احمدی‌نژاد: کوروش یک جوان مؤمن، موحد و نمونه مدیریت ایرانی بود

انتخاب : احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح «خانه ایران» در تاجیکستان گفت: ملت ایران اجازه نخواهد داد تا قلدر‌ها به ملت‌ها زور بگویند و داشته‌های آن‌ها را چپاول کنند.

به گزارش  انتخاب، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران ضمن شرکت و سخنرانی در مراسم افتتاح خانه ایران در دوشنبه، این رویداد را برای روابط ۲ کشور مهم دانست.

 

احمدی‌نژاد افتتاح خانه ایران در ایام نوروز را اتفاقی مبارک خواند و گفت: هر کشوری در ذهن انسان‌ها با یک ویژگی خاص تداعی می‌شود ولی هر جا اسم ایران بیاید، مردم به یاد فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی و انسانی می‌افتند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ارزش انسان با فرهنگ است و اگر از انسان فرهنگ برداشته شود چیزی باقی نمی‌ماند و ایران در طول تاریخ، شرافتمندانه زندگی کرده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ۲ گروه از زنده شدن نام، پیشرفت و عظمت ایران همیشه در هراسند، افزود: یک گروه مستکبرند و این گروهی است که می‌خواهند بر جهان حاکم باشند و با فریب و دروغ بر ملت‌ها مسلط باشند و آن‌ها را تحقیر کنند و اختیار و اراده را از آن‌ها سلب کنند.

احمدی‌نژاد گفت: این‌ها می‌دانند هر‌گاه ملت ایران بزرگ بشود اولا تبدیل به الگویی برای ملت‌ها می‌شود و ثانیا اجازه نخواهد داد تا قلدر‌ها به ملت‌ها زور بگویند و داشته‌های آن‌ها را چپاول کنند.

رئیس جمهور با تصریح اینکه هرگاه ملت ایران به نقطه شایسته خودش می‌رسد تبدیل می‌شود به یک جریان فکری و فرهنگی، افزود: گروه دوم که نمی‌خواهد ایران بزرگ بشود انسان‌های کوچکی هستند که می‌خواهند همیشه در نقش حاکم و پیش‌قراول ملت ایران نقش‌آفرینی کنند. این‌ها می‌خواهند بر ملت ایران مسلط باشند و زمانی می‌توانند مسلط باشند که ملت ایران عقب نگاه داشته شود. این‌ها در طول تاریخ و به‌خصوص در ۲۰۰ سال اخیر تلاش کردند که ملت ایران را کوچک کنند و نگذارند تا به قله‌های عظمت خودش دسترسی پیدا کند زیرا وقتی بزرگ شد، آن‌ها دیگر نمی‌توانند وجود داشته باشند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود با اشاره به سابقه درخشان فرهنگی ایران و ذکر این نکته که ۲ مثال تاریخی در رابطه با مدیریت ایرانی و مدیریت غربی وجود دارد که یکی به ۲۵۰۰-۲۶۰۰ سال قبل برمی‌گرد و دیگری به ۱۰-۱۲ سال اخیر، گفت: در ۲۵۰۰-۲۶۰۰ سال قبل در عراق اقلیتی زندگی می‌کردند که پیرو حضرت موسی (ع) بودند که تنها گروه موحد بعد از ایرانی‌ها بودند. این گروه از حاکم خود رنج می‌بردند و در ‌‌نهایت دست به دامن حاکم ایران کوروش که یک جوان مؤمن و موحد بود، شدند و کمک خواستند. این مرد بزرگ حرکت کرد و عراق را فتح نمود و در این نبرد بزرگ کسی کشته و به اسارت گرفته نشد، خانه‌های مردم خراب نشد، شهر‌ها و مزارع ویران نشد و بعد از فتح عراق فرمانی صادر و آزادی، عدالت و کرامت انسانی را مورد تأکید قرار داد و موحدان را نجات داد. این یک نمونه مدیریت ایرانی در تاریخ است.

رئیس جمهور کشورمان افزود: اما در دوره اخیر هم ملت عراق گرفتار حاکم فاسد و ظالم شد که شخصیت این ملت را تحقیر کرد و فریاد آن به آسمان بلند شد. مدعیان انسانیت و آزادی به اصطلاح برای نجات این ملت از حاکم فاسد دست به کار شدند. چه اتفاقی افتاد؟ ببینید چگونه عمل کردند؟ در یک هفته تا ۱۰ روز اول ورودشان به این کشور ۱۰۰ هزار نفر کشته شدند. تا به امروز بیش نیز یک میلیون نفر کشته و مجروح و نزدیک به چهار میلیون نفر آواره شدند و تمام زیرساخت‌های عراق و شخصیت ملت عراق نابود شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آن یکی نمونه مدیریت ایرانی و این هم نمونه مدیریت مستکبران امروزی، گفت: ملت ایران همیشه فرهنگی بوده آداب و رسوم آن نیز ریشه خدایی و انسانی دارد و به دنبال شرف، حیثیت، رفع کینه‌ها و تقویت محبت و دوستی است.

