هشدار وزیر نفت: اگر مجبور شویم از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنیم

ایسنا:وزیر نفت گفت: ما نفت را یک ابزار سیاسی نمی‌دانیم، اما اگر لازم باشد از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده خواهیم کرد.
رستم قاسمی - وزیر نفت، به شبکه الجزیره گفت: در صورت بروز هرگونه درگیری درخصوص برنامه هسته‌ای ایران، ممکن است ایران از نفت به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کند.
 
وی گفت: هم‌اکنون ما معتقدیم همه چیز خوب پیش می‌رود و هیچ نیازی به استفاده از نفت به عنوان یک ابزار نیست. اما باید تاکید کنم که اگر مجبور شویم و احساس نیاز کنیم از آن استفاده خواهیم کرد.
 
او با بیان این‌که هیچ مشکلی در زمینه صادرات نفت ایران نمی‌بیند، افزود: هرگونه خلل در صادرات نفت ایران باعث بروز مشکلات جدی برای بازار جهانی نفت خواهد شد.
 
قاسمی افزود: ایران در نشست کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در 14 دسامبر به دنبال یک قیمت منصفانه برای نفت خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد که ایران هیچ تهدیدی را در زمینه تولید نفت یا مانعی را سر راه صادرات آن نمی‌بیند و به عرضه کافی نفت به بازار جهانی ادامه خواهد داد. ایران روزانه 154.8 میلیارد بشکه ذخایر نفتی در اختیار دارد.
 
رویترز نوشت: تنگه هرمز مهمترین مسیر ترانزیت نفت در جهان است و ناوهای آمریکایی برای اطمینان از ایمنی این مسیر در منطقه مستقر هستند. بیشتر نفت صادراتی عربستان، ایران، امارات، کویت و عراق به همراه تمامی محموله های گاز مایع قطر باید از مسیر دریایی 6.4 کیلومتری بین عمان و ایران عبور کنند.
 
ایران هشدار داده که هرگونه مداخله نظامی را با ضربه زدن به منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا در خلیج فارس پاسخ خواهد داد و تحلیلگران می‌گویند تهران می‌تواند با بستن تنگه هرمز(که بیشتر نفت جهان از طریق آن منتقل می‌شود) به منافع آمریکا ضربه بزند.

+203
رأی دهید
-25

ari jojeh - تهران - ایران
اونا هم از تریاک استفاده سیاسی می‌کنن ! حالا ببین کی‌ ضرر می‌کنه؟
دوشنبه 30 آبان 1390 - 23:30
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
جناب وزیر،تهدید به لخت شدن میکردی،بیشتر مفید فایده بود!
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 05:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.