آیا ذره خدا وجود دارد؟

بی بی سی :پژوهشگران می‌گویند نشانه‌هایی از وجود ذره هیگز معروف به ذره خدا مشاهده کرده‌اند. در کنفرانسی خبری که ساعتی پیش در مرکز تحقیقات فیزیک هسته‌ای اروپا - معروف به سرن - برگزار شد، گفته شد که هنوز شواهد کافی برای اعلام کشف این ذره وجود ندارد. به گفته فیزیکدانان، ذره هیگز اولین ذره‌ای است که پس از انفجار بزرگ یا بیگ‌بنگ در ابتدای شکل‌گیری جهان به وجود آمده است. احتمال وجود این ذره نیم قرن پیش مطرح شد؛ اما پیش از این، هیچ نشانه‌ای از وجود آن مشاهده نشده بود.

+269
رأی دهید
-53

bavar88 - آمستردام - هلند
بشر هر چه قدر در علم پیشرف کند بیشتر خدا را خواهد شناخت...حقایق زمین خلیهاش در قرآن چند ده قرن پیش بیان شده و حالا به مرور بشر در حال شناختن بعضی‌ از حقایق است...بار خدایا کسانی‌ که دیگه قابل هدایت و شناخت تو نیستند نابودشون کن که زمین از لوث وجود اونها پاک شود.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 07:40
golly47 - فوکشتاد - المان
این ذره خدا نیست پروتون‌ها هستند که میخواهند نوترون‌های خود را پیدا کنند تا بتوانند دوباره مولکول‌های خود را تشکیل دهند
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 07:46
sepehr79 - وین - اتریش
پیدایش خدای جدیدی که اخیرا به بازار اومده و به زودی در دسترس عموم قرار میگیرد را به تمامی‌ خدا پرستان تبریک میگوئیم
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 07:50
Dara va sara - پرت - استرالیا
" من نمی توانم خدایی را تصور کنم که ھمزمان آفریده ھای خود را عذاب و پاداش می دھد، خدایی که اھداف او از روی خود ما الگو برداری شده - یک خدا، به طور خلاصه، چیزی نیست به جز بازتابی از ضعف و ناتوانی انسان.". آلبرت انستین-فیزیکدان –برنده جایزه نوبل.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 08:03
Neda02 - اتاوا - کانادا
جنتی تکذیب کرد.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 08:10
odin - انتورپن - بلژيك
الان باز هم این نوابغ دینی میان از ذرات بنیادی! حرف میزنن و از این که اگر میتونین از هیچی یه چیزی بسازین! اما نه فکر نکنم دیگه تا این حد نابغه باشن که ببینن و باز هم چرندیات یکی مثل مصباح و احمد خاتمی رو تکرار کنن. فقط براشون ارزو میکنم که این تعصب در مورد باور به چیزهایی که وجود خارجی نداره، تبدیل به یه ذره عقل و شعور و درک واقعیتها بشه. حتا دانشمندهای این ازمایشگاه سرن هم جواب همه سوالها رو ندارن، اما چون این تعصب ابلهانه رو ندارن در پی دریافت جواب سوالها هستن نه اینکه هرچی دیدن بگن کار خداست
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 08:10
Mehrdad2010 - ونکوور - کانادا
جالبه. همین چند وقت پیش اعلام کرده بودند که به احتمال ۹۵% ذرات هیگز وجود ندارند و قرار بود فقط تا پایان ۲۰۱۱ به آزمایش‌ها برای یافتن آنها ادامه بدهند. حالا اگر واقعا شواهدی مبنی بر وجود داشتن این ذرات پیدا شده باشد که خیلی‌ جالب میشود. تئوری هیگز در مبحث فیزیک بنیادی بسیار طرفدار دارد ولی‌ از وقتی‌ که استفان هاوکینگ یک تنه در برابر بقیه ایستاد و وجود این ذرات را رد کرد، مساله به نوعی حیثیتی شده است. حالا باید دید واقعا توانسته اند این بوزون‌ها را پیدا کنند یا بیشتر یک مانور تبلیغاتی برای زنده نگاه داشتن موضوع و ادامه آزمایش‌ها است.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 09:16
mehr47 - تهران - ایران
همین الان از دفتر آیته الله جنتی زنگ زدن گفتن: ما خودمون سر کوچه واساده بودیم که انگلیس و آمریکا در یک حرکت ددمششنانه خواستن این ذره را نابود کنند که سردار فیروزآبادی با فرستادن ضد ذره سیاه از همون جائی که میدونین این حرکت مذبوحانه را نابود کردند!!! آ قا هم فرمودن آورین آورین خوب پدر دژمن را در آوردین!!!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 09:42
*Fanoos* - ايران - ايران
. به نظر من خدا وجود دارد و این به من با عقل و منطق ثابت شده شما وقتی قرآن فارسی را بخونید میفهمید همه چیز درست و به جا گفته شده یا تورات یا انجیل البته بعضی از آیات تحریف شده هستند و من همه آنها را قبول ندارم مستند ظهور هم جالبه حتما نگاه کنید اگه کسی میگه خدا وجود نداره کاملا اشتباه میکنه چون آدم وقتی بیچاره و بدبخت میشه یا وقتی ترس میاد سراغش نا خود آگاه تو دلش یاد خدا میاد و ازش کمک میخاد در هر صورت باید خدایی رو در نظر گرفت…..
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 09:59
سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
حالا چرا اسمش را گذاشته اند ذره خدا. آنهم مانند همه چیز بعد از انفجار بزرگ به وجود آمده است. اگر کسی به اعتقاد داشته باشد که به وجود آورنده خود انفجار بزرگ خداست نه آن ذره ای که در مراحل اولیه خلق شده است.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:01
*Fanoos* - ايران - ايران
بهتر است بجای این که دنبال خدا بگردیم کردار و رفتار و گفتار مان درست باشد .بجای این که وجود خدا را اثبات کنیم فواید پاک بودن را بشناسیم . ما بیش از اینکه نیاز به اثبات وجود خدا داشته باشیم محتاج برقراری خوبیها هستیم . ما نیاز به صداقت شرافت پاکی و… داریم . خداوند چه وجود داشته باشد و چه نداشته باشد همه گاهگاهی به او رجوع کرده ایم .آیا تاکنون کسی وجود یا عدم وجود خدا را اثبات کرده ، آیا کسی تاکنون دلیل وجود جهان را اثبات کرده . آیا این جهان بزرگ بی دلیل بوجود آمده . در جایی نوشته بودند که چه خدا باشد یا نباشد انسانها شرافتمند، شرافتمند می مانند وانشانهای شرور ، شرور ولی من تجربه کرده ام که انسانهای پاک می توانند با رفتار وکردارشان انسانهای دیگر را راهنما باشند . من فکر میکنم وجود خدایی که مظهر پاکی باشد و همه ی انسانها را به یک نقطه ویک راه راستی هدایت کند نه تنها ضرر ندارد بلکه باید آرزوی همه ی انسانها باشد .
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:02
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران
خب همین الان برید یه انفجار بزرگ توی یک صحرا انجام بدید بعد 10 سال ببینید آیا انفجار قدرت این رو داره ذره ای زیبایی در جایی به وجود بیاره که آدم از دیدنش لذت ببره ؟؟؟!!! .... این نظریه ساده و گویاست ولی شاید سادگی بیش از حد این موضع باعث شده خیلیا این نظریه رو رد کنن آخه بعضیا دوست دارن حرفای قلمبه سلمبه بشنون تا حرفای ساده .... گاهی وقتی یه حرف حقی خیلی ساده باشه شنونده قدرت درکش رو نداره .. زیبایی دنیا و طبیعت نشانه اینکه دست خالقی در کار هست و هیچ وقت هیچ وقت زیبایی از روی تصادف و انفجار به وجود نیامده و نخواهد امد از مثالهای کوچیکش که توی این دنیا این همه باهاش سروکار داریم بگیرید تا مثالهای بزرگتردر حد دنیای طبیعت
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:33
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران
جالبه نمیدونم چرا بحث به این سادگی اینقدر کش پیدا کرده ... چرا وقتی ما انسانها میبینیم که دنیا زیبا آفریده شده باز هم تصور میکنیم این زیبایی تصادفیه ... البته میدونم تا اینو بگم یه عده میان میگن پس زشتی ها و جنگها و نمیدونم بدبختی های توی این دنیا چی ؟؟؟؟ ... خوب جواب ساده هستش زشتی های دنیا مسببش ما انسانها هستیم نه خدا ... خدا تنها موجودی که آزاد آفرید انسان بود و انسانها هم باعث فساد و جنگ و بدبختی شدن ... انسانهای خوب هم باعث خیر شدن ... وقتی ما یه موشک کاغذی رو ببینیم و بفهمیم این موشک کاغذی ساده رو یک انسان درست کرده و سازنده داره چطور شگفتیها و زیباییهای دنیا رو که انسان انگشت به دهان میمونه از دیدنشون رو تصادفی میبینیم ؟؟؟ یا حاصل یک انفجار میبینیم ؟؟؟؟ ...
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:31
*Fanoos* - ايران - ايران
بنام خداوند جان و خرد. در این دنیا هر چیزی که وجود دارد دارای مالک و سازنده ای است. مثلا اگر کسی یا شرکتی چیزی مثل کامپیوتر را میسازد او مالک و سازمان دهنده آن است و آنرا با نظم خاصی در کنار هم جمع کرده واین تنها بخشی از این جهان بزرگ و پیچیده است. از این مقدمه میتوان چنین نتیجه گرفت که این جهان با تمام چیزهایی که در آن است خود بهخود به وجود نیهمده است و یک سازنده قهار و توانا آن را با نظم و منطقی وصف ناپذیر در کنار هم جمع کرده است و او کسی جز خدای قادر و متعال نیست.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 09:51
*Fanoos* - ايران - ايران
اگر به وجود خدا ایمان داشته باشیم در عین حال بدون تعصب به این مسئله بپردازیم و در صدد این نباشیم که همه مانند ما فکر کنند راحت تر در کنار هم زندگی میکنیم . مهم رفتار است نه حرف زدن وتعصب ما . البته برای من قانع کننده نیست که این دنیای بزرگ و با عظمت همین طوری و بیدلیل بوجود آمده باشد و فکری پشت آن نباشد و یا خداوند فقط ساخته ی ذهن خود ما باشد.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:03
*Fanoos* - ايران - ايران
بسیاری از ما جوانان دوست داریم که خدا را بشناسیم. خیلی ها هستند که می گویند تلاش در شناخت خدا اشتباه است و خیلی های دیگه معتقدند که در مورد خدا باید تحقیق کرد. جالب است بدانید که هر دو گروه درست می گویند. اما چگونه ؟ . تلاش در شناخت ذات خدا کاملا بیهوده است و نتیجه ای ندارد اما تلاش در شناخت خوبی ها و صفات خدا کاری بس زیبا و قشنگ است. اما بعضی از دوستان ما قصد دارند که ذات خدا را شناسایی کنند. با چند مثال ساده نشان میدهیم که شناسایی ذات خدا غیر ممکن است. 1. شخصی رادر نظر بگیرید که آدم آهنی ای ( ربات ) را ساخته است و چیز های زیادی را به او از خود آموخته است. مخترع هر چقدر هم تلاش کند و از خود به ربات ساخته اش از خود خود اطلاعات دهد باز هم آن ربات شعور ذاتی نسبت به مخترع خود ندارد. 2. یک لیوان را در نظر بگیرید. این لیوان ظرفیتی محدود دارد. حال اگر هر چقدر بیشتر از ظرفیت آن در آن آب بریزیم باز هم نمی توان ظرفیت لیوان را بیشتر کرد و همان قدر باقی خواهد مانند.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:05
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
Neda02 - اتاوا - کانادا -خیلی‌ بامزه بود .. مرسی‌ کلی‌ خندیدم لول
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:39
antidajjal - تهران - ایران
چه قدر انسان نفهم و احمقه که بد از یک میلیون سال هنوز میگه ایا خدا وجود دارد؟
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:01
sadeq20004 - کوالا لامپور - مالزی
سؤال مهم این است که این ذره خدا را خودش از چی بوجودش آمده، و اگه وجود داشته چطوری تصمیم گرفته که شروع به تکثیر کنه، واگه شروع به تکثیر کرده چیزهایی که ازش بوجود آمدند چطوری مختلف و از اجناس متفاوت هستند. واقعا عجیب است این پدیده خلقت وآفرینش. نمی شه با این آزمایشها چیزی را ثابت یا انکار کرد. فقط باید به این دانشمندا تبریک گفت که واقعا چنین زحمتی می کشند تا ناشناختهای آفرینش را شناخته سازند.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:47
YAS ABI - ببرسل - لز
بابا ذره خدا یک اصطلاح است. این تئوری با تئوری هاو کینگ کمی‌ تفاوت دارد ولی‌ هر دو تئوری علمی‌ هستند. سوال اساسی‌ این است که این ذرّه یا آن ذرّه یا بیگ بانگ یا نظم بی‌ مانند و غیر قابل تصور موجود، اتفاقی است؟ تصادفی است؟ فاقد اراده و طراح است؟ آیا لحظه به لحظه دارند ایجاد و مدیریت میشوند یا یه روزی همینطوری یه‌جوری درست شد و همینطوری خودش دارد ادامه می‌یابد؟! هر چه علم دقیقتر و پیشرفته تر میشود در برابر خلق بیشتر تعظیم می‌کند.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:16
shekan - تهران - ايران
چرا که وجود نداره ؟ من یه ذره اش را دیده ام !
