سگ جنگی در افغانستان

با فرا رسیدن خزان و زمستان و سرد شدن هوا، فصل بازی های چون سگ جنگی، بز کشی، خروس جنگی و امثال آن در افغانستان فرا می رسد.

این سگ ها با زحمت زیاد صاحبان آن تربیت شده و آماده جنگ می شوند

ده ها نفر در اطراف سگ های جنگی جمع می شوند و با شور و هلهله نزاع سگ ها را دنبال می کنند.

زمانی که جنگ سگها شدید می شود، صاحبانشان باید آنها را همدیگر جدا کنند.

جنگ سگ ها همچنین فرصتی برای شرط بندی و برد و باخت است.

سگ جنگی و همچنین جنگ سایر حیوانات، در بسیاری از کشورها ممنوع است، اما در افغانستان، طرفداران خاص خود را دارد.

+273
رأی دهید
-220

آینه - لندن - انگلیس
مقصر اصلی فقر و بی سوادیست. ایران ما هم همین طور شده اما به میمنت آخوند ها مردم به جان هم می افتند و روی هم اسید می پاچند یا با چاقو و قمه زورگیری میکنند. بیائید نگران ایران باشیم تا کشورهای دیگه.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 11:10
پریستوک - تهران - ایران
چه وحشیانه. بیچاره سگا
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 11:16
feminism - لندن - انگلستان
اگر برنامۀ مهیج سنگسار و ازدواج کودکان زیر سن موجود نباشه حیوانات نازنین را به جون هم میاندازند تا از خونین و مالین شدن آنها ساعتی را به خوشی گذرانده باشند !! چقدر انسان باید وحشی باشه که از دیدن جنگ دو حیوان به وجد بیاید !! چطور یک سگ وفادار میتونه خشن و وحشی بشه مگر اینکه صاحبِ درنده خویی داشته باشه !! متنفرم از حیوان آزادی متنفر .
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 11:35
Dara va sara - پرت - استرالیا
زمانیکه باورها(اسلام و قران) به مردم آموختند. که قربانی کنید حیوانها را. تا خدایتان راضی و خشنود شود.. زمانیکه خداوند دستور به قتل و کشتار انسانها میدهد. زمانیکه کشتن و تجاوز بلیط یک سره به بهشت شده. زمانیکه انسانیت به لجن کشیده شده تا الله به ارش تکیه زند. زمانیکه جام شراب اسلام فقط با خون انسان لبریز میشود....سگ چه حق و حقوقی دارد...؟؟
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 11:55
farid turkeh - ايران - ايران
یک مشت وحشی قرون وسطائی، تو کشور خودمون هم هست،تو کشورهای دیگه که ۵۰۰۰ سال تمدن ندارن این کارها غیر قانونیه.البته باید بگم از وحشی گری چیزی از گاو بازی کم نداره.باور کنید اینو من خودم تجربه کردم آدمهایی که برا حیوانات ارزش قائل نیستن و بهشون رحم نمیکنن نسبت به همنوع شون هم همون طورن
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 12:36
masih_saei - گوتنبرگ - سوئد
سگاشون گشنهٔ دعوا هستن
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 13:18
romano - تهران - ایران
تو اروپاشم Extreme Fight دارن دوتا آدم رو می‌ندازن تو قفس عین حیون همدیگر و بزنن. مردم افغانستان فقیرند و فقر گناه نیست یک پدیده اجتماعیه ربطی هم به دین و ایمون نداره.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 13:35
saeed82 - تهران - ايران
خوب که چی؟ نکنه انجمن حمایت از حقوق حیوانات می خواد ببرتشون آمریکا و کانادا که اونجا پوستشونو بکنن بفروشن؟
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 14:10
R-S-E - تهران - ایران
آینه - لندن - انگلیس، نمی گم که فقر و بی سوادی وجود نداره، چرا همه جای دنیا (شاید هم توی افغانستان بیشتر) این مشکلات هست و دلیل اصلی این مشکلات به خاطر بی فرهنگی است .. (در کشور اروپایی اسپانیا که مردمش مدعی علم و فرهنگ اند، این مسائل را البته در مورد گاو با کمه تفاوت دیده ایم.)