احمدی‌نژاد نوروز را یکی از سنت‌های بزرگ ملت ایران دانست و گفت: به باور من نوروز یک هدیه الهی نه ‌تن‌ها به ملت ایران بلکه تمام بشریت است زیرا آن از جمله سنت‌هایی است که ریشه در فطرت انسان و ریشه در آسمان دارد.

رئیس جمهور کشورمان نوروز را یادآور معاد ارزیابی کرد و گفت: انسان معمولا از نزدیک شدن به پایان عمر به طور ناخوداگاه محزون می‌شود اما یک لحظه‌ای هست با این‌که همه متوجه می‌شوند از عمرشان باز یک سال دیگر گذشته است ولی باز هم خوشحالند و آن هم لحظه تحویل سال است که این لحظه همه حس می‌کنند که نو شده‌اند.

رئیس جمهور ایران با اظهار اینکه آغاز بهار یک نشانه است دوره‌ای که بر بشریت تا حال گذشته است، زمستان بوده است و بهار وقتی خواهد آمد که همه غل و زنجیر‌ها از انسان برداشته بشود و حقیقت انسان آزاد بشود و به نقطه‌ای که خدا خواسته برسد، افزود: کی این‌طور خواهد شد؟ زمانی که عدالت بر جهان حاکم شود عدالت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی. برای شکوفایی استعدادهای انسان است همه انبیای الهی وعده داده‌اند روزی خواهد آمد که یک انسان الهی و یک عادل حقیقی به کمک انسان‌ها خواهد آمد و عدالت را در سراسر زمین برپا خواهد کرد و او آغاز شکفتن انسان است.

احمدی‌نژاد افزود: انسان با آمدن بهار به این خاطر خوشحال می‌شود که فطرت وی می‌گوید یک سال به آن بهار عدالت و حاکمیت یگانه عالم امام عصر (عج) نزدیک شده است رمز زیبایی بهار همین است که با گذشت عمر خوشحال می‌شویم.

رئیس جمهور کشورمان ضمن صحبت از نقش فرهنگی ایران در مسیر تاریخ و در دوران کنونی، تصریح کرد: وقتی ایران می‌گوئیم منظور فقط جغرافیا نیست بلکه مرزهای فرهنگی در نظر است و هر جای این عالم که دل بیداری باشد، انسان حق‌طلب و آزادی‌خواهی باشد، آن‌جا ایران است.

ایران قوم و قبیله نیست بلکه فرهنگ است و وقتی ملتی فرهنگی شد، ایران می‌شود و در دامن آن انسان‌های بزرگ پرورش می‌یابند و انسان‌ها که بزرگ شدند از مرز جغرافیا،‌نژاد و قبیله بالا‌تر رفته جهانی می‌شوند و به این دلیل است که بزرگان ایرانی را تمام جهان دوست دارند و ملت‌ها مسابقه گذاشته و می‌گویند که این‌ها از ما هستند زیرا کمال خود را در آن‌ها می‌بینند و با آن‌ها احساس آشنایی دارند و حقیقت خود را در آن سراغ دارند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود شاهنامه فردوسی را توحید نامه ، انسان نامه ، عدالت نامه و عشق نامه توصیف کرد و گفت: همه پیامبران برای نجات انسان و نشان دادن راه سعادت و کمال به انسان ها مبعوث شدند؛ اما صرف عرضه کردن این ارزش ها و نشانه های سعادت کافی نبود و لازم بود ملتی، حقیقت این پیام ها را دریافت کرده و آنها را شکوفا کند .

رییس جمهور، گفت : ملت ایران پس از پذیرش اسلام مشاهده کرد که حکومت دوباره به دست امویان و عباسیان افتاد که بویی از راه و مرام پیامبر نبرده بودند و آنها بر ملت ایران نیز حاکم شده ، شخصیت ملت را تحقیر و استعدادهایش را لگد مال کردند و در این شرایط این فردوسی بود که هویت موحد ،‌عدالت خواه ، آزادی طلب و انسانی ملت ایران را مجدداً احیا کرد .

