیقه با اون عربدهای حیدر حیدرت پشت موتور ۱۲۵ میخواهی‌ جلو دنیا باییستی؟امیدوارم با اون رهبر چلاقو جنایت کارت در زباله دن تاریخ محشور بشی‌.به امید روزهای بهتر برای فرزندان کاوه
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 05:49
mangol - هیچکجا - ایران
من که با اسرائیل و مردمش مشکلی ندارم. اگه آخوندها اونجاشون میخاره و دلشون جنگ میخواد خودشون گورشونو گم کنن اسلحه به دست بگیرن برن فلسطین با اسرائیل بجنگن. من نمی دونم اینها که این همه سنگ فلسطین رو به سینه می کوبن چرا اینجا جا خوش کردن.برن بشن رهبر و رئیس جمهور فلسطین و لبنان.
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 06:00
به عشق ولایت - سنندج - ایران
تصمیم نداشتم جوابتان را بدهم اما این را بدانید اگر وطن فروشانی چون شماها نبود اسراییل جرات به زبان اوردن چنین کلماتی را نداشت اما این را بدانید اگر ایران الان وجود دارد به برکت وجود اقا و بسیجی بی ترمز بود وگرنه الان یکی از ایالات عراق بودید برایتان متاسفم وطن فروشان خاین من افتخارم پاسداری از وطنم و ارمانهای امام و اسلام است باز هم ارزو میکنم که خدایا اسراییل چنین حماقتی را بکند تا خودش و شما وطن فروشان را از روی زمین برای همیشه محو کنیم
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 06:51
said saidi - استهکلم - سوئد
برادر سنندجی من وطن فروش نیستم من هم مثل تو ایرانیم ولی با جنگ مخالفم. من میگم اسراییل بده بماچه
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 11:22
انقلاب دوم - هامبورگ - آلمان
یه تعمیرکار تو این سایت پیدا نمی‌شه لنت ترمزای این به عشق ولایت - سنندج - ایران را عوض کنه؟ الان می‌خوره به در و دیوار تلف می‌شه حیوونی !!!
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 12:29
keyvan_aria - لوزان - سوئیس
به عشق ولایت - سنندج - ایران. ما وطن فروش ها جای امنی هستیم. بمب رو سر شما ها فرود میاد نه رو سر ما. البته وقتی جسد سوراخ سوراخ شده شما رو ببینم به یاد اعلی حضرت و هویدا و تمام ایرانیانی که جونشون رو به خاطر ارازلی مثل تو از دست دادن. لباس سفید و قرمز میپوشم و مرگ تو جشن میگیرم. نگران من و بقیه دوستان هم نباش. گفتم جای ما خیلی امن هست
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 17:28
*darya* - تهران - ایران
به عشق ولایت - سنندج - ایران - اولا رژیم جعلی صیونیستی نیست ای بیسواد . صهیونیست صحیح است . خب پس چزا تابحال به عشق رهبرت کشته نشدی که بری به بهشت . چه در جنگ ایران وعراق و چه حمله مزدوزان فقیه ات به کردها وبلوج ها و چه در حمله به مردم در خیابانها . و.... وبالا منبری خوب بهت یادت دادند . افتابه به دست سید علی روضه خوان مشهد
‌چهارشنبه 9 فروردين 1391 - 04:52
pezhman - وين - اتريش
به عشق ولایت - سنندج - ایران.. معمولا کوردها مسلمانند و حضرت عمر (ع) را قبول دارند. می‌دانم داری کلکه مرغابی میزنی‌. اشکال نداره.. من با حمله به ایران بیشتر از شما مخالف هستم . ولی اگر مقر خامنه‌ای و آیت‌اللّه‌های متحجر و جنایتکار و یا سران دم کلفت را بزنند مردم جشن میگیرند.مخصوصا آنهایی که در سرکوب دانشجویان شرکت داشتند. کشتن دانشمندان و سرمایه‌های ایران فقط نتیجه برعکس میدهد.
‌چهارشنبه 9 فروردين 1391 - 07:01
*darya* - تهران - ایران
danial nabi - استکهلم - سوئد - ببین من نه کلیمی هستم و نه مسیحی . اما از نظر شما قوم یهود اگر نفرین شده بحساب میاد خب بیاد . کجای حرف شما تاثیر دارد مگر پیش احمدی نژاد و رهبرت که یک ساندیس بگیری . باشه
‌چهارشنبه 9 فروردين 1391 - 10:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.