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:28
romano - تهران - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا عزیز اگر همان یک ذره جهان را بوجود آورده باشد و تمامی این دانش ما و موجودات زیر گروه آن باشند همان مِ‌تواند مادر طبیعت و خدای ما باشد قرار نیست خدا حتما آنچه که آیت الله ها می‌گویند باشد تصور کن همه چیز از یکچیز شروع شده از مگس تا هواپیما تا یک جوجه پرنده گرسنه در دل آمازون، خورشیدی در یک کهکشان دیگر تا معدن الماس سیرالئون همه از یک ذره بوده که نابودی ندارد و کل جهان احتمالا به آن بر می‌گردد نظم هم حتما توالی منطقی 2 دوتا انسان نیست می‌تواند بر اساس کنش ژنتیک منطقهای جهان (آن قوانینی که اصول اولیه را تعریف می‌کنند ولی در دل خود آشوب و بی نظمی هم دارند اما همه باز به یک نقطه بر می‌گردند) بوجود امده باشد (لطفا نظریه ژنتیک و ژنتیک ئدر انفورماتیک مطالعه شود) خدای ملایان با خدای گالیله و هاوکینز بسیار متفاوت است در اینترنت دنبال دادگاه گالیله بگرد و نامه نگاریهای بعدی به دوستش را بخوان. ببین از منظر یک دانشمند چقدر مفهوم موجودیت کل متفاوت است و این موجود دیوانه خونریز قصاب نیست بلکه بسیار باهوش است. ادامه ...
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:26
Dara va sara - پرت - استرالیا
خدا چیست؟؟؟در جایی خدا رحمان و رحیم است.در جایی مکار و جبار است.و در همان حال که این خدا نه جسم است و نه روح. در دینی با کسی کشتی میگیرد و ان دیگری را حامله میکند. مکانی بر پا میکند که مخلوق خود را در اتش بسی وحشتناک بسوزاند. بهشتی برپا کند که به مانند محله های بدکاره ارضاع عطش شهوت باشد.هر زمان که اب در دست است ار خدا کمک نمیخواهیم ولی چون با کمبود باران مواجح باشیم خدا خدا میکنیم.برای او وکیل میشویم. میدانیم که چه دوست دارد و چه ندارد. کی خواب است و کی بیدار. کجاهست و یا هوشیار هست. کجا نشسته. جای حق یا عدالت...از چه کسی خوش دارد..و هر انچه که شما در ذهن دارید او خدای شماست.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:50
romano - تهران - ایران
و دقیقا در نقطه مقابل کلیسای ابله وجود دارد که برای کوچکترین نظر مخالف حتی بر مبنای وضوحات علم رای بر نمی‌تابد و دیوانه وار تنها خون عقلا را می‌خواهد (همین که امروز می‌بینید بین بازی جهل دینی و علم، علم برنده نهایی بوده ولی همیشه داغ و درفش تحمل کرده) مشکل ما هر دو دسته برای کشف وجود اول این است که همه آدم خدایی می‌کنیم یعنی معتقدین خدایشان یک آدم باحال زبل و کردن کلفت است مثل سقف کلیسای سن سیسین که خدا یک بابای ریشو و گردن کلفت در جایگاه بالای انسان است برای نا معتقدین هم یک ابله که دارد می گوید بگیر ببند بکش که نمی‌تواند خدا باشد و خیال خام است در این میان افرادی متدی مانند مولوی و هاوکینز و انشتین صحیح می‌باشد آنها بر دلیل آدمی دلیل تایید و انکار نمی‌آوردند بلکه بر دلیل علم و فلسفه مبنای تایید و انکار را ارزیابی می‌کنند همین هاوکینز اگر دلیلی پیدا شود حرف خود را تغییر می‌دهد یا اگر دلیل علمی داشته باشد سخت و سفت در جایگاه خود اثبات علمی می‌کند و بر تفکر فعلی می‌ایستد. *Fanoos* - ایران - ایران عزیز متنت Like
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:32
feminism - لندن - انگلستان
فراموش نکنید که همین خدایی که به گفتۀ دیگران خالق هستی میباشد، شیطانِ سرکش ِ نافرمانِ بدخوی را هم آفرید و ابتدا او را در بهشت کنار دیگر فرشتگان نشاند ولی همین دانای توانا نه تنها نمیدانست که شیطان در مقابل آدم سر فرود نمیاورد بلکه همین ابلیس باعث رانده شدن آدم و حوا از بهشت ساختگی شد :) پیدا کنید هندونه فروش را !!!!! در ضمن با پیشرفت تکنولوژی خدایتان پُل صراط را با تله کابین جایگزین کرده که سریعتر به کنار حوض کوثر خانم برسید !!!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 13:07
akbar.321 - اراک - ایران
نابارور۸۸_هلند:اولا تو خودت اولی‌ هستی‌ که باید نبود بشی‌!!!!!! دوما من نمیدونم چرا همه نشانه‌های خدا را کفار و خارجی‌‌ها پیدا میکنند. پس سهم دستمال به دستهأی امثال تو چیه؟ فقط شعار دادن؟
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 12:28
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
‫ما نشانه های خود را در وجودتان قرار داددیم ، الله یکتا خالق و صاحب هسثی است همان که شب را از روز و روز را ازشب. ‫زنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون می کشد ، آیا هستند کسانی که خردورزی کنند ؟. ‫کسی که دربستر مرگ است شما کنارش نشستید ما روحش را قبضه می کنیم شما اگر میتوانید روحش را به جسمش برگردانید. ‫و به غیر از الله هر که را میخواهید به کمک بخوانید که هر گز قادر نخواهید بود. الله خالق و صاحب هستیست. ‫که به تنهایی ثدبیر امور عالم میکند. سبحان الله
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 13:16
mortimer - اصفهان - ایران
سوال روز:خداوند قبل از به وجود آوردن جهان مشغول چه کاری بود؟(آیا داشت فضولاش رو می شمرد؟!)
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 13:21
sakura - توكيو - ژاپن
حالا این یه ذره خدا چقدر قدرت داره . میتونه ما رو سنگ بکنه یا نه !!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 13:43
esfahan_20 - اصفهان - ایران
برید دنبالش که همش پوچ
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 13:50
korosh2500 - برمینگام - انگلستان
با عرض احترام...خدا نه‌ در علم دخیل است نه‌ در دین و مذهب سهیم..خداوند واقعی در درون قلب انسانهاست.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 14:36
romano - تهران - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا دوست عزیز امیدوارم متن مرا تا پایین خوانده باشی چون کامنت شما در میان آن افتاده خدا برای عوام سکس خشونت و یک موجودیت است در عین اینکه انرا اعظم مطلق می‌پندارند شما وقتی یک کتاب دینی را می‌خوانید دارید یک فیلم نگاه می‌کنید یا کتاب می‌خوانید شخصی فیلم یا کتاب را فقط بخاطر صحنه‌های خشونت و یا سکس می‌خواهد شخصی برای صحنه‌های عشقی شخصی برای اکشن و شخصی برای فلسفه و روایت شعر گونه آن. مثلا فیلم پیانو که چند وقت پیش مثال زدم بسیار زیباست اگر به آن نگاه کنید داستان یک عشق و تراژدی و .. است ولی یکی از فلسفیترین فیلمهاییست که دیده‌ام. در مورد خدای فرضی به منظر شما مربوط است که که هستید چه هستید و حتی حرفه و پشت زمینه شما چیست. در کتابی مثل قرآن کاملا به وضوح آمده فقط مرا قبول کنید و شروع به شناخت کنید یعنی پیش فرض مسئله را بر عدم وجود نگذارید ولی خوب شناخت کنید و تفکر. پس تفکر بر باور پیشی دارد که ما حتی ثانیه‌ای نمی‌اندیشیم و این یعنی جهل. ادامه..
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 14:29
romano - تهران - ایران
فقط اینجا این را اضافه کنم من اصلا با آوردن این آیه اسلامی و . نیستم ملاک این است دستوراتی داریم که در همه ادیان همراه با جهل و تحریف و خرافه است حتی امکان تحریف قرآن بسیار وجود دارد (بماند بسیاری از دستورات آن محکوم به زمان است) اما دستور خوب هم دارند و این دستورات فرهنگ عامه مارا می‌سازند که هم اکنون باعث حفظ ازدواج یک زن و مرد می‌شود (حالا شما بگو مدرن نیست نمی‌دونم هرچی ولی یک قائده بر آن بله مذهبی ازدواج وجود دارد که ارزش دارد) با لطمه افراطی به این تفکرات بیشک ما لطمه جبران ناپذیر دیگری خواهیم خورد زیرا شما اگر به جامعه چین هم که بروی یکسری دستورات بدوی اخلاقی وجود دارد که باعث می‌شود مردم فرهنگ و روابطشان را حفظ کنند و همین تفکرات است که از زمان زرتشت تاکنون شما یک قوم ایرانی نمی‌بینید که انبوه کشی کند زیرا ایرانیها ترس دارند. خلاصه خدا را می‌خواهم چون تعریف بهتری برای رد میلیونها دلیل ندارم خدا را نمیخواهم چون قلیلی فاسد و فاشیست مذهبی با ساده ترین تفکر انسان بازی می‌کنند. بقولی اولین شیاد تاریخ که به اولین احمق تاریخ رسید یکی روحانی بود و آن دیگری یک مومن! ادامه ...
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 14:49
romano - تهران - ایران
همینطور خشونت را باید از این دید نگاه کرد که آیا شما سید علی خامنه‌ای هستی که خون هزار انسان به دست اوست یا نه تنها گناهت مثلا دوتا فحش آبدار به همسرت است خوب اینها زمین تا آسمان متفاوت است. ادیان هم محل جهلند هم محل تعالی بستگی به این دارد که راه عشق انتخاب کنی یا راه سختگیری. مثلا جالبست بدانی که تنها آیه ای که در کتاب مسلمانان دوبار به وضوع تکرار شده این است إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ جالب است در این آیه گفته شده مسیحی ، ستاره پرست و .. به شرط عمل نیکو غمگین نباشند. ادامه ...
