زیباترین دانشگاه ایران کجاست؟

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه سیستان و بلوچستان بعنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق شناخته شده است. این دانشگاه که در منطقه محروم سیستان و بلوچستان قرار دارد یکی از مجهزترین دانشگاههای کشور محسوب می‌شود.

این دانشگاه در 1370 پس از استقلال دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه با دانشسرای عالی زاهدان ادغام گردید و توانست با ایجاد شرایط لازم دانشگاههای دریانوردی چابهار، دانشگاه زابل، دانشگاه ایرانشهر را در منطقه تأسیس نماید.

دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای هیأت امناء مستقل، هیأت ممیزه مستقل می باشد و از نظر تشکیلاتی در ردیف دانشگاههای الف و توسعه یافته کشور قرار دارد.

این دانشگاه دارای 22 دانشکده، حدود نوزده هزاردانشجو و دانش آموز، 340 رشته گرایش در مقاطع مختلف که از این تعداد  139  رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، 24  رشته گرایش در مقطع دکتری می باشد.
توجه شما را به تعدادی از عکس‌های این دانشگاه جلب می کنیم.

 

+418
رأی دهید
-166

ghanbar - لین شوپینگ - سوئد
خیلی‌ قشنگ و جالب اما در از آخوندا ....
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 10:36
vida honarmand - تامپره - فنلاند
واقعا این سیستانه
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 10:40
بنده ی تنهای خدا - دوحه - قطر
چقدر زیباست. اصلا بهش نمیاد که سیستان و بلوچستان باشه :-)
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 10:54
آینه - لندن - انگلیس
خدائیش قشنگ و زیبا بود اما از آخوند باید ترسید. کشاندن مغز ها و نخبگان ایران نزدیک مرکز مواد مخدر با ذرق و برق این دانشگاه!!!! آخ که شک وروم میداره خان علی
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 10:50
Azadyyy - لینشوپینگ - سوئد
کرکو پرم ریخت
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 10:59
mahsa_Sweden - گتبرگ - سوئد
خیلی قشنگ شده قبلا اینجوری نبود.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 11:04
manam_h - هلسینکی - فنلاند
واقعاً زیباست دیدم سیستان و بلوچستان را. عالیه اما حیف.....
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 11:23
habilian - قم - ایران
قشنگی ظاهر که مهم نیست,مهم طرز برخورد کارمندای دانشگاه با دانشجوهاست.وقتی یه مشت عمله بنا رو میارن رئیس دانشگاه میزارن و کارمندای دانشگاه هم از رئیس دانشگاه بدتر,چه فایده که دانشگاه قشنگ باشه.مسئولای دانشگاه ها یه جوری با آدم صحبت میکنن که انگار پول باباشونو طلب دارن.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 11:28
arezoo - نيبرو - سوئد
دوحه‌قطر. مگه سیستان و بلوچستان و دیدین که میگین بهش نمیاد.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 11:35
amir58 - مشهد - ایران
میدونستید تودوره سازندگی توسط همون هاشمی که دزدش میپنداریم ساخته شده!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 12:22
آشی - لندن - انگلیس
احسنت. صد آفرین. به خارجیان نشان دهید که فکر می کنند ایران فقط بیابان هست و شتر سواری. خاک بر مغز بی شعور این اروپاییها وآمریکاییها کنند که سواد جغرافیایی ندارند.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 12:32
Emam zaman - قم - ايران
فقط بچه تهرون و سیر آبی رو عشقست..!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 13:04
sp777 - آستانه - ایران
زیباست ولی باورم نمیشه
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 13:07
bavar88 - آمستردام - هلند
بله این گوشه‌ای از ایران است که شما خارج نشینان فکر می‌کنید که مردم ایران بدبخت هستند. این تازه سیستان است که با تبلیغات به خورد شما دادند که مردم اونجا بدبخت هستند....روزی میرسه که ایران سرور همه مردم دنیا می‌شه..کمی‌ زمان می‌خواهد..
