ارزش فایر فاکس برای گوگل چقدر است؟

 

 گوگل سالی 300 میلیون دلار برای حفظ عنوان موتور جستجوگر موزیلا هزینه می‌کند.
با توجه به اینکه در سال 2010، 84 درصد از 123 میلیون دلار درآمد موزیلا از قرار داد جستجوگر گوگل بوده است، این توافق نامه برای اینکه چراغ‌های موزیلا را همچنان روشن نگه دارد بسیار مهم است.
بر اساس آنچه AllThingsD منتشر کرده است، گوگل برای سومین سال متوالی نزدیک به 300 میلیون دلار به موزیلا پرداخت کرده است. خیلی تعجب آور نیست که رقیب گوگل بر اساس آخرین تخمین‌های comScore موتور جستجوی بینگ مایکروسافت است که هم اکنون 15 درصد میزان بازار جستجوها در آمریکا را به خود به اختصاص داده است. گوگل مطمئنا برای اینکه سهم خود از جستجوها که بر اساس آمار StatCounter هم اکنون 25 درصد کل جهان است را حفظ کند، حتی شاید بیشتر هم برای موتور جستجوی موزیلا بودن پرداخت می‌کرد. از قضا فایرفاکس به شدت از دست آن کاربرانی که Chrome گوگل را به موزیلا ترجیح داده‌اند عصبانی است.
 
با وجود بخت بد فایرفاکس، بینگ با تبدیل شدن به موتور جستجوی مرورگر موزیلا به پیروزی بزرگی دست خواهد یافت. دستاوردهای مایکروسافت از سهم سود بازار جستجو تجاری مستقیما مربوط می‌شود به هزینه‌های شرکای تجاری یاهو. از وقتی که یاهو خدمات جستجو - تبلیغات را برای دو کمپانی فراهم کرد، موتور جستجوی بینگ یاهو را قوی‌تر کرده است.
با این حال بینگ نتوانست لطمه بزرگی به گوگل که هم اکنون مقدار ثابت 65درصد سهم بازار را در اختیار دارد وارد کند. یاهو سرچ که در حال حاضر با بینگ یکی شده است بر اساس آمار comScore پانزده درصد سهم بازار را در اختیار دارد.
 
+202
رأی دهید
-27

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.