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 14:21
mo.miyai - اسلو - نروژ
پریستوک - تهران - ایران. لطفا چشماتو قشنگ باز کن ببین این وحشیانه هست یا اونی که تو تهران اتفاق افتاد و یک مادر رو در مقابل چشمای دخترش با ماشین زیر می‌گیرن و فرار می‌کنن بعدش هم میگن هم چین اتفاقی‌ اصلا نیفتاده و خیلی‌ راحت شبا می‌رن خونشون میخوابن واقعا برا آدمائی مثل تو باید متاسف بود
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 14:48
Kawasaki zx - طهران - ایرون
اقایون با سواد این بازی هایه سننتی کشورایه ایران افغانستان... هست . برید بیاموزید طرض صحبت کردن درمورده مردم و انسان ها افقانستان شصت ساله اقتصاد نداره سواد نیست برید خدا تون رو شکر کنید که این اخوند زاده هستن اکه نبودن الا منو تو باید میرفتیم دنباله اب تمیز تو قرن ٢١ ما ها نا شکر هستیم زنده باد ایرانه قدرتمند Like old Persia 
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 14:54
asdolla mirza - کابل - افغانستان
چه موجودات پست تر از حیوانی که به درد حیوانات بینوا پول می دهند!!!
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 14:59
rezafox - دبی - امارات
این افراد طبیعتشون جنگ شده//اول انگلیس که شکستش دادند//بعد شوروی که بد جوری شکست خورد//بعد که دیگه دشمن خارجی نبود درگیری های داخلی// بعد امریکا حالا که دوباره کمی اروم میگیره اینجوری میشن اینا همیشه باید یکی بالای سرشون باشه تا باهاش بجنگند
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 15:08
Pezhman - وين - اتريش
امیدوارم قشر روشنفکر افغانستان درکنار سایر روشنفکران منطقه, این گونه حرکا ت خشونت آمیز را که باعث تقویت جّو خشونت در بین مردم میشود را محکوم نماید.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 15:09
daykenedi - استکهلم - سوئد
بعضی‌‌ها هستن اینجا که تا یه اتفاقی‌ توی یه کشور جهان اولی‌ میافته میگن جالب بود و خوب بود و کلی‌ از این تعریفا، ولی‌ تا میاد همون اتفاق تو یه کشور فقیر میافته اول کلی‌ افسوس میخورن و میگن از فقر ، از بدبختی، از اسلامه، و کلی‌ از این چرتو پرتا، نمی‌شه که هر کاری که جهان اوولیا می‌کنن خوب باشه و هر کاری که جهان سومیا و آخریا می‌کنن بد، من نمیدونم بعضیا چی‌ دیدن از این آمریکاییها و اروپاییها!
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 15:34
nemat420 - لندن انتاریو - کانادا
از قمه زنی‌ و زنجیر زنی‌ سینه زنی‌ که ظلم به خود می‌باشد که وحشیانه تر نیست .عزیزان اهلی
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 15:23
hadi66 - اهواز - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا. ... از روی بی منطقی و عدم مطالعه. شرمنده که مؤدبانه تر از این نمیشد.!
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 16:07
feminism - لندن - انگلستان
اشتباهم را تصحیح میکنم " حیوان آزاری " !! Dara va sara / درست گفتی عزیز زمانیکه به دستور دین صلح و آرامش, گردن حیوان نازنین را باید گوش تا گوش ببری تا آن " حلال " شود و یا اینکه برای خدای کعبه اشان گوسفندی را به خاک و خون میکِشند تا عید کوفتی را جشن بگیرند، از پیروانش دیگر توقعی بیش از این نباید داشت !!
