ایران تصاویر «هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی» را پخش کرد

تلویزیون دولتی ایران روز پنجشنبه تصاویر «هواپیمای بدون سرنشین تجسسی آمریکایی» را پخش کرد و فرمانده نیروی هوا و فضا سپاه پاسداران می گوید نیروهای مسلح توانسته اند این هواپیمای مدل RQ-۱۷۰ را «با حداقل خسارت» در شرق ایران بر زمین نشانده و در اختیار بگیرند.

روز یکشنبه رسانه‌های ایران به نقل از یک مقام آگاه نظامی، اعلام کردند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط نیروهای مسلح در شرق کشور سرنگون شد.
این درحالی است که امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوا فضا سپاه پاسداران، روز پنجشنبه درگفت وگو با واحد مرکزی خبر گفته است:« اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشور را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.»

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اضافه کرده است: «کارشناسان و متخصصان نظامی به خوبی واقف هستند که این هواپیما چه اطلاعات تکنولوژیکی ذی قیمتی با خود دارد.»

طبق این گزارش، طول دو بال این هواپیما حدود ۲۶ متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و ۸۴ سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است.

درهمین زمینه، وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه با احضار سفیر سوئیس در تهران، ضمن اعتراض «بسیار شدید» به آنچه که «تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی امریکا به عمق حریم هوایی ایران» خوانده شده، خواستار توضیحات فوری و اقدامات جبرانی دولت امریکا در این زمینه شده است.

تصویر پخش شده از تلویزیون دولتی ایران ​​رسانه های آمریکایی می گویند، سقوط این هواپیمای تجسسی به دلیل نقص فنی بوده است.

یک مقام آمریکایی که خواسته نامی از وی برده نشود روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفته بود: «تا این لحظه مطلقا هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه ایرانی‌ها این هواپیما را سرنگون کرده باشند، وجود ندارد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هواپیمای تجسسی مدل RQ-۱۷۰ ساخته کارخانه «لاکهید مارتین» است که در سال ۲۰۰۹ خبر ساخت آن به رسانه ها درز کرد و نیروی هوایی آمریکا نیز در سال ۲۰۱۰ وجود این نوع هواپیما را تایید کرد.

رسانه های آمریکایی معتقدند مساله سقوط این هواپیمای بدون سرنشین نشانگر آن است که واشینگتن عملیات تجسسی و همچنین فشار بر ایران را تشدید کرده است.

روزنامه نیوریورک تایمز نوشته است این هواپیمای بدون سرنشین بخشی از برنامه تجسسی آمریکا برای کسب اطلاعات از تاسیسات هسته ای ایران بوده است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، که رهبری نیروهای ائتلاف درافغانستان را برعهده دارد پیشتر درواکنش به اظهارات مقامات ایران در خصوص سقوط این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی اعلام کرده بود، که هواپیمای مورد اشاره ایران در یک ماموریت برفراز افغانستان پرواز می کرد که کنترل آن از دست داده شده است و از آن زمان تاکنون درصدد مشخص کردن موقعیت این هواپیمای بدون سرنشین بوده اند.

 



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

 

ایران تصاویر «هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی» را پخش کرد
 

