اعتراف سعید امامی در مورد حذف احمد خمینی

سعید امامی، از متهمان اصلی پرونده مشهور به قتل‌های زنجیره‌ای، در بازجویی‌های خود به قتل احمد خمینی اعتراف کرده است. او گفته است دستور این قتل به تایید شماری از روحانیان ارشد حکومت رسیده بود.


ابعاد واقعی پرونده مشهور به قتل‌های زنجیره‌ای که در دهه‌ی هفتاد خورشیدی رخ داد هنوز ناروشن است. در این ماجرا ده‌ها نویسنده و فعال سیاسی قربانی شدند. گفته می‌شود دامنه‌ی این قتل‌ها به حذف احمد خمینی فرزند نخستین رهبر جمهوری اسلامی نیز کشیده شده است.

اعتراف بی‌سابقه وزارت اطلاعات

پرونده قتل‌های زنجیره‌ای پس از کشته شدن دو عضو موثر کانون نویسندگان، محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، داریوش فروهر رهبر حزب ملت ایران و همسرش پروانه اسکندری به یکی از بزرگترین رسوایی‌های جمهوری اسلامی در سال‌های پایانی دهه‌ی هفتاد خورشیدی تبدیل شد. ظاهرا شمار قربانیان برنامه‌ای که از سوی وزارت اطلاعات به اجرا گذاشته شد به بیش از هشتاد نفر می‌رسد.

در ماه‌های پایانی سال ۷۷ رئیس جمهور پیشین، محمد خاتمی که بخشی از قتل‌ها در دوران او اتفاق افتاده بود کمیته‌ی ویژه‌ای را مامور تحقیق در مورد این پرونده کرد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی دی‌ماه ۷۷ با انتشار بیانیه‌ی بی‌سابقه‌ای اعتراف کرد که شماری از همکاران و ماموران این وزارت‌خانه در این قتل‌ها دست داشته‌اند.

شناسنامه سعید امامی

برنامه‌ی حذف گسترده مخالفان

در روایت‌های رسمی قتل‌های زنجیری توسط یک "گروه خودسر" از ماموران اطلاعاتی به رهبری سعید امامی، معاون سابق وزارت اطلاعات، انجام شده است. این گروه وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به ویژه اسرائیلی معرفی شده است. رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای نیز در یکی از خطبه‌های نماز جمعه گفته بود عاملان این قتل‌ها با "دشمنان خارجی" در ارتباط بوده‌ا‌ند.

سعید امامی پس از مدتی بازجویی به طرز مشکوکی در بیمارستان زندان درگذشت. مرگ او خودکشی از طریق خوردن داروی نظافت عنوان شده است. متن این بازجویی‌ها تا کنون به طور رسمی منتشر نشده است. با این همه پیگیری‌های وکیلان تعدادی از قربانیان و چند روزنامه‌نگار نقش تعدادی از روحانیان و مقام‌های ارشد در این قتل‌ها را آشکار کرده است.

مطابق اطلاعاتی که در بیش از یک دهه گذشته به دست آمده قتل‌های سال ۷۷ بخشی از یک برنامه‌ی گسترده‌ی حذف فیزیکی مخالفان در داخل و خارج بوده است که امکان اجرای آن بدون اطلاع و موافقت بالاترین مسئولان کشور از جمله علی خامنه‌ای ناممکن به نظر می‌رسد. ظاهرا پسر روح‌الله خمینی، نخستین رهبر جمهوری اسلامی نیز به وسیله همین "گروه خودسر" کشته شده است.

امامی، "سرباز گوش به فرمان ولایت"

سایت خبری جرس روز جمعه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۰، کپی متن یک صفحه از بازجویی‌های سعید امامی را منتشر کرده است که چگونگی تصمیم‌گیری در مورد قتل‌ها را افشا می‌کند. امامی می‌گوید: «من از آغاز انقلاب تا به امروز سرباز گوش به فرمان نظام مقدس اسلامی و مقام ولایت بوده و هستم، هیچگاه بدون کسب اجازه و یا بدون دستورات مقامات عالی نظام کاری انجام نداده‌ام.» اطلاعاتی که در سال‌های گذشته در مورد زندگی و فعالیت‌های سعید امامی منتشر شده این ادعا را تایید می‌کند.

سعید امامی در بازجویی، خود را بیگناه خوانده و گفته است: «کسانی که حذف شده‌اند، مرتد، ناصبی و محارب بوده‌اند. حکم مجازات آنها مثل همیشه به ما تکلیف شده است و ما آنچه کرده‌ایم اجرای تکالیف شرعی بوده است نه قتل و جنایت …» او می‌گوید دستور قتل افراد "به روال معمول همیشگی" توسط وزیر سابق اطلاعات، علی فلاحیان، و به صورت حکم شرعی به او ابلاغ می‌شده است.