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 16:17
smile_with_flowers - ونکوور - کانادا
وفایی که سگها دارند اگه ماها داشتیم هیچ اتفاق وحشتناکی‌ توی این دنیا رخ نمیداد
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 16:32
anti sandis - كنت - انگليس
رومانو با‌هات موافقم در ضمن آقای خانه بدوش کجائی که بیایی نظراته نژاد پرستانه بدی مثل همیشه پر از نفرت و کینه فحش بده به همه افغانی‌ها عرب‌ها و پاکستانی‌‌ها بر عکس خوش باور که انقدر آقاست و محبوب بچه‌های سایت
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 16:47
love-iran - چابهار - ایران
خب چیکار کنن بدبخت دوستان فقط عکس ها رو میبنن شما خودتون رو بزارید جای افغان ها کشوری که چند دهه هست جنگ داره هر کی میاد سود خودش رو بر میداره رو میره مردم بیکار دولت دست نشانده انگلیس و امریکا مردم چیکار کنن این شده واسشون یک تفریح فکر نکنم از گاو کشی اسپانیایی ها با اون هم تفریح بدتر باشه
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 17:45
bing0 - برلین - آلمان
آدما کم بودن به جان هم دیگه میندازن حالا نوبت بدبخت حیواناتِ
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 18:58
shamamai - کوردستان - ایران
فکر کنم در افغانستان سازمانهای دفاع از حقوق حیوانات وجود نداره تا فرهنگ سازی برداشتن این بازی وحشتناک را به مردم تفهیم بکنه
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 19:04
golamali - نیوکاسل - انگلستان
انسانها خجالت خجالت خجالت خجالت ...این جور چیزها هم تو ایران هم هست بدترش هم هست. خورس سگ وووو. انگار ما ایرانیها آزّ این جور چیزها نه کردیم و نه دیدیم .
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 19:08
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
استفاده از حیوانات و لذت از ستیز آنها عملی‌ کثیف است حال چه در ایران چه در هر خراب شده ی دیگری......حتا شکار به عنوان تفریح یک نوع سادیسم است...همین.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 19:43
mardi dar meh - لندن - بریتانیا
من نمیدونم این چه لذتی داره که دو تا هیوون زبون بسته رو جون هم میندازن میشینن تماشا
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 20:00
meshkiiiii - تهران - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا. شما تا حالا خودت گوشت نخوردی؟؟!!
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 20:13
cooluk - بیرمنگام - جزیره بریتانیای کبیر
سلام . متاسفم واقعا متاسفم . از اسلام جز از این فایدهی نیست . بدبختی ،فقر،بی‌ سوادی ،.... چرا واقعا چرا اگه مسلمانی این مطلبو می‌بینه لطفا جواب بده .فقط نگه تقصیر آمریکا، اسرائیل،..
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 21:43
Norway-104 - اسلو - نروژ
اگر این ها عقل داشتند سی‌ سال در کشورشان جنگ داخلی‌ نبود. این حیوان‌های زبان بسته را به جان هم انداختند و کیف میکنند.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 22:18
zufash_dk - سیلک بورگ - دانمارک
cooluk-بیرمنگام - جزیره بریتانیای کبیر،دوست عزیزاصلا قصد توهین ندارم اما چون خودت خواستی که یه نفربهت توضیح بده من این کار و میکنم ،اگه بریم و تحقیق کنیم این جریان تو خیلی کشورا ی دنیا هست و مسلمان نیستن پس این به خاطر اسلام نیست . این کار و هر کسی چه مسلمان چه غیر مسلمان انجام بده باید شک کرد که اصلا انسان هست یا نه بعد در مورد دینش قضاوت کرد
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 22:38
Geelongcat - سيدني - استراليا
مشکییییی - تهران - ایران. سوال جالبی‌ کردی. . نمیدونم این دو کاربر چرا هر موضوعی میاد فوری یه طوری ربطش میدند به دین. گناه سنگ سار و قصاص را میتوان به گردن ادیان انداخت ولی‌ سگ کشی چه ربطی‌ به دین داشت؟. اینا نمیدونند که طالبان منفور سگ کشی راا ممنوع کرده بود و بعد از طالبان دوباره آزاد شد. هم لعنت به طالبان - هم لعنت به حیوان آزاری- هم لعنت به بی‌ منطقی‌.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 23:21
feminism - لندن - انگلستان
عمل کثیف حیوان آزاری نهایت وحشی گری و بربریت مطلق هست، حال در آمریکا باشه یا در اسپانیا و یا در افغانستان فرقی نمیکند ! مگر در ایران شکم طوله خرسهای نازنین را پاره نکردند، من که حتی دل تماشا کردن کلیپش را نداشتم ولی شنیدم که به وضع اسف ناکی این بی زبانان را سلاخی کرده اند :( بنابراین خشونت ، بربریت و حیوان آزاری در هر سرزمینی ننگین و غیر انسانیست. درضمن کشتار گوسفندان به طریقۀ اسلامی که شرایطش باید استفاده از چاقوی تیز ، رو به قبله بودن گوسفند ، بریدن نای, مری و دو رگ شریانی و وریدی اطراف گردن و ذکر تسمیه باشد نیز طبق دستور دین میباشد و نه مسابقۀ گوسفندکُشی !!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 00:34
Dara va sara - پرت - استرالیا
daykenedi - استکهلم - سوئد...به نظر من برای اینکه به اون افراد ثابت کنی که کشورهای فقیر هم جای برای زندگی و پیشرفت و منطق و (همون حرفهای که خودت میزنی)و بالاخره جای بسیار عالی میباشد. باید مهاجرت کنی انجا.. سوئد و این کشورها جا نیست که شما رفتین...