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 12:50
romano - تهران - ایران
لیاقت بچه‌های ایران ده برابر اینه من آرزو می‌کنم تا قبل از مردنم مردمم را در زیباترین ساختمانها و بوستانها در حال خندیدن و شادی و خوردن خوشمزه ترین غذاهای عالم ببینم که مطئنم خواهم دید. آرزو می‌کنم جنگلهای کشورم زیباترین سالمترین و بی نظیرترین باشد مزارعمان پر از کشاورزان خندان که زیر نور آفتاب زیبای ایران دارند با لبخند کار می‌کنند باشد. ما لایق ده برابر این زیباییهاییم نقش و رنگمان در دنیا بی نظیر است کنایه و فکاهی و ادبیاتمان بی نظیر است. خوراکیهایمان از بهترینهاست. یک پسردانشجوی اردنی بمن می‌گفت ما بین خودمان می‌گوییم ایرانیها از خوراک و موسیقی و زن خوش شانس ترین مردم عالم هستند.حتی جالب است می‌گفت ما آرزو می‌کنیم شما اتمی باشید تا ما بیخود از دست اسرائیل و سوریه نترسیم! و در هر گفتگو در دنیا یکطرفش روی ما حساب باز کنند و البته می‌گفت منتها نه با این حکومت حتی می‌گفت خیلی از سعودیها هم با قدرت اتمی ایران مشکلی ندارند! با چندتاصحبت کردم دیدم این نظرعمومیت داره و ایران و مصر رو بعنوان دو برادر بزرگ می‌بینن. اگر از تحقیر و تبعیض در برداریم همه را در 10 سال به چنگ خواهیم آورد.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 13:21
toopchiyan1986 - london - uk
بعد از سالها ترک تحصیل هوس دانشگاه کردیم
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 14:15
romano - تهران - ایران
یکچیز یادم رفت اون طرفی که از امارات تعریف می‌کرد خاکش رو به چشم می‌کشید اینهارو ما خودمون می‌سازیم بقول نویسنده بزرگ اییرانی کاشکی ماهم پول داشتیم تا مردم بفهمن بیسوادیمون از نفهمیمون نیست!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 13:49
Mahyar-Tpour - تـهـران - ایـران
چقدر احساس خوبی بهم دست میده وقتی می بینم اینجا سیستانه.امیدوارم کردستان و افغانستان و تاجیکستان و بلوچستان اِشغالی(غرب پاکستان) رو پس بگیریم و این شکلیش کنیم و کل ایران رو این شکلی کنیم.در ضمن بلوچ ها از اصیل ترین آریایی ها در بین تمام ایرانی ها هستن.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 14:03
اهل ایران - اصفهان - ایران
بله.دوستان عزیز.این رو که اینجا مینویسم به دقت بخونید شاید باورتون نشه ولی به جان مادرم این یک حقیقت هستش در مورد این دانشگاه:. یکی از افراد هیئت علمی این دانشگاه فردی به نام دکتر حدادی است که مدرک دکترای خود را از دانشگاه میسور هند و زیر نظر پرفسور آناند گرفته است.یه کلام بلد نیست که انگلیسی صحبت کند ولی بواسطه دوستش جناب اقای دکتر کریم که رایزن ایران در هند و از دوستان دوران نوجوانی او میباشد براحتی این مدرک رو گرفته.جالبه بدونید برای پسرش هم از دولت ایران برای مقطع دکترای ژنتیک از همین دانشگاه بورسیه گرفت .خدا لعنت کنه منو اگه دروغ گفته باشم
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 14:07
آشی - لندن - انگلیس
آفرین باور88 باهات موافقم.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 14:22
B11RAN - ﮐﺍ وﻧﺗﺭﻯ - انگلستان
سپاس و برکت پروردگار برحسب هرکسئ که به ایران درهر زمانی خدمت کند
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 15:53
B11RAN - کاونتری - انگلستان
درود و ستایش الاهی برهرکسئ که به ایران در هر زمانی خدمت کنه
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 16:13
hamed-irooni - سیستان - ایران
آینه - لندن - انگلیس چرا سیستان و بلوچستان رو با مواد مخدر یکی می کنی؟ این دانشگاه بعد از اینکه یه نفر از مردم همین استان که واقعا هم دلسوز بود رییسش شد آباد شد، خودش کلی از مشکلات و دوندگی ها و حتی کارشکنی ها تو کارش گفته، ضمنا مواد مخدر رو همون آخوندا با ساخت فیلم ها توهمی دهه 60 به فکر شما چپوندن.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 15:59