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 14:42
romano - تهران - ایران
اگر مانند حافظ فکر کنی دین و خدا یک مزیت برای تو محسوب می‌شود و اگر اورا رهایش کنی حتی با دلایل علمی بنظر من رهایی نیست نوعی تعلیق است یعنی هدف جدیدی نداری این است که در اروپا می‌بینیم اخلاق در حال فرو ریزی است (نه همه مردم برای آن اقلیت کم سواد که بر مبنای ایده مدرن بدون علم بردیند نه آن قبلیاند نه چیزی جدید) بقول دوستی از استرالیا اتفاقا می‌گفت که بچه از تب می‌سوزد ننه بابا چون پارتنرند هی تلفن می‌کنند تو بچه را تو ببر دکتر! خوب این جامعه چه چیز را از دست داده که تا این حد فرد گرا شده یکسری قواعد و بدیهیات اخلاقی که در چین ایران و آفریقای مرکزی وجود دارد اسمش را خدا، شیعه کاتولیک هر چیزی می‌توانی بگذاری ولی وجود دارند کاش من بعنوان فرد دانشگاه رفته می‌توانستم از این بند رها شوم اما این بخشیست که با من زندگی می‌کند مانند رنگ پوستم نژادم پس با آن همزیستی می‌کنم اما بیماری آنرا هم از خود مثل قمه زدن دور می‌کنم. اما آنگاه که می‌گوید اگر از خون دیگری در گذرید خوب بسیار متعالی است خوب معلم بد است یا شاگرد که از خون سیر نمی‌شود!؟!!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 14:58
pull.over - دوحه - قطر
من به وجود خدا ایمان دارم.آخه مگه میشه خدا نباشه. بیخیال بابا. خسته شدم هی خواستم بگم خدا نیست ولی نشد که نشد.خدایا ذره مرّت رو بیخیال. خودتو عشقه. feminism - لندن - انگلستان:به نکته ی جالبی اشاره کردید که قابل بحث و تفکره. مرسی shekan - تهران - ایران: کووو؟
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 15:18
soheil_w2 - استکهلم - سوئد
انسانی‌ که خدارو باور نداره وجود خودش رو تکذیب کرده ، ماذره های سرگردانی هستیم که باید به منشأمون برگردیم و اون جز ذات پاک خدا چیز دیگری نمیتونه باشه
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 15:25
feminism - لندن - انگلستان
pull.over / دوست عزیز اگر به نتیجه رسیدید لطفا من را هم در جریان بگذارید که اصولا علت آفرینش شیطان چه بوده ، البته در قرآن آمده که او ابتدا از فرشتگان بوده ولی بعدها از بهشت ساختگی بیرون انداخته شده و تا الان هم وجود دارد از قرار با خداوند رویائی در مسابقه میباشد !!!!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 16:22
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
نهاد و خرد و انرژی مثبت انسانها خداست.همانطوری که زرتشت بزرگ گفته خدا همون بازتاب گفتار و کردار و پندار نیک ما انسانهاست و چیزی جز این نیست. الله یا خدای ادیان سامی مثل یهودیت و مسیحیت و اسلام شبیه خلق و خو و خرد و باورهای همان سرزمین است. الله عرب هم خلق و خو و دانشش همان اندازه اعراب بادیه نشین است نه چیزی بیش. هر آدم آزاده ای با خواندن قران به سادگی متوجه این قضیه خواهد شد. فقط بعضیها از ترس نمیخواهند قبول کنند و 100 البته بعضیها هم از نادانی و بیسوادی به وجود خدای آنچنانی ایمان دارند.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 16:08
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
( با آجازه مسئولین محترم وب سایت) :. دوستانی که مایلند در مورد ذره بوزان -هیگز موسوم به ذره خدا (که البته هیچ ارتباطی با خدا) ندارد مطالب بیشتری بدانند میتوانند به ترجمه اینجانب در همین وب سایت در لینک زیر مراجعه فرمایند. https://www.iranianuk.com/mobile/article.php5?id=52601. این کشف میتواند توضیح چگونگی آفرینش جهان خلقت از هیچ و توضیح اینکه چگونه ذرات بنیادی دارای جرم میشوند را میسر سازد. دانشمندان زیادی نسبت به وجود این ذره شک داشتند اما ظاهرا نشانه هایی از آن دیده شده که برای اثبات وجود آن نیازمند آزمایشات دیگری هست که تا یکسال طول میکشد. طبق قانون بقای ماده و انرژی, این دو فاکتور نه خلق میشوند و نه از بین میروند اما تئوریها (مدل ماده تاریک کیهانی و اصل عدم قطعیت هایزلبرگ) ) ثایت کردند که جهان خلقت از یک نوسان کوانتومی و به واقع از هیچ میتواند خلق شود و دارای جرم و انرژی شود بدون آنکه قانون بقای ماده و انرژی نقض شوند. برای درک نحوه آفرینش از هیچ میتوانید به ویدئو کلیپ زیر که مجموعه ای از 22 ویدئوی دنباله دار است توجه فرمایید. https://www.youtube.com/watch?v=3Gy1e2olvMw.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 16:32
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران. واقعا بیسوادی و املی در تمام کامنتهایت موج میزند. وقتی ..... درک مسائل علمی را نداری مگر مجبوری چنین ..... را برای اثبات موجودی موهومی به نام خدا ردیف کنی! اولا (بیگ بنگ انفجار نبوده) بلکه انبساطی ناگهانی بوده! وقتی فرق انفجار مخرب و انبساط یک ذره بی نهایت چگال و داغ را نمیفهمی نتیجه همان میشود که بگویی انفجار زیبایی نمی آفریند. کدام ابلهی بجز امثال .... املهای اسلامی چنین ادعایی کرده؟!! دوم اینکه شما متعصبین خدا باور کوچکترین اطلاعی از تکامل طبیعی ندارید. این به اصطلاح زیبایی که شما روی کره زمین می بینید حاصل 13 میلیارد و 700 میلیون سال (سن جهان آفرینش) تکامل طبیعی است. اگر این زیبایی یک شبه بوجود می آمد حق با شما عقب ماندگان مذهبی بود. (به واقع عقب مانده هستید). اگر این زیبایی حاصل میلیاردها سال تکامل تحت قوانین فیزیکی و شیمیایی است (که هست) پس جایی برای خالق شما نمی ماند. ادامه دارد....
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 16:41
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران. ...ادامه .. در ادامه پاسخگویی به مهملاتی که شما و امثال شما به آن اعتقاد دارید باید بگویم که مسئله سوم در رد نظریه آفرینش با شعور که اتفاقا مهمترین رکن تمام استدلالها بر علیه وجود خدا هست اینست که شعور و هدف دار بودن نظام آفرینش نه تنها به سادگی قابل رد است بلکه بهره وری بسیار پایین جهان آفرینش وجود هر آفریننده ای را غیر ممکن میسازد. بعنوان مثال چنانچه تمام کهکشانها و سیارات و ستارگان و توده های گازی و هر آنچه که در آسمان بالای سر می بینیم را از جهان خلقت خارج کنی جرم و حجم آن به کمتر از پنج درصد کل آفرینش هم نمیرسد! تقریبا 72 درصد جهان خلقت از انرژی تاریک و بیش از 23 درصد آن از ماده تاریک کیهانی پر شده و این تماما از هیچ (بله هیچ) خلق میشود. یعنی بدون نیاز به هیچ علت وجودی! خلق چنین جهان عظیمی که تنها یکی از جهانهای ممکن میتواند باشد برای ایجاد درصد ناچیزی از زیبایی و خلق موجودات از جانب موجودی با شعور به کاری ابلهانه میماند و نه کاری از سر شعور و هدف! .. ادامه دارد...
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 16:51
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران . ادامه .. در ادامه پاسخگویی به مهملات و ادعاهای عوام پسند امثال شما همچون "موشک سازنده میخواهد" و "زیباییها نشانه وجود خداست" و بقیه این مهملات تراوش نموده از سر بیسوادی باید بدانید که این گل زیبا و انسان زیبای امروزی در 1 میلیارد سال قبل وجود خارجی نداشتند و در 13 میلیارد سال قبل غباری کیهانی بیش نبوده اند. آنچه که وجود آفرینش را منتفی میسازد اینست که : >> خوب گوش بده { در لحظه انبساط بزرگ یا بیگ بنگ تمام قوانین بنیادی جهان خلقت از جمله قانون بقای ماده و انرژی که جزو بنیادی ترین قوانین هستی است از درجه اعتبار ساقط بوده اند} معنی آن اینست که هر آنچه که بعد از بیگ بنگ تکامل یافته به واسطه قوانینی بوده که در درون جهان خلقت شکل گرفته و ذاتی آنست و از بیرون به آن تزریق نشده. یعنی خدای خیالی شما مذهبیون کوچکترین تاثیری بر وقایع جهان خلقت نداشته است. هر چند که هزاران استدلال علمی برای امثال شما مثل آب در هاون کوبیدن است اما خواستم بر مغز تاریک شما مسلمین مقداری نور علم تابانیده باشم, باشد که رستگار شوید!!!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 17:09
robo - لوس آنجلس - امریکا
خدای من آغازی ترین نقطه شروع آفرینش است، ولی دلیلی نمیبنم که از اون تشکر کنم یا بپرستم اش، آنها که تصور میکنند این جهان زیباست و منظم به زشتیها و بی نظمیهای اون هم واقفن، طلب کمک کردن از خدای موهون ساخته ذهن بشر دلیل بر ترس بشر و ناتوانی اون و بدنبال پشتیبانی یافتن برای لحظات سخت هستش ولاغیر( بچه دو ساله هم وقتی از چیزی میترسه یا با چیزی مواجه میشه که براش ناآشناست دامن مادرش رو احتمالا میگیره نه دامن خدا رو! بعدها وقتی بزرگ شد بهش یاد میدن دامن خدا رو بگیره!اگر هم خانواده خردمندی باشند بچه شانس بیشتری برای زندگی سالم داره) همیشه آنچه از خدای خود میخواهید اگر اجابت شود دلیل بر وجود و اگر نشود دلیل بر خواست او و مشیت الهی میدانید. تئوری مهبانگ رو هم اگه به عنوان تئوری قبول کنید از تئوری ۷ روز و ۶ شب و آدم و هوا بنظر قویتر میرسه!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 17:51
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
عرض شود: خداوندا در خداوندیت انکار نیست! ...........اما اینهم خداوندی کردن سرکار نیست!...........انبیاء را گیر ما دادی و خود پنهان شدی؟...............رند کامل, اینهم از رندیست,هوشیار نیست!...........خود اگر ظاهر بدی این بندگان می خوردنت!.......رو تشکر کن, که کس را قدرت دیدار نیست!..وواسه اونایی که وقتی ترس بهشون غلبه میکنه و یا در تنگنا قرار میگیرن و یاد خدا می افتند, باید درونشون را قوی کنند که خدایی علاف و بیکار وجود نداره که بهشون کمک کنه و اون خودشه که با اینکارش به خودش قدرت میده و نه خدا.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 17:57
felora - تهران - ایران
اموختم که خداوند عشق است وعشق هم خداست.. اموختم که وقتی ناامید میشوم خداوند با تمام عظمتش عاشقانه انتظار میکشد تا تا دوباره به رحمتش امیدوار شوم ...اموختم اگر تا به حال به انچه میخواهم نرسیده ام اوبرایم بهترینش را در نظر گرفته.. واموختم که زندگی سخت است ولی من با عشق خداوندم از ان سخترم.. ومن با هیچکس بر سرباورش نمیجنگم .. چرا که خدای هرکس همان است که درونش به او میگوید...بدون اراده متولد میشویم وبا حیرت زندگی میکنیم وبا حسرت میمیریم .. این چه امدن و چه رفتنی است .. افسوس که بی جوابیم!!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 17:58
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
‫ابلیس چه چیزی ترا بر آن داشت که از سجده کنان نباشی و به خدای کریم خود نافرمانی کنی ؟. ‫من ار انسات برترم . مرا از آثش و انسان را از گل و .. آفریدی . ‫ابلیس تو گمراه شده و رانده شده از درگاه مایی و لعنت من برتو خواهد بود. ‫خدا یا مرا مهلت بده تا روز رستاخیز. ‫از مهلت یافتگانی. به عزت و شکوه تو قسم که به بنندگانت از بالا پایین جلو و عقب حمله خواهم کرد و همه را گمراه میکنم بجز کسانی که خود را برای تو خالص می کنند. ‫ترا بر بندگان من تسلطی نیست فقط آنهایی که ترا به سرپرسثی خود گرفته اند که جهنم را از تو و پیروانت پر خواهم کرد‫. ‫
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 19:16
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان
بابا یکی به این دانشمندهای خدا نشناس بگه اینقدر وقت و پول را هدر ندید. این کشفیات که چیز نوی نیست. این دانشمندها اندازه یک چوپان هم حالیشون نیست. بابا جان این چیزها را یک چوپان غشی 1400 سال پیش اون هم تو صحرا های بی آب و علف کشف کرد تموم شد رفت. اصلا فمن یعمل مثقال ذره خیره یره یعنی چی؟ یعنی ذره خدا. حالا این چوپان چون در حال غش بوده به جای خدا گفته خیر. پنیسیلسن هم دستور ساختش از همان چوپان هست. اولین طراح های هواپیما هم از فک و فامیل های همان چوپان هستند و الا چه دلیلی داره یکی اسمش جعفر طیار باشه؟ اون هم 1400 سال پیش.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 18:21
bofekoor - هانوفر - آلمان
تو قرآن اومده.کدوم قرآن،مرد حسابی‌،قرآن که همش تقلید از کتابای دیگست ،کی‌ می‌خوای بیدار بشی‌
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 20:52
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران
نظریات تو خیلی خنده داره مخصوصا اینکه هنوز نفهمیدی اعتقاد به خدا مخصوص مسلمونا نیست این رو میگن بیسوادی . همه اینا رو گفتی میخواستی بگی جهان خلقت اولش زیبا نبوده و الان زیباشده پس حتما انسان هم که مظهر زیبایی هستش از میمون همینجور الکی تکامل پیدا کرده میمون هم از یه چیز دیگه همینجوری همه چیز رو وصل به تکامل میدونی . این هم حرف زدی که بگی تو معتقدی ممکنه از هیچ همه چیز به وجود بیاد ولی من میگم من معتقد نیستم از هیچ همه چیز به وجود بیاد . تو اگه به این جفنگیات ساخته ذهن بیخدایان میگی علم در واقع داری به علم توهین میکنی . تو علم گفته شده هر چیزی دلیل داره ولی وقتی تو بزرگترین دلیل رو یعنی خدا رو انکار کنی یعنی هیچ بویی از علم نبردی پس خوب گوش کن { علمی که تو ازش دم میزنی ساخته توهماتتونه و ارزش اعتباری نداره } . .