دکتر احمدی نژاد افزود : فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داده و بار حقیقی این مکتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ایران گذاشت و این ملت نیز الحق به خوبی از عهده ایفای این مسئولیت برآمد.

رییس جمهور، اظهار داشت : امروز نیز اگر ملت ایران نباشد اثری از آزادی ، انسانیت و عدالت در دنیا باقی نخواهد ماند و تنها ملتی که با تکیه بر تاریخ ، تمدن و فرهنگ خود و با تکیه بر مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) و راه امیرالمومنین (ع) در مقابل زیاده خواهان ایستاده، ملت ایران است .

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : ملت ایران امروز تصمیم تاریخی خود را گرفته و راه روشن پیش روی خود را که رسیدن به قله های حقیقی کمال و سعادت است برگزیده است و به همه بدخواهان می گویم که ملت و فرهنگ ایران زنده اند چون توحید و عدالت زنده است و تا رسیدن به بهار حقیقی انسانیت زنده و پاینده خواهند بود .

رییس جمهور در پایان زبان وشعر فارسی را ، زبان فرهنگ توصیف کرد و گفت : زبان فارسی نظیر ندارد چرا که با هیچ یک دیگر از زبان های دنیا نمی توان مفاهیمی بزرگ و بلند که برای توصیف آنها نگارش کتاب های قطور لازم است را در چند بیت شعر خلاصه کرد .

دکتر احمدی نژاد همچنین به قرائت ابیاتی از رودکی به عنوان پدر شعر فارسی پرداخت و اظهار داشت : اگر چه رودکی در ظاهر نابینا بود اما اشعار وی گواه بر آن است که او بر همه عالم بینا و مسلط بوده است.

با داده قناعت کن و با داد بزی در بند تکلف مشو و آزاد بزی

در به ز خودی نظر مکن غصه مخور در کم زخودی نظر کن و شاد بزی

هیچ شادی نیست اندر این جهان برتر از دیدار روی دوستان

هیچ تلخی نیست به دل تلخ تر از فراق دوستان پر هنر

چون کار دلم به زلف او ماند گره بر هر رگ جان صد آرزو ماند گره

امید زگریه بود ،‌افسوس ،افسوس کان هم ، شب وصل در گلو ماند گره

با آنکه دلـم ازغـم هجـرت خـون است شـادی به غـم تـوام زغـم افـزون است

اندیـشه کنـم هر شب و گویـم یـا رب هجرانش چنین است،وصالش چون است

نا رفته به شاهراه وصلت گامی نایافته از حسن جمالت کامی

ناگاه شنیدم ز فلک پیغامی کز خم فراق نوش بادت جامی!

