برهنه یا نیمه برهنه؟ جنجال یک هنرپیشه زن در کشوری اسلامی

وینا ملک، هنرپیشه زن پاکستانی، از انتشار عکسش روی جلد یک مجله هندی دفاع کرده، ولی می گوید که آن عکس نیمه برهنه بوده است، ولی ناشران مجله آن را با دستکاری دیجیتالی، تماما عریان جلوه داده اند.

خانم ملک همچنین از نشریه "اف اچ ام هند" بابت این "دستکاری" دو میلیون دلار غرامت مطالبه کرده است. این مجله این ادعا را رد کرده است.


این هنرپیشه زن به بی بی سی گفت که برای گرفتن این تصاویر که جنجال بزرگی در کشورش پاکستان براه انداخته، پولی نگرفته است.

او افزود که پیشنهاد دیگری را برای گرفتن عکسهای برهنه رد کرده است.

این تصاویر در شماره ماه دسامبر نشریه اف اچ ام هند منتشر شده است. مساله دیگری که جنجال آفرین شده، خالکوبی روی بازوی خانم ملک است.

'کار، کار آی اس آی است'

این خالکوبی حروف اول سازمان اطلاعاتی پاکستان، آی اس آی، را نشان می دهد.

خانم ملک درباره عکسهای منتشر شده اش در نشریه هندی گفت که تنها نیم تنه بالای بدنش برهنه بوده و با دست بخشهایی از آن را هم پوشانیده است.

او می گوید: "من از ایده گرفتن عکسهای جسورانه خوشم آمد، اما عکس برهنه نگرفتم. برای همین است که امروز اینجا هستم، زیرا می خواهم حقیقت را اثبات کنم. من اجازه نمی دهم کسی بیکینی یا شلوار یا روسری ام را حذف کند. اگر بخواهم، خودم برمی دارم و اگر بردارم، انکارش نمی کنم."

اما سردبیر این نشریه هندی می گوید که تصاویر ویدئویی از جریان تهیه عکسها را در اختیار دارد که اثبات می کند تصاویر دستکاری نشده است.

کبیر شرما به بی بی سی گفت: "ایده نوشتن آی اس آی روی بازوی وینا ملک ایده من بود و وینا خودش پیشنهاد داد که آن را با حروف درشت بنویسیم. ما قصد شوخی داشتیم چون در هند هر وقت چیزی خراب می شود، می گوییم که کار، کار آی اس آی است."

در ماه های اخیر بدلیل متهم شدن دستگاه اطلاعاتی پاکستان از سوی آمریکا به حمایت از طالبان، آی اس آی بارها و بارها خبرساز شده است.

در سپتامبر، دریاسالار مایک مولن، عالی رتبه ترین مقام نظامی ایالات متحده، اعلام کرد که شبکه حقانی، بازوی سازمان اطلاعاتی پاکستان است.

پاکستان اتهام حمایت از پیکارجویان را قویا رد کرده است.

انتقاد از مردان معترض

وقتی بی بی سی از خانم ملک درباره گزارشهایی مبنی بر این که پدرش او را طرد کرده و خواهان مجازاتش شده، سوال کرد، او جواب داد: "پدرم عصبانی است."

او ادامه داد: "آنها خانواده من هستند و من آنها را دوست دارم. وقتی از این پرونده فارغ شوم، نزد خانواده ام برمی گردم و آنها را متقاعد می کنم."

بسیاری از شنوندگان و خوانندگان با سرویس جهانی بی بی سی تماس گرفته اند تا یا از وینا ملک حمایت کنند یا انتقاد. بعضی از این انتقادها بسیار تند بوده است.

یک شنونده پاکستانی خانم ملک را متهم به رفتار غیراسلامی و خیانت به اسلام و کشورش پاکستان کرد.

اما خانم ملک از این تصاویر دفاع کرد و گفت: "اگر به صنعتی که اکنون در آن کار می کنم نگاه کنید، نمونه های متعددی از این گونه تصاویر می بینید. اینطور نیست که من اولین نفری باشم که چنین عکسهایی می گیرم. چرا مسائل جنسی چنین مشکل بزرگی است؟ آیا واقعا بالغ شده ایم؟ آیا هنوز در جنگل زندگی می کنیم؟"

بینا شاه، روزنامه نگار و نویسنده مقیم کراچی، می گوید که این انتقادها از خانم ملک نامنصفانه است.

