روایت رفیقدوست از زندان شاه؛ وقتی چپی ها لخت مادرزاد حمام می کردند!

به گزارش پارسینه، محسن رفیقدوست، در بخشی از خاطرات خود، شرایط زندان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب را چنین روایت کرده است:


در زندان، گروه های سیاسی به چهار دسته تقسیم می شدند: دسته ی اول، چپی ها بودند که به نام های گوناگونی فعالیت می کردند که از مطرح ترین آن ها، اول چپی های مائوئیست، بعد طرفداران حزب توده و چریک های فداییان خلق اعم از اقلیت و اکثریت بودند. دسته ی دیگر، منافقین بودند. دسته ی دیگر(سوم) طیف اپرتونیست های (فرصت طلب) منافقین بودند. گروه دیگر، طرفداران امام و مذهبیان بودند. چون هدف بیشتر این دسته ها، با هم دیگر مشترک بود و آن هدف مبارزه با رژیم بود، بنابراین با هم دیگر تعامل داشتیم تا این که قضیه ی فتوا پیش آمد.

قضیه ی فتوا از این قرار بود که مذهبیان از هم زیستی شدید منافقین و چپی ها زجر می کشیدند. وقتی فتوای علما مبنی بر تحریم این افراد (چپی ها) صادر شد، مذهبیات تصمیم گرفتند به فتوا عمل کنند. بنابراین ما اعلام کردیم که مثلا غذایی که این افراد به آن دست می زنند نمی خوریم یا لباس هایی که ما می شوییم و آن ها دست می زنند نجس می شود و از آن ها هم می خواستیم این مسائل را رعایت کنند. منافقین برای اینکه ما را اذیت کنند مسوول تقسیم غذا را از میان یکی از چپی ها انتخاب می کردند. آن ها هم مثلا وقتی که ظرف غذا را می آوردند اصرار می کردند که مثلا دست هایشان را در غذا فرو کنندیا اگر غذایمان مرغ بود برمی داشتند و با دست هایشان آن را تکه تکه می کردند. وقتی که ما این صحنه ها را می دیدیم و می فهمیدیم که غذا در اثر تماس با دست آن ها (چپی ها) نجس شده، غذا نمی خوردیم و اصرار می کردیم که غذای ما را جدا بدهند یا خود مامورها غذای ما را بدهند که البته هفت، هشت روز طول کشید تا مسئولان زندان با درخواست ما موافقت کنند.

هفت، هشت روزی که ما از غذایی که چپی ها تقسیم کرده بودند نمی خوردیم، غذایمان غالبا نان خشک و یا نان های به دور ریخته شده بود که بعد از شستن می خوردیم. وقتی ماموران غذای ما را می دادند چپی ها می گفتند که شما از دست دژخیمان و ماموران رژیم غذا می گیرید، ولی از دست ماها که با رژیم در حال مبارزه هستیم نمی گیرید. ما هم می گفتیم که برای ما مهم، فتوای علماست که صادر کرده اند که کمونیست ها نجس اند.

ما اغلب صبح ها، برای ورزش به محوطه ی زندان می رفتیم و اوایل همراه با چپی ها ورزش می کردیم، اما بعد از جریان فتوای علما، دیگر با آن ها ورزش نمی کردیم. ساواک برای آنکه ما مذهبی ها را اذیت کند بعضی از افراد مذهبی را به بند چپی ها می فرستادکه از جمله ی آن ها فردی بود به نام مقیمی که از بچه های چیت سازی کارخانه ی بهشهر بود. او را به زندانی فرستادند که تیمور بطحائی و فرخ نگهدار در آن زندان بودند. فرد دیگری نیز به نام سید حبیب الله که از سادات بود در آن سلول بود. وقتی که مقیمی شروع به نماز خواندن می کرد، چپی ها او را مسخره می کردند و برای اینکه او را بیازارتد، به جد سید حبیب الله فحش می دادند. (به گمانشان، جدش رسول اکرم(ص) بود.) وقتی که من این موضوع را فهمیدم با توجه به رفاقتی که با تیمور بطحایی داشتم یک روز در سلف سرویس گفتم: روز اول که من به زندان آمدم گفتید که تبلیغات ممنوع است درحالی که شما رفیق ما را مسخره می کنید. دیدم که آنها به اصطلاح پشت گوش می اندازند. درنتیجه یک روز به بالای میز رفتم و شروع به فحش دادن به مارکس، انگلس، استالین و لنین کردم و گفتم اگر که قرار است فحش داده شود ما هم فحش می دهیم. بعد از این جریان، آن ها هم قرار گذاشتند که این موارد را رعایت کنند.