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 20:20
feminism - لندن - انگلستان
Zebelkhan / دوستِ گرامی پند چه دهی و چه گوئی سخن حکمت و علم ، این ... را که چو .... یکسره از پند کَرند !! اینها موهوم پرستانی هستند که فرق سر تهی مغزشان را برای حسین بی لشگر می شکافند، جیب رمالان و دعانویسان را پُر پول میکنند، از (عطسه ) هوائی به شدت از بینی اشان خارج میشود برای تصمیم گیری کمک میگیرند ، برای امام زمانِ خیالی و غائبشان قرمه سبزی در چاه میریزند و بتخانۀ کعبه را قبلۀ حاجاتشان قرار میدهند !!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 22:00
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران
راستی اسمتو یادم رفت ببرم از بس ... گفتی ... zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 21:34
potatis - مالمو - سوئد
۸۷-۱بیگلی بیگلی - مشهد - ایران. درصد مردم سوئد به هیچ خدایی ایمان ندارند از جمله خود من ۲-شما یکم از معنی علم مخصوصا علومی که توسط دانشمندان مسلمان کشف شده برای ما بگو تا ما هم روشن شیم.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 22:15
silencio - پاریس - فرانسه
این هم ۱ سیاست و دروغ کثیف و بزرگه......هر چی‌ به نفعشون باشه اونو میگن و توده‌ها هم باور می‌کنن! هیچی‌ خارج از ما نیست بزرگترین رازا همیشه با خودمون و در اعماق وجود خودمونه ***سالها دل‌ طلب جام جم از ما میکرد،،،آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد***
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 22:30
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران. از طرز حرف زدنت پیداست که کاملا بیسواد هستی. چون قادر به حرف زدن و استدلال منطقی نیستی پرت و پلا میگی! در شان من نیست و نبوده که با امثال تو از علم و منطق و برهان صحبت کنم چون در آن سطح نیستی. فقط خواستم جوابی کوتاه به این مطالب سخیف و سطحی تو داده باشم. در حال حاضر نظریه غالب در میان دانشمندان جهان همان آفرینش از هیچ بود که توضیح دادم. استیون هاوکینگ دانشمند بزرگ علم فیزیک کوانتوم هم اخیرا در کتاب جدید خود رسما اعلام کرد که جهان آفرینش برای وجود نیاز به عامل خارجی و مشخصا خدا نداشته. چرا راه دور برویم. شتاب دهنده هادرون اروپا که به نشانه های ذره خدا دست یافته بزودی پنبه شما خدا باوران بیسواد را برای همیشه خواهد زد. بقول دوست عزیز و فرزانه ام feminism - لندن - انگلستان دانشمندان خدای ذره ذره شده را پیدا کردند! علم برای همه چیز جواب خواهد یافت. تا آنروز مثل شیپورچی در بوقهای بیسوادیتان بدمید!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 23:21
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
bavar88 - آمستردام - هلند. ! شما فقط بلدید آرزوی مرگ منکرین خدا را بکنید. به آن خدای خیالیت التماس کردی که (بار خدایا کسانی‌ که دیگه قابل هدایت و شناخت تو نیستند نابودشون کن که زمین از لوث وجود اونها پاک شود.). احتیاج نیست دعا کنی چون دینهای خونریز جهان هزاران سال است که این کار را کرده اند. اما یک خبر نه چندان خوش برای شما و مزدوران سایبری دارم و آن اینست که بر خلاف آنچه که گفتی هر قدر علم بیشتر جلو میرود دانشمندان بیشتری به عدم وجود خدا اعتقاد پیدا میکنند. اصلا خدا پیش کش شما عقب ماندگان ذهنی! خبر بد بعدی اینکه نسل شما هم مانند نسل دایناسورها بسرعت رو به انقراض است. حتی بچه های آخوندها هم مثل پدرانشان فکر نمیکنند چه برسد به نسل جدید اینترنت و فیس بوک! مساجد و کلیساها در ایران و اروپا روز به روز خالی تر میشوند. (آمارهای خودتان است). نوبت تو و اربابان حاکم بر خاک پاک آریایی هم خواهد رسید. نسخه اسد را که پیچیدند به سراغ شما هم خواهند آمد. از حالا به فکر سوراخی مناسب باش!.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 23:29
korosh2500 - برمینگام - انگلستان
(زبلخان_لوس آنجلس‌آمریکا)بسیار عالی‌ و اموزنده بود .از لطف بیدریغ شما بی‌ نهایت سپاسگزارم.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 00:07
sara-j - استکهلم - سوئد
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا ,,,,گرامی‌ ، ممنون از توضیحاتت ، مثل همیشه کامل و با دلیل و مدرک ، سپاس
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 00:09
romano - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا کامنتت خوب بود ولی به بیسوادی طرف کاری نداشته باش حرفت رو بزن رد می‌کنی همون منطقت رو بیاری کفایت می‌کنه به طرف چکار داری؟ منطقت بزرگترین دلیل رد یا تاییدته. ضمنا همه در اینجا با یک سطح سواد و پشت زمینه نیستند وقتی می‌گوید انفجار بزرگ فکر می‌کند انفجار است چه چیزی بهتر از آنکه برایش توضیح می‌دهی تو وقتی می‌توانی بر مبنای دلیل واضح و علمی بنویسی دیگر نیازی به دعوا و مشاجره نداری که این feminism - لندن - انگلستان بردارد بنویسد اینها موهوم پرستانی هستند که فرق سر تهی مغزشان را برای حسین بی لشگر می شکافند،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 01:40
romano - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا آن کامنت بالا ربطی به این ندارد خوب بر فرض مثال تکامل باشد (که هست): شما 13 میلیارد سال را که بعد از لحظه عدم اولیه , 6 مرحله اولیه تورم حساب کردی که زمان حیات در زمین یا اکوسیستمی جهت ایجاد حیات زمانی کوتاه تر از این است تقسیم بر گونه‌ها و فاکتورهای موجود مانند انواع موجودات و میلیونها فاکتور موجود در طبیعت بکن ببین شانس عدد میلیارد شما چقدر پایین است که اینهمه فراوانی گونه را فراهم کرده باشد! اگر بازهم بخوای جهشها رو وارد کار کنی طبیعتا ما باید هنوز این روند جهش رو بصورت آثار مثبت ببینیم مثلا انسانی با چهار دست سالم و قابل کار با قدرتی 10 برابر این که بر طبق اصل بقای گونه برتر باید این موجود الان تمامی ضعیفها را از دور خارج کرده باشد. پس در مقطعی از تاریخ حیات باید انگولک شدید شده باشد که اینهمه تنوع بوجود آمده خوب اگر اینرا تحت تاثیر عاملی مثلا تشعشع یا یک فاکتور شیمیایی بگیریم که برادر چه مرضی هست در آزمایشگاهها اینقدر برای مدت زمان طولانی تخم گیاهان را برای یک گونه ارتقاع یافته در مهندسی کشاورزی پرتو افشانی کنیم! ادامه...
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 02:09
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
مذهب مخلوقه انسانهای ضعیف, ناتوان, ترسو و محتاج هست و هیچ چیز دیگه ای نیست. دین برابر است با آیین و برابر است با اخلاق و این چیزی نیست جز زاییده افکار انسان. با اخلاق باش پس انسانی و از حیوانات متمایز. آته ایست بودن بمعنی بی بندوبار بودن و از زیر وظایف انسانی شانه خالی کردن نیست! امروزه انسان نیازی به شمشیر و شلاق نداره که انسانیت داشته باشه, امروزه اخلاقیات را توام با قوانین میکنند و انسان را مرسوم به این قوانین.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 01:57
romano - تهران - ایران
زبلخان عزیز هنوز ماده تاریک و هیچ از هیچ نظریه است و اثبات مطلق نیست حتی معلوم نیست یونیورس (جهان) ما بغل به بغل جهان دیگری نباشد که اخیرا بحثهایی در مورد آن دارد می‌شود. اگر قوانین را درون ذاتی بگیریم که دوست عزیز چطور آن قوانین ذاتی برآیندشان عظیمتریم دانش مورد بررسی ما که همان طبیعت باشد می‌شود اما همان خدای ما نمی‌شود عقل ندارد که تمام طبیعت را بوجود می‌آورد بعد انسان این موجود زیر تولید این چرخه و دانش او دانش آن نمی‌شود. اینجا دقیقا شما صاحب تعصب هوش مصنوعی هستید یعنی چه یعنی وقتی ما یک سگ داریم که به آن یاد می‌دهیم که روزنامه را برایمان بیاورد آنرا هوش طبیعی و باهوش فرض می‌کنیم اما اگر به یک ربات آموزش بدهیم آنرا دارای هوش نمی‌دانیم بلکه تنها اعتقاد داریم که یک ماشین است که ما به آن برنامه منظمی داده‌ایم در مورد طبیعت و آفرینش هم همین تفکر را داریم تا جایی که می‌شود اتفاق و دگرگونی می‌دانیم اما وقتی برای آن می‌خواهیم ذات هوشمند قائل شویم می‌گوییم این اتفاق یا روابط درون است!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 02:37
romano - تهران - ایران
هماکنون برای هیچ از هیچ فکر تمام فیزیکدانها کلمه جایگزینی ندارند به هیچ از هیچ می‌گویند آفرینش از دید فلاسفه این تناقض درونی است حالا فعلا همین را باید حل کنیم و حل کنند تا به خدای قوانین برسیم! اگر قانون مادری باشد که تمام زیر تولیدهای آن زمین کاغذ انگشتان من تایپ و همین فکر من باشد چرا خدا نیست که معنای کلمه الله که یک کلمه عبریست نیروست در عربی هم نیروست و در زمان خودشان کلمه بهتری نداشتند کما اینکه شما در زمان خودت تعریف بهتری نداری.آیا خداوند وجود دارد قانون مادریست ، بابای بد اخلاقیست بالاخره چیزی مادر اینهمه تغییر است از جمله فکر من که آن هم بر پایه ذات درونی قوانین بیولوژیکی مغز من است منتها من بر مغز خود تعصب ندارم چون خود آگاهی را دوست دارم شاید هم همه اینها عدم باشد.حالا سوال آیا در اینجا درست است من به شما تهی مغز بی سواد لائیک بگویم درحالیکه اگر 10 روزهم بخوای بحث کنی برایت جواب علمی میارم. لطف کن به کسی که سطح سواد دنیاییش کمتر از شماست توهین نکنی که درخت هرچه افتاده تر پربارتر. فکر انسان هاون و آب نیست تنها معلم می‌تواند معلم ناتوانی باشد که نمی‌تواند شاگرد را بیاموزد!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 02:47
romano - تهران - ایران
potatis - مالمو - سوئد، اگر منظورت دانشمند اسلامی آیت الله ها هستند که شما پاپ را نمیتوانی با هایزنبرگ مقایسه کنی! اگر هم بخواهی دانشمند مقایسه کنی که بازهم کارت خطاست چون مانند این می‌ماند که دانش باستانی ایران و مصر را با اروپای آنزمان مقایسه کنی که در واقع حیوان هم حساب نمی‌شدند! الان هم زمان شکوفایی غرب است که 200 سال است. خوب دانشمند خواستید پروفسور جوان لیزر، لطفی زاده نظریه فازی، عبدالسلام فیزیک ، فیروز نادری GPL ناسا (ما هفتاد میلون بیشتر نیسیتم بخدا تازه نخبه کشی هم تو مون نرخش بیشتر از اروپاست)، پروفسور رضا، و کلی هم در ترکها سوریها و مصریها و .. داریم. در زمانی قدیم تر خوارزمی جبر ، خیام در نجوم 12 رقم اعشار محاسبه گردش زمین در زمان خودش که عدد آن دقیقترین عدد کره زمین هست و زمین اینقدر دقت گردش ندارد و .. تازه بماند که این فلک زده‌ها همه مهاجرند یعنی باید قبول کرد وقتی کسی مهاجرت می‌کند زمان زیادی را از دست می‌دهد. در ضمن باید دید به چند نفر مهاجر حتی اروپایی جوایزی مثل نوبل تعلق گرفته. مشکل اینست که برادر مدل میدل ایستی لائیک و مذهبیش خیلی افراطیه و عاشق توسری زنی!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 03:03
