آخوندک بالای سر آخوند

حسن سربخشیان، عکاسی که سال‌ها در مراسم و مناسبت‌های مختلف سیاسی- اجتماعی ایران عکاسی کرده داستان عکسی را نوشته است که در آن آخوندکی از سر اتفاق روی عمامه محمد خاتمی نشسته بود.


 
در بررسی اهمیت جایگاه افراد در دنیای سیاست، اندکی تامل در گذشته و حال آن‌ها می‌تواند برای کسانی که دنبال شنیدن صدایی متفاوت هستند بسیار آموزنده باشد.
 
برای من اما به عنوان عکاسی که در سال‌های موسوم به اصلاحات شب و روزم یک دهه تمام با سیاسیون ایران گره خورده بود، این قصه شکل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد و آن بیشتر علاقه شخصی من به روایت تاریخ از دریچه دوربینم بوده و هست تا ماندگاری این اسناد علاوه بر نسل آینده موجب یاددآوری در بعضی مواقع برای کسانی باشد که شاهد اتفاقاتی در دوران معاصر بودند اما با گذشت زمان و انباشته شدن اخبار و اطلاعات بیشمار دچار فراموشی هر چند موقت می‌شوند.
 
در این عکس که در اکتبر سال ۲۰۰۲ در شرق تهران در مرکز سپاه در گردهمایی دختران دانش آموز بسیجی عکاسی کردم اما علاوه بر سندیت شاید نکات دیگری نیز به ذهن مخاطب بیاورد.
 
در روزی که قرار بود من با تیم خبرنگاران از مقر شهید مطهری در خیابان پاستور تهران به محل سخنرانی آقای رئیس جمهور بروم. مجلس ششم همزمان ارایه گزارش در باره قتل زهرا کاظمی عکاس کانادایی- ایرانی را که در زندان اوین و در زمان بازداشتش به قتل رسید، در محل ساختمان مجلس در خیابان امام خمینی را دستور کار خود داشت و انتخاب همراهی با رئیس جمهور هیچ توجیهی برای من نداشت، اما همواره ترجیح می‌دادم با او در برنامه‌ها باشم چون ثبت بعضی رویداد‌ها برایم مهم بودند.
 
صبح به محل سالن ورزشی داخل مجتمع تحت کنترل سپاه که رسیدم، از رفتنم پشیمان شدم و به فکر برگشت بودم. عامل مهم در این تصمیمم هم سالن برگزاری مراسم بود که دختران را در جایگاه تماشاگران یک زمین بسکتبال نشانده بودند. جایگاهی هم که برای سخنرانی رییس جمهور در نظر گرفته شده بود ارتفاع بیش از اندازه بلندی داشت و اصلا برای عکاسی مناسب نبود.
 
در فکر رفتن به مجلس بودم تا دست کم به گزارش برسم که خبر مهم روز بود اما همان لحظه محمد خاتمی وارد سالن شد و من تصمیم گرفتم بعد از عکاسی از ابتدای صحبت‌های ایشان سریع خودم را به جلسه مجلس برسانم.
 
در‌‌ همان ابتدا صحبت‌های آقای خاتمی متوجه شدم بر روی عمامه ایشان موجودی در حال حرکت است اما مطمن نبودم، لذا این اولین عکس را گرفتم و سعی کردم به روبروی ایشان بروم.
 
یکی از همکاران عکاس به محافظ رییس جمهور اطلاع داد تا وی تصمیم بگیرد چه کاری می‌توان کرد! من اما در این فکر بودم که اگر محافظ آقای خاتمی به ایشان اطلاع دهد و ایشان بخواهد عمامه خود را بردارد شاید بشود عکس خوبی گرفت! اما همچنان نگران بودم که برای اینکه اینکار را انجام دهند شاید بخواهند چند قدمی به عقب بروند که در آن صورت از دید عکاسان خارج می‌شدند چون در جایگاه سخنرانی حضور داشتند و ما همگی در پایین سالن بودیم. در همین بین بی‌آنکه چشمم را از دوربین دور کنم به جهت روبروی آقای خاتمی تغییر مکان دادم تا در زاویه روبرو قرار بگیرم. 
 