او به بی بی سی گفت: "پرسش من از تمام مردانی که تا این اندازه خشمگین شده اند، این است چرا به این عکسها نگاه کردید؟ اگر شما را اینقدر ناراحت می کند، چرا روی لینک آن کلیک کردید؟"

این اولین باری نیست که وینا ملک جنجال آفرین می شود.

سال گذشته نیز وقتی او در یک برنامه تلویزیون هند حضور یافت، خشم محافل محافظه کار پاکستان را برانگیخت.

همچنین در ماه مارس سال جاری میلادی نیز به دلیل به چالش کشیدن دیدگاه های یک روحانی پاکستانی در تلویزیون خبرساز شد.



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




+511
رأی دهید
-278

Neda02 - اتاوا - کانادا
یعنی زن زیبایی بود. حیف شد. فرداست که یک پکی یا با چاقو قیمه قیمه‌اش کنه یا اسید روش بپاشه یا یک شکر دیگه بخوره.
جمعه 18 آذر 1390 - 22:30
birmingham - شیراز - ایران
ماشالله
جمعه 18 آذر 1390 - 22:10
خشایارشا - تهران - ایران
این خانم نه تنها بدنی بسیار جذاب دارد و زیباست, بلکه شخصیت و روحی بسیار مستقل نیز دارد. شرف این خانم هزاربار بیشتر از شرف نداشته روحانیمون است. زیرا ظاهر و باطن او همین است. اما ریا کاری و فریبکاری و دقابازی روحانیون پایان ندارد.
جمعه 18 آذر 1390 - 23:28
porharfi - آرنم - هلند
به معنای واقعی کلمه...پـــــــاکستـــــان...!//این ضعیفه!!//
جمعه 18 آذر 1390 - 22:44
golly47 - فوکشتاد - المان
علت اینکه بعضی‌ افراد نمیتونند زیبایی را تحمل کنند و از دیدن آن ناراحت میشوند و از آن وحشت دارند اینها آدمهای گناهکاری هستند پس از مرگ روحشان در قالب حیوانات میرود یعنی به جهنم
جمعه 18 آذر 1390 - 23:45
amir-amir - تورنتو - كانادا
ایشان در آن مصاحبه قبلى اظهار کرد که اگر من کار خلافى بر علیه مذهب خود انجام داده ام آن ر ا ثابت کنید و من حاضرم که مجازات شوم و حالا ایشان این کار را ظاهرا انجام داده چرا که عریانى زن در دین اسلام مجاز نیست. ایشان با این کارش دشمنان زیادى براى خود به وجود آورده و احتمال خطر آسیب رسیدن به او توسط بنیاد گراهاى اسلامى وجود دارد
جمعه 18 آذر 1390 - 23:33
بامداد - نیو جرسی - آمریکا
به معنای واقعی کلمه.. "ضعیفه" اونایی هستن که از این کلمه استفاده می کنند و خانم ها را با این اسم تو ذهن بیمارشون تصور می کنند....
شنبه 19 آذر 1390 - 00:22
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
خوب کاری کرد نوش جونش. تا بترکد چشم حسودان فاشیست اسلامی
شنبه 19 آذر 1390 - 01:12
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
من که دعوایی که پارسال با اون آخوندک کرد خیلی خوشم اومد. هر اتفاقی میفته این مردهایی که خودشون هزار تا کثافت کاری دارن میان بیرون و میگن آبروی اسلام رفت . این اسلام از روز اول که با جنگ و خونریزی حمله کرد و زنها را به کنیزی گرفت آبرو نداشت
شنبه 19 آذر 1390 - 01:02
alkap0n1990 - کرج - ایران
یعنی تو اون کشور با مردم متحجر و متعصب اسلامی و وجود طالبان زنده میمونه ؟.
شنبه 19 آذر 1390 - 02:18
shabhaye-barani - اکلند - نیوزلند
حالا یه دفعه عکس برهنه بگذاره مردم خودشون قضاوت می‌کنن که کدوم واقعی‌ هست کدوم دستکاری شده..
شنبه 19 آذر 1390 - 04:41
Azadikhah - تكسل - هلند