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران. افکارت بیشتر به گوریل انگوری معروف میخورد تا بیگلی بیگلی! ببینم اگر هر چیزی برای وجود علت میخواهد چطور خدای خیالی خودتان را از هر علتی مستثنی میکنید؟ یکی از شما دانشمندان اسلامی (البته با صد زرشک) بفرماید تا جهان علم هم بهره مند شود که چطور خدای خیالی شما علت وجودی نمیخواهد اما بقیه جهان خلقت نیاز به دلیل دارد؟! البته قبل از همه شما (همان پسر شجاع بسیجی معروف) چنین اظهار فضل نموده بود که اگر خدا نیاز به دلیل داشت که خدا نبود میشد مخلوق! و به من توصیه میکرد که هر وقت جایگاه خالق و مخلوق را دانستی بعدا اظهار نظر کن!!! (مثال معروف ما میگیم نره این میگه بدوش). واقعا این همه علم و نبوغ شما مسلمین عزیز حسرت تمام دانشمندان را بر انگیخته! شما نوابیغ عالم اسلام واقعا بجز مهملات چیزی در جمجمه خود ذخیره نکرده اید. بارها گفته ام که حتی اگر بهشت وجود داشت, ابلهان را به آن راه نمیدادند که شماها اینقدر دست و پا میزنید!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 03:56
khosh bavar - يزد - ايران
یک چند بکودکی استاد شدیم / یک چند ز استادی خود شاد شدیم . پایان سخن شنو که ما را چه رسید / از خاک در امدیم, بر باد شدیم :: اسرار ازل را نه تو دانی و نه من / وین حرف معما نه تو خوانی و نه من. هست از پس پرده گفتگوی من و تو / چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من :: قومی متفکرند اندر ره دین / قومی به گمان فتاده در راه یقین. میترسم از آن که بانگ آید روزی / کای بیخبران راه نه آنست نه این :: ملت عشق از همه دینها جداست . عاشقان را ملت و مذهب خداست ! @ قابل توجه دوستان، بعد از ۱۳ میلیارد سال از قدمت " هستی‌ " ما تازه متوجه شدیم، که ذره خدا بنام هیگز وجود درد، و همانطوری که در این تاپیک ملاحظه کردیم، این " فقط " روی یک سکه هست، زیرا طرف دیگر سکه طبق تحقیقات دانشمندان " این " می‌باشد که به ذره " نامرئی معروف هست : https://iranianuk.com/article.php?id=69409 پس لطفا با خونسردی و چشم بصیرت به موضوع نگاه کنیم، با سپاس !.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 05:38
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
‫الله همان معبود یکتاست که شما را آفرید و در رحم مادرتان شما را از خلقتی ببه خلقتی دیگر تغییر داد. شما جهان اول ( درون رحم مادر ) و جهان دوم را ( جهان فعلی ) را دیدید پس چرا جهان بعدی را منکر می شوید ؟ !!!!!!. ‫این منکران سعی میکنند آیات ما را باطل جلوه دهند که می خواهند صدای خدا را خاموش کنند که هرگز نمی توانند سپاه آسمانها و زمین ار آن الله است و چیزی در آسمانها و زمین نمی تواند از قدرت الله بکاهد،. ‫آب منی را که در رحم زن می ریزید چه کسی بارور می کند ؟ چه کسی آب بارن را از آسمان به شما می دهد ؟اگر الله شب را بر . ‫شما حاکم کند چه کسی می تواند روز را برای شما برگرداند ؟ پس چرا خردورزی نمی کنید !!!!!!. ‫روزی که فرشتگان عذاب این منکرین را می گیرند و به آتش دوزخ می اندازند اینها را در پستی و خواری می بینید ، پرذه هارا از چشمانشان کنار می زنیم دیدگانشن تیز می شوند و می گوییم حالا چیزی را که منکر بودی ببین آیا این آتش هم دروغ است؟. ‫فریاد می زنند نه راست است . آیا به اندازه کافی در دنیا به شما عمر ندادیم ؟ !!! این آتش جایگاه همیشگی شما منکران است
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 05:48
robo - لوس آنجلس - امریکا
. romano - تهران - ایران کامنت بالا برای شما بود یادم رفت اسمتون رو بنویسم
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 09:14
Dara va sara - پرت - استرالیا
romano - تهران - ایران. نوشتههای شما را خواندیم. و دست آخر باید بگوییم که..اگر میل دارید سر خود را کلاه بکذارید خیالی نیست و خود دانید. ولی سعی نکنید که مانند خمینی خدای جدید به ما بفروشید. زیرا به اندازه کافی جایش درد گرفته است. و این را بدان که خدایئکه در ذهن تو و خامنه ای و خمینی و یک میلیارد مسلمان دیگر هست. همان الله محمد است. همان الله که زمانی بت بود. بعد تبدیل به الله قلدر مدینه تبدیل شد. بعد فرمان قتل داد و همچنان در حال قتل سنگسار و اعدام و ترور میباشد.سعی نکن که در ذهنت خدایی دیگر بسازی . سعی در این باش که در خود انسانی عاری از هرگونه ترس(به خدا) و ازاد بسازی.شنیده ای که گویند.(فلان کار را به خاطر خدا بکن.)..ما اینکار را نمیکنیم. که اگر کاری کنیم فقط و فقط بخاطر انسان میکنیم تا زنجیره محبت را مابین انساها بدون دخالت موجودی خیالی محکم کنیم
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 07:40
Dara va sara - پرت - استرالیا
romano - تهران - ایران. ما توانائیهای خود را متعلق به خود دانیم و در صدد چاره راه برای ناتوانیها میکنیم. نه از خدا التماس داریم که جز تنبلی ارمغانی برای ما بیاورد. چشمانت را باز کن و نگاه کن. هزینه هنگفتی که مسلمانان خرج پاچه خواری خدا میکنند. که میتواند خرج انسانها شود./ شاخ و برگی که از نتیجه اعتقاد به الله است/ قمه زنی/سفره انداختن/ خیرات و کشتار حیوانات/...قبول رد خدا خیلی درد ناک و سخت هست(البته بطور صحیح) بعد از گذشت سالها ولی وقتی که به این واقعیت رسیدی. دنیای پر از حقیقت را خواهی یافت. نه افسانه و دروغ
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 07:47
robo - لوس آنجلس - امریکا
دوست گرامی شما با این کامنت های اخیر که نوشتید من رو بیاد علی شریعتی که حتی لیاقت دکتر خطاب کردن رو بنظر من نداره می اندازید! آخوند قداره بند کراواتی!!!، در مورد شما اشتباه کردم و تمامی کامنت هایی که از شما تعریف کردم رو پس میگیرم علم و دانش شما متاسفانه در راه گمراه کردن مردم ایرانه نه در راه پیشرفت و توسعه ! نام علی شریعتی برازنده شماست و برای هموطنانم که زیر دست امثال شما آموزش میبینن متاسفم!!! امیدوارم روزی بجای شما ۴ تا استاد روشنفکر فهمیده در دانشگاه یا هر موسسه که تدریس میفرمایید بگیرند تا جامعه ایران از جهل مزین به روشنفکری که شماها مسبب آن هستید رها شوند. با شما دیگر حرفی ندارم جوابی ندهید که از اینکه هستید سبکتر نشوید!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 09:12
potatis - مالمو - سوئد
romano - تهران - ایران.دوست عزیز نه بنده مسیحی ام نه هفت جدو آبادم،نه شما مسیحی هستید و نه هفت جد و اباد شما، منظور من از دانشمند مسلمان صرفا دین اسلام نیست بلکه منظورم دانشمند با صبغه ی دینی هست ولی چون تنها دینی که ما ایرانی ها باهاش سر و کله زدیم و میزنیم اسلام هستش واسه ی همین کلمه ی دینی رو اسلامی خطاب میکنیم که به نظرم سبب این سوء تفاهم ها میشه، وگر نه، نه دین اسلام نه مسیحیت و نه هیچ دین آسمانی دیگری موازی با خرد نیست اما اسلام در این بین سرامد حماقت و جاهلیت است چرا که توسط عقل و خرد هیچ گونه صیقلی نخورده و همچنان بکر باقی مونده که امیدوارم یکروزی سر از موزه ها برای تماشای آیندگان در بیاره،در ضمن من به شما اطمینان میدم که هیچ دانشمندی در سراسر گیتی پیدا نمیشه که صبغه و هم و غم دینی هم داشته باشه.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 09:56
bofekoor - هانوفر - آلمان
پ نه پ زبل خان تو خیلی‌ با سوادی با این اسمی که واسه خودت انتخاب کردیو،رفتی‌ ۲ تا مجله خوندی،حالا امدی نظر میدی،مرد حسابی‌ در حال حاضر فوکوس سیاست بر این اساس که مذهبو بذاره کنار داره میچرخه،این وسط یه عده کتابخونه بی‌ مسئولیت مثل شما از این چیزا خوششون میاد،خوب گفتی‌ بیگلی بیگلی مرسی
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 10:25
بیگلی بیگلی - مشهد - ایران
bofekoor - هانوفر - آلمان - ممنون از لطفتون ....
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 11:54
romano - تهران - ایران
Dara va sara - اگر در مقابل چند هزار حرف من جواب تو این است برادر تو که هیچ تمام فحاشان این سایت درست می‌گویند متاسفانه در برابر منطق تنها تهدید، برچسب کار می‌کند آخر ما تبدیل به مسلمان و الله مکه شدیم. هه هه حقیقتا این برداشتته از کل مطلب و چند هزار حرف منه پس بحث ما فایده نداره بی ادبی نمی‌کنما اما بحث من اثبات وجود خدا یا در آخر نتیجه گرفتن الله مکه نبوده نیست و نخواهد بود چکار کنم چند بار بهتون توضیح بدم دوست هم ندارم از حرفهام ادعای سواد یا توهین بشه باید بیشتر فکر کنی دوست عزیز نه به خدا به اصول اولیه انسانی که عدالت رو برقرار می‌کنه والا خیلی خوشحالم نسل جوان ایران با شما خیلی فرق می‌کنه بسیار روشنفکره خیلی نه خر متعصب مذهبیه نه غیر مذهبی و بسیار منطقی از این بابت بسیار شادم.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 11:39
romano - تهران - ایران
zebelkhan حقیقتا حال خوشی داری دوست عزیز به مردم توهین نکن خیلی بد دهنی خیلی خیلی! واقعا در حرف زدن و بحث کردن اصول اولیه را رعایت نمی‌کنید بعد ایراد دهاتی مسجد نشین می کنید و سید علی والا من انعطافی از شما بیشتر ندیدم که بخوام قضاوت بکنم یکجوری حرف می‌زنی انگار هرکی نظر مخالف شمارو داشته باشه از اصل و نسب نادان و احمقه اینه تمام انسانیتتون همینطوری خدای این بنده‌های خدا رو می‌خواید پس بزنید (هه بر مبنای علم و عقل) راه حل جهان شمول هم کف دستشون بزارید بنظرم یک بچه هفت ساله از شماها رحیم تره که حداقل با معصومیتش مردم رو به راه وجدان بیاره. دوست عزیز هرکس سواد بالایی نداره احمق نیست به همون اندازه ما انسانه و ارزش داره و سواد هم صرفا مسئولیت بیشتر معنی می‌ده نه چیز دیگه ضمنا سواد با خرد فرق می‌کنه بسیاری از مردم عادی حتی مذهبی رو دیدم که خردشون از من به اصطلاح کتاب خون بیشتره. اینها برادر باره طوق گردنه چیزی بیشتر از اون هم نیست که خر عیسی گر به مکه برندش چو برگردد خر باشد! ادامه..
