همسر و دختر مهدی خزعلی به مکان نامعلومی منتقل شدند

مهدی خزعلی، وبلاگ نویس زندانی منتقد دولت از ۳۹ روز پیش در اعتصاب غذا است  

وبسایت‌های خبری مخالف دولت ایران نوشتند که همسر و دختر مهدی خزعلی، زندانی سیاسی، دو روز پیش «توسط نیروهای امنیتی ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شدند».

براساس گزارش‌ها همسر و دختر آقای خزعلی روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن درحالی که سوار بر خودروی شخصی در خیابان آزادی بودند در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
 
بازداشت همسر و دختر آقای خزعلی در سالگرد تجمع اعتراضی ۲۵ بهمن و یک سالگی حصر خانگی رهبران اعتراض‌ها و مخالفان حکومت صورت گرفته است.
 
مهدی خزعلی، وبلاگ‌نویس منتقد دولت، ۳۹ روز است که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده و خانواده‌اش نسبت به وضعیت و شرایط او در زندان ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
این زندانی سیاسی ازسوی قوه قضائیه به ۱۴ سال حبس، ۱۰ سال تبعید و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
 
مهدی خزعلی روز دوشنبه ۱۹ دی ماه در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او از زمان انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ تاکنون به دلیل انتقاد از دولت و نامه به رهبر جمهوری اسلامی چندین بار بازداشت شده است.
 
پیش از این نیز گزارش‌هایی از بازداشت و انتقال اعضای خانواده برخی از زندانیان سیاسی منتشر شده بود.
 
زویا صمدی، عروس منصور اسانلو، رئیس زندانی سندیکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه، تیرماه سال ۸۹ «در ایستگاه متروی کرج توسط ماموران وزارت اطلاعات ربوده و پس از چند ساعت بازجویی و شکنجه در خیابان رها شده بود.»
 
عاطفه امام، دختر جواد امام، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، شهریور سال ۸۸ در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده و پس از بازجویی ۲۴ ساعته، نزدیک آرامگاه آیت‌الله خمینی در جنوب تهران رها شده بود.
 
نامه به احمد منتظری
 
هم‌زمان با انتشار خبر ربوده شدن همسر و دختر مهدی خزعلی، نامه این زندانی سیاسی خطاب به احمد منتظری منتشر شده است.
 
آقای خزعلی در نامه به فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری، که تاریخ نگارش آن ۲۴ بهمن است، نوشته است که در زندان اوین «کم‌ترین حقوق متهم و زندانی در دادگاه‌های انقلاب رعایت نمی‌شود. بسیاری ازحق وکیل محرومند و اکثرا امکان ملاقات با وکیل ندارند و کسی اجازه خواندن پرونده خویش را برای دفاع ندارد».
 
او افزوده است: بسیاری را فقط به خاطر تسویه حساب با برخی از مسؤلان عالی رتبه نظام دربند کرده‌اند و با شکنجه‌های وحشتناک جسمی، روانی از آن‌ها خواسته‌اند، اعتراف‌های کذبی در ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و اختلاس از سازمان‌های دولتی کنند، هرچند ریالی از آن سازمان اختلاس نشده است.
 
مهدی خزعلی باردیگر گفته است که خود را «برای شهادت آماده کرده» و به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