دخت ایران66 - لندن - انگلستان
آفرین خوشحالم که میبینم چنین دانشگاهی هم می‌تونه باشه تو ایران ولی‌‌ای کاش یه نگاه به دانشکده‌های معماری هم بندازن مخصوصا دانشکده شیراز(آزاد) که استادان معماری جرأت درس دادن توی ساختمان جدید را ندران به دلیل نامن بودنش
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 16:26
sebil - خراسان-خراسان - ایران
باور88 مطمئن باش با مدیریت شما آخوندا هیچ نخواهد شد همونطور که تا الا نشده.مشکل ما هم مشکل زیبایی و اتوبان و دانشگاه سرسبز و .. نیست.ایران طویله باشد ولی آزاد باشد.تمام استادای باسواد رو فراری دادین به اسم خودی و غیرخودی.قشنگی و زیبایی دانشگاه بخورد بر فرق سر ..تون
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 16:39
john ancient - پونا - هند
vida honarmand@ . سیستان و بلوچستان... اسم استان رو کامل بنویسید
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 16:51
ekman - شیراز - ‫ایران
‫یکی از کاربران محترم نوشته بود،که چنین دانشگاهی در شرق کشور،کنار مواد مخدر !!!من خودم متولد زاهدان هستم و چند سال ابتدایی را آنجا تحصیل کردم،ولی مدت خیلی زیادی است که به زادگاهم سر نزده ام.استان های محرومی همچون سیستان و بلوچستان ،بخاطر فقر ونبود کار وتولید و عدم توجه مسئولین از مرکز،چه در این رژیم و چه در رژیم گذشته،در صدی ازمردم اینگونه مناطق را بطرف قاچاق مخدر سوق میدهد.امیدوارم با ایجاد مراکز فرهنگی و کارخانجات و تولید کار ،مردم مناطقی همچون سیستان عزیز من هم از سایر استانها عقب نمانند و آرامش و رفاه بالسویه در کل ایران بوجود آید.خوب بیاد دارم که بزها از گرسنگی کاغذ پاره ها را میخوردند.درود بر ملت ایران بخصوص مردم خوب و محروم سیستان و بلوچستان
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 17:04
love-iran - چابهار - ایران
چابهار 4 تا دانشگاه داره بین المنلی دانشگاه ازاد دانشگاه دریا نوردی دانشگاه علوم پزشکی این 4 تا تو ایران که هیچ من مطمئن هستم از همه نظر تو منطقه تک هستن از همشون میتونید عکس بگیرید اگه خواستید خودم براتون میزام همشون هم کنار ساحل هستن فقط دانشگاه پیام نور اش خوب نیست
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 17:05
mo1365n - کاشان - ایران
زیبا بودن تنها بدون تولید علم به چه درد می خوره. بگو چقدر تولید علم داره.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 17:42
romano - تهران - ایران
bavar88 - آمستردام - هلند یکجور می گی انگار ما شیر از دماغمون خوردیم برادر من تو دهات کوره‌ های ایران قدر موهای کله تو پرسه زدم. مردم نون ندارن بخورن تو سیستان خشکسالیه دولت بیشرف حتی یک تانکر آب نمی‌فرسته برای مردم نکنه عکسهای مردم خوزستان که آب ندارن بخورن رو ندیدی بابا بخدا بسه آخه شما تو چه خونه و مرام و مسلکی بزرگ شدید. 32 سال صبر کردیم می‌شه یک آدمتون رو بفرمایید ماشاالله که تمام درگاه ولایت فاسق از آب در اومدند تو برو کلیه فروشی و فحشاء 14 سال و یک مجموعه مانند دهکده المپیک و دانشگاه تهران تو 80 سال پیش و ... بساز که ما خفه شیم. بخدا تو دروغ می‌گی من خاک پای اونی که به اسلام اینجا فحش می‌ده رو می‌بوسم که کسی مثل امثال شما رو همکیش خودم ندونم حداقل شرف اون اینه که با شجاعت به بزرگترین تقدس زندگی من توهین بگه شما که هم از توبره و اخور می‌خورید آدم یاد شغل دلال محبتها می‌یفته که از زیبایی و تن کس دیگه رزق می‌کنن تا اون نابود بشه بخدا اگر دوره عوض بشه شما اولین نفرایید که با زن مینیژوپی می‌پرید تو کوچه. ادامه...