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 11:44
romano - تهران - ایران
اونی که نفرین و مرگ الله می‌کنه کارش همونقدر زشته که افراد از خود راضی مثل ما که تازه در علم دنیا در مقابل دانشمندای بزرگ پشه‌ای هم بیش نیستیم می‌کنیم. سواد مخصوصا دانش بر مبنای ریاضی پیش من جفنگیست که اعتبارش به دقایق عمر انسان وابسته است که همه چیز خواندم نه آدم شدم نه خردمند پس بقول بزرگانمان انسانم آرزوست. اگه فکر می‌کنی کلت خیلی پره به مردم توهین نکن. اسلام هم بخواد تو موزه بره اتوماتیک می‌ره بنده و شما رو به جاروکشی موزشم راه نمی‌دن آروم از توهین طرف بگذر که ما باور کنیم یکچیزی تو زندیگت خوندی و الان تو کلته ضمنا کسی هم که ساندیسیه به همون مرگ داییناسور دچار می‌شه و فقط جواب اونو بده از ضمیر جمع استفاده نکن. دفعه دیگه توهین به شعور جمعی مردم ایران بکنی با من طرفی اما اگر حرف حساب داری به خود شخص می‌زنی بزن تو دهن گنده گوییها و فاشیزم دینیشم بزن که داری خوب می‌زنی! ما هم پشت شماییم در حالی که معتقدیم!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 11:59
feminism - لندن - انگلستان
robo / دقیقا این همان مطلبی بود که در ذهن من آمد که این آقای مثلا استاد که استادیش در رساله نوشتن میباشد سخنانش چون علی شریعتی آخوند بی عمامۀ اسلامیست !! شما فقط این را در نظر بگیرید که کدام استاد دانشگاه شب و روزش را برای کامنت نوشتن در سایت میگذراند و صفحه صفحه روضه مینویسد. پس چه وقت تدریس میکند، چگونه جلسات و سمینارهایش را تنظیم میکند و چه زمان به راهنمائی دانشجویانش میپردازد !!!!!!؟ مدرک این استادان دانشگاه چون دکترای حقوقِ پاسدار علی کردان است. البته در فیضیۀ قم نیز آخوندها خود را استاد مینامند.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 12:06
feminism - لندن - انگلستان
Zebelkhan / Dara va sara / دوستان گرامی برای آنان که مفهوم پرواز را نمی فهمند، هر چه بیشتر اوج بگیرید کوچکتر میشوید !!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 12:31
maryland - تهران - ایران
من واقعا تمام عمرم یه سوال مهم داشتم و اون اینه که اگه عده ای معتقدند که این نظم جهان نمی تونه اتفاقی باشه و حتما باید کسی باشه که این نظم رو به وجود آورده باشه و اون کس خداست پس خود خدا که پدید آورنده همچین نظمی هست و باید خیلی خیلی باهوش و نابغه و قدرتمند باشه که این دنیای عظیم رو به وجود آورده پس خود خدا رو چه کسی به وجود آورده؟ اگر به این اعتقاد داریم که چنین نظمی محاله بی آفریننده باشه، پس چنین موجودی و چنین افریدگاری هم محاله بی آفریننده باشه و خود به خود به وجود آمده باشه. در نتیجه اگر قبول نداریم که جهان خود به خود به وجود اومده، نمی تونیم قبول کنیم که خدا هم خود به خود به وجود اومده باشه واین منطقی و عقلانی نیست. خواهش می کنم یکی از طرفداران نظریه خدا به من بگه چطور همچین امری ممکنه که خدا بی آفریننده باشه؟
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 14:00
sash - تبريز - ايران
Dara va sara - پرت - استرالیا. اتفاقا تمام کارها باید برای خدا باشه
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 14:32
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران. جواب مهملاتی را که سر هم کردی و توهینهاییت را به ترتیب میدهم: اولا به تو چه مربوط است که من برای چه کسی چه چیزی مینویسم! مگر تو وکیل وصی یا پلیس این وب سایت هستی که برای من و دیگران تعیین تکلیف میکنی آدم از خود راضی؟!!! بد دهن خودتی و تمام همفکران اسلامیت! خودت رو پشت مطالب به ظاهر علمی مخفی نکن! طرز فکر تو با بقیه اسلامیهای بد دهن بیسواد که در بالا کامنت گذاشته اند هیچ فرقی ندارد بجز اینکه تو ژست علمی و روشنفکری گرفتی که به خیال خودت از دست بالا جواب من را بدهی! من برای هر کسی به زبان خودش مینویسم به تو چه ربطی دارد حضرت آیت الله؟ تو وکیل مدافع این سایبریها نباش و دیگه برای من کامنت نگذار! دوم اینکه تمام مطالبی را که در بالا گفتی مشتی سفسطه و مطالب درهم و برهم و بی ربط بیش نیست. ربط آسمان به ریسمان دادن کاری است که فلاسفه و حکمای اسلامی خیلی حرفه ای تر از تو انجام داده اند و صد البته موفق نشده اند...
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 17:25
romano - تهران - ایران
feminism - لندن - انگلستان خانم اگر این استاد خیالی شما بگه من توسط همین رژیم زمین گیر شدم خونه نشین شما باز هم کلمات قصار نثارش می‌کنی. خانم خیلی خام می‌پرونی خیلی خیلی طول می‌کشه تا منو بشناسید حالا کار دارید مواظب باشید وقتی اوج می‌گیرید بالهای مومیتان ذوب نشود ماله ما که خیلی وقته ذوب شده ما با خود خورشید یکی شدیم شما می‌تونی محض احتیاط پتتو به آفتاب بکنی که در آن صورت چیزی جز سایه خویش نخواهی دید. حوصله داری‌ها عموجان شما باید همش مثل اینکه بایکی دعوا کنید بابا باز خونه احسان صبر ما آباد که رساله با صبوری می‌نویسیم. ضمنا دلیل 24 ساعته نوشتن من سرعت بالامه ربع ساعت می‌نویسم در حد سایت می‌نویسم و بندرت متنی رو دوبار می‌خونم. بازهم تشکر من با همه شما صبورم برای من دو چیز مهمه هم زدن دیگ بحث و جلوگیری از توهین به ایرانی شما هم خط خودتو برو با من خواهش می کنم درگیر نشو شما درست می‌گی آفرین مودبی بزرگی دانشمند رها پرواز زورو همه دین و سجاده و دلق و همه برای شما ما هم چیزی نیستیم خوبه راحتی الان؟!!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 17:26
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران. .. ادامه .. تو هم با لاپوشانی و شارلاتان بازی میخواهی همان مطالب اسلام چیها را با رنگ و لعابی دیگر و ژستی علمی و حکیمانه به خورد ما بدهی؟! اولا مطالبی که من نقل کرده ام بر پایه یافته های علمی و مطالبی است که تاکنون اثبات شده. اگر سواد انگلیسی داری که بعید میدانم میتوانی به سخنرانی Lawrence Krauss فیزیکدان برجسته دانشگاه آریزونا و کاندید جایزه نوبل در مورد دلایل ( آفرینش از هیچ ) در لینک زیر رجوع کنی و بعد در مورد احتمالات و حیات و هر دم از این باغ بری میرسد و گل واژه هایی که گفتی اظهار نظر کنی:. https://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 17:55
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران. .. ادامه . دوستان خردمند وب سایت! توجه فرمایید! به این گل واژه زیبای این برادر اسلامی که خودش را پشت واژه های ادب و علم مخفی کرده توجه فرمایید: این اسلام چی شارلاتان که (دم خروس از زیر عبایش راهنما میزند) میفرماید {{ سواد مخصوصا دانش بر مبنای ریاضی پیش من جفنگیست که اعتبارش به دقایق عمر انسان وابسته است!!! }} دقت فرمودید دوستان؟! آنوقت اعتراض میکند که چرا دیگران را (منظور همفکران اسلامی و اعوان و انصار خودش است ) مسخره میکنید؟ آخه برادر اسلام چی! این مغز جنابعالی است که پر از ....و مهملات است و گرنه چنین نظر به غایت .... از مغز علیلت تراوش نمی کرد که ریاضیات را که پایه و مبنای عالم آفرینش است جفنگی بدانی که عمرش برابر دقایق عمر انسان است!!! تو مخبط اگر زنده ای و داری پشت کامپیوتر برای دیگران کامنت .... میگذاری به مدد ریاضیات است! تو واقعا از نظر فکری بیماری! اینقدر.... که ریاضیات عمرش برابر کل جهان هستی و پایه آفرینش است.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 18:12
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران. وای از خنده روده بر شدم!!! دیگر شکی برایم باقی نمانده که تو واقعا روانپریش هستی و بسیار بیسواد. دوستان خردمند وب سایت! اگر کسی از شما معنای این اظهار فضل ایشان را فهمیده برای من توضیح دهد!. ایشان میفرمایند: {{ نظم هم حتما توالی منطقی 2 دوتا انسان نیست می‌تواند بر اساس کنش ژنتیک منطقهای جهان (آن قوانینی که اصول اولیه را تعریف می‌کنند ولی در دل خود آشوب و بی نظمی هم دارند اما همه باز به یک نقطه بر می‌گردند).. بقول آمریکاییها ?What the hell .. بر طبق تراوشات مغزی این اسلام چی عزیز تعریف نظم اینست: {{نظم یعنی کنش ژنتیک منطقهای جهان! و نه لزوما توالی منطقی دو انسان! که در دل خود آشوب و بی نظمی هم دارند و به یک نقطه باز میگردند!!!! }} به به از این همه نبوغ! واقعا حیف است جنابعالی در تهران نشسته اید و سازمانهایی همچون ناسا در بدر به دنبال استعدادهایی مثل شما هستند.. ببین Romano.. تو از حالا بعد سوژه من و این وب سایت هستی. قبلا پسر شجاع بسیجی این جایگاه رو داشت! اما مغز تو از اون آکبند تره! تو هر چی میخوای....! آفرین! چون این ویتامینها هیچکدام جذب مغزت نشده اند!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 18:25
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران. .. ادامه .. دم خروس بد جوری از زیر عبای تو جوجه آخوندبیرون زده! دوستان خردمند دقت فرمایید! یک .... دیگر از حضرت آیت الله رومانو! {{ ادیان هم محل جهلند هم محل تعالی!!}} (یعنی از نظر این پروفسور مذهب کاربرد دوگانه دارد! یکی را ابله بار میاورد .... و یکی را به تعالی میرساند که من نمونه ای سراغ ندارم!!) و در ادامه میفرمایند: بستگی به این دارد که راه عشق انتخاب کنی یا راه سختگیری!! عجب؟! مثلا جالبست بدانی که تنها آیه ای که در کتاب مسلمانان دوبار به وضوع تکرار شده این است إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ ... وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ جالب است در این آیه گفته شده مسیحی ، ستاره پرست و . به شرط عمل نیکو غمگین نباشند. ( منظور ایشان "به وضوح" بوده نه "به وضوع"! (به به عجب کشف مهمی؟! اگر کسی آدم خوبی بود نگران انتقام جویی الله شما مخبطان اسلامی نباشد...)) واقعا این .... بی سر و ته را تنها جوجه آخوندهای حوزه ... می پراکنند!