یک روز هم که به حمام رفتم دیدم یکی از خلق های عرب خوزستان لخت و عور وسط حمام ایستاده است و چپی های دیگر هم وضعیتشان مانند او بود و اعتنایی هم نمی کردند که کسی می آید یا می رود. وقتی من اعتراض کردم گفتند که شما که مثلا دستم را می بینید چه فرقی می کند که پشتم یا دیگر جاهای بدنم را ببینید. من گفتم که مگر از نظر شرعی و عرفی پوشاندن قسمت هایی از بدن توصیه نشده است؟ خلاصه دیدم که او گوش نمی دهد. این موضوع را به سید المحدثین و نیز محمد جوادیان از سران مجاهدین گفتم آن ها هم گوش نکردند.

من تصمیم گرفتم کاری کنم تا دیگر این ها لخت به حمام نیایند؛ به همین دلیل به بچه ها گفتم چند روز، قبل از اذان صبح مرا بیدار کنند. نزدیکی های اذان صبح بود که بچه ها مرا بیدار کردند. من شروع به اذان گفتن کردم. وقتی که به الله اکبر رسیدم –ابتدا مقدمات اذان را گفتم- عده ای از آن ها بیرون ریختند و اعتراض کردند. من هم به آنها گفتم: یا لخت و عور به حمام نیایید یا از این به بعد من هم می خواهم سحرها، اذان بگویم. با این کار آن ها مجبور شدند خواسته ی مرا قبول کنند و از آن روز دیگر کسی لخت به حمام نمی رفت.

+137
رأی دهید
-345

suhail - دبی - امارات
راستی اززندان کهریزک هم بگو!خبرجدیدی نشده
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 10:03
Royan - بوخوم - آلمان
وای وای وای چقدر شماها توی زندان شکنجه شدید, خاک بر سر این ملت که گول شما آدمهای متحجر را خورد نند که انسانها را به دو دسته نجس و پاک تقسیم میکردید, اگر لخت وعور حمام گرفتن شکنجه است تمام استخرها و دوشهای عمومی آلمان شکنجه گاه است , چرا از شکنجه های سخت تر نگفتی اتو کشیدن بدنت و یا کشیدن ناخن و یا تخم مرغ و پخته و شیشه نوشابه ... که بهت وارد میکردند , آهان اینها توی زندان علمای اسلام اتقاق افتاده نه توی زندان شاه , تف به شرفتون که ایران را نابود کردید یک مشت اراذل اوباش باعث فتنه 57 شدند.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 10:21
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
وقتی‌ چپی‌ها لخت مادر زاد حمام میکردند ،،یهودیها و فرماسون‌ها یک مومیایی هندی رو تو تاغار واجبی گذاشته بودند نم بکشه که به فصلش بدن بیرون یک تمدن رو به استفراغ بکشونند !
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 10:03
bavar88 - آمستردام - هلند
نگو که لخت شدن ریشه در قدیم ندیم‌ها داره...هههه....الان که لخت شدن اون هم از نوع خانمش مد روزگار است برادر رفیق دزد! گلی و هزار کریه منظر دیگر را ندیدید که چطور پستانها بالا میاندازند تا بگن که ما هم مبارزه می‌کنیم.. نگو که اینا رگ و ریشه اجداد خود را بازیافت میکنند.....
