هشدار سرلشکر ایرانی: اگر فشار بیاورید روش نظامی خود را تغییر می‌دهیم

هشدار سرلشکر ایرانی: اگر فشار بیاورید روش نظامی خود را تغییر می‌دهیم

سرلشکر باقری سخنان اخیر رهبر ایران را به معنای تغییر در 'استراتژی دفاعی' این کشور دانست

سرلشکر محمد باقری، معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ایران هشدار داد که ادامه فشار بر ایران و دنبال کردن پروژه "ایران هراسی" توسط غرب می تواند باعث تجدیدنظر در روش های نظامی ایران شود.

آقای باقری امروز سه شنبه اول آذر (۲۲ نوامبر) در یک سخنرانی در مجلس ایران گفت: "تاریخ ملت ایران نشان می دهد که اقدام به تجاوز و اندیشه تجاوز در ذهن ما نبوده و در پاسخ قاطع به تهدیدات هم تردید نداریم. اما رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که مقابل تهدید، تهدید می کنیم و این به معنای تجدید نظر در استراتژی دفاعی ملت ایران است و اگر تهدیدات متجاوزان علیه ایران ادمه یابد و هر روز سناریوی جدیدی برای تخطئه حرکت ملت ایران داشته باشند و [پروژه] ایران هراسی را پیش ببرند، در مشی ملت ایران تجدید نظر صورت می گیرد".


فشار بین المللی علیه ایران در ماه های اخیر به شکلی کم سابقه افزایش یافته و گزارش ها و گمانه زنی هایی در مورد افزایش احتمال حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران منتشر شده است.

در این مدت حکومت ایران متهم شده است که در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن دست داشته، در مورد موضوعاتی تحقیق و آزمایش کرده که تنها به کار تولید بمب اتمی می آید و حقوق بشر را هم به شکلی گسترده نقض کرده است.

رسانه های اسرائیلی همزمان با افزایش این فشارها، از تصمیم نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به حمله نظامی علیه تأسیساتی در ایران و تلاش آنها برای متقاعد کردن سایر اعضای کابینه و مقامات ارتش برای این کار خبر دادند.

مقامات سیاسی و نظامی ایران واکنش های متعددی به این گمانه زنی ها نشان دادند که مهم ترین آنها هشدار آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران بود.

آقای خامنه ای در جمع گروهی از نظامیان گفت: "ما اهل تجاوز به هیچ ملتی و هیچ کشوری نیستیم... اما هر گونه تجاوز را، بلکه هر گونه تهدید را با استواری و با قدرت کامل پاسخ خواهیم داد. ما ملتی نیستیم که بنشینیم و تماشا کنیم که قدرت های پوشالی مادی که از درون کرم خورده و موریانه خورده اند، ملت استوار و پولادین ایران را تهدید کنند. ما در مقابل تهدید، تهدید می کنیم".

او به آمریکا و اسرائیل هشدار داد که اگر به ایران حمله کنند، با پاسخی مواجه خواهند شد که آنها را از درون متلاشی خواهد کرد.

اکنون سرلشکر باقری این سخنان را به معنای "تجدیدنظر در استراتژی دفاعی" ایران توصیف می کند.

به گفته او، وجود نیروی بسیج در ایران باعث شده است که مقامات آمریکایی فکر حمله نظامی به ایران را از ذهن خود خارج کنند: "سرنوشت جنگ در زمین مشخص می شود و زمین ایران متعلق به ملت ماست و خودشان هم می دانند که عملیات روانی مطرح می کنند و حتی جرأت انجام مأموریت هوایی را ندارند".

مقامات دولت اسرائیل در مورد صحت و سقم گزارش های رسانه های این کشور در مورد حمله احتمالی به ایران موضع گیری صریحی نمی کنند.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه ای که روز یکشنبه از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شد، گفت که این، موضوعی نیست که او بتواند در مورد آن علنی بحث کند.

آقای باراک در عین حال هشدار داد که ایران ممکن است در کمتر از یک سال به نقطه بی بازگشت در روند دستیابی به توان ساخت سلاح اتمی برسد، به طوری که پس از آن متوقف کردن این برنامه ممکن نباشد.

او گفت که قدرت های جهانی باید به سرعت برای بحران اتمی ایران راه حلی پیدا کنند.