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 18:36
khosh bavar - يزد - ايران
maryland - : دوست گرامی‌، فرض کنیم، من به شما یک " جواب " قانع کننده دادم ، بعدش چی‌ !؟ چه کمکی می‌تونه به شما و ما بکند !؟ و اگر ما جواب این سوال را می‌دانستیم، چقدر زندگی‌ بی‌ معنی‌ میشد، زیرا دیگر جای سوال و کنکاش نبود ! فقط شما به این موضوع فکر کنید، که تعداد کهکشانها را به ۱۵۱ میلیارد تخمین زدند، که آن فقط ۳ % هستی‌ را شامل میشود، که ۹۷% هستی‌ در دنیای نیستی‌ پنهان شده که برای من بسیار غیر قابل درک هست، که این ۱۵۱ میلیارد کهکشان که هر یک از آنها ادرای ۲۰۰ میلیارد سیاره و ستاره هست، " فقط " ۳% هستی‌ میباشد که از ذره یی بنام هیگز تشکیل شد و ما همانند کرم هستیم که برای او از فیزیک و ریاضی‌ حرف بزنیم، و حتی نسل خود ما هم که با کامپیتر سر و کار درد، اگر فقط ۳۰ سال پیش کسی‌ از اینترنت، موبایل و جی‌پی‌اس حرف میزد، حتما مثل همان کرم واکنش نشان میدادیم و چیزی نمی فهمیدیم ! دوست گرامی‌، باز بعنوان مثال لطفا در گوگل " Edgar Cayce " را سرچ کنید https://en.wikipedia.org/wiki/Edgar_Cayce ، که او در دهه ۲۰ از تغییر پلهای قطب سخن میگفت، که هیچ کس متوجه منظور ایشان
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 19:08
khosh bavar - يزد - ايران
2): نشد که یک غیبگو بود، تا اینکه، ما امروزه می‌دانیم، که کره زمین در معرض تغییر دادن قطب میباشد، که عواقب آنچنانی برای بقا بشریت به ارمغان می‌آورد ! در ضمن بد نیست در گوگل هم با فرضیه " فازی " خود را مشغول کنید https://en.wikipedia.org/wiki/Fuzzy_logic ، که از پدیده یی حرف می‌زند، که علم نه فقط بر اساس ۱ و یا صفر دور می‌زند، بلکه، پدیده دیگری هم موجود می‌باشد که مابین ۱ و صفر قرار دارد، یعنی‌، در رابطه به بحث ما، می‌تونه، خدا هم باشه و هم نباشه و یا نیمی از صفر و نیمی از یک ! واقعاً بفکر میروم، که چرا دوستان اینطور با هم برخورد میکنند، که انگار پیدایش این امر ( خدا ) کمکی به مشکلات ما می‌کند ! جان کلام اینکه، ما فقط به زمان نیاز داریم که در هر قرنی دارای دانشمندانی باشیم که ما را " اندکی‌ " با علم جدید آشنا کند !. شاد و باهم باشیم .
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 19:08
sash - تبريز - ايران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا. دوست عزیز خیلی داری برای خودت نوشابه باز میکنی مواظب باش یه وقت چشم نخوری.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 20:46
feminism - لندن - انگلستان
romano / آقای حجت السلام رومانوی خانه نشین به شما تبریک میگویم که شما با سرعت بالا و فرازتان رسالۀ خود شیفتگی اتان را به درج رساندید و با انگشتری حضرت سلیمان نیز پای آن را مُهر زدید، با این مسلسل گویی اتان بعید نیست که شما عصای موسی را نیز به همراه داشته باشید ، انصافأ بجاست که شما این نوشته های پا منقلی اتان را فی سبیل الله خیرات کنید !!! این شما هستید که با خودتان نیز در جدال هستید، اگر هم با فردی بحثی داشته باشم مطمئنأ شمای خودشیفته نخواهید بود ، هرگز. ضمنأ من هیچوقت در صدد شناختن شما نبوده ام چرا که شیخان را هرگز نمیتوان شناخت آنها در عین حالی که هندوانه زیر بغل آدمی میگذارند ، پوست موزی را هم به زیر پا پرتاب میکنند. این آخرین کامنت من به شماست. بنویسید و بنگارید و آنچه را که نمیبینید فریاد بزنید، شمع ها وقتی می افتند، خاموش میشوند نه در هنگام ایستادگی و این بلائیست که بر سر بالهای سوختۀ شما آمده است.
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 23:01
noshafarin - اکلند - نیوزلند
maryland. دوست عزیز ما اعتقاد داریم که خداوند خود قادر متعال و ذات بی‌ انتهاست اگر قرار بود خداوند هم خلق میشد که ارزش پرستیدن پیدا نمیکرد آنهم میشد مخلوق مثل من و شما ارزش خداوند به کم ال جواب سوالتون رو در ترجمه سوره توحید پیدا کنید قول هوو آلله احد....الله صمد.. اگر باز قانع نشدید به این سایت سریع بزنید و هر سوال که دارید بپرسید مطمئن باشید اگر دنبال جواب باشید حتما قانع خواهید شد:. www.porseman.ir. kokex . دوست عزیز متاسفانه اغلب دوستان این سایت شامل آیه‌ (فی‌ قلبهم مرضن .....) هستند و تنها خدا هدایتشان کند اینها فقط مخالفن براشون فرقی‌ نمی‌کنه که چی‌ باشه هر چی‌ به غیر از نظر کوتاه فکری خودشان. در هر صورت از آشنائی با شما خوشبختم
جمعه 25 آذر 1390 - 02:38
noshafarin - اکلند - نیوزلند
فمینیست. در مورد شیطان خداوند علم به ذات هست در سوره محمد آیه ۳۱ می‌فرماید : همه گونه میا ز ماییم شما را تا از میان شما مجاهدان و صابران را ما لوو م داریم. به این معنی‌ نیست که خودش نمی‌داند بلکه برای ما ملو م و آشکار شود. دوست عزیز اگر چیزی در اندازه و فهم شما نیست با ستیزه جویی کم فهمی‌ خودت را به رخ میکشی چیزی از بزرگی‌ خداوند نمیکا حد. تو که دیروز نطفه‌ای بودی و فردا ... تو را چه به کائنات خورده بگیری
جمعه 25 آذر 1390 - 02:48
robo - لوس آنجلس - امریکا
feminism / نه دیگه اینجا نمینویسه این یکی رو کم اورده، مثل اینکه هدف جدید پیدا کردیم تو این سایت من که حوصله کل کل ندارم ولی این یکی می ارزه!!! هندوانه و پوست موز شاهکار بود! عین واقعیت!!! من اولش فکر کردم گفتگو با این آدم به نتیجه میرسه ولی کم کم فهمیدم در اشتباهم، دوستان زودتر فهمیدن ولی متاسفانه من یکم خوشبینم نسبت به افراد با همه دست دوستی میدم این یکی رو اشتباه کردم دیگه تموم شد!
جمعه 25 آذر 1390 - 08:01
Kotlet_Joon - سیدنی - استرالیا
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا من لینکی که دادی رو نگاه کردم. برداشتم این بود که جهان از هیچ بوجود امده و هیچ همان ارتعاشات کوانتومی بوده. حالا سوالم اینه که ارتعاشات کوانتوم ماهیتش چیه و خودشون چطور وجود داشتند.
جمعه 25 آذر 1390 - 08:13
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
Kotlet_Joon - سیدنی - استرالیا. دوست عزیز! هر منطقی که بخواهد جهان خلقت را دارای دلیل اولیه بداند دچار دور باطل خواهد باشد. چون میتوان ادعا کرد که چه کسی خدا یا آن دلیل اولیه را بوجود آورده. اما واقعیت اینست که بر پایه مدلهای ریاضی و آزمایشات در حد ریز ذرات اتمی از جمله همین آزمایش اخیر شتاب دهنده هادرون تحت عنوان ذره خدا (ذره بوزان - هیگز) دانشمندان بدنبال جواب این سوال هستند که چگونه ذرات بنیادی دارای جرم میشوند. طبق اصل علمی عدم قطعیت هایزلبرگ حجمی برابر 10 به توان منفی 99 سانتی متر مکعب کوچکترین حجمی است که میتواند مقداری از ماده برابر 1 صد هزارم گرم را در خود جای دهد بدون آنکه در سیاهچاله خودش بلعیده شود. با کمال تعجب اصل عدم قطعیت اجازه میدهد که این مقدار از ماده بدون نقض قانون بقای ماده و انرژی برای مدت کوتاهی معادل 10 به توان منفی 43 ثانیه از هیچ به وجود برسد. این را نوسان کوانتومی می گویند که سوال شما بود. برای درک بیشتر آفرینش از هیچ به سخنرانی بسیار جالب Lawrence Krauss هم گوش دهید. https://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo
جمعه 25 آذر 1390 - 14:19
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
برای چندمین بار سوال از خداباوران-عمر ککشانها--۱۳---میلیارد سال-این خدای شما در این مدت غیر قابل توصیف صبر کرد تا در ۴۰۰۰!!!!!!! سال اخیر ۳ دین بیاورد که مسبب بزرگترین قتل عامها ی تاریخ شدند مگر به آینده آگاه نبود؟؟؟؟----گناه کودکان اسیر سرطان ..ناقص الخلقه‌ها چیست؟؟؟؟گناه کودکان اسیر متجاوزان جنسی‌ و حتا قتل آنها-----کودکان اسیر قحطی در آفریقا و و و و!!!!! در این فرایند خدای شما کجاست؟؟؟؟؟ اگر هست و فقط تماشاگر و افلیج!!!! در ردیف همان قاتلان و ویروسها و میکربهاست!!!!
جمعه 25 آذر 1390 - 16:06
khosh bavar - يزد - ايران
ARTEMIS-SW - : دوست گرامی‌، چون ما همدیگر را مدتیست که میشناسیم و از عقیده همدیگر تا اندازه یی مطلع هستیم، پس بگذارید، با هم بدون رودرواسی به تبادل نظر بپردازیم . همشهری محترم، در جواب سوال شما، که از رحمت و ظلم بودن خدا ۱۳ میلیارد سالی‌ سخن گفتید، که چرا یکی‌ را ناقص و دیگری زیبا و دیگری را گاو و دیگری را حشره آفریده !؟ جواب سوال شما را من می‌تونم با مثالهای ساده تشریح کنم، و آن اینکه، مگر غیر از این است، که ما گوشت گاو را می‌خوریم، گوشتی که از بدو تولدش یک گوساله رحیم بود و ما آنرا با مهربانی بزرگش کردیم، و وقتی‌ که تبدیل به یک گاو بزرگ و گوشتی شد، سرش را میبریم و از گوشتش لذت می‌بریم و هیچ " احساس ترحّمی " به آن گاو که زمانی‌ کوچک بود نداریم و یا مثال دیگر اینکه ما برای " بهتر زیستن " وحشتناکترین آزمایش‌ها را با موش و خرگوش و میمون و و و می‌کنیم، تا اینکه تاثیرات منفی‌ یک شامپو و یا دارو را دریابیم !؟ جان کلام اینکه، آن چیزیکه من از خدا میفهم و آنرا لمس می‌کنم با آن خدای مذهبی‌ ( حال هر مذهبی‌ که باشد ) زمین تا آسمان فرق دارد
جمعه 25 آذر 1390 - 21:39
khosh bavar - يزد - ايران
2):و برای ۱۰مین بار خدمت کاربران گرامی‌ عرض کردم، که محققین بعد از ۱۳ میلیارد سال به این نتیجه رسیدند، که ما از تمدنهای دیگر که میلیارد سال از ما پیشرفته هستند، بوجود آمدیم و و و ، و از شما واقعا می‌خواهم به لینکهای قبلی‌ من و یا از در گوگل مراجعه کنید، که شاید کمکی‌ برای پیدا کردن جوابتان باشد و از همه ساده‌تر برای مفوهم در این سوال لطفا در youtube از مجمومه Erich von Daeniken استفاده کنید ! دوست گرامی‌، گذشته از این حرفها، باید یک کمی‌ با سیاست با مردم عوام برخورد کرد، که طبق این فرمول " که یک گوجه پوسیده باعث پوسیدگی یک صندوق گوجه خواهد شد "، پس نه تنها، کسانیکه به خدا مذهبی شان معتقدند، بخاطر همزبان و هموطن بودن باید احترام گذاشت، بلکه آنها تا خرخره با اسلحه های مخوف خود مسلح هستند، که باعث جنگ و جدل و ترور در کشور خواهند شد! با سپاس .
جمعه 25 آذر 1390 - 21:39
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه. دوست عزیزم. این همه مطالب علمی که همه دوستان آگاه مثل شما به این حضرات متعصب مذهبی ارائه کرده اند به ایشان اثر نمیکند عزیزم! مغز پر از گچ اینها را که در اثر رطوبت مذهب ورم کرده که نمی توان با رنگ و لعاب جلا داد! اینها یک خدای خونریز به نام الله دارند و دیگر کاری به هیچ چیز ندارند. ببین این برادر حجت السلام - romano - تهران - ایران که ادعای علم و ادب دارد و با سواد این اسلام چیهاست چی گفته: {{ سواد مخصوصا دانش بر مبنای ریاضی پیش من جفنگیست که اعتبارش به دقایق عمر انسان وابسته است!!! }}. شما دیگه تا آخر خط را بخوان. یعنی این کامپیوتری که ایشان با آن مشغول تایپ است و بر اساس ریاضیات ساخته شده جفنگی بیش نیست و نه بر مبنای صفر و یک و ریاضیات و مدارات منطقی, بلکه با دعای خیر ائمه اطهار و بر مبنای مهملات اعتقادی ایشان کار میکند! دقت میفرمایید دوست من عمق فاجعه تا کجاست؟!! اینها مشتی روانپریش یاوه گو بیش نیستند و من کوچکترین تعارفی با اینها ندارم و ذره ای برای افکار این روانپریشان ارزش قائل نیستم میخواهد خوششان بیاید یا بدشان بیاید. 1400 سال تحمل کردیم کافیست!