وای فرداست که به طرز فجیعی افراطیون بکشنش!
شنبه 19 آذر 1390 - 04:51
mortimer - اصفهان - ایران
عکس نیمه لخت گرفته مسلمانان چشم و دل پاک یه دل سیر نگاه کردند حالا شروع کردند به سرزنش و فحش دادن! امان از دست مسلمانان پاک سرشت!
شنبه 19 آذر 1390 - 05:19
massoudoslo - اسلو - نروژ
مدیر سایت ایرانیان انگلستان ،لطفا از این تصاویر و مطالب بیشتر بگذارید تا امت ایرانی عادت کنند و خاهید دید که هر چه بیشتر این جور تصاویر ساده و زیبا را ببینند کمتر فحش و نا سزا میگو یند . عجیب است یه خانوم اونور دنیا ...حالا اینور دنیا امت..شدن .
شنبه 19 آذر 1390 - 06:24
yashainiran - ایران - ایران
واقعا خوش استیل است خدا کنه به این بدن استاندارد تندروهای اسلامی خش نیندازند و به اصطلاح لب پرش نکنند! حالا منظور از ISI که برروی دست چپش نوشته شده چیه؟ نکنه مقالات ISI هستش؟ والله بیلمیرم ! (نذانوم!)
شنبه 19 آذر 1390 - 07:29
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
اینها هنوز در 600 سال پیش و شاید هم پیشتر بسر میبرند. هنوز روابط و باورهای قومی و قبیله ای در میانشان برقرار است. همه سنتها و دستورهایشان عقب مانده و بازمانده سده های پیشین است. شیعه هایشان هم که چشم و گوش بسته دنباله رو ملایان قرون وسطایی هستند و هرچه آنها بگویند بی اندیشه بازگو میکنند و انجام میدهند، میخواهد دستور دینی باشد یا خرافه های دینی. مانند پشتیبانی کردن دسته بسیجی ها از قمه زنی در این سایت.
شنبه 19 آذر 1390 - 08:13
shabhaye-barani - اکلند - نیوزلند
yashaiiranمیگم بهتر نیست فقط عکسو نگاه نکنی‌ بد نیست یه کم وقت هم واسه خوندن مطلب بذاری اونوقت میفمیدی ایسی یعنی‌ چی‌..
شنبه 19 آذر 1390 - 09:59
sepehr79 - وین - اتریش
بچه‌ها ، من از شما تعجب می‌کنم. مینویسید توی اون کشور با اون افراطیهای اسلامی؟ بابا اونا هر چی‌ هستند بهتر از ما ایرانیان !! دلیلشم همین که این عکس روی مجله چاپ شده. افراطی تر از ایرانی‌ در دین اسلام هیج جای دنیا پیدا نمی‌شه
شنبه 19 آذر 1390 - 10:17
naghi-77 - لندن - انگلیس
این برهنگی چه هنریه آخه اگه نشونه تمدن که حیوانات از این خانوما که خودشونو لخت نشون میدان با تمدن ترند
شنبه 19 آذر 1390 - 11:07
yashainiran - ایران - ایران
shabhaye-barani - اکلند - نیوزلند. دوست عزیز من تا تمام مطالب را نخونم کامنت نمیذارم و کامنتی هم گذاشته ام برای شوخی بوده نه چیز دیگر که شما فکرش را می کنید!! واقعا از شما متعجبم!!! . بهتر است کمی در کامنتهای آینده تان کمی تفکر کرده و بعد اظهار لطف و نظر نمائید. با تشکر چوخ ساق اول
شنبه 19 آذر 1390 - 11:39
anti sandis - كنت - انگليس
کارش خوب نبود ولی‌ دهان آخوندها رو گل گرفت
شنبه 19 آذر 1390 - 14:33
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
مجله در هند چاپ شده نه پاکستان.
شنبه 19 آذر 1390 - 20:05
elaheh85 - تهران - ایران
naghi-77 - لندن - انگلیس.احسند و درود بر شما.پیروز و سلامت باشید در سایه خداوند پاک.
شنبه 19 آذر 1390 - 22:51
elaheh85 - تهران - ایران
