تایلند دو ایرانی را به بمبگذاری علیه دیپلمات های اسرائیلی متهم کرد

 

محمد خزائی، متهم دوم در بمبگذاری روز سه شنبه تایلند 

پلیس تایلند روز چهارشنبه دو ایرانی را به توطئه بمبگذاری علیه دیپلمات های اسرائیلی متهم کرد و همزمان اعلام شد که متهم سوم به مالزی فرار کرده است. این اتهام جدید، فشارها بر تهران را به دلیل اقدام علیه اهداف اسرائیلی تشدید کرده است.
 
تنش ها میان ایران و اسرائیل در روزهای اخیر پس از آن بالا گرفت که سه حادثه بمبگذاری در پایتخت های هند، گرجستان و تایلند به فاصله یک روز به وقوع پیوست و پای ایران به این حوادث کشیده شد.
 
روز دوشنبه، کارکنان سفارت اسرائیل در هند و گرجستان هدف چند بمبگذاری قرار گرفتند که در جریان آن یک دیپلمات زن اسرائیلی در دهلی نو به شدت زخمی شد. روز سه شنبه نیز حادثه مشابهی در بانکوک پایتخت تایلند به وقوع پیوست.
 
پلیس تایلند دو ایرانی را متهم کرده است که در این بمبگذاری دست داشته اند. یکی از دو نفر به نام سعید مرادی ۲۸ ساله، زمانی که قصد داشت نارنجکی را به سوی پلیس پرتاب کند به دلیل انفجار زودهنگام آن، دو پای خود را از دست داد.
 
وی هنگامی که در حال فرار از خانه ای بود که در آن انفجاری به وقوع پیوسته بود اقدام به پرتاب نارنجک کرد. دومین ایرانی محمد خزائی معرفی شده است که در فرودگاه بانکوک دستگیر شده است.
 
یک مقام پلیس تایلند متهم سوم را «مسعود صداقت زاده» معرفی کرده و گفته است که وی با هواپیما به مالزی فرار کرده و احتمالا هنوز در این کشور به سر می برد.
 
یک مقام امنیتی تایلند که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: «این سه ایرانی بخشی از یک تیم آدمکش بودند و قصد داشتند تا دیپلمات های اسرائیلی از جمله سفیر این کشور را ترور کنند.»
 
وی افزود: «آنها در صدد بودند تا در خودروی این دیپلمات ها بمبگذاری کنند.»
 
گزارش ها حاکی است که مقادیری مواد منفجره و قطعات ساخت بمب در خانه این افراد کشف شده است.
 
سوراپونگ توویچاکچایکول، وزیر امور خارجه تایلند، در این زمینه گفت: دو متهم این حادثه به دلیل استفاده از مواد منفجره غیر مجاز و تلاش برای کشتن افسران پلیس و مردم عادی تفهیم اتهام شده اند.
 
وی با بیان اینکه ما در حال حاضر نمی توانیم بگوییم که این یک «اقدام تروریستی» بوده است، اظهار داشت: «اما این حادثه شبیه تلاش های صورت گرفته برای ترور دیپلمات ها در هند است.»
 
مقام های اسرائیلی ایران را متهم کرده اند که در سازماندهی حملات علیه کارکنان سفارتخانه های این کشور در گرجستان و هند در روز دوشنبه دست داشته است.
 
سیلوان شالوم، معاون نخست وزیر اسراییل، روز سه شنبه پس از دیدار و گفت وگو با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد به رسانه ها گفت: «دولت ایران مدت هاست که می کوشد در سراسر جهان تهدیدهایی را علیه تاسیسات اسراییلی و یهودیان عملی کند.»
 
اما رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هر گونه دست داشتن جمهوری اسلامی در این بمبگذاری ها را رد کرد و گفت که این اتهام در چارچوب «جنگ روانی رژیم اشغالگر قدس علیه ایران» است.
 
وی افزود: «هدف اصلی رژیم اشغالگر قدس، پنهان ساختن چهره واقعی خویش در انجام اقدام های تروریستی به ویژه ترور دانشمندان جمهوری اسلامی ایران است.»
 
مقام های ایرانی از جمله حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، پیشتر تهدید کرده بودند که پاسخ محکمی به ترور دانشمندان ایرانی خواهند داد.
 
آقای مصلحی اواخر دی ماه با متهم کردن اسرائیل، آمریکا و بریتانیا به دست داشتن در «ترور دانشمندان هسته ای ایران» گفت: «ما پاسخ محکمی به این اقدامات خواهیم داد و همه‌ این مجموعه‌ها اعم از انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، موساد و مجموعه‌های دیگری که با آنها همراهی می‌کنند، جواب قاطع و سنگین خواهیم داد.»