+234
رأی دهید
-198

reza.paris - تهران - ايران
آفرین خوشم اومد لول
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:29
khosh bavar - يزد - ايران
هر کسیکه دشمن را دست کم بگیرد، شکست خواهد خورد، چه از ما که آخوند را جدی نگرفتیم و خودمان را گرفتار آنان کردیم و چه از آمریکا که فکرش را نمیکرد که دچار چنین شوکی شود ! پس این حق آخوندهاست که خوشحال باشند و آمریکا هم حق دارد که دچار شوک و سوال شود که چطور از دست آخوندها خالص شود با وجودیکه دارای چنین تکنیکی‌ است ! ولی‌ طبق بازی باید گفت : ۱ : ۰ به نفع آخوند، نه ایران !!
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:29
OnLine. - تهران - ايران
من مطمئنم یکی‌ از روش میسازن ایرونی‌ها باهوشن حالا گور پدرشون که نظر مخالفن اما کلا ایرنیها یه مدل داشته باشن تا ازش سر در نیارن و نسازن ولش نمی‌کنن.امریکا حالا هئّ گاگول بازی در بیار و ایرانی هارو دست کم بگیره.چشمش در بیاد ما گفتیم.
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:33
Babak4004 - کوالالامپور - مالزی
به کوری چشم اسرائیل واقعاً دمشون گرم.زنده باد جوون های ایرانی.اینم از این،من خودمم باورم نمیشد اول از بس که این آمریکا اسرائیل دربدر گفتند ایران توان اینکارارو نداره و این هواپیما قطعاً از ارتفاع خیلی زیاد سقوط کرده و چیزیش سالم نمونده.ای اسرائیل کجایی که ببینی این 4 تا بچه مهندس ایرانی چه کردند.اول تانک‌های مرکاوا و ناوچه «ساعره»ضد موشکتونو تو لبنان زدن داقون کردند تو ایران خودمونم هواپیما میشونند زمین.جداً غیر از بمب انداختند رو سر زن بچه مردم چه کاری بلدین؟به امید آزادی ایران از دیکتاتوری و فلسطین از متجاوزین .
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:34
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
سپاهی‌ها که از این چیز‌ها سر در نمیارند ولی‌ برادران مکتبی‌ شون در چین کمونیست میتونند یه شبه از این هواپیما کپی برداری کنن و مثل کامیون هوو به برادران سپاهی قالب کنند. برادران سپاهی هم میتوانند مثل بقیه چیز‌ها بعد از خودرو ملی‌ به هواپیمای ملی‌ خودشون بنازند. اگه امکان ساخت و کپی برداری در ایران وجود داشت که این همه تصادف و سقوط هواپیما نداشتیم!!!
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:37
mahdi_tala - لندن - انگليس
۱-۰ به نفع ایران
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:40
Neda02 - اتاوا - کانادا
دست نزن ساخت استکبار جهانیه، نجسه.
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:43
khosh bavar - يزد - ايران
الان چین و روسیه برای بدست آوردن این سلاح که به شیطان قندهار ( beast of kandahar ) معروف است که سر و دست میشکنند و چاپلوسی آخوندها را می‌کنند که واقعاً قیمتش غیر قابل تخمین است ! بد موقعی هم از دست دادند که موقع انتخابات ریاست جمهوری هم هست !
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:39
london2011 - لندن - انگلیس
اولین که این هواپیما را بردران چوپان افغانستان پیدا کردند و بعد به دلالان مرزی فروختن و دلالان قاچاقچی پول خوبی از ایران گرفتن نوش جانشان. دوم اینکه ایران عرضه نداشت بعد 40 سال در دست داشتن هواپیما چند قطعه اش را تولید کنه چه برسه به تکلونوژی روز امروز. سومین اینکه ایران هنوز یک ماشین خوب نتونسته بسازه چه برسه به هواپیما. چهارمین که دیگه هیچی میسپارم به خودتان
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:52
khosh bavar - يزد - ايران
چقدر هم سالم دیده می‌شه !؟ انگار آمریکا دودستی تقدیم آخوندها کرد ! و این‌طوری که بنظر میاد، باید توسط نقص فنی‌ دچار سقوط شد و اگر سقوط کرد، پس چرا آسیبی ندید !؟ با توجه به اینکه در ارتفاع چند هزار متری پرواز میکرد ! نکند این آمریکا یی‌ها دارند فیلم بازی می‌کنند و یک ماکتی تحویل ایران دادند تا مثلا بهانه یی باشد برای حمله کردن به ایران و و و ! من که دارم حالم بهم می‌خوره از این فانتزیگری در دنیای سیاست ! آیا کسی‌ دیگری هم هست که فانتزی دیگری تحویل ما بده که چرا این تکنیک به این سالمی و تمیزی در دست آخوند هاست !؟
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 19:58
shirazi - کالیفرنیا - امریکا
ارتفاع 1.85m درست نیست. مقایسه قد فرماندهان و ارتفاع هواپیما نشان می دهد که ارتفاع آن باید حدود 70 تا 80 سانتیمتر باشد.
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:00
soheil220 - آرهوس - دانمارک
این اورشلیم حـ... کجاست که می گفت ایران نمی تونه و اهل این حرفا نیست چرا خفه شده ها ها
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:04
morgan123 - واشینگتن - امریکا
لابد توی این چند روز داشتن بدنشو صافکاری و رنگ میکردن !
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:16
Babak4004 - کوالالامپور - مالزی
پس موشکهای شهاب 3 رو کی ساخته؟اونم برادران چوپان افغانستان!!!؟؟؟.
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:19
Babak4004 - کوالالامپور - مالزی
دوستان تصورشو بکنبن چه رقابتیه الان بین چین و روسیه که اینو از ایران بگیرند.امید وارم اندفعه سپاهیا تر نزنند
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:21
بابک خرم دین - هامبورگ - آلمان
فقط از این متاسفم که این اوزگلهای سپاه و جمهوری جنایتکار اسلامی که ازش سر در نمیآورند و به عنوان باج و هدیه میدهند به روسیه و چین و آنها مفت و مسلم صاحب یک همچین فناوری پیشرفته ای میشوند. مرگ بر چین و روسیه دشمنان اصلی ملت ایران
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:40
bahaneh88 - تهران - ایران
london2011 - لندن - انگلیس: زکی :) عجب حرفی زدی !!! اگه امکانش هست نظرت را پاکش کن،چون اولین نفری هستی که تو دنیا این حرفو زدی :)،دوما چرا اینقدر خشمگینی ؟؟؟
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:50
reza.paris - تهران - ايران
shirazi - کالیفرنیا - امریکا با چرخش حساب می‌شه
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:52
pull.over - دوحه - قطر
دم حکومت آخوندی گرم بابت این کار بزرگ گرم.آی میسوزن بعضی ها:-))
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:54
gorg iran - دبی - امارات
این اورشلیم کجاست؟؟؟. به قول شیرازیها یرو شلیمتو بخور. هاهاها
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 20:56
toopchiyan1986 - لندن - انگلستان
۳-۱ به نفع آمریکا مال ایران این . مال آمریکا ترور ۲ دانشمند فیزیک اتمی‌ سوم انفجار سپاه
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 21:23
golly47 - فوكشتاد - المان
۲-۰ بنفع ایران یکی تو طبس یکی هم این برای چی‌ بدن به چین یا روسیه دانشگاهی‌های خودمان از روش راحت میتونند بسازند آنوقت ما از آنها جلوتریم
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 21:28
lucas71 - اوپسالا - سوئد
فکر نکنم که ایران بتونه از تکنولوژی این هواپما سردار بیاره. احتمال قوی هوپیما سر از مسکو یا پکن در آورد... خدا می‌‌داند برای خوش خدمتی هم که شده تقدیم یکی از این‌ها می‌‌کنند.. زمانی‌ که مجاهدین در افغانستان پیروز شدن. در آن زمان ایران تلاش کرد که بتونه تسلیحات مدرن را از مجاهدین بخرد که موفق هم شدن و ۱ عدد استینگر با چند عدد موشکش خریدن. که با یکی از موشک‌ها رزمناوه آمریکا رو زدن و بعدش در بوق و کرنا کردن که سپاه به تکنولوژی استینگر دست پیدا کردن.. اما در تمام آزمایشاتی که انجام دادن ناموفّق بودند.. و این که آن استینگر را که خریده بودن را هم نتوانستن دوباره درست سر همبندی کنند .در نتیجه از بین رفت.......
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 21:29
potatis - مالمو - سوئد
دوستانی که رشتشون الکترونیک یا IT میدونند که ادعای این پر رو‌ها چقدر مضحک و خنده داره، خوبه خودشونم میگن که این هواپیما توسط ماهواره و کد گذاری شده هدایت میشه بعد دوباره بر میگردن میگن واحد های جنگ الکترونیک کنترل این هواپیما رو بدست گرفتن!! دوستان ساده لوح من اینقدر کوتاه فکر نباشید، من به عنوان کسی که توی پیشرفته ترین صنایع ایران کار کردم به شما اطمینان میدم که ایران توانایی ساخت یک ترانزیستور را هم نداره چه برسه به جنگ الکترونیک!! من عاشق وطنم هستم ولی این سبب نمیشه که چشمم رو روی حقیقت های ایران ببندم، ایران ۳۳ ساله از نظر قطعات نظامی تحریمه ولی هنوز نتونسته یک قطعه از هواپیماهای مسافر بری که در اختیارشه رو بسازه، دوستان من در هسا و هشتم شکاری اصفهان همین الان مشغول کارند و واقعا از این همه نادانی مدیران نالایق بالاسری کارشون به خندیدن رسیده، هنوز که هنوزه نتونستیم یک هواپیمای مسافربری اکراینی رو فقط منتاژ کنیم ،حالا شما هی بیاین به به و چه چه کنید.