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 17:43
romano - تهران - ایران
شرم بر من باد که همزبان و هم کشور شما هستم.تو چندتا دختر 8 ساله دیدی که از فقر باباش به دوستاش کرایه بده من دیدم. تو فریبا رو دیدی که بچش رو می‌ده دست یک مرد تو نوبت و با یکی دیگه می‌ره تو اتاق بچه وق می‌زنه تا نوبت بعدی برسه لابد چون تو داری بخوری هذا من فضل ربی تو می‌دونی همون فریبا رو دستش زخم کهنه 8 ماه پیش چاقو داشت که 8 تا پسر پولشو ندادن هذا من فضل ربی من دارم. بله حتما می‌گی تو دنیا ایده‌ال وجود نداره چطور برای خادمین حرمین شریفین عربستان وجود داره یک دختر عرب فحشا نمی‌کنه و حق و السهم دولتی بیکاری داره تف بر من که هموطن شما هستم. به دین مردم به فکر به شرف به غرور به هرچه فکرش را بکنید در این مملکت با دلاله‌هایی مثل شما تجاوز شد شما غمی در دنیا بجز خود ندارید بزودی خواب خوشتان سر خواهد آمد 32 سال صبر کردیم 1 میلیون کشته دادیم تا یک دانشگاه تف کنید در صورتمان اگر مثل عمارات کار کرده بودید که لابد باید همشیره‌هایمان را هم تقدیمتان می‌کردیم. عمر کوتاه است و آدم تا ابد بر سر خاک با پایش نمی‌کوبد روزی خاک بر سر خواهد کوبید. هذا من فضل ربی!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 17:58
بیداری اسلامی - تهران - ایران
این هم از دست آوردهای انقلاب عزیزمان است. کجا هستن اونایی که فقط نیمه خالی لیوان را میبینند و سعی میکنند چوب لای چرخ انقلاب بگذارند؟ بحمدالله که همیشه ناکام بوده و هستند و خواهند بود انشاالله.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 18:35
Nur_ir - هامبورگ - المان
خیلی خوشحالم شیک ومدرن ساخته شده . اما از جهت محتویات تدریس و عمق علمی پوچ و مدرک تن در هیچ کشور اروپائی وامریکاو... مورد قبول نیست . افسوس
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 19:16
sheitonbala -        وین - اتریش 
واقعا زیباست مثل همه جای ایران عزیز
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 19:51
جانان - هامبورگ - آلمان
Habilian قم ایران/ منم موافق نظرت هستم. وقتى قرار باشه آدم تو این دانشگاه مثل کلاغ سیاه چادر اجبارى سرش کنه فقط هم ریش و پشم یه مشت بیسواد عقده ای به اسم کارمند و رییس و استاد را ببینه و باهاشون سروکله بزنه، از هر چى دانشکده و درس بیزار میشه. لعنت خدا بر باعث و بانیاش که این ملت و مملکت را به اینجا رسوندن
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 20:16
assassin - ایران - ایران
تو سیستان بلوچستان چنین دانشگاهی باشه ، جای تعجب داره. خیلی زیباست ، خیلی لذت داره تو این محیط بودن. افسوس که در سایر نقاط ایران (به خصوص مدارس) مثل یه سگ دونی میمونه
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 21:36
farhad_29 - نانسی - فرانسه
Habilian قم ایران چقدر حرفتون به جا و در خور بود ! من هم موافقم ،دانشگاهی که زیبا باشه و پرسنلش نازیبا رغبتی به دانشجو برای ادامه نمیده ! چه خوبه که هر کسی با هر عقیده ای که هست بتونه تو دانشگاه راحت باشه و در پیشبرد علم به بشر کمک کنه نه کسی به زور چادر به سرش کنه نه کسی به زور چادر از سرش بکشه !
