ایران یک بازی کامپیوتری آمریکایی را ممنوع کرد

به گزارش هفته نامه عصر ارتباطات، ایران بازی پرطرفدار کامپیوتری «میدان جنگ ۳»  Battlefield 3 را که در آن ارتش نیروهای زرهی و هوایی آمریکا به تهران حمله می کنند ممنوع کرد. در اطلاعیه ای که از سوی نماینده وزارت ارشاد و اطلاعات منتشر شده کلیه فروشگاه های کامپیوتری از فروش این بازی غیرقانونی منع شده اند.
 
 به گزارش خبرگزاری فرانسه، بازی رایانه ای «میدان جنگ ۳ » توسط شرکت «الکترونیک آرتس» طراحی شده و از آینده ای خیالی صحبت می کند که در آن نیروی دریایی ایالات متحده عملیاتی را در پاریس،‌ نیویورک و تهران انجام می دهند. این بازی را می توان به صورت تک نفره یا گروهی تا ۲۴ بازیکن آنلاین انجام داد.
 
در سناریویی که برای بخش ایران طراحی شده نیروهای آمریکایی که در آغاز با شبه نظامیان متخاصم در نزدیکی مرز ایران و عراق می جنگند برای مقابله با تهدید هسته ای به تهران نزدیک می شوند.
 
جنگ تمام عیاری در چند منطقه نظامی، صنعتی و شهری در پایتخت از جمله بازار تاریخی تهران در می گیرد.
 
به گزارش شرکت سازنده این بازی تاکنون ۵ میلیون نسخه از آن طی نخستین هفته عرضه آن در بازار که روز ۲۵ اکتبر امسال صورت گرفت فروخته شده است. این بازی روی دی وی دی و به صورت آنلاین برای فروش آماده است.
 
«میدان جنگ ۳ » نماینده فروش در تهران ندارد. اما نسخه های قاچاق انواع بازیهای ویدیویی و نرم افزارهای کامپیوتر قابل دسترسی خریداران است.
 
این نخستین باری است که یک بازی ویدیویی رسما از سوی دولت ممنوع اعلام می شود.
 
 به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی فروشندگان مغازه ها می گویند آنها از همان آغاز فروش، احتمال ممنوعیت این بازی را پیش بینی می کردند و از عرضه آن سر باز زده اند. یک فروشنده به نام حمید گفت، فروشگاه ما نسخه ای از این بازی ندارد ولی پلیس در جریان جمع آوری نسخه های این بازی حتی پیش از اعلام رسمی ممنوعیت آن به برخی مغازه ها یورش برده و چند تن از فروشندگان این بازیها را دستگیر کرده است.
 
  این خبرگزاری نتوانسته است صحت این ادعا را تایید کند.
 
خبرگزاری فارس از واکنش آنلاین شماری از «جوانان ایرانی» نسبت به این بازی خبر می دهد. این گروه که تا این لحظه شامل ۵۰۰۰ امضا است در اعتراضیه خود می نویسند «درست است که داستان این بازی ویدیویی خیالی و فرضی است اما ما اعتقاد داریم که این بازی عمدا در روزهایی پخش می شود که آمریکا در پی ایجاد فضای ایران هراسی در جامعه بین المللی است.»