سخنان او تازه شروع شده بود و بی‌آنکه حتی متوجه شوند یکی از محافظ‌ها با چابکی تمام توانست موجود زنده روی عمامه ایشان را بردارد بدون این که هیچ وقفه‌ای در صحبت های ایشان ایجاد شود.
 
من با اطمینان از آنچه عکاسی کرده بودم و البته از ترس اینکه توسط رابط خبرنگاران همراه ریاست جمهوری عکس‌هایم از بین برود سریعا محل را ترک کردم و به سمت مجلس رفتم. آخر جلسه مجلس را هم عکاسی کردم و به سمت دفتر محل کارم رفتم تا ببینم آنچه را هنوز جرات نگاه کردنش را از دوربینم نداشتم مبادا اتفاقی باعث ایجاد مشکل فنی بر روی کارت دیجیتالی عکاسی من شده و تصاویر پاک شود. بعد از آنکه تصویر را اول بار بر روی صفحه مونیتور کامپیوترم دیدم شوک شدم. آخوندک بالای سر آخوند!
 
همکارانم را برای دیدن عکس دعوت کردم و بدون استثنا همگی مخالف استفاده عکس بودند. اما من بی‌تردید عکس را مخابره کردم و در کمتر از ساعاتی تمامی نشریات معتبر دنیا آن را چاپ کردند.

 


 
تازه آغاز ماجرا بود، از دفتر ریاست جمهوری تماس گرفته بودند که عکس فتوشاپ شده است. آقای نعیمی‌پور مدیر مسئول روزنامه یاس که چند روز بعد برای دیدار آقای خاتمی به دفترشان می‌رفت از من خواست عکسم را به مراه‌شان بفرستم. پذیرفتم و خواستم نسخه‌ای را هم برایم امضا کنند. آقای خاتمی عکس را برایم امضا کرده و پس فرستادند. همین امضای او عکس را بعد‌ها در پایان دوره خودشان نجات بخش سانسور توسط مامور وزارت ارشاد اسلامی شد که می‌گفت با این عکس من به روحانیت توهین کرده‌ام.
 
آقای خاتمی بعد‌ها در افتتاح نمایشگاه عکس‌های عکاسان خبری در کاخ نیاوران خود درباره این عکس گفت: «‬وقتی محافظم آخوندک را از عمامه‌ام برداشت من اصلا متوجه نشدم، اما با دیدن عکس خندیدم و گفتم برای یکبار هم آخوندک جای درستی نشسته است.»
 

 تصاویر دیگری از محمد خاتمی


 

خاتمی و جنتی در سفر به مصر
تاریخ ایرانی- این عکس مربوط به سفر سیدمحمد خاتمی رییس جمهور سابق و آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به مصر است. این سفر به منظور شرکت در اجلاس بین المللی «دنیای اسلام و جهانی شدن» در فروردین سال ۱۳۸۶ انجام شد. آیت الله تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در تصویر دیده می‌شود.

 

عکس نادیده ای از سیدمحمد خاتمی 

 

دست نوشته ی خاتمی برای پوستر موسوی  

 

محمود احمدی نژاد و سیدمحمد خاتمی در حال صرف غذا  

 

صادق خرازی با کراوات در کنار خاتمی! 

آخوندک بالای سر آخوند 

 این عکس مربوط به حضور سید محمد خاتمی (رئیس‌جمهور سابق کشورمان) در منطقهٔ چزابه و در جریان عملیات «طریق القدس» در آذر 1360 است. 