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 21:37
KOROSH2500 - برمینگام - انگلستان
(لندن ۲۰۱۱_لندن‌انگلیس)دوست گرامی‌ فرمایشات شما را راحت می‌‌شود باور کرد تا این اخوندهای خالی بند را...چون از ظاهرش پیداست که حق با شماست....
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 21:39
birmingham - شیراز - ایران
از روزی که این خبر رو شنیدم یاد اون شکارچی افتادم ،که میرفت خرگوش رو میخرید و میگفت شکارش کردم . تا شناختی‌ که از این پایگاه من داشتم هیچ کدوم سواد نوشتن رو نداشتن به خدا قسم،من خودم نیمروز زاهدان خدمت می‌کردم دقیقاً همین جا که این هواپیما کشف شده و کار این سردار حاجی زاده فقط قاچاق بود..سوخت از ایران به پاکستان و افغانستان و از اونجا هم مسافر و مواد میفرستادن ایران و از موجیهای زمان جنگ بود .عزیزان
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 21:49
amir-amir - تورنتو - كانادا
نکنه یک وقت اسب تروا را به ایران فرستاده باشند( اشاره به یک جنگ قدیمى که براى تسخیر شهر تروا یونانى ها یک اسب چوبى بزرگ کنار دروازه شهر به عمد جا گذاشتند که در آن تعدادى سرباز مخفى شده بود)
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 22:01
shahryar-khan - مونترال - كانادا
این که همش تعریف بود از تکنولوژی آمریکای کبیر !!! پس معلومه ماست رو باید سه قبضه کیسه کنند ،این آخوندای شپشو ،لول.....
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 22:40
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
بعضی‌ها -به عبارت بهتر‌چند راس- به شدت باشنیدن این خبر به شدت خودشون رو به کوچه علی‌ چپ زدن که کی‌ بود کی‌ بود من نبودم.اون افشین مآب مقیم آلمان(که اسم مقدس بابک خرمدین رو رو خودش گذاشته )مدرک می‌خواست این هم مدرک . RABO و ZEBELKHAN چی‌? تشریف دارن؟یا سرشون بازم مثل کبک اونجایه‌ که نباید باشه؟اون مقیم TEXEL کجاست که می‌خواست بدونه آیا واقعا دولت ایران راست میگه یا نه‌؟
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 22:41
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
از صلابت ملت و ارتش و سپاه ما/ جاودانه شد از فروغ سحر پگاه ما
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 22:42
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
یه ضرب المثل قدیمی‌ میگه: به همین دل‌ داماد باش! و یکی‌ دیگه هم برای تکمیلش میگه: جوجه رو آخر پاییز میشمرند!.
جمعه 18 آذر 1390 - 03:09
shahin-2ron2 - تورنتو - کانادا
سلام. آفرین به ایرنیها و جوانان ایرانی که با سالها تحریم کارهای بزرگی‌ کردن. ایران ۱۰ آمریکا ۰. حالا ببینیم ان سوسول‌های امریکایی کی می‌تونن حریفه ایرانیها بشن. آمریکا اکثر دانشمنداش غیره امریکایی هستن ولی‌ جوانان ایران بد جوری پوز میزنن. آفرین ایران و مرگ بر امریکیه بی‌-خاصیت.
جمعه 18 آذر 1390 - 01:34
ehsanusa - تهران - ایران
من موندم وقتی یه محصول با تکنولوژی بالا و مخصوصا نظامی و امنیتی که برای جاسوسی طراحی و ساخته میشه، یعنی طراحش اونقدر شعور نداشته که برای شرایط احتمالی به دست دشمن افتادن اون محصول، برنامه ای رو طراحی کنه که محصول یا سلاح رو از بین ببره یا از کار بندازه تا قابلیت استفاده برای دشمن نداشته باشه؟ این موضوع دو حالت داره: یا ایران یه ماکت مشابه ساخته و به نمایش گذاشته! و یا خود آمریکاییها یه جورایی این هواپیما رو قل دادن تو خاک ایران (به قول amir-amir اسب تروآ) تا آمار اینا رو بگیرن!!!
جمعه 18 آذر 1390 - 01:42
mortimer - اصفهان - ایران
ولی یک سال از جنگ نگذشته بود که همگی به ....خوردم افتادند.یعنی ذهن شما جو گیر ها 80 سالی از دنیا عقبه.
جمعه 18 آذر 1390 - 04:43
پدرام توکلی - تهران - ایران
من که حال کردم دمتون گرم زنده باد ایران
جمعه 18 آذر 1390 - 05:10
پدرام توکلی - تهران - ایران
پرچم آمریکا باحال شده.
جمعه 18 آذر 1390 - 05:14
Taxi 777 - زوریخ - سویس
به نظر من امریکا عمدا این هوابیما را در اختیار ایران کذاشته به این دلیل که این هوابیما دارای فناوری های الکترونیکی بسیار بالا است که به راحتی میتواند رایانه های شعاع 5 کیلومتری خود را هک کند و اطلاعاتشان را إز طریق میکرو فرستنده هایش این اطلاعات را به مرکز مخابره کند
جمعه 18 آذر 1390 - 05:48
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
حالا اینها یه دونشو پیدا کردن. حالا به چه صورت خدا داند. ۱۰۰ تا از این هواپیما‌های جاسوسی هر روز تو آسمان ایران پرواز میکنند بدون اینکه رادار ایران کشفشون کنه. اگر هم بخوان از روش بسازن حتما بدنه از جنس فایبر گلاس با موتور سمند میسازن. یه توری رادیاتور پیکان هم میچسبونن جلوش. مهم اینه که شبیهش باشه دیگه..
جمعه 18 آذر 1390 - 05:55
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
به قول دوست عزیز آقای شهریار خان از مونترال کانادا. اینا تو این گزارش که همش از تکنیک پیشرفته نظامی این طیاره بی‌ سرنشین صحبت کردن. اگه این اسباب بازی کنترل از راه دور انقدر پیشرفته است، ببین بقیه شاخه‌های نظامی و تسهیلات نظامی آمریکا دیگه چیه.. ۲ روزه کل کشور ایران رو فلج می‌کنن. ‌یک حالی‌ از این آخوندا می‌گیرن بعداً باید علی‌ گدا و مردیکه میمون عنتری نژاد و بقیه اراذل و اوباش که زمام داران مملکت هستند رو از سوراخ موش‌های کویر درشون آورد. به علاوه این آقای میرزاده عشقی‌. تحت کنترل هستش خودش فعلا نمیدونه.
جمعه 18 آذر 1390 - 06:04
سر خلوتیان - لیدز - انگلستان
منم امروز یه اسرائیلی را در تخته نرد آنلاین مارس کردم...الله اکبر الله اکبر
جمعه 18 آذر 1390 - 06:51
دستان - تهران - ایران
تقدیم به دوسلدورف - میرزاده عشقی و همه ایرانیهای میهن پرست. این پیروزی . خجسته باد این پیروزی. و اما قابل توجه بعضی از تنگ نظرهای مغرض یا حسودانی که چشم ندارند عزت و قدرت ارتش و سپاه و بسیج ایران را ببینند .همانانی که اون توان را داشتند و هواپیما را نشوندن آن قدرت را دارند که از فن آوری معکوس برای ساختنش استفاده کنند.ته دلتان دارید دق میکنید آره.........
جمعه 18 آذر 1390 - 06:31
danial nabi - استكهلم - سوئد
این هم سند، اونها که می‌گفتند ایران نمیتونه کلاغ هم بزنه، دیدند که آمریکا را زیر پایمان له‌ کردیم. قدرت پوشالی غرب را ببینید.سقوط شن نزدیک است.
جمعه 18 آذر 1390 - 07:18
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
‫کسانی که شیپور می زدند امریکا این خبر رو رد کرده حالا ببینید که امریکا همیشه دروغ میگه . ‫درهمین سایت لطفا کامنت بنده و Nur_ ir را تحت این عنوان بخوانید. ‫ایران یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را سرنگون کرد
جمعه 18 آذر 1390 - 07:27
habibollah - تهران - ايران
Babak4004 - کوالالامپور - مالزی. مطمئن باش که پول اینم مثل پول نفت میره توجیب سپاه.خیالت تخته تخت.
جمعه 18 آذر 1390 - 07:59
sedaye_sokoot1388 - تهران - ایران
بادرود- توی کامنتای قبلیم گفتم توی اینجور خبرا خوب ... ونون به نرخ روز خورای جمهوری کثیف اسلامی خونشون بجوش میاد ولی در خبرایی که بدبختی ونداری مردم زجر کشیده ایران رو منعکس میکنه خفه خون میگیرن وصداشون در نمیاد ما همه*فقط ایران پرستان واقعی نه کسایی که خ عرب تازی رو از 1400 سال پیش تو دستاشون دارن وباهاش داماد میشن* دوست داریم کشورمون پیشرفت کنه ولی نه توی دست منحوس رژیم قاصب عربی پس ننگ به همه شما خ مالان رژیم کثیف اسلامی.
جمعه 18 آذر 1390 - 06:54
muhammad-yousefi - تهران - ایران
برادران روشن فکر وطن فروش کجان که ببینن ساندیس خورا تکنولوژی 2009 آمریکا رو کردن اسباب بازی خودش.زنده باد ساندیس. همین چند وقت دیگه کپیش میاد بیرون.
جمعه 18 آذر 1390 - 08:37
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
بدون هیچ شکی نیروهای ایرانی کنترل این هواپیما را بدست گرفتن و اون را به زمین نشاندن در غیر این صورت و به گفته مقامهای آمریکایی که سقوط کرده چیزی جز دروغ نیست چون در این صورت هواپیما بسیار صدمه می دید.
جمعه 18 آذر 1390 - 04:14
mortimer - اصفهان - ایران