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 10:09
*darya* - تهران - ایران
اقای رفیق دوست . درست مثل احمدی نژاد ورهبرت . دروغ در حناق اخوند واخوند زاده است . اخه شرم وحیا هم خوب چیزیست که حماعت اخوندی نمی شناسد . به غیر از چرندیات بالا - نوشتی عذای ما غالبا نان خشک و یا نانهای به دور ریخته شده بود . اخه خناق بگیری یک چیزی بگو که بچه دوساله هم بپذیرد .
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 10:50
ariobarzan - اکسفورد - انگلستان
ای کاشکی دروغ حناق بود یقه تو یکی رو میگرفت
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 10:50
falakolaflak21 - لندن - انگلستان
چقدر مضحکه که با فتوای یک نفر بشه انسانی رو نجس دونست . آقای رفیق دو ست اونی که مال مردم رو بالا می کشه نجسه . چقدر هم پررو هستن فکر کردن مردم گند های اونا رو فراموش کردن
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 10:54
AAbiye AAbi - منچستر - انگلستان
چه پسر خوبی آااااافرین . گربه بخورتت.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 11:01
میکایل - مالمو - سوئد
برو دیگه جا نماز آب نکش حقه باز پولهارو دزدیدی حالا داری پاچه خواری اسلام رو میکنی‌ دزد بی‌ همه چیز
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 11:17
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
خدا شفا بده
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 11:21
ostad2 - تگزاس - آمریکا
می خواستی با چادر دوش بگیرند نه ؟ مردک تو به خودت شک داری چه ربطی به بقیه داره ؟؟؟ دیگه همه میدونن چقدر کثیفی تو. خوده نجستت که تو کار قاچاق دارو هستی. اونم ازون پسره کثیفتر از خودت که با هزار پارتی بازی از زندان کشدیش بیرون.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 11:36
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
در آن زمان کمونیست‌ها به دلیلِ فتوای علما نجس بودند!! حالا این نجاست بر طرف شده (چین،کرهٔ شمالی،کوبا و..) چون الان ملایان به آنها احتیاج دارند! اسلام دینی که بر حسب احتیاج قوانینش عوض میشود! یعنی‌ دینِ نان به نرخ روز خوران (Artemisعزیزم خوبی‌ ?)
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 11:53
mobareze khamoosh - پردیس - ایران
وای عجب شجاع !چه زیبا از دلا وریهاش نوشته،عجب مردِ بزرگی‌ بوده!!بعد، فصلِ دزدیها کدوم صفحه ش است؟!!
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 12:05
james alibi - والنسیا - اسپانیا
تو خود پیغمبری
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 12:15
eqqe - بوگوتا - کلومبیا
تورو خدا ببین سرنوشت من و شما به دست چه احمق هایی رقم خورده. تمام مشکل زندانش به عنوان یک زندانی سیاسی این بوده که مرغ به دست منافق و چپی نخوره که نجس نشه.!! این روزها توی زندان های همین حکومت اقایون مرغ چیه با شلاق و شکنجه از سیاسیون پذیرایی میکنن. اخه مردک پ... به توچه که کی لخت حمام میکنه یا با لباس . کی به مارکس فکر میکنه یا به علی.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 12:37
sharafYabi - بیمبه - انگولا
بد از آن هم که خرمان از پل گذشت من یک سفارش به بانک مرکزی دادم و گفتم یک چک ۱۲۳ میلیارد تومانی از بیت المال بدهند به برادرم و یک نفر دیگر را به جایش اعدام کنند، که انجام شد.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 12:39
bnajafi2003 - گوتنبرك - سوئد
مگر زمان شاه رانند ه تا کسی‌ خلافکر به‌‌‌ بند سیاسی می‌‌بردند. توهم زده؟
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 12:44
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
خفه خون بگیر قاتل اسلامی متعفن...که بوی گندتان دنیا را به گند کشیده با آن خمینی پفیوزتان.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 09:59
keleyman - اسلام آباد - Iran (ایران)
به به پس شما پسر شجاع یا میگ میگ جهان اسلام بودین و ما خبر نداشتیم؟
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 13:05