+140
رأی دهید
-42

IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
با این ۴ تا آفتابه لگن ماله ۴۰ سال پیش که از صدقه سره اعلاحضرت محمد رضا شاه پهلوی آریامهر شاه فقید ایران انداختن پشت قباله باباها شون ،یا جنگنده‌های قراضه ۵۰ سال قبل شوروی چه شکر ‌های زیادی هم میخورن؟ اگر ارتش‌های غرور آفرینه اسرائیل، آمریکا، ناتو بهتون بخوان حمله کنند، به قدری سریع خواهد بود که مغز‌های کوچکتان حتی فرصت تجزیه تحلیل پیدا نخواهد کرد بی‌ سوا دانه جاهل
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 18:14
greentree - تهران - ایران
در تمامی‌ دستگاه رهبری نفوذ کردند خیلی‌ از همین جاسوس‌ها همون دست بوس‌ها و پا بوس‌های رهبر هستند ،و منتظر فرصتند که کار سرداران پولی‌ و بی‌ خاصیت رو تمام کنند
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 16:48
ekman - شیراز - ‫ایران
۲ صد گفته چون نیم کردار نیست،
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 17:16
با احترام - منچستر - انگلستان
مرگ بر امریکا و اسرائیل من در خارج از ایران زندگی می کنم اما اگر کسی به کشورم حمله کنند با علاقه جانم را فدا میکنم من حامی هیچ کس نیستم من یک اذری هستم و عاشق خاک وطنم هستم
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 17:22
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
آخه ته لشگر جوجه بسیجی، تو از کدوم یکی از کلاسهای اکابر دانشکده جنگ فارغ التحصیل شده ای که قصد تغییر استراتژی نظامی رو داری؟
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 17:26
darkoob-1390 - قم - ايران
سر لشکر جان ،دیگه مهما ت نمونده برای جابجایی ؟
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 18:02
Kawasaki zx - طهران - ایرون
این غربیا نمیخوان کشوری که از خودش نفت و.. داره قدرتمند بشه وقتی بشه نمیتونن نفت مفت ببرن مصلا سی شصت ساله قبل ما رو به خاکه سیا کشوندم.من خودم از دولتها بدم میاد ولی از دولتی که به خاطره خاک یا مردم حرف ضور قبول نمیکنه خوشم میاد
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 18:32
golamali - نیوکاسل - انگلستان
این خودش اولین ادمیه دنبال سوراخ موش میگرد..
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 18:57
vahid71 - تهران - ایران
از این آقایون هیچ بعید نیست در آخرین استراتژیهای خودشون برای بقای بیشتر مملکتو به جنگ بکشونن و مثل قذافی که لیبی رو به ویرانی کشوند، ایرانی ویران تحویل مردم بدن و فرار کنن که البته سرنوشتی بدتر از قذافی در انتظارشونه.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 18:59
ali1111 - تهران - ایران
ظاهراً مثل اینکه دارند زیاد فشار میارند...
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 18:59
vahid71 - تهران - ایران
جناب با احترام من هم با حمله ی نظامی هیچکسی موافق نیستم و میدونم هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره ولی این آقایون هم همینو از ما ایرانیها میخوان ولی ما نباید دم به تله ی این بی همه چیزا بدیم یاشاسین آذربایجان.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 19:04
shamamai - کوردستان - ایران
روش تغییر و تجدید نظر در ساختار حکومت کم هزینه تر نیست به نسبت روش نظامی .سردار؟
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 19:26
بیداری اسلامی - تهران - ایران
این تهدیداتی که غربیها میکنن نشون میده که چقدر از ایران اسلامی میترسند. اینکه دشمن همیشه بترسه به سود نظامه و نتیجه مثبت برامون داره.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 19:50
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
با احترام - منچستر - انگلستان------ آقای آذری ؟؟؟چگونه وقتی‌ پزشک جوان و دلاور آذری را که می‌خواست جنایات کهریزک را افشا کند و ملای کثافت او را کشت غیرت نبود؟؟؟؟؟ حال غیرتی‌ شد ی؟؟؟کم فیلم بازی کنید.!!!!
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 19:55
azarbayjan362 - تهران - ايران
جدیدترین تغیر روش نظامی = انفجار خودمون در پادگانها
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 20:30