می بینم که حسابی جو دوستان احساساتی رو گرفته.آن زمانی که همین اسلحه ها که الان این گونه برایش خوشحالی می کنید و سر از پا نمی شناسید خنده رو از رو لباتون برد و گریه و بدبختی گذاشت تو دلتون هم قیافه ها و حرف ها رو می بینم.هنگامی هم که جنگ جهانی اول می خواست شروع شه تو اروپا مردم از خوشحالی وسط خیابونا می رقصیدند...
جمعه 18 آذر 1390 - 04:41
bavar88 - آمستردام - هلند
khosh bavar - یزد - ایران. همچنان خوش باور باش و فرض کن که ایران الان با این حکومت حتا یک آفتابه هم نمی‌تواند بسازد تا در وقتش نشون بدیم که چه قدر توانایی داریم...شما در ترکیه باش و به اسم یزد خوش باورنه نظر بده...ابجوت را بزن..ههههه
جمعه 18 آذر 1390 - 09:01
zedeakhond - لندن - انگلستان
چی‌ بگم .... ایران کشور عزیز ما ایرنیهاست و هر پیشرفتی باعث افتخار ایرانی‌ جماعت هستش (گفتم ایرانی‌ نه آخونده عرب).ولی‌ انگار بعضی‌ها هنوز خواب هستن یا نمی‌خوان قبول کنن که صد سال از تکنولوژی روز عقب هستیم.این آخوندها عرضهٔ یه درست کردن یه ماشینو ندران موشک‌های روسیرو به اسم خودشون به مردم عادی قالب می‌کنن و میگن خودمون ساختیم .این‌چیزها فقط خوراک تبلیغاتی داخلی‌ داره.کسی‌ که یکم فهمو شور داشته باشه میفهمه که این آخوندها به تنهائی این کارو نتونستن انجام بدن و فردا هم دست روسها یا چینیهاست .هم اینجوری یه تبلیغی واسه آخوندها شده هم اونها به یه چیزی دست پیدا کردن.شادو ضد آخوند باشید (به قول خوش باور)
جمعه 18 آذر 1390 - 09:39
ali1111 - تهران - ایران
اونلاین. - تهران - ایران. امیدوارم ساختنش مانند پژو آردی نباشه...
جمعه 18 آذر 1390 - 09:46
pirate_uk - پورتسموت - انگلستان
به عنوان شخصی‌ که در زمینه IT فعالیت می‌کنه فقط اینو میگم که این محیط(اینفورمیشن تکنولوژی)خیلی‌ راحت قابل نفوذ هستش!!! همین!!
جمعه 18 آذر 1390 - 10:50
soheil220 - آرهوس - دانمارک
potatis انقدر حرف مفت نزن من ای تی خوندم و تو سپاه هم کار کردم میدونم که می دونند از چیزی که سر در نمیاری حرف نزن
جمعه 18 آذر 1390 - 09:57
Andalib - تهران - ایران
اگر راست میگن چرا زود تر نشون ندادند .. ها ؟. حتما سقوط کردشو یا خریدن یا پیدا کردن و تا الان داشتن صافکاری نقاشیش میکردن که وقتی نشون میدن بتونن بگن ما کنترلش کردیم و فرود آوردیم ...
جمعه 18 آذر 1390 - 11:26
Mihmane salo mah - شیراز - ایران
اقایونى که جوگیر شدین ! مگه تا بحال کم دروغ شاخدار از این جماعت شنیدین که این جورى احساساتى شدین و این چرندیات روباور میکنین ، من اصلاً تو کتم نمیره که کارى اینچنینى که در سیستم کنترل این نوع هواپیما که با ماهواره هدایت میشه اختلال ایجاد کنه و اونو تحت کنترل خودش در بیاره و صحیح وسالم بیارتش رو زمین بنشونتش کار ما باشه ، کار کار روسیه است ، میگین نه ؟ صبر کنین
جمعه 18 آذر 1390 - 11:43
daniel007 - توکیو - ژاپن
جوجه رو آخر پاییز میشمرند!.
جمعه 18 آذر 1390 - 12:35
persian boy only - تهران - ایران
تمام اطلاعات کشور امریکا از 200سال پیش تا حالا تو این هواپیما بود و یادشون رفته بود هارد رو بردارن از توش
جمعه 18 آذر 1390 - 13:00
Dara va sara - پرت - استرالیا
چه بزن بشکنی اینجا. قر تو کمر بسیجیها یکجا نمیمونه.. چی چی خبره. یک هواپیما.؟. این همه دادو بیداد.؟ ای خاک برسران این شماها هستین که آمریکا را بزرگ میکنید. این ندید بدیدهای شماست که با یه هواپیما در مسند قدرت تکیه زدین و دریغ از اینک در واقع نشان از حسرت قدرت آمریکا هستین.شما که اینچنین با یک هواپیما مست شدین. چرا همدیگر رو خر میکنید که با آمریکا ال میکنیم بل میکنیم.
جمعه 18 آذر 1390 - 13:12
m.noor - شارجه - امارات
با درود .دوستان چه خبرتونه مگر کالیفرنیا گرفتیم یا بشقاب پرنده یه هواپیما اون هم بدون سرنشین بابا واللا آمریکا از اینها زیاد داره اینقدر جو گیر نشین ذوب در ولا یتیها دلتون رو با این اسباب بازیها خوش کنید به زودی خدمت میرسیم امین م.ن
جمعه 18 آذر 1390 - 13:39
Azadikhah - تكسل - هلند
dostan!اینا که میگنن توانایی کنترل این هواپیما رو دارن. پس باید بتونن بلندش کنن. و میدونیم که ج.ا از هر چیزی که امکان تبلیغاتی براش فراهم کنه نمیگذره. پس اگه کار خودشونه حتما باید بلندش کنن و پروازش رو نمایش بدن. رژه ۲۲ بهمن هم که نزدیکه! این خط و این نشون که اینا این کارو نمیتونن بکنن!در سقوط این هواپیماى تجسسى جمهورى اسلامى هیچ نقشى نداشت، مى تونست تو هر کشور دیگه اى سقوط کنه! یکی‌ از دوستان میگفت: استاد درس رادارمون تو دانشگاه (که خودش در پروژه‌های نظامی ارتش همکاره) میگفت رادارهای نیروهای نظامی ایران تکنولوژیشون بقدری قدیمیه که ضدشون حدود ۳۵ سال پیش ساخته شده. حالا کشوری که سیستم رادارش مال عهد قرقره میرزا باشه مگه میتونه یه هواپیمای مدرن امریکایی رو که سیگنالهاش همه کد شده هستن کنترل کنه؟
جمعه 18 آذر 1390 - 13:40
Azadikhah - تكسل - هلند
دمشون گرم پس حقیقت داره!آفرین .MIRZADEH I ESHGHI اینقدر شلوغش نکن و جوگیر نشو!از حقیقت من هیچوقت فرار نمیکنم.
جمعه 18 آذر 1390 - 13:25
Azadikhah - تكسل - هلند
یادمه زمانی در نیروی هوایی حتی به کمک روسها نتوانستند ورق ژلاتینی محافظی که روی کامپیوتر تامکت های(اف-14) ایرانیست رو ذوب کنند،تا بتوانند کامپیوتر اون رو تعمیر کنند!اونوقت بعضی دوستان صحبت از کنترل این پهپاد توسط ایران و حتی مبارزه تکنولوژیک میان ایران و آمریکا میکنند:) بیخیال!یک کمی به فکر چاره برای دمکراسی در ایران بکنید،همه چیز حل میشه...به خدا!
جمعه 18 آذر 1390 - 13:45
jalal1128 - هامبورګ - آلمان
شماها چقدر ساده هستید ـ چرا این خبر دروغ را باور کردید که ایران توانسته این هواپیما امریکایی را به زمین بنشاند ؟. این هواپیما در کوهستانهای کشور افقانستان در نزدیکی مرز ایران به کوه برخورد میکند و چند تن از افقانیهای مقیم آن منطقه این هواپیما را پیدا یکنند و به دولت ایران به مبلغ اندکی معامله میکنند . حالا این زالو صفتان اعلام کردند که ما به زمین نشاندیم. تا کی میخواهید دروغهای این دولت آشغال را باور کنید ، کمی به خودتان بیایید.
جمعه 18 آذر 1390 - 13:54
Azadikhah - تكسل - هلند
صرفنظر از جوگیر شدن های دوستان که تا قبل از مشخص شدن ابعاد این اتفاق بی مورد به نظر میرسه و فکر میکنم بیشتر همان پروپاگاندای مورد نیاز جمهوری اسلامی بعد از محکومیت بین المللی حمله به سفارت انگلستان باشه و یا موراد مشابهی که در مورد دستگیری ریگی و ... پروپاگاندا کردند. اصولا نکته ای که برای من قابل درک نیست که چرا رژیم ایران انقدر دوست داره کارهای جاسوسی و ضد جاسوسی و نظامی اش رو در موردش حرف بزنه و تبلیغات کنه ! تا به امروز دیدید مثلا رییس سیا و یا موساد بیان در تلویزیون و از یکی حقه های اطلاعاتی و عملیاتی و یا ضد جاسوسی شون فیلم و عکس منتشر کنند و به جزییات عملیات اشاره کنند ؟! و یا فرماندهان نظامی آمریکا در مورد شکست طرح های جاسوسی و نظامی کشورهای دیگر تا این حد صحبت و تبلیغات کنند
جمعه 18 آذر 1390 - 14:05
Azadikhah - تكسل - هلند
. معمولا کشورها در صورت دستیابی به چنین موفقیت هایی پیام خود را به کشور مقابل از راه‌های خاصی ارسال میکنند و و طرف مقابل حساب کار دستشون میاد ولی علنی کردن این موضوع و تبلیغات گسترده بر روی آن و پخش آن در افکار عمومی بیش از اینکه ناشی از قدرت یک کشور در مقابله با یک کشور خارجی باشه به نظر من مصرف داخلی دارد و برای تقویت روحیه نیروهای داخلی صورت میگیرد و جمهوری اسلامی همیشه همین شیوه را داشته است (: khosh bavar : با شما موافقم ۱-۰ به نفع آخوند!
جمعه 18 آذر 1390 - 14:08
bahaneh88 - تهران - ایران
potatis - مالمو - سوئد:با این حرفت ثابت کردی دیپلمه هستی و اونجا راننده تاکسی.خیلی دروغ بزرگی گفتی متوجه شدی؟؟؟
جمعه 18 آذر 1390 - 14:31
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
. این کار آخوند نیست کار بچه‌های ایران هستش عجب ضده ایران هستید والا شرم داره
جمعه 18 آذر 1390 - 14:34
elaheh85 - تهران - ایران
جنگ 8 ساله ایران با چندین کشور اروپایی و آمریکایی با بهترین امکانات دنیا فراموش کردین؟ایران یک تنه جلوی همه ایستاد.غیرت ملیتون کجا رفته.احسن به این جوونای ایران که گل کاشتن.به قول یکی از دوستان بیشتر دانشمندان آمریکا غیر بومی هستند.یکیشون فیروز نادری مدیر ایرانی ناسا.این تنها یک نمونه است.ایرانی ها باهوشترین هستند این و با مطالعه تاریخ میشه فهمید.ایران همیشه جاودان و پیروز است به کوری چشم آمریکا و طرفداراش.