قتل با حکم شرعی

امامی چنین اعتراف می‌کند: «از مدتها پیش قرار بر این بود که عوامل مؤثر فرهنگی وابسته که توطئه ‌تهاجم فرهنگی را در ایران پیاده می‌کردند و جمعا صد نفر بودند اعدام شوند.» برخی از وکیلان پرونده قتل‌های زنجیره‌ای از جمله شیرین عبادی گفته‌اند که در مطالعه بخشی از این پرونده که در اختیارشان قرار گرفته این فهرست را با امضای قربانعلی دری نجف‌آبادی، وزیر اطلاعات کابینه‌ی اول خاتمی، دیده‌اند.

در بخشی دیگر از بازجویی امامی روند صدور احکام شرعی قتل افراد تشریح شده است. او می‌گوید: «فلاحیان با وجود آنکه خود حاکم شرع بود، اما معمولا و در موارد حساس احکام حذف محاربان را شخصا صادر نمی‌کرد. او این احکام را از آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله جنتی و گاها نیز از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دریافت می‌کرد و بدست ما می‌داد.» این افراد همه از نزدیکان و معتمدان خامنه‌ای هستند و آیت‌الله خوشوقت از اعضای بانفوذ دفتر اوست.

حذف احمد خمینی به جرم "خصومت با ولی امر"

به گفته‌ی سعید امامی قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای محارب شناخته می‌شدند و قتل آنها با حکم "حفظ نظام از واجبات است" انجام می‌شد. این عبارتی است که توسط روح‌الله خمینی برای توجیه قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ به کار گرفته شد و سرانجام برای کشتن پسر خودش نیز کاربرد پیدا کرد.

امامی می‌گوید او و همکارانش زمانی باخبر شدند که احمد خمینی در دیدارهای خصوصی "به مسئولان نظام و حتی به ولایت امر اهانت می‌کند". چنانکه در متن بازجویی آمده با گزارش این موضوع به مقام‌های تصمیم‌گیرنده دستور زیر نظر گرفتن احمد خمینی و سرانجام قتل او صادر می‌شود.

امامی می‌گوید: «وقتی دستور حذف حاج احمد آقا را آقای فلاحیان به من ابلاغ کرد مضطرب شدم و حتی به تردید فرو رفتم. دو روز بعد همراه با آقای فلاحیان به دیدار آیت‌الله مصباح رفتیم، آقایان محسنی اژه‌ای و بادامچیان هم آنجا بودند البته بعدا حاج آقا خوشوقت هم از بیت آمدند آنجا و نظر جمع بر این بود که نباید به کسانی که با ولی امر مسلمین خصومت می‌کنند، رحم کرد.»