آخوندک بالای سر آخوند 

 آیت الله خامنه ای و حجت الاسلام محمد خاتمی در حال گفتگو  

آخوندک بالای سر آخوند 

عکس متفاوتی از سیدمحمد خاتمی  

آخوندک بالای سر آخوند 

خلاقیت انتخاباتی یک هوادار: پاپیون سبز برای میرحسین و خاتمی!  

آخوندک بالای سر آخوند 

سیدمحمد خاتمی در حال رای دادن در انتخابات اخیر مجلس/ دماوند  

آخوندک بالای سر آخوند 

سید محمد خاتمی و بشار الأسد 

آخوندک بالای سر آخوند 

گریه کردن سیدمحمد خاتمی  

+220
رأی دهید
-414

reza.paris - تهران - ايران
خاتمی هفت خط آخوندک
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 17:37
شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
آخوند با آخوند فرق نمی‌کنه ! هماشون پول زبونشونو میخورن ، و تا وقتی‌ سوار بر خر هستند پیاده نمی‌شن ، فقط باید به زور پیدشن کرد ! حالا هی‌ بگید این خوبه اون بده ! اون بده این خوبه !!! تا کی‌ !!!
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 17:50
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
من از خامنه‌ای ۱۰۰% بدم میاد ولی‌ بازم گلی‌ به جمال سگ‌ مثالش که حرفش و کاراش یکیند !. ولی‌ این سید خندان بیشرف این هاج سید سوپاپ الله روبه صفت رو باید بعد از فروپاشی کمونیسم آخوندی به طریقه ی سامورایی اعدام انقلابی کرد !
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 17:56
AFGPersian - مالمو - سوئد
من که دوستش دارم. بابام همیشه میگفت بهترین دوران توی ایران زمانی بود که خاتمی رییس جمهور بود. رییس جمهور خوبی بود.. حداقل این که به ملت فشار نمی آورد. مسئله حجاب هم خیلی سخت گیر نبود تا جایی که خودم یادم میاد
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 18:12
فروزان - دبی - امارات المتحده العربی
بی لیاقت عوضی مکار حیله گر دروغ گو برو بمیر
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 18:38
ghafas - مشهد - ایران
خاتمی دوستت داریم .هیچ چیز دیگه ای مهم نیست دوستت داریم فقط همین
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 18:40
oghab - هلسينكي - فنلاند
این مار هفت رنگ کثیف‌ترین مهره نظام است .
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 19:22
azadi - کرج - ایران
ظاهرا باید تو دور بعدی انتخابات منتظر اقای خاتمی باشیم و همان وعده وعیدهای صد من یک غاز رو دو باره تحویل بگیریم.موسوی لا اقل انقدر شجاعت داشت که راست یا دروغ جلوی اینها ایستاد این یکی انقدر بی شرمه که اصلا هیچ به روی خودش نمیاره.
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 19:25
dara20 - تهران - ايران
خاتمی دریوزه خائن و بی‌ شرافت جانوری پست تر از خامنه‌ای کثافت است چرا که چلاق علی‌ خامنه‌ای موضع خودش را آشکارا بعنوان دشمن ملت ایران مشخص کرده اما خاتمی پست فطرت نقاب‌ به چهره زده و به مشتی ساده لوح خوش باور خیانت میکند.
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 18:44
afshin71741 - تهران - ایران