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 01:22
Dara va sara - پرت - استرالیا
hadi66 - اهواز - ایران...همینکه خود را در مسند منطق و علم و مطالعه میبینی. خوشحالم و دیگر نیازی به توضیح نیست..ولی شاعر میگه. آنکه نداند که نداند که نداند تا.........
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 01:38
Dara va sara - پرت - استرالیا
meshkiiiii - تهران - . چرا . ما نیز مانند سایر حیوانات برای بقا به گوشت احتیاج داریم. ولی نحوه تهیه این گوشت بصورت انسانی و فقط و فقط برای نیاز بدن و غذا میباشد و نه برای رشوه دادن به الله. در کشورهای اسلامی .مردم مسلمان برای هر کاری که سریع و خارج از نوبت در نزد الله صورت بگیرد شروع به سر بریدن حیوانات در کوچه و خیابان میکنند. به مانند مثال (ازدواج فرزندان- قبولی در کنکور .و شفا پیدا کردن) که در واقع این یک نوع وحشیگری نسبت به حیوانات میباشد.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 02:00
Dara va sara - پرت - استرالیا
feminism - دوست عزیز. در منطق أئتیسم. چون بر این باور هست که تمام موجودات از همین کره زمین به عمل آمده اند و همه انها حق زندگی کردن دارن.و ما نمیتوانیم حیوانات را بخاطر امیال نفسانی بکشیم.( نذر و نیاز. برگشت از مکه و کربلا و مشهد)... و حتی در مورد ذبح حیوانات سعی در انجام این عمل بصورت کاملا انسانی میکند.ولی در مورد مسلمانان بیرحمی و شقاوت تا ان اندازه است که حتی رهبران اسلامی از سگ به عنوان فحش در سخنرانیشان استفاده میکنند.و دروغ گفتن را به سگ نسبت میدهند.این طرز تفکر پایه ای بوده و از کودکی به مسلمانان اموخته شده و از اینرو هیچ دلسوزی نسبت به حیوانات ندارند. البته انها حتی به همنوع خود هم ندارند. ..در کتاب قران حتی الله . خوک را بعنوان حیوانی زشت معرفی میکند و ابزاری برای فحش دادن... با درود
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 02:46
demokrasi-solh - صحنه - ایران
رومانوی عزیز در کشورای غربی ورزشکارانه رشته های رزمی را به زور داخل رینگ نمی اندازن . زجرکش کردن گاو در گاو بازی در اسپانیاهم به نظر من به اندازه ی زجر دادن سگ و انسان در کشورهای کمتر توسعه یافته اشتباه است زجر انسانهای دگر اندیش در کشورای دیکتاتور مآب هم کاملا اشتباه است .و واقعا همه ی کشورها مخصوصا کشورای ضعیفتر نیاز بیشتری به برنامه های آموزشی و فرهنگسازی دارند کاری که کشورای پیشرفته تر سالهاست با قدرت دارن انجامش میدن .مشکی عزیز در کشتارگاهها حیوانات را با کمترین زجر میکشن و چاره ایی هم نیست چون انسان ها برای بقا به گوشتشان نیاز دارن آنها را از سر لذت بردن زجرکششان نمی کنن البته اسلام هم مثله دیگر ادیان توصیه های بسیاری در زمینه ی رنج ندادن به دیگران از جمله حیواناته زبان بسته داره
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 04:32
بهروز كياني - تهران - ایران
خیلی عقب مونده و احمق اند! هرچند در سایر نقاط جهان هم همچین بازیهایی هست مثل اسپانیا! امیدوارم روزی همشون متوقف بشه. اما از این اشرف مخلوقات!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 07:48
demokrasi-solh - صحنه - ایران