+148
رأی دهید
-120

fdsa60 - تهران - ایران
چند جمله مینویسم فقط کمی به این جملات فکر کنید.{یکی از بزرگترین تراژدی های بشریت این است که. اخلاقیات بوسیله دین دزدیده شده است.} . " آرتور سی کلارک" . {اولین روحانی جهان. اولین شیادی بود. که به اولین ابله رسید.} . "ولتر". {دین بهترین وسیله. برای ساکت نگه داشتن عوام است.}. "ناپلئون بناپارت" . عشاق خدا هیچ مذهبی ندارند جز خود خدا....
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 09:11
آه ستمدیدگان - اصفهان - ایران
بیچاره ها،بردندشون به جایی نامعلوم،بعد از تجاوز و شکنجه هم تویه خرابه ها ولشون میکنند،خدایا به داد ستمدیدگان برس و شر ظالمین را کم کن.خدایا تا کی میخواهی صبر کنی و فقط نظاره گر ظلم اینها باشی؟؟؟واقعا خدا عجب صبری دارد!!
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 09:15
united states of iran - واشنگتن - آمریکا
یعنی اگر پشت گوشتون را دیدید همسر و دختر خزعلی را هم میبینید،پس جناب مزدور چه فرقی بین تو و ساواکی شاه هست،ساواکی ها هم که همین کارها را میکردند،پس کو اون شعارتون(استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی)این است آزادی!!این است استقلال!!
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 09:22
khodesham - بودا - مجارستان
دم شما گرم جناب خزعلی من برات احترام زیادی قائلم!. ولی متاسفانه در اوج بی اعتمادی جامعه به نظام و مریدان آن راه سختی تا کسب اعتماد و حمایت همگانی دارید.. خصوصا اگر فرزند یکی از بزرگان مورد قبول شیعه باشی و آراسته به نام مطهر مهدی...
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 09:27
kamran2012 - لندن - بریتانیا
آقای خزعلی . شهادت شما چیزی رو عوض نمی‌کنه لطفا زنده بمانید.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 10:02
greentree - تهران - ایران
فقط باید مردم محل زندگی‌ بازجو‌ها و شکنجه گرها رو پیدا کنند و اونها رو از بین ببرند بیشتر شکنجه گرها سوابق و عکسشون در اینترنت هست و می‌شه آدرس اونها رو پیدا کرد
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 10:27
دنیای وحشی - تهران - ایران
مرگ برخامنه ای ملعون خونخوار .بی وجدان .بی شرف ...مردک نابخرد دیکتاتوراز جون ملت ایران چه میخواهی که مثل ... به در .. این ملت چسبیدی و کنده نمی شود .تف بر تو و اون مدهب دروغین تو باد .بترس از روزی که مثل قذافی به دست مردم ایران بیفتید و ....
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 11:22
Azadikhah - تكسل - هلند
خداوند این مرد و تمامی زندانیان سیاسی عقیدتی و مذهبی و تمامی کسانی که به ناحق در بند ظالمان هستند رو حفظ و در پناه خودش نگه دارد.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:15
shahab46 - هانوفر - المان
دوست عزیز خدا هیچ غلطی نمیکند باید این پنبه را از گوشمون بیرون بیاوریم، کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:44
shahab46 - هانوفر - المان
fdsa60 - تهران - ایران خوب نوشتی‌ دوست عزیز تنها خدمتی را هم که این رژیم به ایران کرد دین را از مکان و جایگاه که نزد ما مردم بود پایین آورد مگر بی‌ عقلها و کاسه لیسان.آن کس که ذره‌ا‌ی عقل داشت به این نتیجه رسیده اگر نه که وای بحالش
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:38
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
آدم وقتی‌ این خبر‌ها را میشنوه دلش می‌خواد به زانو بچه همون که این کار را می‌کنه تجاوز کنه تا مزه‌اش را بفهمه.. توف به اون بیشرفیتون بیناموس‌های کثیف اسلامی که انسانیت را قرن‌ها به دور برده ا‌ید.. اگر اسلام این مرامش هست پس تًف
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:52
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
من نمیفهمم که این سازمانهای بین الممللی چکار میکنند این نظام اسـ... داره مردم خودشو و در خارج مردم دنیا را دارد هر روز ترور می‌کند و این سازمانها هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید؟
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 14:18
sia_sefid - تهران - ایران
چی بگیم که بهتر باشه ؟ دیروز رفته بودم کنکور کارشناسی ارشد .. حوزه دانشگاه آزاد تو خیابون یخچال بود!!! .. باور کردنی نیست ولی تو توالت پرچم زده بودن که اینایی که در 25 بهمن در خیابان دیده شدن فریب خوردگان ... .. خلاصه شر و وری بود که نوشته بودن .. من هم در ادامه ی پرچم با خودکار نوشتم : الحق که این پرچم را در مکان مناسبی نصب کردید!! .. بچه هایی که تو صف توالت قبل برگزاری کنکور بودن /.. یکی یکی اومدن یه آفرین جلوی نوشته ی من نوشتند و رفتند .. مملکت دست ایناست .. واسه همین هم اوضاع مردم سیاه است!! .. به پا خواستن زمینه هایی میخواد که در کشور ما فعلا فراهم نیست و این زیمنه ها با فشار های اقتصادی و .. فراهم نمیشه
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 14:47
شازده كوچولو - کاشان - ایران
خدا حال هیچ ملتی رو تغییر نمی ده مگر اینکه خودشون حال خودشون رو تغییر بدن.تا زمانی که ما در مقابل این خفقان زیرسایه دین سکوت کنیم وضعیت همینجوری خواهد موند. هنوز خیلی از مردم ایران فکر می کنند مبارزه با این حکومت فاسد جنگ با خداست و تا این تابو نشکنه وضع ما همینه.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 14:28
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
گرینتری - تهران - ایران . تنها راه مبارزه با این نظام اسـ... همین است ترور کسانیه که در این جنایت‌ها دست دارند.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 15:30
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
گرگ های خامنه ای یکایک از مردم را می گیرند و می کشند و در بند می کشند و شکنجه می کنند و تجاوز می کنند و مردم هم دو دستی سر خودشون را نگه داشته اند تا وقتی که با هم متحد نباشیم همین آش است و همین کاسه این تهی مغزان گرگ صفت تنها راه استحکام خودشان را در ارعاب مردم می دانند اما مردم هم باید از همین روش استفاده کنند و پس از شناسایی عوامل رژیم منحوس آخوندی هر جایی یکی از اینها را گیر آورده و از بین ببرند مثل همون آخوندی که تو امامزاده آتش زدند تنها را مقابله به مثل است تا آنها هم هیچ جا امنیت نداشته باشند.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 17:43
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
ولی‌ وقیح دیگه نمیتونه به حکومت ننگینش ادامه بده. وقتی‌ افرادی که ۳۳ سال در خدمت این رژیم بودند به این شکل زندانی و شکنجه میشن یعنی‌ رژیم داره خود زنی‌ می‌کنه و از درون منفجر می‌شه. نابود بد حکومت جهل و جنایت ولی‌ وقیح. مرگ بر خامنه‌ای و مزدورانش
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 17:15
massoudoslo - اسلو - نروژ
چگونه نظام الهی و حکومت الله هی است که زنان و همسران مخالفان خود را به بند و زنجیر میکشد وقتی که خود طرف تو زندان داره !!!!!؟
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 20:50
gol andam - ژنو - سویس
فقط همگی‌ با هم باید گفت مرگ بر رژیم کثیف آخوندی
جمعه 28 بهمن 1390 - 09:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.