جمعه 18 آذر 1390 - 15:19
potatis - مالمو - سوئد
طبق معمول یک چند تایی‌ دوباره بجای تحلیل منطقی‌ مساله شروع به تحلیل (یا به خیال خودشون تخریب) بنده کردند که خوب ارزش جواب دادن نداره پیرت_آوک - پورتسموت - انگلستان. فقط در جواب کامنت شما دوست عزیز یادآور میشم که فکر نمیکنم از طریق هک و رخنه به شبکهٔ اینترنت بشه همچین کاری کرد چونکه ساز و کار سیستم‌های جاسوسی آمریکا خارج از مبحث تکنولوژی فعلی اینترنت هستش (مثلا شبکه گرید که توسط ارتش آمریکا خلق شد و در اختیار آزمایشگاه سرن قرار گرفت) و فراموش نکنیم که اینترنت فعلی هم بعد از ده‌‌‌‌ها سال که در اختیار ارتش بود به عموم مردم معرفی شد
جمعه 18 آذر 1390 - 16:15
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
جماعت جو گیر این هواپیما را شما فقط زدین ساقط ش کردین،اگه ساخته بودین چه کار که نمیکردین!! وای چه اسکل هایی‌! برید توی تاپیک‌های بیکاری و اعتیاد و فساد و فقر خودی نشون بدین! چه قری هم گرفته جیره بگیر‌های رژیم را!!
جمعه 18 آذر 1390 - 17:49
Mohsen2012 - فرانکفورت - آلمان
. آیا تا حالا میدونستید که آمریکائیها زمان شاه برای انجام ماموریت‌هاشون در کشورمون ایران به جز حق ماموریت هایی مثل بعدی آب و هوا و غیر از دولت ایران حق توحش دریافت میکردن، که این پول از جیب مردم ما پرداخت می‌شده.
جمعه 18 آذر 1390 - 18:42
smile_with_flowers - ونکوور - کانادا
خندم گرفت به پرچم آمریکا لول :) هاهاهاها
جمعه 18 آذر 1390 - 19:20
paya55 - ارومیه - ایران
باورکردین؟. اینا همش ترفندننه من غریبمه. اینا الان چون بعدازتصرف سفارت نیاز به حمایت جهانی دارن ماکت هواپیمارو ساختن و بخورد دنیا دادن تابگن موردتجاوزقرارگرفتن. اگه راست میگن چرا نذاشتن خبرنگارا ازش عکس بگیرن و بشکل محدود نشونش دادن.
جمعه 18 آذر 1390 - 19:31
Shahram khosh maram - تهران - ايران
این یک موفقیت بزرگ نظامی و اطلاعاتی برای ایران هست. من اصلا نمیتوانم توجیه کنم که چطور ایران این هواپیما را سالم به دست اورده. صد در صد این هواپیما در ماموریت بوده که به دست ایرانیها افتاده چون اگر غیر از این بود امریکاییها میگفتند. سالم بودن هواپیما یعنی که سقوط نکرده. طبق گزارش امریکاییها، کنترل هواپیما به علت نقص فنی از دست رفت. باز نمیشود توجیه کرد که ایران چطور کنترل هواپیما را به دست گرفت. ایران میگوید در کمینگاه الکترونیکی ایران گیر افتاد. ایران که سهل است، من فکر نمیکنم روسیه و چین هم بتوانند کنترل یک هواپیمای مدرن فوق سری و ضد رادار ساخت ٢٠٠٩ امریکا را به دست بگیرند. به هر حال این یک پیروزی بزرگ سیاسی هم برای ایران هست و تفاضای ایران از شورای امنیت برای محکوم کردن امریکا هم به نظر من به جا هست .
جمعه 18 آذر 1390 - 19:37
zamanphp - تهران - ایران
چه خبره ! هر چی جیره خوار هست ریخته تو این پست؟
جمعه 18 آذر 1390 - 21:01
parmida_alman - فرانکفورت - آلمان
الان یکی‌ کپی‌ میکنند و میفرسن واسه جاسوسی بعدا سر از بندر عباس در میاره البته بین راه سوختگیری هم باید بکنه.
شنبه 19 آذر 1390 - 02:23
Azadikhah - تكسل - هلند
bita tehrani:اصلا صحبت زدن این هواپیما در کار نیست این هواپیما از کنترل خارج شده و هر جایی میتونسته بیفته.تکنولوژی ایران عقب مونده تر این حرفاست که بتونه این پهباد رو به زمین بشونه
شنبه 19 آذر 1390 - 05:03
Azadikhah - تكسل - هلند
elaheh85 - تهران - ایران:جنگ ۸ ساله باعث پایه ریزی این حکومت شد که الان به این هیولا تبدیل شده!بعد از فتح قرمشهر قرار بود کشورهای عربی‌ خسارت جنگ رو بدهند و کار تموم بشه ولی‌ با دخالت رفسنجانی و چند نفر دیگه که به امام حرفایی زدن و امام هم پیشنهاد اعراب را قبول نکرد و باعث طولانی‌ شدن جنگ شدند و چندین و چند هزار از جوانان گًل این مملکت جانشان رو برای این خاک از دست دادند و آخوند از این جوانان سؤ استفاده کرد.اروپا و آمریکا هم سلاح هم به ایران میفروختند و هم به عراق! یادمه غاز خردل رو آلمان به عراق فروخت که راکت و بمبهش رو رو سر جوانان این مملکت ریختند:(در همین زمان هم بود که که این حکومت سیاسیون رو در زندانها شکنجه و اعدام کرد نمونه ا ش هم اعدامهای سال ۱۳۶۷ و ،،،.به امید ایرانی‌ آباد و آزاد
شنبه 19 آذر 1390 - 05:16
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
Azadikhah - تکسل - هلند/دوست عزیز حق با شماست.تحلیل‌های متعدد هست،ولی‌ به فرض اینکه حتا این ادعا درست باشد کار این کاربران که به رقص و پایکوبی پردختند به نظر خیلی‌ خنده دار بود!! همچین به هم تبریک می‌گفتند که انگار چه خبر شده! تحلیل دکتر نوری‌زاده را گوش کردم که جالب بود.یکی‌ از کاربران paya55 از ارومیه گوفتند.به هر حال مرسی‌ از توجه شما
شنبه 19 آذر 1390 - 16:43
rezafox - دبی - امارات
کپی کردن از روش مثل این میمونه یه لپ تاپ میافته دست ایران و میخواد مثلش بسازه عقلتون رو به کار بیندازید ایا ممکنه؟
شنبه 19 آذر 1390 - 16:59
elaheh85 - تهران - ایران
Azaرdikhah - تکسل - هلند.تو جنگ 8 ساله شما کجا بودید هموطن با غیرت نکنه اونقدم سنت نمیرسیده بری جنگ.اگه نظرم و خوب خونده باشی حرف من جوونهای با غیرت ایرانی است که در هر زمان برای ایران افتخار هستن.یه سری میگن اگر خودمون هواپیمارو میساخیتیم چه میکردیم.نمیدونم اخبار شبکه 1 امشب تاریخ 19 آذرو نگاه کردین یا نه.به ما که خیلی خوش گذشت.مدافعان حکومت خونخوار و شیطان پرست امریکا کم حرص بخورین یه دفعه سکته میکنید آمریکا بی نوکر و جیره خور میشه ها.کرکره خنده اید شما به خدا.تو نظراتتون جز حرص چیزی نیست.عجب پس گردنی که به آمریکا نزدیم.حالا حالا ها باید گیج بزنه.مثل شما.زنده باد ایران.زنده باد ایرانیان وطن پرست.
شنبه 19 آذر 1390 - 22:16
elaheh85 - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا.عیب نداره عزیزم هر چی دلت میخواد بگو.اگه اینجوری عقدهات خالی میشه من حرفی ندارم بگو.کمک به هموطن وظیفه ای هر ایرانی وطن پرست است.یه وقت حرص میخوری آدرنالین خونت بالا میره میوفتی رو دست اربابت آمریکا.اونم زانوی غم بغل میگیره صبح تا شومش فکر و ذکرش میشه تو که چطوری آخه میشه جات و پر کرد.زنده و موفق باشی.از صمیم قلبم میگم.ما واسه همه ایرانی ها دعای خیر میخونیم بدور از هر تعصبی.این و اسلام و کوروش کبیر بهمون یاد داده.
شنبه 19 آذر 1390 - 22:22
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
elaheh85 /الهه خانوم،یک بار توهین کردی،بعد معذرت خواستی،بعد دوباره توهین میکنی‌...تکلیفتو معلوم کن.دو روزه اومدی تو سایت،همه جارو به هم ریختی.با خیلی‌ها دعوا کردی به خیلی‌ها توهین کردی،شما دقیقا چه کاره یی ؟؟ گشت ارشاد؟مسول امر به معروف و نهی از منکر؟؟یا چی‌؟ همش از عریانی و شیطان پرستی‌ و عقده یی بودن و ....دیگران می‌گویی.اینجا سایت آزاده.همه ما مجاز به ابراز عقیده هستیم.اگه خوشت نمیاد نیا،کامنت‌ها را هم نخون.یک بار هم بهت تذکر دادم.شوهرت حرف خوبی‌ بهت زده،به نظرم خوبه که به حرفش گوش کنی‌.لطفی‌ بکن و دیگه کامنت‌های منو نخون.کتاب خوانی را هم فراموش نکن.خدا نگهدار شما!
یکشنبه 20 آذر 1390 - 00:39
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
الاهه۸۵ - جنگ ۸ ساله ایران و عراق یه جنگ فرسایشی بود. اسرائیل به ایران سلاح میداد ،آمریکا به عراق. تا اندازهای که هیچکس برنده نشود. دیکتاتور‌های نادان ۲ کشور آلت دست بودند. آخوند بیسواد و صدام تکریتی که سیاست حالیشان نبود. بدبخت جوانان ۲ کشور !
یکشنبه 20 آذر 1390 - 04:02
mehdikhoda - پادربورن - آلمان
اینقدر که جمهوری اسلامی به گرفتن این هواپیمای آمریکایی داره افتخار میکنه، آمریکایی ها به ساختنش افتخار نکردن!
یکشنبه 20 آذر 1390 - 09:39
Azadikhah - تكسل - هلند
elaheh85 - تهران - ایران:2-همینطور که ج اسلامی ظلم و تجاوز کرده آمریکا اسرائیل،اروپا هم هم ظلم و تجاوز کردند ولی‌ خوب فرقش این هست که ج اسلامی به مردمش ظلم میکنه ولی‌ آنها به ملل دیگر!لطفاً یکی‌ به نعل و یکی‌ به میخ نزنید.و بدونید چی‌ میخواین.از یک طرف آمریکا رو میکوبید و ج اسلامی رو نوازش می‌کنید ولی‌ از یک طرف دیگه برعکس اینکارو انجام میدید!هیچ گیج شدنی در من وجود نداره!امیدوارم یک مقدار منطقی‌تر نظر بدید. پاینده ایران و ایرانی‌
یکشنبه 20 آذر 1390 - 09:57
elaheh85 - تهران - ایران