کاره ناپسنده گاوبازی با ضرباتی که به گاو میزنند و در نهایت از شدت خونریزی گاو کشته میشود،سنتی بوده که از قدیم در اسپانیا وجود داشته این نشان میدهد که نباید کورکورانه و چشم بسته و بدون فکر به سنن و آداب قدیمی عمل نمود کاری که در کشورهای اسلامی متاسفانه کمتر به آن توجه می شود.و متعصبانه بر عقایده بعضا غیرمنطقی پافشاری میشود.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 07:10
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
Geelongcat - سیدنی - استرالیا. چطور چشم بسته از دینت دفاع میکنی‌ وقتی‌ نمی‌دانی که بر خلاف اکثر کشورهای پیشرفته که حیوانات را قبل از کشتن بی‌ هوش میکنند این کار در دین تو و یهودیان ممنوع و حتما باید بدون بیهوشی سر برید تا حیوان بدبخت زجر بکشد و بعد کوفت کنید!!!! عید قربانت چه؟؟؟؟؟؟؟؟ سرت را زیر برف خونین دینت پنهان نکن!!!!!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 08:37
Mossadegh - لندن - انگلیس
R-S-E - تهران - ایران افرین از دید قوی که داری. در اسپانیا گاو بازی ...در ژاپن ودیگر کشورها ی اسیائی خروس بازی.. اصلا باعث تعجب است که چرا این دوستان مسابقات ورزش های ازاد رزمی که به (کیج فایتر) معرف است و در کشورهای امریکا و انگلیس و ژاپن رایج است را نگاه نمیکنند
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 09:13
همشهری - کرمانشاه - ایران
ای بابا مگه ادما دعوانمی نمی کنن خب بز ارن سگ هاشون هم دعوا کنن....................................
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 09:38
red apple - دوبی - امارات
چه بد !!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 09:54
daykenedi - استکهلم - سوئد
نروژ ۱۰۴ اسلو نروژ! شما‌ها که عقل درین چرا ۳۲ ساله که تو کشورتون آخوندا فرمانروایی میکنند؟ ( خلایق هر چه لایق ) بد نیست قبل از اینکه لکهٔ رو پیشونی بقیرو ببینی‌ خره تو چشم خودتو ببینی‌! بماند که حالا افغانستان هم افتاده دست یه مشت مشنگه ازگل،
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 10:45
Geelongcat - سيدني - استراليا
موضوع سگ کسی‌ راا کشیدند به ذبح گوسفند. کشتنه گوسفند برایه "بقای" جناب خوبه ولی‌ نه برای چیز‌های دیگر. نه - شما برای بقا به گوشت هیچ نیازی نداری. مگه سبزی خواران بقا ندارند؟. شما دوست داری گوشت بخوری. در این صورت حق نداری از کشتن گوسفند چه بصورت اسلامی یه غیر اسلامی ایراد بگیری. (البته من سر بریدن حیوانات در کوچه و خیابون را کار زشتی می‌دانم). در ضمن تو انگلیسی هم کسی‌ را DOG یا PIG یا RAT صدا کردن خوشایند نخواهد بود.دلیل بر ترویج بی‌ رحمی نسبت به این حیوانات نیست.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 11:02
Geelongcat - سيدني - استراليا
آرتمیس - تافتهٔ جدا بافته. محض اطلاع مخ پوسیده ات بگم من گوشت نمی‌خورم. حتی گوشت مرغ. البته هیچ اههمیتی نمیدم چی‌ فکر میکنی‌. این تویی که گوشت کوفت میکنی‌ و توجیه میکنی‌ که به روش خوبی‌ حیوان را کشتند.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 11:21
demokrasi-solh - صحنه - ایران