Arash AAzad - هامبورگ - آلمان
اولا که دروغ که حناق نیست ، . دوما این صحبتهای شما دلیل بارزی است که چه فرق وحشتناکی بین زندان رژیم طاغوت و زندان جمهوری اسلامی وجود داره!. در رژیم گذشته به زندان کویت می گفتند ، ولی چه اسمی بر زندانهای جهنمی اسلامی می شود گذاشت؟. آقای رفیق دوست پول پرست، و جانی ! مطمئن باش اسم خودت و مزدوران دیگر جمهوری اسلامی را در ننگین ترین صفحات تاریخ ایران به ثبت رسانده اید !. دشمن ایرانی ، دین دروغین و پیروان خونخارش میباشند!.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 11:48
jack bauer - تبریز - ایران
خب عزیزایی که از این حرفا نارحت شدن یعنی کمونیست و منافقینو قبول دارن؟!.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 14:01
parvaz 1 - پلیموس - انگلیس
من نمیدونم کار و بار شما غیر از ترسوندن مردم٬ تو این دنیا چیه مترسک؟؟
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 14:41
خلیج همیشه فارس - انگلیس - انگلیس
دروغ که برای شما دزدها استخون نداره که گلوتونو پاره کنه مثل آب خوردن دروغ میگید و دوم اینکه حالا میشه فهمید که چقدر شاه خدابیامرز اون موقع عقلش میرسید که شما جنایتکارها را زندان میکرد یعنی مخالفانش که جانیانی چون شما ها و خامنه ایی صفتها هستید را نمیکشت زندانشون میکرد ولی خامنه ایی و بسیجی ها چون فقط گفتند رای ما کو توی زندان تجاوز بهشون کردید و سی سال هست که دارید مخالفانتون را به انواع و اقسام وحشیگری میکشید و شکنجه میدید و روح و روان محمد رضا شاه شاد درود بر خاندان پهلوی که اعتبار ایران بودند .
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 14:46
چکاوک - لندن - انگلستان
همین لـُخـتی ها بودن که با سیاست های آشفته و سازشکارانه عملاً میدان را برای تاخت و تازهای خمینیِ افسار گریخته باز کردند و باعث شدن که استبداد مذهبی بوجود بیاید !!!! یکی از دلایل حزب توده به دفاع از خمینی اهمیت مبارزه ضد امپریالیستی او بود و فکر میکردند که با این منطق به حکومت مردمی دست پیدا میکنند غافل از اینکه خیالاتِ باطلی بود که در زیر سایۀ پدر خمینی به آتش کشیده شد !!!!!!!!!
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 14:55
SIAVASHOMA - منچستر - انگليس
پس خاک بر سره همتون که هیچی‌ نمیفهمیدید.نکنه الان بهتره که مردهامون به کشورهای دیگه واسه پناهنده شدن با خانوادشون می‌رن و با هزاران دروغ گریه زاری می‌کنن. طلب کمک مالی می‌کنن. کیس الکی‌ میدان .میگن که به ما تجاوز شده......... همش به خطه این که به اون خراب شده که اسمش ایرانه بر نگردونن. مردهای اینها می‌رن به باشگاه‌های ورزشی و در رخت کن لخت عور میشن و کسی‌ هم ککش نمیگزه. شما با این طرز فکرتون نسلی از انسانها را نبود کردید و هنوز هم تصمیم گیرنده هستید و قد قد می‌کنید. وایی‌ بر ما ایرانی‌‌ها که حالا حالاها باید جوون همون برن واسه لخت او‌را گریه کنند.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 14:58
bita-gh - ليدز - انگلستان
دروغ که کیلومتر شمار نداره
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 15:04
hovakhshatare - تهران - ایران
مرتیکه‌ی الدنگ چه با افتخار هم تعریف می‌کنه که اینها نجس بودند و ما دست بهشون نمی‌زدیم! نجس شماهایید که ایران رو ویران کردید. نجس شماهایید که افکار پوسیده‌تون دنیا رو به گند کشیده. نجس شماهایید که دشمن ایران و ایرانی هستید. نجس شماهایید که یه ملت رو بدبخت کردید و شادی و نشاط رو ازشون گرفتید. نجس شماهایید که هیچی از انسانیت نمی‌فهمید.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 15:27
Momo Aktiv - مونیخ - آلمان
*** ببینید سیاسیون آن زمان ما چه هچل هفتهایی بودند ! سرتاسر این خاطرات یک غاز هم نمی ارزد !، بنده خدا سواد نگارش را هم که ندارد ! جمله بندیهای خاطراتش خیلی‌ آب دوغ خیاری است !!! سکان سیاسی‌های ما که دست این بیسوادها بوده نتیجه اش این انقلاب و حکومت زپرتو یست که جز ویرانی و انزوا برای ایران و ایرانی‌ چیز دیگری به ارمغان نیاورد !!! به امید نابودی این اراذل و اوباش !!!