souroosh - ساری - ایران
با احترام - منچستر - انگلستان. عزیز جان جو گیر نشو. ان جا هستی ادای ادم های وطن پرست را در نیار لطفا. ما جوانها اینجا از حکومت ضالم اخوندی به ستو در امدیم. برای ما دیگه فرق نداره کی بیاد .فقط یکی بیاد این حکومت اشغال را از بین ببره.سعی کنید از قانون لنگش کن استفاده نکنید !
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 20:51
با احترام - منچستر - انگلستان
artemis-sw-پاریس-فرانسه من نگفتم حامی دولت هستم یا نیستم اما شما لطف کنید با مردم عراق یا افغانی صحبتی بکنید ان موقع می فهمید سربازان خارجی چه جنایتهای میکنند ؟؟؟؟؟و من مطمعنم شما دوست ندارید .اگر فکر کنید می فهمید من فیلم بازی نمی کنم و حاضرم جانم را فدا کنم با احترام
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 21:32
fdsa60 - تهران - ایران
بیاد شعر وطن افتادم که در قسمتی از آن شاعر می گوید . {مرزداران دلیرت جان بکف-سر فرازان سپاهت صف به صف - خون به دل کردن دشت و نهر را - باز گرداندند خرمشهر را} . خطاب به وطن فروشان خارج نشین = ما با دست خالی هم شده اجازه تجاوز به هیچ لجن خارجی را نمیدهیم . بقول یکی از امیران ارتش درصورت حمله جغرافیا جنگ را ما مشخص میکنیم.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 20:43
keyvan_aria - لوزان - سوئیس
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان. بارها همین حرفها رو تکرار کردم در خیلی از پست ها.....کاملا با شما موافقم...افراد ساده لوح چه میفهمند قدرت نظامی اسرئیل و آمریکا رو
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 21:22
Norway-104 - اسلو - نروژ
حمله نظامی به ایران به نفع مردم ایران نیست، این وسط فقط رژیم سود میبره و بهانه‌ای می‌شه برای سرکوب بیشتر مردم ایران از طرف رژیم.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 22:09
با احترام - منچستر - انگلستان
souroosh-ساری-ایران من جوگیر نشدم من مخالف نیروهای خارجی هستم شما هم به اندازه مردم یمن لیبی مصر باشیند به خیابانها بیایند و حکومت را سر نگون کنید دولت چقدر می تواند ادم بکشد شما از خودتان شروع کنید و جان خود را فدای ایران زمین بکن در ضمن این را بگویم مشکلات ایران را بهتر از تو میدانم
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 22:03
fdsa60 - تهران - ایران
خائنهای بی وطن که همش بفکر حمله یک کشور خارجی به وطنتون هستید.لطف کنید برید به ایرلند تا معنی وطن پرستی رو بفهمید.شما ها از باقیمانده نثل کثیف قاجار هستید که ایران را قطعه قطعه میفروختند تا به عیاشی های خودشون برسند. همش بشینید بگید امریکا اینو داره اسرائیل اینو داره.شما ها اگه آدم با وجودی بودید خودتون با این رژیم مقابله می کردین نه از مش ممد چاقوکش دعوت کنین تا بیاد شما رو آزاد کنه و بجاش ناموس و شرف و خاکتونو از تون بگیره.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 23:14
ايدين - کرج - ایران
با احترام منچستر انگلستان- زیر لاحاف گرم و نرم رفتی به مردم میگی برو خودتو فدای ایران کن اگه نگران ایرانی خودت برو جانتو فدا کن اگر نمیری پس ...بی منطق مردم دارن هر روز جون میدن تو از دور نسخه میپیچی اگر وطن پرستی جم کن بیا ایران یک ساله فرار میکنی
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 23:51
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
fdsa60 - تهران - ایران. کمتر خوش رقصی کن ساندیس خور! چیه مثل اینکه دوباره شما بسیجیهای مخ بر کف ترمز بریدید و دارید به کله میرید توی چاه امام زمان! تا صحبت حمله آمریکا میشه جیره مواجب شما بسیحیها رو زیاد میکنند ؟! بی وطن تر و وطن فروش تر از شما عرب زادگان ضد ایرانی در تاریخ ایران نیامده. شما نوکران آخوند و عرب زادگان بی وطن که وجب به وجب خاک ایران را به چین و روسیه فروخته اید و خودتان را به کوچه علی چپ میزنید! مگه کوری که اینهمه فساد و جنایت و وطن فروشی را نمیبینی و اینطور دور برداشتی و هذیان میگی! یک موی خارج نشینان که حاضر نشدند نان مزدوری آخوند را بخورند به هزار امثال تو می ارزد. امثال تو هستید که حاضرید برای یک لقمه نانی که آخوند بی وطن عربده کشی کنی و بقیه هموطنان آزاده را مزدور خطاب کنی! هیچ کس با حمله نظامی خارجی موافق نیست! این اربابان بی وطن تو هستند که با اعمالشان زمینه حمله خارجیها را فراهم میکنند. چقدر مخبطی که هنوز این را نفهمیدی!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 01:14