Mossadegh - لندن - انگلیس عزیزم در آمریکاکیج فایتر ها علاقه مند به این رشته ی ورزشی هستند اغلبشان از بچگی در آرزوی روزی بودند که به این ورزش در این سطح بپردازند (مصاحبه یکیشان را خودم دیدم) ورزشکار راضی ،تماشگران هم راضی ،شاکی خصوصی هم که وجود ندارد ،این خیلی فرق دارد با یکسری حیوانه بی اختیاره زبان بسته ی بیگناه که این افراد بالاجبار به جان هم می اندازند .این حیوانات چه گناهی کرده اند که بدست این افراد افتاده اند.شما ورزشه یکسری انسان مختار را با ظلمی که به حیواناته بی اختیار میشود یکسان میدانید! اگه از خشونت کسی لذت ببره چه باک اگر این لذت باعث آزاره موجوده دیگه ایی نباشه اشکالی نداره همینطور که یکنفر از فیلمهای جنگی و حادثه ایی یا بازیهای خشن کامپیوتری لذت میبره تا زمانیکه کسیرو زجر نداده مجرم محسوب نمی شه میشه؟
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 11:51
پریستوک - تهران - ایران
mo.miyai - اسلو - نروژ مگه من از جریانی که شما یادآوری می کنی خوشم اومده بود یا براشون هورا کشیدم! هر دوش وحشیانس.یعنی اگه این جا یه مشت سگ بیفتن به جون آدما تو کشورای دیگه عدم احترام به حقوق حیوانات و باید تشویق کرد. در ضمن گرفتن پاچه ی یکی بدون دلیل هم وحشیانس. منم برای شما متاسفم که بدون شناخت کامل یه نفر در موردش قضاوت می کنی
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 12:00
Pezhman - وين - اتريش
asdolla mirza - کابل - افغانستان. درود بر شما که انسان مهربانی هستید.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 12:30
Pezhman - وين - اتريش
Norway-104 - اسلو - نروژ. دوست گرامی، در ایران هم افرادی هستند که شکم بچه ‌خرس را پاره میکنند.در مورد مطلب بالا باید بگویم: حتی اگر یک نفر در افغانستان این عمل بد را محکوم کند، دیگر نمی‌توان گفت همه افغانها بی‌ عقل هستند.امیدوارم منظورتان فقط افرادی باشد که در این مسابقه شرکت کرده اند.هنوز بیخردی خودمان در سی‌ سال گذشته آینه تمام قدی است روبریمان. موفّق و شاد باشید.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 12:25
demokrasi-solh - صحنه - ایران
Geelongcat - سیدنی - استرالیا عزیزم بحث سر کشتنه حیواناته که بنظرم باید به راحتترین و کم دردترین حالتش اگه باید انجام بشه ،انجام بگیره در زمان حضرت محمد هم کم دردترین شیوه ی کشتنه حیوانات در آنزمان با آن وسایل همانی بود که گفتند ،الانم اگه در ایران میتونستم از گوشته حیواناتی که به طریق بی حس کردن کشته می شوند، استفاده می کردم و آن طریقه کشتن را برای خودم خداپسندانه تر و حلالتر میدانم (البته مطمئنم آقایانه روحانی حکم ارتداد و مرگم را صادر میکنند ) ،و دیگر اینکه خودم یکماه گیاهخواری کرده ام و دچار سرگیجه و کم خونی و ضعف شدیدی شدم شاید باید مکملهایی خورد.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 12:48
mounes - ادليد - استراليا
آخی
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 13:49
nemat420 - لندن انتاریو - کانادا
جناب اسدلله‌میرزا قلم از کابل-- ... که به خاطر خود شیرینی‌ ،مردم و فّک و فامیل خودتو ،پست و و وحشی خطاب میکنی‌.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 16:59
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
کشک اسلامیت را بساب - خشونت در ذات دینت هست- وقتی‌ زمین از خون کفّار رنگین.....وای به حال حیوانات!!! ماله کشی‌ ممنوع!