جمعه 25 آذر 1390 - 22:32
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
khosh bavar -- دوست گرامی‌ باور کنید اگر جنایات ۱۴۰۰ ساله و ۳۳ ساله اخیر نبود من نیز این سوال را نمیکردم در تمام کشورهایی که بوده‌ام چون مردم آنجا دین را در خانه ی دل داشتند و تعداد کمی‌ از آنها به کلیسا می‌رفتند و آواز می‌‌خواندند--- بی‌ رحمانه بود باور آنان را زیر سوال بردن (((اگر باوری داشتند))) کسانیکه به اسرائیل رفته اند می‌دانند که باور یهودی در زندگی‌ روزمره ی آنان کوچکترین دخالتی ندارد و چون این دخالت نیست مبارزه بی‌ مفهوم!!!--1
شنبه 26 آذر 1390 - 07:14
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
khosh bavar -دوست گرامی‌ شاید تجربیات من و شما و چیزهایی را که من خود شاهد بوده‌ام با شما متفاوت باشد من ایرانی‌ هستم کشورم با باور اسلامی به این روز سیاه افتاده و با تبلیغات روزمره روز بروز بیشتر در غرقاب این دین غرق میشود اگر قوانین جنایتکارانه ی آنرا ملایان به وجود آورده بودند می‌توانست خدای آنها چه حقیقی‌!! چه فرضی‌!!! در جای خود باشد در جائی‌ خوانده بودم در تبت قبل از تصرف چین جرم و جنایت در حد صفر بود!!!! و نتیجه‌ای باور زیبا و انسانی بودا بود!!آیا می‌بایست با آنها و باورشان مبارزه کرد هرگز!!!! ولی‌ بی‌ تردید تمام جنایات ملایان مو به مو در کتاب دینی مسلمانان است!و وظیفه ی هر ایرانی‌ راستین آگاهی‌ است و چون مرگ این عقیده با بعد عمیق تحجر آن امکان ندارد باید آنرا از کلیه ی سطوح اجتماعی و آموزشی راند!!!همین و شاد باشی‌-!
شنبه 26 آذر 1390 - 07:31
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا. دوست گرامی‌ شاید نظر من با شما متفاوت باشد چرا که من با باوری که ضرر ی برای اجتماع نداشته باشد کاری ندارم --چرا که اکثر انسانها بر اثر ناکامیهای شخصی‌ به یک اتکا متافیزیکی نیاز دارند تا بتوانند با قسمتی‌ از ناهنجاریها ی زندگی‌ خود کنار آیند!!!! و یک نوع رفرم در دو دین دیگر سامی به وجود آمده که می‌توان آنرا اعتقاد شخصی‌ نامید-ولی‌ در اسلام چنان جوهر وجودی ان آکنده از خون و خشونت است که باید با آان به مبارزه پرداخت حتا اگر به توان یک فرد را از بند آن رهانید ‌این اعتقاد من است!!شاد و سرفراز باشید!
شنبه 26 آذر 1390 - 07:47
robo - لوس آنجلس - امریکا
khosh bavar - یزد - ایران/ عزیز گرامی تقریبا تئوری اریک فان دنیکن با پیشرفت امروزی علم، منسوخ بحساب میاد شما زیاد بر آن تکیه نکنید. من هم دوران جوانیم ارابه خدایان و طلای خدایان فان دنیکن رو دوست داشتنی و حتی عملی میدانستم، ولی علم امروز چیز دیگری میگوید ، در مورد گوشت گاو هم جسارتا عرض میکنم این مثال را جای دیگر نزنید، چون همه گوشت گاو نمیخورند، مثال هندوهای هندوستان و روشنتر از آن خود من، من گیاهخوار هستم، و شما بهتر از من میدانید در کشوری که من هم اکنون زندگی میکنم حتی روی ساده ترین کرم های پوستی قید شده که این محصول بر روی هیچ حیوانی تست نشده چه بماند به دارو!.. در نهایت با خدایی که شما به آن ایمان دارید من رو هم شریک بدانید چون با شما هم عقیده بوده و هستم!
شنبه 26 آذر 1390 - 09:27
khosh bavar - يزد - ايران
ARTEMIS-SW - : دوست عزیز، چرا شما راه دور می‌روید و مثالی از کشور اسرائیل میاورید که انگار خودمان ( مردم و فرهنگ ایران ) این تجربه را نداشتند که دین یک موضوع شخصی‌ هست و کمکی‌ برای راه حل مشکلات یک " جامعه " نیست، چه اسلامی و یا هر دین دیگر. بهرحال, ما مردم ایران دارای چنین فرهنگ و تجربه ای بودیم که در زمان شاه روان شاد هر یک از افراد جامعه به دین و خدا و مسلک هم میهنش احترام قائل میشد ! در ضمن, دوست گرامی‌، من هم در مطلبی خواندم، که مثلا " قبل " از آمدن دین مسیحیت در " جنگلهای آمازون " آن افراد به طبیعت و قوانین آن احترام میگذشتند و می‌دانستند که بعد از مرگ دوباره از طریق تناسخ ( Reincarnation ) بدنیا خواهند آمد و بدینجهت انسانهای " خوشبخت و مهربانی " بودند، تا اینکه با آمدن دین مسیحیت که آنها را با منطق و خدای " دیگری " آشنا ساختند که به تناسخ اعتقاد ندارند، بدینجهت آن افراد دیگر خود را خوشبخت احساس نمیکنند و نسبت
شنبه 26 آذر 1390 - 10:25
khosh bavar - يزد - ايران
2): بهم دیگر مهربان نیستند و از همه مهمتر اینکه آنها با " محیط زیست " خود که با احترام با آن رفتار میکردند، رفتار نمیکنند، زیرا میداند که دیگر بدنیا نخواهند امد و دست به نابودی و زیادروی کردن از محیط زیست خود می‌زنند ! شاد و هوشیار باشیم !
شنبه 26 آذر 1390 - 10:25
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
گرامی‌-- بله اسلام در زمان شاه را می‌توان ویروس دانست که در پنهان انهدام خود را انجام می‌‌داد! آیا فکر می‌کنید آان تظاهرات میلیونی فقط کمونیستها بودند نه!! اکثریتی که در خرداد ۱۳۴۲ شورش اسلامی آنها با رهبری خمینی ناکام مانده بود در صدد انتقام بر آمدند! و ر ل افراد نا آگاه و شاید اسلامی در ساواک را نیز نمیتوان نا دیده گرفت!!!!! که کتاب سکس با کودک شیرخواره ی خمینی را ممنوع کرد و این شد که او قیافه ی پیغمبر گونه گرفت --اگر این دین چون بودیسم و هندویسم بر پایه ی((((Reincarnation کنش و واکنش به مفهوم هر فکر منفی‌ و هر عمل ناپسند در زندگی بعدی پاسخ خواهد گرفت آیا جای مبارزه با این فکر لازم بود از نظر من نه!!-
شنبه 26 آذر 1390 - 11:32
khosh bavar - يزد - ايران
robo - : با درود خدمت دوست گرامی‌، باید خدمتان عرض کنم، که همانطوری که فرمودید و می‌دانیم " علم " در حال پیشرفت هست که هر روز شاهد پیدایش " دانش "‌هایی‌ هستیم که باعث رد و یا تایید و تکمیل کردن علم دیروزی میشوند ! خیلی‌ خلاصه سعی خواهم کرد که منظورم را با مثال‌هایی‌ که در کامنت اوّلم زدم روشن کنم ! دوست گرامی‌، من متأسفانه آن کتابهایی که فرمودید نخواندم ولی‌ در یوتیوپ ویدئو کلیپ‌هایی‌ از این شخص هست که با آوردن " سند و نشان " دادن آنها " آشکارا " حرف از تمدنی می‌زند که آنها ( قدرت مافوق بشر که تمدن آنزمان آنرا فرشته و خدا مینامند و علم امروزی آنرا یوفو ) ما را برای اهداف خود بوجود آوردند و با ما آزمایش‌ها می‌کنند ، همانند ما که با موش و میمون آزمایش می‌کنیم و و و ، و یا در کتابهای سانسکریت، صحبت از جنگ خدایان هست، که مردم آن زمان شاهد این جنگها در آسمان هند بودند و آنرا هم نقاشی کردند که " ارابه خدایان "را ترسیم و آنرا توصیف کردند، همان یوفو می‌باشد که
شنبه 26 آذر 1390 - 11:50
khosh bavar - يزد - ايران
2): نسل امروز با آن مواجه هست و در کتابها و فیلم‌ها از آن سخن گفته میشود ! قابل توجه شما و دوستان، که از جنگ خدایان ! گزارش میدهد که ما امروزه می‌دانیم که بعضی‌ از دانشمندان بر این عقیده هستند که چرا " بشر " اینقدر " خوش باور " هست، که سیگنال به فضا میفرستد تا با تمدنهای دیگری در تماس باشد، که آنها ( دانشمندان ) معتقد هستند، که ممکن است، تمدن پیشرفته تر و وحشی تر از تمدن بشریت هست، که ممکن است، باعث انقراض نسل بشریت بشود و جالب در اینجاست که همه ادیان در کتابهای خود از " بازگشت " خدا خبر میدهند که روزی خدا خواهد آمد و یک انسان و تمدن فرهنگ غنی به " بشر " میبخشد ! و چون مردم آن زمان " واژه یی " برای یوفو نداشتند، از واژه فرشته و شیطان استفاده کردند ! مرا ببخشید که بقولم عمل نکردم و زیاد حرف زدم، ولی‌ داستان زیاد هست که شما میتوانید در یوتیوپ با دیدن علم و تمدن فرهنگ " قدیم " که با " شعور و علم امروزی " آمیخته شده، جواب سوال را پیدا کنید ! با سپاس از همکاری و همفکریتان !
شنبه 26 آذر 1390 - 11:50
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه. دوست عزیزم! بنده هم با آزادی افکار صد در صد موافقم. اینجا دوستان مذهبی و منطقی هم داریم که نظرشان را با متانت بیان میکنند مثل دوست عزیزمان سید ابوالقاسم از جاکارتا اندونزی و من همیشه برای چنین افرادی احترام قائلم اما نه برای این سایبری ها و بسیجیهایی که اینجا کامنت میگذارند. باور کنید که باورهای اسلامیست های رادیکال و فناتیک و فاشیست چهره دنیا را بشدت تغییر داده. در فرودگاهها که میروید فرقی ندارد از کدام ملیت هستید تا فیها خالدون شما را میگردند و بازرسی میکنند که مبادا یکی از این تروریستهای اسلامی در شورتش چیزی گذاشته باشد که عده ای بیگناه را از بین ببرد! ترس از اسلام تمام دنیا را گرفته. تبادل افکار چیزی دیگری است و ترویج خشونت و ضدیت با مدنیت و علم و مدرنیته چیز دیگری. من با این مخالفم نه با تبادل افکار.
شنبه 26 آذر 1390 - 16:20
robo - لوس آنجلس - امریکا
khosh bavar - یزد - ایران / در نهایت خوش باور جان پرستش این خدایان منطقی تر از پرستش الله خونخوار مکه بنظر میرسه، بخاطر همین هم تو کامنت اولم گفتم با خدایی که ایمان دارید منرو شریک بدونید! شاد و سربلند باشید عزیز گرانقدر
شنبه 26 آذر 1390 - 18:39
Dionysos - پارسی - فرانسه
آرتمیس و زبل خان و فمینیسم و سایر دوستان سکولار، جمله "دانش بر مبنای ریاضیات جفنگی بیش نیست" از حجت الله رومانو آخر منطق مذهبی رو به نمایش می گذاره! دوستان اگه فرصت کردید فیلم نام گل سرخ رو ببینید یا هم کتابش رو بخونید. امبرتو اکو نویسنده کتاب با این رمان به وضعیت روشنفکران عصر حاضر اشاره می کنه. جماعت مذهبی از نوشته های فلاسفه و روشنفکران و از خرد ورزی وحشت داشتند و دارند. سقوط اخلاقی و چنبره زدن مذهبی ها بر قدرت و مرگ قربانیها درد مشترک همه ما و روشنفکران هست. شاد باشید
دوشنبه 28 آذر 1390 - 15:56
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
zebelkhan ---- Dionysos - سپاس از هر دوی شما عزیزان!
‌سه شنبه 29 آذر 1390 - 14:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.