+84
رأی دهید
-169

باريك بين - تهران - ایران
من گمان نکنم که این قضایا به ایران ارتباط داشته باشه چرا که اگر قرار بود تلافی انجام بشه حتما شدیدتر ازاین حرفها بود. به فرض محال که درست هم باشه چیزی که عوض داره گله نداره.
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 08:59
persianspider - مشهد - ایران
این اولین بار در طول تاریخ ایران هست که وقتی‌ مردم ایران در مورد حمله و یورش به خاک ایران می‌شنود درصد بالایی شون میگن به ما چه !! وگر نه قبلاً سابقه نداشته.............‌ای لعنت بر انگلیس و یهود که با سیاستشون چه بر سر یکی‌ از وطن پرست‌ترین مردمان دنیا آوردند خدا آخوند دارم لعنت کنه روش
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 09:17
heramas - هند - هند
«جنگ روانی رژیم اشغالگر قدس علیه ایران» . بازم اینو تکرار می کنند . فرد ایرانی رو دستگیر کردند بازم میگن این جمله رو . به خدا دارم از دست اینا دیوونه میشم . این مهمانپرست که رسما توهم داره . بیشتر و بیشتر چهره خودتون و ماها رو پیش همه دنیا پلید کنید ببینم این عقده کمبود تون از بین میره یا نه /
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 09:24
Artosh - تهران - ایران
مردک حمال آخه این چه کاری هست که کردی؟!امیدوارم پدری ازت در بیارن تا عبرتی شه واسه بقیه تروریست ها. به خدا بی آزارتر از این مردم تایلند تو دنیا نیست.
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 09:25
bahram$hiroshima - هيروشيما - ژاپن
اون شیرین عقلهای این سایت که میگپفتن کار اسراییله چرا خفه خون گرفتن قیافهٔ این مردک داد می‌زنه که ایرانیه و از طرفدارهای ملا هستش.امیدوارم ریشه هرچی‌ تروریسته خشک بشه مخصوصا ترریستهایه حزب‌الله و قدس که دیگه آبرویی برای ایرانی‌ نزاشتن بمونه
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 09:41
ایران مرز پرگهر - لیسبون - پرتغال
بیچاره میخواسته دربره شانس نیاورد،خراب کردید با این کارتون،بابا کی به شماها آموزش داده!!!کسی میخواهد عملیات تروریستی انجام دهد ردی از خودش باقی نمیذاره،اون از رفیقت که دوتا پاهاش قطع شد اینم از تو که گیر افتادی،باید یکم القاعده براتون کلاس آموزش بزاره.حتما تازه کار بودید دیگه.
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:02
مرگ بر روسیه - پرتوریا - آفریقای جنوبی
قیافه این مزدور را نگاه کن،هنوز هم باورش نمیشه گیر افتاده،فکر کرده راحت بدون هیچگونه دردسری میتونه عملیاتشون را انجام بدهند و بعدش الفرار.
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:06
Azadikhah - تكسل - هلند
گرجستان، هندوستان، تایلند، آذربایجان، سوریه، لبنان، آرژانتین، آمریکا، آلمان، فرانسه، بحرین....کثافت کاری جمهوری تروریستی اسلامی در این ۳۰ ساله همه این کشور ها رو دربر گرفته!عملاً جنگ میان امریکا و جمهوری تروریستی اسلامی اغاز شده اگه سید علی گدا . دست از حماقتاش برنداره ایران و مردم ایران بار دیگر درگیر جنگی خانمان سوز خواهند شد. نابود باد اصل ولایت وقیح که هرچی میکشیم از دس این اخوندان بی مغزه...
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 09:06
persianspider - مشهد - ایران
ایرانیان همیشه در طول تاریخ از حریف سیاست مدار و نامرد شکست خورده اند هر چقدر حریف نامرد تر شکست سنگین تر نمونش شکست در مقابل روسیه یا اعراب اون حریف هایی هم که شکست دادیم باز یه ذرّه رحم و انصاف ته دلشون داشتند این بار حریفه ما همون حریفه دیرینه و کینه ای‌ ایرانه همون طوری که اینجا داره ذهن مردم دنیا رو بیشتر نسبت به ایران و ایرانی‌ چرکین میکنه همون طور هم از چند سال پیش کاری رو شروع کرده که خود ایرانی‌ میاد اینجا ابراز خورسندی می‌کنه از حملهٔ نظامی به کشورش بخدا که تمام مصیبت تو ایران از نفهمیه ...امان از بیسوادی و فقر شعور که تا بوده هست و هر گرگی که خواست به گله زد !
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 09:12
united-iran - آکلند - نیوزیلند
دیگه تو تایلند هم برای ایرانیها آبرو نذاشتند،کشوری که بدون ویزا ایرانیها میتونستند برند هم مالیده شد.
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:08
Artosh - تهران - ایران
باریک بین - تهران - ایران/ مرد حسابی یعنی چی چیزی که عوض داره گله نداره؟! گیرم که اصلاْ اسرائیل دانشمندان رو ترور میکنه. چرا کشور دیگه ای که ارتباطی به این ماجرا نداره رو به آشوب میکشید؟! واقعاْ خجالت آورید شماهااا. نسبت به ترور اظهار خرسندی کردن بیشرمانه ترین کار است...
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:09
persianspider - مشهد - ایران