+115
رأی دهید
-91

kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
دقیقا همین هم بوده که اگر اشتباه نکنم در قرآن ازش با نم ذوالقرنین یاد شده
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 13:15
NedayeAzadi - تهران - ایران
خوبه حالا نگفتی کوروش از مخلصین آقا امام زمان بوده.
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 13:28
ibm2646 - تهران - ايران
دمت گرم محمود جون
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 13:45
آه ستمدیدگان - اصفهان - ایران
آقای احمدی نژاد لطفا دهانتان را گل بگیرید،شما و امثال شما حق ندارید نام کوروش کبیر را به زبانتان بیاورید،شما بهتر است که همون اسم اجداد عربتان را بگویید نه کوروش کبیر را،همون خمینی و این خامنه ای و شاهان بی لیاقت قاجار در حد و اندازه کوروش کبیر نبودند و نیستند،ای کوروش بزرگ بیدار شو که همه سربازهایت تخت گاز خوابیدند.
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 13:52
hamed7850 - تهران - ایران
راجب هنه چیز این میمون نظر میده
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 13:52
پروردگار - تهران - ایران
کوروش در خانه به مادرش کمک می کرد
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 13:54
پروردگار - تهران - ایران
هرودوت می نویسد: وقتی سپاه ایران به فرماندهی کوروش آتن را محاصره کرده بود کراسوس فرمانده یونانی سپاهیان ایران را دید که بر زانو نشسته اند و های های می گریند رو به لاکریناس کرد و گفت ایرانیان را چه شده است لاکریناس جواب داد :سرورم دارند "دعای کمیل" می خوانند
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 14:09
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
مردک سآلوس و ریا کار تو به اجداد عربت بپرداز که کوروش به تو اسلامی ارتباطی ندارد
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 14:11
Arash آرش - لندن - بریتانیا
خود مقایسه کنید:. احمدی‌نژاد: کوروش یک جوان مؤمن، موحد و نمونه مدیریت ایرانی بود. احمدی‌نژاد: یک پاسدار جانی خدانشناس، قدرت پرست و شاخص بی عرضه گی مدیریتی است.
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 14:19
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. این بی‌ سواد و امام زمانی‌ قرون وسطی دیگه می‌بینه از همه طرف باخته اقتصاد کشور که به فنا و نابودی گرانی تورم ۲ رقمی‌ از دست دادن ارزش پول کشور و و سیاست خارجی‌ و خلاصه حالا سعی‌ و کوشش با بیان چنین صحبتها مثلا بگند که حس ملی‌ و ایرانی‌ وار دارند تو اگه راست گو و پرهیزکار بودی و می‌دانستی که کردار نیک‌ گفتار نیک‌ و پندار نیک‌ اساس و ریشه اهورامزدا و کورش و آریا‌ها ها بود ولی‌ تو لعنتی فقط دروغ جار جنجال و از بین بردی کشور و جسم و روح ایرانی‌ را. به امید روزی که در دادگاه مردمی جواب گوی کار‌ها و افکار پلید و امام زمانی‌ قرون وسطی خود باشی‌.
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 14:20
perser68 - فلوریدا - امریکا
بگو آدم خوری بابا،قاتلی.
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 14:28
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح «خانه ایران» در تاجیکستان گفت: ملت ایران اجازه نخواهد داد تا قلدر‌ها به ملت‌ها زور بگویند و داشته‌های آن‌ها را چپاول کنند.!!!. اولا که اسلام دیگر چیزی از داشته‌های ملتِ ایران باقی‌ نگذاشته ، دوما اگر هم چیزی باقی‌ مونده اصلا نیزی به چپاول گرانِ خارجی‌ نیست! مگه شما‌ها بد میچاپید!!! با تشکر!
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 15:23
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
باز این احمق دهنشو وا کرد ! ۱بار هم که میخواد حرف بزنه پرت و پلا میگه
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 15:44
saber1000 - یزد - ایران
رئیس جمهور کشورمان!!!!!؟؟؟؟؟؟؟. دکتر احمدی نژاد!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟. نویسنده ی پاچه خار!!!!!!
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 16:26
ranandeh taxi - منچستر - انگلستان
شاید کورش بچه همسایه بغل دستیشون و میگه؟.
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 17:28
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
خوب راست میگه کورش بچه محل ما رو میگه بعدش هم حزب اللهی شد و سر از مسجد در آورد و بعد از یه مدتم زدن پشتشو انداختنش بیرون.این منظورش اون کورش هست نگران نباشید اونموقع هنوز اسلام نیومده بود.
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 17:30
Pezhman - وين - اتريش
جل الخالق، حضرت کوروش (ع) را با عمامه از چاه جمکران بیرون آوردن،کار هر کسی‌ نیست. کوروش بیدار شو که مموتی می‌خواد یهودیان را برای همیشه آزاد کنه.لول
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 18:27
nasl sokhta - لندن - انگلیس
باز هم سیاست پپلیستی احمدی و فریب.. تو اگر کورش را اینقدر دوست داری مقبرش را از نابودی نجات بده
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 19:05
Irene - لندن - انگلیس
آخه خاک تو سرت کنن تو همینشم که از کوروش یاد نگرفتی..
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 19:44
shablizim - لندن - انگلیس
مراسم دعای کمیل این هفته با صدای جوان مومن و بسیجی مخلص حاج کوروش پاسارگادیان برگزار میشود