مثل تمام زنهای بی دین.هیچ دینی.نه یهودی نه مسیحی نه بودا و نه مسلمان عریان شدن یک زن را درست نمیدونه و همه ای آنها اینکار را مساوی با بی دینی و بی ایمانی و دور شدن از خدا میدانن.یه کم بدور از تعصب.بدور از خشمی که نصبت به آخوندا دارید به عریان بودن یک زن فکر کنید.حتی اونا که به تاریخ ایران افتخار میکنن باید این و بدونن که حجاب از قبل از اسلام از زمان زرتشت.کوروش کبیر به وجود آمد.این و عکسهای حک شده از زن روی تخت جمشید و خیلی از جاهای تاریخی میتوان دید.عریانی و لخت بودن در همه جا نا درست است تنها در دنیای فاسد و بی دین امروز که نتجیه اش شده شیطان پرستی و بی دینی.موفق و موید باشید.
شنبه 19 آذر 1390 - 22:49
Royan - بوخوم - آلمان
naghi-77 - لندن - انگلیس دوست عزیز نشانه تمدن اینه که این عکس را ببینی‌ و طرف را قضاوت و محکوم نکنی‌ ، اگه بخدا تون اعتقاد دارید لازم باشه خودش مجازات می‌کنه ،و هر کسی‌ را تو قبر خودش دفن می‌کنند.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 01:23
abbass1971 - تهران - ایران
این زنیکه احمق خواست بگه که پاکستان هم میتونه شعبه دوم هالی ووووووود بشه شما بدل نگیرید ببم جان
یکشنبه 20 آذر 1390 - 03:27
mortimer - اصفهان - ایران
elaheh85:زندگی دیگران به تو چه ربطی داره؟ فضولی یا خدا؟ خیلی ناراحتی نگا نکن.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 04:44
mortimer - اصفهان - ایران
abbass1971: همانا احمق بودن بهتر از ساندیسی بودن است.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 09:14
sanazsanaz - مونیخ - آلمان
آقایون و خانوما, هرکی نمی تونه ببینه روشو برگردونه.به همین سادگی.شتر هم دیدی,ندیدی.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 21:48
طاطا - تهران - ایران
خیلی جرات داشته خوشم اومد. بدن خودشه هرکار دوست داره باهاش میکنه به هیچ احمقی هم ربطی نداره. مگه اسلامی های احمق افراطی گل به سرشون میمالند یا قمه میزنن کسی کاری باهاشون داره. اصلا غلط میکنند نگاه میکنند که حالا عصبانی اند.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 23:00
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
آبجی زینب ها خودشان را در چادر سیاه بپوشانند و روی چهره و بینی شان روبنده بزنند تا کسی سبیل هایشان را نبیند. به این زن زیبا چه کار دارید، تن خودش است میخواهد برهنه شود و عکس بگیرد، که بسیار هم زیبا است.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 09:05
mlowes - واشنگتن - آمریکا
الاهه۸۵ - تهران - ایران. ۱. پرستیدن کلا کار ابلهانه‌ای است، این بماند. ۲. ولی‌ اگر هم کسی‌ اینقدر بیماره که می‌خواد چیزی رو بپرسته اتفاقا شیطان پرستی‌ بهترین گزینه است. چون شیطان تنها موجود خیالی این افسانه‌های بی‌ سروته این ادیان جفنگه که اندیشیده و از خدائی که اصلا وجود نداره پرسشی کرده. از همه جالب‌تر اینکه پاسخ خدا به این موجود نازنین خشم و ترد کردنش بوده چون نمیخواسته هر حرفی‌ رو مثل گوسفند به صرف اینکه خدا (که البته وجود نداره ولی‌ فقط برای خنده ما اینجا ازش نام می‌بریم) گفت رو قبول کنه
دوشنبه 21 آذر 1390 - 11:45
mlowes - واشنگتن - آمریکا