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد.بیسواد از کی تا حالا دشمن اصلی ایران بهش اسلحه میداده؟!اسرائیلی که ناوش توسط ایران نابود میشه.فکر کردی تو جنگ 33 روزه لبنان کیا لب مرز اسرائیل تانکا و نفرات اسرائیل را نابود میکردن.احتمالا کتابهای که میخونی نویسنده هاش یک سری یهودیه افراطی یا صهیونیسمی نیست؟حرفت جز کوته فکری چیزی از تو نشون نمیده.خوشحالم دشمنای ایران کسانی مثل تو هستن.کوته فکر.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 08:58
elaheh85 - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا.خانم محترم من معذرت خواستم شما معذرت من و ندیدی و به اهانتت ادامه دادی.من هم جواب معذرت شما را ندیدم فکر کردم هنوز با اون پیغام عذرخواهی که دید دارید توهین میکنید.هر دوی ما اشتباه کردیم.با عذر میخوام.دیگه حرفی نمونده.به سلامت.ولی سعی کن به دور از تعصب بی احترامی به ادیان خدا و اعتقادات و باورهای مردم و ایران را کنار بزاری.همینطور که ما در مورد جشن های که تو کشورهای غربی انجام میده و هر بار با انجامش جندین کشته به جا میاره.ولی حتی همین قمه زنی که میگید نماد وحشی گری مسلموناست یک کشته هم نداشته.تو یکی و معرفی کن که درست.ببین درست قمه زده باشه و مرده باشه!!!!!والسلام.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 09:03
Azadikhah - تكسل - هلند
elaheh85 - تهران - ایران:1-خیلی‌ خوش‌حالم که بهت خوش گذشته. در موقعه جنگ سرباز بودم شما کجا بودین اینقدر انگ و برچسب بی‌منطق میزنید؟جنگهای سیاسی بین کشورها کثیفترین کارهای بوده که انجام شده همونطور که در جنگ ایران و عراق بود.ماجرای ایران کنترا رو برید بخونید ببینید کی‌ ضدّ آمریکا هست و شعارهای ضدّ امریکائئ این حکومت اسلامی ریکار براتون معلم می‌شه!تازه این یک موردش هست بقیش را بی‌خیال!سیاست به رنگ سیاه هست!معلومه که حرص خوردم از کشته شدن جوانان گًل این مملکت شما چی‌ حرص نمی‌خورید و ناراحت نمیشی‌؟بسیجیهای جان بر کفّ(نه این بسیجیهای عدم کش فعلی‌) جانشان رو برای این خاک دادند که آخوند الان به این شکل هکمات کنه؟فکر نمیکنم!زیاد هم جوگیر این پهباد نشید اینها بازیهای سیاسی هست که هیچ نفعش به من و شما نمیرسه
یکشنبه 20 آذر 1390 - 09:55
*پسر شجاع* - تهران - ایران
paya55 - ارومیه - ایران. کامنتت خنده دارترین کامنتی بود که دیدم ..خود آمریکاییها هم چنین ادعایی ندارن..اتفاقا هر جا هم که حرف زدن قبول کردن که این هواپیما پیشرفته جاسوسی متعلق به سازمان سیا هست ..امروز دیدم که کم کم با دیدن هواپیما که سالم هست آمریکاییها اعتراف کردند که سیستم هدایت این هواپیما که رمز گذاری شده بوده..توسط ایرانیها هک شده ..
یکشنبه 20 آذر 1390 - 12:36
*پسر شجاع* - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا. بیتا خانوم شاید باورش برای شما سخت باشه ..ولی واقعیت این هست که ایران جزو چند کشور دارای تکنولوژی ساخت هوایماهای بدون سرنشین رادار گریز در دنیا هست ...
یکشنبه 20 آذر 1390 - 12:38
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Azadikhah - تکسل - هلند. حرفت خیلی ساده انگارانه بود! ..اگه این هواپیما دوباره پرواز کنه به احتمال زیاد توسط آمریکاییها سیتم هدایتش کنترل میشه ..این هواپیما بجای پرواز میره برای مهندسی معکوس و جداسازی قطعات آن برای ساختن نمونهای مشابه یا مقابله بهتر دربرابر نفوذ آن به حریم هواییبرای جاسوسی ..
یکشنبه 20 آذر 1390 - 12:42
Azadikhah - تكسل - هلند
کلمات اشتباه رو تصحیح می‌کنم.:,ضدّ آمریکا و اسرائیل و شعارهای ضدّ امریکائئ و اسرائیلی ,اسلامی ریاکار, بسیجیهای آدم کش, شکل حکومت
یکشنبه 20 آذر 1390 - 13:41
Azadikhah - تكسل - هلند
*پسر شجاع* - تهران - ایران:کدوم حرف ساده انگارانه بود؟!ایران تکنولوژیش رو نداره این پهباد رو به پرواز در بیاره و امریکاییها می‌تونن این چیز مشخصیه
یکشنبه 20 آذر 1390 - 16:29
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
*پسر شجاع*/همین که گفتی‌ اگه پرواز کنه آمریکا هدایتشو در کنترل خودش می‌گیره،معلومه که خیلی‌ پیشرفته است!!.ببین آقا شجاع،من یکی‌ تو کار بعضی‌ از ایرانی‌‌ها موندم که چطور خام تبلیغات حکومت آخوندی شدند،یکیش خود شما.راستش باورش برای من ساخته چون دائم از سقوط هواپیمای مسافری میشنویم،شما چطور این را توجیه میکنی آخه؟؟؟ وقتی‌ هواپیمای مسافری سقوط میکنه،همگی‌ لب به نفرین به غرب باز میکنینو وقتی‌ به اینجا میرسه،اولدرم،بلدرم میکنین.... بابا بهت میخندن،من ٔبر خلاف خیلی‌‌ها نمیگم بسیجی‌ ساندیس خوری،ولی‌ به نظر خیلی‌ زود تحت تاثیر قرار میگیری.و البته عتماد به نفست هم که ماشالللاه...
یکشنبه 20 آذر 1390 - 17:06
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
الاهه ۸۵. ایران و عراق قبل از این جنگها بزرگترین خطر برای اسرائیل حساب می‌شدند. اروپا و آمریکا و اسرائیل و شوروی سالها به این ۲ کشور سلاح فرختندتا پدر همدیگر را در بیاورند. حتا آان امام ابلهه که ایکاش جام زهر را در ۵۰ سال پیش نوشیده بود فهمید که بصره را نمی‌تواند بگیرد. . اما اینکه دشمنان گاهی بهم کمک میکنن چیز جدیدی نیست. تو که ادعای سواد داری می‌دانستی که بزرگترین حامی‌ اوساما ابن لادن در جنگ با شوروی, آمریکا بود.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 19:12
elaheh85 - تهران - ایران
اونا که میگن یه وقتی از ایران دفاع میکنم و یه وقتی دفاع نمیکنم.واسه اینکه تیتر خبر و میخونم بد نظر میدم.من از آخوند بدم نمیاد از آخوند نما بدم میاد که مثل کشیش نماهای هستن که هر روز خبر از رسوای اخلاقیشون به گوش میرسه.از بسیج بدم نمیاد.از بسیجیان افراطی بدم میاد.من کلا با اونای که با کشور و پیشرفت کشور و مردمش مخالفن بدم میاد.من سخنگوی این حکومت تو این سایت نیستم.من مدافع ظلم و فسادی که بعضی از این حکومت نشینان که پول امثال من و به جیب میزنن نیستم.ادامه دارد....
دوشنبه 21 آذر 1390 - 21:31
elaheh85 - تهران - ایران
شما هر چی دوست دارید فکر کنید.اما خوبه اگر تو یه جمع هم بد بودن یکی خوب.اون خوبرم بد ندونیم.منظورم حکومتهاست.من ادعای سوادم نمیشه.اما خوب . اره بن لادنم یکی دیگر از نوکران آمریکا بود که بعد شروع کرد واسه اربابش جفت پرانی.به هم احترام بذارید.به ادیان درست نه انحرافی احترام بذارید.به هم وطنانتون احترام بذارید.ما که از این حکومت ضربه خوردیم امروز دلشاد کن دشمنای آمریکا نشدیم.من همیشه در مقابل دشمنان وطنم و هموطنم از انچه که ایران هست دفاع خواهم کرد.یکی گفت من زمان جنگ کجا بودم که جنال من وقتی جنگ تموم شد 3 سال بیشتر نداشتم.برای همه ایرانی های وطن پرست و با غیرت آرزوی موفقیت دارم.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 21:52
elaheh85 - تهران - ایران
من بچه ای یک کارگرم که حقوقش توسط همین حکومت پایمال شده اما الان.زمان ریاست جمهوری خاتمی به کارگر احترام میزاشتن و قدر زحمتشو میدونستن اما حالا چی. 6 سال بیشتره که هر چند وقت یکبار کارگران که یکیش پدر منه میرن جلو مجلس تظاهرات اما حتی یکبار این تظاهرات از تلوزیون پخش نشده.تلوزیونی که هر روز از مخالفت مردم کشورها با حکومتشون خبر پخش میکنه.آره من زندانی شدم اما قرار نیست بخاطر وحشیگری یک سری اوباش بی دین و ایمون همه را به باد توهین و فحاشی بگیرم.ادامه دارد....
دوشنبه 21 آذر 1390 - 21:44
*پسر شجاع* - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا...Azadikhah - تکسل - هلند..دوستان عزیز ! متوجه شدن این مطلب زیاد سخت نیست وقتی که از یک مرکز هدایت خارجی میشه به سیستم کنترل این هواپیما نفوذ کرد ..احتمال اینکه توسط مرکز کنترل خود این هواپیما دوباره کنترل بشه بیشتر هست ..البته ممکنه با رمز گذاری جدید سعی کرد که از کنترل اون جلوگیری بشه ..ولی کسی همچین ریسکی نمیکنه ..مخصوصا اینکه پرواز این هواپیما هیچ سودی برای ایران نداره ..ولی میتونه با تحقیق در سیستمای اون در دفاع برابر این هواپیماها بهتر عمل کنه و هم مدلهای مشابه و حتی پیشرفته تر از اون رو بسازه ..ولی برای من جالبه! ..مثل اینکه شما دوستان واقعا دوست دارید که ایران همیشه عقب مونده باشه ..راستش با شرمندگی باید بگم طبق آمار سازمانهای بین المللی اقتصاد ایران 18 امین اقتصاد بزرگ دنیاست ..میتونید خودتون درآمد ناخالص ملی کشورها رو از اینترنت با نوشتن List of countries by future GDP (PPP) estimates سرچ کنید ..
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 11:04