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 20:43
akhond kosh2012 - بیرمنگهام - انگلستان
یک تاره موی گندیدهٔ کوروش می‌ارزه به ۱۰۰ تا محمد و کل ۱۲ امامای قلابی. کوروش پیامبر ما ایرانیهاست نه اون عرب بیابان گرد .
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 20:10
morgan123 - واشنگتن - امریکا
آخه مردک کذاب تو و امثال تو از این وحشت دارید که رقیبی برای پیغمبر و امامان عربتان پیدا شود رقیبی قدر از جنس و خون مردم ایران ، این است که دست و پا میزنید . ضمنا اگر نام کورش در قران امده باشد این برای قران یک افتخار است. فکرشو بکنید این بچه پررو اگر کمی چانه اش گرم میشد میگفت کوروش نماز صبح را اول وقت میخواند و اذان گوی محله هم بود!
یکشنبه 6 فروردين 1391 - 21:09
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
. a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان. ها‌ها ها باحال بود ‌ها ها‌ها .
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 00:19
hassan5 - تهران - ایران
کورش بعراق حمله نکرد چون انموقع عراق بخش کوچکی از ایران بزرگ بود.کوروش به بابل که فلسطین هم جزو ان بود حمله کرد و یهودیان در بند را ازاد کرد.احمدینژاد بهتر است که درمواردی مثل با پای چپ رفتن بتوالت و حشفه و دوبر...صحبت کند
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 01:12
amirehsan1 - آمستردام - هلند
هر چه کوروش کاشت ، مزدور تو که بر باد دادی. بعد کوروش از نسل انسان بود نه از نسل میمون. دلقک دیگه از کوروش بزرگ بهتره حرف نزنی‌. تو رو چه به این حرفها؟
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 01:56
shahab46 - هانوفر - المان
احمق خر خوبه عقل کرده نگفته متعهد به اسلام و ولی‌ قبیح بوده akhond kosh2012 - بیرمنگهام - انگلستان خواهش می‌کنم دوست گرامی‌ این الاغ را با پهین اسب کوروش هم مقایسه نکن چه برسد با خودش.
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 02:57
rockimononof - جرج تاون - مالزی
کوروش کبیر از شیعیان بود و نماز اول وقتش هرگز ترک نمیشد !
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 03:10
sobhanjan - ابوظبی - امارات
باز این بابا قرصاشو نخورد ((((:
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 03:13
kouroshi - بازل - سوییس
.......جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد چقدر دلم می‌خواست که صحبت هاتون را باور کنم. ای‌کاش که شما بدون تقلب به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب می‌‌شدید. چقدر خوب بود ندا و سهراب زنده بودند، و به خاطر فقط یک اعتراض جانشان را از دست نمی‌دادند. و چه خوب بود در ایران هیچ زندانی سیاسی نداشتیم، و چه خوب بود که زندگی‌ خانواده‌های تامین بود که مردم برای‌‌ بدست آوردن یک لقمه نون به دام تباه کاری نمیفتادند. چقدر خوب بود که رئیس بانک ملی‌ با ۳ میلیارد به کانادا فرار نمیکرد. آقای احمدی نژاد آیا ایران امروز همان ایرانی‌ هست که فردوسی‌ ۵۰ سال برای نوشتن یک کتاب تاریخش وقت صرف کرد. نگاهی‌ به اطراف بیاندازید و جواب بدهید با چه رویی از کورش و فردوسی نام می‌برید. براتون طول عمر از خداوند خواستارم، تا پاسخ گوی اشتبا‌هاتون در همین دنیا باشید.
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 03:25
pezhman - وين - اتريش
kouroshi - بازل - سوییس. دوست گرامی‌ خیلی‌ خوب نوشتید.
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 04:42
آرش توكلى - شیراز - ایران
غیر ایرانی ترین ریس جمهور ایران محمود احمدی نژاد حالا که کفکیرش به ته دیگ خورده از کورش کبیر استفاده می کند میترسم چند وقت دیگر بگویند کورش مسلمان بود ای کاش یک بار می دیدمت و بهت میگفتم هر وقت نام شاه شاهان کورش کبیر را می بری قبلش دهان کثیفت را اب بکش
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 05:44
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
kouroshi - بازل - سوییس / دلسوزیهای شما قابل تقدیر است > واقعا ایکاش! اما دوست من مشکل ایران سیاسی نیست مشکل فرهنگیست ! همینهائیکه الآن بر مسند حاکمیت هستند زمانی مثل تو ایکاشها می گفتند ولی وقتی رفتند اون بالا گذشته خود را فراموش کردند چون قدرت زیر زبان آنها مزه کرد. ملتی سربلند است که به رشد فرهنگی رسیده باشد تا دارای زمامدارانی عاقل باشد که حاضر باشند پس از رسیدن به قدرت به قانون پایبند باشند و به حقوق دیگران بر خلاف میلشان احترام بگذارند! متاسفانه درصد کمی تمایل به رها کردن قدرت دارند بویژه هنگامیکه فرهنگ جامعه هم آنها را بپذیرد و برای آنها الوهیت قائل شود! آنوقت دیگر نمی شود آنها را پائین کشید. به نظر من الان بیش از هر چیز باید از راه مسالمت آمیز روی فرهنگ مردم کار شود تا مردم با حقوق خود آشنا شوند، آنوقت همه اتفاقات خوب بصورت خودکار محقق خواهد شد.
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 07:50
gol andam - ژنو - سویس
دیوونهٔ زنجیری احمقه به تمام معنا ،،،
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 16:10
mokhles vatan - هلسینکی - فنلاند
ملت قدر احمدی رو نمیدونن و فقط امسال موسوی و کروبی باید توی سرشون بزنن و قلدری کنن
‌سه شنبه 8 فروردين 1391 - 08:47
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.