elaheh 85. ۳. اتفاقا بیماران عزیز (مخصوصاً مسلمانان) اگر دقت کرده باشن می‌بینند که مسلمانان تنها پاسخی که در مقابل پرسش از دین دارند همون رفتار خدای مکارِ بی‌ خاصیتِ بی‌ وجودشون که با شیطان متفککر انجام داد رو انجام میدن.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 11:46
mlowes - واشنگتن - آمریکا
elaheh 85. این شباهت تصادفی نیست. این نشون میده که خدا هرگز توانائی پاسخ گوئی به منطق رو نداشته، ندارد و نخواهد داشت. دلیلش هم خیلی‌ واضحه. چون بد بخت اصلا وجود نداره که بخواد چیزی رو پاسخ بده. یک عده انسان بیمار یک سری چیزهایی رو به یک عدهٔ بیمار دیگه گفتن به اسم خدا و حالا میخوان ازش دفاع علمی‌ کنند. مثل اینکه یک احمقی بخواد از داستانهای هری پاتر دفاع علمی‌ کنه. اگر چه که من پیش بینی‌ می‌کنم که بین ۱ تا ۲ قرن آینده یک عده بیمار روانی‌ دیگر با نام "هری پاتریست"‌ها به جامعه بیماران امروزی (مسلمانان، مسیحیان، کلیمیان، بودایان و ...) اضافه خواهد شد.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 11:47
feminism - لندن - انگلستان
اسلامیون و فاطی کماندو های سایت با تماشای این عکس غسل جنابت که هیچ غسل جنایت هم بهشان واجب گردید !!!!!!!!!!!!
دوشنبه 21 آذر 1390 - 15:38
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
لخت شدن این زن زشته؟؟؟ اول چشمهای کورتان درویش-بعد هم در دینی که گروپ سکس(((تعدد زوجات))) و پدفیلیا(((بچه بازی)))و کشتن مرتد و صیغه و ۱۰۰۰ کثافت هست تن لخت زن زشته؟؟؟ آره ارواح باباتون--- دهان مردان اسلامی آب افتاد و حاج خانمهای بوگندو حسادت!!!!!!
دوشنبه 21 آذر 1390 - 15:48
sepehr79 - وین - اتریش
elaheh 85 ،تو اول خودتو معرفی‌ کن ببینیم زینب زورویی یا فاطمه کماندو. بعدشم برا اینکه اطلاعات عمومی ما بره بالاتر لطفا بگو هر کدوم از اینا باید سبیلشون چند سانتیمتر باشه و روزی چند تا ساندیس سهمیه هر کدومشونه. با تشکر
دوشنبه 21 آذر 1390 - 18:05
elaheh85 - تهران - ایران
mlowes - واشنگتن - آمریکا.من کلا با کسانی که به خدا هم اعتقاد ندارن و با الفاظ رکیک ایشون و خطاب قرار میدن حرفی ندارم.هر چی دلت میخواد بگو مشگلی نیست.من اصلا ناراحت نمیشم و حتی حرص هم نمیخورم چون از کسانی که به خدا و دین اعتقاد ندارن و دهانشون پر شده از فحش و ناسزا توقعی نیست.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 20:54
elaheh85 - تهران - ایران
mlowes - واشنگتن - آمریکا.عزیز سعی کن یه کم فقط یه کم احترام به دیگران را یاد بگیری.با این حرفت داری خودتون و نقض میکنی.چون شما فکر میکنی ما دیکتاتوریم و آزادی بیان در ما وجود نداره.اما انگار این موضوع راجب شماها صدق میکنه که تحمل شنیدن حرف طرف مقابلت و نداری.بعدم جناب ساندیس شرف داره به ویسکی و ودکاو این زهرماریا.عزیز اگه حرفم اشتباه بود مطمئن باش همتون اینقد حرص و جوش نمیخوردین و فحش و بدوبیراه بارم نمیکردین.بلکه سعی میکردین ثابت کنین جز بی دینی کدوم از ادیان الهی عریان شدن و غلط دونسته.موفق باشی.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 21:02
بامداد - نیو جرسی - آمریکا
elaheh 85 , بعد از حمله ی اعراب مسلمان به ایران، یک عرب از یک مرد پارسی پرسید چرا زنان شما حجاب ندارند ..مرد پارسی گفت حجاب زنان ما پلک چشمان مردان ماست!.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 22:35