*پسر شجاع* - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا...Azadikhah - تکسل - هلند..2) ..ادامه..البته من به سیستم حکومت ایران معترض هستم و مثل اکثریت مردم ایران خواهان اصلاح و بهتر شدن اون هستم و معتثدم اگه حتی ایران روزی بهترین اقتصاد دنیا هم باشه باید سیستم حکومت ایران دموکراسی کامل باشه . ..ولی این به معنی این نیست که از پیشرفتهای ایران توسط این حکومت ناراحت بشم بلکه خیلی هم خوشحال میشم..
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 11:09
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
الاهه جون از تهران اسلامی. عزیز این سایت ایرانیان انگلستان در ایران فیلتر شده. شما از ایران اسلامی از طریق فیلتر شکن یا ویپی ان می‌ای وارد این سایت میشی‌ دفاع میکنی‌ از یه مشت بی‌ مخ و کلّه پوک که ما پسگردنی زادیم به آمریکا و ما فلانیم و از این حرفها. عزیز جان یه خورده قیافتو تو آینه نگاه کن. بهت نمیاد. به جای این مزخرفت یه خورده عقلتو به کار بگیر. من به ایرانی‌ افتخار می‌کنم که خالی‌ از اشغال‌هایی‌ مثل سران جمهوری اسلامی و در و دسته‌اش که شماها هستین باشه. من تا زمانی‌ که ملت ایران عقلشنو به کار نگرفته باشند، به این کشور در زمان حل افتخار نمیکنم. به چی‌ چیش افتخار کنم؟ به وحشی‌هایی‌ مثل شما؟ به چی‌؟ به تو سر زدنیمون برای مرگ علی‌ و حسین بد از ۱۴۰۰ سال ؟ به چی‌ افتخار کنم؟ به . وضعیت فرهنگی‌ و اقتصادی وحشتناکی‌ که داریم؟ به آبروی جهانی‌ که داریم؟ به چی‌؟ به ۴ تا ستون تخت جمشید که اونا هم دارن می‌ریزن. ما چی‌ داریم ؟ بابا جون ما خیلی‌ عقبیم از دنیا. حتی از کشوری مثل ترکیه که یه زمانی‌ دمپایی‌های کفش ملی‌ ما رو میخریدند. بی‌ خیال حاجی. برو مستتو بخور تو.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 14:16
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
پسر شجاع شما خیلی‌ معذرت میخوام ولی‌ خیلی‌ چرتو پرت میگی‌. ایران جزو ۵ کشور دنیا هم نسیت که صنعت آفتابه داشته باشه. این آمار‌ها رو از کجاتون در میارین؟؟ تو بسیج سر کوچتون بهتون این آمار‌ها رو میدن ؟ به خدا من نمیدونم از دست شما‌ها بخندم یا گریه کنم. بزنم تو سارتون؟ یا نوازشتون بکنم، مثل بچه‌ای که کار اشتباه می‌کنه.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 14:20
*پسر شجاع* - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا. بیتا خانوم ..اتفاقا من کسی نیستم که تحت تاثیر تبلیغات الکی قرار بگیرم ..و همیشه سعی میکنم واقعیتها رو ببینم ..مثلا من در مورد درآمد ناخالص ملی کشورها که توسط سازمانهای بین لمللی هر سال منتشر میشه تحقیق کردم و متوجه شدم که واقعا اقتصاد ایران 18 امین اقتصاد بزرگ دنیاست ..هر چند که امثال شما تحت تاثیر تبلیغات شبکه های آمریکایی یا تحت احساسات خودتون دوست دارید که وضع اقتصادی مردم ایران بد باشه ..ولی واقعا من تابحال هر تجربه ای که در محیط اطراف زندگیم داشتم خلاف این رو نشان داده ...هر روز تجملات و خرجهای آنچنانی بیشتر میشه ..و با اینکه همه چیز گرون میشه فروشگاهها شلوغتر از قبل میشه ..البته افراد محتاج و نیازمند هم هستند مثل کشورهای دیگه از جمله آمریکا ..ولی در حالت کلی مردم زندگی خودشون رو میکنن و امیدوار به آینده هستند ..در جنبش سبز هم طبقه کم درآمد بیرون نیامدند و اکثر آنها که به راهپیمایی آمدند جزو طبقات متوسط و نسبتا مرفه تهران بودند ..و بیشتر خواستار آزادی بیشتر بودند ..
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:39
*پسر شجاع* - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا. 2)در مورد هواپیما مسافر بری که گفتی بهتره بدونید که شما خیلی ساده انگارانه به موضوعات نگاه میکنید و پیش خودتون فکر میکنید که با حساب دو دو تا همه چیز حل میشه ..ولی واقعا اینطور نیست صنعت تولید هواپیماهای مسافر بری یک صنعت بسیار پرهزینه هست ..و در خیلی مواقع مقرون به صرفه نیست مگر بصورت همکاری گروهی چندین کشور ..مثلا تا جایی که میدونم 2 شرکت مهم و موفق ساخت هواپیماهای مسافر بری در دنیا وجود داره ..اولی بوئینگ آمریکاست و دومی شرکت متشکل از چند کشور اروپایی ایرباس ..که همینها هم با کمترین مشکل اقتصادی با خطر ورشکستگی مواجه میشن ..و این فرق میکنه با صنعت نظامی که کشورهای برای تامین امنیت خودشون حاضرند براش پول خرج کنن ..البته ایران در زمینه ساخت هواپیماهای مسافر بری سعی کرد که با کشورهای روسیه و آسیای میانه همکاری کنه ولی فعلا موفق نبوده ..و خود این هواپیماهای روسی مثل توپولوف از نظر کیفیت ارزش سرمایه گذاری ندارند ..
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:39
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. منم خیلی معذرت میخوام ..ولی ظاهرا علاوه بر اینکه بیسواد هستی خیلی هم عقده ای تشریف داری..چون اگه سواد داشتی توضیح دادم که اگه عبارت List of countries by future GDP (PPP) estimates رو سرچ کنی آمار تولید ناخالص ملی کشورها میاد ..ولی متاسفانه ظاهرا به دلایل عقدهای شخصی مثل اینکه خیلی دوست داری ایران و ایرانی رو عقب مونده ببینی ..ولی عزیز برادر ! بهتره تو سر خودت بزنی و به حال خودت گریه کنی..چون این آمار خوشبختانه درست هست و طبق آمار سازمانهای بین المللی ایران با نزدیک به 900 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی 18 امین اقتصاد بزرگ دنیاست ..البته همانطور که گفتم من هم مثل همه ایرانیها خواستار اصلاحات در سیستم حکومت و پیشرفت بیشتر هستیم ..ولی این مربوط به ایرانیهاست ..نه افراد بی وطن و بی هویتی مثل تو که هر روز آرزوی ویرانی و بدبختی ایران رو دارند ..
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:04
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. در ضمن دیدم که در مورد آشغال حرف زدی ..خوشبختانه ایرانیها خیلی وقته تعدادی آشغال رو از کشورشون بیرون انداختن ..تو بهتره بری بین همفکرات تو جزیره لختیها ..به جان خودت مال این حرفا نیستی که بخوای درباره ایران و ایرانی حرف بزنی ..
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:10
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
*پسر شجاع*/باز کم آوردی رفتی‌ سراغ جزیره‌ لختیها؟؟!! حالا این دفعه که خواستی‌ بری خارج یک سر برو اونجا بین چه خبره،اینقدر اسم اون جزیره‌! را تکرار نکن تو رو هر که میپرستی!! ببین آقا شجاع،من متخصص این صنعت نیستم،یکی‌ از اقوامم که متخصص مکانیک هواپیما است و در آمریکا هم درس خوانده،سالها پیش برای خدمت! به ایران آمد،ولی‌ چند سالی‌ بیشتر دوام نیاورد،پای درد دلش که بشینی،برایت می‌گوید که چه دیده،و چه جنایت‌های این رژیم میکند(در این زمینه)خیلی‌ از اطلاعات را هم من از ایشان گرفتم..من هم نه سی‌ آن آن میبینم،نه تحت تاثیر غرب هستم(حرفی‌ که شما هموطنان داخل نشین به ما آواره‌ها دائم میگین!!) اقوام درجه یک من هم ایران ساکن هستند،و شاید باورش برای شما سخت باشه که اکثر ایرانی‌‌های دور از وطن،آنقدر که اخبار ایران را دنبال میکنند،خبری از کشور محل اقامتشون نمیگیرند...
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 02:36
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
....این حرفایی که شما از ایران می‌زنی چیز جدیدی واسه من نیست.من هم نمی‌دونم شما این اطلاعات اقتصادی را از کجا آوردی.ولی‌ آنچه که آمار از بسته شدن کارخانه‌ها و تورم می‌گوید،اقتصاد ایران بیمار بیمار است و البته همان طور که خودت گفتی‌،اختلاف طبقاتیی یکی‌ از دلأئل واضح این بیماریست!
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 02:38
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آقای پسر شجاع. عزیز دل‌ برادر. گوش کن ببین بهت چی‌ میگم. یبار هم بیشتر نمیگم. ایران از نظر آمار جهانی‌ دنیا در زمینه پیشرفت اقتصادی و کلا آنچه ما اقتصاد علمی‌ می‌گوییم در هیچ رتبه‌ای قرار ندارد. ایران جزو کشورهایی است، که اقتصاد سنتی‌ در آن بیشتر رایج است تا اقتصاد علمی‌. در ضمن پیشرفت‌های علمی‌ ایران همگی‌ در داخل کشور بکار میرود. حتی اتومبیل سمند هم که motor پژو درد به سوریه صادر کردند پس آمد. به بلاروس هم که صادر شد پس فرستاده شد. ایران از نظر صنعتی خیلی‌ فرسوده و عقب افتاده هستش. صنعت موشک سازی و صنایع نظامی ایران تکنولوژی روسی و کره شمالی هست عزیز برادر. من آرزو می‌کنم ایران پیشرفت کنه. ولی‌ این چیز‌ها پیشرفت نیست. ما ببخشید هیچ هم نیستیم،ولی‌ خیلی‌ ادعا داریم. میگن هر چه درخت پر بار تره سر بزیر تره. یه همچین چیزی. هارت و پورت کسایی می‌کنن که هیچ نیستن مثل تو.اقتصاد زیر صفر. فرهنگ اجتماعی هم داره میره به سمت زیر صفر. تامین اجتماعی زیر صفر. ببین عزیز جان اینها نون و آب نمی‌شه. برو فکر چاره باش. الکی‌ منم منم نکنید. ما اینیم ما فلانیم ما این کارو می‌کنیم.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 09:14