این است اپوزوسیون خارج کشور. امیدوارم مردم ببینند این جماعت سست عنصر را و بشناسند سره از نا سره را. تا دیروز وقتی خاتمی باد گلو میزد این جماعت باد گلوی ایشان را طلا میگرفتند و امروز بعد از رای دادن افتخار آمیز خاتمی ایشان را خیانت میدانند. ننگ بر این جماعت که ایدئولوژی بی ارزش خود را مقدم بر اسلام و ایران میدانند.
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 19:43
kiyasha - برلین - المان
دوستان فراموش نکنید که اخوند گوشت اخوند یا بچه اخوند (موسوی ) را می خورد ولی استخوان آن را دور نمی اندازد برید یک فکری به حال خودتون بکنید که دعوا سر عبای ملاست
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 20:04
میکایل - مالمو - سوئد
فریبا جون دیگه آن ضمن گذشت که آخوند با زبانش مردم را گول میزد دیگه همه می‌دانند که چه کثافت‌های هستید روبه صفت‌ها واقعا که آخوند مرا پند میداد خودش،،،،،،،،،،،،،،،،،،میداد
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 20:30
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
ای روباه پیر لیاقتت همین حرفهایی ایت که بهت می زنن تو هم مثل بقیه پست . رذلی البته گرگی در لباس میش ....
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 21:37
ايدين - کرج - ایران
خائن دروغ گو !مردم ایران واقعاً ساده هستند و از یک سوراخ چند بار نیش میخورند !اخوند هر جورش بازم اخونده!
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 21:48
oshtoleshang - مشهد - ايران
یک آخوند خوب، آخوند مرده است.
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 22:07
*israel* - اورشلیم - اسرائیل
AFGPersian - مالمو - سوئد بابا میگفت خوب بود؟ بابا نگفت دندونا رو مسواک بزنی‌
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 20:52
Sgt.Ghandali - مشهد - ایران
ghafas - مشهد - ایران ***. دوسش داشته باش و ازین دوس داشتن بمیرررررررررررررررررررر. همین
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 22:01
mlowes - واشنگتن - آمریکا
لطفا به اون حشرهٔ محترم بی‌ احترامی نکنید. درستش اینکه بنویسید، آخوندی پست فطرت زیر پاهای آخوندک
‌پنجشنبه 18 اسفند 1390 - 23:30
gardash - برادفورد - انگلستان
خاتمی یه ملاست و تمام ملاها ... هستند . منظورم اینه که ملای خوب یا بد نداریم چون همشون ...و ...و.. هستند. باااابام.
جمعه 19 اسفند 1390 - 00:21
parvaz 1 - پلیموس - انگلیس
همه آخوندها از آن دسته روباهایی هستند که هر کدامش هفتاد تا رنگ دارند که براحتی مردم ایران را رنگ میکنند و بعید میدانم ما مردم بتوانیم تا ۱۰۰۰ سال دیگراز طریق گفتگو و مسالمت و راهپیمایی بدور از خشونت اونا رو از تخت قدرت پایین بیاریم. تنها راه نجات ایران از دست همه این روباهای مکار قیام مسلحانه به مانند لیبی و سوریه است
جمعه 19 اسفند 1390 - 00:24
Momo Aktiv - مونیخ - آلمان
من که آنقدر از این آدم موذی بدم آمد که اصلا دیگر حاضر نیستم اسمش را بشنوم ! خیانت کار قرن تاریخ !
جمعه 19 اسفند 1390 - 01:22
ام النبیین - سمنان - ایران