mlowes - واشنگتن - آمریکا
دوستان عزیز! من قضاوت رو به عهده خود شما می‌گذارم. وقاحت این دین داران به حدی رسیده که آدم رو بخاطر طرز تفکرش میکشن (البته به گفته قرآن جونشون) بعد به ماها میگن که به عقاید دیگران احترام بگذارید. فقط به کامنت الاهه ۸۵ توجه کنید. وقاحت این جمع به حدی که آدم نمی‌دونه چی‌ بگه. بعد مردم میگن چطور احمدی نژاد روش می‌شه که اینقدر دروغ بگه. پسخشون اینکه همون طوری که شماها روتون میشه.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 01:35
mlowes - واشنگتن - آمریکا
elaheh 85. هر وقت تو یاد گرفتی‌ که به عقیده این خانم و همهٔ زنان آزاده ایران که نمی‌خوان عقب مونده باشن مثل خیلییییییها!!! احترام بگذاری بعدا بیا برای من از احترام صحبت کن. در ضمن یادت هم باشه که بیخدایان همشون به آزادی عقیده اعتقاد دارن. ولی‌ این شما هستید که می‌خواهید سر از بدن ما جدا کنید. (به دستور کتابِ آدم کشی یا همون قرآن)
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 01:40
feminism - لندن - انگلستان
mlowes / دوست گرامی شما در نظر بگیرید به عقیدۀ این خانم جلسه ای (الهه ) آنچه که من در مورد مثله شدن بدنِ ابن ملجم بدست پسران و داماد علی ، بعد از قـتلش مطرح کرده ام باطل میباشد چرا که تاریخ نویسان سُنی و غیر شیعه در مورد محمد و اهل و بیت دروغ محض و باطل را نوشته اند و آنچه که آنها نوشته اند برخلاف میل شیعیان میباشد. در جائی این خانم معلم اخلاق و فرهنگ دار اسلامی، دوستمان zebelkhan را "یارو" خطاب کرده و ایرانیان بی دین و بی خدا را تن فروشانِ دین باخته و بردگان افکار وحشی مینامد !!! این جماعتِ آخوند زاده در ادب و تربیت حرف آخر را میزنند و در حاشا کردن و باطل نمودن مطلب استاد هستند بنابراین چهرۀ پیشانی سیاهشان بر دیگران کاربران دانا و هشیار کاملا آشکار و هویدا است.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 09:11
mlowes - واشنگتن - آمریکا
feminism - لندن - انگلستان. کاملا با شما موافقم. البته همونطور که قبلان هم گفتم ما با یک مشت بیمار سرو کار داریم که این کار رو خیلی‌ سخت تر میکنه.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 15:30
*پسر شجاع* - تهران - ایران
feminism - لندن - انگلستان. می بینم که طبق عادت بیخداها داری دروغهای شاخدار از خودت در میاری!!. حضرت علی وصیت کرد که اگر زنده ماند خودش در مورد ابن ملجم تصمیم خواهد گرفت ..و اگر کشته شد تنها به او 1 ضربه بزنند .چون ابن ملجم به او 1 ضربه زده بود ...حالا جناب بیخدای طرفدار برهنگی این دروغ بزرگ مثله کردن رو از کجا درآوردی؟!..البته امثال بیخداهایی مثل تو بدون دروغ حرفی برای گفتن ندارید ..تو همونی بودی که ادعا داشتی که تو انگلیس روسپیگری وجود نداره ..حالا تحویل بگیر که طبق گزارش همین سایت در دانشگاههای انگلیس روسپیگری رواج زیادی داره ..البته بجز از تجاوز به چند هزار کودک انگلیسی که هر سال انجام میشه.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 23:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.