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 22:21
bawafa1385 - هامبورگ - المان
کمیت بسیار زیبا بود. دلچسب . غرور افرین .واقعا لذت بردم اما کیفیت نفرمودند. دانشگاه اگر از کیفیت بالا برخوردار نباشد مشکل ساز است. من امیدوارم محتوی دانشگاه هم دلپسند باشد. ایا شنید ه اید که میگویند . صورت زیبای ظاهر هیچ نیست . ای برادر بدو واقعا بدو وشب روز هم بدو سیرت زیبا بیار
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 23:00
Neda02 - اتاوا - کانادا
bavar88 - آمستردام - هلند . من ۵ سال پیش برای جمع‌آوری گیاهی که برای پایان نامه‌ام روش کار می‌کردم ۲ هفته زاهدان، خاش، ایرانشهر و سراوان بودم. از دیدن اون همه فقر شوکه شده بودم چون تا قبلش تجسمی از بدبختی نداشتم و فکر می‌کردم همه جای ایران مثل تهرانه. امنیت که دیگه شاهکار بود. چون ماشین دولتی و راننده و تکنیسین داشتم تمام مدت کف ماشین بودم که یک وقت گروگان گرفته نشم. پس لطفا داستان نباف، دری وری هم نگو. ساندیستو بخوز.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 00:10
yashainiran - ایران - ایران
bavar88 - آمستردام - هلند. اگه وقت کردی چند کیلومتر آنطرف تر به اطراف سیستان سر بزن ببین مردم با چه بدبختی زندگی می کنند بعد بیا پز بده!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 04:05
آینه - لندن - انگلیس
hamed-irooni - سیستان - ایران دوست عزیز من قصد توهین به مردم شریف سیستان و بلوچستان نداشتم و انگار برای شما بد جا افتاد این عین واقعیت هست که مرز بین پاکستان و افغانستان مرکز ورود مواد به ایران هست و بخاطر این مسئله گفتم که کشاندن مغز ها و نخبگان ایران نزدیک مرکز مواد مخدر با ذرق و برق این دانشگاه. در ضمن دهه 60 ایران نبودم که فیلم های توهمی دهه 60 به ما به چپونند.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 13:38
hamed-irooni - سیستان - ایران
آینه - لندن - انگلیس دوست عزیز برای کشاندن مغز و نخبه ها به سمت مواد مخدر راه های ساده تری و کم هزینه تری هم هست تو چند سفری که به تهران داشتم به وضوح دیدم که مواد مخدر در تهران خیلی ساده تر از زاهدان گیر میاد، ضمنا بیشترین مرز مشترک با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان (افغانستان) را استانهای خراسان دارند.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 15:16
kajang - کوالالامپور - مالزی
من سال 72 زاهدان رفتم...دانشگاه برهوتی بیش نبود...10 سال بعد کلی تغییر کرده بود..... بهر حال رئیس دانشگاه بودجه دانشگاه رو درسته نگذاشته تو جیبش و صرف دانشگاه محرومی کرده که در شهر محروم با آبوهوای بد و نا امنی واقع شده.... اگر با دانشجوهای اونجا صحبت کنید..میبینید که چقدر روحیه خوبی دارن بابت فضای خوبی که ایجاد شده....
جمعه 4 آذر 1390 - 09:30
mounes - ادليد - استراليا
جالبه یعنی‌ دوستم که توی سیستان بلوچستانه توی این دانشگاه دانشجوی ؟ گود گود
شنبه 5 آذر 1390 - 02:21
mohamad.gh - شیراز - ایران
والا ما 7-8 سال اونجا بودیم از این چیزا ندیدیم
شنبه 5 آذر 1390 - 04:33
roya_D - اصفهان - ایران
ببینید من خودم تازه از س و ب فارغ اتحصیل شدم. قشنگیش که الان قشنگه . تا چندسال دیگه هم بیشتر متحول میشه. اما مهم جو علمیشم هست. اینکه استاداش با تجربه باشن!!!!!!!!!!!!!!!! آره بعضی رشته هاش خوبه ولی مطمِن باشین افسرده ترین دانشجوا دانشجوی برق و سخت افزار زاهدانه. اون خوابگاهام ظاهرشون اون شکلیه. واقعنم جای سواله چرا این همه خرج فقط برا عمران!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 6 آذر 1390 - 14:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.