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
ایران در لیستی که شما فرمودید آقای شجاع در ردیف ۶۹. کشور دنیاست. نمیدونم ۱۸. کشور از کجات در آوردی. برو دوباره ببین. از نظر درامد سالیانه آمار آوریل ۲۰۱۱ List of countries by future GDP (PPP) per capita estimates.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 09:26
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آن آماری که شما منظورت هست که ایران در رده ۲۰ دنیا قرار گرفته نه ۱۸.تولیدات داخلی‌ کشور در ۱ سال است که تولیدات فرآورده‌های نفتی‌ ایران بخش ۲/۳ تولیدات داخلی‌ کشور رو تشکیل میده. پس در اینجا هم شما اطلاعات کافی‌ نداری که اظهار نظر میکنی‌. در سطح میزان در آمد ملی‌ کشور. درآمدی که نسبت به هر ۱ ایرانی‌ در ایران در ۱ سال حساب می‌شه کشور جمهوری اسلامی ایران در رده ۶۹ قرار داره.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:37
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
اگر میخواهی‌ سطح رفاه کشور رو بفهمی، باید ببینی‌ که در آمد سالیانه میانگین هر ایرانی‌ در یک سال چقدر هست. و ارزش واحد پول اون کشور رو باید ببینی‌. میزان % بیکاری و % اشتغال با حقوق کافی‌ برای زندگی‌ رو باید ببینی‌. % مرگ و میر و پوشش درمانی و بهداشتی اون کشور رو باید ببینی‌. در مورد ایران میزان صادرات فر آورده‌های غیر نفتی‌ ایران رو در سطح دنیا باید ببینی‌. ارتباطات اقتصادی ایران با کشور‌های مختلف به عنوان صادر کننده نه وارد کننده رو باید ببینی‌. رشد اقتصادی رو باید ببینی‌. اون وقت هستش که تمام این فاکتور‌ها رو کنار هم قرار بدیم میتونی‌ بفهمی که این کشور جزو کشور‌های مطرح در دنیا هست یا نیست. کشوری که از همه جا ایزوله شده، پولش به اندازه کاغذ توالت هم ارزش نداره. صنایع ایران هیچ جا خریدار نداره. اعتبار اقتصادی نداره اون وقت شما میگی‌ که ایران فلان است و بسار است؟ اینه که میگم از خواب بیدار شو.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 11:38
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. 1)عزیز جان شما چرا با این سواد کم که دارید چرا اینهمه اصرار دارید که در این مورد حرف بزنید؟!!..عزیز برادر من گفتم که طبف آمار بین امللی ایران 18 امین اقتصاد بزرگ هست می تونید لیست کشورها رو در اینج آدرس ببینید....https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_GDP_%28PPP%29_estimates .. و مطمن باشید که هر سایت دیگه هم برید همین لیست رو خواهید دید و ایران با نزدیک به 900 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی 18 امین اقتصاد بزرگ دنیاست ..توجه کنید که گفتم از نظر بزرگی 18 امین اقتصاد بزرگ دنیاست نه از نظر سطح رفاه ..امیدوارم حداقل آنقدر سواد داشته باشید که فرق این 2 را بدانید ..مثلا چین 2 امین و هند 4 امین اقتصاد بزگ دنیاست.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 22:41
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. 2)..البته اون رتبه 69 امین رو که گفتید مربوط به درآمد سرانه هست که ایران با نزدیک به 11000 دلار درآمد سرانه در بین 200 کشور در رتبه 69 قرار داره {که همان سطع رفاه هست} ..که این رتبه یک رتبه متوسط هست و ایران تقریبا در ردیف کشورهایی مثل ترکیه آرژانین چین و روسیه قرار داره ...البته در مبادلات اقتصادی جایگاه و اهمیت کشورها با درآمد کل تولید ناخالص ملی کشورها تعیین میشود مثلا با اینکه چین هم مثل ایران درآمد سرانه نزدیک به 11000 دلار داره وبا کشوری مثل سوئیس که در آمد سرانه اش 40000 دلار هست فاصله دارد {از نظر سطح رفاه }. ولی اقتصاد چین با جمعیت بیش از 1 میلیارد نفر یا ایران با جمعیت 75 میلیون نفر در دنیا و قدرت تاثیر گذاری اقتصاد آنها بسیار بیشتر از کشورهای کوچکی مثل سوئیس در دنیاست.. امیدوارم که دیگه نیاز به توضیح اضافه نباشه ..و حداقل با این توضیحاتی که دادم فرق این 2 را فهمیده باشید..
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 22:43
*پسر شجاع* - تهران - ایران
bita tehrani - ویکتوریا - کانادا. حالا تو چرا به جزیره لختیها حساسیت داری ؟!..اتفاقا بحث جالبیه ..باور کن این بحث کمک میکنه تا تکلیف خیلیها روشن بشه :)..از وقتی که متوجه شدم خیلی از مخالفای حکومت آخوندها در خارج از ایران ارادت زیادی به لختیها دارند ..دیگه حرفاشون برام ارزشی نداره ..راستش من و خیلیها در ایران مخالف سیستم حکومتی هستیم و خواهان اصلاحات ..ولی با عرض معذرت باید بگم افرادی با طرز فکر لختیها همان بهتر که به فکر جایی خارج از ایران باشند ..در مورد اقتصاد و رتبه ایران به همون سایتی که به جناب فریاد نوشتم مراجعه کن تا ببینی که از این خبرا نیست و اقتصاد ایران خیلی نزدیک به اقتصاد کشورهایی مثل ترکیه هست ..در مورد صنعت هواپیما سازی هم به اندازه کافی قبلا توضیح دادم ...
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 22:57
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آقای شجاع. ۱. ... شما هستی‌. ۲. شما با این آمار خودتو گول می‌زنی عزیز برادر. مطمئن باش سواد من در این ۲۵ سالی‌ که در آلمان زندگی‌ می‌کنم، و از کلاس ۷ تا فوق لیسانسم رو در اینجا درس خوندم، از شما بسیار بیشتر است. پس لطفا اینجا صحبت از سود نکن. امکان داره زبان فارسی من به اندازه شما قوی نباشه، ولی‌ از نظر شعور و فهم و درک مساله وضعیت ایران نسبت به بقیه کشور‌های دنیا، سطح من از شما و امثال شما خیلی‌ بالاتره. ایران از نظر اقتصادی ۱۸. کشور دنیا که نیست هیچ، جزو رده آخر دنیا است. چرا نمی‌خوای بفهمی که اقتصاد ایران اقتصاد فلجی است و بدون درامد نفتی‌ ایران حتی از کشور‌هایی‌ مثل مراکش هم از نظر اقتصادی سطح پایینتری درد. چی‌ میخی‌ بگی‌؟ بدبختین خودتون خبر ندارید. باز حرت و پورت الکی‌. بنده بدبخت خدا. یه خورده به خودت بیا. نه تو همه ایرانی‌‌هایی‌ که مثل تو هستند. به خودتون بیاین. بیچاره‌ها. ایران بدون نفت یعنی‌ بورکینافاسو. فهمیدی؟
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 08:59
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. در مورد سواد شعور تو باهات بحثی ندارم ...چون همه چیز روشن تر از آن هست که بخوام توضیح بدم ..اما در مورد آمار ..می بینم که خودت هم فهمیدی که چه اشتباه بزرگی کردی ...فعلا در حال ماستمالی هستی ..اولا به هر سایتی بری و درآمد تولید ناخالص ملی کشورها رو ببینی ایران 18 امین اقتصاد بزرگ دنیاست ..دوما تو خودت اگه واقعا اونقدر سواد داری میتونی به سایتی که خودت اعتراف کردی درآمد سرانه مردم ایران در رتبه 69 قرار داره یری..و مقدار درآمد سرانه ایران رو که نزدیک به 11000 دلار هست در جمعیت 75 میلیونی ایران ضرب کن ..خواهی دید که درآمد کل ناخالص ملی ایران نزدیک به 900 میلیارد دلار یعنی رتبه 18 امین در بین کشور ها از نظر بزرگی اقتصاد خواهد بود ..فکر کنم به اندازه کافی توضیح دادم ..بای
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 15:34
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. در ضمن عزیز برادر! ..هر کشوری با توجه به تواناییها و پتانسیلی که داره اقتصاد خودش رو پایه ریزی میکنه ..و فرقی هم نمیکنه که بر اساس نفت باشه یا توریست یا صنعت و یا کشاورزی..مهم ترین چیز در مورد قضاوت در اقتصاد کشورهای درآمد کل ناخالص ملی کشورهاست ..البته با توجه به اینکه در آمد ناخالص ملی ایران نزدیک به 900 میلیارد دلار هست و صادر ات و درآمد نفتی ایران نزدیک به 100 میلیارد دلار ..معلومه که قسمتهای دیگر اندد صنعت و کشاورزی هم نقش بسیار بزرگی در اقتصاد ایران دارند ..مثلا در بخش کشاورزی هر سال میلیونها هکتار زمین زیر کشت محصولات کشاورزی قرار میگیره و میلیونها راس دام پرورش داده میشه ..مثلا تولید محصولات باغی و کشاورزی ایران در سال بیش از 100 میلیون تن هست ..که رقم بسیار بزرگی هست و اگه قرار بود ایران این محصولات رو وارد کنه باید صدها میلیارد دلار پول خرج میکرد .
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 15:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.