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 15:36
sefead - لندن - انگلستان
.......و این داستان همچنان از صدها سالِ پیش تا به امروز ادامه دارد.....و حالا حالاها هم به پایان نمیرسد. آرزوی نشستنِ دورِ یک میز با رعایت احترام به ایدئولوژی همدیگر، توهین نکردن به فلان جنبش و یا سکه یک پول نکردن دیگران را باید دسته جمعی (دیر یا زود) با خود به گور ببریم. فقط شعار میدهیم، یکیش هم خودم.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 15:49
compatriot - تورنتو - کانادا
دزد کلّاش!!! مردشور اون اذان گفتن بیوقتت را ببرد کله پوک فرصت طلب!!!
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 15:59
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
وای به ملتی که این عقب مانده های ذهنی را بر قدرت نشاندند.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 16:06
جوزف اسمیت - بارسلون - اسپانیا
اینها از بدبختی و بی دردی یک کاری میکردند تا به زندان شاه بروند تا در آنجا به قول خودش مرغ بخورند حالا توی زندان همین بدترکیب بایت پیش از غذا فحش خوار و مادر به خورد زندانی میدهند و برای غذا شلاق و مشت و لگد و دسر هم تجاوز جنسی.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 16:21
amirehsan1 - آمستردام - هلند
کلی‌ خندیدم عجب دروغگویی ؟ بابا دست بردار ، کدوم زندون ؟ کم خالی‌ ببند ،
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 16:49
amir-amir - تورنتو - كانادا
این اراجیف را کنار بگذار و از آن پول هائى که در بنیاد به اصطلاح مستضعفان بالا کشیدى بگو
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 17:22
Herzl - ارنهم - هلند
ادم اگه نجس باشه عیب نیست اگه دزد باشه عیبه راستی از 123میلیارد تومان کة دزدیدیدچى شد ان موقع کم پولى نبود
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 18:04
mashady - منچستر - انگليس
خدا نیامرزه ممّد دماغ پهلوی کثافت رو . ساواک شعبه‌ای از سازمان سیا بود که شاه بی‌ غیرت ما کور بود و نمیدید چطور ملتو شکنجه میدن
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 19:48
london2011 - لندن - انگلیس
کتاب خاطرات صمیم رشتی چیز دیگه میگه که ابن عوضی هم با هاش هم بند بود تازه از این عوضی امام دوست دارتر. ولی چون خامنه ای رو قبول نداره شده ضد رژیم. جرامزاده های عوضی دروغگو. تو خوای هم الن داستان رو ندیدن چه برسه در بیداری
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 20:04
Pezhman - وين - اتريش
برای همین به پسران شیعه طبق فتوای علما !!!! در کهریزک تجاوز کردی. چونکه نجس نیستند.راستی‌ درمورد دزدی برادرت از بانک صادرات هم تعریف کن.میگن حتی زندان هم نرفت و سر از آلمان در آورد. درصورتی که در دادگاه به حبس ا بد محکوم شده بود.!!!!!
