طرز تهیه خوراک گردن با سس ماست


طرز تهیه خوراک گردن با سس ماست

موادلازم

گردن درسته گوسفند /1 عدد
سیر/ 2 بوته
ماست /1 کیلو
نمک ، فلفل و زعفران آب کرده / به دلخواه
پیاز سرخ کرده / 3 قاشق سوپخوری

طرز تهیه

گردن گوسفند را خوب بشویید وهنگام شستن مغز آن را با یک میله باریک از وسط آن خارج کنید.گردن را با چند حبه سیر ومقداری آب و چند عدد برگ بو(برای خوشبو شدن آن) بدون نمک بپزید. مدت پخت در قابلمه 3 ساعت و در زودپز یک ونیم ساعت است.

سیر را ریز خرد کنید و با ماست و زعفران آب کرده مخلوط کنید وبعد از اینکه گردن کاملا پخت، روی آن بریزید و پیاز سرخ کرده را نیز اضافه کنید.

در مدت پخت مرتب از سس ماست روی گردن بریزید تا ماست کاملا" به خورد گوشت برود. زمانی که سس غلیظ شد و گردن به روغن افتاد، خوراک آماده است. آن را درون دیس مناسبی بگذارید و سس را روی آن بریزید و با خلال سیب زمینی سرخ کرده یا به دلخواه تزیین کنید.

shiva safapour - ایران - تهران
سلام .. اولین روز بعد از چهارماه به خوبی تمام شد .. خدا رو شکر که هر چیزی بخواهد همان می شود . شکر .. ایران تهران
دوشنبه 14 شهریور 1390

shiva safapour - ایران - تهران
دوستت دارم چون عشق را دیده ام چون عشق با دوری و نزدیکی در نوسان است. اگر دوری به طول انجامد ضعیف می‌شود، اگر تمام دوام یابد به ابتذال می‌کشد، و تنها با بیم و امید و تزلزل و اضطراب و "دیدار و پرهیز"، زنده و نیرومند می‌ماند ..اما دوست داشتن با این حالات ناآشنا است . دنیایش دنیای دیگری است.. دوست داشتن چنان در روح غرق است و گیج و جذب زیبایی‌های روح که زیبایی‌های محسوس را به گونه‌ای دیگر می‌بیند. ایران تهران
دوشنبه 14 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
اینجور غذاها با کلاسه واقعا آفرین به سیر و فلفل که اینقدر غذاها رو خوشمزه تر و لذیذتر میکنه ...
دوشنبه 14 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.