تکذیب پیش بینی مایاها درباره پایان جهان

محققان تمدن مایا که تلاش دارند هر نوع باور درباره توانایی این قوم برای پیش بینی سرنوشت جهان هستی را رد کنند، می گویند دلیلی برای نگرانی از آغاز سال 2012 وجود ندارد زیرا تا زمان پایان یافتن جهان زمان طولانی یا دست کم زمان نامشخصی باقی مانده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، تقویم مایاها پایان چرخه پنج هزار و 126 ساله جهان را در تاریخی در حدود 12 دسامبر 2012 اعلام کرده است، تاریخی که در آن الهه جنگ و خلقت مایاها با نام "بولون یوکته" باز خواهد گشت. "اریک ولاسکوئز" محقق دانشگاه "نشنال اتونوموس" مکزیک می گوید باید کاملا درباره این موضوع آگاه باشیم، هیچ پیشگویی درباره سال 2012 وجود ندارد و این شایعات تنها اشتباهات و استدلالهای غلط بازاری هستند.
 
موسسه ملی تاریخ انسان شناسی در مکزیک نیز به شدت در تلاش است تا رگبار مداوم پیش گویی های پیشگوها را درباره پایان جهان هستی خنثی کند. در تقویم مایاها، تقویمی که نوشتن آن از سال سه هزار و 114 قبل از میلاد آغاز شده و به دوره های 394  ساله به نام "باکتون" تقسیم شده، عدد 13 عددی مقدس است و قرار است در سیزدهمین باکتون جهان پایان گیرد.
 
"سون گرونمیر" محقق سمبلهای مایایی در دانشگاه تروب در استرالیا که برای رمزگشایی از تقویم مایاها تلاش فراوانی انجام داده است می گوید این روز پایانی که در تقویم مایاها مشخص شده در واقع نشان دهنده آغاز دوره گذار از یک دوران به دوران بعدی است که در آن به اعتقاد مایاها "بولون یوکته" بازخواهد گشت.
 
بر اساس گزارش لایو ساینس، به گفته محققان از میان 15 هزار متن تصویری کشف شده در بخشهای مختلف امپراطوری مایاها، تنها دو اشاره به سال 2012 شده است. به گفته "آلفونسو لادنا" پروفسور دانشگاه "کامپلوتنز" در اسپانیا مایاها درباره بشریت، گرمای جهانی و یا پیش بینی ترکیب قطبهای زمین فکر نکرده اند و ما تنها نگرانی های خود را بر روی دانسته های باستانی آنها منعکس می کنیم.
 

+68
رأی دهید
-111

Freeman-Freedom - لندن - انگلیس
برای بسیاری در جهان بویژه ایرانیان، پایان جهان مدتهاست که رخ داده و نیازی به پیشبینی‌ کسی‌ نیست. ۱) بچه‌های نازنینی که در بندهای اوین یا شهرهای دیگه منتظر محاکمه نه عادلانه هستند یا آنهایی که در انتظار حکم اعدام یا روز دار زدنشون هستند! ۲) مادرانی که مدتهاست فرزندان گلشون رو از دست دادن و هر روز آرزوی مرگ میکنند! ۳) جوانهیی که در دام اعتیاد گیر افتادن و از طرف حکومت براشون کاری نمیشه و هر روز واسه خودشون و خانواده‌هاشون مرگ هست! ۴) پدر‌هایی‌ که از نداشتن توانی‌ بابت کشیدن خرج فرزندانشون شرمنده هستند. ۵) کودکان کار که در دنیا کسی‌ را ندارند و بسترشون کاف خیابون هست ۶) دخترها، پسرها، زنان و مردان فراری که از سر ناچاری از خونه زدن به دل‌ دنیای بی‌ معرفت که کم نیست اخبارش در همین ایرانیان یو ک. وووووووو... ولی‌ هم وطن! همه این سختی‌ها نیاز هست برای داشتن کشوری یکپارچه! ما...
یکشنبه 13 آذر 1390 - 01:59
Freeman-Freedom - لندن - انگلیس
......بخشی از تاریخ این سرزمین هستیم و باید وظیفه خود را درست ادا کنیم. هیچ مملکتی شامل این غربی ها بدون سختی آزادی به دست نیاورد! ما نیاز به تجربه حکومت دینی داشتیم تا آیندگان این سرزمین دیگر مرتکب این اشتباه نشوند. پیروز، سرزنده و شاد باشید. جاوید آزادی! مرگ بر استبداد!
یکشنبه 13 آذر 1390 - 02:00
ari jojeh - تهران - ایران
بیخود کردین، یعنی‌ میخواهین بگین که من دروغم! ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ روزیست که ایران به جنگ جهانی‌ کشیده خواهد شد و اقتصاد دنیا نابود خواهد شد و به طبع آن دنیا!!!!!
یکشنبه 13 آذر 1390 - 08:35
SHEKAN - تهران - ايران
بابا ول کنید این پیشگوییهای مسخره را . میتی ( مهدی ) به من گفته نگران نباشید چون خودش میاد درستش کنه !
یکشنبه 13 آذر 1390 - 08:47
topo0l.mopo0l - کرج - ایران
من حس ششمم میگه جنگ میشه اقا میادددددددددددددددددددددددددددددددددددد
یکشنبه 13 آذر 1390 - 08:57
sarakhersi - تهران - ایران
کدوم آقا میاد؟؟؟
یکشنبه 13 آذر 1390 - 13:34
Shahram khosh maram - تهران - ايران
پس با این حساب باید بولون یوکته همین احمدی نژاد خودمون باشه.
یکشنبه 13 آذر 1390 - 17:08
ariana11 - تورنتو - کانادا
بابا ولمون کنید عیسی میاد موسی‌ میاد مهدی میاد جنگ می‌شه دنیا تموم می‌شه! حالا امروزتنو به فردا برسینید لازم نکرده پیش گوی باشید.
یکشنبه 13 آذر 1390 - 20:38
armin_666 - کالیفرنیا - امریکا
سلام من عضو جدید هستم
دوشنبه 14 آذر 1390 - 02:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.