keyvan_aria - لوزان - سوئیس
با احترام - منچستر - انگلستان. من جای Artemis با خیلی از افغانهای خارج از کشور صحبت کردم....بسیار شرایط کنونی رو ترجیح میدن به طالبان....آزادی بها داره...یقینا خیلی ها کشته میشن اما امید به این هست که نسل های بعدی زندگی بهتری داشته باشند
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 03:21
dandi - لیدن - هلند
درت، زررررررت،فکر کنم ینجشو زیاد خوده.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 03:34
shahram407 - تهران - ایران
مرگ بر وطن فروش کثیف مرگ بر نوکر امریکا اسرائیل دو صد لعنت باد
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 04:08
m.noor - شارجه - امارات
با احترام - منچستر - انگلستان زیادی میز نی‌ بورسه‌ای هستی‌ سر ماه حقوق از سفارت میگیری ..
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 04:04
shervin7 - شیراز - ایران
اگه کسی‌ وطن دوست باشه هیچ وقت حاضر نیست کسی‌ به این وطن حمل کنه .من وقتی‌ که این مردم رو میبینم که دارم بهاشون زندگی‌ می‌کنم متوجه میشم که هنوز ریسیدن به دموکراسی زمان می‌خواد در ایران هنوز متوسفانه فرهنگش رو نداریم وگرنه این روش دیپلماسی دولتمردانمون نبود که حالا همجور تهدید و تحریم واسمون ردیف کنن همین روش دیپلماسی نشون میده که خودمان نخواستیم که روزگارمون اینه .هنوز تو خانوادهامون ئه مشورت ساده نمیتونیم بکنیم پس توقع بیشتری نbaiad داشته باشیم
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 05:45
با احترام - منچستر - انگلستان
fdsa60-تهران-ایران ای برادر بی انضافی می کنید همه انهایی که در خارج هستند خائن نیستند اما در کل با حرف شما موافق هستم
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 08:41
kamran63 - ليون - فرانسه
fdsa60 - تهران - ایران - برای بار دهم مینویسم که شما از پسّ عراق هم بر نیامدید، چه برسه به کشور‌های غربی ! حمله در کار نیست، اینها فقط تهدید هستند که از ایران بیشتر بهره اقتصادی بگیرند، و فعلا که موثر بوده، چون که رهبر فرزانه و رئیس جمهور محبوب شما شلوا‌ها رو تا زانو کشیدند پائین !!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 09:16
با احترام - منچستر - انگلستان
ایدین-کرج-ایران زیر لاف نرم وگرم نرفتم منظور من این است برای هر چیز باید بهائ انرا داد بس شماها می خواهید امریکا برای شماها انجام دهد امریکا هم بهای انرا می خواهد من به شما ها گفتم من نه مخالف ونه موافق دولت هستم اینها بروند یک اشغال دیگر می اید شاه اشغال بود اینها اشغال تر و گس دیگر بیاید اشغالتر از اینها دوم من از فقیر امدم اینجا بس بهتر از تو فقیر را میفهم
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 09:35
با احترام - منچستر - انگلستان
لطف کنید به هم توهین نکنیم اقای موافق یا مخالف دولت به عقاید هم احترام بگذارید با تشکر
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 09:45
با احترام - منچستر - انگلستان
m.noor-شارچه-امارات خوب هست شما بدانید من اینجا یک کارگر هستم و برای کار به اینجا امدم پول از دولت ایران هم نمیگیرم من گفتم مخالف حمله خارجی هستم لطف کنید توهین نکنید
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 10:01
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
ساده اندیشانی که فکر می‌کنن ارتش‌های پر افتخاره آمریکا،اسرائیل،ناتو در عصر "های تک‌" نفر وارد ایران میکنند، هنوز در خوابند. حمله‌ای خواهد بود از راه دور در نهایت دقت و ظرافت که صرفاً مراکزه اتمی‌، پایگاه‌های بسیجه فاشیستی، طویله خامنه‌ای، مراکزه سپاه و سایره پایگاه‌های حکومته جهلو جنون و سیاهی را هدف قرار خواهد داد، مردم هدف نخواهند بود چرا که هدف نجات مردم هست! به امید آن روز . آمین
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 21:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.