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 20:49
morgan123 - واشنگتن - امریکا
حالا چرا اینقدر نگران لخت شدن اینها بود ، با لباس که نمیشه حمام رفت!!! پس این شکنجه که میگفتند بود این شکلی بودش! دیدن صحنه های ناموسی! لللول
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 23:10
shah_par - شيراز - ايران
کسی نیست به این تاریخ نگار بگه حرفهایی که میزنی باید مستدل و مستند باشه. اینطوری که ایشون تعریف کردن ، رهبر مذهبی‌ها و عقل کل دینداران همین آقا است. آخه دروغ تا کی؟ اه اه اه
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 23:28
yashainiran - ایران - ایران
ناکس عجب مشکلاتی در زندان داشته!! خب نگفتی آیا در آن زمان از تجاوز، باطوم و شیشه نوشابه هم خبری بود؟ از طرفی آیا سیاسی ها راباافراد شرور و خطرناک هم بند می کردند یا نه؟ ای دروغگوی مزدور
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 23:58
fery1 - آمستردام - هلند
ایشان نشان دادند که تربیت نا اهل را گردکان بر بام است. اگر راست گفته باشد نشان میدهند که چقدر از لحاظ فکری عقب افتاده هستند. که در زمان شاه هم در زندان تحمل دگر انیشان را نداشتند.
‌سه شنبه 23 اسفند 1390 - 21:58
م ر - تهران - ايران
آخه عوضی گور پدر منافقین فعلی کردند ولی اون زمان که منافقی وجود نداشت سازمان مجاهدین خلق بودند که چهار برادر رضائی ها و بقیه جوانها هم که در زندان شاه شهید شدند . از خدا بی خبرها اون موقع هم خودشان را جزو مظلومین و پاکان میدانند آخه اگر خدائیش رو بخواهید جرقه انقلاب از زمان همین رضائیها و غیره از سازمان مجاهدین خلق شروع شد اونم اگر به منافقین تبدیل شدن برای اینکه به این احزاب نارو زدین و در اوائل انقلاب که پیروز شد یکدفعه دور این سازمان خط قرمز کشیدین که از اون موقع به بعد یک عده خاصشان تازه همشان نه تعداد اندکی بودند که شروع به بمب گذاری و کشتن کردند و بنظر من منافق بدست خودتان شکل گرفت وگرنه همان برادران رضائی میلیون ها بار از همان خامنه ایی که شما نائب خداوند میدانیدش پاکتر و مصلحتر بودن بعد از اون هم چه بلائی بر سر خانواده اشان در آوردین با مادر چهار تا شهید چکارها که نکردین . وگرنه منافقینی که جنابعالی اسمش را میبرید منافقین درحال حاضر هستن که واقعا میتونم بگم کثیفتر از شما هستن البته شما بخاطر اینکه کم نیارید از جنایت و کثافت و کشت و کشتار و اختلاس ده سوری به اونها زدین .
‌چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 00:33
مانفرد - ایران - ایران
به اسم زندان برده بودنت دیوونه خونه خودت هم توهم زده و احمق همه رو یا چپکی میدید و یا سیخ و راست. ولی خودمونیم با این اختلاس اخیر وبدون توجه به نرخ دلار یه خورده بهت امیدوارم شدیم که تو دزد با انصافتری بودی حاجی.بازهم از اینکارا بکن تا دست دزد بزرگارو قطع کنی
‌چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 02:20
arizona - فینیکس - آمریکا
مرغ؟عجب شکنجه ای!!!!!
‌چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 04:45
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
جدا؟! پس چطور الان اون چین مائوئیست و روسیه کمونیست رفیق جون جونیتون و حامینظامتون هستن؟!!! خیال میکنید با خر طرفید؟
‌چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 05:30
oghab - هلسينكي - فنلاند
دزد بی‌شرف زمان شاه به جرم دزدی وقاچاق زندانی شد . ر زمان ان قلاب اسلامی تریادلر بی‌پدر مادر
‌چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 05:44
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
حیف از اون اسم بسیار زیبا. متاسفانه واژه رفیق رو به گنداب نشوندی.
‌چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 15:32
ghom.666 - قم - ایران
خفه شو خان خله.....تو دزدیهتو بکن
‌پنجشنبه 25 اسفند 1390 - 09:23
sir.amir - منچستر - انگلستان
کثافت تازی زاده ننگ بر تو که اینقدر کوته فکری
‌پنجشنبه 25 اسفند 1390 - 14:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.