با سلام، خوشحالم که ایشون به صراط مستقیم آمدند. با تشکر
جمعه 19 اسفند 1390 - 01:48
اشک چهاردهم - تهران - ایران
سید اردکانی دشمن دموکراسی و سکولاریسم، تجلیلگر لاجوردی (قصاب اوین). وزیر سابق سانسور اسلامی (دهها بازیگر سینما و تلویزیون در زمان او از کار ممنوع شدند و حتی در زمان ریاست جمهوری وی هم از ممنوعیت بیرون نیامدند). طراح اصلی ستاره ای کردن و محروم کردن دانشجویان از تحصیل (اگر یادتان باشد احمدی نژاد هم این موضوع را در مناظره اش خاطر نشان کرد)، پایه گذار فیلترینگ اینترنت در ایران. مایه ی ننگ.
جمعه 19 اسفند 1390 - 02:00
Dara va sara - پرت - استرالیا
اخوند را گفتند: چه خوری؟گفت: گوشت ملت!گفتند: چه نوشی؟گفت: خون ملت!. گفتند: چه پوشی؟.. گفت: پوست ملت!..گفتند: اینها را از چه راهی به دست می آوری؟گفت: از جهل ملت..گفتند: از جهل چگونه نگهداری و مراقبت می کنی؟. گفت: در جعبه طلائی تقدس!..گفتند: و چیست محافظ آن جعبه ؟!گفت: خرافات.. : خرافات را چگونه ترویج میکنی گفت با ایجاد ترس از آخرت و به پشتوانۀ دین و با دروغ و تذویر و مکاری و ریا !!!!
جمعه 19 اسفند 1390 - 03:46
morgan123 - واشنگتن - امریکا
از خواندن کامنتهای دوستان خرسند شدم ، آفرین بر خرد جمعی مردم ایران. ملت با شعور دیگر فریب دین فروشان مکار را نمیخورند!
جمعه 19 اسفند 1390 - 05:00
kouroshi - بازل - سوییس
......عجبا، که خداوند هنوز رحمت و نعمت ش بر این ملت روا می‌دارد. با اندک بهایئ پرده‌ها به کنار زده میشوند و نقابها از چهره‌ها می‌افتند. با تشکر از جناب آقای خاتمی رئیس جمهور سابق آنها،
جمعه 19 اسفند 1390 - 06:53
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
حال ۱۴۰۰ سال بدبختی به کنار!!! ملتی که ۳۳ سال جنایت اعتیاد اعدام تجاوز دزدی را نمی‌بیند و هنوز فریب این اشغالهای رنگارنگ را می‌خورد-----استحقاق آزادی را ندارد!!!!!!!
جمعه 19 اسفند 1390 - 08:39
truth-seeker - لندن - انگلستان
انسانها در زمان قدرت شخصیت اصلی‌ خود را نشان میدهند. خاتمی به هر حال از دیگر آخوندهای بر مسند قدرت بهتر عمل کرد. رای دادن ایشان صرفاً ترس ایشان از دیگر جلادان نظام را حاکیست.
جمعه 19 اسفند 1390 - 09:09
R-S-E - تهران - ایران
تا موقعی که به نفعتان بود، عکس های وی با روسای جمهور غرب و دست دادن او با خانمها را نشان می دادید، اما الان که به شما پشت کرده، دگر عکس های او را با خامنه ای، بشار اسد و احمدی نژاد به نمایش می گذارید .. ننگ بر همه شما ها که بعضی هاتان سنگ آمریکا، انگلیس و شاه و بعضی های دیگرتان سنگ انقلاب، خمینی و اسلام را به سینه می زنید .. چه می شود کرد که همه تان مزدور جیره خوار متعصب هستید .. ننگ بر ایرانی
جمعه 19 اسفند 1390 - 09:00
gogoli - تهران - ایران
درود بر خاتمی. حرکتهای سیاسی اخیر ملت ایران نشون داده که تفکر شریف و انساندوست خاتمی بر تفکر سرشار از نفرت و رذالت دشمنان داخلی و خارجی ایشون پیروزه.
جمعه 19 اسفند 1390 - 09:41
delmorde - یوتوبوری - سوئد