bahram$hiroshima - هیروشیما - ژاپن ایرانی‌ یی که با پاسپورت اروپائی بره تایلند دیگه ایرانی‌ نیست واسه اسرائیل کاری نداره که یک ایرانی‌ با پاسپورت خارجی‌ بفرسته تایلند
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:28
gol andam - ژنو - سویس
انگشت تو لونهٔ زنبور کردن همینا رو هم داره ،،، تا تو باشی‌ از این غلطا نکنی‌،،،الان آخوندا میگن ربطی‌ به ما نداره براشون مهم نیست چه بلایی سر این احمق بیاد
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:50
آه ستمدیدگان - اصفهان - ایران
آفرین به پلیس تایلند،نگذاشت این مزدور فرار کنه.به امید خدا اون یکی هم که فرار کرده مالزی برش گردونند تایلند.
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:52
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
bahram$hiroshima - هیروشیما - ژاپن. گرامی‌ این شیرین عقل‌ها مغز را با چیز دیگر عوض کرده اند!! هر اتفاق منفی‌ در داخل می‌‌افتد مثل ---بز میگویند اسرائیل آمریکا انگلیس!!! همان طوریکه ندا را موساد کشت!!!!! مردی که پایش را باد برد!! ایرانیست و این احمق البته ایرانی‌ چه عرض کنم تخم و ترکه ی قاتلان عرب ۱۴۰۰ سال پیش!!
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 10:47
rezanl - امستردام - هلند
مرگ بر جمهوی اسلامی
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 12:28
rezanl - امستردام - هلند
انشا‌الله داره روشون کاملا سیاه می‌شه
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 12:30
massoudoslo - اسلو - نروژ
اگر جمع بندی اخبار و وقایع همینی بشه که ما اینروزا تو اخبارا میخونیم آنوقت شخصا فکر میکنم که از سیاست های حکومت درپیتی تهران ضعیف تر و مسخره تر در جای دیگه نمیشه پیدا کرد ! اسرائیل میره تو قلب ایران تو تهران بغل گوش وزارت اطلاعات و سربازان خل نام و سپاه و غیره دانشمند هسته ای میکشه ولی حکومت ایران تنها کاری که میکنه میره تو یه کشور توریستی و بیطرف مردم عادی رو منفجر میکنه !! قدرت و ابهت را میبینید !؟؟؟
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 15:51
jamshid arya - تهران - ایران
خیلی تابلو بود که کار موساد!!!!!!! مدارک جعلی درست کردن که واسه اونا کاری نداره. چند هفته پیش امریکا به شهروندانش تو بانگکوک خبر میده که مواظب حملات تروریستی تو تایلند باشند بعدشم همونجا اتفاق میفته.. این دقیقا منو یاد سبتامبر ۱۱ میندازه که روز فاجعه هیچ کدوم از یهودی ها در ان روز تو برج های دوقولو سر کار نرفته بودند. همه ی امریکایی ها هم اینو میگن: it was inside job
‌چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 18:08
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
massoudoslo - اسلو - نروژ. دقیقا دوست گرامی‌ اگر واقعا ترور در داخل ایران شده پس خاک بر سر رژیم کثافت که اسرائیل میتواند در داخل ایران نفوذی داشته باشد!!!!! آنوقت چند قاتل را به تایلند میفرستند برای ترور که ترور هم بلد نیستند!!!!!!!!این دانیال نبی جاسوس در سوئد نوشته بود ولنتاین مال کشورهای شراب خوار است!!!!! ایرانی‌ باشیم!!!!!!!!! آنوقت.. تنها چیزی که ندارند ایرانیت است و تمام مراسم آنها تقلید از وحشیهای دزد و قاتل عربستان ۱۴۰۰ سال پیش!!!!
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 08:47
massoudoslo - اسلو - نروژ
ARTEMIS-SW.پاریس.فرانسه / درست میگید دوست عزیز .در ادامه صحبت های شما دوست گرامی اینکه برای من جالبه نوع ایی عجیب از ایران(پرستی)در حال پخش و شیوع هستش که در زشتی و پلیدی هیچ کمتر از ایرانیت خرابی که ج . اسلامی تحمیل کرده نیست! ایرانیانی در این سایت میبینم ایران را با گلادیاتور ها و رینگ های کشتی کج و مشت زنی یکی میدانند و امید هر فن و ترفندی را دارند تا ایران و غرب خون یکدیگر را بریزند و ایرانیت این دوستان برنده شود! بیشتر بعضی از هموطن های عاشق ایران شده در غرب و جغله های چیزم خیاری اینگونه فکر میکنند.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 21:40
massoudoslo - اسلو - نروژ
ARTEMIS-SW.۲ .پاریس .فرانسه / خطر ایران پرستان اینور آب که از راه دور بر طبل جنگ میکو بند و جانشان را در جنگ ایران و غرب فدا میکنند و ایران را ابر قدرتی دانسته اند و میخاهند برگردند ایران (!! بلینک ) اگر غرب با ایران وارد جنگ شد ، از خود ج . از هم گسسته اسلامی کمتر نیست ! چون که هستند هموطنانی در داخل ایران که این چرت و پرت ها را باور کنند .
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 21:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.