+71
رأی دهید
-42

love-iran - چابهار - ایران
رو در رو که جرات حمله نداره تو بازی حمله میکنه ههههههه
‌سه شنبه 8 آذر 1390 - 20:18
farhad_swiss_zurich - زوريخ - سوئيس
این بازی رو من دارم جالبیش اینه که وقتی به تروریست‌های ایرانی‌ میرسی‌ که همان بسیجی‌ها هستن که صورتشونو پوشوندن با الفاظ رکیک فارسی غلیظ فحش نثار آمریکایی‌ها می‌کنن توصیه می‌کنم بازیشو بگیرید و بازی کنید بازی باحالیه
‌سه شنبه 8 آذر 1390 - 20:31
lucina - تهران - ایران
مگه ایرانی مرده باشه که بتونین به ایران ما حمله کنین با دسته خالی این اخوندا رو بیچاره کردیم چه برسه به شما اجنبی ها
‌سه شنبه 8 آذر 1390 - 20:45
__ice - تبریز - ایران
«میدان جنگ ۳ » نماینده فروش در تهران ندارد! مگه بازیهای دیگه تو ایران از طریق نمایندگی رسمی عرضه میشن! خوبه هر چی نرم افزاره تو ایرانه بدون استثنا کرک شده ست و قاچاقی.
‌سه شنبه 8 آذر 1390 - 20:50
Freeman-Freedom - لندن - انگلیس
این دژخیمان دمی آسوده پلک بر هم نمینندند از هراس حمله تلافی جویانه آمریکا. حتی دیدن بازی رایانه‌ای هم برایشان کابوسی شبانه است. براستی که این نبرد را ایران سالها پیش با اشغال سفارت آمریکا در تهران که خاک این کشور محسوب میشد آغاز کرد. با امید به روزی که در این سرزمین همگی‌ یکپارچه دست به دست هم داده و این نانجیبان را بیرون کنیم بی‌ نیاز از هرگونه نیروی ویرانگر خارجی‌. پیمان و همبستگی‌ ما ایرانیان (از هر جای این سرزمین با هر فرهنگ، سنت و زبان،،، بدور از افکار نژاد پرستانهی که ریشه در تفرقه افکنی بوسیله عاملان جمهوری اسلامی دارد) سرنوشت ساز این سرزمین هست. ما همگی‌ به یک درد دچاریم: درد استبداد و همه با یک انگلی روبرو هستیم به نام ضحاک خامنه ای. جاوید آزادی، مرگ بر استبداد.
‌سه شنبه 8 آذر 1390 - 21:06
sajad1000 - بروکسل - بلژیک
منتظرم این بازی به شکل واقعی شروع شه تا بیام یک حال درست و حسابی کنم. جون شکار آخوند و خرحزب اللهی :)
‌سه شنبه 8 آذر 1390 - 22:24
atena10 - تهران - ایران
منم به پسرم اجازه ندادم بخره بهش گفتم دوست داری آمریکا به ایران حمله کنه گفت نه تازه بچه من 10 سالشه متاسفم برای کسانی که این بازی رو می خرند و به هم دیگه پیشنهاد بازیش رو هم میدند
‌چهارشنبه 9 آذر 1390 - 01:12
mortimer - اصفهان - ایران
تو بازیم از آمریکا می ترسند بدبختا./قبل از این هم هزاران بازی رو ممنوع کردند ولی به ایران اومد و همه هم خریدند و حالشو بردند.
‌چهارشنبه 9 آذر 1390 - 04:29
kohyaar - بروکسل - بلژیک
چه دردناک بود نذراته شما که لذت می‌برید از بازی که به خاک ایران همه شده ،خدای من به جای تحریم این بازی دوست عزیزمان حتا لحظه شماری می‌کند که به بخاک وطن همه کنند. در عجب هستم
‌چهارشنبه 9 آذر 1390 - 04:53
حمله نظامی - رشت - ایران
ove-iran - چابهار - ایران مطمعن باش که روزی رودر رو هم حمله میکنه خودمون هم از داخل ایران آماده کشتن شما کثافتهای جیره خوار هستیم.
‌چهارشنبه 9 آذر 1390 - 07:13
bing0 - برلین - آلمان
لوح‌ایران - چابهار - ایران. رو در رو که جرات حمله نداره تو بازی حمله میکنه ههههههه. ...بفهم که بازی ایران توحم می‌زنه به اونا چه.
‌چهارشنبه 9 آذر 1390 - 08:33
harrp - وین - اتریش
منم از torrnet روز ۳ ورودش به بازار دانلود کردم ،خیلی‌ گیم خوبیه مخصوصاً وقتی‌ این بسیجیا فحش‌های سنگین ! میدن بعدشم شما مثل سگ چنتا تیر تو مغز پره با دِ معدشون خالی‌ می‌کنین !! تمرین برای سگ کشی
‌چهارشنبه 9 آذر 1390 - 19:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.