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 17:38
parsmana - لارناكا - قبرس
دوستان فقط یک قانون محکم وفراگیر است که میتواند انسانهارا کنترل کند
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 18:06
sheitonbala -        وین - اتریش 
چه کاری خوب؟؟؟
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 19:57
hossein ramezani - مشهد - ایران
اگه تو کشوری مثل افغانستان یا ایران این کار ها رو انجام بدن میگین فقر و بی سوادیه اما تو اسپانیا که گاو های بی چاره رو مثل وحشی ها سوراخ می کنن و کیف می کنن میگین تمدنه مشکل افغانستان یا ایران نیست مشکل مغز امثال شما هاست که بنا به عقیده خودتون اظهار نظر می کنین. من خودم متعصب نیستم اما حقیقت واسه هممون تلخه
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 19:41
Geelongcat - سيدني - استراليا
دموکراسی‌صلح - صحنه - ایران. بله حق با شما است. اگر قرار بر کشتن حیوان است ( البته فقط اگر ) - بهتر است به راحت‌ترین حالتش انجام بشه.
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 23:10
Mossadegh - لندن - انگلیس
اگر ما به این عکسها خوب نگاه کنیم در چهره این مردمان واجتماعتشان.. فریاد از نبودن امکانات.. بهداشت وو.. تفریح ..کامپیوتر ووو غیره است !!!!! ایا دوستان فکر میکنید اگر این مردمان از حداقل امکانات امروزی برخوردار بودنند باز چنین میکردنند؟؟
‌چهارشنبه 2 آذر 1390 - 23:36
Geelongcat - سيدني - استراليا
طرف اسم کاربریش "خدای شکار" هست - اونوقت اینجا سنگ حیوانات را به سینه میزنه.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 00:12
اشکان ایرانی - مشهد - ایران
چرا هیچ کس نمیگه که شاید این نمایش برای انتخاب سگ برتر و نیرومند جهت پاسداری از گله و مال و جان آدمی برگزار می‌شود!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 01:57
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
Geelongcat - سیدنی - استرالیا. بی‌ سواد. تو الهه‌ی شکار میبینی‌ چون رنگ سرخ خون اسلامی رنگ محبوب توست..من((بانوی دریاسالار زمان خشایارشا. پادشاه کشورم ایران!!!! برو نمازتو بخون مشتی‌-!!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 06:16
Geelongcat - سيدني - استراليا
آرتمیس ,شکارچی کلّه پاچه--. اون دریا سالار Artemisia بود.--تازه به فرانسوی هم اون دریا سالا Artémise نوشته میشه (یعنی‌ با "e" در آخر). اسم کاربری تو همون الهه شکاره. با این مخ پوسیده - تو "جاشو" هم نمیشی‌ - دریا سالار پیشکش.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 21:09
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
....ویکی پدیا به داد بی‌ سوادان و ...چون تو می‌رسد دیگه جوابتو نمیدم-- بسوز!
جمعه 4 آذر 1390 - 16:08
geelongcat - سيدني - استراليا
. "الهه شکار" . دوست نداشتم اینجوری له‌ بشی‌ مخصوصاً پیش دوستات. البته خوشحالم یه چیز یاد گرفتی‌. برای یاد گیری هیچ وقت دیر نیست.
شنبه 5 آذر 1390 - 04:30
alexxx - وين - اتريش
تنها دلیل اینگونه وهشیگریها فقر فرهنگی‌ و نداشتن آگاهیه کافی‌ در جامعه است، برای نمونه بارز دیگرش توی همین صفحه کامنتا رو یه مرور کنید بعضی‌ از اونها فرق زیادی با این سگ بازای افغانی ندارن ، نابود کنندهٔ یک جامعه در مرحله اول فقر فرهنگی‌ و آگهیست و در مرحله دوم فقر مالیست که متاسفانه هر دوش گریبان گیر هم افغانستان است و همایران خودمون، و روز به روز هم داره تلفات بیشتری میگیره. تازه این روشنفکران که اینجا کامنت گذاشتن ، افسوس افسوس افسوس....!!!
شنبه 5 آذر 1390 - 12:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.