+149
رأی دهید
-62

sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
چاه نکن بهر کسی .. اول خودت دوم کسی. مافیایی که خمینی رو بقدرت رساند با به آتش کشیدن سینما رکس آبادان برای تحریک مردم به انقلاب شروع کرد و با حذف و بقتل رساندن افرادی که میتونستند سدی در برابر این جنایات باشند تا به امروز ادامه داده. مرگها و قتلهای مشکوک با بقدرت رسیدن این مافیا سالهاست که ادامه داره. آیت الله طالقانی از اولین کسانی بود که بقتل رسید تا رقیبی برای خمینی نباشه. نابود باد حکومت ضد ایرانی ولی وقیح. مرگ بر خامنه ای
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 08:59
persianspider - مشهد - ایران
اسامی تعدای از افراد‌ای که توسط سعید امامی یا به سفارش او وارد وزارت اطلاعات شدند:. ۱_مصطفی کاضمی معروف به موسوی:یهودی تبار و مدیر کل وزارت اطلاعات در فارس و از مهمترین عوامل قتلهای زنجیره ای. ۲_محمد رضا سلیمی معروف به صمیمی:یهودی تبار و مدیر کل سابق طرح و برنامه ریزی معاونت امنیت و سپس مدیر کل معاونت حفاظت. ۳_محمد شیرازی معروف به محمد صداقت:بهائی و مدیر کل چپ در معاونت امنیت وزارت اطلاعات. ۴_مهدی پرورده معروف به مجیدی:یهودی تبار و پسر دایی مصطفی کاظمی و مدیر کل راست در معاونت امنیت وزارت اطلاعات. ۵_قاسمعلی نصیری پور با نام مستعار قاسم مرشدی:بهائی و دفتر دار سعید امامی. ۶_کریم اسدزاده با نام مستعار امین:یهودی تبار و مسئول شبکه امنیت وزارت اطلاعات در پاریس. ۷_شفیعی:یهودی تبار و معاونت اطلاعات مردمی وزارت اطلاعات
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 09:19
persianspider - مشهد - ایران
اولین شخصی‌ که هلوکاست رو انکار کرد سعید امامی بود..و همچنین ظاهرا اولین کسی که ادعای یهودی الاصل بودن احمدی نژاد را مطرح کرد و حتی احمدی نژاد را فراماسون نامید، شخصی با نام مستعار “کاوه دانمارکی" در تاریخ ۲۴ آگوست۲۰۰۸ از کشور دانمارک و صاحب وبلاگ آنوسی‌ها بود.
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 09:33
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
اگر این اطلاعات درست باشد ، واقعا تاسف آور است ! کشتن مخالف سیاسی در هیچ دین و مسلکی قابل قبول نیست و تا جائیکه من اطلاع دارم ادیان الهی هرگز چنین تجویزی برای پیروان خود نداشتند. من دستورات اکثر ادیان الهی و حتی آئین هائی مانند بودا ، شینتو و کنفوسیوس و .. را مطالعه کردم ولی هیچکدام چنین تجویزهائی را برای پیروان خود جهت گسترش دین خود را ندارند. اگر واقعا این اطلاعات درست باشد جای تاسف بسیار دارد! البته قضاوت برای تایید صحت و سقم این خبرها هم خیلی خیلی سخت است! چون تهمت و دروغ زیاد شنیدیم که این امر تردید ها را نیز برای پذیرفتن صحت این خبر زیاد می کند ! واقعا چقدر این خبرها و اطلاعات درست است ! ؟
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 09:39
پور ایران - تهران - ایران
با گذشت زمان آشکار میشود که این انقلاب آخوندی چطور پیروز شد و چگونه با خون جوانان و آغاز کنندگان خودش آبیاری شد . !!!!
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 09:49
persianspider - مشهد - ایران
در ضمن زیاد زور نزنید..احتمال زنده بودن سعید امامی خیلی‌ زیاده..هم چین مغز متفکر و یکی‌ از هسته‌های اصلیه خودشونو نمیسوزونند..الان یاا تو تهرانه یا کالفرنیا یا اسرائیل ..وداره همچنان مشاوره میده به اینا
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 10:14
pahlave - پاوه - ایران
البته پدر ایشان حاج آقا خمینی دستور قتل عام زیادی رو رو صادر کردند و طبیعی هست که پسر خودش هم به وسیله کسانی کشته بشه که در جنایت ها غلام حلقه به گوش خمینی بو ده اند.این جانیان و جنایتکاران به خودشون هم رحم نمی کنند و جالبه بدونید که اینها همیشه به دنبال آتو گرفتنم از هم هستند و به همین وسیله به زنان همدیگر تجاوز می کنند
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 11:25
sheyday you - بَنگِلور - هند
وای وای وای ؛ اینا خودشونم به خودشون رحم نمیکنن .. واسه حفظ این نظام چه جنایت ها که نکردند!!!
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 12:15
bali kapot - پونا - هندوستان
اون وقت که مردم رو مثل آب خوردن میکشتی نوبت خودت هم رسید،ولی‌ کاش همه چیز مشخص می‌‌شد بعد ارباب‌هات به حسابت می‌رسیدند.
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 14:06
akhond kosh2012 - بیرمنگهام - انگلستان
پرسینسپیدر - مشهد - ایران. دوست عزیز مرسی‌ از اطلاعاتت،فقط می‌شه بپرسم که آیا منابع این اطلاعات موثق هست یا نه؟
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 15:19
Royan - بوخوم - آلمان
چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی اینجا صدق میکنه که وصیت نامه پدر باعث مرگ پسر شد , عجب موجودات شیطان صفتی هستند این قوم آخوند , باید نسل اینها از ریشه سوزانده بشه .
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 16:10
kasra persia - لندن - انگلیس
عزیزان .کدام انقلاب ، کدام کشک و کدوم پشم .جنگ جنگ قدرت هست و انرژی و کشورهای امپریالست برای بدست آوردن ثروت کشورهای جهان سوم روشی متفاوت با روشهای قدیمی اعمال میکنند یعنی فراهم کردن موجبات به ثباتی و تغییر و تعیین رژیمهای حاکم در کشورهای جهان سوم .انهایی که به اصطلاح انقلاب ۵۷ ایران رو به یاد دارند میدانند که رادیو بی بی سی ۲۴ ساعت در اختیار خمینی بود تا بطور کامل پیامهای وی را ارسال کرده تا هرچه زودتر رژیم شاه که تاریخ مصرفش برای قدرتهای بزرگ تمام شده بود سقوط کند.رژیم اشغالگر ایران تا وقتی که در جهت اهداف این قدرتها قدم بر میدارد در راس قدرت خواهد بود . همانطور که چرچیل گفت برای استعمارهر کشور ۲ چیز لازم هست : اقلیت خائن و اکثریت نادان .که با کمال تاسف کشور ما این ۲ شرط را داراست
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 16:50
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان. مشکل تو و بقیه مخبطان اسلامی بیسوادی مزمن و جهالت محض است. تو اگر ذره ای وجدان داشتی و تاریخ دین سراسر جهالت و جنایت و اسلام که سنگ آنرا به سینه میزنی میخواندی میفهمیدی که قضیه ترور مخالفان و اهانت کنندگان به قدیسان اسلامی سابقه ای دیرینه دارد. نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان! همان علی که نامش را بعنوان اسم کاربری خودت انتخاب کرده ای سردسته تروریستهای عالم بوده و هزاران مخالف خودش و محمد را گردن زده. در زمان محمد شکم زنی حامله را که شاعره ای بوده و در هجو محمد شعر میسروده جلوی چشم محمد دریدند و نوزادش را مثله کردند. شما ذره ای وجدان و سواد ندارید! چرند دیگه ای بگو تا تاریخ اسلام را برایت ردیف کنم!
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 15:16
morgan123 - واشنگتن - امریکا
persianspider - مشهد - ایران -ظاهرا تو داری زور میزنی اصل جمهوری اسلامی را تطهیر کرده و منزه جلوه دهی! حالا احمدی نزاد تاریخ مصرفش گذشته و امامی هم مهره سوخته شده برای حکومت و تخریب آنها در دستور کار پارازیتهای سایبری قرار گرفته؟! بجه خودت هستی.
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 19:22
TONDAR - شفیلد - انگلستان
زکیییییییییی شما تازه فهمید ید واقعا خسته نباشید خدا قوت.......مرگ بر علی گدا
یکشنبه 28 اسفند 1390 - 20:23
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا / دوست نامحترم لطفا از تعصبت دست بردار و کمی چشمهایت را باز کن تا بهتر حقایق را ببینی! براتون متاسفم که ویژگی های بیسوادی ، جهالت و تعصب کور خودت را به دیگران نسبت می دهید! فرافکنی نکنید دوست عزیز ! همه آنچه که نوشتید برازنده خود شماست! چرا بجای اثبات خودتان به دیگران هتاکی می کنید ؟ بنظر می رسد این حالت روحی شما بیانگر مشکل فرهنگی شماست که با بیسوادی هم توام شده و گستاخانه می تازید! واقعا برای شما متاسفم چون اظهارات شما راجع به دین مبین اسلام کاملا مغرضانه است! همه اش از سر لجبازی است و فارغ از منطق و درایت ! بقول معروف: از کوزه همان طراود که در اوست ! و لذا نباید از شماها انتظار بیشتری داشت!
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 04:25
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا / دوست نامحترم ! مشکل کشور ما این است که ایران عزیز ما از دو طیف آدمها آنرمال رنج می برد که یک طی از اینور افتاده و طیف دیگر از اونور ! و این بین بیش از 80 درصد مردم عادی جامعه چوب شما دو طیف آدمهای آنرمال را می خورند! امیدوارم مردم ایران روزی به خود بیایند و شر شماها آدمهای آنرمال راحت شوند!
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 04:37
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
zebelkhan --گرامی‌ نوروزت پیروز---- و به یاد داشته باش این مثال در مورد اسلامیون صادق است((((((تعدادی را کلنگ گور کن نیز از خواب بیدار نمیکند)))) کسی‌ که ۱۴۰۰ سال جنایت و ترورهای روزانه ی اسلامیون را ببیند باز از رحمت بگوید مرخص از تفکر!!!!!!
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 11:42
mamat - ایلام - ایران
یا علی مدد - منچستر - انگلستان. بسیار زیبا جواب زبل خان رو دادین ای ول ، البته زیاد خودتو ناراحت نکن این همینجوریه یکم سوزش داره ، فک کنم قبل انقلاب دستشون یجا گیر بوده که با انقلاب دستشون قط شده حالا به عالم و ادم فحش میده
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 16:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.