عجب جونوریه این مردک عوامفریب. نمونه نداره، همیشه تعدادی چاپلوس را دور ور خود دارد چه موقعی که وزیر ارشاد بود و یا زمانی که سرش بخوره مثلا رئیس جمهور بی اختیار. دست کمی از هویدا نداشت با این تفاوت که از هویدا بزدلتر است و جاه طلب تر.
جمعه 19 اسفند 1390 - 10:04
Afshin London - لندن - انگلستان
رییس جمهور قتلهای زنجیره ای
جمعه 19 اسفند 1390 - 10:14
behrooz64 - بوشهر - ایران
نوکر اجنبی را گفتند: اینهای که داری می خوری چیه ؟گفت:....اضافی.
جمعه 19 اسفند 1390 - 10:41
ghafas - مشهد - ایران
Sgt.Ghandali - مشهد - ایران. فعلا که اونی که باید بمیره شما بدبختههایی هستین که می خواین همین یه ذره امید مردم بیچاره رو ار چششون بگیرین .خاک عالم بر سر تون .تو بیچاره نادونی که نشستی پای نت و انتظار داری خاتمی بیاد جور امثال تو رو بکشه که از ترس خیس می کنین اگه دو تا نیرو انتظامی رو ببینین چه برسه به سیاست و این غلطا خفه خون بگیر و از همون ذره آزادی که خاتمی برات فراهم کرد استفاده کن و کمتر ادای آدم حسابی های متمدن رو دربیار .چون اونا قد یه نخود مغز دارن و حداقل به آرا دیگران احترام می ذارن نه اینکه تا کسی مخالفشون بود فحش بدن .برو حقا که لیاقتت همون چوبیه که بالا سرته
جمعه 19 اسفند 1390 - 11:26
ghafas - مشهد - ایران
Sgt.Ghandali - مشهد - ایران. قندلی یادم رفت اینو بگم ....ازش متنفر باش و از این نفرت .... واصل شووووو همین
جمعه 19 اسفند 1390 - 11:30
مهدیار - تهران - ایران
انقدر تو سر هم بزنید که جونتون دراد
جمعه 19 اسفند 1390 - 12:01
dara20 - تهران - ايران
ام النبیین - سمنان - ایران میبینم سهمیه ساندیس بهت خوب می‌رسه و داری واسه اربابت فعالانه دم تکان میدی. آدمه بده مزدور خلاصه گیر مردم میافتی آنوقت باید برای نجات اجداد عرب ملخ خورت رو به یاری بطلبی چون اربابان فعلی تو در آن زمان یا خودشان گیر افتاده یا مانند قذافی توی سوراخ سگ‌ پنهانند.
جمعه 19 اسفند 1390 - 12:01
pezhman - وين - اتريش
کسی که به بیست میلیون رای و امید مردم ، خیانت نمود. از لاجوردی خون آشام و شکنجه‌گر دفاع نمود. تنها لقبی که می‌توان به او داد،،،،،سیب زمینی خندان است.
جمعه 19 اسفند 1390 - 14:41
ghafas - مشهد - ایران
R-S-E - تهران - ایران. gogoli - تهران - ایران. AFGPersian - مالمو - سوئد. ..............سلام بر عقل سالمتون .بذارین اینا که خودشونو بهتر از سید می دونن از پشت مانیتوراشون فحش بدن و آزادی رو پیدا کنن .دوستت داریم خاتمی
جمعه 19 اسفند 1390 - 15:05
mangol - هیچکجا - ایران
آخوندک خطاب به خاتمی: میخام برم اسممو عوض کنم. شباهت اسمم به شماها پیش حشرات دیگه باعث سرافکندگیم شده.
جمعه 19 اسفند 1390 - 15:52
danial nabi - استكهلم - سوئد
عکسی‌ را در یوو تیوب دیدم که خر مگسی روی کراوات دراز شازده قراضه بود، خیلی‌ خنده دار بود، اگه پیداش کنم می‌ذارمش رو سایت حتما، خیلی‌ خنده داره، خاتمی ضدّ انقلبیون خاک زیر پاتند، زنده باشی‌ ۱۲۰ سال اینشالا..
جمعه 19 اسفند 1390 - 16:05
sia_sefid - تهران - ایران
