کشته شدن شش پاکستانی توسط مرزبانان ایرانی

یک مرزبان ایرانی
 

یک مقام رسمی پاکستان می‌گوید که پلیس مرزی ایران شش پاکستانی را به دلیل انحراف از مرز به درون خاک ایران به ضرب گلوله از پای درآورده‌ و دو نفر دیگر را نیز زخمی کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجیب رحمان، معاون فرماندار گوادر، بندری در جنوب ایالت بلوچستان پاکستان، روز جمعه در این خصوص گفت که از پلیس مرزی اطلاعاتی در خصوص تیراندازی مرزبانان ایران به هشت پاکستانی ساکن دهی مرزی دریافت کرده است.
 
به گفته وی،‌ این هشت نفر به همراه گله خود وارد مرز ایران شده بودند.
 
آقای رحمان افزود بر اثر این تیراندازی که به گفته وی پنج‌شنبه شب رخ داده است، شش تن کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.
 
معاون فرماندار گوادر تصریح کرد که در حال حاضر مقامات ذی‌ربط با پلیس مرزی ایران در حال مذاکره هستند تا اجساد و افراد زخمی را تحویل بگیرند.
 
تیراندازی روز پنج‌شنبه در حالی رخ داده است که به تازگی دادگاهی در پاکستان سه مرزبان ایرانی را که به اتهام قتل در بازداشت مقامات پاکستانی بودند، مورد عفو قرار داده و روانه ایران کرد.
 
پلیس پاکستان ۱۳ دی‌ماه اعلام کرد که سه مرزبان ایرانی را که در عملیات تعقیب قاچاقچیان وارد استان بلوچستان پاکستان شده و به سوی یک خودرو آتش گشوده بودند، بازداشت کرده است.
 
پلیس پاکستان آن زمان اعلام کرد که یک شهروند پاکستانی در این عملیات کشته شده و تأکید کرده بود که دادگاه این سه مرزبان به دلیل شکایت پدر فرد کشته شده، به اتهام قتل برگزار خواهد شد.
 
همان زمان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ضمن تأکید بر این‌که این مرزبانان در جریان درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، به دلیل تاریکی هوا و به اشتباه وارد خاک پاکستان شده بودند، خواستار آزادی هرچه سریع‌تر این مأموران شده بود.
 
این سه مرزبان در نهایت اواخر دی‌ماه پس از آن‌که از سوی اولیای دم مورد عفو قرار گرفتند، آزاد و به ایران مسترد شدند.

+137
رأی دهید
-51

global peace - دیترویت - آمریکا
آخر هم بین ایران با پاکستان یه جنگ رخ میده.یک روز اونا میزنند ما را میکشند یک روز هم ایران میزنه اونا را میکشه.
شنبه 8 بهمن 1390 - 08:28
hossein87 - ایران - ایران
اینهمه جوون بی گناه ما رو سر بریدن ، حالا 6تا قاچاق چی رو کشتن اینهمه تو بوق گذاشتن . میخواستن از مرز رد نشن. جالبه ، طرف مرده ، اینا میگفتن بدون اخطار شلیک کردن. اخه از کجا فهمیدین؟!! دیگه قرار نیست وضعیت کثافت تو مملکت باعث این بشه که اولا از همه کارا ایراد گرفت و دوم اینکه هرکی هر غلطی دلش خواست کنه . اون کسانی که خدمت رفتن بیان و بگن که این قاچاق چیا چه بلایی سر مرزبانا میارن .
شنبه 8 بهمن 1390 - 08:53
mobareze khamoosh - پردیس - ایران
چه قدر تأسف بار،چه قدر غیرِ انسانی‌،یعنی‌ دیگه باید جلویِ پاکستانیها هم خجالت بکشیم؟!!!
شنبه 8 بهمن 1390 - 09:14
Azadikhah - تكسل - هلند
دیگه جایی هم مونده اسم ایران به صورت منفی‌ در خبرها نباشه!؟
شنبه 8 بهمن 1390 - 11:35
delmorde - یوتوبوری - سوئد
کار مرزبانان ایرانی قانونی و درست بوده. این قاچاقچیان در اشکال مختلف مانند چوپان و غیره از مرز عبور می کنند و طبق قوانین بین المللی مرزبان میتواند با اخطار ایست درصورت تمرد بزنه. پالستانیها به بمب اتمی شان مینازند. درست یادمه یک پاکستانی زمانی که تو کمپ پناهندگان بودم میگفت ما در یک روز می تونیم ایران رو اشغال کنیم زیرا بمب اتمی داریم و با شلیک یکی از انها در بیابانهای ایران باعث وحشت نظامیانتان شده و بسرعت وارد کشورتان میشویم. البته مزخرف میگفت و من به حرفش بلند خندیدم و جوابش را دادم اما انها به داشتن بمب اتمشان افتخار میکنند و خود را قوی ترین از ایران ترکته افغانستان و چند کشور فاقد سلاح اتمی میدانند.
شنبه 8 بهمن 1390 - 19:39
love-iran - چابهار - ایران
delmorde - یوتوبوری - سوئد. دوست عزیز من اینجا روزانه با بیشتر از 1000 تا پاکستانی سر و کله میزنم ادم هایی خیلی دروغ گو هستن من اینجا یک خدمت کار دارم که پاکستانی هست یک روز به من میگفت پاکستان همه چی ارزون هست ازادی هست اینترنت سرعت بالا بعد من بهش گفتن پس چرا فرار کردی اومدی اینجا واسه روزی 5 هزار تا دستشویی رو میشوری اشک تو چشماش جمع شد گفت شما هم اگه یک کشور فقیر مثل من میبودی مفهمدی چقدر سخته گفتن اش این همه حکایت اون شخصی که شما دیدی اش هست
شنبه 8 بهمن 1390 - 21:19
hamed-irooni - سیستان - ایران
love-iran - چابهار - ایران، هزارتا!!؟؟ واقعا!!!! مطمئنی تو پاکستان زندگی نمی کنی؟
یکشنبه 9 بهمن 1390 - 11:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.