به نظرم کار خاتمی اصلاحی بود .. اینا برای اصلاح اومدن نه انقلاب .. پس انتظار کار های انقلابی مثل شرکت نکردن در انتخابات نباید ازش داشت.. اینا برای اینکه ثابت کنند بر خلاف حرف رژیم جز اپوزیسیون نیستند . واجب بود این عمل رو انجام بدن .. ملتی که امروز با این وضعیت بحرانی منطقه تفکر انقلاب در سر داشته باشه محکوم به شکسته باید اون چه که داریم حفظ و اصلاحات لازم رو روش انجام بدیم .. خامنه ای کفتاریست مردنی .. پس برای یک کفتار مردنی نباید زیاد به مملکت ضربه زد .. تمام توان این کفتار در ضربه زدن بود .. اما زورش به پایان رسیده .. اتمام زور این مردک به معنای انقلاب نباید تموم بشه .. اگر این نظام از بین بره .. حیوون های بعدی از این داییناسور ها بدتر خواهند بود .. در پس انقلاب نباید انتظار شکوفایی داشت
جمعه 19 اسفند 1390 - 18:00
sia_sefid - تهران - ایران
با توجه به شرایط موجود کار ایشان را تایید میکنم چون فردی که با اون پا به میدان گذاشتند . وصیت کرده بود از انتخابات دوری نکنند .. در صورت دوری لگد محکم تری بر هم پیمانان خود زده بود... کسانی که از خارج از ایران حرف میزنند و فحش به این می کشند . حرف مفت زنی بیش نیستند .. اون ها فقط به فکری دوری خودشون هستن و به آینده ی مملکت اندکی هم فکر نمیکنند .. من خودم از ترکیه هستم ولی شرایط داخل به شکل کامل تحت نظر دارم
جمعه 19 اسفند 1390 - 18:03
اشکان ایرانی - مشهد - ایران
دوستان زبان پارسی و فرهنگ والای ایرانی را پاس بداریم: به جای حشره و آخوندک بگوییم: کُخ و آلاکُلَنگ
شنبه 20 اسفند 1390 - 00:08
ghafas - مشهد - ایران
R-S-E - تهران - ایران. gogoli - تهران - ایران. AFGPersian - مالمو - سوئد. ..............سلام بر عقل سالمتون .بذارین اینا که خودشونو بهتر از سید می دونن از پشت مانیتوراشون فحش بدن و آزادی رو پیدا کنن .دوستت داریم خاتمی
جمعه 19 اسفند 1390 - 15:05
mangol - هیچکجا - ایران
آخوندک خطاب به خاتمی: میخام برم اسممو عوض کنم. شباهت اسمم به شماها پیش حشرات دیگه باعث سرافکندگیم شده.
جمعه 19 اسفند 1390 - 15:52
danial nabi - استكهلم - سوئد
عکسی‌ را در یوو تیوب دیدم که خر مگسی روی کراوات دراز شازده قراضه بود، خیلی‌ خنده دار بود، اگه پیداش کنم می‌ذارمش رو سایت حتما، خیلی‌ خنده داره، خاتمی ضدّ انقلبیون خاک زیر پاتند، زنده باشی‌ ۱۲۰ سال اینشالا..
جمعه 19 اسفند 1390 - 16:05
Anarchist - دبلين - ايرلند
یک آخوند خوب، یک آخوند مرده هست..!
یکشنبه 21 اسفند 1390 - 09:51
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
از اینایی که به خاتمی فحش دادن، ببینم کدومشون .. دارن که تو شب تاسوعا ، تو محاصرهٔ اونهمه سگ ولایت ، اون سخنرانیه شجاعانه رو انجام بدن! درود بر خاتمی! با تشکر!!!
یکشنبه 21 اسفند 1390 - 21:02
marius111 - بو خارست - روماني
آخوند یعنی عرب عرب یعنی زد ایرانی‌
دوشنبه 22 اسفند 1390 - 14:22
saber1000 - یزد - ایران
Anarchist - دبلین - ایرلند. یک آخوند خوب، یک آخوند مرده هست..!. دمت گرم .گل گفتی آی گل گفتی .
دوشنبه 22 اسفند 1390 - 17:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.